Jump to content
madskier

Εκσυγχρονισμός Χ.κ. Παρνασσού

Recommended Posts

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το να γράφουμε στα fora είναι περίπου σαν να είμαστε στην αντιπολίτευση= εύκολο, ανέξοδο, ανώδυνο και με λύσεις για όλα. Όταν, χτύπα ξύλο, έρχεται η ώρα να κάνεις πράξη αυτά που έλεγες ότι θα αλλάξεις με (γκουχ)...μια κίνηση, τότε είναι που αρχίζουν οι μετωπικές με την άτιμη την πραγματικότητα.

 

Το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού συγκεκριμένα, έχει ένα τοίχο που λέγεται natura. Και είναι πραγματικός τοίχος πάνω στον οποίο έχουν σκάσει όσοι μέχρι στιγμής προσπάθησαν να το επεκτείνουν. Είναι εντελώς αδύνατο να συμβεί; Πιθανόν όχι, αλλά είναι πραγματικά δύσκολο και εξαρτάται από υπογραφές ανθρώπων που ουδεμία διάθεση έχουν να βάλουν το κεφάλι τους στον ντορβά (και μην αυταπατόμαστε, θα τους κατηγορήσουν ακόμα και οι πέτρες αν επιχειρήσουν να παρακάμψουν το natura), όσο βρίσκονται σε θέση ευθύνης.

  • Like 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΙΝΑ (there is no alternative)

σωστό?

Λ Α Θ Ο Σ

το χιονοδρομικο ειναι μεσα σε ζώνη natura

 

το ιδιο και το εξοχικο μου, ο ελαιώνας μου, το μποστάνι μου, η διπλανη γεωτρηση, το διπλανο μου φωτοβολταικο, το παραδίπλα αιολικο, 2 παραδοσιακοι οικισμοι, καμμια χιλιαδα εξοχικα (αναμεσα τους και χλιδατα με πισινες κλπ), παραλιες με και χωρις μπιτς μπαρ κλπ κλπ

δεν ειναι σχημα λογου ΟΝΤΩς ΕΙΝΑΙ.

περιορισμοι

σαφεστατα

πρωτα το δασαρχειο,

μετα η περιφερεια με την πολεοδομια της κυριως αλλα και με συναφεις υπηρεσιες (γεωργικες, κτηνοτροφικες, τουριστικες, υγιονομικες), γιατι υπαρχει ΣΧΟΟΑΠ (χρησεις γης), πραγμα που εκρεμει στον παρνασσο.

οι εβρισκόμενοι στην κυβερνηση του χιονοδρομικου (αλήθεια ονόματα δεν εχουν?) τι κάναν για να πεισουν την τοπικη κοινωνία, τους οικολογους (πως λεμε χιονοδρομους, σεβαστο νομίζω?) και τις κρατικες υπηρεσιες(δασαρχειο, συμβουλιο επικρατειας κλπ) οτι ειναι οι φύλακες και οι προστατες του βουνού?

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΚΑΝΑΝ?

Την χαραξη της <νεας> περιφερειακης?

το καραγκιοζ μπερντε?

το λιφτ της νύχτας?

το ρατρακ στο σεργιανι?

την <υδροσπορα> και την λιθοτριψια?

το σαλεδακι, το μπαρακι, τους δρομους που γινοταν πίστες?

και ολα αυτα με ενα απιθανο υφος βλαχομαγκιας (ειμαι 50% βλαχος και οχι 100%βλαχομαγκας) και αμετροέπειας (πόλεμος εναντια στην μιζέρια)

Edited by vro

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι λέμε εδώ; Ότι έπρεπε να είχαν δώσει καλύτερα δείγματα γραφής, ουσιαστικά να είχαν κάνει καλύτερες δημόσιες σχέσεις, ώστε να μπορέσουν να παρακάμψουν το natura χωρίς πολλές πολλές αντιδράσεις από τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους; Αυτό υπονοείς;


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η επέκταση κατά πάσα πιθανότητα μπορεί να είναι το δώρο-δέσμευση στον ιδιώτη. Όχι σαν έτοιμη επένδυση αλλά σαν διευκόλυνση να την κάνει αυτός (δεν περιμένω να βάλει δικά του λεφτά, πάλι κάποια χρηματοδότηση θα βρει, αλλά τέλοσπάντων.)

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι λέμε εδώ; Ότι έπρεπε να είχαν δώσει καλύτερα δείγματα γραφής, ουσιαστικά να είχαν κάνει καλύτερες δημόσιες σχέσεις, ώστε να μπορέσουν να παρακάμψουν το natura χωρίς πολλές πολλές αντιδράσεις από τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους; Αυτό υπονοείς;

μα γιατί παντου βλέπεις συνωμοσίες?

αν απλά μπορουσαν να λειτουργήσουν μεσα στα πλαίσια του natura (οπως τοσοι αλλοι σε τοσες αλλες περιπτωσεις, ειναι εκατονταδες τα natura στην ελλάδα) θα μπορουσαν να κανουν ΟΛΑ εκεινα που στο natura επιτρεπωνται.

αυτο φυσικά προυποθέτει επαγγελματική επάρκεια, ευρύτερη παιδεία, συνεπή προσπάθεια, μέτρο και σεβασμο στην αποψη των αλλων.

για αρχη.

νομίζω.

 

οι χρησεις γης αποφασιζωνται μετα απο δημοσια διαβουλευση σε τοπικο και ευρυτερο επιπεδο.

