chameleon 1 Report post #1 Posted January 24, 2010 (edited) Το άρθρο αυτό επιδιώκει να παρέχει σε έναν αρχάριο πληροφορίες για το πως να κάνει συντήρηση και μικροδιορθώσεις στη σανίδα του. Γι' αυτό και το άρθρο προτιμά να παραμείνει μικρό, εύκολο στην ανάγνωση, να μην επεισέρχεται σε λεπτομέρειες και οι προτάσεις σε υλικά και εργαλεία να περιλαμβάνουν εκτός από τις ιδανικές και άλλες φθηνές εναλλακτικές. Για πιο προχωρημένους και πιο αναλυτικά άρθρα μπορείτε να δείτε εδώ www.bestboards.gr ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Προστασία Καλύτερα να δουλέψετε σε ανοικτό χώρο γιατί λιώνουν διάφορα χημικά και αναπνέετε τις αναθυμιάσεις. Λάμες (Μεταλλικά Άκρα) Καθαρίζουμε τις λάμες με σφουγγαράκι scotch-brite (πράσινη πλευρά) και ζεστό νερό για να φύγει η σκουριά. Επίπεδο δυσκολίας πανεύκολο. Σκουπίζουμε τις λάμες με στεγνό πανί για να μην ξανασκουριάσουν. Αν είναι απαραίτητο, λιμάρουμε με πέτρα τροχίσματος, τις λάμες, ώστε η ακμή της βάσης να είναι κάπως αιχμηρή. Επίπεδο δυσκολίας εύκολο (δεν το έχω δοκιμάσει). Αν οι λάμες έχουν υποστεί εκτεταμένη φθορά θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί λίμα, αλλά προσοχή: Επίπεδο δυσκολίας πολύ δύσκολο (δεν το έχω δοκιμάσει).Αφήστε αυτή τη δουλειά για κάποιον ειδικό καλύτερα. Όταν λιμάρουμε τις λάμες, αυτές σιγά-σιγά μειώνονται και αδυνατίζουν. Για το λόγο αυτό πρέπει να αποφεύγουμε το λιμάρισμα. Δηλαδή δεν πρέπει να τα αφήνουμε να σκουριάζουν και πρέπει να προσέχουμε να μην τις χτυπάμε. Όταν λιμάρουμε τις λάμες προσπαθούμε να τις λιμάρουμε όσο γίνεται πιο κάθετα (90°) χωρίς να χαλάμε την γωνία του κατασκευαστή. Χρησιμοποιείστε οπωσδήποτε κάποιον οδηγό που ρυθμίζει τη γωνία της λίμας. Δεν λιμάρουμε σημειακά, αλλά τραβάμε "ξυσιές" πέρα-πέρα κατά μήκος της λάμας για να μην δημιουργούνται βαθουλώματα. Η ακμή της λάμας από τη μεριά της βάσης πρέπει να είναι κοφτερή. Αν οι λάμες είναι βαθιά χτυπημένες, ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε μια πιο χοντρή λίμα στην αρχή για να φάει πολύ μέταλλο γρήγορα και στη συνέχεια την ψιλότερη. Για μεγαλύτερες φθορές πάτε σε ειδικό. Επιδιόρθωση Γδαρσιμάτων Βάσης Όσο καλή και να είναι η επιδιόρθωση, δεν κάνει την σανίδα καινούργια. Μετά από μεγάλο αριθμό επιδιορθώσεων θα χρειαστεί να αλλάξουμε σανίδα. Καθαρίζουμε με νέφτι (white-spirit) και σφουγγαράκι scotch-brite (κίτρινη πλευρά) την περιοχή που θα επισκευάσουμε. Επίπεδο δυσκολίας πανεύκολο. Με χαρτοκόπτη αφαιρούμε κομμάτια της βάσης που προεξέχουν από τη βάση της σανίδας (τα χείλη του γδαρσίματος και τυχόν σκλήθρες). Επίπεδο δυσκολίας εύκολο. Τοποθετούμε ένα P-TEX stick πάνω από ένα αναπτήρα ώστε λιώνοντας να στάζει μέσα στο γδάρσιμο. Κάποια στιγμή κιόλας θα πάρει κι αυτό φωτιά και θα στάζει σαν λαμπάδα μέσα στο γδάρσιμο. Το κρατάμε περίπου 1-2cm πάνω από τη σχισμή έτσι ώστε η φλόγα να είναι μπλε. Αν η φλόγα κοκκινίζει πρέπει να το κατεβάσουμε πιο κοντά στη σανίδα γιατί αλλιώς το P-TEX αλλοιώνεται χημικά. Ενδεχομένως αν το γδάρσιμο είναι μεγάλο να χρειαστεί να επαναλάβουμε αυτή τη διαδικασία 2-3 φορές. Χρησιμοποιήστε αναπτήρα για να ανάψετε το P-TEX και όχι κάτι που προκαλεί αιθάλη γιατί το P-TEX θα μαυρίζει. Επίπεδο δυσκολίας εύκολο. Αφού καλυφθεί το γδάρσιμο περιμένουμε να κρυώσει το P-TEX τουλάχιστον 5 λεπτά. Με μια ξύστρα ξύνουμε τη βάση της σανίδας