Jump to content
MakisM

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Recommended Posts

Και εγω δεν ξερω αν αξίζει για ενα "πολιτικο" αυτοκίνητο προκειμενου να βαλεις πιο δύσκολα αλυσιδες, που θα βαλεις στο τελος.

Διοτι και 4κινητα με μπλοκε δεν τις γλιτωνουν σε ολες τις περιπτώσεις.

 

Στάλθηκε από το SM-G920F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

 

Παιδια για να μην παρεξηγηθω δεν αναφερομαι ενα συμβατικο αμαξι σαν το Focus να οργωνει στο χιονι. Θελω να βαλω διαφορικο (μετα και την προτροπη γνωστου μαστορα της Ford) ωστε να με βγαλει π.χ. στο χωριο μου σε μια μικρη ανηφοριτσα των 4-5 μετρων με στροφη οπου αναγκαστηκα φετος να βαλω κουβερτες και μετα απο λιγο να τις βγαλω. Τωρα βεβαιως ολη αυτη η κουβεντα ειναι λιγο φιλοσοφικη γιατι με το χιονι παιζουν πολλοι παραγοντες ωστε να ξεκολλησεις απο το δυσκολο σημειο αλλα απο τα λιγο που ξερω πιστευω οτι αν αγνοησεις το οικονομικο το διαφορικο θα σε βοηθησει και σε καμια περιπτωση δεν θα χειροτερεψει την οδηγικη συμπεριφορα του αμαξιου.

Edited by Εσθλός

Μηδέν άγαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ θα πόνταρα στο να αλλάζω τα χιονολάστιχα πολύ πιο συχνά και να τα "προσέχω" περισσότερο. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι χιονολάστιχο προσεγμένο διετίας χωρίς μπλοκέ θα είναι χειρότερο από ότι με μπλοκέ και μη προσεγμένο διετίας ή έστω προσεγμένο τετραετίας.

 

Αν το έπαθες την πρώτη σου χρονιά με ολοκαίνουργια χιονολάστιχα θα πόνταρα σε "αράχνες" που μπαινοβγαίνουν εύκολα.

 

Αν δεν ισχύει αγνόησέ το, αλλά μήπως δεν έχουν το σήμα της νιφάδας?

Edited by ΜΙΚ

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιχαλη σωστα αυτα που λες. Ισως και τα χειμερινα που φοραω τωρα να μην ειναι οτι καλυτερο (Pirelli SnowControl3 φοραω και φετος ειναι η 3η χρονια τους). Εν παση περιπτωσει σκεψεις κανω και ρωταω μηπως κανενας εχει φορεσει διαφορικο και ειδε καποια διαφορα.


Μηδέν άγαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αράχνες και άστες να υπάρχουν


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα ελαστικα μου ειναι νιφαδωτα και γενικα σε καλη κατασταση. Διαφορετικα που πας ρε καμαΜητρο :animier::animier::animier:

 

 

Ο δαιμων κ. Μακη!!!!

Edited by Εσθλός
  • Like 1

Μηδέν άγαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα ελαστικα μου ειναι νιφαδωτα και γενικα σε καλη κατασταση. Διαφορετικα που πας ρε καμαΜητρο :animier::animier::animier:

 

Κατα το kama Sutra? :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

μην ξεχναμε οτι το διαφορικο το παντρευεσαι...δεν ειναι ζαντα βαλω βγαλω.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγω προτιμω αυτο! Εχω τους λογους μου... :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίο εργαλείο !!

Όχι για σκιερ όμως, διότι αν χρειαστείς τέτοιο για να φτάσεις σε ΧΚ, θα είσαι μάλλον μόνος εκεί, ούτε οι υπάλληλοι δεν θα είναι.

  • Like 3

Όλα τα βουνά είναι καλά. Όλοι οι skier είναι καλοί. Μόνο μερικοί άτυχοι στη ζωή άνθρωποι υπάρχουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίο εργαλείο !!

Όχι για σκιερ όμως, διότι αν χρειαστείς τέτοιο για να φτάσεις σε ΧΚ, θα είσαι μάλλον μόνος εκεί, ούτε οι υπάλληλοι δεν θα είναι.

Επίσης θα χρειάζεσαι ένα τρέιλερ να τα κουβαλάς..


Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίο εργαλείο !!

Όχι για σκιερ όμως, διότι αν χρειαστείς τέτοιο για να φτάσεις σε ΧΚ, θα είσαι μάλλον μόνος εκεί, ούτε οι υπάλληλοι δεν θα είναι.

Ιδίως για σκιερ !

Pickup ski, πως λέμε heli ski :)

 

Επίσης θα χρειάζεσαι ένα τρέιλερ να τα κουβαλάς..

 

Εχω δει σε video που τα κατέβασε απ' την καρότσα. Περισσεύει χώρος και για τα ski

  • Like 1

Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Παιδια για να μην παρεξηγηθω δεν αναφερομαι ενα συμβατικο αμαξι σαν το Focus να οργωνει στο χιονι. Θελω να βαλω διαφορικο (μετα και την προτροπη γνωστου μαστορα της Ford) ωστε να με βγαλει π.χ. στο χωριο μου σε μια μικρη ανηφοριτσα των 4-5 μετρων με στροφη οπου αναγκαστηκα φετος να βαλω κουβερτες και μετα απο λιγο να τις βγαλω. Τωρα βεβαιως ολη αυτη η κουβεντα ειναι λιγο φιλοσοφικη γιατι με το χιονι παιζουν πολλοι παραγοντες ωστε να ξεκολλησεις απο το δυσκολο σημειο αλλα απο τα λιγο που ξερω πιστευω οτι αν αγνοησεις το οικονομικο το διαφορικο θα σε βοηθησει και σε καμια περιπτωση δεν θα χειροτερεψει την οδηγικη συμπεριφορα του αμαξιου.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν θα δεις σχεδόν καθόλου διαφορά με την τοποθέτηση του μπλοκέ, λόγω μικρής ιπποδύναμης. Το μπλοκέ θα μπορούσε να σε βοηθήσει αν το αυτοκίνητο ήταν πάνω από 200 άλογα. Επίσης τα λάστιχα σου, θα σε πάνε, αλλά δεν νομίζω ότι κάνουν για συνθήκες βουνού με πολύ χιόνι.Ένα καθαρό χιονολάστιχο έχει τελείως διαφορετικό πέλμα (μεγάλη και μαλακή γόμα) και δείκτη ταχήτυτας μέχρι 160 km. Τα χιονολάστιχα που έχω με μεγάλη και μαλακή γόμα, είναι πολύ μέτρια στο βρεγμένο, στην εθνική με προσπερνάνε οι νταλίκες, όταν έχει υψηλές θερμοκρασίες και ήλιο μέχρι το Μάρτη (που τα βγάζω) το αυτοκίνητο το αφήνω στο Parking, αλλά όταν ανεβαίνω βουνό πηγαίνω άνετα με 80 km ή 100 km πάνω στο χιόνι και εννοείται ότι μπορώ να σκάψω μέσα στο χιόνι μέχρι να βρει η κοιλιά του αυτοκινήτου. Επισημαίνω επίσης ότι μιλάμε για χιόνι και όχι για πάγο. Εκεί το μόνο που μπορεί να σε σώσει είναι τετρακίνητο και τύχη, υπό την έννοια ότι έστω και ένας από τους 4 τροχούς να πατήσει εκτός πάγου, μπορείς με λεπτούς και μεθοδικούς χειρισμούς να ελέγξεις το αυτοκίνητο. Και στο πάγο βέβαια τα μαλακά και με μεγάλη γόμα χιονολάστιχα θα λειτουργήσουν πιο καλά από ένα απλο Snow tire ή all tarrain.

Κοινώς, θεωρώ ότι εάν θέλεις να πηγαίνει πιο καλά το focus στο χιόνι, χρειάζεται να πάρεις ένα τέτοιο λάστιχο και εκεί θα δεις την τεράστια διαφορά, όχι με το να βάλεις μπλοκέ. Όπως όμως είπα ένα τέτοιο λάστιχο θέλει θυσίες σε εκτός χιονιού καταστάσεις, αλλά στο χιόνι θα το ευχαριστιέσαι και θα σε πάει εκεί που δεν σε πηγαίνουν τα υπόλοιπα...