ναι θα βοηθουσε, λιγο απο τον πακτωλο των χρηματων που πηγαν στις δημοσιες σχεσεις του χιονοδρομικου ,να πηγαινε σε δρασεις οικολογικες.

Ακομα πιο πολυ θα βοηθουσε οι ενεργειες που ανεφερα παραπάνω να μην ειχαν γινει, τουλάχιστον να μην ειχαν γινει χωρις να προηγηθει δημοσιος διαλογος.

Edited by vro

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πιστεύω πως το ΧΚΠ θα μπορούσε να εχει υπερβεί τον "τοίχο " Natura η οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο , εφόσον το ήθελε και το κυνηγούσε .

Με πραγματικές περιβαντολλογικες μελέτες που να αποδεικνείουν την ελάχιστη επιβάρυνση που θα προκαλούσε η επέκταση .

Αν εξαιρέσει κανεις την φάση κατασκευής , που κι αυτή μπορεί να γίνει με τρόπους ελάχιστα επιβαρυντικούς, αλλα που ούτως η άλλως κρατά λίγους μόνο μήνες , η λειτουργία κατα τους χειμερινούς μήνες δεν δημιουργεί πρόβλημα ούτε στη χλωρίδα , ούτε στη πανίδα .

Η φάση συντήρησης το καλοκαίρι είναι επίσης σύντομη και μπορεί να βρεθεί τρόπος που να προκαλεί την ελάχιστη δυνατή όχληση .

Αλλα οι πολέμιοι έχουν μάλλον ιδεολογικό πρόβλημα παρά ουσιαστικό και αυτό δε βγαίνει από το μυαλό ούτε με εγχείρηση .

Οι ατέλειωτες αυθαιρεσίες από μεμονωμένα άτομα δεν ενοχλούν , αλλα αν το κράτος πάει να κάνει κατι καλό και μελετημένο , είναι εύκολος στόχος να τον καταρρίψουν και να επιβεβαιώσουν τη θέση τους , ως "προστάτες " και διαφεντεύτες της φύσης .

Edited by Captain Powder
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό είναι μια τεράστια κι οδυνηρή αλήθεια. Ζούμε σε μια χώρα όπου όλα αντιμετωπίζονται με καχυποψία και κάθε επένδυση θεωρείται καταστροφή του περιβάλλοντος.

 

Γνώμη μου (και μπορεί φυσικά να κάνω λάθος) είναι ότι οποιαδήποτε ανθρώπινη παρέμβαση, έχει περιβαλλοντικό κόστος, με τα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη. Αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα, απελπισμένα, είναι ένα λογικό συμβιβασμό ανάμεσα στην προστασία του περιβάλλοντος και στις κινήσεις που θα επιτρέψουν την εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της (και θεωρώ το ΧΚΠ ως τέτοια πηγή).

 

Πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο όμως όταν υπάρχουν μαξιμαλιστικές απαιτήσεις και από τις δύο πλευρές; Ή θα έχουμε όλα τα βουνά εντελώς ανέγγιχτα, ή κανένα; Ή θα έχουμε σε όλες τις παραλίες τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες με χιλιάδες κλίνες ή σε καμία;

  • Like 3

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπορεί κάποιος να μας δείξει ένα οικολογικό χιονοδρομικό κέντρο?


p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό είναι μια τεράστια κι οδυνηρή αλήθεια. Ζούμε σε μια χώρα όπου όλα αντιμετωπίζονται με καχυποψία και κάθε επένδυση θεωρείται καταστροφή του περιβάλλοντος.

 

Γνώμη μου (και μπορεί φυσικά να κάνω λάθος) είναι ότι οποιαδήποτε ανθρώπινη παρέμβαση, έχει περιβαλλοντικό κόστος, με τα αντίστοιχα οικονομικά οφέλη. Αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα, απελπισμένα, είναι ένα λογικό συμβιβασμό ανάμεσα στην προστασία του περιβάλλοντος και στις κινήσεις που θα επιτρέψουν την εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της (και θεωρώ το ΧΚΠ ως τέτοια πηγή).

 

Πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο όμως όταν υπάρχουν μαξιμαλιστικές απαιτήσεις και από τις δύο πλευρές; Ή θα έχουμε όλα τα βουνά εντελώς ανέγγιχτα, ή κανένα; Ή θα έχουμε σε όλες τις παραλίες τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες με χιλιάδες κλίνες ή σε καμία;

Ενα μονο λογο μπορω να σκεφτω ..οτι τιποτα δεν γινεται σωστα ..οποτε τα αφηνουμε ολα ετσι ελεω οικολογιας ντε και καλα. Ετσι βλεπεις λοιπον σε μια περιοχη που προστατευεται και που δεν μπορει να γινει κανενος ειδος επενδυσης να προχωρας στην "αγκαλια" της και να βλεπεις καθε ειδους σκουπιδι !Αν αυτο λεγεται οικολογικη συνειδηση τοτε .....Ετσι ουτε επενδυσεις υπαρχουν ουτε "καθαρο" περιβαλλον. Βλεπεις λοιπον αλλα κρατη ,αλλες περιοχες ,αλλα βουνα (Ελβετια ,Αυστρια και αλλα) που ειναι τιγκα στο Χ/Κ ,κι ομως το δασος ειναι πεντακαθαρο ,η λιμνες πεντακαθαρες και ουτω καθ΄εξης.Αλλα βλεπεται εκει μαθαινει κανεις απο παιδι να αγαπα την φυση !Τελος παντων

  • Like 4

Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

...να προχωρας στην "αγκαλια" της και να βλεπεις καθε ειδους σκουπιδι !Αν αυτο λεγεται οικολογικη συνειδηση τοτε .....

