Jump to content
afrodite

Eκει Στον Βορρά...

Recommended Posts

Δεν ξέρω τους συμβολισμούς και τις μεταφορές του καθενός, γι' αυτό και ρωτάω ευθέως :-P :innocent:

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους να προσαρμόζονται σε τελείως διαφορετική...... καθημερινότητα. Καλά να περνάς Αφροδιτη

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ποδηλασια στην Kikutstua 27.08.16

Εχω πολυ καιρο να γραψω και νομιζω πως ηρθε η ωρα να ξαναγραψω.

Περασα ενα υπεροχο καλοκαιρι στην Ελλαδα κανοντας καθε μερα windsurf. Απο τις 30 μερες εχασα μονο 5 μερες λογο απνοιας. Ολες οι υπολοιπες ήταν φουλ windsurfing. Αυτο δεν εχει ξαναγινει. Οσο δεν εκανα ολο το χρονο, το εκανα μεσα σε ενα μηνα. Δυστυχως ολα τα ωραια τελειωνουν γρηγορα. Και επανηλθα στο Οσλο. Ομολογω πως έπαθα ενα σοκ οταν επεστρεψα. Απο κει που ημουν συνηθισμενη στον ηλιο και στη ζεστη, το Οσλο με υποδεχτηκε με ψυχρα και βροχη. Το τζακετ και τα μακριμανικα ειναι must. Α και η ομπρελα. Το χειροτερο μου.... Δυο εβδομαδες μουλιασαμε, μανιταρια κοντεψαμε να βγαλουμε εμεις οι ιδιοι, οχι μονο το δασος, (Ειναι η εποχη των μανιταριων και των βατομουρων). Το μαυρισμα που απεκτησα εξαφανιστηκε ως δια μαγειας, και αυτο ηταν το πιο σπαστικο της υποθεσης :( Ο καλυτερος καιρος για προσαρμογη ετσι? Μιλαγα με τη σπιτονοικοκυρα μου οτι φετος δεν ειχαν καλοκαιρι. Ηταν αυτη η μιξη, ηλιος με βροχη. Δυο τρεις μερες ηλιο και μετα βροχη ή μπορει και μεσα στην ιδια την ημερα να εχεις ηλιο και το απογευμα να βρεχει και μετα ξανα ήλιο μιας και εξακολουθει να αργει να νυχτωσει. Μονο χιονι δεν εχει ριξει... αν και μια μερα ειχε 9 βαθμους και μεχρι φλις φορεσα. Ευτυχως αυτο ηταν μονο μια μερα.... κι εγω να βλεπω φωτογραφιες των φιλων μου στο φατσοβιβλιο να κανουν windsurf στα νησια. Καιρος οτι να 'ναι.

 

 

Οκ... τερμα με την γκρινια. Παμε παρακατω. Αθλοπαιδιες.... τι αλλο μπορεις να κανεις, μιας και δεν εχει σερφακι? Ποδηλατο, τρεξιμο πεζοποριες. Το σκι θα αργησει να μπει στο παιχνιδι. Ειπα πριν οτι αυτες τις 3 κοντα 4 εβδομαδες εχασα το μαυρισμα μου? Ε δεν ηταν μονο αυτο που εχασα.... εχασα και τη φυσικη μου κατασταση. Οτι εχτισα το καλοκαιρι με το σερφ πηγε στον πατο... Γιατι? Τρεξιμο δεν μπορω να κανω γιατι την τελευταια σερφομερα κακοποιησα ασχημα το δαχτυλο του ποδιου. Σε μια στροφη κλοτσησα τη δεστρα του σκαφους (κλασσικο ατυχημα) και κρακ το δαχτυλο. Καθε φορα που βαζω παπουτσι αγκομαχαει.... οποτε τρεξιμο γιοκ . Μια ή δυο πεζοποριες εχω κανει (ουτε που θυμαμαι, οποτε καταλαβαινεις)... και μια φορα ποδηλατο (ευκολη διαδρομη το εκανα μονο και μονο για να βγω απο το σπιτι και να εκμεταλευτω τον ήλιο). Τεμπελιαση δηλαδη. Δεν βοηθαει και ο καιρος με την παλιοβροχη. Και το κανει επιτηδες να εχει ηλιοφανεια τις εργασιμες μερες, και οταν ερθει σαββατοκυριακο να βρεχει. Με τα νευρα μου παιζει αλλα δεν θα του περασει....

 

Νομιζω πως ξαναγκρινιαζω....

 

Ας το παρουμε αλλιως λοιπον. Τωρα ερχεται το καλο και διασκεδαστικο κομματι.

Την περασμενη Πεμπτη η Μερετε μου ζητησε να της κρατησω τα γατιά γιατι θα πηγαινε εκδρομη με τη μηχανη του Τζον. Ο Τζον θα οδηγουσε φυσικα. Θα εφευγαν την επομενη μερα το πρωι και θα γυριζαν Κυριακη. Την Παρασκευη λοιπον, ειχα κατι δουλειες να κανω πριν παω στη δουλεια και τσουπ χτυπαει το τηλεφωνο. Ηταν η Μερετε, με πηρε να μου πει οτι τελικα δεν φυγανε γιατι η μηχανη του Τζον δεν επερνε μπροστα. Ηταν απογοητευμενη μιας και περιμενε πως και πως αυτη την εκδρομη και δεν ηξερε τι να κανει το ΣΚ. Της λεω δεν πειραζει, παμε για ποδηλατο ή πεζοπορια. Ο καιρος θα ηταν ευνοικος αλλωστε. Επιτελους ενα σαββατοκυριακο χωρις βροχη. Το απογευμα επιβεβαιωθηκε το ποδηλατικο μας ραντεβου, θα ερχοταν και η απο πανω νοικαρισα. Μαζευτηκαμε το πρωι λοιπον μες την καλη χαρα ολοι ετοιμοι για την ποδηλασια. Ο προορισμος εκπληξη ως εκεινη την ωρα. Αρχικος στοχος μια λιμνη bjørnholtet και πιο μακρινος στοχος η περιοχη Kikutstua. Επιστροφη Sørkedalen και μετα σπιτι. Τα πρωτα 15 χιλιομετρα σταθερη ανηφορα. Μας βγηκε η γλωσσα μεχρι να φτασουμε στο Bjørnholtet. Eκει καναμε το πρωτο διαλειμα για ανεφοδιασμο. Ο ανεφοδιασμος περιελλαμβανε βαφλα με μαρμελαδα και καφε ή αναψυκτικο. Η βαφλα must, οτι θερμιδες καψαμε μεχρι εκει τις ξαναπηραμε. :)

