Jump to content

zox

Χρήστης Forum
  • Content Count

    2,071
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

zox last won the day on April 9 2017

zox had the most liked content!

Community Reputation

746 Excellent

About zox

  • Birthday March 16

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Φύλο
    Male
  • Περιοχή
    Αραχτός στον Τροπικό της glamouro-Φραππελιάς
  • Ενδιαφέροντα
    μελέτη και περισυλλογή
  1. Αν τα καταφερεις εσυ, λεω να τα καταφερω κι εγω
  2. Στο χώρο του "τουριστικού" ορειβατικού σκι δίνεται τόση έμφαση στη βελτίωση τεχνικής κατάβασης, όση χρειάζεται για να κατέβεις με ασφάλεια και οικονομία δυνάμεων αυτό που χρειάζεται να κατέβεις. Στο χώρο του αγωνιστικού ορειβατικού σκι δίνεται τόση έμφαση στη βελτίωση τεχνικής κατάβασης, όση χρειάζεται για να κάνεις καλύτερο χρόνο.
  3. Tρέλανέ μας Νίκο! Και με την καλύτερη παρέα!
  4. https://www.wildsnow.com/24270/review-tecnica-zero-g-2018-2019/ Όλα τα καλά μιας overlap μπότας (progressive flex), με σχετικά ψηλό cuff και εξαιρετικό εύρος άρθρωσης για τέτοιου σχεδιασμού μπότα. Εξαιρετικά ελαφριά για το είδος της και τα κυβικά της. Με 1340gr στο 26,5 (για το πιο ακριβό, carbonιασμένο μοντέλο), δεν απέχει και πολύ σε βάρος από τις λεγόμενες "ελαφριές" ορειβατικές μπότες. Rocker σόλα με vibram σε όλο το μήκος της με afd interface, συμβατή με pins, αλλά και κατάλληλες WTR alpine δέστρες. Στέκεται απέναντι στις overlap Salomon Mtn Lab και στην Dynafit Beast και ίσως κοιτά και το κοινό των πιο βαρβάτων 3-piece μποτών Scarpa Maestrale RS, La Sportiva Synchro.
  5. Giannis90 1kg/ πόδι είναι Μ Ε Γ Α Λ Η διαφορά. Ξεκίνησα με setup πεδίλου - δέστρας - μπότας = 10200g κατέληξα με αντίστοιχου μήκους setup 6300g....καμία σχέση και κυρίως πιο εργονομικό. Σίγουρα πάει και πιο ελαφρύ, αλλά για αυτά που έψαχνα μια χαρά. Δεν λέω ότι με έκανε καλύτερο σκιερ ή ορειβάτη, αλλά σίγουρα με διευκόλυνε. Ταπεινή μου άποψη πάντα-> τα κιλά μετράνε όπου κι αν τα έχεις, στο ισιάδι υποφέρονται, στον ανήφορο γκαρίζεις, στα τεχνικά (π.χ Τζουμέρκα) εξαντλείσαι, κι όταν εξαντλείσαι το λάθος έρχεται πιο εύκολα κλπ κλπ. Προσωπικά προτιμάω το extra βάρος να το έχω στην πλάτη, παρά στα πόδια μου, που κινούνται συνέχεια ή ισοδύναμα προτιμώ 2x1,5 λίτρα νερό να τα κουβαλάω στο σακίδιο, παρά να τα σέρνω δεμένα στα πόδια μου. σορρυ για το off-topic
  6. Λαμπρά!!! υ.γ: 4,9kg σε κάθε πόδι ?!!?!?!? ΗΡΩΑΣ! Ο Γρηγόρης κάνει με 4,9kg και στα δύο πόδια!
