Jump to content
ΜΙΚ

Εκπομπές αερίου θερμοκηπίου και Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Recommended Posts

-Ας πιέσουμε όσο μπορούμε προς τον κινητήρα υδρογόνου (μάλλον η μοναδική εφικτή λύση προς το παρόν), πριν σπαταλήσουμε το θαυμαστό αυτό σύμπλεγμα υδρογονανθράκων, που λέγεται πετρέλαιο και που τόσο το χρειαζόμαστε σαν πρώτη ύλη και όχι σαν καύσιμο.

Καταρχάς Λούι πολύ ωραίο post.

 

Το υδρογόνο είναι φορέας ενέργειας, δεν είναι πηγή ενέργειας. Είτε το παράγεις από ηλεκτρικό ρεύμα με ηλεκτρόλυση, είτε από υδρογονάνθρακες (φυσικό αέριο, πετρέλαιο φυσικά με εκπομπές C02) . Αν το ηλεκτρικό σου ρέυμα για την ηλεκτρόλυση προέλθει από ΑΠΕ είναι πράγματι οικολογικό, αν όχι καλύτερα πετρέλαιο.

 

Να προσθέσω την πιο οικολογική κίνηση που μπορεί να κάνει ο καθένας μας σήμερα. Μηχανάκι (υποκατηγορία το ποδήλατο αλλά το Πεντέλη Σεπόλια άντε πες βγαίνει, το Σεπόλια Πεντέλη θα μου επιτρέψεις να χρειάζομαι μοτέρ για να βγει)

 

Εκτός από το πρωτογενές (πχ εγώ έχω κατανάλωση 3l/100km στην πόλη, υπάρχουν μηχανάκια και με λιγότερο) υπάρχει και το δευτερογενές τεκμαρτό αποτέλεσμα εξοικονόμησης λόγω μείωσης της κίνησης.

 

Πρακτικά μπορεί να εξαφανιστεί το μποτιλιάρισμα εάν όλοι πάρουν ένα μηχανάκι. Σήμερα υπάρχει και μηχανάκι σκεπαστό για όσους κρυώνουν και μηχανάκι που δεν πέφτει και πάει με δίπλωμα αυτοκινήτου και το κύριο επιχείρημα για όσους φοβούνται είναι...χωρίς να υπάρχουν αμάξια πως θα καταφέρω να χτυπήσω με μηχανάκι στην Αθήνα.

 

Πιστέψτε με 10 χρόνια με μηχανή στην Αθήνα βρέχει 1 στις 20 μέρες και κινδυνεύεις να χτυπήσεις μόνο από αμάξια

 

Αλλά και τα οικονομικά συμφέροντα και η καλοπέρασή μας το μόνο που κάνουν είναι να αποτρέπουν τον κόσμο από μια τόσο απλή, οικονομική, οικολογική λύση που σου προσφέρει 20-30-40 παραπάνω λεπτά την ημέρα στον ελεύθερο χρόνο σου.

 

Για τον κινητήρα υδρογόνου που λες. Σήμερα ουσιαστικά παρακολουθούμε την μάχη υδρογόνου/μπαταριών/βιοκαυσίμων στο ποιος θα κατακτήσει το μέλλον της αυτοκίνησης

 

Και φυσικά μαντέψτε ποιές εταιρίες είναι πρωτοπόρες στον τομέα. Ναι σωστά shell, bp κλπ κλπ

 

Προφανώς και σήμερα αν ληφθεί η απόφαση μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να αντικατασταθούν με υδρογόνου το οποίο θα βγει ψιλοακριβό (+50% από το σημερινό και με αύξηση κόστος καυσίμου τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια), ηλεκτροκίνητα (+20-35% από το σημερινό αλλά με τα γνωστά προβλήματα αυτονομίας) και βιοκαυσίμων (περίπου το ίδιο κόστος αλλά θα αυξηθεί το κόστος καυσίμου).

 

Από την άλλη ξέρετε πόσο κάνει ένα λίτρο βενζίνης και ένα αυτοκίνητο? Το λίτρο κάνει 0,3ευρώ στο διυλιστήριο και το αυτοκίνητο κάνει 10.000 στο εργοστάσιο και εσείς το αγοράζετε 15-20.000.

