TEOXALANDRI 239 Report post #76 Posted December 21, 2010 Αυτα που περιγράφω στο προηγούμενο ποστ κατα περιπτωση και αναλόγως συνθηκων τροποποιούνται η ακυρώνονται. Το πως τι και γιατι το κρινει ο υπευθυνος λειτοργίας.... Γι'αυτο υπάρχει... Εγω εκφράζω μια προσωπικη άποψη που μπορέι να είναι και λάθος... σε καποια σημεια.... Από κει και πέρα... συμφωνα με αυτα που λες miscal... τα 3-5 δεν κεντρο αλλά μπο@ρδ@λ@. Εγω σιγουρα ξερω ότι: Ενημερωση από το ιντερνετ υπήρχε. Πιστερ υπήρχε.Ρατρακ σε επιφυλακη υπήρχε. Ομιχλη δεν υπήρχε και οι πίστες οριοθετουνται ξεκαθαρα από τα δεντρα και τα μκρα πρανη.Δυχτια υπάρχουν. Πρωτες βοηθειες παρασχεθησαν.Διακομιδη εγινε... Τωρα αν υπάρχουν παραλήψεις θα πρέπει κατα την συγκεκριμενη περίπτωση να εξεταστει το πόσο επηρεασαν το ατυχημα... Με αφορισμό και μηδενισμό δεν βγαινει ακρη.Δλδ αν ο πιστερ την ωρα εκεινη επινε φραπε ή καπνιζε .... μπορεί να φταιει για το ατυχημα...? Επίσης απ'όσο και γω γνωριζω από τον Τσε... ο Ταμπούρης είναι πολύ υπέυθυνος ανθρωπος και επαγγελματίας... αλλά και πάλι ΔΕΝ εξετάζουμε αυτό στο συγκεκριμένο νημα.... Φιλικά Τεο... Quote O Βαθειάς Λάκκας που έγινε Βαθειά Μ@λ@κ@ς Share this post Link to post Share on other sites
miscelano 3,150 Report post #77 Posted December 21, 2010 εγω απλα τσατιστηκα γιατι οι διασωστες ανεβηκαν με το λιφτ, καλεσαν το ρατρακ που δεν ειχε φορειο μαζι και μετα αναγκαστηκαν να ξανακατεβουν κ να ξανανεβουν και χαθηκε πολυτιμος χρονος!!! δηλαδη ολοκληρο χκ, δεν εχει ενα snowmobile με ελκηθρο απο πισω με φορειο????ξεφτιλα πραγματικα...το παιδι χτυπησε, οι φιλοι μου καλεσαν βοηθεια και στο ασθενοφορο μπηκε μετα απο 1 ωρα+.... δε λεω οτι το παιδι θα μπορουσε να σωθει...λέω οτι θα μπορουσε να παει τουλαχιστον μια ωρα νωριτερα στο νοσοκαμειο....ισως να μην ηταν αργα...απλα κριμα Quote οι πουδρες και τα ψαρια, τρωγονται φρεσκα! Share this post Link to post Share on other sites
mainalo 1,542 Report post #78 Posted December 21, 2010 Σου εχει πει κάποιος οτι το σνοουμομπιλ με φορείο παει παντού και με ασφάλεια; Quote Share this post Link to post Share on other sites
marina_1206 0 Report post #79 Posted December 21, 2010 (edited) Καλό θα είναι να μη βγαίνουν εν θερμό συμπεράσματα. Δυστυχώς έχουμε ένα τραγικό γεγονός το θάνατο ενός νέου ανθρώπου. Ας αφήσουμε τις κρίσεις σε τρίτα κατ’ αρχήν πρόσωπ[/size][/size]α και ας κάνουμε αυτοκριτική. Πόσες φορές γίναμε ( έγινα ) πιεστικός προκειμένου να ανοίξει ένας αναβατήρας ή μια πίστα. Πόσες φορές φόρεσα ( φορέσαμε ) κράνος ή θώρακα για αυτοπροστασία? Πόσες φορές κάναμε τρελό σλάλομ χωρίς να χαμπαριάζουμε συνανθρώπους ή μικρά παιδιά? Πόσες φορές κάναμε έλκηθρο μέσα σε πίστα? Γνωρίσουμε το δεκάλογο ασφαλούς χιονοδρομίας? Πόσες φορές πατήσαμε τα πέδιλα ή το σανίδι προπορευόμενου στις αφετηρίες ή στην πίστα? Πόσες φορές βάζουμε ( αν και θα έπρεπε, δεν πρέπει να μας αφήνουν καθόλου χωρίς αυτό ( το λουρί ασφαλείας στο σανίδι μας. ΔΥΣΤΥΧΩΣ συμπεριφερόμαστε όπως όλοι οι Έλληνες στις εθνικές οδούς. Ας πρυτανεύει η λογική. Ας μην κάνουμε σκι μια μέρα ή μια εβδομάδα δεν θα γίνει κάτι. Ας κάνουμε το κέφι μας με ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Δεν ξέρω ρε παιδιά για εσάς....αλλά εγώ ποτέ δεν τα έχω κάνει όλα αυτά... Πάντα ο φόβος μου είναι να μην χτυπήσω κανέναν και επειδή εκριβώς τα ελληνικά χιονοδρομικά για όλους αυτούς τους λόγους που περιγράφονται παραπάνω, δεν είναι όπω πρέπει να είναι, ΠΡΟΣΕΧΩ, ΔΕΝ ΤΡΕΧΩ. Δεν συμπεριφέρομαι σαν Ελληνίδα στην Εθνική Οδό...Προσέχω στα χιόνια όπως προσέχω και στο δρόμο. Τώρα αν κάποιοι μπαίνουν στις πίστες με έλκηθρο...λάθος τους. Ή αν δεν ξέρουν τον δεκάλογο ασφαλούς χιονοδρομίας. Θέλω να πω....εγώ κάνω σκι 2-3 χρόνια τώρα, ερασιτεχνικά αλλά αυτού του είδους τις πληροφορίες, έσπευσα να τις μάθω από την πρώτη στιγμή που ανέβηκα το βουνό. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι αλλά πραγματικά είμαι πολύ αγανακτισμένη με όλο αυτό...συμφωνώ με τον ΤΕΟXALANDRI που λέει: "ο Ταμπούρης είναι πολύ υπέυθυνος ανθρωπος και επαγγελματίας" Επίσης όσο για τους τρεις νερούς που προσπαθούσαν να επιταχύνουν στο μικρό δρομάκι του παραδείσου... O Skimad είπε: "μια κοπελα παραπανω που εφυγε δυο ωρες πριν το συμβαν ειπε οτι τα παιδια επαιρναν φορα απο το δρομακι που βγαινει στην πιστα για αν μπουν με ταχυτητα στη στροφη το δρομακι αυτο λοιπον ειναι στενο(μια ρατρακια) στην μεση περιπου της πιστας αριστοτελη λιγο αποτομο δεν εχει καποια ιδιαιτερη κλιση(ταχυτητα αναπτυσεις ομως ανετα) δεξια οπως κατεβαινεις εχει διχτυα προστατευτικα γιατι ειναι ολο πλαγια(αποτομη) με δεντρα και αριστερα βραχια γιατι συνεχιζει το βουνο απο πανω το κακο στο δρομακι αυτο ειναι οτι δεν το παιρνει ο ηλιος οποτε ειναι σχεδον παντα παγωμενο ειναι απικινδυνο σημειο λοιπον να πεσεις πανω σε καποιο βραχο οπως κατεβαινεις στα αριστερα σου αν σου κολλησει καπου το σκι η δεν καταφερεις να στριψεις δεν ξερω αν εγινε σε αυτο το σημειο το ατυχημα απλα το επισημανω" Την πρώτη φορά που ανέβηκα κατά τις 9, το δρομάκι ήταν οκ από χιόνι αλλά είχε τόσο αέρα που πραγματικά ήταν δύσκολο να πάρεις φόρα γιατί ο αέρας ερχόταν με την αντίθετη φορά. Όταν όμως ανέβηκα κατά τις 12μιση μετά το διάλειμμά μου, το δρομάκι είχε γίνει χάλια...