Jump to content
PanosDrivas

Έρευνα Εαπ Για Ανάπτυξη Του Ορεινου Τουρισμού Στην Ελλάδα

Recommended Posts

Αγαπητοί συμ-forumites /snowclubites,

σε λίγες μέρες θα αναρτηθεί ένα ερωτηματολόγιο σε Google form προς χρήστες και μη χρήστες, Κέντρων Ορεινού Τουρισμού (Κ.Ο.Τ).

 

Αυτό το ερωτηματολόγιο είναι μέρος της διπλωματικής μου εργασίας σε μεταπτυχιακό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π), που έχω την χαρά να εκπονώ φέτος, γιατί σχετίζεται με ένα θέμα που με έχει προβληματίσει πολύ, τόσο στην πράξη όσο και στη θεωρία.

Τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε τα ελληνικά βουνά, λειτουργώντας Κ.Ο.Τ, οικονομικά βιώσιμα και με σεβασμό στον πελάτη, στο περιβάλλον, στη τοπική κοινωνία.

 

Στο link που ακολουθεί μπορείτε να δείτε ένα δοκιμαστικό προσχέδιο του ερωτηματολογίου και να το συμπληρώσετε δοκιμαστικά.

Θα ήταν χρήσιμο να ακουγόντουσαν τα σχόλια σας, σχετικά με την πληρότητα και την σαφήνεια των ερωτημάτων, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί το ερωτηματολόγιο, ώστε να απαντηθεί από όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες, όταν αναρτηθεί κανονικά, και να προκύψουν, όσο το δυνατόν πληρέστερα συμπεράσματα ή ενδείξεις.

Θα δείτε, ότι το ερωτηματολόγιο είναι σχετικά απαιτητικό, και αφιερώνει αρκετό χρόνο στο χειμωνιάτικο βουνό και στα Χ.Κ.

Ο όγκος της πληροφορίας που θα μαζευτεί, μετά την κανονική ανάρτηση του ερωτηματολογίου, θα επεξεργαστεί, ελπίζω να αξιοποιηθεί, και θα τεθεί φυσικά υπόψη σας.

Όρεξη να’ χουμε να σχολιάζουμε…

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScsSCl9gqurq7OF5-6eRvj8xwIh50fuJ2QekVocxaP0JLQhGw/viewform

 

Ευχαριστώ για την συνεργασία!

 

Καλό Φθινόπωρο…

Πάνος

Edited by PanosDrivas
  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητήρια για την επιλογή του ερωτηματολογίου μακάρι να χρησιμοποιηθούν και αξιοποιηθούν τα αποτελέσματά του.

 

Πιστεύω πως πρέπει όλοι να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να το συμπληρώσουμε επειδή είμαστε και άμεσα ενδιαφερόμενοι.

 

Στάλθηκε από το κινητό μου...

  • Like 2

1162895.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσκαλώ όλους τους φίλους του forum,

 

όταν "βρουν" λίγο χρόνο και έχουν τη σχετική "όρεξη" να συμπληρώσουν το παρακάτω ερωτηματολόγιο

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScsSCl9gqurq7OF5-6eRvj8xwIh50fuJ2QekVocxaP0JLQhGw/viewform.

 

Αφορά την δυνατότητα ανάπτυξης Ορεινού Τουρισμού στην Ελλάδα και είναι στα πλαίσια της διπλωματικής μου στο μεταπτυχιακό Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π).

 

Θεωρώ πως σημαντικό ρόλο σε αυτή την ανάπτυξη μπορούν να παίξουν τα υπάρχοντα Χιονοδρομικά Κέντρα (Χ.Κ.), και Ορειβατικά Καταφύγια (Ο.Κ),

εάν καταφέρουν να μεταλλαχθούν σε Βιώσιμα Κέντρα Ορεινού Τουρισμού (Κ.Ο.Τ) 12μηνης λειτουργίας.

Το πώς?.... είναι το αντικείμενο της έρευνας μας, στην οποία προσκαλείστε να συμμετέχετε.

 

Παρακαλώ επίσης για την προώθηση του ερωτηματολογίου στους φίλους σας,

είτε έχουν, είτε δεν έχουν σχέση με τον ορεινό τουρισμό.

 

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας και την διάθεση σας.

 

ΥΣ.

1.Εδώ, στο forum του snowclub, είναι το πρώτο σημείο που αναρτώ το ερωτηματολόγιο . Τυχαίο? δεν νομίζω...

 

2. Παρακαλώ τον admin, εάν είναι δυνατό να προωθήσει το link του ερωτηματολογίου σε όλα τα μέλη του ΕΣΤΧ....ευχαριστώ...

Edited by PanosDrivas
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητε Πανο, Περιμενουμε τα συμπερασματα!!!!!!!


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έτοιμο κι από εμένα, Πάνο.

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas mal !

σε μια μόνο μέρα,

μόνο από snowclub,

35 συμπληρώσεις !!

 

ευχαριστώ πολύ ! για την ανταπόκριση...

βεβαίως και θα σας κοινοποιηθούν τα αποτελέσματα, προκειμένου να τα σχολιάσουμε...

 

καλή συνέχεια...

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σημερα το συμπληρωσα....Ενδιαφερον θα ειχε να μαθουμε ποσοι και αν θα διναν καποια χρηματα για ΜΙΑ εβδομαδα σε ελληνικο χκ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

μέχρι σήμερα απαντήθηκαν 457 ερωτηματολόγια.

Ευχαριστώ πολύ για την συνεισφορά σας και παραθέτω μια γεύση αποτελεσμάτων....

 

 

οπς δεν μπορώ να ανεβάσω φωτό...στο post... κατι δεν παει καλα με το...use full editor....δεν βγαζει το ...attach file...moderator τι κάνω?

Edited by PanosDrivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

βλέπε παρακάτω...

Edited by PanosDrivas
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στο παρακάτω link μπορείς να δείτε για ενημέρωση σας τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα της έρευνας μας για την ανάπτυξη του ΟΡΕΙΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

από το ερωτηματολόγιο 1 προς χρήστες Κ.Ο.Τ.



Ευχαριστούμε πολύ για την συμμετοχή σας.....



Θα μας ενδιέφερε ακόμη....

Τι σας έκανε εντύπωση από τα αποτελέσματα?

Τι θα θέλατε ακόμη να μάθετε?

π.χ

Ποιούς ορεινούς προορισμούς προτιμούν οι κάτοικοι Αττικής, Θεσσαλονίκης ή άλλου νομού?

Ποιά ΧΚ θα μπορούσαν να έχουν κοινή κάρτα γιατί απευθύνονται σε κοινή αγορά?

Ποια είναι τα παράπονα/ τι θεωρείται σημαντικό / ανά Χ.Κ/ ανά ηλικία/ ανά μορφωτικό/ ανά οικονομικό επίπεδο/ανά προορισμό...?

