AlexFocus 686 Report post #301 Posted February 4, 2019 (edited) Και εγω δεν ξερω αν αξίζει για ενα "πολιτικο" αυτοκίνητο προκειμενου να βαλεις πιο δύσκολα αλυσιδες, που θα βαλεις στο τελος. Διοτι και 4κινητα με μπλοκε δεν τις γλιτωνουν σε ολες τις περιπτώσεις. Στάλθηκε από το SM-G920F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk Παιδια για να μην παρεξηγηθω δεν αναφερομαι ενα συμβατικο αμαξι σαν το Focus να οργωνει στο χιονι. Θελω να βαλω διαφορικο (μετα και την προτροπη γνωστου μαστορα της Ford) ωστε να με βγαλει π.χ. στο χωριο μου σε μια μικρη ανηφοριτσα των 4-5 μετρων με στροφη οπου αναγκαστηκα φετος να βαλω κουβερτες και μετα απο λιγο να τις βγαλω. Τωρα βεβαιως ολη αυτη η κουβεντα ειναι λιγο φιλοσοφικη γιατι με το χιονι παιζουν πολλοι παραγοντες ωστε να ξεκολλησεις απο το δυσκολο σημειο αλλα απο τα λιγο που ξερω πιστευω οτι αν αγνοησεις το οικονομικο το διαφορικο θα σε βοηθησει και σε καμια περιπτωση δεν θα χειροτερεψει την οδηγικη συμπεριφορα του αμαξιου. Edited February 4, 2019 by Εσθλός Quote Μηδέν άγαν. Share this post Link to post Share on other sites
ΜΙΚ 17,469 Report post #302 Posted February 4, 2019 (edited) Εγώ θα πόνταρα στο να αλλάζω τα χιονολάστιχα πολύ πιο συχνά και να τα "προσέχω" περισσότερο. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι χιονολάστιχο προσεγμένο διετίας χωρίς μπλοκέ θα είναι χειρότερο από ότι με μπλοκέ και μη προσεγμένο διετίας ή έστω προσεγμένο τετραετίας. Αν το έπαθες την πρώτη σου χρονιά με ολοκαίνουργια χιονολάστιχα θα πόνταρα σε "αράχνες" που μπαινοβγαίνουν εύκολα. Αν δεν ισχύει αγνόησέ το, αλλά μήπως δεν έχουν το σήμα της νιφάδας? Edited February 4, 2019 by ΜΙΚ Quote Ευθεία μη φοβάσαι βρε Share this post Link to post Share on other sites
AlexFocus 686 Report post #303 Posted February 4, 2019 Μιχαλη σωστα αυτα που λες. Ισως και τα χειμερινα που φοραω τωρα να μην ειναι οτι καλυτερο (Pirelli SnowControl3 φοραω και φετος ειναι η 3η χρονια τους). Εν παση περιπτωσει σκεψεις κανω και ρωταω μηπως κανενας εχει φορεσει διαφορικο και ειδε καποια διαφορα. Quote Μηδέν άγαν. Share this post Link to post Share on other sites
ΜΙΚ 17,469 Report post #304 Posted February 4, 2019 Αράχνες και άστες να υπάρχουν Quote Ευθεία μη φοβάσαι βρε Share this post Link to post Share on other sites
AlexFocus 686 Report post #305 Posted February 4, 2019 (edited) Τα ελαστικα μου ειναι νιφαδωτα και γενικα σε καλη κατασταση. Διαφορετικα που πας ρε καμαΜητρο Ο δαιμων κ. Μακη!!!! Edited February 4, 2019 by Εσθλός 1 Quote Μηδέν άγαν. Share this post Link to post Share on other sites
