Jump to content

PhaethonF1

Μέλος ΕΣΤΟΥΧ
  • Content Count

    3,084
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

PhaethonF1 last won the day on December 31 2020

PhaethonF1 had the most liked content!

Community Reputation

7,056 Excellent

About PhaethonF1

  • Rank
    PhaethonF1
  • Birthday 12/24/1982

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/SnowSerious/

Profile Information

  • Φύλο
    Male
  • Περιοχή
    Athens
  • Ενδιαφέροντα
    skiing - snowboarding, traveling

Recent Profile Visitors

3,271 profile views
  1. Πάνω στο θέμα του topic ακριβώς: https://www.skimag.com/news/skier-numbers-for-pandemic-season-released
  2. Θα θέσω ένα υποθετικό για το ενδιαφέρον της συζήτησης: Συμφωνείτε με το κλείσιμο της χιονοδρομίας (και του χειμερινού τουρισμού γενικά, γιατί είδαμε ότι πήγαν πακέτο) για 3 χρόνια στην Ελλάδα, με αντίστοιχο πλήρες άνοιγμα του καλοκαιρινού τουρισμού και των εμπορικών καταστημάτων και λοκντάουν στις ενδιάμεσες περιόδους, επειδή το οικονομικό τους μέγεθος είναι δυσανάλογο?
  3. Η χιονοδρομία και ο χειμερινές τουρισμός στην Ελλάδα είναι μια τελείως άλλη ιστορία σε σχέση με το εξωτερικό. Είναι απολύτως αδιάφορα για την πολιτεία σε σχέση με το greek summer. Η απίστευτη απαξίωση με την οποία αντιμετωπίστηκαν φέτος, την ώρα που ολόκληρη η χώρα έμπαινε/έβγαινε από καραντίνα, άνοιγε ή έκλεινε για χάρη ΜΟΝΟ των εμπορικών καταστημάτων και της θερινής τουριστικής περιόδου, είναι η εξώφθαλμη απόδειξη. Μπορούμε να μιλήσουμε ξεχωριστά για τις Άλπεις αν θέλουμε φυσικά. Οι Άλπεις θα κάνουν αυτό που κάνουμε εμείς για το καλοκαίρι μας. Η πραγματικότητα είναι ότι αν η Ελλάδα δεν έχει προχωρήσει ολοκληρωτικά το πρόγραμμα εμβολιασμών μέχρι τον Σεπτέμβριο, τα πράγματα εδώ είναι δύσκολα. Γιατί δεν πρόκειται να δεχτεί καμία αύξηση κρουσμάτων για χάρη του χειμερινού τουρισμού, όπως κάνει για τα εμπορικά καταστήματα και τον θερινό τουρισμό. Κι επειδή για να ανοίξει η χιονοδρομία στην Ελλάδα θα πρέπει να το θέλουν όλοι που έχουν σχέση με τον χώρο της.
  4. Ναι, ο AJ απευθείας στο main event, ενώ πέρασαν τα προκριματικά ο Πρόιος και ο Αντωνίου. Άρα, τουλάχιστον στο 1ο run, θα έχουμε και τους 3.
  5. Δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την κατεύθυνση αυτή του σαλέ, εκτός αν αυτή είναι η μοναδική κατεύθυνση του ΧΚΠ. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αν μαζί με αυτή την κατεύθυνση έχουμε και αντίστοιχο ζήλο σε ζητήματα λειτουργίας και οργάνωσης αυστηρά χιονοδρομικού αντικειμένου (λιφτ, προετοιμασία πιστών, ασφάλεια, πολιτική εισιτηρίων, προσέλκυση αγώνων, διάδοση του σπορ, σύνδεση με την τοπική επιχειρηματική δραστηριότητα, πολυήμερος τουρισμός και επειδή έχουμε και δουλειές σταματάω εδώ). Και τέλος, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αν ταυτόχρονα αξιοποιηθεί όπως μπορεί και του αρμόζει το σαλέ της Φτερόλακκας και η Φτερόλακκα η ίδια.
  6. Ασχέτως από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το υπέροχο του πράγματος ότι δεν χρειάζεται αμάξι πλέον για να ανεβείς στον παγετώνα, το πιο ενδιαφέρον εδώ κατά τη γνώμη μου είναι το πώς μοιράστηκε η εργολαβία σε Leitner και Doppelmayr. (Αγαπητοί Mods, αν υπάρχει θέμα για lifts μπορεί να πάει εκεί ή να δημιουργηθεί κιόλας, δεν κατάφερα να βρω κάτι) (late edit: Μέχρι να γίνει αυτό το αριστούργημα της μηχανικής, πάντως: λειτουργούσε τόσα χρόνια σύστημα Ski Bus, σε όλα τα τοπικά χωριά. Φυσικά δωρεάν για όποιον έχει κάρτα. Δεν ελέγχουν καν αν έχεις κάρτα, γιατί... φαίνεται που πηγαίνεις όπως είσαι έτσι ντυμένος, ενώ πουλάνε κάρτες στο χωριό. Και πριν τη σύνδεση, λοιπόν, μπορούσες να πας για Σκι στο Kaprun, Zell am See, Kitzsteinhorn χωρίς να πάρεις αμάξι, από Ελλάδα μέχρι... την κορυφή του Salzburg (3029m). Όλα αυτά μπορούν να γίνουν σε όλα τα ελληνικά χιονοδρομικά ΧΘΕΣ, ειδικά στα μεγαλύτερα, πριν μπουν καμπίνες και τραίνα.)