Πόσο ενδιαφέρονται για περιβάλλον και τοπική κοινωνία οι επισκέπτες ορεινών προορισμών ?


κατά άλλα ....ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ....σε όλα τα Χ.Κ ...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εντύπωση μου έκανε ότι πολλοί θα διέθεταν αρκετά χρήματα για να κάνουν χειμερινές διακοπές στην Ελλάδα, με χειρότερες υπηρεσίες και παροχές αντί διακοπών στο εξωτερικό. Μπορεί βέβαια να μην κατάλαβαν το ερώτημα αλλά νομίζω ότι ήταν αρκετά σαφές


tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εδώ και 30 χρόνια το μοναδικό πρόβλημα της χιονοδρομίας στην Ελλάδα το μοναδικό της αίτιο για όλα τα προβλήματα είναι ότι επειδή τα χιονοδρομικά είναι έτσι δεν τις κάνουν.

  • Like 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

διαβάζοντας παλαιότερες διπλωματικές (1999, Παναπιστήμιο Θεσσαλίας) ....

http://ir.lib.uth.gr/handle/11615/675

http://ir.lib.uth.gr/handle/11615/664

 

".....Η διοίκηση συγκεκριμένα ενός Χ.Κ. για να εξασφαλίσει ποιότητα στις

παρεχόμενες υπηρεσίες της και για να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο ικανοποίησης των
πελατών (customer satisfaction ) πρέπει πρώτα να γνωρίσει τους πελάτες της και να
μάθει τις πραγματικές τους προσδοκίες. Η διοίκηση λοιπόν οφείλει να μάθει τι θέλει ο
πελάτης. Η πρόκληση άλλωστε, είναι στο να μελετάμε τους πελάτες μας, να τους
ακούμε, να τους παρατηρούμε, και μετά να προσπαθούμε να τους καταλάβουμε.
Ταυτόχρονα όμως πρέπει να είναι ανοιχτή σε νέες ιδέες και έτοιμη να πάρει ρίσκα. Αυτά
τα στοιχεία αποτελούν προνόμια για την επιχείρηση που μπαίνει δυναμικά στο πεδίο του
ανταγωνισμού...... "(Μπεταβατζή, 1999)
"...Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντίληψη και το ενδιαφέρον των
διοικήσεων είναι ανάλογη και εξαρτάται από τη νομική μορφή που έχει ο
φορέας διαχείρισης του εκάστοτε χιονοδρομικού κέντρου:
Παρνασσός: Δημόσιος (EOT). Η διοίκηση είναι κεντρικά ελεγχόμενη
και ελάχιστη επικοινωνία υπάρχει με την πραγματική υλοποίηση.
❖ Σέλι: Αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων από ΓΓΑ, Διοίκηση συλλόγων.
Ιδιωτικών φορέων.
❖ 3-5 Πηγάδια: Τοπική αυτοδιοίκηση. Η διαχείριση γίνεται αφού
ληφθούν υπ’όψιν οι γνώμες όλων των ενδιαφερομένων...." (Τζουβίστα, 1999)
παίζοντας με την κοινή λογική....
Edited by PanosDrivas
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

43 Θεωρείτε ότι υπάρχει επαρκής ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ και επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα για την οργάνωση υπαίθριων-ορεινών δραστηριοτήτων (π.χ ορεινό τρέξιμο, ποδήλατο βουνού, διοργάνωση σχετικών αγώνων);

Οι περισσότεροι επαγγελματίες θεωρούν ότι υπάρχει ικανοποιητική τεχνογνωσία στην Ελλάδα, «παραγόμενη ενός Ελλάδας ή εισαγόμενη από Αυστρία, Γαλλία, Βουλγαρία κ.λπ». Δυστυχώς όμως παρουσιάζονται διάφορα ρυθμιστικά εμπόδια από ασαφή, αλληλοσυγκρουόμενη ή μη ενημερωμένη νομοθεσία η οποία για παράδειγμα

  • συγχέει τον αθλητή χιονοδρόμο ή αναρριχητή με τον τουρίστα χιονοδρόμο ή αναρριχητή
  • «ωθεί» τον επιχειρηματία υπαίθριων δραστηριοτήτων που θέλει μεταφέρει τους πελάτες του (π.χ μετά το rafting) να κάνει επέκταση της επιχειρηματικής του δραστηριότητας ως …σκηνοθέτης και να «χρήζει» τους πελάτες τους κομπάρσους, αλλιώς πρέπει να έχει δικό του λεωφορείο με άδεια εθνικού μεταφορέα ή να νοικιάζει όχημα με οδηγό
  • επιτρέπει στον ξενοδόχο να διαθέτει λεωφορείο για μεταφορά πελατών του μόνο προς και από το ξενοδοχείο, και όχι για παράδειγμα στα αξιοθέατα ή στο Κ.Ο.Τ της περιοχής.

Η ασαφής νομοθεσία εμποδίζει υγιείς δυνάμεις (πχ. νέους, καταρτισμένους «ορεξάτους» επαγγελματίες) και επαναπαύει αρρωστημένες –συντηρητικές δυνάμεις (π.χ μη καταρτισμένους, μη «ορεξάτους αλλά βολεμένους» επαγγελματίες).

Συνήθως οι δεύτερες δυνάμεις αντιστέκονται ή και υπονομεύουν κάθε αλλαγή προς το νέο και το διαφορετικό, συντηρούν την διαπλοκή με το κράτος, την αναξιοκρατία, καθώς και το έλλειμμα κουλτούρας συνεργασίας και ορθολογισμού / επιχειρηματολογίας στην τοπική κοινωνία

Είναι σημαντική η τεχνογνωσία όχι μόνο σε τεχνικό επίπεδο για τον σχεδιασμό της δραστηριότητας αλλά και σε εμπορικό επίπεδο για την προσέλκυση, διατήρηση και ανάπτυξης της κρίσιμης για την βιωσιμότητα της δραστηριότητας μάζας πελατών.

Ακολουθούν αυτούσιες κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις:

· «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα ωστόσο όμως υπάρχουν κύκλοι οι οποίοι προσπαθούν να δημιουργήσουν στεγανά και να ευλογήσουν τα γένια τους φοβούμενοι ότι θα χάσουν μερίδιο της πίτας που αυτονόητα θεωρούν ότι δικαιούνται , αρνούμενοι δε ότι η έλλειψη κατάρτισης δημιουργεί δυσπιστία και εμποδίζει την πίττα να μεγαλώσει»

· «ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΙΣΩΣ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ Κ ΦΟΡΕΙΣ»

· «ΜΠΟΡΕΙ Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΣΤΗΘΕΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ!»

· «υπάρχει επαρκής ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ και επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα για την οργάνωση υπαίθριων-ορεινών δραστηριoτήτων αλλά δεν αξιοποιείται σωστά.»