είχε αρχίσει να πιάνει πάγο αλλά ό αέρας είχε σταματήσει. Η συγκεκριμένη παρέα, έπαιρνε φόρα με τον γνωστό τρόπο χαμηλώματος, φωνάζοντας και γελώντας αδιαφορώντας για τα μωρά παιδιά που υπήρχαν τριγύρω... Ο μπαμπάς μου ήταν αυτός που πήγε και είπε στον Κο Άκη για αυτήν την παρέα και τους έγινε παρατήρηση ΚΑΙ από έναν δάσκαλο στην πίστα. Δεν μπορώ να κρίνω το τι έγινε όταν χτύπησε το παιδί γιατί δεν ήμουν εκεί. Αυτό που μπορώ να σας πω με σιγουριά όμως είναι ότι φοβήθηκα πολύ όταν ένιωσα να περνάνε από δίπλα μου γιατί παραδίπλα ήταν ο μικρός μου αδερφός και αν δεν έκανα τον ελιγμό που έκανα (που κατά λάθος μου βγήκε γιατί όπως σας είπα δεν ειμαι PRO όπως οι περισσότεροι που γράφετε εδώ μεσα), θα είχα πέσει πάνω στον brother μου και δεν ξέρω τι θα είχαμε σπάσει / χτυπήσει. Να μην σας κουράζω άλλο... Καλημέρα σε όλους!!!! Α!! Όσο για το videaki...μου φαίνεται ότι το χιόνι είναι παραπάνω απ ότι ήταν την κυριακή αλλά και πάλι...στην κάμερα φαίνονται όλα διαφορετικά...not sure.. Edited December 22, 2010 by marina_1206 Quote MarinA Share this post Link to post Share on other sites
miscelano 3,150 Report post #80 Posted December 21, 2010 ναι φιλε μου στο συγκεκριμενο σημειο πηγαινε γιατι ηταν ΜΕΣΑ στη πιστα....τπυλαχιστον θα ηταν ποιο ασφαλες απο το ρατρακ που ανεβαινε μεσα απο τη πιστα που τα πρωτα 400 μετρα ηταν μονο αρχαριοι...επιπλεος θα ηθελε 2-3 λεπτα για να φτασει και οχι 20 που εκανε το ρατρακ....το παιδι δεν ηταν αναμεσα σε δεντρα εκτως πιστας αλλα μεσα στη πιστα....θα μπορουσε να κατεβει στο ιατρειο του χκ μεσα σε 10 λεπτα...αντι αυτου τον κατεβασανε οπως ειπα και ποιο πανω μετα απο μια ωρα και.... Quote οι πουδρες και τα ψαρια, τρωγονται φρεσκα! Share this post Link to post Share on other sites
teosprotos 0 Report post #81 Posted December 21, 2010 καλο ειναι που ακουγονται ολα αυτα. αλλα τελικα πρεπει να ξεχωρισουμε λιγο τα πραγματα. 1) αλλη δουλεια το χιονοδρομικο κεντρο και τα μετρα ασφαλειας που πρεπει να εχει σε καθε ημερα λειτουργειας του και στην προκειμενη περιπτωση δεν υπηρχαν πληρως. 2) αλλο θεμα εαν ηρθαν γρηγορα η οχι και εαν λειτουργησαν σωστα οι υπευθυνοι του κεντρου και 3) αλλο θεμα η προσωπικη αντιληψη του καθενος για τις δυνατοτητες που μπορει να εχει σαν σκιερ. ολα συνδεονται μεταξυ τους αλλα δυστυχως το πρωτο ειναι το βασικοτερο το οποιο δεν υπαρχει στην Ελλαδα, δεν υπαρχει. και εδω δεν εχει να κανει με προσωπα αλλα με την νομοθεσια , χωρις βεβαια αυτο να διαγραφει τις ευθυνες των υπευθυνων και ποσο μαλλον στ α3-5 πηγαδια. Παντου ομως υπαρχει ενας μυθος οπως και για τα πηγαδια οπως ακουστηκε και απο τα ΜΜΕ για 40 χρονια λειτουργιας και εμπειριας κλπ. ετσι για την ιστορια διευκρινιζονται τα παρακατω. το χιονοδρομικο κεντρο 3-5 πηγαδια ξεκινησε τη λειτουργια του τη δεκαετια του . τοτε τοποθετηθηκε το πρωτο συρομενο λιφτ στην κορυφη του βουνου. ολη αυτη την δεκαετια για να κανουμε σκι ανεβαιναμε με τα ποδια ολη την πιστα εως το συρομενο. αρχες δεκαετιας του 90 τοποθετηθηκε η καρακλα. την πληρωσανε για καινουργια αλλα δυστυχως ηταν ηδη 15ετιας. δεκαετια του 2000 αρχησαν να τοποθετουνται τα συρομενα και το 2003-2004 τοποθετηθηκε η τεχνητη χιονωση. Η εμπειρια λοιπον των υπευθυνων - εργαζομενων, εαν εξαιρεσει καποιος 4-5 ατομα που πραγματικα ειναι χρονια στη χιονοδρομια και μεγαλωσαν στο ΣΕΛΙ και εκαναν σκι και σε 5-6 χιονοδρομικα στον κοσμο, καθαροι τεχνοκρατες ( μεσα σε αυτους και ο κ. Ταμπουρης ) ειναι μηδαμηνη. οι περισοτεροι εργαζομενοι ειναι αγροτες που εγιναν δημοτικοι υπαλληλοι με τον τροπο που εγιναν. οι δε υπευθυνοι -διοικητικοι- μπορει να υπηρξαν καποτε πρωταθλητες στους δρομους αντοχης η να σχολουνται με το σκι τα τελευταια χρονια δυστυχως δεν εχουν την παιδεια ουτε τις γνωσεις για να διοικησουν συγχρονα χιονοδρομικα κεντρα. καλο ειναι να δημιουργουμε τον μυθο μας αλλα οι πραγματικοι μυθοι ξεκινουν απο πραγματικα γεγονοτα. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mil 8,722 Report post #82 Posted December 21, 2010 (edited) Δεν νομίζω ότι κάποιος δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια και τα μέτρα που πρέπει να τηρεί το κάθε ΧΚ. Σίγουρα πρέπει να επισημαίνονται οι πέτρες εντός πίστας. Όμως και από πρακτικής άποψης είναι εφικτό κάτι τέτοιο και σε ποιο ποσοστό; Κατά την διάρκεια της ημέρας τόσο σπάνιο είναι να ξεφυτρώνουν πετρούλες ή μεγαλύτερες πέτρες, ειδικά όταν ο καιρός δεν βοηθάει; Μήπως θα πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε αυτόν τον κίνδυνο; Αν σκιάρω με τα 1000 και βρω σε μία τέτοια πετρούλα, τόσο δύσκολο είναι να πέσω; Αν υπάρχει πάγος στην πίστα ποιος φταίει; Ή λόγω των δέντρων που βρίσκονται δίπλα στην πίστα θα πρέπει να υπάρχει "όριο ταχύτητας" μην βγω κατά λάθος. ή θα πρέπει να μπουν παντού δίχτυα μη τυχόν και πέσει κανείς πάνω μου και με πετάξει στα δέντρα και χτυπήσω. Και γιατί αν πάθω εγώ το κακό "πρέπει να κατηγορώ" τα μέτρα ασφαλείας του ΧΚ; Δηλαδή αν πέσω πάνω σε κάποιον άλλον και τον τσακίσω τι θα γίνει; Απλά, κατά την γνώμη μου, πάντα η νοοτροπία μας είναι ότι αν πάθω κακό φταίει ο άλλος. Φταίει αυτός που έπεσε πάνω μου, ή αν είμαι μόνος μου φταίνε τα μέτρα ασφαλείας του ΧΚ. Δεν λέω ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, έστω σε κάποιο ποσοστό, αλλά όχι αποκλειστικά, όπως μας βολεύει. Ποτέ δεν σκεφτόμαστε ότι για να ανέβω στα σκι θα πρέπει να κουβαλάω και μία παιδεία, άραγε θα πρέπει να έχουμε και δίπλωμα σκιερ και θεωρητική εξάσκηση; Στο σκι δεν είναι δυνατόν να έχω συνθήκες δοκιμαστικού σωλήνα. Βγαίνω στην φύση, σε αφιλόξενο περιβάλον για έναν συνηθισμένο αστό. Αν και πάντα υπάρχει και κάτι περισσότερο υπέρ της ασφάλειας που θα μπορεί να κάνει το κάθε ΧΚ, θεωρώ ότι η ασφάλεια που μας παρέχουν τα ΧΚ κατά μέσο όρο, είναι μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της παιδείας των χιονοδρόμων στην πίστα και θα πρέπει να εστιάσουμε και στα δύο. Edited December 21, 2010 by mil Quote Share this post Link to post Share on other sites
viva_ski 2,572 Report post #83 Posted December 22, 2010 + 1000 αυτό θα πρέπει να το τυπώσουμε και να το μοιράζουμε !!!!!!!! με όλη τη θλίψη για τον φίλο μας με όλο το σεβασμό και τη συμπόνια στην οικογένεια που θρηνεί Quote Social Media Professional - Creative Social Media Sitter Share this post Link to post Share on other sites
PRESIDENT 13,124 Report post #84 Posted December 22, 2010 καλημερα στο φορουμ ... σε οσα εχω ποσταρη για το θεμα θελω να ξεκαθαρίσω μερικα πραγματα .. 1 έπεσε .γλίστρησε δεν με νοιάζει ....απο το μετα και περα με νοιάζει ..ο τροπος ενέργειας και διαχειρίσεις του συμβάν σαν χκ 2 λεμε λεμε λεμε ..καποια πινακιδα στην ολη διαδρομή που να εχει τηλ αναγκης είδατε !!! 3 ποια η θεση του συλλόγου στο ολο θεμα θα κανουμε καποια ερώτηση ,παρατήρηση κατι ρε αδελφε και 4 ας ρωτήσουμε το χκ και τον διευθυντή να μας πει αν μπορει ..ποσα ατομα εχει προσωπικό τι αρμοδιότητες εχει ο καθε ενας ,τι εξοπλισμό σε μηχανοκίνητα ρατρακ σκι ντου και την κατάσταση τους απορια μου ..................!!! Quote ΠΙΣΟΔΕΡΙ ΤΟ ΚΑΛΎΤΕΡΌ ΧΚΕΝΤΡΟ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ Share this post Link to post Share on other sites
Sp 470 Report post #85 Posted December 22, 2010 2 λεμε λεμε λεμε ..καποια πινακιδα στην ολη διαδρομή που να εχει τηλ αναγκης είδατε !!! Αυτό είναι όντως σημαντικό.Προσωπικά έχω στο κινητό μου το τηλέφωνο του Χ.Κ μήπως μου χρειαστεί.Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει τηλέφωνο γι'απεθείας επικοινωνία με το ιατρείο. Quote Photography Share this post Link to post Share on other sites
Dolomites 1,145 Report post #86 Posted December 22, 2010 .... Πάντως αν είναι όπως τα περιγράφει ο φίλος Dolomites τότε πράχθησαν αυτα που προβλέπονται... η περιγραφή είναι μια μεταφορά όσων μας είπανε οι υπεύθυνοι του Χ.Κ... Δεν έχω κανέναν λόγο να μην τους πιστέψω από την στιγμή που υπάρχουν τουλάχιστον και οι 2 μάρτυρες (φίλοι του άτυχου νέου). ολα αυτα που λες φιλε απ το χαλανδρι δεν υπηρχαν εκτως απο το γιατρο....ο φιλος dolomites δεν ξερω τι να πω.....τη μια μου στελνει πμ να με ρωτησει πως εγινε και απο την αλλη βγαινει κ λεει δημοσια οτι ολα γιναν οπως επρεπε...οτι να ναι κοινως... σου έστειλα πμ το πρωί της Τρίτης και μου απάντησες το βράδυ. Εγώ δεν περίμενα όμως γιατί το θέμα είναι πολύ σοβαρό. Σύμφωνα με τις περιγραφές που διάβασα στο snowreport πίστεψα ότι τον εκλιπόντα τον ''τσουβαλιάσανε'' στο ρατράκ για να τον κατεβάσουν. Το έψαξα γιατί αυτό θα ήταν εγκληματικό. Αν ήταν έτσι, ήμουν έτοιμος να κινήσω γη και ουρανό να πληρώσουν οι υπεύθυνοι του Χ.Κ. με μηνύσεις κλπ. Εγω σιγουρα ξερω ότι:Ενημερωση από το ιντερνετ υπήρχε. Πιστερ υπήρχε.Ρατρακ σε επιφυλακη υπήρχε. Ομιχλη δεν υπήρχε και οι πίστες οριοθετουνται ξεκαθαρα από τα δεντρα και τα μκρα πρανη.Δυχτια υπάρχουν. Πρωτες βοηθειες παρασχεθησαν.Διακομιδη εγινε... Τωρα αν υπάρχουν παραλήψεις θα πρέπει κατα την συγκεκριμενη περίπτωση να εξεταστει το πόσο επηρεασαν το ατυχημα... Με αφορισμό και μηδενισμό δεν βγαινει ακρη.