Jump to content

Recommended Posts

Ο ορισμος της ξεφτυλας για τον ελληνικο κρατικο μηχανισμο διασωσης...

Θυμάμαι σε μια επιδειξη του ΕΣ τον πιλοτο να κατεβαζει το σινουκ σε μερικους ποντους απο τη θαλασσα, εναν τετοιο πιλοτο της προκοπης δεν μπορουσαν να στειλουν να επιχειρησει;


<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος, (μπορείς Χρήστο-ChrisZ να μας το επιβεβαιώσεις;), αλλά είναι άλλο το SAR σε θάλασσα και άλλο σε βουνό. Καλώς ή κακώς επιχειρησιακά εκεί είναι εξειδικευμένοι οι δικοί μας.


sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σιγουρα η πτηση πανω απο ορεινους ογκους ειναι πολυ πιο δυσκολη γιατι τα ρευματα αερα μεταβάλλονται συνεχως ή ακομα χειροτερα γινονται και τελειως αντιθετα μεσα σε μερικα δευτερόλεπτα....

  • Like 1

<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος, (μπορείς Χρήστο-ChrisZ να μας το επιβεβαιώσεις ;), αλλά είναι άλλο το SAR σε θάλασσα και άλλο σε βουνό. Καλώς ή κακώς επιχειρησιακά εκεί είναι εξειδικευμένοι οι δικοί μας.

 

Οι συνθηκες ειναι τελειως διαφορετικες αναμεσα σε Θαλασσα κ Βουνο αλλα αυτοι που επανδρωνουν ολα τα εναερια SAR Μεσα (Super puma, C-130, Agusta Bell, Σινουκ κτλ...) σας διαβεβαιωνω επειδη το εζησα για 15 μηνες απο κοντα οτι ειναι ΑΡΤΙΑ εκπαιδευμενοι σε αυτες και ετοιμοι ανα πασα στιγμη 24 ωρες/24ωρο 365 μερες το χρονο να επεμβουν οπου χρειαστει. Τωρα τι παιζει με τις επιγειες δυναμεις δεν το γνωριζω........ ;)

  • Like 3

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αεροπορία ήσουν ή αεροπορία στρατού;

 

Πάντως στα Chinook (Α.Σ.) που υπηρέτησα εγώ αυτό που θυμάμαι είναι ότι ναι μεν είναι εκπαιδευμένοι για όλες τις συνθήκες, αλλά πρακτικά το 90% των ασκήσεων που πέτυχα εγώ (δηλαδή η εμπειρία τους) ήταν στη ή κοντά σε θάλασσα.

 

Χρήστο πραγματικά χρειαζόμαστε τα φώτα σου εδώ.

Edited by wraith

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τραγικό ..εκπαιδευμένοι η μη ,,, να επιχειρούν με super puma .. "διαθέτει μέχρι και μηχανισμό αυτόματης αιώρησης " και να έρχεται ο Ελβετός να πετάει με ένα R 44 και να έχει αποτελέσματα η έρευνα σε 15 λεπτά ...

 

Τελικά σε αυτήν την χώρα πραγματικά είμαστε μόνοι μας !!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξερω κατα ποσο μπορει να λειτουργησει το συστημα αυτοματης αιώρησης σε τετοιες επιχειρησεις σε ορεινους ογκους. Οπως εγραψα παρανω τα ρευματα αερα αλλαζουν συνεχως.


<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα για αυτό τον λόγο υπάρχει ... Με stabilization ηλεκτρονικά ... Για δυσκολες καιρικες συνθήκες! Χαρακτιριζεται και all the weather Και φαντασου οτι ο Ελβετός πιλότος πέταξε με ένα light helicopter, με συμβατικό κινητήρα και με τα βασικά όργανα πτήσης....

 

Το μόνο πλεονεκτιμα που είχε ήταν η μικρότερη διάμετρο του ροτορα του αλλά με τραστιο μειονεκτιμα το ποσο. πολύ πιο ευάλωτο ειναι στα καιρικά φαινόμενα ..