 

 

IMG_20160827_121649.jpg

IMG_20160827_125424.jpg

 

 

Επειδη πηραμε δυναμεις ειπαμε να το συνεχισουμε μεχρι την Kikutstua. Η Ελσα ρωτησε τον Τζον αν μεχρι εκει θα εχουμε και αλλες ανηφορες. Μια μικρη ανηφορα, και μετα ολο κατηφορος. Και μαλιστα σε ενα σημειο εχει μεγαλη κληση με στροφη και κακο οδοστρωμα που αν δεν προσεξεις θα φας τα μουτρα σου, στη καλυτερη των περιπτωσεων θα βρεθεις στους θαμνους. Τη διαδρομη την εχω ξανακανει με ποδηλατο και ηξερα για τι πραμμα μιλαει. Μονο που αυτη τη φορα τα χρειαστικα. μπλοκαραν οι τροχοι με τα δισκοφρενα, το ποδηλατο αρχισε να χοροπηδαει κι εγω δεν εβλεπα οτι θα καταληξω στους θαμνους αλλα σε χαντακι. Ειχα και τα ποδια δεμενα στο πεταλι με το SPD τα οποια δεν ξεκλειδωσαν.... καταφερα να το ισορροπισω και να αποκτησω παλι τον ελεγχο του λιγο πριν εξφενδονιστω.... Φιουυυυ.... Αγιο ειχα...

Φτασαμε λοιπον στην Kikutstua αναιμακτα και χωρις πολυ κοπο μιας και ηταν ολο κατηφορα... τι καλα. Εμ δεν ξεραμε τι μας περιμενει μετα... βασικα εγω ηξερα μιας και το εχω ξανακανει, και με ποδηλατο αλλα και με σκι. Η Ελς δεν ηξερε, φροντισαμε να μην της το πουμε...:) Τι καλοι ανθρωπο που ειμαστε εε? Διαλειμα για μεσημεριανο τοστακι και ξαπλα στον ηλιο. Ο τζον ψιλοροχαλισε κι ολας. Εγω ειπα να κανω ηλιοθεραπεια.... σιγα που θα μαυριζα... χαχα.

 

IMG_20160827_135658.jpg

IMG_20160829_201047.jpg

 

Και μετα ηρθε η ωρα της επιστροφης. Μαρτυρικη ανηφορα μιας και ανεβαιναμε βουνο... δωσε πονο. Και οτι ανεβαινει φυσικα κατεβαινει... αλλα οταν φτασαμε κατω στην ασφαλτο πια ειχαμε και αλλη ανηφορα να κανουμε. Εκει δακρισα. Εκει πραγματικα εψαχνα να βρω δυναμεις για να συνεχισω. Οι τετρακεφαλοι ειχαν ηδη αρχισει μαγκωνουν. Αρχισε να παραγεται το γαλακτικο οξυ. Και φυσικα δεν πηραμε συγκοινωνια, οχι οχι δεν κλεβουμε. Ποδηλατο μεχρι το σπιτι. Το κοντερ εδειξε οτι καναμε 45 χιλιομετρα ποδηλατο!!!!! Καθολου ασχημα.... βεβαια μετα δυσκολιας περπαταγα μετα αλλα ειναι αυτο που λενε "ποναω αλλα μου αρεσει".

 

Περασαμε πολυ ομορφα με πολυ γελιο και πολυ πονο. Ο ενας παρηγορουσε τον αλλον. Και μετα μετραγαμε τις πληγες μας.

 

Την επομενη μερα ο Τζον επειδη ηταν κουρασμενος πηρε το ηλεκτρικο ποδηλατο και εκανε βολτα, η Μερετε εκανε πεζοπορια για να ξεμουδιασει. Εγω την εβγαλα στον καναπε γιατι ειχα ποδοσφαιρο να διαιτητευσω το απογευμα οποτε θα επρεπε να τρεχω... Η Ελς δεν ξερω...

  • Like 6

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε προηγουμενη αναρτηση εκανα αναφορα σε ηλεκτρικο ποδήλατο και νομιζω πως πρεπει να πω δυο λογια για αυτο μιας και μπορει να ενδιαφέρει κάποιους.



Στη Νορβηγία ειναι πολυ της μοδος οτι εχει σχεση να κανει με "μπαταρίες". Τι θέλω να πω με αυτο? Ενα μεγαλο ποσοστο αυτοκινήτων ειναι ηλεκτρικά. Στο δρομο υπάρχουν μπριζες για να τα φορτίζουν. Μάλιστα οσοι οδηγουν ηλεκτρικα αυτοκινητα εχουν πολλά benefit (κινητρα για να αγοραζουν ηλεκτρικα αντι τα συμβατα) οπως δεν πληρωνουν διοδια, δεν πληρωνουν παρκομετρα και εχουν την αδεια να κυκλοφορουν στη δεξια λωριδα του δρομου οποτε δεν πηζουν στην κινηση οπως οι αλλοι. Στη δεξια λωριδα επιτρεπονται μονο τα ταξι, τα λεωφορεια και τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Ολοι οι αλλοι μονο στη μεσαια λωριδα και στην αριστερη.



Tωρα ειναι της μοδας το ηλεκτρικο ποδήλατο. Πολλοι τα χρησιμοποιουν μιας και το Οσλο δεν ειναι επιπεδο. Στην αρχή τους "κορόιδευα" μιας και ολοι εχουμε την ταση να απαξιώνουμε καθετι καινουριο (μέχρι να το δοκιμάσουμε). Και σαν ποδηλάτησα θεωρω πως οταν κανεις ποδήλατο το κανεις για να γυμναστεις, να αποκτησεις φυσικη κατάσταση κλπ κλπ κλπ. Αν ειναι να βαλεις βοηθητικες ρόδες, το μοτερ και την μπαταρια, παρε σκουτερ ή μηχανακι.