Δλδ αν ο πιστερ την ωρα εκεινη επινε φραπε ή καπνιζε .... μπορεί να φταιει για το ατυχημα...? Ένα βασικό ερωτηματικό είναι κατά πόσο η διακομιδή έγινε γρήγορα ή όχι. Αυτό θα το καταθέσουν οι αυτόπτες μάρτυρες στην Αστυνομία. εγω απλα τσατιστηκα γιατι οι διασωστες ανεβηκαν με το λιφτ, καλεσαν το ρατρακ που δεν ειχε φορειο μαζι και μετα αναγκαστηκαν να ξανακατεβουν κ να ξανανεβουν και χαθηκε πολυτιμος χρονος!!!δηλαδη ολοκληρο χκ, δεν εχει ενα snowmobile με ελκηθρο απο πισω με φορειο????ξεφτιλα πραγματικα...το παιδι χτυπησε, οι φιλοι μου καλεσαν βοηθεια και στο ασθενοφορο μπηκε μετα απο 1 ωρα+.... δε λεω οτι το παιδι θα μπορουσε να σωθει...λέω οτι θα μπορουσε να παει τουλαχιστον μια ωρα νωριτερα στο νοσοκαμειο....ισως να μην ηταν αργα...απλα κριμα Αν υπάρξουν ευθύνες από την πλευρά του Χ.Κ. θα είμαστε σύμμαχοι για να αποδοθούν. Όποιος άλλος ήταν παρόν θα βοηθήσει πολύ αν καταθέσει στο ΑΤ Νάουσας. Ένα μεγάλο λάθος που κάνουν οι υπεύθυνοι του Χιονοδρομικού Κέντρου είναι που ακόμα δεν έχουν βγάλει ανακοίνωση για το περιστατικό, να γράψουν τις συνθήκες κάτω από το οποίο έγινε το ατύχημα και τις ενέργειες που ακολούθησαν. ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gavis 1,077 Report post #87 Posted December 22, 2010 Η ανακοινωση βγηκε...........λιτη και προσεγμενη. Δεν ειναι ωρα για λαθη γιατι η κατασταση ειναι ζορικη Quote o τρελος του χωριου...... Share this post Link to post Share on other sites
captainhook3 680 Report post #88 Posted December 22, 2010 ΠΟΥ μπορουμε να την δουμε? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kotsos007 0 Report post #89 Posted December 22, 2010 ΔΗΛΩΣΗ - ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ Χ.Κ. «3-5 ΠΗΓΑΔΙΑ» Η διοίκηση και το προσωπικό του Χ.Κ. «3-5 Πηγάδια» εκφράζουν τη βαθύτατη θλίψη τους για την αδόκητη απώλεια ενός μέλους της οικογένειας των χιονοδρόμων. Παρομοίως εκφράζουν τα ειλικρινή τους συλλυπητήρια στους οικείους του εκλιπόντος. Ο ατυχής χιονοδρόμος υπέστη βαρύτατο τραυματισμό, διακομίστηκε αρχικά στο ιατρείο του Χ.Κ. και κατόπιν στο Γενικό Νοσοκομείο Νάουσας όπου, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των ιατρών του νοσοκομείου, κατέληξε μετά από πολύωρη χειρουργική επέμβαση. Για μία ακόμη φορά εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήρια και τη συμπαράστασή μας στην οικογένεια του άτυχου νεαρού. Το ΔΣ της ΔΕΤΑΒ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Αννα 57 Report post #90 Posted December 22, 2010 Άννα το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι φαντάζεσαι. Εαν ήσουν στην ημερίδα θα μάθαινες ότι κανένα από τα επαγγέλματα των ΧΚ δεν είναι αναγνωρισμένο από το κράτος, πιστέρ, ρατρακατζίδες, λιφτιέρηδες κ.λπ.Οπότε το πρόβλημα κολλάει στη νομοθεσία, έτσι ποιος είναι αυτός που μπορεί να βάλλει φωνές σε έναν τρελλαμένο χιονοδρόμο και ακόμη περισσότερο να του πάρει την κάρτα εαν αυτό θεωρηθεί αναγκαίο? Εδώ ακόμη και οι δημοτική αστυνομία που είναι θεσμοθετημένη εάν δει κάποιον να κλέβει μπροστά στα μάτια της δεν μπορεί να τον συλάβει, μόνο κλήσεις μπορεί έχει διακαίωμα να κόβει! Τα Χ/Κ βρίσκονται όλα σε καθεστώς παρανομίας και το κράτος ενδιαφέρεται μόνο στο να δουλεύουν ώστε να τα κονομάει από τις γύρω περιοχές (Αράχωβα, Καλάβρυτα, Αγ. Αθανάσιο κ.λπ.) ενώ θα έπρεπε να είχε φροντίσει να βάλλει μια τάξη. Όλες οι διοικήσεις τους βρίσκονται με το πιστόλι στον κρόταφο και παίζουν το παιχνίδι της ρώσικης ρουλέτας. Σήμερα η σφαίρα εκπυρσοκρότησε στα 3-5 Πηγάδια, αύριο ποιός ξέρει που... Νομίζω ότι η μόνη μορφή πίεσης που απομένει στα Χ/Κ ως προς την κεντρική εξουσία είναι να τα κλείσουν επ αόριστον μέχρι να αποφασίσει η πολιτεία να κάνει τη δουλειά της δηλ. να νομοθετήσει ώστε να μπορούν πλέον να δουλεύουν νόμιμα και με αφάλεια τόσο ,για τους πελάτες όσο και για τις διοικήσεις τους. Εγώ εάν ήμουν σε διοικητική θέση Χ/Κ θα είχα παραιτηθεί, εξάλλου για κάτι ανάλογο παραιτήθηκα πριν από 20 μέρες από τα Καλάβρυτα και έμεινα χωρίς δουλειά, αλλά με τη συνείδησή μου ήσυχη! Αν και ήμουν στην ημερίδα, ωστόσο προφανώς το θέμα χρειάζεται πολλές διευκρινίσεις, δεδομένου και του συγκεκριμένου θανατηφόρου περιστατικού. Quote *καιρός να λάβουνε τα όνειρα εκδίκηση* Share this post Link to post Share on other sites
Ράνια 616 Report post #91 Posted December 22, 2010 3 ποια η θεση του συλλόγου στο ολο θεμα θα κανουμε καποια ερώτηση ,παρατήρηση κατι ρε αδελφε Ετοιμάζουμε Δελτίο Τύπου. Quote Share this post Link to post Share on other sites