 

Προφανώς οι πιλότοι των super puma δεν είναι επειχηρισιακοι σε διασωσεις η έστω σε έρευνα σε ορεινούς όγκους ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα για αυτό τον λόγο υπάρχει ... Με stabilization ηλεκτρονικά ... Για δυσκολες καιρικες συνθήκες! Χαρακτιριζεται και all the weather Και φαντασου οτι ο Ελβετός πιλότος πέταξε με ένα light helicopter, με συμβατικό κινητήρα και με τα βασικά όργανα πτήσης....

 

Το μόνο πλεονεκτιμα που είχε ήταν η μικρότερη διάμετρο του ροτορα του αλλά με τραστιο μειονεκτιμα το ποσο. πολύ πιο ευάλωτο ειναι στα καιρικά φαινόμενα ..

 

Προφανώς οι πιλότοι των super puma δεν είναι επειχηρισιακοι σε διασωσεις η έστω σε έρευνα σε ορεινούς όγκους ..

 

Εξαρταται τι εννοουμε Ορεινους ογκους......... Αλλο να κανεις SAR σε ενα Οροπεδιο και αλλο σε ενα γκρεμο..... Καποιες φορες οσο εξοπλισμενο κ να ειναι ενα μεσο, ειναι καλυτερο να χρησιμοποιηθει καποιο μικροτερο και πιο ευελικτο οσο αντιξοο και αν αγουγεται αυτο ;) . Επίσης το οτι ο Ελβετος τα καταφερε σημαινει οτι πηρε μεγαλο ρισκο και ευτυχως του βγηκε. Το θεμα ειναι να γινεται η διασωση ΧΩΡΙΣ να κινδυνευουν οι ζωες των διασωστων σε μεγαλο βαθμο. ;)


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς σε αυτές τις περιστάσεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος ... ( άλλωστε όλες οι επιχειρήσεις έρευνας και διασωσεις εμπεριέχουν υψηλό ρίσκο κινδύνου λόγο του οτι επιχειρούν με αυξημένη ψυχολογική πίεση σε δύσκολα πεδία και συνήθως με κακές καιρικές συνθήκες και χρόνο άμεσης απόκρισης )

 

Sorry φίλε caps αλλά για .εμενα προσωπικά δεν υπάρχουν δικαιολογίες .

Δυστυχώς για .άλλη μια φορά αποδείξαμε σαν κράτος οτι μόνο με ξένη βοήθεια μπορούμε να πετύχουμε κάτι ...και αυτό είναι λυπηρό ...

Edited by agavalas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς σε αυτές τις περιστάσεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος ... ( άλλωστε όλες οι επιχειρήσεις έρευνας και διασωσεις εμπεριέχουν υψηλό ρίσκο κινδύνου λόγο του οτι επιχειρούν με αυξημένη ψυχολογική πίεση σε δύσκολα πεδία και συνήθως με κακές καιρικές συνθήκες και χρόνο άμεσης απόκρισης )

 

Sorry φίλε caps αλλά για .εμενα προσωπικά δεν υπάρχουν δικαιολογίες .

Δυστυχώς για .άλλη μια φορά αποδείξαμε σαν κράτος οτι μόνο με ξένη βοήθεια μπορούμε να πετύχουμε κάτι ...και αυτό είναι λυπηρό ...

 

Διαφωνω φιλε μου. Υπαρχουν εκατονταδες αλλες περιπτωσεις πολυ δυσκολες με θετικη εκβαση. Σε πολλες απο αυτες αντιστοιχες μοναδες στο εξωτερικο θα πηγαιναν by the book και ισως δεν θα εκαναν καμια προσπαθεια. Οπως ισως ξερεις εχουμε απο τους καλυτερους πιλοτους στον κοσμο. Ο λογος ειναι αυτος ακριβως. Δεν δινουν δεκαρα σε οτι γραφουν τα εγχειριδια και θα πανε να βοηθησουν σε οποιεσδηποτε συνθηκες ειναι ανθρωπινος δυνατο. Ελαχιστο υψος 1000 ποδια λενε οι κανονες? Στα @@ τους!!! Αν κρινουν οτι μπορουν θα κατεβουν και στα 100! ;)