 

Οπότε όπως όλοι φανταζόμαστε με σωστή φορολογία (η οποία φυσικά θα προκύψει μόλις το αποφασίσουν η shell και η BP) τεχνικά δεν υπάρχει κανένα θέμα στο να αποκτήσουμε όλοι αύριο το πρωί οικολογικά αυτοκίνητα. Αλλά ακόμα η shell και η BP, η οποία παρεπιπτώντος ονομάζεται Beyond Petroleum και όχι British Petroleum όπως παλιά δεν το έχουν αποφασίσει. Σε 5-10 χρόνια μάλλον ξαφνικά μια μέρα θα τους βγει το business plan πιο καλά με υδρογόνο και θα πάμε όλοι σε υδρογόνο.

 

Τι είπατε γιατί δε το κάνουμε σήμερα? Γιατί σήμερα θα βγάλουν πιο πολλά κέρδη από το πετρέλαιο. Τεχνικά δεν έχει πρόβλημα ούτε το υδρογόνο ούτε οι μπαταρίες ενώ και τα δύο οικονομικά δεν είναι πολύ ακριβότερα μάλλον προς το ανταγωνιστικά άνετα πάνε.

 

Για τα βιοκαύσιμα προσωπικά δεν τα έχω και για ιδιαίτερα ανανεώσιμα αλλά μπορούμε να περάσουμε ατελείωτες ώρες να το συζητάμε αν το να καις το δέντρο επειδή το φύτεψες είναι οικολογικότερο από το να καις πετρέλαιο που είναι δέντρο που φυτεύτηκε μόνο του πριν 200.000.000 χρόνια

 

Τέλος και για το υδρογόνο και για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μάλλον ανεμογεννήτριες θα βάζουμε, εκτός αν φθηνήνουν τόσο πολύ τα φωτοβολταικά ή/και βρεθεί η σύντηξη. Οπότε πάρτε μηχανάκια για τη πόλη και polo/υβριδικό/κάτι οικονομικό τέλος πάντων για το σκι. Και το tiguan γεμάτο με 4 άτομα κάτι κάνει. 2.5lt/άτομο/100km pa mal.

 

Aν καίμε κάρβουνο για ηλεκτρικό όπως η φόρτιση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε κύκλο ενέργειας είναι πολύ πιο οικολογικό ένα αυτοκίνητο με βενζίνη από ένα ηλεκτρικό.

Το ίδιο ισχύει και για υδρογόνο. Αν το υδρογόνο έχει έρθει από ηλεκτρόλυση με λιγνίτη σε εκπομπές ρύπων δεν κερδίζεις κάτι ίσα ίσα χάνεις.

Αντίστοιχη οικολογική πατάτα είναι να ανοίγουμε τα aircondition για θέρμανση. Σε κύκλο απόδοσης είναι 30% της ενέργειας του λιγνίτη στην Πτολεμαίδα έγινε τελικά ηλεκτρική, άλλο 10 χάθηκε σε απώλειες να έρθει Αθήνα και άλλο 40% χάθηκε στην απόδοση του air condition. Ένας καλός λέβητας πετρελαίου έχει απόδοση :D%+

Edited by ΜΙΚ

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites
Η Ελλάδα και άλλες χώρες με θάλασσα ας πάρουν ενέργεια και από τα κύματα

Μάλλον τα κύματα για τα επόμενα 20/30 χρόνια δεν θα παίξουν ιδιαίτερο ρόλο. Και εγώ τα πιστεύω πάρα πολύ αλλά μάλλον ούτε η ενεργειακή πυκνότητα ούτε οι συνθήκες παραγωγής επιτρέπουν να κατέβει το κόστος κοντά σε αυτό που έχουν πχ τα φωτοβολταικά. Και όσο και αν φαίνεται κουφό στην Ελλάδα δεν έχουμε δυνατά κύματα.

 

Όλα τα πειράματικά εγκατεστημένα σσυτήματα της προηγούμενης δεκαετίας (και δεν ήταν λίγα) έβγαλαν τεράστιο κόστος και πάρα πολλά προβλήματα (που καταλήγουν σε κόστος) logistics όπως συντήρηση, εγκτάσταση κλπ κλπ. Δεν φαίνεται ρεαλιστικά να πέφτει κάτω από τα 500 ευρώ τη MWh μέσα στα επόμενα 10-15 χρόνια.

 

Εγώ φανατικός του αέρα μάλλον βλέπω πιο πολύ μέλλον στα kite όπου άνετα σε λίγα χρόνια θα έχεις αετό με παραπάνω από 5χλμ καλώδιο να δουλεύει σε πολύ και σταθερό αέρα με δυναμικές ίσως και παραπάνω από 100-200MW το κομμάτι. Γλυτώνεις τα χωματουργικά και δεν πολυενοχλεί μιας και μπορεί να μπει στον κάμπο ενώ εκτός από την πολιτική αεροπορία δεν μπορώ να φανταστώ ποιος θα ενοχληθεί.