Πριν μια εβδομαδα διοργάνωσε η Μερετε φαγοποτι στο σπιτι της. Υποτιθεται οτι θα ψηναμε εξω, αλλα ανακαλυψε αργα πως η μπουκαλα του γκαζιου ήταν άδεια. Οποτε μαγειρεψαμε στην κουζινα, αλλα φάγαμε έξω. Ευτυχως ειχε ζεστη και ήλιο εκεινη την ημέρα. Πανω στην κουβεντα λοιπον, μας λεει ο Τζον πως μετετρεψε το ποδήλατο του σε ηλεκτρικο. Να σημειωσω πως ο Τζον ειναι φανατικος ποδηλάτης και μηχανόβιος. Τελεια φυσικη κατασταση για καποιον που ειναι 60 χρονων.... Επειδη μου αρεσει να τον πειράζω, μολις ακουσα οτι εβαλε βοηθητικές ρόδες τον τρελανα στην καζουρα. Φυσικα επειδη ειμαι πολυ ανοιχτος ανθρωπος κι εχω την περιεργεια, τον ρωτησα τα παντα για την μετατροπη που έκανε. Ποσο κοστιζει, αν αξιζει να το φτιαξεις μονος σου ή να παρεις ετοιμοπαράδοτο και φυσικα τι επιδοσεις εχει το μηχανημα. Οταν ακουσα την τιμη ανατρίχιασα βεβαια, αλλα με λιγο ψαξιμο στην αγορα ειδα πως οτι πληρωσεις θα παρεις. Αν θες ενα ποδηλατο που να πηγαινεις μεχρι τη δουλεια σου και στην αγορα, τη βγαζεις με ενα φθηνο ποδηλατο πολης (αυτα με τα καλαθακια μπροστα). Νομιζω πως ουτε κανα αξιζει τον κοπο να το φτιαξεις μονος σου. Αν θελεις ομως το κατι παραπανω, τις βολτες στο δασος με τις τρελες ανηφορες (αυτες που τραβηξαμε στη ποδηλασια προχτες μεχρι την Kikutstua) τοτε πρεπει να βαλεις βαθια το χερι στην τσεπη. Και θα σου ερθει λιγο πιο φθηνα αν μετατρεψεις το ποδήλατο που ηδη εχεις σε ηλεκτρικο, μιας και δεν χρειαζεται να αλλαξεις σκελετο. Ο Τζον απο οτι μας ειπε, το δοκιμασε σε μια απο τις πιο δυσκολοτερες ανηφορες του Οσλο και εμεινε ευχαριστημενος. Εβαλε μονο το 10% προσωπικης προσπάθειας για να την ανεβει. Το συστημα εχει 3 ταχυτητες υποβοήθησης και φυσικα αν ξεμεινεις απο μπαταρια συνεχιζει να δουλευει ως ποδηλατο με τις γνωστες ταχυτητες του με τη διαφορα ομως πως ειναι 7 κιλα βαρυτερο. Και φυσικα του αρεσει και η ιδεα πως θα πηγαινει στη δουλεια του χωρις να ιδρωνει πια και να χρειαζεται να κανει ντουζ οταν φτασει και να αλλαξει ρουχα.


Ολα ωραια, αλλα εξακολουθουσα να τον πειραζω πως εβαλε βοηθητικες στο ποδηλατο. Μεχρι που.... Μεχρι την επόμενη μερα της ποδηλατικης εκδρομης μας που μετραγαμε ολοι τα κομματια μας. Ο Τζον πηγε για ποδηλασια με το ηλεκτρικο ποδηλατο και τον πετυχα οταν γυρισε απο τη βολτα (ανεβηκε παλι τη δυσκολοτερη ανηφορα το Οσλο). Και κανει το λαθος να μου το δωσει για δοκιμη. Και κανω το λαθος να του πως ναι κατσε να το κανω μια βολτα να δω πως ειναι. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ.... επρεπε να με αφησει στην αγνοια μου και να συνεχιζω να τον κοροιδευω και αυτον και ολους τους αλλους που εχουν ηλεκτικα βοηθηματα για να κανουν ποδηλατο. Με κατεστρεψε.... Το σπιτι μας (δηλαδη της Μερετες) ειναι σε εναν λοφο και εχει αρκετη ανηφορα. Συνηθως αποφευγω να την ανεβαινω, προτιμω να κανω τον κυκλο. Οποτε εκει εκανα το test drive. Επαθα πλακα.... περα απο την αισθηση πως οδηγουσα μηχανακι (και δεν ξερω να οδηγω μηχανακι) ανεβηκε ολη την ανηφορα με την πρωτη ταχυτητα σε χρονο ντε τε. Αφου με ρωτησε ο Τζον αν δοκιμασα τις αλλες ταχυτητες και του ειπα οχι... αφου με την πρωτη πηγαινα μια χαρα. Επαθα πλακα... Χοροπηδαγα απο τη χαρα μου. Ο Τζον γελαγε.... με κατεστρεψες του λεω. Τωρα θελω κι εγω ηλεκτρικο....



Εχω μπει στο ψαξιμο και στην ερευνα αγορας. Το ποτε θα βαλω το χερι στην τσεπη δεν ξερω...



Τι χρειαζεσαι για να μετατρεψεις το ποδηλατο σου σε ηλεκτρικο?



Ενα μοτερ. Εχεις 3 επιλογες. Μοτερ στη μπροστινη ροδα, μοτερ στην πισω ρόδα ή μοτερ στο πεταλι. Τα μοτερ στις ροδες εχουν το μειονεκτημα οτι προσθετουν βαρος και σου χαλανε την ισορροπια. Αλλα ειναι η φθηνοτερη λυση. Ισως λιγο καλυτερη λυση το μοτερ στην πισω ροδα. Η καλυτερη λυση αλλα και ακριβοτερη, ειναι το μοτερ στα πεταλια. Αλλα απο οτι μου ειπε ενα παιδι χαλαει ευκολα και η επισκευη κοστιζει.... Παντως δεν σου χαλαει την ισορροπια, και μπορεις να χρησιμοποιησεις τις αναλογικες σου ταχυτητες και τα παει πολυ καλυτερα στην ανηφορα (νομιζω πως με το μοτερ στον πισω τροχο δεν μπορεις πια να τις χρησιμοποιησεις. Αυτο το λεω με επιφυλαξη βεβαια...). Ο Τζον εβαλε μοτερ στα πεταλια και επειδη ειναι μαμουνι, και τα ψαχνει αυτα τον εμπιστευομαι. Αν και με την πρωτη ευκαιρια θα ρωτησω την γνωμη του.