 

Αυτό και αν είναι πονεμένη ιστορία. Βάζω στοίχημα τα μεγάλα μπιρμπιλωτά μάτια μου, ότι αν οι τηλεκαμπίνες έμπαιναν σε διάφορα σημεία στο Zermatt θα έμεναν όπως όταν τις πρωτοτοποθέτησαν, ένα στολίδι για την πόλη τους. Θα θέλατε να μαντέψουμε το πως θα είναι οι τηλεκαμπίνες στην Αράχοβα ένα χρόνο μετά; Αν υπάρχουν καν δηλαδή...

 

Ο Έλληνας πάσχει σε διάφορα, αλλά πάνω απ' όλα στην αντίληψη του δημοσίου και κοινού καλού. Και το βλέπουμε παντού γύρω μας. Σε κάθε, ΜΑ ΚΑΘΕ στιγμή της καθημερινότητας μας.

  • Like 4

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας πας να πειραξεις κατι δημοσιο εξω ..και στην υποψια της καταστροφης εχεις βρει πρωτα τον μπελα σου απο τον πρωτο που θα σε δει ! Αλλα εκει θεωρουν οτιδηποτε δημοσιο εξ αδιαιρετου περιουσια ολων!!! και για το κοινο καλο ολων οπως ειπε ο Χρηστος !!!


Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εδώ θα αντιμετωπίσεις, το "και εσύ τι είσαι;, πως την είδες; ευρωπαίος;" και αν πεις και κάτι σε αρμόδιο είσαι και ρουφ...

  • Like 2

carpe diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αααακριβώς. Γείτονας με είπε ρουφιάνο γιατί πήρα την αστυνομία επειδή πάρκαρε με το αυτοκίνητο του πάνω σε δεντράκι στον πεζόδρομο μας, τσακίζοντας το ώστε να το μετατρέψει σε θέση στάθμευσης.

 

Η αστυνομία ξέρετε τι έκανε; Απολύτως τίποτα. Ακόμα εκεί παρκάρει, το δεντράκι ξεράθηκε προ πολλού και κάτσε εσύ και αναλογήσου το κοινό καλό, το νόημα των πεζόδρομων και των ανοιχτών χώρων και το πως κουρεύουν το αυγό.

  • Like 6

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπορεί κάποιος να μας δείξει ένα οικολογικό χιονοδρομικό κέντρο?

 

Θα μπορούσες να οριοθετήσεις το τι σημαίνει "οικολογικό χιονοδρομικό κέντρο";;;;

 

Σημείωση: Θεωρητικά αυτό θα έπρεπε να το έκανες σε κάθε δραστηριότητα.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς όλα όσα αναφέρονται παραπάνω, δηλαδή από την μία την υφιστάμενη νομοθεσία που δεν βρίσκεται στο ύψος της πραγματικότητας και από την άλλη την εύρεση νομοθετικών παραθύρων ακόμα και για αυτονόητες δράσεις, είναι η δυσάρεστη Ελληνική χρεοκοπημένη πραγματικότητα σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς της ζωής.

 

Δυστυχώς με όποιον τομέα και αν ασχολήθηκα, διαπίστωσα μία υπερβολικά δαιδαλώδη νομοθεσία, που σαν σκοπό έχει να απαλλάσσει τον νομοθέτη και τον εκάστοτε δημόσιο λειτουργό από οποιαδήποτε ευθύνη. Ταυτόχρονα περιχαρακώνει κάστες συμφερόντων, με τις οποίες οφείλεις να "συνεργαστείς" αν θέλεις να επιβιώσεις. Αυτό ήταν το μοντέλο ανάπτυξης των τελευταίων δεκαετιών, για αυτό και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, το ίδιο μοντέλο έγινε και στον Παρνασσό.

 

Αντί να γίνει μία μελέτη εξαρχής με το τι υπάρχει και τι πρέπει να προστατευτεί στον Παρνασσό, να καθοριστούν τα όρια που αξίζουν να αξιοποιηθούν για την εκάστοτε δραστηριότητα -της χιονοδρομίας συμπεριλαμβανομένης- και να υλοποιούνται οι επιτρεπόμενες χρήσεις με καθαρά οικονομοτεχνικά κριτήρια, αφήσαμε τα πάντα στον αέρα. Έτσι θα έχουν λόγο οι εκάστοτε δασάρχες, νομάρχες, δήμαρχοι, περιφερειάρχες, ηγούμενοι, υπουργοί, αυτοί που διορίζονται σε επιτροπές και "κρίσιμες θέσεις", υπάρχει πάντα μία γνώση κρυφή την οποία γνωρίζει μόνο ένας κρίσιμος κρίκος ώστε να είναι πάντα χρήσιμος και πάει λέγοντας. Εν τω μεταξύ οι γιδοβοσκοί έγιναν "κεφαλαιούχοι", καταπατούν και μοσχοπουλούν τον τόπο των παιδιών τους, για να ζήσουν τον εφήμερο πλούτο τους, τον οποίο δεν αποσκοπούν να τον αποκτήσουν εργαζόμενοι και κάνοντας το "κεφάλαιο τους" αποδοτικό και χρήσιμο για τον τόπο τους. Ο καθένας για την πάρτη του και τελικά φυσικά φταίει κάποιος άλλος.