MakisM 3,965 Report post #306 Posted February 4, 2019 Τα ελαστικα μου ειναι νιφαδωτα και γενικα σε καλη κατασταση. Διαφορετικα που πας ρε καμαΜητρο Κατα το kama Sutra? 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MakisM 3,965 Report post #307 Posted February 5, 2019 (edited) Νορβηγοι χεραδες στον παγο!... https://www.youtube.com/watch?v=TPBvPlmzMME Edited February 5, 2019 by MakisM 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kostasbmw 970 Report post #308 Posted February 5, 2019 μην ξεχναμε οτι το διαφορικο το παντρευεσαι...δεν ειναι ζαντα βαλω βγαλω..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Χρήστος Λάππας 25,061 Report post #309 Posted February 5, 2019 Με haldex είναι αυτά; Quote Νίφει! Share this post Link to post Share on other sites
MakisM 3,965 Report post #310 Posted February 5, 2019 Manual δισκατα!... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pant 2,362 Report post #311 Posted February 5, 2019 Νορβηγός κι αυτός... Quote Practice makes perfect Share this post Link to post Share on other sites
porfirio 1,476 Report post #312 Posted February 5, 2019 Επίσης μια ποιο φτηνή λύση είναι το σύστημα "phantom grip"..... Μπορείς να απευθυνθείς στην https://azet.gr/products.asp Quote Sky is not my limit.....it's my playground!!! Share this post Link to post Share on other sites
MakisM 3,965 Report post #313 Posted February 5, 2019 Εγω προτιμω αυτο! Εχω τους λογους μου... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pant 2,362 Report post #314 Posted February 5, 2019 (edited) Ομοίως Edited February 5, 2019 by Pant Quote Practice makes perfect Share this post Link to post Share on other sites
MakisM 3,965 Report post #315 Posted February 5, 2019 Quaife και κουραφεξαλα!... https://www.facebook.com/tipbandits/videos/215752229367962/?t=34 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
7ψυχος_gtsap 1,065 Report post #316 Posted February 7, 2019 Ωραίο εργαλείο !! Όχι για σκιερ όμως, διότι αν χρειαστείς τέτοιο για να φτάσεις σε ΧΚ, θα είσαι μάλλον μόνος εκεί, ούτε οι υπάλληλοι δεν θα είναι. 3 Quote Όλα τα βουνά είναι καλά. Όλοι οι skier είναι καλοί. Μόνο μερικοί άτυχοι στη ζωή άνθρωποι υπάρχουν. Share this post Link to post Share on other sites
Al_Foutzin 1,411 Report post #317 Posted February 7, 2019 Ωραίο εργαλείο !! Όχι για σκιερ όμως, διότι αν χρειαστείς τέτοιο για να φτάσεις σε ΧΚ, θα είσαι μάλλον μόνος εκεί, ούτε οι υπάλληλοι δεν θα είναι. Επίσης θα χρειάζεσαι ένα τρέιλερ να τα κουβαλάς.. Quote Skiing is a dance, and the mountain always leads. Share this post Link to post Share on other sites
Pant 2,362 Report post #318 Posted February 7, 2019 Ωραίο εργαλείο !! Όχι για σκιερ όμως, διότι αν χρειαστείς τέτοιο για να φτάσεις σε ΧΚ, θα είσαι μάλλον μόνος εκεί, ούτε οι υπάλληλοι δεν θα είναι. Ιδίως για σκιερ ! Pickup ski, πως λέμε heli ski Επίσης θα χρειάζεσαι ένα τρέιλερ να τα κουβαλάς.. Εχω δει σε video που τα κατέβασε απ' την καρότσα. Περισσεύει χώρος και για τα ski 1 Quote Practice makes perfect Share this post Link to post Share on other sites