για να φύγει το στερεοποιημένο P-TEX που προεξέχει πάνω από τη βάση της σανίδας. Επίπεδο δυσκολίας μέτριο και βαρετό. Βρέχουμε το ντουκόχαρτο 800 και το τυλίγουμε γύρω από κάποιο σκληρό και επίπεδο αντικείμενο (πέτρα τροχίσματος). Βρέχουμε και την περιοχή της σανίδας που κάναμε την επιδιόρθωση. Τρίβουμε την επιδιόρθωση ασκώντας ομοιόμορφη πίεση στο ντουκόχαρτο. Επίπεδο δυσκολίας μέτριο, βαρετό και λεπτεπίλεπτη δουλειά. Όταν η βάση είναι παντελώς λεία και επίπεδη, έχουμε τελειώσει. Τώρα χρειάζεται οπωσδήποτε κέρωμα. Καθαρισμός και Κέρωμα Βάσης Το σημαντικό είναι να κερώνετε τη σανίδα συχνά (1 φορά στις 3 εξορμήσεις είναι καλά) και όχι τι κερί θα χρησιμοποιήσετε. Χρησιμοποιείστε ένα κερί γενικής χρήσης (universal). Καθαρίζουμε καλά τη βάση με μια μεταλλική βούρτσα. Καθαρίζουμε πολύ καλά τα υπολείμματα με ένα πανάκι και νέφτι (white-spirit). "Γρατσουνάμε" το κερί πάνω στο ηλεκτρικό σίδερο για να λιώνει σαν βούτυρο και να στάζει πάνω στη βάση. Το στάζουμε σε γραμμές κατά μήκος και κατά πλάτος της σανίδας χωρίς όμως να κάνουμε σπατάλες. Προσέχουμε να ρυθμίσουμε τη θερμοκρασία του σίδερου, τόσο χαμηλά ώστε το κερί να λιώνει δίχως να καπνίζει. Εκτός από το ότι αλλοιώνονται τα χημικά του κεριού, τα αναπνέουμε κιόλας. Κινώντας το σίδερο αργά και σταθερά κατά μήκος της σανίδας απλώνουμε το κερί παντού. Ιδανική ταχύτητα είναι αυτή στην οποία το κερί προλαβαίνει να λιώσει κάτω από το σίδερο και το σίδερο δεν υγροποιεί τόσο το κερί ώστε να ακουμπάει στη βάση. Να υπάρχει η αίσθηση ότι το σίδερο πλέει πάνω σε ρευστό κερί. Επίπεδο δυσκολίας εύκολο. Το αφήνουμε να κρυώσει 5-10 λεπτά. Με την ξύστρα ή μια κοφτερή μεταλλική σπάτουλα, αφαιρούμε το κερί κινούμενοι κατά μήκος της σανίδας. Στην αρχή βγαίνουν ολόκληρες λωρίδες, όσο πάει όμως βγαίνει και λιγότερο. Επίπεδο δυσκολίας εύκολο και βαρετό. Συνεχίζουμε το ξύσιμο με τη μεταλλική βούρτσα και έπειτα προαιρετικά με μια σκληρή βούρτσα αποτελειώνουμε τη δουλειά πάλι κατά μήκος της σανίδας. Με τη διαδικασία αυτή καθαρίζει και η βάση της σανίδας από βρομιές καθώς αυτές ενσωματώνονται στο κερί που απομακρύνεται. Αν έχει τελειώσει η season ξανακερώνουμε και αφήνουμε το κερί για όλο το καλοκαίρι. Αυτό προσφέρει extra προστασία. ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΩΝ Σφουγγάρι scotch-brite κίτρινο-απαλό με πράσινο-τραχύ. Αγοράστε από ένα supermarket. Βαμβακερά κουρέλια. Πέτρα τροχίσματος. Αγοράστε από ένα μαγαζί με εργαλεία. Οδηγός λίμας για τις λάμες. Ενδεικτική τιμή μαζί με τη λίμα 30-100 €. Μπορεί να αντικατασταθεί από κοινές πλακέ λίμες μετάλλου. Πλακέ λίμα για τις λάμες, μια ψιλή και μια τραχιά. Αγοράστε από ένα μαγαζί με εργαλεία. Νέφτι (white-spirit). Αγοράστε από ένα supermarket. Χαρτοκόπτης. Αγοράστε από ένα supermarket. P-TEX sticks ή όπως λένε οι χημικοί: Ultra high molecular weight polyethylene - Πολυαιθυλένιο Υπέρ Υψηλού Μοριακού Βάρους. Ενδεικτική τιμή 1 € ανα stick. Διατίθεται σε μαύρο ή διαφανές. Αναπτήρας. Αγοράστε από ένα supermarket. Ντουκόχαρτο 800 (πολύ ψιλό). Αγοράστε από ένα μαγαζί με εργαλεία. Ηλεκτρικό σίδερο. Ενδεικτική τιμή 50€. Αν αρπάξετε της μάνας σας, βεβαιωθείτε ότι δεν είναι ατμοσίδερο και ότι δεν έχει τρύπες στη βάση του. Κερί universal. Ενδεικτική τιμή 12 € ανα 150gr. Ξύστρα. Ενδεικτική τιμή 6 €. Μπορεί να την αντικαταστήσει μια μεταλλική σπάτουλα. Μεταλλική σπάτουλα. Αγοράστε από ένα μαγαζί με εργαλεία. Βούρτσα μεταλλική. Ενδεικτική τιμή 12€. Αγοράστε από ένα μαγαζί με εργαλεία. Βούρτσα πλαστική σκληρή. Ενδεικτική τιμή 12€. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια βούρτσα για ρούχα και χαλιά αλλά θα πρέπει να κουρέψετε τις πλαστικές ίνες της στα 0.5cm ύψος για να την κάνετε πιο σκληρή. ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ONLINE ΑΓΟΡΕΣ Αν γνωρίζετε κάποιο κατάστημα που δεν είναι στη λίστα, στείλτε μήνυμα. Για να μην ειπωθεί ότι προωθώ συγκεκριμένα καταστήματα, κάθε νέο κατάστημα που θα προστίθεται, θα μπαίνει πρώτο στη λίστα. Εξαίρεση τα καταστήματα σε άλλες χώρες που θα μπαίνουν πάντα μετά τα Ελληνικά. www.forward.gr www.bestboards.gr www.edgeandwax.co.uk ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ www.bestboards.gr Επιδιόρθωση γδαρσιμάτων βάσης με P-TEX Edited January 29, 2010 by chameleon 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
best-ever 1 Report post #2 Posted January 24, 2010 Μπράβο για το συγκεντρωτικό αυτό άρθρο! Μερικές γρήγορες απαντήσεις: 1 Για τις λάμες καλό είναι να κάνεις ένα απαλό πέρασμα με μια πέτρα προκειμένου να "πάρεις" την αγριάδα και την σκουριά, με προσοχή να μην χαλάσεις τις μοίρες που έχει εργοστασιακά το σανίδι (ή ενδεχομένως έχει δώσει αυτός που σου έκανε την συντήρηση μέχρι τώρα) Από εκεί και πέρα καλό είναι να πάρεις ένα εργαλείο το οποίο θα σου δίνει δυνατότητα ρύθμισης της γωνίας ώστε να την λιμάρεις σύμφωνα με το γούστο σου , αλλά και να λιμάρεις με ασφάλεια, χωρίς κίνδυνο να χαλάσεις τις μοίρες σου. ΕΔΩ http://www.edgeandwax.co.uk/acatalog/Onlin...g_Tools_13.html βλέπεις ενδεικτικά μερικά Edge Tools 2 Για τον καθαρισμό της βάσης θα σου πρότεινα εναλλακτικά να κάνεις hot scrape μιας και είναι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος και δεν βάζεις χημικά καθαριστικά (base cleaner) , τα οποία μπορεί να αλλοιώσουν την ποιότητα της βάσης. Το hot scrape έχει ως εξής: Περνάς κανονικά το κερί στη σανίδα, σιδερώνεις σχολαστικά ώστε να τραβήξουν κερί οι πόροι της βάσης και αφου το αφήσεις 2-3 λεπτά να αρχίσει να στερεοποιείται (αλλά είναι σημαντικό να είναι ακόμη μαλακό) αρχίζεις το ξύσιμο μέχρι να αφαιρέσεις όλο το κερί. Με τον τρόπο αυτό , η βρωμιά που υπάρχει στους πόρους ομογενοποιείται με το κερί και ξύνοντας στη συνέχεια την αφαιρείς. Μπορείς να επαναλάβεις την διαδικασία αν η σανίδα είναι πολύ βρώμικη (αν πχ έχει τσουλίσει σε λασπόχιονο ή ακόμη χειρότερα σε χιόνι "εμπλουτισμένο" με λάδια από ratrac.... 3 Κάτι τελευταίο , το σίδερο δεν χρειάζεται να είναι κάποιο ειδικό, αρκεί, και είναι σημαντικό , να μην έχει τρύπες από κάτω. Την θερμοκρασία της πλάκας την ρυθμίζεις ένα δύο κλικ χαμηλότερη απο την θερμοκρασία που κάνει το κερί να "καπνίζει' όταν το ακουμπάς πάνω στην πλάκα... Αυτά από εμένα , have fun waxing! A! και κάτι άλλο, θα βρείς ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την επιλογή κεριών αναλόγως την θερμοκρασία και το είδος χιονιού για το οποίο προορίζεις την χρήση του, και τα διαφορετικά αποτελέσματα στις επιδόσεις που θα διαπιστώσεις! Quote Β16Α rulezzzz Share this post Link to post Share on other sites