 

Σε αυτό το αρρωστημένο πλαίσιο ψάχνουμε κάποια ισορροπία. Και φοβάμαι ότι αν δεν υπάρξουν θύματα υπό τον εκβιασμό ενός οικονομικού θανάτου, δεν θα δούμε αλλαγή νοοτροπίας. Για αυτό και συχνά λέω ή λειτουργεί με οικονομική αυτονομία, ή κλείνει.

  • Like 9

53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ ενδιαφέρον, δειτε κ αυτο, χιόνι το καλοκαίρι: https://www.facebook.com/ktvnamandaketchledge/videos/528421197368427/

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Πολύ καλό, απλά είναι αρκετά ενεργοβόρο σε σχέση με το κλασσικό τεχνητό.

Είχαμε κάνει και μια αναφορά από το ποστ #154 και μετά στο "Ελληνικά Χιονοδρομικά Και Τεχνητή Χιόνωση" ( LINK )

  • Like 1

1162895.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στις περιοχες NATURA , οχι μονο στη χωρα μας αλλα σε ολη την Ευρωπη, δεν σημαινει οτι δεν μπορεις να παρεμβεις ακομα και για μεγαλα εργα εντος των οριων τους.

Απλως οι μεγαλες αυτες παρεμβασεις για να γινουν απαιτουν μια αρκετα δυσκολη και μακροχρονια διαδικασια που ομως μπορει να ευοδωθεί.

 

Επισης περαν των Περιβαλλοντικων αδειοδοτησεων για τα μεγαλα εργα καλο θα ειναι να υπαρχει πρωτα , με την καταλληλη βεβαια ενημερωση παντα, και η "Κοινωνικη αδειοδοτηση και αποδοχη" που διευκολυνει παρα πολυ την εγκριση των Περιβαλλοντικων ορων του οπουδηποτε μεγαλου εργου....

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομίζω ότι πλέον δεν έχει σημασία εάν οι αναβατήρες είναι σωστοί ή λάθος στο σχεδιασμό τους. Κι αυτό γιατί η εγκατάστασή είναι πλέον γεγονός! Δεν μπορεί να αλλάξει κάτι, δεν μπορούμε να τους ξηλώσουμε και να τους βάλουμε αλλού ή να τους πετάξουμε και να βάλουμε νέους! Πάει.....
Σκέφτομαι λοιπόν τα επόμενα βήματα μετά από αυτή την μεγάλη επένδυση, τα οποία θα έπρεπε να κάνει η ΕΤΑΔ εάν ήταν πραγματικός επιχειρηματίας! Ποια είναι αυτά???
Α) Η στελέχωση με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό. Την βλέπετε πουθενά? Εγω όχι! Αντίθετα βλέπω ότι υπάρχει μια τάση να ''διώξουν'' όλα τα ικανά άτομα που εργάζονται σήμερα στο ΧΚΠ. Όταν κάθε χρόνο μειώνεις τους μισθούς σε επίπεδο ανειδίκευτου εργάτη, όταν ζητάς υπερωρίες χωρίς να τις πληρώνεις, όταν προσπαθείς να κάνεις τη δουλειά με λιγότερα άτομα από τα οποία χρειάζεσαι.... Τότε αναγκάζεις το ικανό προσωπικό να αναζητήσει αλλού εργασία, αφού και μια απλή θέση πωλητή σε ένα κατάστημα, θα του δώσει τις ίδιες αποδοχές με το ΧΚΠ, με λιγότερες ευθύνες και μέσα στη ζέστη ή στην ψύξη του κλιματιστικού!
Το ΧΚΠ αιμορραγεί, χάνει εργαζόμενους έμπειρους, τους οποίους το ίδιο τους έχει εκπαιδεύσει! Δουλειά ετών πάει στράφι! Θα προσλάβει εκ των πραγμάτων νέους εργαζόμενους με τα 500-600 ευρώ και θα πρέπει να τους εκπαιδεύσει! Πότε??? Αφού κάθε χρόνο οι προσλήψεις γίνονται 2 μέρες πριν ξεκινήσει το ΧΚΠ να λειτουργεί!
Αρα στο τομέα στελέχωση προσωπικού η ΕΤΑΔ με τη πολιτική της κάνει μια τρύπα στο νερό, πόσο μάλλον εάν παραδεχτούμε όσα λέει ο Πάνος Δρίβας ότι οι νέοι αναβατήρες θέλουν πολύ εξειδικευμένο προσωπικό! Και βέβαια σε όλα τα επίπεδα χρειάζεται εμπειρία στο ΧΚΠ, όχι μόνο στους λιφτιέριδες, από τους πιστέρ, ρατρακατζήδες και ταμίες μέχρι και τους παρακαδόρους!
Β) Στον τομέα του μάρκετινγκ. Δεν έχει γίνει η παραμικρή προσπάθεια από το ΧΚΠ να φέρει περισσότερο κόσμο στο βουνό! Να φέρει περισσότερα έσοδα! Μόνο περικοπές... Εχει διώξει τις οικογένειες των χιονοδρόμων και όλους τους καλούς πελάτες που το στήριζαν χρόνια! Τα σχολεία δεν βρίσκονται καν στα πλάνα! Οι αρχάριοι, τα παιδιά, οι σύλλογοι και οι αθλητές.. ακόμη και οι εκδρομείς που έρχονται δεν έχουν τι να κάνουν παρά μόνο μια βόλτα με το τελεφερικ κι ένα καφέ! Και ξέρετε γιατί? Γιατί η ΕΤΑΔ είναι δημόσιο! Ποιος να ασχοληθεί! Κι να μπαίνει μέσα κάθε χρόνο? Και τι έγινε? Από την τσέπη τους τα βάζουν?
Έτσι λοιπόν το μάρκετινγκ εξαντλεί όλη τη την ενέργεια στο να διεξάγει κάθε χρόνο το Word Snow Day, μια καρικατούρα σε σχέση με το πως διοργανώνεται στα χιονοδρομικά του εξωτερικού και το να φέρει το Λιάγκα και την Σκορδά να κάνουν εκπομπή από τα Κελλάρια!
Σε αντιδιαστολή βλέπουμε τα Καλάβρυτα που ζουν από το χιονοδρομικό κέντρο και που κινδυνεύουν την επόμενη χρονιά να το κλείσουν, να κάνουν κάθε χρόνο εξαιρετική δουλειάστον τομέα του μάρκετινγκ (στο μέτρο του δυνατού) και να ενδιαφέρονται πραγματικά για τον πελάτη.... γιατί δεν θέλουν να τον χάσουν!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Έχουμε λοιπόν το τρίπτυχο Εκσυγχρονισμός - Στελέχωση - Μάρκετινγκ. Είναι ένα συνολικό πακέτο το οποίο συνδέεται άρρηκτα μεταξύ του! Εάν κάτι στραβώσει...δεν δουλεύει το όλο σύστημα!
Οπότε μένει στην ΕΤΑΔ να αποφασίσει, έχει σκοπό να το δουλέψει σωστά το ΧΚΠ? Εάν όχι...καλύτερα να το κλείσει! Αλλά 32 εκ. να πάνε στράφι και μάλιστα σε χαλεπούς καιρούς?
Η κατάσταση είναι ακόμη αναστρέψιμη, αρκεί να υπάρξουν ευήκοα ώτα!