 

Ειναι αδικο να κρινουμε συνολικα την προσφορα αυτων των ανθρωπων απο καποιες αστοχιες ;)

  • Like 2

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Σταύρος ήταν συνάδελφος και φοιτούσαμε μαζί στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Είναι πάντα μεγαλύτερο το σοκ όταν γνωρίζεις το άτομο που σκοτώνεται. Δεν μπορεί να γυρίσει πίσω, αλλά μπορούμε να διδαχτούμε για μελλοντικές περιπτώσεις πρόληψης και διάσωσης.

  • Like 2

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαφωνω φιλε μου. Υπαρχουν εκατονταδες αλλες περιπτωσεις πολυ δυσκολες με θετικη εκβαση. Σε πολλες απο αυτες αντιστοιχες μοναδες στο εξωτερικο θα πηγαιναν by the book και ισως δεν θα εκαναν καμια προσπαθεια. Οπως ισως ξερεις εχουμε απο τους καλυτερους πιλοτους στον κοσμο. Ο λογος ειναι αυτος ακριβως. Δεν δινουν δεκαρα σε οτι γραφουν τα εγχειριδια και θα πανε να βοηθησουν σε οποιεσδηποτε συνθηκες ειναι ανθρωπινος δυνατο. Ελαχιστο υψος 1000 ποδια λενε οι κανονες? Στα @@ τους!!! Αν κρινουν οτι μπορουν θα κατεβουν και στα 100! ;)

 

Ειναι αδικο να κρινουμε συνολικα την προσφορα αυτων των ανθρωπων απο καποιες αστοχιες ;)

 

 

Φίλε Κaps δεν θέλω να έλθω σε αντιπαράθεση με εσένα ..ούτε με το έμψυχο δυναμικό της αεροπορίας μας ( έχουμε από τους καλύτερους πιλότους σε μαχητικά αεροπλάνα ....σύμφωνο!!! Aλίμονο να μην είχαμε όταν σχεδόν κάθε ημέρα επιχειρούν σε συνθήκες μάχης .. :yes ) αλλά από αερομεταφορές και διασώσεις ...άστο καλύτερα ... μη το συζητάμε .. θυμήσου τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ .. και ρίξε μία ματιά σε αυτό το περιληπτικό κομμάτι ..ενός άρθρου

 

". Ήταν μια επιχείρηση πολύ απλή, καθώς η πτώση του ορειβάτη σταμάτησε εκεί που μειώθηκε η κλίση της πλαγιάς ( τι πιο λογικό; ), περίπου 600 μέτρα χαμηλότερα. Το πτώμα δεν είχε θαφτεί από τα χιόνια ( άρα φαινόταν από τον αέρα ) και το σημείο όπου βρέθηκε ήταν ομαλό, όπως αποδείχθηκε από το γεγονός ότι ο Ελβετός πιλότος προσγείωσε το ελικόπτερο δίπλα του. Τόσο απλή ήταν εν τέλει η επιχείρηση, που οι Ελβετοί, αν και επαγγελματίες που αρχικά είχαν ζητήσει 10.000 ευρώ ημερησίως, τελικά αρνήθηκαν να πάρουν την αμοιβή και ζήτησαν μόνο τα έξοδά τους. Ήρθαν μέχρι τα Γιάννενα με ένα μικρό νοικιασμένο αεροπλάνο, και επιχείρησαν με ένα ελαφρύ ιδιωτικό ελικόπτερο του επιχειρηματία Βασίλη Χήτου που δεν είναι φτιαγμένο για διάσωση. Από τη μια λοιπόν είχαμε τους Ελβετούς και από της άλλη τις ελληνικές ομάδες διάσωσης, την αεροπορία με το super puma, την ΕΜΑΚ και την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης."