KSpecial 17 Report post #3 Posted January 24, 2010 Διάβασε τα άρθρα που υπάρχουν στο παρακάτω λινκ και θα λυθούν όλες οι απορίες σου... τα άρθρα είναι στα ελληνικά και έχουν και φωτογραφίες. http://www.bestboards.gr/repair.php προϊόντα για συντήρηση μπορείς να βρεις και στο www.forward.gr Quote Share this post Link to post Share on other sites
chameleon 1 Report post #4 Posted January 24, 2010 (edited) Σας ευχαριστώ για την ανταπόκριση. Θα κάνω update το άρθρο μόλις καθίσω και τα διαβάσω με την ησυχία μου. Ευχαριστώ και πάλι. Edited January 24, 2010 by chameleon Quote Share this post Link to post Share on other sites
Χρήστος Λάππας 25,081 Report post #5 Posted January 25, 2010 Pinned! Συνεχίστε. Quote Νίφει! Share this post Link to post Share on other sites
Turms 2,639 Report post #6 Posted February 19, 2010 εγω περιμενω να τελειωσει η χρονια...του χρονου θα παρω καινουργιο....οποτε αυτο που εχω θα γινει το 1ο πειραματοζωο... Quote Snow is on my D.N.A. Share this post Link to post Share on other sites
vamvax 115 Report post #7 Posted February 1, 2011 Έστω και έναν χρόνο μετά, το TOPIC είναι ασύλληπτο..!!! Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Quote My Mind Is Drifting... Live to Ride Share this post Link to post Share on other sites
yannis 71 Report post #8 Posted September 24, 2012 εχω τα εργαλεια για κερωμα(σιδερο,κερια,ξυστρα) και επειδη θελω να γινει σωστα η δουλεια,γνωριζει καποιος να μου πει με σιγουρια αν με 3 βουρτσες της TOKO 1)copper brush,2)nylon brush,3)horse hair brush ειμαι ενταξει? η copper ειναι για καθαρισμο της βασης πριν και μετα το κερωμα,η nylon δεν ειμαι σιγουρος αν παει στο τελος η πριν την horse hair η οποια νομιζω δινει το τελικο φινιρισμα. προκειται να τις παραγγειλω,να αφησω την nylon εκτος λετε? υ.γ πρεπει η νεα σανιδα να κερωνεται τελεια! την αλλη την εκανα με scotch brite,αλλα θα το καταργησω! Quote Share this post Link to post Share on other sites
yannis 71 Report post #9 Posted September 24, 2012 εχω τα εργαλεια για κερωμα(σιδερο,κερια,ξυστρα) και επειδη θελω να γινει σωστα η δουλεια,γνωριζει καποιος να μου πει με σιγουρια αν με 3 βουρτσες της TOKO 1)copper brush,2)nylon brush,3)horse hair brush ειμαι ενταξει? η copper ειναι για καθαρισμο της βασης πριν και μετα το κερωμα,η nylon δεν ειμαι σιγουρος αν παει στο τελος η πριν την horse hair η οποια νομιζω δινει το τελικο φινιρισμα. προκειται να τις παραγγειλω,να αφησω την nylon εκτος λετε? υ.γ πρεπει η νεα σανιδα να κερωνεται τελεια! την αλλη την εκανα με scotch brite,αλλα θα το καταργησω! copper brush nylon brush horse hair brush Quote Share this post Link to post Share on other sites
Prokopas 282 Report post #10 Posted September 24, 2012 Γιάννη όχι να μην την αφήσεις. Αν κερώνεις χωρίς σίδερο μπορείς να παραλείψεις την copper. Sent from my MT11i Quote Share this post Link to post Share on other sites
yannis 71 Report post #11 Posted September 25, 2012 Γιάννη όχι να μην την αφήσεις. Αν κερώνεις χωρίς σίδερο μπορείς να παραλείψεις την copper. Sent from my MT11i οκ,θα την παρω! κερωνω με σιδερο κανονικα... παιζει να παρω μια της holmenkol nylon, αλλα με μαλακη ινα για το τελος!οποτε μια copper,μια horsehair και μια nylon για φινιρισμα στο τελος! βουρτσιζω με αυτη την σειρα οπως τις εγραψα...δεν νομιζω να κανω κατι χειροτερο απο το scotchbrite, ξερο! αντε να δουμε,με κοβω να ψαχνομαι με τα κερια αργοτερα...γουσταρω ταχυτητα με 1000! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Prokopas 282 Report post #12 Posted September 25, 2012 Γιάννη η σειρά είναι copper, nylon και μετά horsehair. Από το σκληρό στο μαλακό Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Share this post Link to post Share on other sites