 

 

Φίλε Σωτήρη,

ρεαλιστική και δημιουργική η τοποθέτηση σου...

 

Φίλε mil,

· το ΧΚΠ με τους νέους αναβατήρες ήλπιζε στο οικονομικό επίπεδο, αφού λύσει τα προβλήματα αδειοδότησης, και αξιόπιστης λειτουργίας, να μειώσει έξοδα συντήρησης/ ελέγχων παλαιών γηρασμένων αναβατήρων, να «σταθεροποιήσει» τους υφιστάμενους χιονοδρόμους, να προσελκύσει νέο κόσμο στο βουνό και να δημιουργήσει νέους χιονοδρόμους

· Τα νούμερα έδειχναν ότι με μια βέλτιστη λειτουργία μπορούσε να μηδενίσει την ζημία του. Ήδη το 2011 είχε παρουσιάσει την ελάχιστη ζημία του, χωρίς καν τους νέους αναβατήρες.

· Δυστυχώς τα κονδύλια εσπα δεν μπορούσαν να διατεθούν για την ανακαίνηση κτιρίων όπως του κτιρίου της Φτερόλακας

 

Φίλε vro, χαλάρωσε!

Έχω αποστασιοποιηθεί από ΧΚΠ και ίσως έχω χάσει «επεισόδια».Δεν γνωρίζω πλέον λεπτομέρειες του ….εδώ και 2 χρόνια!

Γενικά όμως θεωρώ ότι, όταν υπάρχει ένα πρόβλημα, το κύριο ζητούμενο είναι να βρεθούν τα αίτια του και όχι οι ένοχοι. Δεν βρίσκω κανένα νόημα στις συγκρίσεις, ούτε στις κοκορομαχίες. Είναι ορατά και καταγεγραμμένα τα ποσοτικά και ποιοτικά νούμερα της κάθε περιόδου λειτουργίας του ΧΚΠ (έσοδα/έξοδα, εισιτήρια, ημέρες εκτός λειτουργίας κ.λπ.) και ο καθένας μπορεί να βγάλει αντικειμενικά τα συμπεράσματα του.

Το πρόβλημα νομίζω δεν έγκειται στην καθημερινότητα και στα πρόσωπα του ΧΚΠ, αλλά στην δομή του κέντρου αποφάσεων του ….Δεν είναι θέμα προσώπων , αλλά θεσμών!

Ποιός είναι ο στρατηγικός στόχος του; Ποιό είναι το όραμα του;

Ποιες είναι οι πρακτικές που θα ακολουθήσει για να επιτύχει τους στόχους του;

Έχει ανακοινώσει τίποτα;

Ενδιαφέρει η ουσία σε βάθος χρόνου ή οι εντυπώσεις;

Η βιώσιμη ανάπτυξη του βουνού ή να βγει και τούτος ο χειμώνας χωρίς να «κινδυνέψει» η καρέκλα μου, όσο την έχω μέχρι να με αλλάξουν;

 

Φίλε vro, δεν διαφωνώ στα όσα περιγράφεις για την κατάσταση με ... τους "περαστικούς" εργολάβους και το "κακοπληρωμένο" προσωπικό ΧΚΠ.

Ηλπιζα όμως και ελπίζω ότι η κατάσταση μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί για το ΧΚΠ...αλλιώς δεν θα μίλαγα για εκσυγχρονισμό ΧΚΠ ....

 

Το ΧΚΠ απέκτησε μετά από 40 χρόνια, 2 υπέροχους άξονες λειτουργίας ,doppel 1= αφροδίτη-βάκχος & doppel 2 = ερμης –ηνίοχος-ήρα σύν τα παρελκόμενα όπως χωματουργικά, υποσταθμοί κ.λπ. (επιφυλάσσομαι για το doppel 2, διότι δεν το γνωρίζω καλά, λόγω της αναχώρησης μου από το ΧΚΠ τέλη του 2014).

