Jump to content

PhaethonF1

Μέλος ΕΣΤΟΥΧ
  • Content Count

    3,077
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

PhaethonF1 last won the day on December 31 2020

PhaethonF1 had the most liked content!

Community Reputation

7,028 Excellent

About PhaethonF1

  • Rank
    PhaethonF1
  • Birthday 12/24/1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/SnowSerious/

Profile Information

  • Φύλο
    Male
  • Περιοχή
    Athens
  • Ενδιαφέροντα
    skiing - snowboarding, traveling

Recent Profile Visitors

3,063 profile views
  1. Επειδή αναφέρθηκε πιο πριν, μάλλον με βάση δική μου τοποθέτηση, εξηγώ: Η εκλαΐκευση έχει να κάνει κυρίως με την εξήγηση του σπορ στον κόσμο και να το φέρουμε πιο κοντά του. Κάποια ανελαστικά κόστη δεν μπορούν να κατέβουν, αλλά ο κόσμος μπορεί να μάθει με ποιους τρόπους μπορεί να κάνει σκι πολύ οικονομικότερα απ'όσο νομίζει ή του παρουσιάζεται σαν πρώτη επιλογή. Και φυσικά, σε επίπεδο εθνικής στρατηγικής, θα έπρεπε κάθε παιδάκι στην Αράχωβα, τα Καλάβρυτα, τον Άγιο Αθανάσιο, τη Νάουσα, τη Δράμα, την Καστοριά, το Μέτσοβο κα να γεννιέται με πέδιλα στα πόδια. Δεν γίνεται να πετάγονται δημόσια σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας μπαρούφες τύπου "οι πίστες δεν καθαρίζονται, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος χιονοστιβάδας", τοποθετήσεις τύπου "παράτολμοι σκιέρ κάνουν σκι με κλειστά χιονοδρομικά" ή να αναφέρεται συνεχώς σαν φόβητρο το Ischgl (που ίσως γκούγκλαραν πώς γράφεται, αλλά δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει εκεί από άποψη κοινωνικής δραστηριότητας).
  2. Η "κοινωνία" είναι ενάντια στο άνοιγμα των χιονοδρομικών κέντρων. Φυσικά η κοινωνία γενικά δεν έχει καμία επαφή με τον χώρο. Προκαταλήψεις, άγνοια και διάφορα άλλα που έχουν πιο κακιασμένα αίτια. Αυτό που επικρατεί είναι το "εδώ καιγόμαστε, μας μάρανε να πάνε να κάνουν σκι οι πλούσιοι". Καταφανέστατη απόδειξη ήττας για τη χιονοδρομία. Όχι σημερινή. Όλων των περασμένων δεκαετιών. Ασύνδετος και ανοργάνωτος επαγγελματικός και αθλητικός χώρος, συνεχείς εσωτερικές διενέξεις, μικροεγωϊσμοί, αγκυλώσεις. Αυτά τα αναφέρω ως ευθύνες από την πλευρά της χιονοδρομίας. Αν πάμε στο κράτος και τα χιονοδρομικά, κλάφ'τα. Αλλά ας δούμε εμείς τι κάνουμε. Κάθε πόρτα που χτυπάμε είναι και τοίχος από πίσω. Έχει γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια αυτό τον καιρό (με οδηγό και την αρχική επιστολή και το μάζεμα του κόσμου με υπογραφές), αλλά παραμένει δύσκολο, αφού τόσα χρόνια μιζέρια δεν στρώνει τώρα σε τέτοιες συνθήκες εκτάκτου ανάγκης. Η μεγαλύτερη προώθηση του σπορ, η εξήγηση στο κοινό, η "εκλαΐκευση" της χιονοδρομίας είναι απόλυτοι στόχοι στο άμεσο μέλλον. Και τα λέω αυτά κυρίως για την πλευρά των επαγγελματιών, γιατί αφορά συνολικά τη χιονοδρομία πανελλαδικά. Παντού στον κόσμο, δηλαδή, αυτοί προωθούν τα μεγάλα θέματα του σπορ. Οι "πελάτες" έχουν βασικότερα τη θέση ευθύνης ως προς την απευθείας συνεννόηση για το χιονοδρομικό προϊόν των Κέντρων, όχι για την εθνική πολιτική και εικόνα του σπορ.