yannis 71 Report post #13 Posted September 29, 2012 (edited) Γιάννη η σειρά είναι copper, nylon και μετά horsehair. Από το σκληρό στο μαλακό Sent from my iPad using Tapatalk HD ευχαριστω! περιμενω να μου ερθει η copper και η horsehair απο TOKO,nylon δεν πηρα τελικα,αλλα εχω βρει και εδω απο holmenkol & fk sks...θα δειξει ποια θα παρω τελικα. Edited September 29, 2012 by yannis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Turms 2,639 Report post #14 Posted October 10, 2012 1. πως κερωνεις χωρις σιδερο? 2. το σιδερο της ΤΟΚΟ αγνοειται...πρεπει να παρω παλι τετοιο? με κανα κλασικο δεν γινεται δουλεια? ή ολα πια ειναι ατμοσιδερα? Quote Snow is on my D.N.A. Share this post Link to post Share on other sites
mafia 38 Report post #15 Posted November 24, 2012 Συγνωμη για το spam αλλα εχω κανει εναν οδηγο συντηρησης για σανιδα, κανει ομως και για σκι. Δεν ξερω αν το επιτρεψουν οι admin του φορουμ γιατι ειναι δημοσιευμενο σε αλλο φορουμ. Εγω το βαζω και αν οι admin πιστευουν οτι δεν πρεπει να υπαρχει ας το αφαιρεσουν. h**p://forum.snowguide.gr/index.php?topic=852.0 Quote Ride wild or die hard! Bataleon's freak! Share this post Link to post Share on other sites
Χρήστος Λάππας 25,081 Report post #16 Posted November 24, 2012 Αφού έχεις κάνει εσύ τον οδηγό, γιατί δεν τον δημοσιεύεις και εδώ; Μπορείς μετά να αναφέρεις το link στο άλλο forum ως "πηγή". 1 Quote Νίφει! Share this post Link to post Share on other sites
over-poulover 7,010 Report post #17 Posted November 24, 2012 Συγνωμη για το spam αλλα εχω κανει εναν οδηγο συντηρησης για σανιδα, κανει ομως και για σκι. Δεν ξερω αν το επιτρεψουν οι admin του φορουμ γιατι ειναι δημοσιευμενο σε αλλο φορουμ. Εγω το βαζω και αν οι admin πιστευουν οτι δεν πρεπει να υπαρχει ας το αφαιρεσουν. h**p://forum.snowguide.gr/index.php?topic=852.0 Μαφια, είναι πολύ καλός ο οδηγός σου. Μπορείς να τον ποστάρεις εδώ αναφέροντας όπως είπε κ ο Χρήστος το άλλο φόρουμ ως πηγή. Quote moments ...Have a nice day before a bastard comes and fucks it up... Λίζα...θα'ρθείς...θα κάνουμε μπανάνα...?! Share this post Link to post Share on other sites
mafia 38 Report post #18 Posted November 24, 2012 (edited) Θελω απλα να αναφερω οτι υπαρχουν πολλες διαφοροποιησεις στην συντηρηση μιας σανιδας ή των σκι, απο ατομο σε ατομο, αλλα και το ιδιο ατομο με την εμπειρια αλλαζει και τον τροπο που κανει σερβις στο σανιδι του ή στα σκι του. Ειναι λιγες βασικες πληροφοριες με φωτογραφιες για καποιον που θελει να ξεκινησει να περιποιειται την αγαπημενη του σανιδα ή πεδιλα. Υλικα: Ας αρχισουμε με τα εργαλεια που θα χρειαστουμε για να κανουμε service στο σανιδι: ρασπα Στικακια επιδιορθοσης: υπαρχουν μαυρα και διαφανες Σκονη επιδιορθωσης Σιδερο (αν δεν εχουμε ειδικο σιδερο κανει και το παλιο της γιαγιας, μανας, γυναικας Ξυστρα (μεταλικη ή πλαστικη Βουρτσες (σκληρη ναΐλον, μαλακη, σφουγκαρακι προεραιτικο) Κερι (το ασπρο ειναι για ολες τις θερμοκρασιες και ειναι λιγο μαπα, τα S3 Hydro Carbon η καλητερη λυση και τα HF Dibloc για πολυ χαμηλες θερμοκρασιες και πολυ εξειδικευμενες χρησεις) (λογο ελειψης