 

Σίγουρα το ΧΚΠ/ΕΤΑΔ έχει και πολλά άλλα προβλήματα να λύσει (βιωσιμότητα, λειτουργικά θέματα, επικοινωνία, κτιριακά, αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής κ.λπ). (Η δε μαμά του ΧΚΠ, η ΕΤΑΔ ΑΕ σίγουρα έχει πολλά περισσότερα προβλήματα …)

 

Είναι ενδεικτικό της νοοτροπίας μας,

ότι αντί να κοιτάξουμε να λύσουμε τα άλλα προβλήματα, βελτιστοποιώντας ό,τι έχουμε στα χέρια μας, μέσα από βασικές αρχές ΛΟΓΙΚΗΣ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ μεμψιμοιρούμε, ψάχνοντας ενόχους και διαπλοκές (όχι ότι δεν υπάρχουν και αυτά …)

 

Αντί να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε/εξελίξουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε βελτιώνοντας την υφιστάμενη κατάσταση παίρνοντας υπεύθυνη θέση και αποφάσεις στο μέτρο που μας αναλογεί,

βολευόμαστε-αναλωνόμαστε στο να κριτικάρουμε εκ των υστέρων ή στα κρυφά, χωρίς να ξέρουμε όλα τα δεδομένα, και χωρίς στην ουσία να δημιουργούμε τίποτα..

 

 

καλή συνέχεια…ώρα να επιστρέψω στην εργασία του εαπ..

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντα φιλικά,

 

 

 

 

Φίλε mil,

· το ΧΚΠ με τους νέους αναβατήρες ήλπιζε στο οικονομικό επίπεδο, αφού λύσει τα προβλήματα αδειοδότησης, και αξιόπιστης λειτουργίας, να μειώσει έξοδα συντήρησης/ ελέγχων παλαιών γηρασμένων αναβατήρων, να «σταθεροποιήσει» τους υφιστάμενους χιονοδρόμους, να προσελκύσει νέο κόσμο στο βουνό και να δημιουργήσει νέους χιονοδρόμους

· Τα νούμερα έδειχναν ότι με μια βέλτιστη λειτουργία μπορούσε να μηδενίσει την ζημία του. Ήδη το 2011 είχε παρουσιάσει την ελάχιστη ζημία του, χωρίς καν τους νέους αναβατήρες.

· Δυστυχώς τα κονδύλια εσπα δεν μπορούσαν να διατεθούν για την ανακαίνηση κτιρίων όπως του κτιρίου της Φτερόλακας

 

1.Σίγουρα δεν γνωρίζω όλα τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης, ούτε καν και λίγα από τους επίσημους δημοσιευμένους ισολογισμούς. Δεν θυμάμαι πότε δημοσιεύτηκαν τελευταία φορά....... Σίγουρα στο παρελθόν, τοπικοί άρχοντες με υπερδιορισμούς, ακόμα και με ανύπαρκτους υπαλλήλους, αλλά παρόντες στην λίστα μισθοδοσίας, έβαζαν το δημόσιο να πληρώνει την νύφη της σταυροδοσίας τους στις εκλογές. Αν και νομίζω ότι αυτό περιορίστηκε τα τελευταία χρόνια, δεν είναι ο μοναδικός τρόπος αύξησης των πραγματικών εξόδων με πλασματικές δαπάνες. Σίγουρα η συντήρηση παλαιού εξοπλισμού στοιχίζει. Αυτό ισχύει σε όλα τα πράγματα, από το αυτοκίνητο μας, τις ηλεκτρικές συσκευές μας, τα μηχανήματα κάθε βιομηχανίας κλπ. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό βρίσκοντας βρίσκοντας την βέλτιστη οικονομική απόδοση του εκάστοτε μηχανήματος και υπολογίζοντας το πραγματικό κόστος του λειτουργίας και απόσβεσης. Δηλαδή αυτό ήταν το κρίσιμο μέγεθος στις ζημιές που πληρώνει ο κάθε φορολογούμενος για να λειτουργεί το αθλητικό κέντρο Παρνασσού; Σημαντικό σίγουρα, όμως εκτιμώ ότι είναι λεπτομέρεια μπροστά στα πραγματικά εμπόδια που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Σταθεροποίηση των χιονοδρόμων και προσέλκυση νέου κόσμου στο βουνό, με τα συγκεκριμένα έργα ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Αυτός θα ήταν ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ. Και σε αυτό βοηθάει ο μονοπωλιακός χαρακτήρας της συγκεκριμένης δραστηριότητας και δυστυχώς περιοριζόμαστε και πάλι μόνο σε αυτό το πλεονέκτημα.

2.Η βέλτιστη λειτουργία μίας επιχείρησης είναι πάντα το ζητούμενο. Και σίγουρα εκείνες τις χρονιές έγινε μία σοβαρή προσπάθεια περιορισμού του οικονομικού εκτροχιασμού με ταυτόχρονη αρτιότερη λειτουργία του συνόλου των εγκαταστάσεων και των δυνατοτήτων του βουνού. Και πρέπει να λειτουργήσουν ως μελλοντική πυξίδα. Όμως μία αντίστοιχη επιχείρηση, με μεγάλο ρίσκο ετήσιας λειτουργίας (σε ποιότητα και ποσότητα), δεν είναι δυνατόν να βγάζει αποσπασματικά συμπεράσματα από συγκεκριμένες χρονιές. Η εμπειρία 35+ ετών, δεν μπορεί να μην ληφθεί υπ'όψιν.