  7. Περί συμβατότητας ορειβατικών μποτών και tecton/ vipec
  8. Περί πιστοποιήσεων κατά iso. Υπάρχουν αρκετά διαφορετικές νόρμες πιστοποίησης για διάφορα συστήματα δεστρών - μποτών. Π.χ αλπική δέστρα που φοράει μια κλασσική αλπική μπότα Π.χ αλπική δέστρα που μπορεί να πάρει τόσο κλασσική αλπική μπότα, όσο και αλπική μπότα με rubber sole Π.χ αλπική δέστρα, που μπορεί να φορέσει τόσο κλασσική αλπική μπότα ,όσο και μπότα με rubber sole, όσο και at μπότα με rocker sole. Με άλλα λόγια αν πας να βάλεις μια αλπική μπότα με λαστιχένια σόλα σε μια κλασσική αλπική δέστρα, μπορεί και να κουμπώσει, αλλά δεν θα παρέχει ασφάλεια βάσει πιστοποίησης. Σε ορισμένες tech δέστρες (dynafit beast, dynafit tlt 2, marker kingpin, fritschi vipec v3+/ tecton) η βαθμονόμηση φόρτισης των ελατηρίων δεν είναι απλά ενδείξεις (release values), αλλά είναι πιστοποιημένες κατά iso. Ωστόσο το πρότυπο πιστοποίησης κατά iso διαφέρει από αυτό των αλπικών δεστρών. Οπότε αν ρυθμίσεις μια marker kingpin στο 9 δε σημαίνει ότι λειτουργεί όπως μια αλπική δέστρα ρυθμισμένη στο 9. Και οι δύο έχουν πιστοποίηση κατα din, αλλά βάσει διαφορετικών προτύπων. Στις tech δέστρες η εφαρμοζόμενη μπότα, δηλαδή οι προδιαγραφές των εσοχών για τα pins, όπως και η κατάστασή τους παίζουν σπουδαίο ρόλο στην συμπεριφορά του συστήματος δέστρα - μπότα.
  9. Υπόψην το παραπάνω βίντεο όπως και τα περισσότερα reviews εστιάζουν την εξέταση των δύο προτύπων απελευθέρωσης σε κατάβαση, δηλαδή όταν η μπότα είναι κουμπωμένη τόσo στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος μιας δέστρας. Και τι γίνεται όταν ανεβαίνεις(?) δηλαδή όταν η φτέρνα είναι ελεύθερη και μόνο το εμπρός μέρος της μπότας είναι σε επαφή μέσω των pins στο εμπρός μέρος της δέστρας,άρα το pivot point σε ενδεχόμενη πτώση βρίσκεται εκ των πραγμάτων στα δάκτυλα, κι όχι στη φτέρνα. Σε μια τέτοια πτώση πως λειτουργούν τα δύο πρότυπα? Θεωρητικά το κατα τα άλλα ασφαλές πρότυπο των κλασσικών alpine δεν οφείλει να λειτουργεί με αυτό σενάριο! Αλλά εδώ μιλάμε για δέστρες ορειβατικές, που υποτείθεται οφείλουν να παρέχουν ασφάλεια όχι μόνο στην κατάβαση αλλά και στην ανάβαση, που ναι κι εκεί μπορείς άνετα να έχεις ωραιότατη πτώση. Ο σχεδιασμός των κλασσικών tech δεστρών εξ αρχής λαμβάνει υπόψην την ανάβαση και (νομίζω ότι) τα pins του εμπρόσθιου μέρους των κλασσικών tech ασκούν μια σχετικά μικρή δύναμη και απελευθερώνουν εύκολα. Αυτό βέβαια όταν το εμπρός μέρος δεν είναι κλειδωμένο, κι εδώ που τα λέμε όταν είναι σε walk mode κλειδώνουν (!), για να μην φύγει κανα πέδιλο κατά λάθος, οπότε wtf?!? Πάντως αν κάποιος ανέβαινε ξεκλείδωτος, λογικά δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα release, ίσως βέβαια να αντιμετώπιζε πρόβλημα pre-release.... Ας επιβεβαιώσουν οι χρήστες. Στη Vipec/ Τecton υποστηρίζουν ότι τα pins ακόμα και σε walk mode, σε περίπτωση πτώσης με στροφή θα απελευθερώσουν με ασφάλεια, με την έννοια ότι η συρόμενη βάση που δίνει το elastic travel ρυθμίζεται σε din, ωστόσο το τελικό άνοιγμα των κάθετων μπράτσων των pins είτε έχει μια συγκεκριμένη χαμηλή προφόρτιση είτε ένα κλάσμα της din φόρτισης. Προσωπικά σε ανάβαση σε πτώση μια χαρά μου έχουν ανοίξει (ευτυχώς), αν και για να είμαι ειλικρινής παίζει να το είχα ξεχάσει στο ski mode...... Στη shift τα pins αν διακρίνω εδράζονται πάνω στα wings, που το άνοιγμά τους ρυθμίζεται σε din. Αν ενώ ανεβαίνεις και τα din είναι π.χ στο 8 θα μπορεί να απελευθερώσει σε μια πτώση με στροφή στον κάθετο άξονα ή σε συνδυασμό και στον εγκάρσιο άξονα, χωρίς να ασκηθούν στο πόδι τραυματικά φορτία ? Αλήθεια, μια frame δέστρα, στα 8 din, πως να συμπεριφέρεται σε μια πτώση με στροφή κατά τον εγκάρσιο / κάθετο άξονα κατά την ανάβαση ?
  10. Ένα πιο ώριμο review για Tecton / vipec https://www.newschoolers.com/news/read/Fritschi-Tecton-Fritschi-Vipec-Evo-2017-8-Alpine-Touring-Binding
  11. Η Fritschi Tecton / Vipec, η Trab TR2 και η Atk Powster μοιάζουν σαν διαφορετικές υλοποιήσεις της σχετικά σύγχρονης και καινοτόμας ιδέας "tech δέστρα, που λειτουργεί με γεωμετρικό/ κινητικό πρότυπο αλπικής δέστρας". Χονδρικά αυτό μεταφράζεται σε εμπρός μέρος δέστρας που αναλαμβάνει αποκλειστικά την πλάγια απελευθέρωση και πίσω μέρος δέστρας που αναλαμβάνει αποκλειστικά την κάθετη απελευθέρωση, όπως στις κλασσικές αλπικές δέστρες. Η Powster ακόμα πρόκειται για concept, και μέχρι να βγει στην παραγωγή μπορεί να έχουν τροποποιηθεί κάποια πράγματα. Ωστόσο από τα λίγα που μπορώ να διακρίνω, μου προκαλεί ενδιαφέρον στο πίσω μέρος το γεγονός ότι όλες οι θέσεις από το κούμπωμα στην κατάβαση, οι διάφορες ρυθμίσεις ύψους/κλίσης έως το πλήρες ξεκούμπωμα γίνονται με περιστροφή, θυμίζοντας αρκετά την TR2, μόνο που καταφέρνει να δώσει και flat mode και επιπλέον δεν χρειάζεται ειδική εσοχή στο τακούνι της μπότας. Το αντίστοιχο πίσω μέρος της Tecton / Vipec, χρησιμοποιεί κύλιση για την αλλαγή από mode ανάβασης σε κατάβαση, με ένα αρκετά λειτουργικό "'μοχλό". Ωστόσο αυτή η κύλιση σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να εμποδιστεί από εγκλωβισμό πάγου / συμπιεσμένου υγρού χιονιού, στο εσωτερικό της βάση της, οπότε πρέπει να έχεις το νου σου να την ψιλοκαθαρίσεις - ξεβουλώσεις επι τόπου για να κουμπώσει σωστά. Στην vipec v2, που έχω μου έχει συμβεί μια δυο φορές, κι απλά με λίγο πασπάτεμα όλα κομπλέ. Στις νεότερες εκδόσεις Vipec και την Tecton, η fritschi υποστηρίζει ότι έχει φροντίσει ώστε να αποφεύγεται η όποια συσσώρευση. Όπως και να εχει το σύστημα της Powster δείχνει να αποφεύγει αυτό το θέμα εν γενει Το εμπρός μέρος της Powster μου φαίνεται πιο απλό και πιο universal από αυτό της Tecton / Vipec. Υπόψην πίσω από το πλαστικό της Tecton/ vipec κρύβεται ένας αρκετά σοφιστικέ μηχανισμός, ο οποίος πάντως ύστερα από 4 χρόνια κυκλοφορίας έχει αποδειχθεί επαρκής και αξιόπιστος. Στην Powster σαν να έχουν τοποθετήσει τα κλασσικά ελατήρια των tech πάνω σε μια βάση, που με κάποιο μηχανισμό σύρονται/ επανέρχονται (elastic travel) σε πλάγια φόρτιση και απελευθερώνουν (release) όταν φτάσουν το όριό τους, ανοίγοντας εκατέρωθεν και κλωτσώντας την μπότα προς τα πάνω. Υποθέτω ότι θα έχουν καλύτερη συμβατότητα με τις at μπότες, ανεξαρτήτως σχήματος. Τώρα σε πόσα στάδια θα κουμπώνει και τι ρυθμίσεις/ελευθερίες θα δίνει, αναμένουμε. Το χαμηλότερο βάρος 550 gr επίσης είναι κάτι, ειδικά αν σκεφτείς ότι χτυπάει 8-14 din. Μια εκδοχή της μέχρι 11-12 din θα είναι λογικά ακόμα ελαφρύτερη. υ.γ: την περιμένω, γιατί δεν μπορώ να κάνω κι αλλιώς
  12. Για εντυπώσεις από τεστ περιμένουμε το υπόλοιπο της σεζόν και το καλοκαίρι ότι νέα έχουμε από νότιο ημισφαίριο. Περί αξιοπιστίας περιμένουμε όπως λες κι εσύ τον κοσμάκη την πρώτη σεζόν κανονικής κυκλοφορίας. Για αυτό υπομονή.
  13. Σε σχέση με τις αλπικές δέστρες το σύστημα με πειράκια των tech δεστρών παρέχουν μικρότερη κάθετη ελαστικότητα (4mm), δεν προσφέρουν κάθετη πίεση στο τακούνι και εφαρμόζουν πιο «κεντρικά» στην μπότα. Επίσης, στις tech δέστρες που λειτουργούν με τον κλασσικό τρόπο απαιτείται ένα μικρό περιθώριο μεταξύ τακουνιού μπότας και πίσω μέρους δέστρας, ώστε όταν λυγίζει το πέδιλο στη στροφή και η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους δέστρας μικραίνει, να μην ξεκουμπώνει η μπότα. Σε πιο freetouring tech δέστρες (g3 ion, atk raider, dynafit tlt 2.0, fritchi vipec) δεν χρειάζεται να αφήνεται αυτό το περιθώριο μιας και το πίσω μέρος της δέστρας διαθέτει ένα επιπλέον ελατήριο στη βάση του, το οποίο εξασφαλίζει την απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους δέστρας. Η beast πέρα από τα πειράκια έχει και «δοντάκια», που πιάνουν σε πιο ακραίες θέσεις στο τακούνι της μπότας. Το πίσω μέρος της δίνει περισσότερη ελαστικότητα, σχεδόν εφάμιλλο των alpine (≈11mm), και μάλλον καλύτερη σταθερότητα. Δεν ξέρω αν καταφέρνουν να δώσουν και την κλασσική κάθετη πίεση, που δίνει π.χ η kingpin (που αν προσέξεις διαθέτει και afd plate στο πίσω μέρος). Επίσης, μην ξεχνάμε ότι το πίσω μέρος τόσο της beast όσο της kingpin, έχοντας αναλάβει και την πλάγια απελευθέρωση, περιστρέφεται σε ένα βαθμό, οπότε απομακρύνεται από το πρότυπο του σταθερού πίσω μέρους μιας κλασσικής alpine δέστρας. Σε αυτό το τομέα δέστρες όπως η tecton, η tr2 και από του χρόνου η shift, λειτουργούν εντελώς alpine. Από όλα τα παραπάνω τεχνικά εν τέλει τι νιώθει ο σκιέρ? Αν κινείται σε ήπιους ρυθμούς και σε εύκολα χιόνια μπορεί και να μην καταλάβει καμία διαφορά. Ωστόσο όσο το σκι γίνεται πιο επιθετικό ή σε δύσκολα χιόνια, τότε όσο πιο κοντά στα alpine χαρακτηριστικά τόσο το καλύτερο, όχι μόνο σαν αίσθηση αλλά και σαν απόδοση. ____________________________________________________________________ Κατά το πρότυπο λειτουργίας των κλασσικών tech δεστρών στην καταβαση το εμπρός μέρος δεν αναλαμβάνει από μόνο του την πλάγια απελευθέρωση, όπως στις alpine δέστρες.Το πίσω μέρος αναλαμβάνει τόσο την πλάγια όσο και την κάθετη απελευθέρωση, για αυτό ορισμένες δέστρες έχουν και ξεχωριστή ρύθμιση για τις δύο διευθύνσεις απελευθέρωσης. Το εμπρός μέρος της δέστρας αναλαμβάνει τη συγκράτηση του εμπρός μέρους της μπότας με τα pins να εφαρμόζουν μια σταθερή, μη ρυθμίσιμη τάση στις αντίστοιχες εσοχές της μπότας και σχετικά μικρή, ώστε να αποδεσμεύονται χωρίς πολύ φορτίο σε κάθετη ή εμπρόσθια περιστροφή (λόγω πίεσης πάνω στο μηχανισμό των εμπρόσθιων ελατήρίων), αφού όμως πρώτα το πίσω μέρος έχει ήδη απελευθερώσει κάθετα ή οδεύει οριστικά προς πλάγια απελευθέρωση. Εννοείται το παραπάνω ισχύει όταν δεν είναι κλειδωμένο το εμπρός σύστημα. Τώρα αν σε walk mode μπορεί να απελευθερώσει όταν η μπότα γυρίσει τόσο μπροστά ώστε να πιέσει το μηχανισμό των ελατηρίων, ας μας πει κάποιος που έχει εμπειρία από τέτοιες δέστρες. Το περιστροφικό σύστημα της dynafit υπάρχει για να προσφέρει μια πιο απρόσκοπτη λειτουργία του πίσω μέρους σε πλάγια απελευθέρωση. Κάτι τέτοιο δεν έχει υιοθετηθεί από τις άλλες μάρκες (marker,g3, atk, κλπ), θεωρώντας ότι δεν προσφέρει κάτι παραπάνω στην όλη λειτουργία της δέστρας. Οι fritschi vipec/tecton, οι trab tr2 ή το concept της atk powster, η κάθε μία με το δικό της τρόπο, εφαρμόζουν εντελώς διαφορετικό πρότυπο λειτουργίας, προσομοιάζοντας τη λογική των alpine κατά την καταβαση (ski mode). Το εμπρός κινούμενο μέρος αναλαμβάνει ενεργά την πλάγια απελευθέρωση και για αυτό και ρυθμίζεται σε din, ενώ την κάθετη απελευθέρωση ρυθμίζει το πίσω, μη περιστρεφόμενο μέρος, το οποίο εφόσον απελευθερώσει, η μπότα αποδεσμευέται εν συνεχεία και από το εμπρός μέρος (όπως και στις κλασσικές tech ή ισοδύναμα λόγω μοχλού-> vipec). Όσον αφορά τη shift, είναι ουσιαστικά μια καθαρόαιμη alpine δέστρα, με πλήρως ανεξάρτητη και άμεση πλάγια και κάθετη απελευθέρωση σε εμπρός και πίσω μέρος αντίστοιχα, που επιπλέον έχει κι ένα έξυπνο μηχανισμό εφαρμογής pins στην ανάβαση. Η κύρια διαφορά ως προς τη γεωμετρία των δύο προτύπων λειτουργίας δεστρών είναι η τοποθέτηση του pivot point / του άξονα περιστροφής του συστήματος πέδιλο/δέστρα - μπότα/πόδι σκιέρ σε περίπτωση πλάγιας απελευθέρωσης στην καταβαση (ski mode): οι μεν κλασσικές tech δέστρες το τοποθετούν στο εμπρός μέρος (δάκτυλα), οι δε alpine και alpinίζουσες tech το τοποθετούν στο πίσω μέρος (φτέρνα). Πολλά έχουν γραφτεί (όπως το βιντεάκι που επισυνάπτεις) για το αν το πρότυπο απελευθέρωσης των