· «Υπάρχουν εταιρείες που έχουν πείρα και είναι αξιόπιστες αλλά και πολλοί νομίμως υφιστάμενοι και μη οι οποίοι κάνουν ζημιά.»

· «Ναι. Η προσέλκυση του κόσμου είναι πάντα το πρόβλημα.»

· «ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΑΙ. ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΝΑΙ. ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΟΥΜΕ ΝΑΙ !»

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

42 Προς ποια ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ βλέπετε προοπτική ανάπτυξης των ορεινών προορισμών; Mε ποιες ακόμα ορεινές δραστηριότητες και υπηρεσίες νομίζετε ότι θα μπορούσε να εμπλουτιζόταν το τουριστικό προϊόν που προσφέρεται από τον τουριστικό προορισμό, όπου δραστηριοποιήστε; Tι ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ θα μπορούσε να προσφέρεται στον επισκέπτη ;

Απαιτείται η παρατήρηση διεθνών πρακτικών αλλά όχι πιστή αντιγραφή τους. Σεβασμός στην εμπειρία και γνώση των αλπικών χωρών αλλά όχι ξενολατρεία. Δεν πρέπει να υπάρχουν στερεότυπα που σκοτώνουν την πρωτοτυπία και την ιδιαιτερότητα. Πρέπει να προσαρμοζόμαστε στην ελληνική πραγματικότητα και να στοχεύουμε στην ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των ελληνικών βουνών που δεν είναι και λίγα (π.χ βιοποικιλότητα, προσβασιμότητα, μυθολογία κ.λπ). Η κάθε δραστηριότητα πρέπει να σχεδιάζεται και να προσφέρεται με ποιότητα, αξιοπιστία, σεβασμό προς τον καταναλωτή.

Πρέπει να υπάρχει αισθητή εταιρική ταυτότητα και να στοχεύεται η 12μηνη λειτουργία, η εκπαίδευση, η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, σχολείων και οικογενειών και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Τεχνογνωσία και πρωτότυπες ιδέες φαίνεται να υπάρχουν . Κουλτούρα συνεργασίας και ορθολογικό σχεδιασμός είναι και εδώ τα ζητούμενα για την επιτυχία.

Οι ορεινές δραστηριότητες που μπορούν και πρέπει να εμπλουτίσουν το τουριστικό προϊόν που προσφέρει ο κάθε ορεινός, σχετίζονται με τους εξής άξονες (χωρίς να αποκλείεται η αλληλοεπικάλυψη αξόνων):

 

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟ

  • Άθληση (ορεινό τρέξιμο, ποδήλατο (ποδηλατικό πάρκο), πεζοπορία, χιονοδρομία, ορειβατικό σκί, γνωριμία νέων μονοπατιών/διαδρομών με οδηγούς βουνού). Ανάγκη του σημερινού τουρίστα να αποδράσει από την καθιστική ζωή
  • Γνωριμία με νέα αθλήματα (αναρρίχηση, αλεξίπτωτο πλαγιάς, canoe kayak, τοξοβολία, σκοποβολή, ιππασία)
  • Γαστρονομία (παραδοσιακή κουζίνα, ροφήματα )
  • Υγεία –ιαματικός τουρισμός-καλοπέραση-spa –wellness (ανάγκη ή δώρο προς τον εαυτό μας ή τον αγαπημένο μας)
  • Διασκέδαση –ελευθερία-παιχνίδι-ψυχαγωγία. (Ανάγκη απόδρασης από την σοβαροφάνεια, προγραμματισμό, άγχος της πόλης)

 

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ- ΝΟΗΜΑ-ΛΟΓΙΚΟ

  • Γνώση (μαθήματα βοτανολογίας, συλλογής μανιταριών, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ιστορίας-μυθολογία, χειμερινής διαβίωσης)
  • Σχολικές εκδρομές, Παιδότοποι με δημιουργική απασχόληση
  • Βιωματική εμπειρία
  • Εκπαίδευση –γνωριμία με το νέο και το διαφορετικό
  • Παιχνίδια περιπέτειας (π.χ tobogun, flying fox )
  • Θεματικά πάρκα (π.χ γεωλογικό πάρκο Χ.Κ.Παρνασσού, μυθολογικό κέντρο Κενταύρων στο Πήλιο)
  • Φύση (παρατήρηση θέας , χλωρίδας, πανίδας)
  • Θρησκεία-Πνευματικότητα, εσωτερικές αναζητήσεις

 

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΣΗΣ- ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ-ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ

  • Παιχνίδια για ομάδα (π.χ προσανατολισμού) , Οικογένεια
  • Συγκεντρώσεις, συναυλίες, συντροφικότητα με την παρέα
  • Διοργάνωση εκδηλώσεων (π.χ γάμων)
  • Εκπλήρωση κοινωνικών προτύπων (του «προχωρημένου, ψαγμένου, μοντέρνου, άνετου»
  • Παράδοση
  • Συμμετοχή σε events αθλητικά ή λαογραφικά ή παιχνιώδη

 

Υπενθυμίζουμε από τη έρευνα 1 τις σχετικές επιθυμίες των επισκεπτών

 

 

Ακολουθούν αυτούσιες κάποιες από τις απαντήσεις :

· «Τους καλοκαιρινούς μήνες, θα ήταν ιδεατό τα Σαββατοκύριακια τουλάχιστον η λειτουργία των αναβατήρων για βόλτα και δυνατότητα για καφέ και σνακς στα 2250 καθώς και δημιουργία μονοπατιών για ποδήλατα, ορειβασία κτλ, για πιο extreme θα μπορούσε η κατάβαση που γίνεται σε ράγα(σαν τραινάκι λούνα παρκ) δεν θυμάμαι πως λέγεται.

· «Ανάδειξη των θησαυρών κάθε τόπου, όπως πολιτισμός, τοπικά προϊόντα, γεύσεις και ποτά. Ανάπτυξη πακέτων που θα κρατούν τους επισκέπτες απασχολημένους 3-5 ημέρες.»

· «ΔΕ ΒΛΕΠΩ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ...ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΟΡΕΙΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, ΦΑΡΑΓΓΙΑ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΜΙΚΡΑ ΘΕΜΑΤΙΚΑ "ΠΑΡΚΑ"»

· «ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΤ. ΑΝΑΠΤΥΚΗ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΥ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.»

· «ορειβατικο σκι, αθλητικα- μουσικα ηβεντ σε τακτα-προκαθορισμενα χρονικα διαστηματα»

· «ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΑΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΙ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΑΝ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ. ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ(παιδιά,η οποία θα πρέπει να έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα)
ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΜΑΣ,ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΔΏΣΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΜΆΘΗΣΗ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ, ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ.»

· «ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΙΣΩΣ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΡΚΟ»

· «Φυσιολατρικός, Θρησκευτικός, Αγροτουρισμος. Την βιοματική εμπειρία.»