PKGR 420 Report post #319 Posted February 7, 2019 (edited) Παιδια για να μην παρεξηγηθω δεν αναφερομαι ενα συμβατικο αμαξι σαν το Focus να οργωνει στο χιονι. Θελω να βαλω διαφορικο (μετα και την προτροπη γνωστου μαστορα της Ford) ωστε να με βγαλει π.χ. στο χωριο μου σε μια μικρη ανηφοριτσα των 4-5 μετρων με στροφη οπου αναγκαστηκα φετος να βαλω κουβερτες και μετα απο λιγο να τις βγαλω. Τωρα βεβαιως ολη αυτη η κουβεντα ειναι λιγο φιλοσοφικη γιατι με το χιονι παιζουν πολλοι παραγοντες ωστε να ξεκολλησεις απο το δυσκολο σημειο αλλα απο τα λιγο που ξερω πιστευω οτι αν αγνοησεις το οικονομικο το διαφορικο θα σε βοηθησει και σε καμια περιπτωση δεν θα χειροτερεψει την οδηγικη συμπεριφορα του αμαξιου. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν θα δεις σχεδόν καθόλου διαφορά με την τοποθέτηση του μπλοκέ, λόγω μικρής ιπποδύναμης. Το μπλοκέ θα μπορούσε να σε βοηθήσει αν το αυτοκίνητο ήταν πάνω από 200 άλογα. Επίσης τα λάστιχα σου, θα σε πάνε, αλλά δεν νομίζω ότι κάνουν για συνθήκες βουνού με πολύ χιόνι.Ένα καθαρό χιονολάστιχο έχει τελείως διαφορετικό πέλμα (μεγάλη και μαλακή γόμα) και δείκτη ταχήτυτας μέχρι 160 km. Τα χιονολάστιχα που έχω με μεγάλη και μαλακή γόμα, είναι πολύ μέτρια στο βρεγμένο, στην εθνική με προσπερνάνε οι νταλίκες, όταν έχει υψηλές θερμοκρασίες και ήλιο μέχρι το Μάρτη (που τα βγάζω) το αυτοκίνητο το αφήνω στο Parking, αλλά όταν ανεβαίνω βουνό πηγαίνω άνετα με 80 km ή 100 km πάνω στο χιόνι και εννοείται ότι μπορώ να σκάψω μέσα στο χιόνι μέχρι να βρει η κοιλιά του αυτοκινήτου. Επισημαίνω επίσης ότι μιλάμε για χιόνι και όχι για πάγο. Εκεί το μόνο που μπορεί να σε σώσει είναι τετρακίνητο και τύχη, υπό την έννοια ότι έστω και ένας από τους 4 τροχούς να πατήσει εκτός πάγου, μπορείς με λεπτούς και μεθοδικούς χειρισμούς να ελέγξεις το αυτοκίνητο. Και στο πάγο βέβαια τα μαλακά και με μεγάλη γόμα χιονολάστιχα θα λειτουργήσουν πιο καλά από ένα απλο Snow tire ή all tarrain. Κοινώς, θεωρώ ότι εάν θέλεις να πηγαίνει πιο καλά το focus στο χιόνι, χρειάζεται να πάρεις ένα τέτοιο λάστιχο και εκεί θα δεις την τεράστια διαφορά, όχι με το να βάλεις μπλοκέ. Όπως όμως είπα ένα τέτοιο λάστιχο θέλει θυσίες σε εκτός χιονιού καταστάσεις, αλλά στο χιόνι θα το ευχαριστιέσαι και θα σε πάει εκεί που δεν σε πηγαίνουν τα υπόλοιπα... Ελπίζω να βοήθησα Edited February 7, 2019 by PKGR 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