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

YouTube Video ->

 

Famellos.jpg

 

 

 

 

με βλέπω μετά 20 -30 χρόνια, αν ζω,

να σιγομουρμουράω το παραπάνω (πολύ ωραίο) τραγούδι του Μανώλη

 

"... πολύ κακό για περισσότερο τίποτα ..."

Edited by panpanou

dropdown.gif

 

... δει γαρ με συνεχώς αποπλανώμενον, τελειώσαι τον δρόμον ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καθόλου γραφικότητες δεν είναι Loui. Μα και αν δεν καταφέρουμε τίποτα στο τέλος δεν πειράζει , είμαστε εδώ σήμερα για να θυμόμαστε που πραγματικά ζούμε:

 

YouTube Video ->

People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ποταμός της καθαρής ενέργειας

 

Τα έξι φράγματα του Αλιάκμονα δημιουργούν μοναδική συστοιχία λιμνών στην περιοχή

 

 

30-07-12_454464_1.jpg

Του ΘΑΝΑΣΗ ΤΣΙΓΓΑΝΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Στα σχολικά βιβλία ο ποταμός Αλιάκμονας είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός της Ελλάδας. Εχει τις πηγές του στον Γράμμο και τις εκβολές του στον Θερμαϊκό Κόλπο, διασχίζοντας πέντε νομούς. Στην αναθεώρησή τους τα σχολικά εγχειρίδια θα πρέπει τώρα να τον αναφέρουν ως τον ποταμό της καθαρής ενέργειας.

 

Στις 13 Ιουλίου, η ΔΕΗ προχώρησε στην έμφραξη της σήραγγας εκτροπής του φράγματος του υδροηλεκτρικού Εργου Ιλαρίωνα και ξεκίνησε έτσι η δημιουργία ενός νέου υδροταμιευτήρα που θα προσφέρει ύδρευση, άρδευση, τουριστική ανάπτυξη, αντιπλημμυρική ανάσχεση στους νομούς Κοζάνης και Γρεβενών και φυσικά καθαρή ηλεκτρική ενέργεια, αυξάνοντας κι άλλο το ποσοστό των πολύτιμων καθαρών πηγών ενέργειας στο εθνικό ενεργειακό χαρτοφυλάκιο. Ο Αλιάκμονας καλύπτει πλέον το 2%-2,5% στο συνολικό 8-10% της καθαρής ενέργειας που παράγει η χώρα κυρίως από τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς του μεγαλύτερου σε μήκος ελληνικού ποταμού, του Αχελώου κι άλλων μικρότερων ποταμών της ηπειρωτικής Ελλάδας. Τα φράγματά του που έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία 35 χρόνια δημιουργούν μια μοναδική συστοιχία λιμνών που ξεκινά από τις λίμνες του Μακροχωρίου και της Αγίας Βαρβάρας Ημαθίας και συνεχίζεται στις λίμνες των Ασωμάτων, της Σφηκιάς, του Πολυφύτου και τώρα αυτής του Ιλαρίωνα. Ισως στο μέλλον κι αν η οικονομική κατάσταση της χώρας το επιτρέψει και η ΔΕΗ το κατορθώσει, να προστεθεί και η τεχνητή λίμνη Ελαφιού...

Λόγω του γεωανάγλυφου της περιοχής ή λόγω κάποιας μορφολογικής συγκυρίας και του σχεδιασμού της ΔΕΗ, η κάθε μια από αυτές τις τεχνητές λίμνες «βλέπει» την άλλη, με κυρίαρχη τη λίμνη του Πολυφύτου, έκτασης 74 τ. χλμ. τη μεγαλύτερη και μητρική λόγω κατασκευής του φράγματός της τη δεκαετία του '70. Αλλωστε, το νέο λιθόρριπτο φράγμα ύψους 130 μέτρων του Υδροηλεκτρικού Σταθμού Ιλαρίωνα συνολικού όγκου 9 εκατ. κ.μ. που θα δημιουργήσει τον ταμιευτήρα χωρητικότητας 520 εκατ. τ. χλμ. δεν απέχει παρά 2-3 χλμ. από τη ΝΔ όχθη της λίμνης Πολυφύτου, στη γέφυρα του Ρυμνίου Κοζάνης. Ο εξοπλισμός του ΥΗΣ Ιλαρίωνα περιλαμβάνει τον κύριο σταθμό που αποτελείται από δύο υδροστροβίλους συνολικής ισχύος 155,2 MW κι ένα μικρό υδροηλεκτρικό έργο για την εξασφάλιση της οικολογικής παροχής ισχύος 4,2 MW.