 

βέβαια πρέπει να σου πω ότι δεν είμαι ειδικός ούτε έχω την τεχνική κατάρτιση για να κρίνω Πιλότους ... και Ορειβάτες διασώστες .... και ούτε έχουμε εμπειρία σαν χώρα για τέτοιου είδους καταστάσεις ...μιας και η περισσότερη εκπαίδευση γίνεται στην θάλασσα ... Πάντως έχω να σου πω δυο πράγματα .....

1 εάν είχα θέμα στο βουνό .. θα ήθελα να είχα την Air Zermatt να με ψάχνει

2 Ξέρω τι δυνατότητες έχει ένα Robinson 44 και πώς πετάει !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καμια αντιπαραθεση φιλε μου. Κουβεντα κανουμε ;) Λαθη κανουμε ολοι στη ζωη. Η αποτυχια ειναι μεσα στο προγραμμα ακομα κ αν ειναι τοσο μεγαλη αναλογικα με τις ικανοτητες/εκπαιδευση κτλ. των διασωστων.

 

Αν ψαξεις λιγο θα βρεις πααααααρα πολλες αλλες μεγαλες επιτυχιες των ομαδων διασωσης και μαλιστα με Διεθνεις Επαινους, ευχαριστιες κτλ

 

Καλο ειναι λοιπον να κρινουμε απο το συνολο της παρουσιας και οχι απο μετρημενα στα δαχτυλα περιστατικα οπου σιγουρα η καταληξη θα μπορουσε να ειναι καλυτερη. Δυστυχως ομως ουδεις αλαθητος. ;)

 

Εγω παντως τους εμπιστευομαι. Ξερουν πολυ καλυτερα τα πεδια επιχειρησεων και τις Ελληνικες Συνθηκες πολυ καλυτερα απο οποιονδηποτε ξενο. ;)

 

Οι αεροδιακομιδες δεν εχουν καμια σχεση με SAR. Ειναι ενα επιπλεον εργο που καλουνται να κανουν καποια SAR μεσα (π.χ. C-130) (μαζι με τα ελικοπτερα του ΕΚΑΒ) αλλα καμια σχεση με Search And Rescue......

Edited by kaps

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλό θα ήταν να μην βιαζόμαστε να βγάζουμε συμπεράσματα, ειδικά όταν δεν έχουμε πλήρη εικόνα όλων των συνθηκών της επιχείρησης(και δεν εννοώ μόνο των καιρικών).Να μην παραγνωρίζουμε όσο κι αν σας φανεί περίεργο και τον παράγοντα ΤΥΧΗ(Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για να περιορίζεται η εξάρτηση από τον παράγοντα αυτό.) Προσωπικά πάντως όταν πληροφορήθηκα την ανεύρεση του αγνοούμενου από το δεύτερο ελικόπτερο ,το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό ήταν ότι οι τύποι μπορεί να ήταν απλά κ@λόφαρδοι. :hope:

Να θυμίσω (μιας και αναφέρθηκε παραπάνω η διαφορά σε έρευνα μεταξύ στεριάς και θαλάσσης) ότι το 1997 όταν κατέπεσε το yakovlev με 70 επιβάτες στα Πιέρια, το ψάχναμε 2 ημέρες σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ,εκτός από πεζοπόρα τμήματα, περίπου 30 Ε/Π (τεράστια βλακεία ,τελικά την πλήρωσε το C130 σε άσχετο χώρο) και των τριών κλάδων και τελικά το βρήκε Ε/Π του Πολεμικού Ναυτικού που 1η φορά επιχειρούσε σε ορεινή περιοχή !! :o Αυτό το γεγονός δεν βγάζει αυτομάτως άχρηστους τους χειριστές Ε/Π του Στρατού Ξηράς και αναδεικνύει το Πολεμικό Ναυτικό ως καλύτερο στην έρευνα και διάσωση στο βουνό. B)