 

Ελπίζω να βοήθησα

Edited by PKGR
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ σωστα τα λες φιλε Scooby μου. Ισως την επομενη φορα να κοιταξω για πιο επιθετικα χειμερινα με τους συμβιβασμους που σημαινει αυτο. Διαβασα και ενα πολυ ενδιαφερον ποστ απο τους 4T (βλ. πιο κατω) που ξεκαθαριζει αρκετα τα πραγματα. Παντως το διαφορικο στα χιονια μπορει να μην κανει τη διαφορα αλλα σε συνθηκες εστω καποιας μικρης προσφυσης (βασικα μιλαω για βρεγμενο) ακομα και σε συμβατικα αμαξια βοηθαει και βελτιωνει το πατημα του αμαξιου. Τα διαφορικα ειναι απαραιτητα στα δυνατα αμαξια αλλα οχι αχρηστα στους υπολοιπους. Προφανως δεν μιλαω να παει κανεις να βαλει διαφορικο σε Smart :pirate:

 

 

Γιατί μπλοκάρουν υπό προϋποθέσεις. Ανάλογα τον τύπο του μπλοκέ, συμπεριφέρεται καλύτερα σε διαφορετικές συνθήκες. Τα ανοιχτά διαφορικά (μη-μπλοκέ) κατανέμουν τη ροπή εκεί που είναι πιο εύκολο: στον τροχό που θα φέρει λιγότερη αντίσταση, δηλαδή αυτόν που σπινιάρει τρελλά. Κακό αυτό... Τα μπλοκέ όμως είναι άλλη υπόθεση...Για παράδειγμα, ένα torsen (ή άλλο torque sensing μπλοκέ) δεν θα σου κάνει τίποτα όταν ο ένας τροχός έχει ελάχιστη πρόσφυση. Αυτό γίνεται γιατί στέλνει στον τροχό που έχει πολλή πρόσφυση έως (π.χ.) 2.5 φορές περισσότερη ροπή από την αντίσταση που φέρνει ο τροχός που έχει λίγη πρόσφυση. Αλλά αν ο ένας γυρίζει τρελά σε άμμο, χιόνι, πάγο, κτλ, τότε φέρνει αντίσταση σχεδόν μηδέν, και ο άλλος δέχεται 0 * 2.5 = 0. Οπότε κολλάς με τον ίδιο τρόπο που κολλάς με ένα ανοιχτό διαφορικό. Και θα μου πεις, γιατί να το χρησιμοποιήσει κανείς; Γιατί υπο άλλες συνθήκες που όλοι οι τροχοί έχουν κάποια πρόσφυση (στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτος), βελτιώνει σημαντικότατα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Άλλα διαφορικά είναι speed sensing, και συνήθως είναι αυτά που έχουν μέσα μερικά "συμπλεκτάκια" (αν και υπάρχουν torque sensing με συμπλεκτάκια όπως έμαθα πρόσφατα!). Σε αυτά, όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά ταχύτητας (όχι ροπής!) μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα, τόσο πιο πολλή ροπή μεταφέρει στον τροχό με την καλή πρόσφυση. Σε αυτά αν ο ένας τροχός έχει μηδενική πρόσφυση, η ροπή μοιράζεται (θεωρητικά) ισομερώς μεταξύ των δύο τροχών. Και ενώ το σενάριο φαίνεται καλό, θυμήσου ότι έχουν υλικά τριβής (συμπλεκτάκια) που τελικά φθείρονται και ότι στην κανονική κίνηση στο δρόμο οι τροχοί του ίδιου άξονα έχουν διαφορά ταχύτητας όταν στρίβεις! Οπότε αυτού του τύπου το μπλοκέ πιθανώς (λέω πιθανώς, μην πέσετε να με φάτε) να περιορίζει κάπως την ευκινησία του αυτοκινήτου σε κλειστές στροφές, ενώ επίσης αδυνατεί να μεταδώσει περισσότερο του 50% της ροπής στον τροχό με την πολλή πρόσφυση, πράγμα που τα torque sensing κάνουν. Όμως με ένα speed sensing είναι πιο δύσκολο να κολλήσεις, γιατί πρέπει να κολλήσουν και οι δύο τροχοί...
Ελπίζω να μη σε μπέρδεψα περισσότερο! Η ανάλυση είναι κάπως απλοϊκή, και σε ορισμένα σημεία υπεραπλουστευμένη, αλλά νομίζω ότι τα στοιχεία που θέλεις για τη δουλειά που περιέγραψες. Η αγωνιστική οδήγηση με μπλοκέ είναι όμως πολύ διαφορετική υπόθεση από το ξεκόλλημα από άμμο με μπλοκέ, και είναι για άλλα topics.