· «διαμονή στο χιονοδρομικό κέντρο και εστίαση»

· «1)Γαστρονομία,οικογενειακές διαδραστικές δραστηριότητες.
2) Θα μπορούσε να του προσφέρει καινούργια εμπειρία, όχι απλώς άθληση-φαγητό-συναναστροφή.»

· «ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ ΕΤΗΣΙΩΣ ΓΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΝΑΛΛΑΞ, ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ (ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ).
ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ, ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ (ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ)»

· «Συνδιασμος δραστηριοτήτων και αναδειξης ελληνικης μυθολογιας μεσα απο δρασεις»

· «ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΛΙΘΟ. ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΑΛΠΕΩΝ ΘΑ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΕΤΟΙΜΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. ΑΣ ΨΑΨΞΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΝ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΓΙΑ (ΣΥΝ)ΕΡΓΑΣΙΑ»

2016 12 23 επεξεργασια απαντησεων 48 έως 88 ΒΟΥΝΟ ΧΕΙΜΩΝΑΣ 3 b.pdf

Edited by PanosDrivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΣΤ. ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΟΡΕΙΝΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ

 

38 Θεωρείτε ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν στο σύνολο του (διαμονή, διατροφή, παροχή υπηρεσιών ορεινών δραστηριοτήτων κ.λπ.), από τον τουριστικό προορισμό, όπου δραστηριοποιήστε; Ποιές συνιστώσες του (π.χ υποδομές, προσβασιμότητα, αξιοπιστία λειτουργίας, ποιότητα υπηρεσιών, ασφάλεια, φιλικότητα, σχέση αξίας προς τιμή κ.α) θεωρείτε ικανοποιητικές και ποιες όχι;

 

Οι περισσότεροι επαγγελματίες συμφωνούν ότι οι υποδομές δεν είναι τέλειες αλλά είναι σχετικά καλές π.χ στην Γαλλία οι δρόμοι στους ορεινούς προορισμούς δεν είναι πιο φαρδείς από ότι στα ελληνικά βουνά. Οι εγκαταστάσεις σε πολλά γερασμένα ΚΟΤ χρήζουν αναβάθμισης αλλά όταν είναι καλοσυντηρημένες και λειτουργούν οργανωμένα, αυτό είναι ένα πρόβλημα που φαίνεται μόνος τις ημέρες αιχμής.

Συνήθως το έλλειμα υποδομών και οικονομικής στήριξης από το κράτος χρησιμοποιείται ως άλλοθι για να καλυφθεί το έλλειμα κουλτούρας συνεργασίας (μέσω μιας κατακτημένης μεθόδου συλλογικής λειτουργίας), κοινής λογικής και σχεδιασμού στις τοπικές κοινωνίες, όπου πέρα από το πλήθος ρυθμιστικών εμποδίων (δαιδαλώδεις κανονισμοί της κρατικής γραφειοκρατίας), παρατηρείται έλειμμα καλόπιστης συνεργασίας και ανταλλαγής αντικειμενικών επιχειρημάτων εστιασμένων στο προς επίλυση πρόβλημα. Αντίθετα υπάρχουν συνήθως προσωπικές αντιπαραθέσεις όπου αντί για την λύση αναζητείται ο ένοχος (συνήθως ο πολιτικός αντίπαλος) για να του φορτώσει η τοπική κοινωνία την ανικανότητα της να επιλύσει ορθολογικά το πρόβλημα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα για χρήματα που δαπανήθηκαν από το δημόσιο, χωρίς ουσιατικό αποτέλεσμα π.χ καταφύγιο στον Ψηλορείτη,το οποίο τελικά έγινε αντικείμενο λεηλασίας από τους ντόπιους, ή η λεηλασία σχολείου στην Αυλίζα Αχαρνών , που κόστισε πάνω από 2 Μ€ και δεν λειτούργησε ποτέ!

Το πρόβλημα για τους τουρίστες εντοπίζεται από τους περισσοτέρους επαγγελματίες στο έλλειμα αξιοπιστίας, επαγγελματισμού, σχεδιασμού σε συλλογικό επίπεδο της τοπικής κοινωνίας. Για παράδειγμα πολλά ΚΟΤ δεν έχουν εγκαίρως προκαθορισμένη περίοδο λειτουργίας και τιμολογιακή πολιτική. Επίσης υπάρχουν ορισμένοι επαγγελματίες που λειτουργούν τυχοδιωκτικά υπονομεύοντας την όλη τουριστική εικόνα του ορεινού προορισμού.

Γενικότερα θεωρείται ότι πρέπει να βελτιωθεί το value for money αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών όχι τόσο σε θέματα υποδομών όσο σε θέματα αξιοπιστίας,προγραμματισμού, επκοινωνίας, σεβασμού προς τον επισκέπτη.

Παραθέτουμε παρακάτω αυτούσιες κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις:

· «Αν και τα τελευταία χρόνια το επίπεδο έχει ανέβει αρκετά και ειδικά ως προς το επίπεδο της παροχής υπηρεσιών ωστόσο ακόμα η αντιστοιχία της πραγματικής αξίας των υπηρεσιών είναι δυσανάλογη του κόστους σε σύγκριση με βαλκανικούς η και ευρωπαϊκούς προορισμούς θεωρώ πως στην περιοχή μας έχουμε προχωρήσει πολύ στο θέμα της φιλικότητας και της οικειότητας στις υπηρεσίες που προσφέρονται»

· «Υποδομές (ΝΑΙ, εκτός ΧΚΚ που χρειάζεται εκσυγχρονισμό), προσβασιμότητα (ΝΑΙ όσον αφορά την εγγύτητα, όμως χρειάζεται βελτίωση στα ΜΜΜ και είναι απαραίτητη η αποπεράτωση της ΕΟ Αθήνας - Πάτρας που χρόνια καρκινοβατεί), αξιοπιστία λειτουργίας (ΝΑΙ, εκτός ΧΚΚ που χρειάζεται εκσυγχρονισμό), ποιότητα υπηρεσιών (χρειάζεται βελτίωση), ασφάλεια (ΝΑΙ), φιλικότητα (χρειάζεται βελτίωση), σχέση αξίας προς τιμή (χρειάζεται βελτίωση).»

· «ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ, ΠΙΘΑΝΟΝ ΧΡΗΖΕΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Η ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ, ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ»

· «ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΕΣ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΚΟΜΗ.»

· «Θα πρέπει να υπάρχει μείωση τιμών σε όλες τις δραστηριότητες με παράλληλη αύξηση των υπηρεσιών.»