Να επισημάνω δε ότι εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας πτήσεων δεν γίνονται σε καμιά περίπτωση.Είναι τέτοια η τυποποίηση της αεροπορικής εκπαίδευσης ,που οι διαδικασίες γίνονται βίωμα από χειριστές και μηχανικούς και εφαρμόζονται επακριβώς.Η δε επάρκεια των ελληνικών πληρωμάτων πιστοποιειται από τις επιδόσεις που επιτυγχάνουν κατά τις εκπαιδεύσεις στα σχολεία εξωτερικού ,που πάντα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις ,πολλές φορές μάλιστα αριστεύουν ξεπερνώντας και τους Αμερικανούς στα δικά τους σχολεία.

Εκπαίδευση στην έρευνα και διάσωση από Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού τα τελευταία 15 χρόνια από όσο γνωρίζω δεν γίνεται. Το ρόλο αυτό έχει αναλάβει η ΠΑ (πρωτίστως για τα δικά της μέσα και επικουρικά για τους υπόλοιπους) και το λιμενικό με Ε/Π της ΠΑ για τον θαλάσσιο χώρο γενικά.

Η οργάνωση πάντως γενικά από τη μερια του κράτους στον τομέα αυτό, πάσχει όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι τομείς στον τόπο μας.

Edited by ChristosZ
  • Like 5

Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλό θα ήταν να μην βιαζόμαστε να βγάζουμε συμπεράσματα, ειδικά όταν δεν έχουμε πλήρη εικόνα όλων των συνθηκών της επιχείρησης(και δεν εννοώ μόνο των καιρικών).Να μην παραγνωρίζουμε όσο κι αν σας φανεί περίεργο και τον παράγοντα ΤΥΧΗ(Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για να περιορίζεται η εξάρτηση από τον παράγοντα αυτό.) Προσωπικά πάντως όταν πληροφορήθηκα την ανεύρεση του αγνοούμενου από το δεύτερο ελικόπτερο ,το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό ήταν ότι οι τύποι μπορεί να ήταν απλά κ@λόφαρδοι. :hope:

Να θυμίσω (μιας και αναφέρθηκε παραπάνω η διαφορά σε έρευνα μεταξύ στεριάς και θαλάσσης) ότι το 1997 όταν κατέπεσε το yakovlev με 70 επιβάτες στα Πιέρια, το ψάχναμε 2 ημέρες σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ,εκτός από πεζοπόρα τμήματα, περίπου 30 Ε/Π (τεράστια βλακεία ,τελικά την πλήρωσε το C130 σε άσχετο χώρο) και των τριών κλάδων και τελικά το βρήκε Ε/Π του Πολεμικού Ναυτικού που 1η φορά επιχειρούσε σε ορεινή περιοχή !! :o Αυτό το γεγονός δεν βγάζει αυτομάτως άχρηστους τους χειριστές Ε/Π του Στρατού Ξηράς και αναδεικνύει το Πολεμικό Ναυτικό ως καλύτερο στην έρευνα και διάσωση στο βουνό. B)

Να επισημάνω δε ότι εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας πτήσεων δεν γίνονται σε καμιά περίπτωση.Είναι τέτοια η τυποποίηση της αεροπορικής εκπαίδευσης ,που οι διαδικασίες γίνονται βίωμα από χειριστές και μηχανικούς και εφαρμόζονται επακριβώς.Η δε επάρκεια των ελληνικών πληρωμάτων πιστοποιειται από τις επιδόσεις που επιτυγχάνουν κατά τις εκπαιδεύσεις στα σχολεία εξωτερικού ,που πάντα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις ,πολλές φορές μάλιστα αριστεύουν ξεπερνώντας και τους Αμερικανούς στα δικά τους σχολεία.

Εκπαίδευση στην έρευνα και διάσωση από Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού τα τελευταία 15 χρόνια από όσο γνωρίζω δεν γίνεται. Το ρόλο αυτό έχει αναλάβει η ΠΑ (πρωτίστως για τα δικά της μέσα και επικουρικά για τους υπόλοιπους) και το λιμενικό με Ε/Π της ΠΑ για τον θαλάσσιο χώρο γενικά.