 

 

 

 

  • Like 3

Μηδέν άγαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άλλα κόλπα... ε; Panchristo

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμπρός; Μίλησε κανείς; Τι;


"Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι"

gifmaker_me2.gif.fbe136ebed00091d62648fa0ffc991ff.gif

Austrian Level 2 Ski Instructor

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρωην κατοχος rav4 mk1 (3d) με μπλοκε τορσεν lsd και χιονολαστιχα ανεβαινα εκει που κανενα αλλο δεν ανεβαινε. Το μπλοκε ειναι σωτηριο σε συμβατικο αυτοκινητο λογω του οτι αν ενας τροχος εχει προσφυση και ο αλλος δεν εχει, το αμαξι δεν θα εχει λογω να ξεκολησει διοτι ολη η δυναμη θα πηγαινει στο τροχο που δεν εχει προσφυση, οποτε ο τροχος που θα ακουμπαει στο στεγνο δεν θα παιρνει καθολου δυναμη.

Ειναι σαν να βαλεις αλυσιδα σε ενα μόνο τροχο .

 

Βεβαια παιζουν μεγαλο ρολο οι διαστασεις του ελαστικου και το βαρος του αυτοκινητου

 

Σκεφτομαι για Tiguan.

H τετρακινηση του τι λεει? Απο ζημιες πως παει?

Μιχαλη μίλα.

Edited by ilias-zak

101277.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Απο ζημιες πως παει?

 

Εξ'οσων γνωρίζω οι κινητήρες TSI, TFSI αντιμετώπιζαν πολλά κ σημαντικά προβλήματα κινητηρα. Κυρίαρχο από στατιστικής άποψης ήταν η καδενα χρονισμού και έπονται αλλά εξίσου σοβαρά (έλιωναν έμβολα κλπ).

Στους νεότερους κινητήρες (αυτους που έχουν τα καινούρια αυτοκίνητα τα τελευταία 1-2 έτη) η καδενα αντικατασταθηκε από ιμάντα και υιοθετήθηκε ένας διαφορετικος σχεδιασμός της πολλαπλής εξαγωγής. Επειδή ψάχνω κ εγώ για αυτοκίνητο, μικρότερης κατηγορίας, θεωρώ πως δεν έχει παρέλθει ικανό διαστημα χρήσης των νέων κινητήρων για να τους εμπιστευτώ. Λαχεία βέβαια είναι αυτά...

 

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρωην κατοχος rav4 mk1 (3d) με μπλοκε τορσεν lsd και χιονολαστιχα ανεβαινα εκει που κανενα αλλο δεν ανεβαινε. Το μπλοκε ειναι σωτηριο σε συμβατικο αυτοκινητο λογω του οτι αν ενας τροχος εχει προσφυση και ο αλλος δεν εχει, το αμαξι δεν θα εχει λογω να ξεκολησει διοτι ολη η δυναμη θα πηγαινει στο τροχο που δεν εχει προσφυση, οποτε ο τροχος που θα ακουμπαει στο στεγνο δεν θα παιρνει καθολου δυναμη.

Ειναι σαν να βαλεις αλυσιδα σε ενα μόνο τροχο .

 

Βεβαια παιζουν μεγαλο ρολο οι διαστασεις του ελαστικου και το βαρος του αυτοκινητου

 

Σκεφτομαι για Tiguan.

H τετρακινηση του τι λεει? Απο ζημιες πως παει?

Μιχαλη μίλα.

Το έχουν δύο γνωστοί μου και στους δύο (μοντέλο του 2008, αλλά λίγα χλμ και οι δύο λόγω επαρχίας) έχει βγάλει μεγάλο πλήθος προβλημάτων (κάποια μάλιστα ήταν και κοινά και στους δύο) , θα πρότεινα να μείνεις μακριά.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...