· «Ακριβός στα πάντα, ανυπαρξία διασυνδεσης τοπικού τουριστικου προιοντος με χιονοδρομικό, υπολειτουργία σύγχρονων εγκαταστάσεων»

· «μετρια χιονοδρομια, μετριες υποδομες χκ, καλη εστιαση-διατροφη, καλη προσβαση –αποχιονισμος»

· «οχι είμαστε αρκετά ακριβοί σε σχέσει με τις υπηρεσίες μας»

· «ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ , ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΝΗ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ- ΤΡΟΠΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ, ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΣΧΕΣΗ ΑΞΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ, ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ.
ΥΣΤΕΡΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.»

· «Όχι, βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο ακόμη. Κάποιες υποδομές όπως η διαμονή είναι σε σχετικά ικανοποιητικό βαθμό, αλλά η προσβασιμότητα, η προβολή κτλ. είναι ιδιαίτερα ελλιπείς»

· «Ικανοποιητικό ναι, αριστο όχι! Λείπουν η ενημέρωση, η φιλικότητα, η αξιοπιστία λειτουργίας του σημερινού ΧΚΠ»

· «το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αξιοπιστία λειτουργίας. τα άλλα είναι σε αρκετά καλό βαθμό»

· «ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΠΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ

· «ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ, ΟΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΦΑΡΑΩΝΙΚΟΣ ΤΑΦΟΣ. ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑ ΜΕ ΑΠΛΗ ΣΥΥΝΤΗΡΗΣΗ.
ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΠΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ, ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ. ΟΙ ΤΑΒΕΡΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ, ΟΙ ΚΛΙΝΕΣ ΕΩΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΑΝΟΙΚΤΟ.»

 

39 Θεωρείτε ότι υπάρχουν δυνατότητες μείωσης του ΚΟΣΤΟΥΣ ή ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ή ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ του τουριστικού προϊόντος που προσφέρεται; Πως νομίζετε ότι μπορεί να γίνει πιο ελκυστικό;

Το κόστος είναι δύσκολο να μειωθεί λόγω μικρής περιόδου. Ο χειμώνας «κοστίζει» (κόστη θέρμανσης, εξοπλισμού κ.λπ),και όσο μικρότερος είναι τόσο περισσότερο κοστίζει (αυξάνει το κόστος απόσβεσης). Επιπλέον στην χώρα μας υπάρχει αντίξοο φορολογικό περιβάλλον και υψηλά κόστη ενέργειας και πρώτων υλών

Μείωση κόστους μπορεί να αναζητηθεί στις συνέργειες μέσω οικονομιών κλίμακας, στον σχεδιασμό ολοκληρωμένων τουριστικών πακέτων, στην ανάπτυξη 12μηνων ποικίλων/καινοτόμων δραστηριοτήτων, στον έγκαιρο προγραμματισμό/σχεδιασμό, στην εξοικονόμηση πόρων π.χ ενέργειας , στην «έξυπνη» μεταφορά π.χ με «εύκαμπτες», συντονισμένες κρατήσεις skibus- carpool. Πρέπει να γίνει σαφές ότι η μείωση κόστους προυποθέτει και μιά μείωση της ελευθερίας μας π.χ χρήση ski bus αντί ΙΧ, η ανάγκη συννενόησης με τον Αλλον.

Πρέπει να αναζητηθεί μείωση του συντελεστή κόστος/ ποιότητα, αν όχι με μείωση του κόστους, με αύξηση της ποιότητας. Και η αύξηση της ποιότητας μπορεί να επιτευχθεί αναδεικνύοντας συγκριτικά πλεονεκτήματα όπου υπάρχουν π.χ ποικιλία δραστηριοτήτων, τεχνογνωσία επαγγελματιών.

Η τεχνογνωσία μπορεί να γεννήσει και την εξειδίκευση (π.χ παγοαναρρίχηση) όπως συμβαίνει από έμπειρο οδηγό βουνό σε ΚΟΤ στα Τζουμέρκα (mountain-sports), ο οποίος έχει συμβάλει σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη (διαμονή –εστίαση) της περιοχής, προσελκύωντας έλληνες αλλά και αλλοδαπούς τουρίστες.

Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσιες κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις:

· «Η μείωση του κόστους είναι δύσκολη ως και ανέφικτη .Πρέπει να κινηθούμε στην αύξηση της απόδοσης και της μεγιστοποίησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών»

· «Βελτίωση στην "εξυπηρέτηση πελατών", βελτίωση κόστους με συλλογικές ενέργειες στην εξοικονόμηση ενέργειας.»

· «ΝΟΜΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΝΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΤΕΙ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ»

· «ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΑΛΛΗΛΟΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΤ ΜΕ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ , ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΝΗ /ΔΙΑΤΡΟΦΗ/ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ.»

· «ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ»

· «Η μείωση του κόστους μπορεί να γίνει μέσα από προσφορά φθηνότερων πρώτων υλών και υπηρεσιών»

· «ΚΑΘΕ TARGET GROUP ΘΕΛΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ. ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΧΟΣ. ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΠΑΚΕΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΒΑΛΑΝΤΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ»

· «πάντα υπάρχει δυνατότητα μείωσης του κόστους απλά έχουμε μικρή σεζόν με αποτέλεσμα να έχουμε ακριβές υπηρεσίες»

· «ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ. ΑΥΤΟ ΕΠΙΤΥΝΧΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΉΚΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΩΝ.»

· «Επαγγελματισμος και υψηλου επιπεδου παροχες»

· «Το κόστος λόγω θέσης και περιορισμών είναι υψηλό. Εαν άλλαξουν οι περιορσμοί θα άλλαξει και το κόστος, (Ενεργειακό και κόστος συντήρησης).
Με σωστό branding και marketing plan θα γίνει αρχικά γνωστό και κατά συνέπεια ελκιστικό»

· «ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΙΜΗ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ.»

· «Να αλλάξει το φορολογικό σύστημα.»

· «με συνέργειες με όλες τις τοπικά δραστηροποιούμενες επιχειρήσεις ώστε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο και προστιό προίόν! Βλέπε Χιον Κ΄νετρα Αυστρίας!»

· «μείωση κόστος δε το ξέρω, αλλά αύξηση τζίρου μπορεί να γίνει εαν υπάρχει αξιοπιστία λειτουργίας και ο κόσμος επιλέγει το συγκεκριμένο χιονοδρομικό για τις εβδομαδιαίες διακοπές του.»

· «1) Μείωση του κόστους πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί.
2) Διαφοροποίηση του προϊόντος επιτυγχάνεται μόνο με προσθήκη άλλων - αλλά και ανάδειξη υφιστάμενων - δραστηριοτήτων. Αναρωτιέμαι πόσοι επισκέπτες της περιοχής έχουν πάει στη Γραβιά, στο μουσείο των μεταλλείων της περιοχής, στο μαυσωλείο στο Δίστομο, στην Κρύα της Λιβαδειάς;»

· «ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ (ΠΧ ΜΙΚΡΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ) ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΕΤΟΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΘΑ ΜΕΙΩΝΑΝ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ Η ΤΗ ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»

· «Μαζικος τουρισμος για να υπαρξει βιωσιμοτητα, θεωρω πολυ οικονομικο το προιον που εχουμε - στο εξωτερικο οι τιμες ειναι χ3»

· «ΒΕΛΤΙΟΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΙΜΗΣ ΧΑΡΑΞΗ ΚΟΙΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ Κ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ Κ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ»

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

53 Πόσες ΗΜΕΡΕΣ ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ η ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του Κ.Ο.Τ λόγω καιρικών συνθηκών (χιονοθύελλα, ισχυροί άνεμοι, ομίχλη κ.λπ.) θεωρείτε ότι υπάρχουν σε ετήσια βάση;

Οι ημέρες μηδενικής λειτουργίας εξαρτώνται από το βουνό. Για παράδειγμα το Χ.Κ.Καιμάκ παρουσιάζει τις περισσότερες ημέρες με απαγορευτικές συνθήκες λειτουργίας λόγω ανέμου, ενώ άλλα Χ.Κ όπως Σελίου ή Ελατοχωρίου όντας πιο χαμηλά και πιο προφυλαγμένα από τον άνεμο λειτουργούν «ευκολότερα».

Φυσικά ο αριθμός ημερών υπολειτουργίας και μηδενικής λειτουργίας, επηρεάζεται και από την βούληση της διοίκησης του ΚΟΤ, για αξιόπιστη βάση ενός κοινοποιηθέντος προγράμματος λειτουργίας, προς χάρη των λίγων έστω την συγκεκριμένη ημέρα πελατών του.

Έχει παρατηρηθεί ότι πολλά Χ.Κ προτιμούν την μη λειτουργία τους, και μάλιστα χωρίς έγκαιρη ενημέρωση των πελατών τους, επικαλούμενοι καιρικές συνθήκες και όχι πραγματικά αίτια που έχουν να κάνουν με αποφάσεις εκτός ενός ευρύτερου σχεδιασμού, πλήττοντας καίρια την αξιοπιστία του ΚΟΤ στους πελάτες του.

Θα διευκόλυνε έναν ορθολογικό σχεδιασμό η τήρηση αντικειμενικών διαχρονικών στοιχείων, καθώς και η επικοινωνία ΚΟΤ – πελατών βάση επιχειρημάτων π.χ το ΚΟΤ λόγω παραμένει κλειστό λόγω ισχυρών ανέμων έντασης 80 χλμ/ώρα από ώρα 06.00 και επισυνάπτεται σχετικό δελτίο ανεμόμετρου.

Έχει αποδειχτεί ότι ο πελάτης απαιτεί σεβασμό και ειλικρίνεια (ικανοποίηση Θυμοειδούς), έγκαιρη πληροφόρηση-επιχειρηματολογία(ικανοποίηση Λογικού), ίσως πιο πολύ από ότι μηχανήματα και υποδομές (Επιθυμητικού)

 

Σε γενικές γραμμές μπορούμε να θεωρήσουμε περίπου 10-20 ημέρες ελάχιστης λειτουργίας (20+% της χειμερινής περιόδου) και περίπου 5 ημέρες μηδενικής λειτουργίας(10% της χειμερινής περιόδου). Δηλ. περίπου ένα 30% των ημερών της χειμερινής περιόδου είναι προβληματικό λόγω καιρικών συνθηκών, γεγονός που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στον σχεδιασμό λειτουργίας του ΚΟΤ. Για παράδειγμα, διευκολύνει αυτές οι ημέρες, μέσα από ένα ελαστικό προγραμματισμό εργασίας (απαιτείται επικαιροποίηση της εργατικής νομοθεσίας), να αποτελούν την εβδομαδιαία ανάπαυση του προσωπικού

Επίσης είναι σημαντικό για την οικονομία του ΚΟΤ η διοίκηση να έχει προβλέψει εργασίες συντήρησης και αναδιοργάνωσης τις ημέρες που το ΚΟΤ παραμένει κλειστό λόγω καιρικών συνθηκών.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όλα τα τελευταία ποσταρίσματα τα θεωρώ εξαιρετικά. Νομίζω ότι μπορούν να αποτελέσουν μία βάση για περεταίρω προβληματισμό. Είναι αρκετά πυκνά. Και δυστυχώς αυτό είναι ένα πρόβλημα, καθώς ο σημερινός μέσος όρος (γενίκευση) δεν μπορεί να διαβάσει και να αναλύσει ένα κείμενο διότι οι ικανότητες σταματούν με την ανάγνωση του τίτλου.

 

Σαν πρόσθετους προβληματισμούς θα έθετα:

1)Αναφέρονται ερωτήματα ξεκινώντας με το "θεωρείτε". Αυτό σημαίνει ότι οι απαντήσεις κυρίως αποδίδουν αυτό που εκτιμούν οι ερωτώμενοι. Η πραγματικότητα μπορεί να είναι διαφορετική. Επομένως οι απαντήσεις, πιο πολύ μπορούν να αποτελέσουν βάση διαχείρισης των αντιδράσεων/συμπεριφοράς των ερωτώμενων (ημών δηλαδή, των πελατών), παρά επιστημονικής έρευνας για το τι απαιτήσεις υπάρχουν στο βουνό και πως αντιμετωπίζονται.

2)Αν στοχεύσω στο 53, θα έλεγα ότι το αποτέλεσμα της ερώτησης θα παίξει αποφασιστικό ρόλο στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και επενδυτικό πρόγραμμα του χειμερινού χιονοδρομικού τουρισμού. Η πραγματική απάντηση που θα αποτελέσει κριτήριο, δεν είναι τι θεωρεί ο πελάτης, αλλά τι υφίσταται στην πραγματικότητα.

 

Αν παραμείνω δηλαδή στο 53, θα έλεγα ότι όλα αυτά που περιγράφονται (πχ ημέρες εφικτής λειτουργίας = καιρικές συνθήκες, χιονοκάλυψη, κλπ) πρέπει να αναφέρονται ξεχωριστά για κάθε τμήμα του κάθε βουνού που μελετάμε. Άλλα για παράδειγμα θα λέγαμε για το Πήλιο, άλλα για τον Παρνασσό. Άλλα για την Χ πλαγιά του Παρνασσού, άλλα για την Υ. Η γενική αρχή ότι χιονοδρομία στην Ελλάδα είναι δυνατόν να υπάρξει σε χιονοδρομικά με σημαντικές εγκαταστάσεις άνω των 2000 μέτρων, δεν ισχύει για το Πήλιο, που φέτος ήταν από τα ελάχιστα χιονοδρομικά στην Ευρώπη που λειτούργησαν τον Δεκέμβριο μόνο με φυσικό χιόνι. Εδώ για παράδειγμα πρέπει να μπει και ο παράγοντας "πιθανότητα", καθώς αυτό το εφικτό σενάριο δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο. Έτσι από το μέγεθος των πλαγιών (που μπορούν να γίνουν πίστες), την επιφάνεια τους, την χωρητικότητα τους, την προβλεπόμενη χιονοκάλυψη τους, διάρκεια λειτουργίας, κλπ, μπορούμε να βρούμε τον ιδανικό συνδυασμό του απαιτούμενου λιφτ για την μέγιστη δυναμικότητα, απ'όπου θα βρούμε το κόστος επένδυσης και συντήρησης. Συνδυάζοντας όλες τις εφικτές φυσικές δυνατότητες της υπό εξέτασης περιοχής/βουνού (πχ προσβασιμότητα, συνδεσιμότητα, κλπ), θα δούμε το μέγεθος, κόστος, υποψήφιο πελατολόγιο, κλπ, ώστε να εκτιμήσουμε το προσδοκόμενο οικονομικό αποτέλεσμα, άρα και το αν αξίζει η επένδυση. Το αποτέλεσμα αυτό θα μας δώσει την κρίσιμη απάντηση στο αν κατασκευάζουμε ένα μικρό τοπικό χιονοδρομικό για περιστασιακή λειτουργία, ή ένα χιονοδρομικό με απαιτήσεις και δυνατότητες. Όταν για παράδειγμα έχουμε έναν Παρνασσό που υπολειτουργεί τις καθημερινές, ή ακόμα που συζητήθηκε η περιστασιακή λειτουργία τις καθημερινές, προφανώς η ίδια η διοίκηση πιστεύει ότι αυτό που υπάρχει είναι κάτι το εξαιρετικά περιορισμένο, κάτι που απευθύνεται μόνο σε τοπικό πελατολόγιο, άρα οι επενδύσεις που έγιναν ήταν εγκληματικού ύψους (δεν κρίνω το προβληματικό και άστοχο αποτύπωμα τους). Άρα το αποτέλεσμα οδηγεί μαθηματικά στο λουκέτο (με υγιείς όρους οικονομίας), ή στην εξεύρεση ενός χρηματοδότη που απλά θα πληρώνει δίχως ελπίδα να εισπράξει κάτι ποτέ. Όλα αυτά, δεν θα τα απαντήσουν οι χιονοδρόμοι και δεν θα προετοιμαστεί η επενδυτική και διαχειριστική πολιτική ανάλογα με το τι "θεωρούν" οι χιονοδρόμοι/πελάτες.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

φίλε mil,

 

έγινε

1. μια έρευνα προς "διαφόρους" έλληνες σχετικούς και άσχετους με βουνό , απαντήθηκαν 1.127 ερωτηματολόγια.

https://docs.google.com/forms/d/1UjJ7b1_oXhO3qgP7D8iN5s5RlxGMs3b_9L39JC6bl9k/edit#responses

 

 

2.μια έρευνα προς επαγγελματίες ορεινού τουρισμού, (εμποροι, ξενοδοχοι, διαχειριστες χκ από όλη την ελλάδα και χκ), 45 συνεντεύξεις.

 

(μην περιμένεις από ένα ερωτηματολόγιο να καλύπτονται όλες οι πτυχές, ήδη τα ερωτηματολόγια ήταν πολύ "βαριά" (144 ερωτήσεις για τουρίστες- 0,5 ωρα, 70 ερωτήσεις για επαγγελματίες-2 ώρες) και δεν δίνουν τίποτε περισσότερο από μια αρχική προσέγγιση,που απαιτεί περαιτέρω επεξεργασία επιστημονική)

 

προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα συμπεράσματα (προφίλ πελάτη, χαρακτηριστικά ελληνικών βουνών, παθογένειες υφιστάμενου συστήματος κ.λπ) για την χάραξη μιας πολιτικής ανάπτυξης ορεινού τουρισμού στην Ελλάδα .

βρίσκομαι στην τελική φάση επεξεργασίας πριν την ολοκλήρωση της εργασίας...

 

το ..."συγκλονιστικό" για μένα ήταν ότι το πρόβλημα μας δεν εντοπίζεται στην έλλειψη χρημάτων, μηχανημάτων, υποδομών ( το οποίο το πιπιλίζουμε ως άλλοθι για να αποκρύψουμε βαθυτερες αδυναμίες) αλλά στην έλλειψη ΚΑΛΟΠΙΣΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ. (φαινόμενο ελληνικής κοινωνίας ....που χρήζει έρευνα κοινωνικής ψυχολογίας)

 

...«Δεν νομίζουμε ότι υπάρχουν στη νεότερη παγκόσμια Ιστορία χώρες που μέσα σε 40 χρόνια δέχθηκαν 1.260 δισεκατομμύρια ευρώ για να αναπτυχθούν και να μεταρρυθμιστούν και κατάφεραν, αντί γι' αυτό, να χρεοκοπήσουν» (Παπανδρόπουλος, 2017).

Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα μετά το 2009 είναι αποτέλεσμα του ανορθολογισμού, που επικράτησε στην ελληνική πολιτική και οικονομία μετά το 1980, του ελλείμματος συνεργασίας που χαρακτήρισε τους έλληνες πολιτικούς, και του ελλείμματος αίσθησης δημοσίου συμφέροντος έναντι του ιδιωτικού που διακατείχε του έλληνες πολίτες από το 1821 έως το 2016. (Δερτιλής, 2016).

 

προσπαθώ να παραμένω αισιόδοξος και να διακρίνω προς ποιά κατεύθυνση υπάρχει η λύση,...

διακρίνονται μέσα απο την έρευνα....3 άξονες κατευθυνσης/ ζητουμένων και για τον ορεινό τουρισμό...

 

α.ΓΝΩΣΗ ..παιδεια, σχολεία, παιδιά , νοηματοδότηση υφισταμένων και νέων δρασεων, μετρησιμότητα δεικτών αντικειμενικά δεδομένα , κοινός προβληματισμός, επιχειρηματολογία ορθολογικός σχεδιασμός

 

β. ΣΧΕΣΗ ...επικοινωνία,σεβασμός, ειλικρίνεια,συνεργασίες, συνδεση με τοπική κοινωνία, πελάτες, παράδοση..., περιβαλλοντική ευαισθησία

 

γ.ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ....σωματική άσκηση στην φύση, αίσθηση ελευθερίας, βελτιστοποίηση λειτουργίας με αξιοποίηση υφισταμένων πριν προμήθεια νέων, τήρηση συμφωνηθέντων-συνέπεια

 

θα επανέλθω πιο συγκεκριμένος...

 

καλό ανοιξιάτικο σκί...

Edited by PanosDrivas
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

παντού ζητούμενα είναι....