Η οργάνωση πάντως γενικά από τη μερια του κράτους στον τομέα αυτό, πάσχει όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι τομείς στον τόπο μας.

 

Συμφωνω 100%. Στο περιστατικο του yakovlev ειχα υπηρεσια......... ακομα θυμαμαι τη βουβαμαρα αρχικα κ τα κλαμματα στη συνεχεια απο την απωλεια του Charlie (C-130)....... :(


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσοι λέτε για "καλή εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών" για "κωλοφαρδίες" και άλλες τέτοιες τρίχες, προφανως δεν έχετε δει ελικόπτερο να πετάει στις Άλπεις. Και δεν μιλάω για ελικόπτερο στη διαδικασία της διάσωσης που θα το δείτε να κολλάει στην ορθοπλαγιά και θα κατουρηθείτε επάνω σας. Και μόνο το ελικόπτερο που κουβαλάει τα σκουπίδια από τα καταφύγια να δείτε πως κατεβαίνει πίσω στη κοιλάδα, θα φρικάρετε.

Η σωστή εκπαίδευση και η υψηλή ικανότητα (που φέρνουν ΠΑΝΤΑ αποτελέσματα) έχουν ως χαρακτηριστικά γνωρίσματα την δυνατότητα γρήγορης εκτίμησης της κατάστασης για την άμεση λήψη σωστών αποφάσεων και τη δυνατότητα άμεσης προσαρμογής στις πολύ διαφορετικές και αναπάντεχες συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν οι διασώστες κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης διάσωσης.

Εδώ είδαμε τους στόκους να ξεκινάνε για διάσωση στο Λάπατο, φορτωμένοι βάρκες και ναυαγοσώστες. Για ποια προσαρμογή στις συνθήκες, για ποιά ευελιξία και για ποιά γρήγορη λήψη σωστών αποφάσεων, για ποιά ικανότητα στο τέλος τέλος, να μιλήσουμε;

Τα μεγάλα λόγια είναι καλά μόνο για την τηλεόραση και για τους άσχετους. Όχι γι' αυτούς που ξέρουν.

 

ΥΓ Αυτά που γράφω πιο πάνω τα ήξεραν όλοι όσοι ανέβαιναν στα βουνά. Απλά τώρα η σύγκριση με τους σωστούς επαγγελματίες έκανε τη κατάσταση ολοφάνερη στους πάντες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσοι λέτε για "καλή εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών" για "κωλοφαρδίες" και άλλες τέτοιες τρίχες, προφανως δεν έχετε δει ελικόπτερο να πετάει στις Άλπεις. Και δεν μιλάω για ελικόπτερο στη διαδικασία της διάσωσης που θα το δείτε να κολλάει στην ορθοπλαγιά και θα κατουρηθείτε επάνω σας. Και μόνο το ελικόπτερο που κουβαλάει τα σκουπίδια από τα καταφύγια να δείτε πως κατεβαίνει πίσω στη κοιλάδα, θα φρικάρετε.

Δεν έχω δει Ε/Π να πετάει στις Άλπεις, αλλά αν σε είχα μαζί μου σε μια νυχτερινή πτήση με διόπτρες μέσα σε χαράδρα στο απόλυτο σκοτάδι και εσύ θα κατουριώσουν πάνω σου.Το δε ''κόλλημα στην ορθοπλαγιά'' και η προσγείωση σε κεκλιμένα επίπεδα περιλαμβάνεται στις ασκήσεις προκεχωρημένου σταδίου που κάνει ένας εκπαιδευόμενος χειριστής στη βασική του εκπαίδευση!!

Τα μεγάλα λόγια είναι καλά μόνο για την τηλεόραση και για τους άσχετους. Όχι γι' αυτούς που ξέρουν.

Ακριβώς !