  3. Όλη η συζήτηση καταλήγει σε ένα πολύ ουσιώδες ερώτημα (το οποίο δεν αφορά βέβαια στον ίδιο βαθμό το ελεύθερο, ορειβατικό σκι): "Μπορεί το σκι, όπως το ξέρουμε και όπως γίνεται, να αποσυνδεθεί επιτυχώς από τις συνήθεις συνοδευτικές δραστηριότητες; Μπορεί, τελικά, να υπάρξει καν το σκι αν δεν εντάσσεται σε αυτό το σύνολο δραστηριοτήτων;" Καθώς έχω τον δικό μου τρόπο να χαίρομαι το άθλημα χωρίς σαλέ και απρέ σκι, αλλά δεν θεωρώ εαυτόν αντιπροσωπευτικό χιονοδρόμο για το λογιστήριο των χιονοδρομικών, έχω μεγάλο προβληματισμό για την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. (μιλώ καθαρά από την πλευρά του τουρίστα χιονοδρόμου, όχι του εκπαιδευτή) Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι η συζήτηση ειδικά με τους επαγγελματίες των χειμερινού τουρισμού και τους ανθρώπους που εργάζονται στα χιονοδρομικά θα πρέπει να έχει ξεκινήσει αρκετό καιρό πριν οποιαδήποτε απόφαση για τον τρόπο και την δυνατότητα ή μη του ανοίγματος και όχι τελευταία στιγμή.
  4. Ο AJ ήταν στην αμερικάνικη ομάδα μέχρι πέρυσι πάντως
  5. Μετά τη δημοσίευση της επιστολής υπήρξε μια κινητικότητα και αύριο θα γίνει μια διαδικτυακή σύσκεψη με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών. (Στη σύσκεψη θα είναι ο Αλέξανδρος Παπαϊωάννου και ο Γιώργος Σταυρινός που ασχολήθηκαν αρχικά με τη σύνταξή της και τη συλλογή των -πολλών- υπογραφών).
  6. Σε καμία περίπτωση "ισότιμα" με του Τσιόδρα. Απλά συμβουλευτικά, για να έχει καλύτερη εικόνα για τις ιδιαιτερότητες του χώρου, ώστε να μπορεί να προτείνει εξειδικευμένα πράγματα. Στη δημοκρατία η ελεύθερη άποψη έχει και ευθύνη.
  7. Αυτό δεν είναι απόλυτα ακριβές, αν και καταλαβαίνω το πνεύμα αυτού που λες. Έχει σημασία και διαφοροποιεί πολλά το πεδίο εφαρμογής. Ο σωστός ο επιστήμονας θα ακούσει και θα συζητήσει με τον επαγγελματία, ώστε να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρου και να μπορεί να προτείνει πλέον με ακόμα πληρέστερη εικόνα. Με τον ίδιο τρόπο συναντιέσαι με κατοίκους όταν είναι να προτείνεις κάτι που τους αφορά (είχα π.χ. πρόσφατα αντίστοιχη συνάντηση για μια πρόταση επί κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είχα ετοιμάσει). Επιπλέον, είναι και διεθνώς προτεινόμενη στρατηγική να συμπεριλαμβάνεις όσους επηρεάζονται σε ένα κομμάτι της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, για να τους έχεις συμμέτοχους και συνυπεύθυνους. Αυτή τη φιλοσοφία εξυπηρετεί το κείμενο (το οποίο έχω συνυπογράψει κι εγώ).
  8. Υπάρχουν δύο διαφορετικές συζητήσεις: - η μία είναι για τα ίδια τα μέτρα - η άλλη είναι για το κατά πόσο υπάρχει οποιαδήποτε επικοινωνία με τους επηρεαζόμενους κλάδους του χειμερινού τουρισμού και οποιαδήποτε οργάνωση για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν τι θα κάνουν. Για το κράτος είναι σα να μην υπάρχουν. Η δεύτερη είναι το βασικό πρόβλημα.
  9. Κρατάω ένα σχόλιο που γράφει κάποιος στο βίντεο: "To own the right to break the rules first you master it.... No shortcuts"