S3 Hydro Carbon θα δειξω την διαδικασια με το ασπρο Alltem ) Για να ξεκινησουμε θα πρεπει να καθαρισουμε την βαση της σανιδας (εγω το κανω με Αζαξ για τα τζαμια, πολλοι το κανουν με νεφτη ή white spirit, εγω το αποφευγω γιατι ειναι ποιο καυτικα) Χρησημοποιουμε ενα μαλακο πανι και κανουμε ολη τη βαση! Λαμακια: Το βημα αυτο πρεπει να γινει πρωτο, πριν το κερωμα του σανιδιου ωστε να μην βρισκει η ξυστρα μας σε τυχων ανωμαλιες που μπορει να εχουν αυτα! Το λαμακι σε ενα σανιδι εχει 2 πλευρες που κοιταμε, μια την απο κατω (βασης) και μια απο το πλαι (πλαινη). Μετα απο μερικες φορες που θα αναιβουμε στο βουνο ή μετα απο πετροσκι (τσουλιμα σε πετρες) Θα πρεπει να επαναφερουμε την καλη κατασταση στα λαμακια μας μιας και ειναι αυτο που μας κραταει στις στροφες, ασχετως αν ειναι πουδρα κατω, στρωμενη πιστα ή παγο. Υπαρχουν στο εμποριο πολλα ειδη ξυστρας ή ρασπα ή λιμα ή οπως θελετε πειτε τα, που μπορουμε να κανουμε την δουλεια μας. Δεν θα ασχοληθω καθολου με αυτα του εμποριου μιας και οταν τα αγοραζεις πρεπει να εχουν οδηγιες χρησης και το καθε εργαλειο εχει δικα του πραγματα για να προσεξεις. Θα δουμε γιατι και πως, θα συνεφαιρουμε της κοψεις!Το γιατι ειναι ευκολο!Γιατι: με χτυπημενα λαμακια δεν τρεχει το σανιδι στο βουνο. (Ειναι ενας απο τους βασικους λογους, μαζι με την κατασταση της βασης) Πρωτα απο ολα θα πρεπει να προστατευσουμε την βαση του σανιδιου, χρησημοποιωντας μια αυτοκολητη ταινια και την κολαμε πανω στην βαση παραληλα με τα λαμακια μας. Καλο θα ειναι στα σημεια που θα επεμβουμε, να βαφουμε το λαμακι με εναν μαρκαδορο, ως οδηγο, να μπορουμε να βλεπουμε ποσο και που εχουμε ξυσει. Εγω προτεινω να μην κανουμε μονο ενα σημειο, απο τα λαμακια, αλλα σε ολο το μηκος τους. Αν η λιμα μας ειναι χωρις χειρολαβη, βαζουμε μια ταινια μονωτικη ή οτι αλλο εχετε, μερικες φορες τυληγμενη στην ακρη. Αυτο δινει απειροελαχιστη κληση στην λιμα και δεν γρατσουναμε την βαση. Αν εχει λαβη τοτε βαζουμε ταινια στην ακρη απεναντι της λαβης. (φωτο, προσεχως) Καθαριζουμε την λιμα μας συχνα, για να μην στομωνει! Η κοψη απο τα λαμακια δεν χρειαζεται να κοβει αλλα να μην ειναι και στρογγυλεμενα! Προτεινω να μην πειραξετε την πλαινη επιφανεια απο τα λαμακια εκτως σημειων που προεξεχουν λογο χτυπηματων. Αν θελετε να παιξετε με τις μοιρες στα πλαινα απο τα λαμακια, σημαινει οτι ειστε αυθεντιες στο snowboard και δεν χρειαζεστε τις συμβουλες. Για την κατω επιφανεια απο τα λαμακια, θελει πολλες και επαναλαμβανομενες κινησεις με απαλη πιεση, παρα κοφτες κινησεις με μεγαλη πιεση. Στο τελος μετα το περας των εργασιων του κερωματος καθαριζουμε τα λαμακια απο το κερι. Στα καινουρια σανιδια δεν πειραζουμε τα λαμακια παρα μονο αν θελετε να κανετε jibing, rails, box οπου τοτε ξυνουμε λιγο τα λαμακια μονο αναμεσα στις δεστρες, ωστε να μην μαγκωνουν στα κανγκελα. Σανιδα: Με την ρασπα ή μια μεταλικη σπατουλα καθαριζουμε τυχων υλικο που προεξεχει. Οι ρηχες χαρακιες πρεπει να καληφθουν με το στικακι επιδιορθωσης, το αναβουμε με αναπτηρα καιγεται μονο του και σταζει. Καθοδηγουμε το υλικο που σταζει στις χαρακιες μεχρι να γεμισουν και να περισευει υλικο. Σημειωση: Το στικακι το κραταμε 1 ποντο μακρυα απο τον πατο και οχι ποιο ψηλα για να μην βγαινει μεγαλη φλογα και μαυριζει το υλικο (για το διαφανες) οταν φτανει στο τελος το ποιανουμε με μια λαβιδα να μην καουμε. Η σανιδα θα εχει αυτη την οψη: με μαυρο στικακι με διαφανο Τις βαθιες χαρακιες χρησημοποιουμε την σκονη επιδιορθωσης απλωνοντας την σκονη σε ολο το σημειο της χαρακιας, βαζουμε το φυλο που εχει η συσκευασια και βαζουμε το σιδερο για μερικα δευτερολεπτα οχι πανω απο 20" γιατι μπορει να παθει ζημια η σανιδα απο την θερμοκρασια και να ξεκολησουν οι στρωσεις απο τον ξυλινο πυρηνα της σανιδας. Αφου κρυωσει το υλικο περνουμε τη ρασπα και με απαλες κινησεις κατα μηκος της σανιδας παντα (ποτε καθετα) και χωρις να βαζουμε πιεση (καλητερα να κανουμε παραπανω κινησεις παρα να πιεσουμε και να γρατσουνισουμε τη βαση) Αφου ξυσουμε τη βαση απο το περισιο υλικο βεβαιωνομαστε οτι δεν εχει ανωμαλιες η βαση αλλα ειναι απαλη και λεια, μονο οι πολυ μικρες γρατζουνιες θα φαινονται και δειχνει καπως ετσι: Ηρθε η ωρα για να κερωσουμε τη βαση μας! Αναβουμε το σιδερο στους 120 βαθμους C για το σιδερο της Toko για τα οικιακα σιδερα το βαζουμε στο 1 με 1,5 και αναλογως την θερμοκρασια το ρυθμιζουμε. Το κακο με τα οικιακα σιδερα ειναι οτι ο θερμοστατης τους δουλευει με μεγαλη διαφορα θερμοκρασιας δηλαδη αν το ρυθμισουμε να βγαζει 120 C θα κλεισει στους 125C και θα ξανα ανοιξει στους 110C αρα η θερμοκρασια θα ειναι μια πολυ υψηλη και μια πολυ χαμηλη! (θελει πολυ προσοχη) Για το σιδερο της Τοκο 120C με 130C ειναι καλα αλλα παντα ελενχουμε αν καιει πολυ ρυθμιζουμε αναλογως! Για να απλωσουμε το κερι πανω στο σανιδι ακουμπαμε το κερι στο σιδερο και απλωνουμε ανα 2 τετραγωνικα εκατοστα μια σταγωνα Αρχιζουμε να απλωνουμε το κερι με το σιδερο αποφευγοντας να το αφησουμε στο ιδιο σημειο για πανω απο 3-4 δευτερολεπτα και προχωραμε σταδιακα και με επαναλαμβανομενες κινησεις Συνεχιζουμε μεχρι να απλωθει το κερι ομοιομορφα σε ολη την σανιδα Πηγη:http://forum.snowgui...php?topic=852.0 Edited December 2, 2012 by mafia 6 Quote Ride wild or die hard! Bataleon's freak! Share this post Link to post Share on other sites
mafia 38 Report post #19 Posted November 24, 2012 Ξυσημο! Το ξυσημο ειναι απο τα ποιο ευκολα και δυσκολα μαζι! Η ξυστρα πρεπει να ειναι σκηρη Να μην εχει αμυχες ή χτυπηματα Υπομονη να εχετε εσεις Αρχιζουμε απο το κεντρο και τραβαμε προς τα εξω. Αν θελετε αρχιζετε απο την μυτη και πατε προς την ουρα. (Ποτε καθετα) Απαλα αφαιρουμε το πολυ κερι (αν τα λαμακια ειναι χτυπημενα καλητερα μην χρησημοποιητε πλαστικη ξυστρα) Παντα μα παντα τραβαμε την ξυστρα προς το μερος μας και με γωνια να κλεινει προς τα εμας Καθαριζουμε το κερι απο τη ξυστρα καθε φορα και ξυνουμε! Καθαριζουμε καιιιιιιιιι ξαναξυνουμε! και ξανα ξυνουμε........................... και ξαναξυνουμε! Το ποιασατε το υπονοουμενο; Ξυνουμε μεχρι να παρει αυτη τη γιαλαδα και στη ξυστρα δεν μενει σχεδον καθολου κερι Το κερι ειναι μεσα στη βαση και οχι πανω απο τη βαση, δηλαδη δεν αφηνουμε ενα στρωμα κεριου πανω στη βαση, την ξυνουμε απαλα να φυγει το κερι απο πανω της. Οταν το σιδερωνουμε με την θερμοκρασια ανοιγουν οι ποροι της βασης και αποροφουν κερι. (το 95% του κεριου που βαζουμε το ξυνουμε παλι) Το επομενο βημα ειναι προαιρετικο! Αν ειναι να πατε σε παγωμενο χιονι μην το κανετε! Αρπαζουμε την ναυλον και σκληρη βουρτσα και περναμε κατα μηκος της βασης παντα και θα δουμε να βγαινει κι αλλο κερι σε σκονη Σκουπιζουμε με ενα μαλακο πανι και περναμε με το σφουγκαρακι απαλα (περνει και τα τελευτεα ιχνη κεριου!) Φινιρισμα