madskier 2,739 Report post #92 Posted December 22, 2010 Μιλαμε τωρα για το συγκεκριμενο χ/κ(το οποιο συμπαθω πολυ) και καποιοι αναλωνονται σε διαμαχες για το αν ειναι ασφαλες η οχι-απλα εκατσε η μπιλια στο συγκεκριμενο με ενα τοσο σοβαρο δυστυχημα.Φανταζομαι οσοι διαβαζουν και γραφουν τις αποψεις τους στο παρον thread αλλα και σε αλλα fora,θα εχουν σιγουρα βρει περιπτωσεις που οι ιδιοι παρολιγο να προκαλεσουν ατυχημα(ειτε ως αρχαριοι,κατεβαινοντας πιστες ανωτερου επιπεδου-ειτε ως μεσαιου επιπεδου που δοκιμαζουν την ταχυτητα-ειτε ως εμπειροι με υπερβολικη εμπιστοσυνη στις δυνατοτητες τους).Προσωπικα κανοντας μια αναδρομη και αυτοκριτικη μαζι βρηκα τετοιες. Δυστυχως συμφωνα με αυτα που γραφει ο teo, κανενα απο τα χ/κ μας δεν θεωρω οτι εχει ασφαλεια εφαμιλλη με αυτην των χ/κ των προηγμενων χιονοδρομικα χωρων-ακομα και ο Παρνασσος δε μου δινει αναλογη αισθηση ασφαλειας.Και θα μου πεις :δε μας λες κατι καινουριο. Οποτε μηπως ομως τελικα θα επρεπε να απαιτουμε οχι μονο υποδειγματικο "κοτλε" στις πιστες αλλα ασφαλεστερη χιονοδρομια???Μηπως μας λεει κατι το γεγονος π.χ οτι πολλοι χιονοδρομοι κανουν σκι/snowboard υπο την επηρρεια ουσιων???(χασις ,αλκοολ κλπ).Η οτι οι πιο πολλοι ειναι του στυλ "δε βαριεσαι,σ εμενα θα συμβει???"-τελικα σε εμας συνεβη.... Δε θελω να εκφρασω αποψη για τις συνθηκες περιθαλψης-οταν δεν ημασταν εκει μπροστα,ισως καλυτερα να σιωπησουμε και να περιμενουμε να μαθουμε απο τη ανακριση του ΑΤ.Απλα σε τετοιους τραυματισμους (οπως τελικα αποδειχθηκε) η εκβαση εξαρταται απο την αμεσοτητα ή την ολιγωρια των πρωτων βοηθειων,οποτε δυστυχως αν διαπιστωθη αργοπορια τοτε θα πρεπει να προβληματιστουμε ακομη περισσοτερο. Μακαρι να μπορεσουμε ως νοημονες ανθρωποι και προβληματισμενοι χιονοδρομοι να κινησουμε λιγο τα νηματα ωστε μεσα απο το Συλλογο να εκπαιδευσουμε ολους μας σε προσωπικη ασφαλεια και σε πιο οργανωμενα χιονοδρομικα. υ.γ το παιδι διακομισθηκε στο νοσοκομειο Ναουσας,μολις λιγα χλμ απο το χ/κ-αν το δυστυχημα ειχε συμβει πχ στο καιμακ,ισως να μην ειχε καν προλαβει να φτασει στην Εδεσσα-δυστυχως ζουμε και σε ενα κρατος οπου δεν υπαρχει υγειονομικη υποδομη για περιθαλψη πολυτραυματια κοντα σε μεγαλες πολεις(ενα τραγικα μεγαλο ποσοστο τραυματιων σε τροχαια πεθαινουν η μενουν αναπηροι επειδη δεν υπαρχει τμημα νευροχειρουργικο σε στρατηγικα σημεια στις εθνικες οδους). Μακαρι να ειναι αφορμη αυτο το δυστυχημα για λιγη ενδοσκοπηση και προβληματισμο.... Quote "I would never have imagined that a girl from little ol’ Midland, Ont. would be where I am today.So always dream big…you can make it happen!"(Sarah Burke) Share this post Link to post Share on other sites
Sp 470 Report post #93 Posted December 22, 2010 Και στον Παρνασσό να συμβεί,η διακομιδή τραυματία σε οργανωμένο νοσοκομείο θα πάρει πολύ ώρα,δεδομένου ότι θα πρέπει να πάει στη Λιβαδειά.Από τον Χελμό θα πρέπει να πάει ή στο Ρίο ή στην Πάτρα...Δυστυχώς κανείς δεν ενδιαφέρεται να οργανώσει ιατρεία πέριξ των χιονοδρομικών,ώστε να καλύπτουν τους επισκέπτες.Για να μην πω ότι θα έπρεπε τα Χ.Κ να νοικιάζουν ελικόπτερο για όλη τη χειμερινή περίοδο ώστε να μεταφερθεί ένας τραυματίας πολύ γρήγορα σε ένα νοσοκομείο,αν διαθέτει ελικοδρόμιο φυσικά... Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα μπάχαλο,και δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών εμείς οι πολίτες. Quote Photography Share this post Link to post Share on other sites
Ράνια 616 Report post #94 Posted December 22, 2010 Η σημασία της εκπαίδευσης ΟΛΩΝ μας στις πρώτες βοήθειες φαίνεται κάτι περισσότερο από απαραίτητη. Ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας διοργανώνει για δεύτερη φορά σεμινάριο πρώτων βοηθειών σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΔΩ Quote Share this post Link to post Share on other sites
GiannisV 5 Report post #95 Posted December 22, 2010 Άϊντε και εγώ (το λιθαράκι μου). Οι παλαιοί λέγανε οτι κάθε άνθρωπος έχει δύο σάκους πάνω του που τους κουβαλάει. Έναν μπροστά (με τα κρίματα των άλλων) και έναν πίσω με (με τα κρίματα τα δικά του). Λίγο σκέψη πάνω σ'αυτό και μετά ας πάμε παραπέρα. Quote Ποτέ δεν ξέρεις, μέχρι...να μάθεις.! Share this post Link to post Share on other sites
teosprotos 0 Report post #96 Posted December 22, 2010 Και στον Παρνασσό να συμβεί,η διακομιδή τραυματία σε οργανωμένο νοσοκομείο θα πάρει πολύ ώρα,δεδομένου ότι θα πρέπει να πάει στη Λιβαδειά.Από τον Χελμό θα πρέπει να πάει ή στο Ρίο ή στην Πάτρα...Δυστυχώς κανείς δεν ενδιαφέρεται να οργανώσει ιατρεία πέριξ των χιονοδρομικών,ώστε να καλύπτουν τους επισκέπτες.Για να μην πω ότι θα έπρεπε τα Χ.Κ να νοικιάζουν ελικόπτερο για όλη τη χειμερινή περίοδο ώστε να μεταφερθεί ένας τραυματίας πολύ γρήγορα σε ένα νοσοκομείο,αν διαθέτει ελικοδρόμιο φυσικά...Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα μπάχαλο,και δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών εμείς οι πολίτες. υπάρχουν και ελικοπτερα που ισως στοιχιζουν λιγοτερο απο οργανωμενα ιατρεια οπως πχ αυστρια, ελβετια, ιταλια, γαλλια κλπκλπ Quote Share this post Link to post Share on other sites