  7. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το ιστορικό της υπόθεσης από αρκετά παλιότερα, όπως και για κάποιες προτεινόμενες λύσεις/χαράξεις. Για τον οδοντωτό προς Αγία Λαύρα και ΧΚΚ, αλλά και τη λύση της καμπίνας. https://www.kalavrytanews.com/2021/01/2020_25.html Είναι πολύ γενική η άποψη των χαράξεων στο Google Earth, οπότε δεν γίνεται να αξιολογηθούν εύκολα. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε κάποια σχέδια προμελέτης που ισχυρίζεται το άρθρο ότι υπάρχουν από παλιότερα. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι τα τυπικά μεγέθη ως προς τις ακτίνες οριζοντιογραφικής και μηκοτομικής καμπύλης, των κατά μήκος κλίσεων κτλ δεν ισχύουν για τον οδοντωτό. Πάντως σε πρώτη φάση θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρότερα η υπόθεση του skibus από Καλάβρυτα (μαζί με την αναβάθμιση λειτουργίας του οδοντωτού ίσως). Μάλιστα, θα δώσει και σημαντικά ευρήματα για την εκτίμηση της ζήτησης/επιβατικής κίνησης, χωρίς να χρειάζεται να στρωθεί γραμμή πρώτα. Το σενάριο αυτό περιγράφεται σ' αυτό το άρθρο: http://www.pelop.gr/?page=article&DocID=608381 ""Τέλος, ο κ. Ζαΐμης αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο σύνδεσης του σταθμού των Καλαβρύτων με το Χιονοδρομικό Κέντρο: «Μία από τις προτάσεις που εξετάζουμε είναι να μπει δρομολόγιο λεωφορείου από το σταθμό του τρένου στα Καλάβρυτα μέχρι το Χιονοδρομικό Κέντρο. Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργηθεί μια σύνδεση της Αθήνας με το Χιονοδρομικό χωρίς να χρειάζονται οι επιβάτες αυτοκίνητο για τη μεταφορά τους σε κανένα σημείο»""
  8. Επειδή αναφέρθηκε πιο πριν, μάλλον με βάση δική μου τοποθέτηση, εξηγώ: Η εκλαΐκευση έχει να κάνει κυρίως με την εξήγηση του σπορ στον κόσμο και να το φέρουμε πιο κοντά του. Κάποια ανελαστικά κόστη δεν μπορούν να κατέβουν, αλλά ο κόσμος μπορεί να μάθει με ποιους τρόπους μπορεί να κάνει σκι πολύ οικονομικότερα απ'όσο νομίζει ή του παρουσιάζεται σαν πρώτη επιλογή. Και φυσικά, σε επίπεδο εθνικής στρατηγικής, θα έπρεπε κάθε παιδάκι στην Αράχωβα, τα Καλάβρυτα, τον Άγιο Αθανάσιο, τη Νάουσα, τη Δράμα, την Καστοριά, το Μέτσοβο κα να γεννιέται με πέδιλα στα πόδια. Δεν γίνεται να πετάγονται δημόσια σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας μπαρούφες τύπου "οι πίστες δεν καθαρίζονται, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος χιονοστιβάδας", τοποθετήσεις τύπου "παράτολμοι σκιέρ κάνουν σκι με κλειστά χιονοδρομικά" ή να αναφέρεται συνεχώς σαν φόβητρο το Ischgl (που ίσως γκούγκλαραν πώς γράφεται, αλλά δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει εκεί από άποψη κοινωνικής δραστηριότητας).