3.Σίγουρα το ΕΣΠΑ έχει τα θέματα του, καθώς τζάμπα χρήματα δίνονται, πάρα πολλά είναι, αλλά δεν καλύπτουν όλες τις δράσεις. Σίγουρα το πολύ μεγάλο κόστος είναι αυτό του εξοπλισμού σε λιφτ, κόστος που στην Ελλάδα είναι έως απαγορευτικό (αν και στην Πάρνηθα, υπάρχει λιφτάκι καλύτερης τεχνολογίας από του Παρνασσού). Τα κτιριακά, δεν είναι ούτε τόσο μεγάλου κόστους σε σχέση με τα λιφτ, μπορούν να γίνουν σταδιακά και τέλος πάντων έχουν ευελιξία στην κατασκευή τους πολύ μεγαλύτερη από τα λιφτ, άρα και πολύ περισσότερες επιλογές στην δυνατότητα αντιμετώπισης και χρηματοδότησης.

 

 

 

Το ΧΚΠ απέκτησε μετά από 40 χρόνια, 2 υπέροχους άξονες λειτουργίας ,doppel 1= αφροδίτη-βάκχος & doppel 2 = ερμης –ηνίοχος-ήρα σύν τα παρελκόμενα όπως χωματουργικά, υποσταθμοί κ.λπ. (επιφυλάσσομαι για το doppel 2, διότι δεν το γνωρίζω καλά, λόγω της αναχώρησης μου από το ΧΚΠ τέλη του 2014).

 

Σίγουρα το ΧΚΠ/ΕΤΑΔ έχει και πολλά άλλα προβλήματα να λύσει (βιωσιμότητα, λειτουργικά θέματα, επικοινωνία, κτιριακά, αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής κ.λπ). (Η δε μαμά του ΧΚΠ, η ΕΤΑΔ ΑΕ σίγουρα έχει πολλά περισσότερα προβλήματα …)

 

Είναι ενδεικτικό της νοοτροπίας μας,

ότι αντί να κοιτάξουμε να λύσουμε τα άλλα προβλήματα, βελτιστοποιώντας ό,τι έχουμε στα χέρια μας, μέσα από βασικές αρχές ΛΟΓΙΚΗΣ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ μεμψιμοιρούμε, ψάχνοντας ενόχους και διαπλοκές (όχι ότι δεν υπάρχουν και αυτά …)

 

Αντί να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε/εξελίξουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε βελτιώνοντας την υφιστάμενη κατάσταση παίρνοντας υπεύθυνη θέση και αποφάσεις στο μέτρο που μας αναλογεί,

βολευόμαστε-αναλωνόμαστε στο να κριτικάρουμε εκ των υστέρων ή στα κρυφά, χωρίς να ξέρουμε όλα τα δεδομένα, και χωρίς στην ουσία να δημιουργούμε τίποτα..

 

 

Μετά από 40 χρόνια εμπειρίας, αποκτήθηκαν νέα μηχανήματα..... Πρόσβαση προς το χιόνι αποκτήθηκε; Αποκτήθηκε πρόσβαση προς τον πιο χιονισμένο Παρνασσό; Αποκτήθηκε πρόσβαση έστω στο περιορισμένο υφιστάμενο πεδίο του προς την θέση που έχω νωρίτερα χιόνια ή τα τελευταία χιόνια της σεζόν που εξασφαλίζουν μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα λειτουργίας; Αποκτήθηκε εξοπλισμός που να λειτουργεί σε δυσμενέστερες καιρικές συνθήκες έναντι του προ 40 ετών εξοπλισμού; Έγινε πιο εργονομική η λειτουργία και σύνδεση των πιστών με τα νέα λιφτ;

Επομένως ΕΧΕΙ σημασία τα αν οι αναβατήρες είναι σωστοί ή λάθος στον σχεδιασμό τους. Και το πρωταρχικό μέλημα δεν είναι να λειτουργήσουν οι λάθος αναβατήρες, αλλά να φύγουν και να ξανατοποθετηθούν. Τι να κάνω τους "υπερσύγχρονους" αναβατήρες όταν έχουν τόσες υποχρεώσεις και περιορισμούς λειτουργίας και συντήρησης που η ίδια η πράξη τους υποβαθμίζει; Εδώ δεν έχουμε να φάμε, το ραπάνι για την όρεξη μας έλειπε.......

 

Edited by mil
  • Like 3

53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε mil,

φιλικότατα φυσικά και στα γρήγορα

 

  1. σίγουρα οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται η δεν θά πρεπε να λαμβάνονται με τα στοιχεία μιας χρονιάς αλλά όσο το δυνατόν περισσότερων χρονιών,….. με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον , με ξεκάθαρους στόχους, με ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ και με βάση τα ΤΡΕΧΟΝΤΑ δεδομένα

 

  1. το χιονοδρομικό πεδίο πέραν (ανατολικότερα) της κορφής Βάκχου (προς Τουμπόραχη «ωραίες λάκκες»), που διαθέτει μεγαλύτερο υψόμετρο και χιονοκάλυψη, και αποτελεί πόθο των περισσοτέρων μας, εξ αρχής ήταν εκτός δικαιοδοσίας ΕΤΑΔ και είχε κοπεί κάθε σχετική κουβέντα για λόγους περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Έτσι έμεινε η βελτιστοποίηση του υφιστάμενου χιονοδρομικού πεδίου κελλάρια-φτερόλακα. (μεγαλύτερες ταχύτητες, καλύτερες προσεγγίσεις). Οι παλιοί αναβατήρες – άξονες ήταν οι πρώτοι που έπρεπε να αντικατασταθούν. Δεν είχε νόημα το ψήλωμα ενός γίγαντα σε γυάλινα ποδάρια….