AlexFocus 686 Report post #320 Posted February 8, 2019 Πολυ σωστα τα λες φιλε Scooby μου. Ισως την επομενη φορα να κοιταξω για πιο επιθετικα χειμερινα με τους συμβιβασμους που σημαινει αυτο. Διαβασα και ενα πολυ ενδιαφερον ποστ απο τους 4T (βλ. πιο κατω) που ξεκαθαριζει αρκετα τα πραγματα. Παντως το διαφορικο στα χιονια μπορει να μην κανει τη διαφορα αλλα σε συνθηκες εστω καποιας μικρης προσφυσης (βασικα μιλαω για βρεγμενο) ακομα και σε συμβατικα αμαξια βοηθαει και βελτιωνει το πατημα του αμαξιου. Τα διαφορικα ειναι απαραιτητα στα δυνατα αμαξια αλλα οχι αχρηστα στους υπολοιπους. Προφανως δεν μιλαω να παει κανεις να βαλει διαφορικο σε Smart Γιατί μπλοκάρουν υπό προϋποθέσεις. Ανάλογα τον τύπο του μπλοκέ, συμπεριφέρεται καλύτερα σε διαφορετικές συνθήκες. Τα ανοιχτά διαφορικά (μη-μπλοκέ) κατανέμουν τη ροπή εκεί που είναι πιο εύκολο: στον τροχό που θα φέρει λιγότερη αντίσταση, δηλαδή αυτόν που σπινιάρει τρελλά. Κακό αυτό... Τα μπλοκέ όμως είναι άλλη υπόθεση...Για παράδειγμα, ένα torsen (ή άλλο torque sensing μπλοκέ) δεν θα σου κάνει τίποτα όταν ο ένας τροχός έχει ελάχιστη πρόσφυση. Αυτό γίνεται γιατί στέλνει στον τροχό που έχει πολλή πρόσφυση έως (π.χ.) 2.5 φορές περισσότερη ροπή από την αντίσταση που φέρνει ο τροχός που έχει λίγη πρόσφυση. Αλλά αν ο ένας γυρίζει τρελά σε άμμο, χιόνι, πάγο, κτλ, τότε φέρνει αντίσταση σχεδόν μηδέν, και ο άλλος δέχεται 0 * 2.5 = 0. Οπότε κολλάς με τον ίδιο τρόπο που κολλάς με ένα ανοιχτό διαφορικό. Και θα μου πεις, γιατί να το χρησιμοποιήσει κανείς; Γιατί υπο άλλες συνθήκες που όλοι οι τροχοί έχουν κάποια πρόσφυση (στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτος), βελτιώνει σημαντικότατα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Άλλα διαφορικά είναι speed sensing, και συνήθως είναι αυτά που έχουν μέσα μερικά "συμπλεκτάκια" (αν και υπάρχουν torque sensing με συμπλεκτάκια όπως έμαθα πρόσφατα!). Σε αυτά, όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά ταχύτητας (όχι ροπής!) μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα, τόσο πιο πολλή ροπή μεταφέρει στον τροχό με την καλή πρόσφυση. Σε αυτά αν ο ένας τροχός έχει μηδενική πρόσφυση, η ροπή μοιράζεται (θεωρητικά) ισομερώς μεταξύ των δύο τροχών. Και ενώ το σενάριο φαίνεται καλό, θυμήσου ότι έχουν υλικά τριβής (συμπλεκτάκια) που τελικά φθείρονται και ότι στην κανονική κίνηση στο δρόμο οι τροχοί του ίδιου άξονα έχουν διαφορά ταχύτητας όταν στρίβεις! Οπότε αυτού του τύπου το μπλοκέ πιθανώς (λέω πιθανώς, μην πέσετε να με φάτε) να περιορίζει κάπως την ευκινησία του αυτοκινήτου σε κλειστές στροφές, ενώ επίσης αδυνατεί να μεταδώσει περισσότερο του 50% της ροπής στον τροχό με την πολλή πρόσφυση, πράγμα που τα torque sensing κάνουν. Όμως με ένα speed sensing είναι πιο δύσκολο να κολλήσεις, γιατί πρέπει να κολλήσουν και οι δύο τροχοί... Ελπίζω να μη σε μπέρδεψα περισσότερο! Η ανάλυση είναι κάπως απλοϊκή, και σε ορισμένα σημεία υπεραπλουστευμένη, αλλά νομίζω ότι τα στοιχεία που θέλεις για τη δουλειά που περιέγραψες. Η αγωνιστική οδήγηση με μπλοκέ είναι όμως πολύ διαφορετική υπόθεση από το ξεκόλλημα από άμμο με μπλοκέ, και είναι για άλλα topics. 3 Quote Μηδέν άγαν. Share this post Link to post Share on other sites