  10. Αρχικά, θα πρέπει να φροντίσει κανείς να μην ασκείται μεγάλη πίεση στο εσωτερικό πόδι. Στο carving συμβαίνει αυτό, όταν δεν είμαστε εξ'αρχής στημένοι σωστά και δεν έχουμε τη σωστή εξέλιξη πριν/μέσα/μετά τη στροφή. Μετά, η ταχύτητα είναι μεν σύνηθες χαρακτηριστικό του carving (επειδή στο επιτρέπει), αλλά όχι προϋπόθεσή του. Μάλιστα, η σωστή τεχνική του πρέπει να ξεκινά από χαμηλή ταχύτητα, ώστε να είναι καθαρή και μετά να ανεβαίνει ο ρυθμός. Η εισαγωγή του σκιέρ στο carving κανονικά (στην πορεία των μαθημάτων) γίνεται έτσι κι αλλιώς όταν βρίσκεται σε επίπεδο που είναι έτοιμος να χειριστεί τις δυνάμεις και τις ταχύτητες που αναπτύσσονται. Όταν δοκιμάζει κάποιος από μόνος του πράγματα πριν της ώρας τους και χωρίς το κατάλληλο υπόβαθρο μπορεί φυσικά να υπάρχει πρόβλημα. (σημείωση: Μιλάμε πάντα για σωστό carving και όχι το καβάλημα στη γωνία του πεδίλου που σε πάει μόνη της. Εκεί έχουμε παθητική στάση και όχι έλεγχο ταχύτητας και πορείας)
  11. Άλλη πολύ ωραία εκδοχή αυτής της άσκησης είναι η μετάβαση από sliding σε carving ή ακόμα και σε φρενάρισμα κατά βούληση. Πρέπει να το κάνεις προφανώς και σε carved γραμμή, αλλά όταν πιάνει η γωνία και πάει τρένο μπορεί να παρασυρθείς και να νομίζεις ότι το κάνεις σωστά, ενώ απλά σε πάει το sidecut (η Irie εδώ -αναμενόμενα- βέβαια είναι προφανώς σωστά στημένη σε όλες τις εκδοχές.).
  12. Η αρχική σου τοποθέτηση, nicoski, είναι από μόνη της πολύ σωστή ως προς τον προβληματισμό. Έχουν υπάρξει μέρες σε ελληνικά χιονοδρομικά που δικαιολογούν τέτοιες "τάβλες". Η πρακτική αλήθεια, όμως, είναι ότι στην Ελλάδα "αυτές" οι μέρες είναι μετρημένες, ειδικά αν συνυπολογίσεις το ότι δεν πάει εύκολα κάποιος συνέχεια για σκι και - κυρίως - δεν μένει για πολυήμερες χιονοδρομικές διακοπές κάπου, ώστε να τις πετύχει. Επίσης, είναι συχνό το φαινόμενο μετά από χιονοπτώσεις 0.5 - 1 m να μην είναι έτοιμα τα χιονοδρομικά να λειτουργήσουν. Αν κάποιος έχει τη δυνατότητα χρημάτων και χώρου (γιατί κάπου πρέπει να τα φυλάς και με κάποιο τρόπο να τα μεταφέρεις στο χιονοδρομικό) δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος να μην έχει πολλά και διαφορετικά πέδιλα για όλες τις συνθήκες, ακόμα κι αν τύχουν λίγες φορές. Είναι πάντως -σε μεγάλο βαθμό- θέμα χρονιάς. Πράγματι, με τα πολύ φαρδιά και ρόκερ πέδιλα δεν έχεις τον ευέλικτο έλεγχο σε στροφές, αλλά σε βοηθάνε να πας βόλτα σε βαθιά χιόνια. Σε σκληρότερα/χαλασμένα χιόνια υπάρχει το πρόβλημα του κραδασμού από τις μύτες/ουρές. Τα σκληρότερα πέδιλα κάπως μετριάζουν το πρόβλημα. Επειδή μιλάμε για καθαρά εκτός πίστας απολαύσεις, προτείνω μαζί με τα πέδιλα να αφιερώσεις και αρκετό χρόνο επιμόρφωσης σε θέματα ασφαλείας. Επίσης, δεν έχει πολύ νόημα να κολλάς σε μάρκες, όπως είπαν κι άλλοι φίλοι σημαντικότερο είναι να βρεις το επίπεδο και τα χαρακτηριστικά και τελικά όλες οι εταιρείες έχουν κάτι γύρω από αυτό. Μίλα και με Έλληνες αντιπροσώπους, ίσως βρεις και τιμές που δεν περίμενες, ανάλογα τη χρονιά του μοντέλου. Μερικοί από αυτούς, δε, μπορούν να σου δώσουν να δοκιμάσεις κάποιο πέδιλο στο βουνό. Είμαι ο πρώτος που θα πει να έχεις πριν απ'όλα οπωσδήποτε ένα πέδιλο αυστηρά πίστας, αλλά εδώ ρωτάς κάτι άλλο, οπότε μένουμε σε αυτό.
  13. Πολύ καλή η συνέντευξη συνολικά (τις ετοιμάζει ωραία ο Bensinger με όλους), αλλά εκεί που μιλούσαν για αυτοκίνητα και την πιθανότητα να τρέξει η Vonn στη Formula1 παραπήγε η παπάτζα 😂
  14. Ενδιαφέρον. Είχα γνωστούς με πρόβλημα στη συγκεκριμένη συσκευή. Μάλλον δεν ήταν και τόσο τυχαία η περίπτωση τελικά;
×
×
  • Create New...