Η ισχύς του νέου ΥΗΣ Ιλαρίωνα Κοζάνης, σύμφωνα με στοιχεία που διέθεσε στην «Κ» ο τομεάρχης Λειτουργίας και Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων της ΔΕΗ κ. Παναγιώτης Πεσεξίδης, θα προστεθεί σε αυτήν που παρέχουν στο ενεργειακό σύστημα της χώρας οι ΥΗΣ Πολυφύτου Κοζάνης με 420 GWH τον χρόνο (3 μονάδες των 125 MW), της Σφηκιάς Ημαθίας (3 μονάδες των 105 MW), των Ασωμάτων Ημαθίας (2 μονάδες των 55 MW), της Αγίας Βαρβάρας 940 ΚW και του Μακρυχωρίου Ημαθίας (3 μονάδες των 3,5 MW). Ο σταθμός Ιλαρίωνα προβλέπεται ότι θα παράγει ετησίως 330 GWH καθαρής ενέργειας συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ΔΕΗ και της εθνικής οικονομίας, στη διατήρηση της ποιότητας του περιβάλλοντος και της ασφάλειας ενεργειακού εφοδιασμού. Πάντως, η λειτουργία των ΥΗΣ του Αλιάκμονα δεν καθορίζεται από τις ενεργειακές ανάγκες της χώρας, αλλά από τις ανάγκες ύδρευσης, άρδευσης - αντιπλημμυρικής ανάσχεσης. Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι τρίτη κατά σειρά στις παροχές των φραγμάτων, αλλά είναι αναμφίβολα πολύτιμος κρίκος στην ηλεκτροδότηση, λόγω της ταχύτατης ενσωμάτωσής τους στο ενεργειακό σύστημα της χώρας.

 

Τουριστικοί προορισμοί

Η Θεσσαλονίκη χρησιμοποιεί το 70% των αναγκών ύδρευσής της από τον Αλιάκμονα. Τα περισσότερα φράγματά του λειτούργησαν ευεργετικά στο περιβάλλον των νομών Ημαθίας και Κοζάνης. Ορισμένα από αυτά θεωρούνται «έργα ανθρώπων που συμπληρώνουν το έργο της φύσης». Η Αγία Βαρβάρα έξω από τη Βέροια καθίσταται τουριστικός προορισμός, ενώ η λίμνη Πολυφύτου Κοζάνης αναδεικνύεται σε οικολογικό παράδεισο-καταφύγιο πουλιών που προσφέρεται για τουρισμό.

 

Μια νέα λίμνη γεννιέται στο φράγμα Ιλαρίωνα

Η λίμνη Ιλαρίωνα (παίρνει το όνομά της από το μοναστήρι του Ιλαρίωνος της Αιανής Κοζάνης, δίπλα στο οποίο κατασκευάστηκε το φράγμα) είναι η νεώτερη λίμνη της χώρας. Μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί ο σχηματισμός της.

Η περίοδος αυτή, όπως ανέφεραν οι υδρογεωλόγοι της ΔΕΗ, είναι και η πιο κρίσιμη για τον σχηματισμό μιας λίμνης και γι' αυτόν τον λόγο προηγούνται εκτεταμένες γεωλογικές και υδρογεωλογικές μελέτες στο έδαφος που θα καλύψει.

Κομβικό σημείο είναι ο ρυθμός που γεμίζει και σύμφωνα με τη ΔΕΗ η έμφραξη του φράγματος, ενώ η ανάπτυξή της εξελίσσεται σύμφωνα με τον σχεδιασμό.

Συνολικά η επιφάνεια των νερών της θα καλύπτει έκταση 21 τετραγωνικών χιλιομέτρων στα όρια των νομών Κοζάνης και Γρεβενών, αλλά είναι η τεχνητή λίμνη για την οποία έγιναν οι λιγότερες απαλλοτριώσεις, καθώς ο Αλιάκμονας σ' αυτήν την περιοχή, δηλαδή από τη Μονή Ιλαρίωνος μέχρι τη Μονή του Οσίου Νικάνορος Γρεβενών (Ζάβορδα), στο διάβα των αιώνων, έχει σχηματίσει βαθιές και απόκρημνες χαράδρες που τώρα θα προσφέρουν μεγάλο βάθος νερών.