TEOXALANDRI 239 Report post #97 Posted December 22, 2010 Rania πολύ καλή η κίνηση για το σεμινάριο... στο προηγούμενο δεν μπορούσα να είμαι παρών... ελπίζω να τα καταφέρω τώρα... Να διευκρινήσω κάτι.... Επειδή ήμουν κάτοχος snowmobile* πιστεψτε με το συγκεκριμένο εργαλείο είναι ότι πιο επικίνδυνο υπάρχει στα χκ από άποψη πρόκλησης ατυχήματος. Τα snowmobiles αναπτύσουν μεγάλες ταχύτητες παρα πολύ γρήγορα... είναι πολύ ασταθή διότι δεν έχουν την ιδιότητα να πλαγιάζουν όπως οι κοινές μοτοσυκλέτες και δεν φρενάρουν έυκολα λόγο της ιδιαίτερης ερπύστριας που έχουν. Οι ερπυστριούλες τους δεν έχουν την ικανότητα να σταματησουν ανετα το βαρος τους (ειδικά με 2 αναβάτες...) πόσο μάλλον σε απότομα κομμάτια. Εννοώ δλδ ότι αν ανεβαίνεις μια πλαγιά... και δεν έχεις φόρα... πιθανόν να μην βγεις πάνω.... Αν ανεβαίνεις μια πλαγιά και αναγκαστείς να σταματήσεις... για να αποφύγεις ένα σκιερ... πάλι δεν βγαίνεις πάνω... Επίσης στις καλές κλίσεις κατεβαίνοντας είναι δεδομένο ότι κάποια στιγμή δεν θα μπορέσεις να σταματήσεις έγκαιρα... Όλα αυτά γίνονται δραματικά χειρότερα όταν η επιφάνεια έχει πάγο... ή σούπα χιόνι....! Εγώ προσωπικά έχω προλάβει να αναπτύξω (μετά το τέλος λειτουργίας του ΧΚΚ) 125 χλμ/ω σε 600μ. περίπου...και μετά ... φρενάριζα... καμια 300αρια... όπως επίσης έχω και ένα καλό ατύχημα (στο απότομο του Αχιλλέα) λόγω πάγου... που έφυγα μαζί με το snowmobile τούμπες κυριολεκτικά... Αρα λοιπόν όλα αυτά καθιστούν τα snowmobile απλά βοηθητικά... έως και αχρηστα σε περίπτωση ατυχηματος... για την μεταφορά τραυματία... Σε πολύ μικρες κλίσεις... μεχρι δλδ ευκολες μπλε πίστες ... ναι μπορούν ΜΕ 100% ΑΣΦΑΛΕΙΑ (για αναβατη και τραυματια) να φανούν χρήσιμα... Από κει και πέρα... παίζεις με την φλόγα... Επίσης τα snowmobile θα πρέπει να φέρουν φάρο χρώματος πορτοκαλί αν κινούνται μεσα στις πίστες.... ειδάλως ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ακόμα και για διάσωση. Επίσης τα ρατρακ. Φανταστείτε ότι ένα Prinorth Everest ζυγίζει περίπου 8 τόνους.... Αν έχει και βίντσι φτάνει τους 11... Το βιντσι υπάρχει για να δενεται το οχημα στην κορυφη της πιστας και να βοηθαει στην κινηση-διαστρωση της πιστας πανω-κατω με ασφαλεια κυριως στις πίστες με μεγάλη κλίση. Αυτο γινεται ωστε το ρατρακ να μην "σπινιαρει-σκαβει" στο χιονι κατα την εκκίνηση ώστε να μην καταστρεφεται η πιστα. Εχετε δει ποτέ ... ρατρακ να κανει τετακέ... σε πίστα...? Εγω όχι αλλά μου περιέγραφε χειρηστης ... καταβαση Στυγας 2 στο πρώτο και απότομο κομμάτι της ... με το κέντρο κλειστό... να δερνεται από ανεμους...και πολύ πολύ βαρύ χιόνι... σούπα... χρώματος καφέ...(αυτο το σκατόπραμα...).Και το τετακέ συνεχιστικε παρόλλο που ο χειρηστης κατέβασε με δύναμη το μαχαίρι του κάτω ώστε να σφηνωσει στο χιονι και να σταματησει...Μπορείτε να φανταστείτε τον τρομο που πήρε...!!! Επίσης έχω δει ρατρακ να θαβεται στο χιονι... και να μην μπορεί να βγει προς τα πανω... ούτε με το βιντσι.... στη Στυγα 1...!!!! Επίσης σε κανενα χιονοδρομικό κέντρο του κοσμου δεν απαγορεύεται να κινηθουν τα ρατρακ εν ώρα λειτουργίας... ακόμα και για να πατάνε πίστες... Όλα τα ρατρακ είναι εφοδιασμένα με πορτοκαλί φάρους... πολύ δυνατές κόρνες... μεγάλους προβολείς... και μπάζερς κατα την όπισθεν...(αυτό το σπαστικό μπιιιιπ... μπιιιιπ... μπιιιπ...). Επίσης σταματανε πολύ πιο ευκολα από τα snowmobiles και στην ανοδο και στην καθοδο... Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που δεν μπορούν να προσεγγίσουν... όπως σε μια πλαγιά απότομη... εκτός πίστας... Θα πρέπει φυσικά να έχει γίνει ειδική κατασκευή για να μπορέις να προσαρμόσεις με σιγουριά ένα φορείο στο μαχαίρι μπροστά... Αρα και το ρατρακ δεν είναι η ιδανική λύση για διασωση... Η μόνη αποδεδειγμένα εγκαιρη ασφαλή και πανταχού παρόν σε περίπτωση ατυχήματος... ΛΥΣΗ... είναι τα πιστερια... Πανε παντού... εντός ή εκτός... πάνε άμεσα... (γι'αυτό πρέπει να είναι πάνω...)κάνουν άμεσα πρώτη διάγνωση... και ενημερώνουν για την κατάσταση του τραυματία... Επίσης μπορούν σχεδόν από παντού να μεταφέρουν φορείο... εκτός αν ο τραυματίας έχει πέσει σε πλαγιά εκτός και πρέπει να τον τραβήξουν πάνω... Εκεί περιπλέκονται τα πράγματα... και είναι να μην σου τύχει... (βλ. ΕΜΑΚ) Πόσες φορές έχω δει πιστερ να κατεβαζουν φορείο... να σφυράνε με τις σφυρίχτρες για να σταματήσουν όλοι οι χιονοδρόμοι... και να ανοιξουν το δρομο... και οι super-duper-gamaw skiers/snowboarders να τους αγνοούν παντελώς... για να μην χάσουν... "φόρα"... Όσον αφορά τις πινακίδες με τα τηλέφωνα ... εγώ δεν έχω δει σε κανένα από τα λίγα κέντρα που έχω πάει... ΕΝΤΟΣ των πιστων... Άλλωστε ο δεκάλογος ορίζει σαφέστατα ότι σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλέσαμε εμείς ή ΌΧΙ.... σταματάμε για να ρωτήσουμε... Αλλά.... Για τα ελικόπτερα... απ'όσο λίγο γνωρίζω... επειδή έτυχε να είμαι παρόν σε μια συζήτηση του κέντρου με γνωστή εταιρεία ιδιωτικών μεταφορών-αποδράσεων Κορυδαλού... με ελικόπτερο για συνεργασία... απλά θα σας πω ότι συννεφιά να έχει.... ΔΕΝ σηκώνεται το ελικόπτερο... Δλδ μας εξηγούσε ο πιλοτος-ιδιοκτητης της εταιρείας... ότι το ελικόπτερο ΔΕΝ έχει την δυνατότητα να "τρυπήσει" το σύννεφο... Δεν μιλάμε να έχει αέρα... ή να χιονίζει... Σκέπασμα... και ζεστή σοκολάτα στο σαλέ... Αν υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει από αυτά...