η ειλικρινής συνεργασία /επικοινωνία/ ένταξη τοπικής κοινωνίας/ανάδειξη τοπικής κουλτούρας-προσέλκυση αλλοδαπών-παιδιών-ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων

και

ο ορθολογικός σχεδιασμός / ευκολίες μεταφοράς-διαμονής με σεβασμό στο περιβάλλον/ εφαρμογή τεχνολογίας αιχμής / φιλικότερων πολιτικών-νομοθετημάτων

 

ο ορεινός τουρισμός έχει μεγάλη προοπτική - πολλοί αναδυόμενοι ορεινοί προορισμοί.....

2017 04 συμπερασματα διεθνους συνεδρίου ορεινου τουρισμού.pdf

Skier flows and high.pdf

Edited by PanosDrivas
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

παντού ζητούμενα είναι....

η ειλικρινής συνεργασία /επικοινωνία/ ένταξη τοπικής κοινωνίας/ανάδειξη τοπικής κουλτούρας-προσέλκυση αλλοδαπών-παιδιών-ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων

και

ο ορθολογικός σχεδιασμός / ευκολίες μεταφοράς-διαμονής με σεβασμό στο περιβάλλον/ εφαρμογή τεχνολογίας αιχμής / φιλικότερων πολιτικών-νομοθετημάτων

 

ο ορεινός τουρισμός έχει μεγάλη προοπτική - πολλοί αναδυόμενοι ορεινοί προορισμοί.....

 

Το σοκ είναι η διαφάνεια #15: ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς είναι η Ανδόρρα! Το ΧΚΠ με σωστή λειτουργία ΚΑΙ με ski in-out μπορεί εύκολα να ανταγωνιστεί το 1 από τα 2 ΧΚ (Vallnord - Arcalis) ενώ δεν συγκρίνεται η γύρω περιοχή.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Θά'θελα να ευχαριστήσω θερμά,
όσους με βοήθησαν στην ολοκλήρωση της μεταπτυχιακής μου εργασίας , που ξεκίνησε πέρσι τέτοιο καιρό (10/2016) εδώ, στο forum του snowclub!
Ήταν άλλη μία, πολύ ενδιαφέρουσα"διαδρομή",
αναδεικνύοντας μου νέους ορίζοντες, πείθοντας με, ότι η λύση (όχι μόνο για την ανάπτυξη του Ορεινού Τουρισμού στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα), δεν βρίσκεται τόσο στο οικονομοτεχνικό, όσο στο κοινωνικο-ψυχολογογικό πεδίο του Έλληνα αλλά και του ανθρώπου....
Στα περισσότερα προβλήματα (ένα από αυτά ήταν και το ΧΚΠ) δεν διέκρινα τόσο έλλειμμα χρημάτων ή τεχνογνωσίας, όσο έλλειμμα ειλικρίνειας και ορθολογισμού...
Συννημένα μπορείτε να δείτε μιά περίληψη της εργασίας και
πιο κάτω αναφέρονται δημοσιεύσεις κάποιων από τα αποτελέσματα της εργασίας (μεταπτυχιακού φοιτητή και καθηγήτριας του), που ελπίζω να έχει και συνέχεια...
Α. άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό
Μοίρα, Π. & Δρίβας, Π. (2017). Ορεινός τουρισμός στην Ελλάδα: Δυνατότητες και προοπτικές επέκτασης της τουριστικής περιόδου σε όλη τη διάρκεια του έτους, e-Journal of Science and Technology (e-JST), Τ.Ε.Ι. Αθήνας, τεύχος 4, τόμος 12, σελ. 23-35 στο http://e-jst.teiath.gr/issues/issue_52/Moira_52.pdf
Β. αναφορά σε διεθνές συνέδριο
Moira, P. & Drivas, P. (2017). Mountain tourism in Greece. Possibilities and prospects of tourist season extension throughout the year. In Global Management Perspectives, Proceedings of 3nd Annual International Conference 8th-11th November 2017, Athens, Greece (accepted).

 

θα χαρώ πολύ να συζητήσουμε τα όποια σχόλιά σας... (στο forum ή στην κορφή Βάκχος....)

 

ευχαριστώ και καλό χειμώνα...

ο αγώνας εναντίον της "μιζέριας" συνεχίζεται...

περίληψη διπλωματικής εργασίας Δρίβα Παν slides 57 version4.pdf

Edited by PanosDrivas
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητέ PanosDrivas, με την πρώτη ευκαιρία θα ήθελα να τα πούμε, ιδίως ενόψει διοργάνωσης σχετικής ημερίδας από τον ΕΣΤΟΥΧ. Θα έρθετε στην αυριανή συνάντηση μελών στο Μαρούσι;;

  • Like 3

Petros Tsantilas

 

A ski won't change your life...

unless you ride it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Εε συγγνωμη.. χιονιζει..
    • Rafting στο Λούσιο - Κυριακή 26 Μαϊου 2024 Ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας καλεί τα μέλη και τους φίλους του την Κυριακή 26 Μαϊου και ώρα 11:00 στην Ανοιξιάτική μας εξόρμηση στην Αρκαδία. Σε συνεργασία με την Trekking Hellas Arcadia θα κάνουμε Rafting στα πανέμορφα νερά του Λούσιου. Κόστος συμμετοχής 50€, προκαταβολή 20€ έως και 4 Μαϊου.  Σημείο συνάντησης, βάση trekking hellas Αρκαδίας, Βλαχορράπτης  https://maps.app.goo.gl/XkX9kXCkbEYDfmRX8 Διάρκεια  4 ώρες. Εξοπλισμό που θα χρειαστείτε:  Αθλητικά παπουτσια που θα βραχούν Μαγιό. Πετσέτα. Λεπτομέρειες θα βρείτε στο site:  https://trekking.gr/el/activity/rafting-lousios-alfeios Απαραίτητη Δήλωση συμμετοχής,  τηλεφωνικά/viber: 6976101568 Ισιδώρα Σουμάνη & Δημήτρης Καρυστηναίος 6937009885, ή  email στο snowclub@snowclub.gr Τελευταία ημέρα δήλωσης συμμετοχής το Μ.Σάββατο 4 Μαϊου. Σας περιμένουμε όλους!!!!! Η γραμματέας Ισιδώρα Σουμάνη - 6976101568
    • Tα μέλη και οι φίλοι του Ελληνικού Συλλόγου Τουριστικής Χιονοδρομίας, θα πραγματοποιήσουν συνάντηση την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 από τις 21:00 και μετά στο Piu-Verde.  Η γραμματέας Ισιδώρα Σουμάνη Tηλέφωνο επικοινωνίας 6976101568   
    • την Ακρόπολη των ΧΚ της Ελλάδας 🤪
    • Αν δεν υφίσταται ΧΚ, τι θα επισκέπτονται οι επισκέπτες; 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Alexis c
      Alexis c
      (63 years old)
    2. petroskavala
      petroskavala
      (43 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,314
    • Total Posts
      460,819
  • Member Statistics

    • Total Members
      10,630
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    bongdainfottbd
    Joined
×
×
  • Create New...