κλασσικών tech παρέχει την ίδια ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης με το πρότυπο των alpine, τι δυνάμεις και ροπές αναπτύσσονται και ποιου είδους τραυματισμών δείχνει να προλαβαίνει το ένα ή το άλλο πρότυπο. ______________________________________________________________ Όσον αφορά τη shift όπως τα λες, λίγο πολύ τα καταλαβαίνω κι εγώ. Καλή στις προδιαγραφές, έξυπνο concept, για sidecountry χρήση δείχνει μπόμπα και νομίζω ταιριάζει για τους σκοπούς σου αν κρίνω κι από τη μπότα που έχεις υπόψην, εφόσον αντέχεις να περιμένεις μέχρι του χρόνου ή του παραχρόνου, διότι όσο να 'ναι υπάρχει ένα ρίσκο - αν και μιλάμε για εταιρεία κολοσσό- να παίρνεις ένα προϊόν από το πρώτο χρόνο κυκλοφορίας. Αν δεν αντέχεις την αναμονή τότε για μένα kingpin και tecton είναι αυτή τη στιγμή οι πιο αξιόλογες freetouring. Η kingpin έχει φάει την δοκιμαστική περίοδο και έχει πάρει ήδη τα credits της. Από την άλλη η tecton λειτουργεί πιο κοντά στα πρότυπα απελευθέρωσης των alpine, φέτος τρώει την πρώτη της σεζόν σε κυκλοφορία, reviews την θέλουν να αποδίδει εξαιρετικά στην κατάβαση, και μόνο θέμα-γκάφα, αν και δευτερεύον, παρουσιάστηκε στην ανθυποπερίπτωση εμπρόσθιας πτώσης (γλίστριμα - γονάτισμα) σε ανάβαση στο walk mode, λόγω μιας ιδιομορφίας του φετινού switch στο εμπρόσθιο μέρος της, που δεν επιτρέπει γεωμετρικά να κάνει σωστό μοχλό με το εμπρός μέρος των μποτών (!!!). Το περσινό και προπέρσινο switch μάλλον ήταν ολίγον σπαστικό μέχρι να το συνηθήσεις στο βάλε, αλλά δούλευε στην εν λόγω περίπτωση. Εμένα πάντως με βλέπω να περιμένω να βγει και η atk powster... Περί συμβατότητας: Οι vipec / tecton δεν λειτουργούν (και στο ski mode) νομίζω με το ιδιόμορφο εμπρός σχήμα ορισμένων μποτών όπως η dynafit tlt7. Αντίστοιχα για τις kingpin, beast, tecton,shift χρειάζεται η μπότα να έχει μπόλικο οπίσθιο τακούνι για να μαγκώνουν. Η shift λογικά θα χρειάζεται το εμπρός μέρος της μπότας να έχει όχι μόνο tech εσοχές, αλλά μπόλικη προεξοχή ώστε να κουμπώνει στο alpine εμπρός μέρος της. Οι trab tr2 απαιτούν ειδικό τακούνι που μόνο η lasportiva προσφέρει σε ορισμένες μπότες της.
  14. οκ, το διόρθωσα το λινκ. πάρε κι αυτό https://www.instagram.com/p/BegLyWEBm4D/ Alpine λογική και 8mm πλευρικό elastic travel εκατέρωθεν, μεταλλική με μόλις 550gr βάρος και sexy.... Να δούμε πότε και πως θα βγει στην παραγωγή, με τι κόστος και τι "στρώσιμο" θα χρειαστεί.
  15. Η ATK ετοιμάζει την αντι - tecton! Αρκεί να τη βγάλουν και σε πιο γήινα din.
×
×
  • Create New...