 

  1. Δόθηκε βάρος στην προσέγγιση εύκολα και γρήγορα στην κορυφή Βάκχου, που ελπίζω να αποτελέσει κάποτε το νέο κέντρο βάρους του ΧΚΠ. Έγινε ορατό ότι πολλές μέρες λόγω έλλειψης χιονιού μόνο Περικλής και baby στην κορφή Βάκχου λειτούργησαν. Φυσικά μένει πολλά ακόμα να γίνουν

 

  1. Η ανακαίνιση κτιρίων πέρα από τους αναβατήρες, επίσης ήταν εκτός κουβέντας. Γι αυτό δεν μπόρεσε να γίνει κάτι επαρκέστερο και στην κορυφή Βάκχου, όπου ξεκίνησε το κτιριάκι από οικίσκο πιστέρ και κατέληξε σε baraki

 

  1. Δόθηκε βάρος στην διευκόλυνση πεζών και αρχάριων χιονοδρόμων. Ναι! η λειτουργία luna park έχει σημαντικό ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΌ ενδιαφέρον για το ΧΚΠ.

 

  1. Δόθηκε βάρος στην σύνδεση Φτερόλακα-Κελλάρια ώστε επιτέλους οι πίστες του μέν να καταστούν πίστες του δε..

 

  1. Εκτός αρχικού σχεδιασμού έγιναν πολλά πράματα στο doppel 2, όπως ξυλώθηκε ο Οδυσσσέας, με διάφορα «τσαλαβουτήματα» και απορώ και γω για το τι πρόβλεψη υπάρχει. Παράλληλα δε δόθηκε μεγάλη σημασία στην απρόσκοπτη λειτουργία του Δία .

 

  1. Δυστυχώς ο αρχικός σχεδιασμός δεν περιλάμβανε τίποτε για το πεδίο Σαχάρα, όπου ήδη είχε εγκατασταθεί «άτσαλα» ένας συρόμενος αναβατήρας λόγω παλαιότερων δεδομένων.

 

  1. Σίγουρα οι νέοι αναβατήρες είναι πιο αξιόπιστοι, πιο ασφαλείς και με πολύ περισσότερες δυνατότητες σε σχέση με τους παλιούς., αρκεί να τηρούνται οι προϋποθέσεις που έχω αναφέρει.Είναι λυπηρό (αλλά όχι ανεξήγητο) που η ΕΤΑΔ αντί να υπερασπιστεί και να προβάλει το έργο της ...σφυρίζει αδιάφορα... αφήνοντας να καταρρέει η σχέση του ΧΚΠ με τους επισκέπτες του . Είναι το γνωστό αδιάφορο σφύριγμα...αυτού που βολεύεται, δεν φαίνεται, και δεν πληρώνει για τις αποφάσεις του...

 

  1. Φίλε mil, υπάρχει μια τάση να δημιουργούνται και να συντηρούνται διάφοροι μύθοι. Εμένα προσωπικά με αρέσει η απομυθοποίηση…. Κάποτε δεν λειτουργούσε καθόλου ο Δίας (γιατί πάντα παρέμενε εκτροχιασμένος και απόμακρος).Κάποτε ο Ηρακλής έμενε πολλές μέρες κλειστός (γιατί αργούσε να ξεπαγώσει και κανένας δεν στεκόταν στην κορυφή του). Κάποτε η παλιά Αφροδίτη είχε μεγάλες ουρές (γιατί λειτουργούσε με τα μισά «αυγά»). Τώρα μαθαίνω ότι ο νέος Αφροδίτη- Βάκχος δεν μπορεί να λειτουργήσει συζευγμένος και προτιμάται η αποσυζευγμένη λειτουργία του ή μη λειτουργία του για λόγους ασφαλείας και απλότητας. Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες, δεν λέω ότι είναι εύκολη η λειτουργία, δεν λέω ότι δεν είναι φυσικό να γίνονται λάθη, αλλά νομίζω ότι βιαζόμαστε να κατηγορήσουμε τους μη έχοντες φωνή στην σημερινή καθημερινότητα χκπ, δηλ. σχεδιαστές και μηχανήματα χωρίς να έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητες της βέλτιστης λειτουργίας των μηχανημάτων και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι «άτσαλες» αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό, όπως π.χ στον άξονα Ερμή-Ηνίοχο.
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάνο,

υπήρχε τεχνο-οικονομικός λόγος που το λιφτ του Baby3 (Φαέθων) στο πάνω πλατώ του Βάκχου δεν έγινε κυλιόμενος διάδρομος και προτιμήθηκε το μπριζολάκι?

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφού λοιπόν ''η λειτουργία luna park έχει σημαντικό ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ενδιαφέρον για το ΧΚΠ" όπως ειπώθηκε και παραπάνω ας σταματήσουμε να ασχολούμαστε με αυτούς που μας θεωρούν "ΑΤΡΑΞΙΟΝ" (για να μην πω κλόουν) και ας στραφούμε σε φιλικότερα προς τον χιονοδρόμο κέντρα ......

Edited by vangelis_k
  • Like 4

www.zermatt.ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...