Είναι η έκτη λίμνη που δημιουργείται κατά μήκος του ποταμού.

 

Μεταφορά εκκλησίας

Οι παραποτάμιες σωστικές ανασκαφές που έγιναν τα τελευταία χρόνια έφεραν στο φως σημαντικά στοιχεία για την προϊστορία της Μακεδονίας και τον μακεδονικό ελληνισμό, ενώ η ΔΕΗ διέθεσε κονδύλι 800.000 ευρώ για να μεταφέρει σε ράγες και σε νέα υψηλότερη θέση το παλιό μοναστήρι της Παναγίας Τουρνικίου Γρεβενών, προκειμένου να μην κατακλυστεί από τα νερά της.

Η υπέροχη διαδρομή που ενώνει τις αρχαιότητες της Βεργίνας με την Αιανή δημιουργεί τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης μοναδικού τουριστικού προϊόντος με πολυποίκιλο ενδιαφέρον, αναφέρει ο Δήμος Κοζάνης.

Τα νερά του νέου ταμιευτήρα σε μια εποχή που οι κλιματικές αλλαγές συνδέονται με προβλήματα λειψυδρίας θα συνιστούν πλεονέκτημα, αναφέρει ο δήμαρχος κ. Λάζαρος Μαλούτας και προσθέτει πως «ο Δήμος Κοζάνης θα παρακολουθεί την τήρηση των δεσμεύσεων της ΔΕΗ για την προστασία των μνημείων, αλλά και την εξέλιξη των εργασιών αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος στην περιοχή της Μονής Ιλαρίωνος ώστε να ξαναγίνει πόλος έλξης χιλιάδων τουριστών».

  • Like 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
  • Posts

    • ή ειμαι πολυ τυχερος ή μαθαινουν ολοι το που παω και αποφευγουν το χιονοδρομικο :-) .Δεν εχω πετυχει ποτε και πουθενα κοσμο,μονο μια φορα θυμαμαι στη κορτινα ειχα αναμονη 5 λεπτα σε λιφτ. Βεβαια η αληθεια ειναι οτι παω 2 ταξιδια το χρονο,ενα αρχες Δεκεμβριου και ενα μεσα-τελος Μαρτιου,οποτε μαλλον παιζει ρολο και η εποχη (+ οτι προτιμω τα χιονοδρομικα που δεν εχουν μια γονδολα που σε ανεβαζει στις πιστες απο το χωριο,αλλα εχουν πολλα διαφορετικα σημεια που μπορεις να ανεβεις στο ιδιο βουνο).Το καλυτερο μου οι Δολομιτες πριν 2 χρονια,αρχες Απριλιου και χιονιζε.Καπου περνουσα απο τους ανθρωπους που δουλευαν στα λιφτ και ηθελα να τους ζητησω συγνωμη που καθονται 8 ωρες για να κανουμε μονο εμεις σκι!!!!.Αδεια τα παντα λεμε...
    • άντε πάλι
    • ναι  όλοες οι καινούργιες flow (εκτος από 1 μοντέλο μου φαίνεται) είναι συμβατές
    • Οι δεστρες σου ειναι συμβατες με το channel της burton?
    • Το ΑPP υπαρχει . Αλλα το eurosport ακυρωσε τις συνδρομες στην ελλαδα (και σε αλλες χωρες) γιατι εδωσε τα τηλεοπτικα δικαιωματα στο vodafone tv. Εγινε και refund της συνδρομης. Πλεον οι εφαρμογη υπαρχει αλλα δεν μπορεις να δεις Live τα eurosport 1 kai eurosport 2. On demand μπορεις να δεις τους παλιους αγωνες. Δεν ξερω ομως αν θα προστεθουν οι νεοι για να μπορεις να τους βλεπεις εστω την επομενη μερα . σιγουρα παντως live δεν θα μπορεις να τους βλεπεις....  
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Acidgurl
      Acidgurl
      (40 years old)
    2. Atalji
      Atalji
      (38 years old)
    3. gali
      gali
      (40 years old)
    4. Salonica_snow
      Salonica_snow
      (25 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,377
    • Total Posts
      461,430
  • Member Statistics

    • Total Members
      11,447
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    Liesemop
    Joined
×
×
  • Create New...