  9. Η "κοινωνία" είναι ενάντια στο άνοιγμα των χιονοδρομικών κέντρων. Φυσικά η κοινωνία γενικά δεν έχει καμία επαφή με τον χώρο. Προκαταλήψεις, άγνοια και διάφορα άλλα που έχουν πιο κακιασμένα αίτια. Αυτό που επικρατεί είναι το "εδώ καιγόμαστε, μας μάρανε να πάνε να κάνουν σκι οι πλούσιοι". Καταφανέστατη απόδειξη ήττας για τη χιονοδρομία. Όχι σημερινή. Όλων των περασμένων δεκαετιών. Ασύνδετος και ανοργάνωτος επαγγελματικός και αθλητικός χώρος, συνεχείς εσωτερικές διενέξεις, μικροεγωϊσμοί, αγκυλώσεις. Αυτά τα αναφέρω ως ευθύνες από την πλευρά της χιονοδρομίας. Αν πάμε στο κράτος και τα χιονοδρομικά, κλάφ'τα. Αλλά ας δούμε εμείς τι κάνουμε. Κάθε πόρτα που χτυπάμε είναι και τοίχος από πίσω. Έχει γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια αυτό τον καιρό (με οδηγό και την αρχική επιστολή και το μάζεμα του κόσμου με υπογραφές), αλλά παραμένει δύσκολο, αφού τόσα χρόνια μιζέρια δεν στρώνει τώρα σε τέτοιες συνθήκες εκτάκτου ανάγκης. Η μεγαλύτερη προώθηση του σπορ, η εξήγηση στο κοινό, η "εκλαΐκευση" της χιονοδρομίας είναι απόλυτοι στόχοι στο άμεσο μέλλον. Και τα λέω αυτά κυρίως για την πλευρά των επαγγελματιών, γιατί αφορά συνολικά τη χιονοδρομία πανελλαδικά. Παντού στον κόσμο, δηλαδή, αυτοί προωθούν τα μεγάλα θέματα του σπορ. Οι "πελάτες" έχουν βασικότερα τη θέση ευθύνης ως προς την απευθείας συνεννόηση για το χιονοδρομικό προϊόν των Κέντρων, όχι για την εθνική πολιτική και εικόνα του σπορ.
  10. Όλη η συζήτηση καταλήγει σε ένα πολύ ουσιώδες ερώτημα (το οποίο δεν αφορά βέβαια στον ίδιο βαθμό το ελεύθερο, ορειβατικό σκι): "Μπορεί το σκι, όπως το ξέρουμε και όπως γίνεται, να αποσυνδεθεί επιτυχώς από τις συνήθεις συνοδευτικές δραστηριότητες; Μπορεί, τελικά, να υπάρξει καν το σκι αν δεν εντάσσεται σε αυτό το σύνολο δραστηριοτήτων;" Καθώς έχω τον δικό μου τρόπο να χαίρομαι το άθλημα χωρίς σαλέ και απρέ σκι, αλλά δεν θεωρώ εαυτόν αντιπροσωπευτικό χιονοδρόμο για το λογιστήριο των χιονοδρομικών, έχω μεγάλο προβληματισμό για την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. (μιλώ καθαρά από την πλευρά του τουρίστα χιονοδρόμου, όχι του εκπαιδευτή) Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι η συζήτηση ειδικά με τους επαγγελματίες των χειμερινού τουρισμού και τους ανθρώπους που εργάζονται στα χιονοδρομικά θα πρέπει να έχει ξεκινήσει αρκετό καιρό πριν οποιαδήποτε απόφαση για τον τρόπο και την δυνατότητα ή μη του ανοίγματος και όχι τελευταία στιγμή.
  11. Ο AJ ήταν στην αμερικάνικη ομάδα μέχρι πέρυσι πάντως
  12. Μετά τη δημοσίευση της επιστολής υπήρξε μια κινητικότητα και αύριο θα γίνει μια διαδικτυακή σύσκεψη με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών. (Στη σύσκεψη θα είναι ο Αλέξανδρος Παπαϊωάννου και ο Γιώργος Σταυρινός που ασχολήθηκαν αρχικά με τη σύνταξή της και τη συλλογή των -πολλών- υπογραφών).
  13. Σε καμία περίπτωση "ισότιμα" με του Τσιόδρα. Απλά συμβουλευτικά, για να έχει καλύτερη εικόνα για τις ιδιαιτερότητες του χώρου, ώστε να μπορεί να προτείνει εξειδικευμένα πράγματα. Στη δημοκρατία η ελεύθερη άποψη έχει και ευθύνη.
  14. Αυτό δεν είναι απόλυτα ακριβές, αν και καταλαβαίνω το πνεύμα αυτού που λες. Έχει σημασία και διαφοροποιεί πολλά το πεδίο εφαρμογής. Ο σωστός ο επιστήμονας θα ακούσει και θα συζητήσει με τον επαγγελματία, ώστε να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρου και να μπορεί να προτείνει πλέον με ακόμα πληρέστερη εικόνα. Με τον ίδιο τρόπο συναντιέσαι με κατοίκους όταν είναι να προτείνεις κάτι που τους αφορά (είχα π.χ. πρόσφατα αντίστοιχη συνάντηση για μια πρόταση επί κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είχα ετοιμάσει). Επιπλέον, είναι και διεθνώς προτεινόμενη στρατηγική να συμπεριλαμβάνεις όσους επηρεάζονται σε ένα κομμάτι της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, για να τους έχεις συμμέτοχους και συνυπεύθυνους. Αυτή τη φιλοσοφία εξυπηρετεί το κείμενο (το οποίο έχω συνυπογράψει κι εγώ).
×
×
  • Create New...