Μια μπαταρια Μια καλη δυνατη μπαταρια... Στην αγορα κυκλοφορουν Li on και τις τοποθετεις ή στον σκελετο εκει που μπαινει το μπουκαλι του νερου, ή στη σχαρα του ποδηλατου αν εχεις. Οι πληροφοριες μου ειπαν οτι οι καλυτερες μπαταριες με μεγαλυτερη διαρκεια ζωης και κυκλους φόρτησης ειναι οι Lithium maganese . Ειναι ομως οι ακριβοτερες και δεν ξερω αν κυκλοφορουν στη νορβηγικη αγορα. Η πηγη μου τις φερνει απο το εξωτερικο, οποτε εχεις να πληρωσεις ναυλα μεταφορας και το τελωνιο, 25% της τιμης νομιζω πως ειναι.



Α και φυσικα πρεπει να πληρωσεις τον ανθρωπο που θα σου τα τοποθετησει, εκτος και αν πιανουν τα χερια σου και εχεις τα εργαλεια να το κανεις μονος σου. Υπαρχουν εγχειρηδια και βιντεο στο youtube....



  • Like 3

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκεινο που ανακαλυψα γιατι το ψαχνω κι εγω ειναι οτι το μοτερ στα μπενταλια ειναι μονοδρομος αν θελεις κατι σωστο και αυτο ειναι ολα αυτα που περιεγραψες.Το κακο ειναι πως κυκλοφορει μια μαρκα μοτερ για πενταλια κι αν κυκλοφορει δευτερη, μου μοιαζει για φασον της πρωτης ή το αναποδο.Η τιμη δε του μοτερ μονο ειναι καπου στα 800 ευρω !!!Εκεινο που ανακαλυψα ειναι οτι αυτη η μεταροπη εμφανιζει προβλημα με το κοντρολερ ,αυτο που επεμβαινει -επηρεαζει τις στροφες του μοτερ και το οποιο καιγεται. Δεν ειναι κι οτι ευκολοτερο η αλλαγη του που σαφως ειναι πιο ευκολη αν την μετατροπη την εχεις κανει μονος σου.Το ιδιο προβλημα αντιμετοπιζουν και καποιοι φιλοι που ασχολουνται με τον αερομοντερλισμο οπου κι εκει τα δυνατα ηλεκτρικα μοτερ ελεγχονται απο κοντρολερ στροφων και το οποιο καιγεται οταν ζοριζεται το μοτερ. Αυτα αποκομισα απο μια ερευνα που εκανα και που λογω ελλειψης ειδικων ηλεκτρομηχανολογικων γνωσεων ισως η γνωμη μου δεν πολυμετραει,αλλα σαφως σε βαζει σε υποψιες.Προσωπικα οπως ειπα το ψαχνω για μια τετοια μετατροποπη με τον πιο αξιοπιστο τροπο.


Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

λεωνιδα!! ενα απλο ποδηλατο ειναι πολλη ποιο φθηνο. :thumbup: .και σιγουρα με περισσότερη κατανάλωσή θερμιδων :yes ........που σιγουρα χρειαζόσαστε -για να τις κάψεις :LMAO:

  • Like 1

ΠΙΣΟΔΕΡΙ ΤΟ ΚΑΛΎΤΕΡΌ ΧΚΕΝΤΡΟ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ

:evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και εμενα αυτο μου ειπαν για το μοτερ στα πενταλια... οτι αν ζοριστει καιγεται και οτι τα μαγαζια προωθουν αυτη τη λυση γιατι μετα βγαζουν κερδος απο τις επισκευες. Απο την αλλη τα μοτερ στις ροδες εχουν και αυτα μειονεκτηματα τους. Πχ με μοτερ στην πισω ροδα χανεις τις ταχυτητες του ποδηλατου. Πες οτι εχεις παει βολτα και ξεμενεις απο μπαταρια. Αντε ποδηλατησε το ποδηλατο σου Χ χιλιομετρα βαρους 20 κιλα πια, με καμια ταχυτητα.

η μαρκα που κυκλοφορει εδω ειναι η Bafang BBs01 ... κινεζικη

  • Like 1

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν καιγεται το μοτερ ,το κοντρολερ καιγεται που θα κανει κανα 150 σιγουρα. Νομιζω παντος οτι σε λιγο θα δουμε κι αλλα μοτερ και λυσεις πανω στην ιδια φιλοσοφια !


Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρηκα ενα μαγαζι εξω απο το Οσλο οπου πουλαει τον εξοπλισμο πολυ πιο φθηνα. Αν μπορουσα να κανω τη μετατροπη μονη μου θα γλιτωνα κι αλλα λεφτα, αλλα δεν το εχω το σπορ (ουτε τα εργαλεια). Εχω διαβασει τα παντα για τα ειδη μοτέρ και εχω κατασταλλαξει στο οτι θα βαλω κεντρικο μοτερ (με το ρισκο να χαλασει). Οταν πηγα στο μαγαζι ο μαγαζατορας μου εδειξε και ενα αλλο συστημα, μου το ειπε tractor devise καπως έτσι, δεν θυμαμαι.Αν και νομιζω πως λεγεται pedelec. Η θεωρια του ειναι οτι οσο πιεση ασκεις στο πεταλι, τοση δυναμη εχεις.

Δοκιμασα και τα 2 ποδηλατα για να καταλαβω τη διαφορα στην πραξη. Το Μπαφαν αθορυβο, ενιωθα πως οδηγω μηχανακι. Ανεβηκα την ανηφορα αβιαστα.

Μετα πηρα το αλλο. Εχει μια δυσκολια στην εκκινηση. Επειδη εχουμε συνηθισει να πιεζουμε το πεταλι, σε κλωτσαει μπροστα. Οπως στο αυτοκινητο οταν πρωτομαθαιναμε και δεν μπορουσαμε να συγχρονιστουμε με το αμπραγιαζ. Το ξεπερνας, ειναι θεμα συνηθειας και προσαρμογης. Στο ισωμα δεν καταλαβαινα πως εχω μηχανικη υποβοηθιση, απλα ενιωθα πιο ελαφρυ το πεταλι (με το αλλο το καταλαβαινες). Σε σημειο που νομιζα πως δεν λειτουργει. Και μετα πηγα στην ανηφορα. Εκει το καταλαβα... Νομιζω πως την ανεβηκα πολυ πιο ευκολα απο οτι την ειχα ανεβει με το Μπαφαν. Αλλα ειχα και πιο ευκολη ταχυτητα (συμβατικη) οποτε η συγκριση ειναι λιγο λανθασμενη. Τα θετικα αυτου του συστηματος συμφωνα με τον μαγαζατορα ειναι μεγαλυτερη διαρκεια μπαταριας, μπορεις να χρησιμοποιησεις μια πιο αδυναμη μπαταρια (σου ερχεται πιο φθηνα). Το Μπαφαν επειδη ειναι πιο δυνατο μοτερ θελει και δυνατοτερη μπαταρια. Επισης απο οτι διαβασα στο ιντερνετ οταν πηγα σπιτι με αυτο το συστημα δεν μπορεις να ξεπερασεις τα 25χλμ.ω. Το Μπαφαν μπορεις να το "πειραξεις" και να παει και 50χλμ την ωρα. Βεβαια αυτο ειναι παρανομο συμφωνα με τα Ευρωπαικα και Νορβηγικα δεδομενα. Επιτρεπτο οριο ταχυτητας ειναι 25 με 27 χλμ την ωρα (η Αμερικη και ο Καναδα εχουν αλλους κανονισμους). Δεν σκοπευω να το πειραξω φυσικα :)