(ρε σεις που χάθηκε ο Capten Powder...?) ίσως να μας έδινα τα φωτα του... Και πάλι όμως δεν ενδύκνηται σαν λύση η διακομιδή με ελικόπτερο... Ασε που χρειάζεται και ειδική κατασκευή για φορείο... Αυτό που το πας...? Να ξερεται ότι είναι πολύ πιθανό ΌΛΑ τα κεντρα της χωρας να εχουν ελλείψεις σε θεματα ασφαλείας... Εκεί όπως λέει και ο τρελοσκιερ... (και όχι σκιερτρελός...) θα πρέπει ΌΛΟΙ να είμαστε αδιαπραγμάτευτοι.... Φιλικά Τεο... *650 κυβικα διχρονο δυκυλινδρο διπλά καρμπυρατερ... αμεση μετάδοση με υμάντα... Το πόσο έπινε... δεν λέγεται... Ουτε εγώ στα νιάτα μου.... Quote O Βαθειάς Λάκκας που έγινε Βαθειά Μ@λ@κ@ς Share this post Link to post Share on other sites
Χρήστος Μ. 3,950 Report post #98 Posted December 22, 2010 Εχετε τρελαθεί τελείως μου φαίνεται ... ..τέλος πάντων , μια μικρή παρατήρηση ως προς τα σεμινάρια Α βοηθειών. Καλά και χρήσιμα για τον κοινό χιονοδρόμο τουρίστα, για εγκυκλοπαιδικούς λόγους , επιμορφωτικούς και κυρίως για να καταλάβουμε οτι η παροχή τέτοιων βοηθειών δεν είναι παιχνίδι , είναι σοβαρό εγχείρημα. Κοινως μην νομίζει κανένας οτι μετά από ένα τέτοιο σεμινάριο μπορεί να ακινοτοποιήσει κάποιος ένα βαριά τραυματισμένο και να τον μεταφέρει ξέρω γω στο ιατρείο του κέντρου. Να δείτε που μετά από ένα τέτοιο σεμινάριο θα συμφωνήσουμε όλοι παρέα οτι τα χιονοδρομικά χρειάζονται ειδικό προσωπικό για την παροχή τέτοιων υπερησιών. Αλλά εδώ υπήρχαν καλύτερες εποχές και πιο ιδανικές για την δημιουργία σοβαρου ski-patrol , και δεν έκαναν τίποτα! ΤΩΡΑ περιμένεται; Λυπάμε που το λέω , αλλά καλύτερα να τα κλείσουν αν περιμένετε να προσλαβουν τέτοιο προσωπικό, δεν γίνεται εξάλλου αυτό , δεν ειναι βιώσιμο. Αν κάποια μέρα τα πάρει στο κρανίο κάποιος εισαγγελέας θα μοριάσει λουκέτα στα ..."ελληνικά χιονοδρομικά". Quote People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff Share this post Link to post Share on other sites
mainalo 1,542 Report post #99 Posted December 22, 2010 Rania πολύ καλή η κίνηση για το σεμινάριο... στο προηγούμενο δεν μπορούσα να είμαι παρών... ελπίζω να τα καταφέρω τώρα... Να διευκρινήσω κάτι.... Επειδή ήμουν κάτοχος snowmobile* πιστεψτε με το συγκεκριμένο εργαλείο είναι ότι πιο επικίνδυνο υπάρχει στα χκ από άποψη πρόκλησης ατυχήματος. Τα snowmobiles αναπτύσουν μεγάλες ταχύτητες παρα πολύ γρήγορα... είναι πολύ ασταθή διότι δεν έχουν την ιδιότητα να πλαγιάζουν όπως οι κοινές μοτοσυκλέτες και δεν φρενάρουν έυκολα λόγο της ιδιαίτερης ερπύστριας που έχουν. Οι ερπυστριούλες τους δεν έχουν την ικανότητα να σταματησουν ανετα το βαρος τους (ειδικά με 2 αναβάτες...) πόσο μάλλον σε απότομα κομμάτια. Εννοώ δλδ ότι αν ανεβαίνεις μια πλαγιά... και δεν έχεις φόρα... πιθανόν να μην βγεις πάνω.... Αν ανεβαίνεις μια πλαγιά και αναγκαστείς να σταματήσεις... για να αποφύγεις ένα σκιερ... πάλι δεν βγαίνεις πάνω... Επίσης στις καλές κλίσεις κατεβαίνοντας είναι δεδομένο ότι κάποια στιγμή δεν θα μπορέσεις να σταματήσεις έγκαιρα... Όλα αυτά γίνονται δραματικά χειρότερα όταν η επιφάνεια έχει πάγο... ή σούπα χιόνι....! Εγώ προσωπικά έχω προλάβει να αναπτύξω (μετά το τέλος λειτουργίας του ΧΚΚ) 125 χλμ/ω σε 600μ. περίπου...και μετά ... φρενάριζα... καμια 300αρια... όπως επίσης έχω και ένα καλό ατύχημα (στο απότομο του Αχιλλέα) λόγω πάγου... που έφυγα μαζί με το snowmobile τούμπες κυριολεκτικά... Αρα λοιπόν όλα αυτά καθιστούν τα snowmobile απλά βοηθητικά... έως και αχρηστα σε περίπτωση ατυχηματος... για την μεταφορά τραυματία... Σε πολύ μικρες κλίσεις... μεχρι δλδ ευκολες μπλε πίστες ... ναι μπορούν ΜΕ 100% ΑΣΦΑΛΕΙΑ (για αναβατη και τραυματια) να φανούν χρήσιμα... Από κει και πέρα... παίζεις με την φλόγα... Επίσης τα snowmobile θα πρέπει να φέρουν φάρο χρώματος πορτοκαλί αν κινούνται μεσα στις πίστες.... ειδάλως ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ακόμα και για διάσωση. Επίσης τα ρατρακ. Φανταστείτε ότι ένα Prinorth Everest ζυγίζει περίπου 8 τόνους.... Αν έχει και βίντσι φτάνει τους 11... Το βιντσι υπάρχει για να δενεται το οχημα στην κορυφη της πιστας και να βοηθαει στην κινηση-διαστρωση της πιστας πανω-κατω με ασφαλεια κυριως στις πίστες με μεγάλη κλίση. Αυτο γινεται ωστε το ρατρακ να μην "σπινιαρει-σκαβει" στο χιονι κατα την εκκίνηση ώστε να μην καταστρεφεται η πιστα. Εχετε δει ποτέ ... ρατρακ να κανει τετακέ... σε πίστα...? Εγω όχι αλλά μου περιέγραφε χειρηστης ... καταβαση Στυγας 2 στο πρώτο και απότομο κομμάτι της ... με το κέντρο κλειστό... να δερνεται από ανεμους...και πολύ πολύ βαρύ χιόνι... σούπα... χρώματος καφέ...(αυτο το σκατόπραμα...).Και το τετακέ συνεχιστικε παρόλλο που ο χειρηστης κατέβασε με δύναμη το μαχαίρι του κάτω ώστε να σφηνωσει στο χιονι και να σταματησει...Μπορείτε να φανταστείτε τον τρομο που πήρε...!!! Επίσης έχω δει ρατρακ να θαβεται στο χιονι... και να μην μπορεί να βγει προς τα πανω... ούτε με το βιντσι.... στη Στυγα 1...!!!! Επίσης σε κανενα χιονοδρομικό κέντρο του κοσμου δεν απαγορεύεται να κινηθουν τα ρατρακ εν ώρα λειτουργίας... ακόμα και για να πατάνε πίστες... Όλα τα ρατρακ είναι εφοδιασμένα με πορτοκαλί φάρους... πολύ δυνατές κόρνες... μεγάλους προβολείς... και μπάζερς κατα την όπισθεν...(αυτό το σπαστικό μπιιιιπ... μπιιιιπ... μπιιιπ...). Επίσης σταματανε πολύ πιο ευκολα από τα snowmobiles και στην ανοδο και στην καθοδο... Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που δεν μπορούν να προσεγγίσουν... όπως σε μια πλαγιά απότομη... εκτός πίστας... Θα πρέπει φυσικά να έχει γίνει ειδική κατασκευή για να μπορέις να προσαρμόσεις με σιγουριά ένα φορείο στο μαχαίρι μπροστά... Αρα και το ρατρακ δεν είναι η ιδανική λύση για διασωση... Η μόνη αποδεδειγμένα εγκαιρη ασφαλή και πανταχού παρόν σε περίπτωση ατυχήματος... ΛΥΣΗ... είναι τα πιστερια... Πανε παντού... εντός ή εκτός... πάνε άμεσα... (γι'αυτό πρέπει να είναι πάνω...)κάνουν άμεσα πρώτη διάγνωση... και ενημερώνουν για την κατάσταση του τραυματία... Επίσης μπορούν σχεδόν από παντού να μεταφέρουν φορείο... εκτός αν ο τραυματίας έχει πέσει σε πλαγιά εκτός και πρέπει να τον τραβήξουν πάνω... Εκεί περιπλέκονται τα πράγματα... και είναι να μην σου τύχει... (βλ. ΕΜΑΚ) Πόσες φορές έχω δει πιστερ να κατεβαζουν φορείο... να σφυράνε με τις σφυρίχτρες για να σταματήσουν όλοι οι χιονοδρόμοι... και να ανοιξουν το δρομο... και οι super-duper-gamaw skiers/snowboarders να τους αγνοούν παντελώς... για να μην χάσουν... "φόρα"... Όσον αφορά τις πινακίδες με τα τηλέφωνα ... εγώ δεν έχω δει σε κανένα από τα λίγα κέντρα που έχω πάει... ΕΝΤΟΣ των πιστων... Άλλωστε ο δεκάλογος ορίζει σαφέστατα ότι σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλέσαμε εμείς ή ΌΧΙ.... σταματάμε για να ρωτήσουμε... Αλλά.... Για τα ελικόπτερα... απ'όσο λίγο γνωρίζω... επειδή έτυχε να είμαι παρόν σε μια συζήτηση του κέντρου με γνωστή εταιρεία ιδιωτικών μεταφορών-αποδράσεων Κορυδαλού... με ελικόπτερο για συνεργασία... απλά θα σας πω ότι συννεφιά να έχει.... ΔΕΝ σηκώνεται το ελικόπτερο... Δλδ μας εξηγούσε ο πιλοτος-ιδιοκτητης της εταιρείας... ότι το ελικόπτερο ΔΕΝ έχει την δυνατότητα να "τρυπήσει" το σύννεφο... Δεν μιλάμε να έχει αέρα... ή να χιονίζει... Σκέπασμα... και ζεστή σοκολάτα στο σαλέ... Αν υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει από αυτά...(ρε σεις που χάθηκε ο Capten Powder...?) ίσως να μας έδινα τα φωτα του... Και πάλι όμως δεν ενδύκνηται σαν λύση η διακομιδή με ελικόπτερο... Ασε που χρειάζεται και ειδική κατασκευή για φορείο... Αυτό που το πας...? Να ξερεται ότι είναι πολύ πιθανό ΌΛΑ τα κεντρα της χωρας να εχουν ελλείψεις σε θεματα ασφαλείας... Εκεί όπως λέει και ο τρελοσκιερ... (και όχι σκιερτρελός...) θα πρέπει ΌΛΟΙ να είμαστε αδιαπραγμάτευτοι.... Φιλικά Τεο... *650 κυβικα διχρονο δυκυλινδρο διπλά καρμπυρατερ... αμεση μετάδοση με υμάντα... Το πόσο έπινε... δεν λέγεται... Ουτε εγώ στα νιάτα μου.... +1000 που να δεις το ρατράκ να φεύγει απο την κορυφή της ανατολικής με κομένη πλάκα χιονιού απο κάτω του και να σταματά στο μέσο της πίστας αφού πρώτα εχει κόψει 3 έλατα στεγνά σαν μαρούλι και να σταματά στο επόμενο έλατο μισοδιαλυμένο. την προηγούμενη ημέρα είχε κοπεί ξανά χιόνι απο τον 4 πυλώνα του Αετού (βορεινό) και σταμάτησα με το μαχαίρι στον 2 πυλώνα (ακόμα στραβός είναι ο πυλώνας) και μετά απο δυο ημέρες αγαπητέ ΤΕΟ απο αυτά τα συμβάντα βγάλαμε τους πεντε νεκρούς απο την χιονοστιβάδα... Λοιπόν πάνω απο ολα οταν πηγαίνουμε για σκι πρεπει να προσέχουμε τι κάνουμε πως το κάνουμε και γιατί το κάνουμε.Στα νιάτα μου εχω κατέβει αρκετές φορές τη Στύγα κάτω απο τους πυλώνες κάνοντας SUPERG και απο την μεση και κάτω ελευθέρα ,συγγνώμη αλλά αν θα εφευγα και θα τσακιζόμουν πάνω σε κανα πυλώνα ή σε βράχια με 100 χλμ δεν θα μου έφταιγε το χ.κ αλλά το κεφάλι μου .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRESIDENT 13,124 Report post #100 Posted December 22, 2010 επειδη δεν γνωριζω που να ανεβασω το ποστ μου για το θεμα του ατυχου σκιερ το γραφω εδω πολλη καλη η ανακοίνωση του ΣΥΛΛΟΓΟΥ για την συμπαράστασή πανω στο θεμα αυτο ... ναι αλλα μετα τι αλλο !! αυτο και τελος, τρεχει κάποια επιστολή διαμαρτυρίας κλπ για το θεμα, απο εμας προς το χκ ..... θα εχουμε ενημερωση , η αυτο και τελειωσαμε ενα απλο μελος που εχει ανησυχίες για το αυριο τις χιονοδρομιας ... Quote ΠΙΣΟΔΕΡΙ ΤΟ ΚΑΛΎΤΕΡΌ ΧΚΕΝΤΡΟ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ Share this post Link to post Share on other sites