Krits 1,238 Report post #321 Posted January 13, 2020 Άλλα κόλπα... ε; Panchristo Quote Share this post Link to post Share on other sites
panchristo 6,253 Report post #322 Posted January 14, 2020 Εμπρός; Μίλησε κανείς; Τι; Quote "Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι" Austrian Level 2 Ski Instructor Share this post Link to post Share on other sites
ilias-zak 1,749 Report post #323 Posted January 20, 2020 (edited) Πρωην κατοχος rav4 mk1 (3d) με μπλοκε τορσεν lsd και χιονολαστιχα ανεβαινα εκει που κανενα αλλο δεν ανεβαινε. Το μπλοκε ειναι σωτηριο σε συμβατικο αυτοκινητο λογω του οτι αν ενας τροχος εχει προσφυση και ο αλλος δεν εχει, το αμαξι δεν θα εχει λογω να ξεκολησει διοτι ολη η δυναμη θα πηγαινει στο τροχο που δεν εχει προσφυση, οποτε ο τροχος που θα ακουμπαει στο στεγνο δεν θα παιρνει καθολου δυναμη. Ειναι σαν να βαλεις αλυσιδα σε ενα μόνο τροχο . Βεβαια παιζουν μεγαλο ρολο οι διαστασεις του ελαστικου και το βαρος του αυτοκινητου Σκεφτομαι για Tiguan. H τετρακινηση του τι λεει? Απο ζημιες πως παει? Μιχαλη μίλα. Edited January 20, 2020 by ilias-zak Quote Share this post Link to post Share on other sites
GiGi 3,397 Report post #324 Posted January 20, 2020 Απο ζημιες πως παει? Εξ'οσων γνωρίζω οι κινητήρες TSI, TFSI αντιμετώπιζαν πολλά κ σημαντικά προβλήματα κινητηρα. Κυρίαρχο από στατιστικής άποψης ήταν η καδενα χρονισμού και έπονται αλλά εξίσου σοβαρά (έλιωναν έμβολα κλπ). Στους νεότερους κινητήρες (αυτους που έχουν τα καινούρια αυτοκίνητα τα τελευταία 1-2 έτη) η καδενα αντικατασταθηκε από ιμάντα και υιοθετήθηκε ένας διαφορετικος σχεδιασμός της πολλαπλής εξαγωγής. Επειδή ψάχνω κ εγώ για αυτοκίνητο, μικρότερης κατηγορίας, θεωρώ πως δεν έχει παρέλθει ικανό διαστημα χρήσης των νέων κινητήρων για να τους εμπιστευτώ. Λαχεία βέβαια είναι αυτά... Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mplamplampla 129 Report post #325 Posted January 20, 2020 Πρωην κατοχος rav4 mk1 (3d) με μπλοκε τορσεν lsd και χιονολαστιχα ανεβαινα εκει που κανενα αλλο δεν ανεβαινε. Το μπλοκε ειναι σωτηριο σε συμβατικο αυτοκινητο λογω του οτι αν ενας τροχος εχει προσφυση και ο αλλος δεν εχει, το αμαξι δεν θα εχει λογω να ξεκολησει διοτι ολη η δυναμη θα πηγαινει στο τροχο που δεν εχει προσφυση, οποτε ο τροχος που θα ακουμπαει στο στεγνο δεν θα παιρνει καθολου δυναμη. Ειναι σαν να βαλεις αλυσιδα σε ενα μόνο τροχο . Βεβαια παιζουν μεγαλο ρολο οι διαστασεις του ελαστικου και το βαρος του αυτοκινητου Σκεφτομαι για Tiguan. H τετρακινηση του τι λεει? Απο ζημιες πως παει? Μιχαλη μίλα. Το έχουν δύο γνωστοί μου και στους δύο (μοντέλο του 2008, αλλά λίγα χλμ και οι δύο λόγω επαρχίας) έχει βγάλει μεγάλο πλήθος προβλημάτων (κάποια μάλιστα ήταν και κοινά και στους δύο) , θα πρότεινα να μείνεις μακριά. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites