Jump to content

Εκδρομές και Ταξίδια

Περιγράφουμε τις εμπειρίες μας στα χιονισμένα βουνά αλλά γνωρίζουμε

και την άλλη Ελλάδα με διαδρομές στη φύση.

181 topics in this forum

  1. Καλως Ορισατε

    • 1 reply
    • 10,035 views
  2. The 'hood!!... 1 2 3 4 7

    • 167 replies
    • 50,310 views
    • 114 replies
    • 14,941 views
    • 3 replies
    • 914 views
    • 10 replies
    • 6,054 views
  3. Italia - Toscana

    • 20 replies
    • 3,490 views
    • 3 replies
    • 439 views
    • 3 replies
    • 365 views
    • 0 replies
    • 161 views
    • 11 replies
    • 2,028 views
    • 34 replies
    • 4,052 views
    • 25 replies
    • 4,610 views
  4. St. Moritz

    • 9 replies
    • 1,182 views
    • 52 replies
    • 10,122 views
    • 11 replies
    • 4,870 views
    • 0 replies
    • 140 views
    • 0 replies
    • 178 views
    • 0 replies
    • 188 views
    • 23 replies
    • 2,604 views
  5. Μαίναλο 1 2

    • 27 replies
    • 3,446 views
    • 0 replies
    • 199 views
    • 1 reply
    • 378 views
    • 3 replies
    • 413 views
  6. Θασος?

    • 18 replies
    • 2,352 views
  7. Τύμφη 2017

    • 1 reply
    • 190 views
  • Recent Posts

    • Μακάρι να είχαμε για 10 ώρες την δυνατότητα να συζητάμε με την διεύθυνση του ΧΚΚ και υπάρχουν μερικά θέματα που πιθανότατα δεν έχουν συζητηθεί και πιθανότατα οι δικές μου απόψεις δεν είναι οι σωστές. 1. Ο Χαρδαλιάς είναι πιθανό να μας επιτρέψει σύντομα να πάμε για σκι. Με αφορμή το άλλο thread για όλα τα χιονοδρομικά νομίζω δεν είναι άσχημη ιδέα να δούμε τις ιδιαιτερότητες των Καλαβρύτων και να πούμε μερικές ιδέες για ασφάλεια όσων αφορά τον Covid. Η πρόταση είναι 500εισητήρια max μέρες που θα είναι βέβαιοι ότι θα έχουν 7/7. Με Στύγα ή άγκυρα κλειστή 350 και με μόνο το κάτω ανοιχτό 200. Και εδώ έρχεται το θέμα της ετοιμότητας των αναβατήρων μετά από χιονόπτωση και της ενημέρωσης των πελατών.  Φυσικά φέτος δεν μπορούμε να έχουμε καμία απαίτηση να είναι "υπερμάχιμο" το χιονοδρομικό και να ξεπαγώνει όπως τα προηγούμενα χρόνια. Όμως πρέπει να έχουμε την απαίτηση να ενημερώνει όσο πιο σύντομα το γνωρίζει για το ότι το ανακοινωμένο πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας έχει αβεβαιότητες ή έχει αλλάξει. Προφανώς με τον καιρό δεν τα βάζεις αλλά όλα τα παρακάτω είναι ανεξάρτητα από τον αέρα. Αν φυσάει, φυσάει τέλος. Ο πελάτης πρέπει να έχει την πληροφόρηση για την ετοιμότητα και να λάβει το ρίσκο του μόνο για τον καιρό. Μόνο για ετοιμότητα αναβατήρων ισχύουν. Μέχρι τώρα είχαμε τα περίφημα πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο. Φυσικά σχεδόν μια στις δύο ημέρες τα πορτοκαλί δεν άνοιξαν ποτέ. Μπορούμε όλοι να καταλάβουμε την δυσφήμιση την χιονοδρομίας αν 500 άτομα είναι στον Αχιλλέα ουρά και το ΧΚΚ δεν πρέπει να το επιτρέψει. Η πληροφόρηση που πιστεύω είναι χρήσιμη είναι η εξής: α) Ο αναβατήρας είναι έτοιμος για λειτουργία. Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δεν δείχνουν κάτι επίφοβο β) Ο αναβατήρας είναι έτοιμος για λειτουργία. Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι ίσως χρειαστεί κάποια προετοιμασία και αυτό θα είναι εφικτό τις πρώτες πρωινές ώρες. γ) Ο αναβατήρας χρειάζεται συγκεκρημένη προετοιμασία.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι αυτό θα είναι εφικτό τις πρώτες πρωινές ώρες. δ) Ο αναβατήρας χρειάζεται προετοιμασία η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι αυτό θα είναι εφικτό τις πρώτες πρωινές ώρες.. ε) Ο αναβατήρας χρειάζεται προετοιμασία η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι ίσως επιδεινωθεί η κατάσταση. Θα γίνουν προσπάθειες να δωθεί κατά την διάρκεια της ημέρας στ) Ο αναβατήρας χρειάζεται αρκετή προετοιμασία η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι δύσκολα θα επιτευχθεί η λειτουργία του κατά τη διάρκεια της ημέρας.  Ανα πάσα στιγμή κάποιο στέλεχος του χιονοδρομικού έχει αυτήν την πληροφορία σωστή. Το πρόβλημα που είναι πανεύκολο να λυθεί είναι ότι αυτή η πληροφορία αποκρύπτεται για τον πελάτη. Πάντα αλλά ειδικά με Covid αυτή η πληροφορία πρέπει άμεσα να είναι διαθέσιμη στον πελάτη. Η λύση είναι να υπάρχει ένας υπεύθυνος για την από τις 05.00 έως 22.00 ενημέρωση του site. Ένα μήνυμα από το βουνό σε ένα κινητό και με το κινητό ο υπεύθυνος μπορεί να αλλάξει την πληροφορία. Η μάχη είναι όσο πιο νωρίς ο πελάτης να επιλέξει αν θα ακυρώσει την επίσκεψη. Τουλάχιστον 10 φορές κάθε χρόνο στέλεχος του χιονοδρομικού να ξέρει στις 21.59 ή στις 5.01 ότι δεν υπάρχει η παραμικρή ελπίδα να ανοίξει η Στύγα. Αυτή η πληροφορία δεν μεταφέρθηκε σε κανέναν χιονοδρόμο με αποτέλεσμα την πλήρη απογοήτευση. Και όπως έχει δείξει η πράξη για επίσκεψη που ήταν απογοήτευση το χιονοδρομικό χάνει πολλές επισκέψεις. Αντίθετα η αξιοπιστία είναι αυτή που θα κάνει  τους απογοητευμένους "πάλι πήγα και ήταν κλειστή η Στύγα ενώ έλεγαν θα δουλέψει" χιονοδρόμους να πηγαίνουν πιο συχνά. Σημαντικότατο είναι το χιονοδρομικό να τεκμηριώσει τον αέρα που οδηγεί Στύγα και Άρτεμη να είναι κλειστά. Και για τους δύο αναβατήρες είναι γνωστό να μην φυσάει και να είναι κλειστοί λόγω αέρα καθημερινές και να φυσάει και να είναι ανοιχτοί Σαββατοκύριακο. Πρέπει όπωσδήποτε να υπάρχουν ανεμόμετρα και στις δύο κορφές και να κοινοποιούνται τα νούμερα στους χιονοδρόμους. Ο πελάτης δεν πρέπει να έχει άλλο ρίσκο εκτός από τον καιρό και όχι τις διαθέσεις του χιονοδρομικού. Τέλος τα γνωστά θέματα ασφάλειας που λύνονται αλλά πάλι ξανασυμβαίνουν είναι σανίδια που έφυγαν να κατεβαίνουν την πίστα, το πέρασμα από Θέτις στο πάρκο που κόβει κάθετα την πίστα και πολλοι το περνάνε με μεγάλη ταχύτητα χωρίς σήμανση, να απαγορευτεί η άνοδος στην Στύγα χωρίς δάσκαλο σε εμφανέστατα αρχάριους χιονοδρόμους και να υπάρχει επιτήρηση των πιστών για ανεγκέφαλους χιονοδρόμους με συστάσεις και ποινές.  2. Όσον αφορά το σχεδιαζόμενο master plan του χιονοδρομικού μερικά θέματα που ίσως είναι χρήσιμο να υπάρχουν απόψεις. Ο αναβατήρας Άρτεμης R ίσως είναι καλό είναι που δεν είναι αποσυμπλεκόμενος στην λογική της εξοικονόμησης χρημάτων και εάν είναι πιο εύκολος στην αποπαγοποίηση. To πιο σημαντικό όμως θα είναι το τερματικό του να είναι σε σημείο που δεν θα επηρεάζεται από αέρα, δεν θα έχει παγοποίηση και θα δίνει πρόσβαση σε όσο το δυνατών περισσότερες πλαγιές. Το τρίτο έρχεται σε αντίθεση με τα δύο πρώτα, απλά πρέπει να εξεταστεί πολύ προσεκτικά το τερματικό ώστε να μην κλείνει. Η διαφορά της Άρτεμης που πήγε 50 μέτρα παραπάνω είναι περίπου 10-20 ημέρες λειτουργία το χρόνο. Επίσης πρέπει ταυτόχρονα να έχει λυθεί το μόνιμα πρόβλημα της πρόσβασης με ρατράκ στο σημείο όταν χιονίζει με αέρα (σχεδόν πάντα). Τουλάχιστον 10-20 μέρες τον χρόνο δεν είναι εφικτό να φτάσει ρατράκ στην κορφή της Άρτεμης και το ίδιο θα συμβαίνει και στον νέο αναβατήρα. Παράλληλα πρέπει να εξεταστούν και οι όροι που θα λειτουργεί για επισκέπτες. Πιθανότατα το τετραθέσιο να είναι άδικο κόστος και ένα συρόμενο στην ίδια διαδρομή μαζί εξοικονόμηση χρημάτων που θα οδηγήσει σε δυνατότητα για άλλα δυο συρόμενα που είναι απαραίτητα και αναλύονται παρακάτω να είναι ιδανικά.  Ο αναβατήρας Στύγα πρέπει να μπει μόνο καμπίνες. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο κάθε Έλληνας πολίτης πρέπει να έχει δικαίωμα να ανέβει σε ένα από τα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας να θαυμάσει τη θέα. Είναι πολύ ανορθόδοξο να ανεβαίνει ο κόσμος στη Βαθιά Λάκκα να βλέπει μια λάκκα και να μην ανεβαίνει στην κορφή να βλέπει όλη την Ελλάδα. Και έσοδα θα έχει το χιονοδρομικό και χιονοδρόμους θα κερδίσει και ο Έλληνας θα δει το βουνό. Θα είναι έγκλημα να μπουν μόνο καρέκλες.  Το τερματικό του και το μοντέλο του πρέπει να επιλεχθεί με μοναδικό μέλημα την αντοχή στον αέρα και την αποπαγοποίηση. 100 ειδικοί θα πουν 100 διαφορετικές προτάσεις. Προσωπική άποψη υποχρεωτικά διπλό σύρμα (τεχνολογία funivor ή tricable) και τερματικό πλήρως εγκιβωτισμένο. Ας διαλέξουμε αν θέλουμε νέα λιφτ για να μοιάζουν ωραία στα εγκαίνια με λιακάδα ή να δουλεύουν. To μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το χιονοδρομικό είναι οι καιρός και πως με κακό καιρό θα ικανοποιήσει τον μέσο χιονοδρόμο. Όλοι αναγνωρίζουν ότι ο Αχιλλέας έχει πολύ περιορισμένο πεδίο και κλίσεις για κάποιον που έχει φτάσει σε επίπεδο 4 στο σκι. Ομίχλη και αέρας είναι οι εχθροί μας. Περίπου 30-40 μέρες το χρόνο η Στύγα και η Άρτεμις είναι κλειστές και θα είναι κλειστές με τα νέα λιφτ . Πολλές ακόμα ημέρες έχουν ομίχλη που είναι αδύνατο να χαρείς σκι. Μάλιστα με ομίχλη ούτε στον Αχιλλέα και τη Δάφνη μπορείς να χαρείς σκι. Πρέπει πριν από την Άρτεμης R και πριν από την νεα Στύγα και πριν τον νέο Αχιλλέα να μπει ο πιο φτηνός και απλός αναβατήρας που θα προτείνει ο κατασκευαστής στην θέση Ειρήνη 2. H τελική θέση πρέπει να ξεκινάει από την θέση της ένωσης του κάτω κομματιού της Αρμονίας με την εκτός πίστας διαδρομή παράλληλα με την Ειρήνη. Σε αυτή τη διαδρομή έχει χιόνι μιας και έχει αρκετή κλίση (τα ίσια σημεία στον Ξερόκαμπο δεν κρατάνε χιόνι), προσφέρει καταβάσεις εντός και εκτός πίστας για αρχάριους μέσους και καλούς σκιερ με καλή ορατότητα λόγω δέντρων και πιθανότατα θα είναι ανοιχτή λίγο λιγότερες μέρες με όσες είναι ανοιχτή η Δάφνη. Παράλληλα υπάρχει η ανάγκη να εξυπηρετηθεί και η πίστα της Στύγας με κακό καιρό. Με ένα συρόμενο το οποίο να είναι προσβάσιμο από την Θέτις και τα baby προς την πίστα της Στύγας το οποίο να καταλήγει σε υψόμετρο περίπου 2200 μέτρων πάνω από το καταφύγιο μπορεί να γίνει εκμεταλλεύσιμο το 70% της πίστας της Στύγας ακόμα και με ισχυρούς ανέμους. Όσον αφορά τις λεπτομέρειες του χωροταξικού προφανώς και υπάρχουν πιο ειδικοί για λεπτομέρειες αλλά ο Αχιλλέας καλό είναι  να τερματίζει κοντά στο πέτρινο κτίριο. Εκεί να γίνει η περιοχή καφετέριας, ελκήθρου κλπ όπου εύκολα μπορούν να διαχωριστούν οι χιονοδρομικές διαδρομές στο σημείο που βάζεις τα πέδιλα δεξιά και αριστερά. Σίγουρα όμως ο Αχιλλές πρέπει να έχει πρόσβαση στην Αρμονία, στην Άλκηστη, στην Φαίδρα και στο νέο λιφτ που αναφέρω παραπάνω χωρίς σπρώξιμο.  Θα είναι τεράστιο λάθος να μην υπάρχει πρόσβαση χωρίς σπρώξιμο σε αυτές τις πίστες όπως σήμερα. Αν ο Αχιλλέας τερματίζει στην θέση του υφιστάμενου και δεν εγκατασταθεί αναβατήρας που να οδηγεί 30 μέτρα πιο ψηλά το χιονοδρομικό χάνει τις 3 κατάλληλες για αρχαρίους, παντώς καιρού και φυσικά πανέμορφες πίστες. Συνοπτικά υπάρχει η αίσθηση ότι όπως και ο Παρνασσός πολλά από τα σημεία του σχεδιασμού έχουν σαν προοπτική ένα ιδανικό καιρό. Στον ρεαλιστικό όμως κόσμο τα προβλήματα με αυτόν τον σχεδιασμό είναι πολλά. Αν το πρόβλημα είναι το οικονομικό η προτεραιότητα πρέπει να είναι τα συρόμενα παντώς καιρού, Στύγα 2 και Άρτεμις 2 καθώς κάλλιστα μπορούν να εξοικονομηθούν χρήματα από την καρέκλα.  3. Αν υλοποιηθεί το σχέδιο παραμένουν τα μόνιμα προβλήματα που για λόγους που είναι καθαρά γραφειοκρατικοί και τοπικιστικοί. Δεν έχουν λυθεί και ακόμα και τα νέα λιφτ να μπουν θα παραμείνει προβληματικό το ΧΚΚ όπως ακριβώς συνέβη με το ΧΚΠ. Πραγματικά με λίγο μυαλό και λίγο λογική μπορούν να λυθούν άμεσα. Τεχνητό χιόνι. Προτεραιότητα ίσως έπρεπε να ήταν πριν τα νέα λιφτ αλλά σίγουρα είναι πρώτο από όλα. Μαζί με ανεμοφράκτες και πλαστικoύς τάπητες στις ράχες και στα ισιώματα (tufglide) θα αυξήσουν τη σεζόν κατά πολύ. Μπάτζετ λειτουργίας που θα επιτρέψει βέλτιστη λειτουργία του χιονοδρομικού. Προφανώς πρέπει να συνεισφέρει η γύρω περιοχή είτε να ανήκει σε όσους επωφελούνται από την γύρω περιοχή (μη Δημοτική σίγουρα) ή να  επιστραφεί από το κράτος κάποιο από τα έσοδα των φόρων της γύρω περιοχής που υπάρχουν χάρη στο χιονοδρομικό.  Προφανώς και είναι απαραίτητη η επέκταση και σίγουρα αν συνεργαστούν Δασαρχεία, Υπουργεία, Δήμοι μπορεί να βρεθεί η λύση για εκμετάλλευση κάποιων από τις πολλές περιοχές που προσφέρονται. Προσέλκυση των υφιστάμενων χιονοδρόμων (αύξηση των ημερών σκι που κάνουν) και δημιουργία νέων με διαφήμιση, αξιόπιστη λειτουργία, ασφάλεια, λευκές εβδομάδες κλπκλπ. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες Έλληνες Χιονοδρόμοι που δεν ανεβαίνουν ούτε μια καθημερινή. Από μια να ανέβει ο καθένας αμέσως τα έσοδα του χιονοδρομικού πολλαπλασιάζονται. Τέλος όσο δεν υπάρχει η δυνατότητα ski in ski out πάντα το χιονοδρομικό ίσως γίνει καλό αλλά δεν θα είναι πλήρες χιονοδρομικό και στόχος διακοπών. Στον Ξερόκαμπο ξενοδοχείο ή σύνδεση με Καλάβρυτα.          
    • Μάλλον πάμε για 1 Φλεβάρη άνοιγμα χκ ,υπάρχει και 1 περίπτωση για 25 Ιανουαρίου ... Ιδωμέν Xperia 5ii
    • Καινούργιο bib θα χρειαστώ σίγουρα σε κάποια στιγμή.   https://www.instagram.com/p/CKMmNJ1FDc2/?igshid=gu0hldij1knv (είμαι σίγουρος ότι παραμορφώνει την προοπτική η κάμερα, αλλά και πάλι... 😲)
    • ίσως με μάσκα βατραχάνθρωπου και μποτίλια οξυγόνου για τις ουρές να σωθούμε ... 😂😂😂   εάν και βλέποντας το bansko και πόσο λίγο κόσμο έχει μου φαίνεται ότι φέτος είναι μία από τις υγειονομικά ασφαλέστερες περιόδους, τον παλιό καλο καιρό ήταν δυσκολάκι να αποφύγεις την σύγκρουση ... χαχαχα
    • Για να είμαστε ρεαλιστικοί, την Παρασκευή πόσα (και ποια) ΧΚ της χώρας θα έχουν αρκετό χιόνι για σκι; Σίγουρα ΧΚΠ και Καϊμάκ, μάλλον Καλάβρυτα. Άλλο;
    • Δεν κοκορεύομαι ότι είμαι υπεύθυνος πολίτης, ούτε κράζω τους ανεύθυνους (δεν έχω τέτοιες ανάγκες και αναζητήσεις εξάλλου χαχα εκτός εάν έρθει κάποιος και βήξει χωρίς μάσκα μπροστά μου οπότε οκ αλλάζει το πράγμα), να δείξω ποσό πολύ μου έχει λείψει το σκι θέλω. Κουλ! Συμφωνώ για Άλπεις / Βαλκάνια, βέβαια και εκεί ίσως υπάρχουν κάποια "αν και" υπό προϋποθέσεις (πχ σπίτι να σε φιλοξενήσει) αλλά είναι mega resorts με τρελές πιθανοτητες μεταδοτικότητας... Στο θέμα μας όντως, κρατάμε την ανάσα μας εάν και εφόσον ανοίξουν μέσα στο μήνα και έχει αρκετό χιόνι, να μην κάνουν τα χιονοδρομικά τα λάθη του παρελθόντος, τουλάχιστον να μην τα κάνουν μαζεμένα από την πρώτη μέρα! 😛 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Aris
      Aris
      (49 years old)
    2. vaterle
      vaterle
      (46 years old)
    3. ΑΛΕΞΗΣ
      ΑΛΕΞΗΣ
      (30 years old)
×
×
  • Create New...