Αυτο που με χαλασε με αυτο το συστημα και δεν το επελεξα τελικα ειναι οτι κανει πολυ θορυβο!!!! Μα πολυ θορυβο. Σε σημειο πονοκεφαλου. Οκ οταν εισαι στην πολη ο θορυβος χανεται, αλλα να ειμαι στη φυση και να ακουω αυτο το πραμμα? Να θελω να παρω ασπιρινες μετα;;; Και δεν βρηκα κανενα αρθρο στο ιντερνετ που να λεει πως αυτο ειναι πολυ καλυτερο απο το Μπαφαν. Εξακολουθει να ειναι δυνατοτερο και να τα παει πολυ καλυτερα στις ανηφορες.

 

Βρηκα ομως ενα πολυ καλο αρθρο σεχετικα με το γρασαρισμα του μοτερ. Απο οτι λεει, η κατασκευαστικη εταιρια το στελνει με λαθος γρασο, ή και καθολου με αποτελεσμα το μοτερ να κανει θορυβο και να μειωνεται η αποδοση του . Συστηνουν το Mobilgrease 28.

 

Εδω εναι το αρθρο

https://electricbike-blog.com/2015/12/23/mobilgrease-28-bbshdbbs02-because-a-good-mid-drive-is-better-seen-and-not-heard/

 

και εδω ειναι το βιντεο του πως τοποθετειται

 

Απο οτι βλεπω δεν γλιτωνω το μαστορεμα

 

 

Περιμενω πως και πως να με παρει τηλεφωνο ο μαστορας να μου πει πως το ποδηλατο ειναι ετοιμο...Νομιζα πως θα το εφτιαχνε εκεινη την ωρα αλλα ειχαν και αλλοι σειρα. Και οι Νορβηγοι δεν πολυζοριζονται.... ειναι της υπομονης. Προς το παρων για να παρηγορηθω, διαβαζω αρθρα και βλεπω βιντεακια :(

Edited by afrodite

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφροδιτη καλημερα! Πως λεγεται το αλλο συστημα που κανει θορυβο και δεν το επελεξες .Δωσε κανενα λινκ να ριξουμε καμια ματια. Ευχαριστω !


Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

λεγεται pedal assist system

 

Links

http://www.electric-bicycle-guide.com/pedelec.html

 

kai link με τις διαφορες των δυο συστηματων πλεονεκτματα και μειονεκτηματα

http://www.ebikeschool.com/pedal-assist-systems-pas-vs-hand-throttles/

 

Μειονεκτημα

However, pedaling up a hill requires even MORE power, yet hill pedaling speed is very slow due to the lower speed. The result is an ebike that is woefully underpowered when climbing hills, negating perhaps the most important benefit of an ebike, hill climbing.

 

 

 

Θα ρωτησω τον μαστορα αν ειναι αυτο και θα σου πω.

  • Like 1

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτο που εχω μαθει στα (τ)οσα χρονια που ζω εδω ειναι οτι οι Νορβηγοι ειναι με το πασο τους. Δεν ζοριζονται... και αυτο δεν θα τους βγει σε καλο. Ιδιως σε οτι αφορα την εξυπηρέτηση πελατων. Δεν το εχουν. Αλλα πολλες φορες αν τους ζωρισεις με πλαγιο και εξυπνο τροπο τοτε απο εκει που σου λενε α οχι δεν γινεται τσουπ το κανουν σε χρονο ντε τε. Λιγη κλωτσια στο γαιδουρακι.

Προσφατο παράδειγμα.

 

Το προηγουμενο σαββατο πηγα το ποδηλατο για μετατροπη σε ηλεκτρικο. Μου ειπε οτι θα προσπαθησει να το ετοιμασει οσο το δυνατον γρηγοροτερα γιατι εχει και αλλα να φτιαξει που προηγουνται.Χαλαστικα λιγο γιατ σαν παιδι θελω το παιχνιδακι μου γρηγρηγορα. Τεσπα υπομονη ειπα. ΠΟΣΟ να αργησει? Στη χειροτερη το αλλο σαββατο το αργοτερο θα το εχω. Δεν ειναι και κατο το δυσκολο... 5-6 ωρες δουλεια. Ποσα να εχει.

 

Δεν φημιζομαι για την υπομονη μου οποτε την Τριτη τον πηρα τηλ να μαθω ποτε θα ειναι ετοιμο. Θελω να εχω ενα deadline .

Απογοητευση... οχι μον δεν θα το ειχα το σκ αλλα την επομενη εβδομαδα αγνωστο το ποτε... ενα ατομο δυο χερια πολλη δουλεια και διαφορες δικαιολογιες. Αν ειναι δυνατον 15 μερες για μια μετατροπη? Ελεος...

Επρεπε κατι να κανω... ειχα σκοπο να παω να του το παρω και να βρω αλλο μαγαζι να μου το φτιαξει. Ειχα βρει μια ομαδα στο φατσο βιβλιο φιλοι του ηλεκτρικου ποδηλατου. Και ζητησα βοηθεια απο αυτους αν υπαρχει καποιος να μου το φτιαξει. Εντελως τυχαια ηταν και αυτος στην ομαδα (δεν το ηξερα). Απαντηση δεν ελαβα απο κανεναν και δε βρηκα μαγαζι να μου κανει τη δουλεια. Οποτε αποδεχτηκα πως κολλησα με αυτον και θα το λαβω του αγιου... Φανουριου.

 

Και το θαυμα εγινε. Σημεραα το απογευμα ελαβα εμαιλ του που μου ελεγε πως το ποδηλατο ειναι ηδη ετοιμο αλλα μπορω να το παραλαβω το Σαββατο. Για ποτε το εφτιαξε ε? Απο κει που δεν μπορουσε με τιποτα νωριτερα αλλα πολυ αργοτερα? Μεσα σε μια μερα απο το τηλεφωνημα το ειχε ετοιμο. Φοβερο ε? Αλλα και εξυπνος. Σου λεει θα την παρει αλλος τη δουλεια....

Φοβεροι

  • Like 2

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτο το ηλεκτρικο ποδήλατο έχει εξεληχθει σε περιπέτεια. Λες και κάποιος ήθελε να μου βάλει τρικλοποδιά. Πρωτα η τεράστια αναμονή για να ετοιμαστεί που ευτυχως δεν τράβηξε περισσότερο (χάρη στις ραδιουργίες μου) και ύστερα η σημερινή αναμπουμπούλα. Αλλα δεν του πέρασε.

Απο την Τεταρτη που εμαθα τα ευχαριστα οτι θα το εχω το Σαββατο, έσβηνα μέρες. Ναι σαν τα μικρά παιδάκια, το ομολογώ. Οταν θελω κατι το θελω εδω και τώρα και ανυπομονω μεχρι να το αποκτήσω. Το μαγαζι λοιπον ειναι 25χλμ έξω απο το Όσλο. Η μεταβαση γίνεται με τραίνο. Εχτες λοιπον κοιταξα τα δρομολογια του τραινου, το ραντεβου ηταν στις 11:00 το πρωι. Σημερα λοιπον ξεκινησα τι ωραια τι καλα για να παω στον σταθμο. Ειχα παρει και τα σαντουιτσακια μου και νερο γιατι ειχα σκοπο με το που γυριζα Οσλο να παω για test drive. Φτανω στον σταθμο, και μαθαινω πως γινονται εργα στις γραμμες (τρομαρα τους, Σαββατιατικα) και το τραινο δεν παει στο Strømmen. Πανε ομως πουλμαν μισθωμενα απο τον νορβηγικο ΟΣΕ. Και καλα εφτασα ως εκει, πως γυρίζουμε? Θα δεχτουν το ποδηλατο στη μπαγκαζιέρα? Και οκ πες πως το δεχονται. Πως το βαζουν μεσα? Το ποδηλατο ειναι ασήκωτο. Ζυγιζε που ζυγιζε 13 κιλα απο τη μανα του, ας προσθεσουμε 7 κιλα που ζυγιζει η μπαταρια συν 2 κιλα τα παρελκομενα; Πραγματικα ειναι δυσκολο ακομα και να το σερνεις με τα χερια.

Μου λεει ο μαγαζατορας, δεν πειραζει μωρε θα πας Οσλο με το ποδήλατο. Ντοινγκ.... Ε? Ειναι ευκολο? Μη μπας και χαθω? Μου εδωσε οδηγιες μεχρι να παω εστω στο πρωτο προαστιο που θα εχει στασει μετρο.

Το πηρα λοιπον και το περπατησα μεχρι τη διασταυρωση μεχρι για να χωνεψω το γεγονος πως θα ποδηλατησω στο αγνωστο με βαρκα την ελπιδα. Αναρωτιομουν αν υπαρχει νορβηγικη Νικολουλη, ή εστω αυτα τα αμπερ αλερτ πως μια τρελη με ενα ποδήλατο χάθηκε καπου εξω απο το Οσλο. Ανοιξα το gps του ρολογιου just in case. Οκ για να χιλιομετρησω τη διαδρομη το ανοιξα και οχι για τα σουπερ πουμα.

 

post-6100-0-76243800-1473519323_thumb.jpg

 

Στην αρχη μου φανηκε λιγο περιεργο. Η αισθηση ειναι εντελως διαφορετικη. Νιωθεις το βάρος κι ας εχεις το μοτερ. Βεβαια αργοτερα το συνηθιζεις και βασικα το ξεχνας. Εχει και γκαζι πχ αν εχεις να ανεβεις μια μικρη ανηφορια το πατας και βρρρρ.... γαματω ειναι. Φυσικα την ωρα που ξεκινησα αρχισε να ψιχαλιζει (ακομα και ο καιρος ηταν εναντιων μου). Ευτυχως δεν ηταν πολυ ενοχλητικο. Λιγο ετσουζαν τα ματια μου. Κι ξαφνικα βλεπω οτι πλησιαζα μια τεραστια ανηφορα. Αμαν ειπα αφθορμητα αλλα μετα θυμηθηκα πως εχω βοηθητικες ροδες... μη τρομαζεις Αφροδιτη προχωρα και τωρα θα δεις τι μπορει να κανει το μηχανημα. Κι εκεινη την ωρα με προσπερναει φουριοζος ενας ποδηλατης. Τωρα λεω αυτος γιατι παει πιο γρηγορα απο μενα; Και καπου στα μισα τον βλεπω να σηκωνεται απο τη σελα και να αγκομαχαει (φυσικα, η κλιση της ανηφορας ηταν μεγαλη). Τωρα θα σου πω εγω, λεω απο μεσα μου και κρυφογελαω. Βαζω την δευτερη ταχυτητα (3 εχω αν και αμα θελω μπορω να του βαλω 9) και σαν κυρια ανεβαινω την ανηφορα, τον φτανω και τον προσπερναω με το χαμογελο του Γιουσειν Βολτ την ωρα που τερματιζει στο Ριο.

 

post-6100-0-77296600-1473520283_thumb.jpg

 

Κατι αρχησε να λεει ο τυπος στα Νορβηγικα αλλα ήμουν πολλη γρήγορη για να τα πιασω. Χαχαχα,,,, ειμαι κακιά ωρες ωρες το ξέρω. Αλλα δεν μπορεσα να κρατηθω :).... ο τυπος ιδρωνε (και ξερω πως ειναι) κι εγω λες και του εβγαζα τη γλώσσα εκεινη την ωρα χαχα...

 

Συνεχισα τη διαδρομη μου προσπαθωντας να διαβαζω τις πινακιδες προς Οσλο για να μη χαθω, και φυσικα ξαφνικα οι πινακιδες εξαφανηστικαν κι εγω βρεθηκα καπου στα χαμένα. Εψαχνα απο δω, εψαχνα απο κει.... Βγαζω το κινητο και ανοιγω γοογλ μαπς και προσπαθησα να διαβασω το χάρτη. Που σκατα ειμαι... οκ βρηκα ποια κατευηνση πρεπει να παρω. Καθε 100 μετρα που εκανα ξανα ανοιγα τον χαρτη για να δω τη συνέχεια. Καταφερα να με βγαλω δίπλα στη high way και όπου αρχισαν να εμφανιζονται οι πινακιδες. Φιουυυυ.... επανηλθε η καρδια μου στη θεση της.

Η φασαρια του δρομου αρχισε να με κουράζει έπρεπε να βρω ενα ανογμα να χωθω μεσα στο δάσος. Και το βρήκα. Σταματησα 5 λεπτα ανοιξα παλι τον χαρτη και εκανα ενα πλανο για το που θελω να παω και πως μετα πρεπει να φτασω σπιτι μου.

Πρωτα να ανεβω στο Tonsehagen, να φτασω στη λιμνη Τrollvann (η λίμνη των τρολ) επειτα στην κορυφη του Grefsenskollen, μετα θα κατεβαινα στο Kjelsås, Sognsvann και τέλος σπιτι. Ευκολακι. Αρκει να μη καταφερω να χαθω στο δάσος. Δεν αγχωθηκα εκει επαιξε η βοηθεια του κοινου, δηλαδη των περιπατητικων.

Πρωτη σταση trollvann

post-6100-0-17584400-1473521771_thumb.jpg

post-6100-0-94910500-1473521772_thumb.jpg

post-6100-0-57216600-1473521774_thumb.jpg

 

Στη συνεχεια ανεβηκα στη κορυφη του Greffsenskollen.

 

post-6100-0-26728000-1473522280_thumb.jpg

 

Ειναι 367 μετρα πανω απο το Οσλο και ειναι μια απο τις δυσκολοτερες ανηφορικες ποδηλατικες διαδρομες. Για μενα με το ηλ ηταν παιχνιδακι. Δυστυχως ο καιρος ηταν στις μαυρες του οποτε δεν τραβηξα φωτογραφια τη θεα απο κει πανω. Τιποτα δεν φαινοτανε :( Αλλη φορα.

Καθως κατεβαινα το βουνο πετυχα αγωνες ποδηλατου βουνου. Ετρεχαν κατι πιτσιρικαδες.

post-6100-0-28218400-1473523008_thumb.jpg

 

 

Εντυπωσεις απο το πδηλατο? Δεν εχω λόγια να τις περιγραψω. Στο συνολο βγηκαν 35χλμ και βγηκαν αβιαστα, άκοπα ουτε καν που ίδρωσα. Και μπορει να εχεις υποβοήθηση αλλά αυτο δεν σημαινει πως δεν γυμνάζεσαι. Απλα τωρα μπορω να ποδηλατω ανετα χωρις να φοβαμαι και να αγκομαχω στις ανηφόρες. Δεν θα καιω τους τετρακέφαλους και θα κανω μακρυτερες διαδρομες. Η μπαταρια αντεχει για 50χλμ (τον χειμωνα με τις αρνητικες Τ ή αποδοση της πέφτει περιπου 20%)

 

Η διαδρομη ηταν αυτη

https://connect.garmin.com/modern/activity/1350756459?share_unique_id=3

 

  • Like 2

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αντε καλοριζικο και καλοταξιδο ,γιατι πλεον ταξιδακια θα μπορεις να κανεις στην γυρω περιοχη! Απο θορυβο πως παει ?


Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε ευχαριστω. Οσο για τα ταξιδάκια, ήδη ονειρευομαι διαδρομες και το που μπορω να παω αυριο.Aθορυβο... ενα απλο μικρο χαλαρο βζζζζζννν. Καμια σχεση με το αλλο που δοκιμασα. Πα πα πα.... χαπια για ημικρανιες θα έπερνα. Ο τυπος ήθελε να μου το πουλησει αλλά δεν τσίμπησα. Σημερα μου εκμυστηρευτικε πως ειναι παλια εκδοση... Επισης ο τυπος εκανε πολυ καλη δουλεια στην τοποθετηση. Πολυ προσεγμένη. Το ποδηλατο του Τζον ειναι γεματο καλωδια πια... δεμμενα με αυτο το πλαστικο ζιπ. Καθολου αισθητικο. Αλλα ειναι σκουροχρωμο και αυτη η ακαλαισθησια δεν φαινεται εντονα στο ματι. Αυτο με απασχολουσε λιγο μιας και το ποδηλατο μου και τα καλωδια του ειναι ασπρα... Κι ομως ο τυπος κέντισε. Θα βγαλω φωτογραφιες να σου δειξω. Δυστυχως δεν μπορω να βγαλω του Τζον για συγκριση χχεχεε

  • Like 1

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν βαριέσαι,πες με στοιχεια τι μετατροπή ήταν . Μάρκα βατ κλπ

 

 

Sent from mTalk


Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites
Η μπαταρια ειναι Li-ion battery. 36v 14,5Ah (522wh)

Το μοτερ ειναι Bafang BBS02B 36v 250 W 25A, . H B εκδοση ειναι η νεοτερη εκδοση υποτιθεται εχουν διορθωσει τα στραβα της πρωτης. Καποιοι λενε πως στην ουσια ειναι 500 W αλλα τροποποιημενο να δουλευει στα 250 w για να εναρμονιζεται με τον νομο :)

  • Like 1

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπον, τι ανακάλυψα σημερα. Μπορει να εχεις διαβασει τα παντα για το πως λειτουργει ενα ηλ. ποδηλατο αλλα αν δεν το δεις στη πράξη δεν το καταλαβαίνεις.

Εχτες λοιπον επειδη δεν το ήξερα, εκανα απλά πεταλι και απλα ειχα την υποστηριξη του μοτερ. Εψαχνα να βρω ομως που ειναι αυτα τα 27 χλμ την ωρα (τοσο το εχουμε βαλει για να ειμαστε νομιμοι) που μπορει να αναπτυξει. Τα επιασα καποια στιγμη στην κατηφορα χαχαχα... αντε και οταν ειχα βαλει το επιπεδο 3, αλλα δεν το κραταγα πολυ στο 3 για να κανω οικονομια στην μπαταρια. Μονο στις ανηφορες.

Σημερα λοιπον τι ειδα και αυτο καταλάθος? Οσο πιο λιγοτερο πεταλι κανεις τοτε ξεκιναει το μοτερ και λειτουργει σαν μηχανακι. Απλά προσεχα να κανω αργα την περιστροφη του πεταλιου. Για να εκπαιδευτω μετραγα μεχρι το 4 μεχρι να κανω το ενα τεταρτο της περιστροφης. Και ναι γκαζωσε.... και εφτασε τα 27χλμ.ω. Οταν εφτανε στην ανηφορα καταλαβαινε οτι εβαζα πιεση πια στο πεταλι και σταματαγε αυτο το γκαζι και απλα γυριζε στην υποβοηθηση. Το εκανε και στην κατηφορα αλλα ηταν λιγο τρομακτικο για μενα. Θελει λοιπον πολυ ελαφρι πεταλι. Οσο παταει η γατα. Ισα που να το γυριζεις, αλλα οχι καθολου γιατι σταματαει.

Αυτο που θελω να διαβασω ή να μαθω ειναι πως να συνδιαζω τις πισω ταχυτητες του ποδηλατου ετσι ωστε να μην στρεσαρω το μοτερ και να καταναλωνω λιγοτερο μπαταρια. Αλλα που το βρισκω?


My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mπορω να σου πω οτι ετσουξε λιγο αλλα αξιζε.

 

Μοτερ μαζι με ολα τα παρελκομενα 600ε Μπαταρια 600ε

 

Κοιταζα στο αμαζον. Ναι μεν το πουλαει πιο φθηνα απο δω αλλα εδω στο βορρα το τελωνειο ειναι 25% βαλε και τα μεταφορικα βαλε και κατι αλλους φορους.... Εβγαινε πολυ πιο ακριβα απο οσο μου στοιχισε το τραινο για να παω στο Strømmen. Και τα βρηκα σε πολυ καλυτερη τιμη απο ολα τα αλλα μαγαζια στο Οσλο.... 600ε μου πουλαγαν την εκδοση Β01 (πιο αδυναμ ο μοτερ απο αυτο που πηρα). Ο Τζον την πατησε :) Αλλα δεν εχει αναγκη, εχει λεφτα αυτος (κακια)

 

Απο οτι μου ειπε αυτος να τη φορτιζω 30 με 1 ωρα (θα τον ξαναρωτησω γιατι εχω απορια κι εγω)

Δεν τρωει πολυ ρευμα απο οτι εχω διαβασει στο ιντερνετ. Πολυ λιγο. Αυτο το ερωτημα δεν με απασχολησε ιδιαιτερα γιατι δεν πληρωνω το ρευμα εγω (περιλλαμβανετε στο ενοικιο)

 

Αληθεια στην Ελλαδα ποσο κανει το ολο θεμα? Σε μερικα ηλεκτρικα ειδη εχω δει οτι η Νορβηγια ειναι φθηνοτερη για καποιο περιεργο λογο μιας κι εδω τα παντα ειναι ακριβα.

  • Like 1

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επισης υπηρχε η επιλογη να το αγορασω καινουριο. Κοστιζει απο 2500ευρω εως 3000 ευρω. Το ποδηλατο μου αν το πουλαγα θα επιανε 200 ε....

 


My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Ερωτήσεις:

 

Πόσο στοίχισε συνολικά η μετατροπή;

Πόση ώρα παίρνει για να φορτίσει στο σπίτι;

Για τι κατανάλωση ρεύματος μιλάμε;

Χρηστο τον ρωησα ποσο χρονο χρειαζομαι για να φορτισω την μπαταρια και μου ειπε τα εξης

 

Hi
Your battery is 14,5Ah. The charger charges 2A pr houer. If you have used 10Ah from battery it will take 5 houer to recharge completly. Kepp it on a safe place and charge during the night or when at work. It is no problem to part charge the battery. 3 houers gives yoy a little bit less than 6Ah. Battery will get longer life if you do not charge completly.
Highest possible charging is 4A. With stronger charger. There is no way to charge faster than 4A.
ουδεν σχολιο για τα αγγλικα του...χαχαχα
Edited by afrodite
  • Like 1

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο μεγάλος χρόνος φόρτισης παραμένει ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών ποδηλάτων, αλλά και αυτοκινήτων. Μόλις λυθεί, η δημοτικότητα τους θα εκτοξευθεί.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Περα απο τον χρονο φορτισης νομιζω πως η διαρκεια της μπαταριας παιζει μεγαλο ρολο. Λενε διαρκει για 50 χλμ που για μενα ειναι λιγο. Ας ειχα παραπανω χιλιομετρα και ας το φορτιζα και 8 ωρες. Τη βαζω στη πριζα το βραδυ και το πρωι που ξυπναω ειναι ετοιμη. Και τα 50χλμ που λεει ο κατασκευαστης ειναι κατω απο τελειες συνθηκες.... λιγο το βαρος του αναβατη, λιγο η αντισταση του αερα, την εξωτερικη θερμοκρασια βαλε το ποσες ανηφορες ανεβαινεις και την κακη χρηση του ποδηλατη τσουπ σου κουτσουρευονται τα 50χλμ....

Το Οσλο δεν ειναι επιπεδο (οχι πως η Αθηνα ειναι) για αυτο και πολλοι το εχουν γυρισει σε ηλεκτρικο. Ακομα και γονεις που σερνουν τα παιδια τους σε βαγονετο. Ειναι μεγαλη υποθεση να πηγαινεις ξεκουραστος στη δουλεια σου κανοντας ποδηλατο. Το δοκιμασα 2 μερες τωρα και θα το συνεχισω. Το πηγαινε ειναι ευκολο το γυρνα εχει ανηφοριλικη. Ηταν ανασταλτικος παραγοντας για μενα.... ελα μωρε που θα παω με ποδηλατο ειμαι πτωμα απο τη δουλεια που να τρεχω τωρα... Αυτα πριν... τωρα ειναι αλλιως. Επισης εδω εχεις υποδομες. Εχεις τους ποδηλατοδρομους. Προτιμω να κανω λιγα χιλιομετρα παραπανω και να ειμαι στον ποδηλατοδρομο παρα να κοψω δρομο αλλα να ειμαι μεσα στην κινηση στενα φαναρια ραγες του τραμ.

Επισης το κρατος βοηθαει οικονομικα στην αγορα του ποδηλατου. Το ειδα λιγο αργα , αλλα δεν νομιζω να ισχυει για το handmade ηλεκτρικο ποδηλατο. Στελνεις αιτηση στον δημο οτι θες να αγορασεις ηλ. ποδηλατο και αν στο εγκρινει σου καλυπτει ενα μερος απο το ποσο. Δεν ξερω ποιες προυποθεσεις πρεπει να πληρεις....

Το ιδιο και στα αυτοκινητα...

Edited by afrodite
  • Like 2

My Life In Oslo-Norway:

http://oslomylove.blogspot.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...