με τη μαλακη βουρτσα για να γιαλισει Και βουαλα!!! (για τα καινουρια σανιδια, αλλα θελουνε κερωμα και αλλες εχουν απο την εταιρια ενα τυπικο) Kαλο ειναι να το κερωσουμε πριν ανεβουμε στο βουνο και μετα αναλογος τη χρηση κρινουμε, αν θελει κερι η οχι και ποτε; Καλο ειναι κατα μεσο ορο να κερωνουμε το σανιδι καθε 3-4 φορες που τσουλαμε, το καταλαβαινουμε γιατι η σανιδα στα σημεια που ερχεται σε περισοτερη επαφη με το χιονι ειναι θαμπη και δειχνει ξερη! Αναλογα την βαση θελει και την αναλογη περιποιηση! Στην εταιρια που εχω 2 σανιδια εχουν τις εξης βασεις: Extraduded 2000 ειναι πολυ ανθεκτικη, δεν αποροφαει πολυ κερι, επιδιορθονεται ποιο ευκολα αλλα δεν ειναι γρηγορη! Παρκα και Urban Synthduded 2555 ειναι ανθεκτικη, αποροφα λιγο περισοτερο κερι, ειναι ποιο γρηγορη απο Extraduded 2000 Park, freestyle Synthered 3000 ειναι λιγοτερο ανθεκτικη, αποροφα περισοτερο κερι και ειναι σφαιρα στο βουνο! Freestyle,Freeride Nano Hailite Speed ειναι η ποιο γρηγορη και αποροφαει το περισοτερο κερι! Allmountain H καθε εταιρια εχει τις αντιστοιχες βασεις! Οτι αποριες εχετε, εδω ειμαι! Πηγη:http://forum.snowguide.gr/index.php?topic=852.0 9 Quote Ride wild or die hard! Bataleon's freak! Share this post Link to post Share on other sites
over-poulover 7,010 Report post #20 Posted November 24, 2012 Σε ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες τον οδηγό σου μαζί μας! Quote moments ...Have a nice day before a bastard comes and fucks it up... Λίζα...θα'ρθείς...θα κάνουμε μπανάνα...?! Share this post Link to post Share on other sites
mafia 38 Report post #21 Posted November 24, 2012 Ο οδηγός είναι απόρροια ψαξίματος στο ίντερνετ, πολλών συζητήσεων με γνώστες του αντικειμένου και τα περισσότερα μου τα δώσανε έτοιμη μασημένη τροφή και φυσικά δοκιμές, αποτυχίες, και σφάλματα. Αν βοηθήσει κάποιον που ξεκινά, να αποφύγει κάποια βασικά σφάλματα ή να προσέξει κάποια λεπτομέρεια, τότε ο σκοπός του οδηγού έχει πετύχει! Μακάρι να υπήρχε κάτι αντίστοιχο όταν ξεκίνησα, να με γλίτωνε από πολύ κόπο. 6 Quote Ride wild or die hard! Bataleon's freak! Share this post Link to post Share on other sites
over-poulover 7,010 Report post #22 Posted November 24, 2012 Σίγουρα θα βοηθήσει πολύ κόσμο! Quote moments ...Have a nice day before a bastard comes and fucks it up... Λίζα...θα'ρθείς...θα κάνουμε μπανάνα...?! Share this post Link to post Share on other sites
Χρήστος Λάππας 25,081 Report post #23 Posted November 24, 2012 Καταπληκτική δουλειά! Ευχαριστούμε πολύ! Quote Νίφει! Share this post Link to post Share on other sites
ChristosZ 2,649 Report post #24 Posted November 24, 2012 Μπράβο!Πολύ χρήσιμο! Quote Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά? Share this post Link to post Share on other sites
Igor 286 Report post #25 Posted November 25, 2012 Ωραια δουλεια,Ευχαριστουμε. Αντε να δουμε τωρα ποτε θα ξεκινησω να το κανω μονος μου. Καθε χρονο το λεω αλλα ακομα δεν το εχω παρει αποφαση. Βεβαια κερωνω αραια και που (στην καλυτερη μια φορα το χρονο) αλλα αν εμπαινα σε αυτη την διαδικασια σιγουρα θα το εκανα πιο συχνα. Μηπως το επομενο βημα ειναι να κανονισουμε κανα live tutorial???? Quote ΑΚΑ as JEEP!!! Ο Εξορκισμος ΠΕΤΥΧΕ , το avatar αλλαξε, παμε για αλλα ΤΩΡΑ!!!!!!!!! Φιλικά όπως πάντα Βασίλης.... Share this post Link to post Share on other sites