 

ΥΓ Αυτά που γράφω πιο πάνω τα ήξεραν όλοι όσοι ανέβαιναν στα βουνά. Απλά τώρα η σύγκριση με τους σωστούς επαγγελματίες έκανε τη κατάσταση ολοφάνερη στους πάντες.

Η σύγκριση θα πρέπει να γίνεται όπως ανέφερα παραπάνω ,αφού γνωρίζουμε όλες τις παραμέτρους του θέματος.

  • Like 5

Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά?

Share this post


Link to post
Share on other sites

με προλαβες Σπυρο

 

Θρήνος στο Καρπενήσι και σε όλη την Ευρυτανία...

Τον «πήρε» το βουνό που αγάπησε

92773C48D200AF51D87F44816B5B42DD.jpg

 

 

Ο έμπειρος ορειβάτης Κώστας Χουλιάρας, πατέρας δυο παιδιών, έπεσε σε χαράδρα - Κάλεσε σε βοήθεια τη νύχτα σοβαρά τραυματισμένος, αλλά δυστυχώς τον πήρε μαζί του το βουνό που τόσο λάτρευε.

 

Ο άτυχος άνδρας ανασύρθηκε νεκρός λίγο πριν τις 11:00΄ το πρωί από μέλη του Διασωστικού Σώματος Ευρυτανίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του LamiaReport χθες το απόγευμα πήγε για μια ακόμη φορά στην θέση «Ψηλή Κορφή» του Βελουχίου για να κάνει το αγαπημένο του σπορ.

 

Δυστυχώς όμως, άγνωστο πως, εγκλωβίστηκε σε κάποιο απόκρημνο σημείο και στην προσπάθειά του να βγει έπεσε σε χαράδρα. Σύμφωνα με πληροφορίες γύρω στη 1:00΄ μετά τα μεσάνυχτα τηλεφώνησε σε φίλο του ορειβάτη και ζήτησε βοήθεια λέγοντας ότι είναι εγκλωβισμένος.

 

Αμέσως ενημερώθηκαν οι αρχές και μέλη της Διασωστική Ομάδας Καρπενησίου ξεκίνησαν για τον εντοπισμό του.

Δυστυχώς όπως λένε πληροφορίες ο άτυχος ορειβάτης κάποια στιγμή νωρίς το πρωί σταμάτησε να απαντά στο κινητό του. Από το στίγμα που είχε δώσει τον εντόπισαν σε μια απόκρημνη χαράδρα και τελικά τον ανέσυραν νεκρό.

 

Ο Κώστας Χουλιάρας ήταν πολύ αγαπητός σε όλους τους Ευρυτάνες. Ήταν πατέρας 2 παιδιών, με πολύχρονη εμπειρία διδασκαλίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λάτρης της ορειβασίας, με αποστολές στα Ιμαλάια στο ενεργητικό του και φανατικός οπαδός της ζωής στην φύση.

 

xoyliaras.jpg

 

http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=266491


"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανατριχιάζω όταν σκέφτομαι τις τελευταίες στιγμές ενός ανθρώπου υπό τέτοιες συνθήκες. Τραυματισμένος, ανήμπορος με τον χρόνο να μετράει εναντίον του και στο μυαλό του βασανιστικές σκέψεις για την οικογένειά του και τους αγαπημένους που αφήνει πίσω του.

 

Από την άλλη, διαβάζω για έμπειρο ορειβάτη που ήταν μόνος του?

 

Όπως και νά 'χει η απώλεια ενός ανθρώπου με υπερβαίνει και δε ξέρω τι να πρωτοσκεφτώ.

  • Like 1

"Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι"

gifmaker_me2.gif.fbe136ebed00091d62648fa0ffc991ff.gif

Austrian Level 2 Ski Instructor

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κριμα.... τουλαχιστον εφυγε ενω εκανε αυτο που αγαπουσε.........

Δυστυχως αν και εμπειρος (αυτοι την παθαινουν συνηθως) δεν εφαρμοσε τον σημαντικοτερο και πιο απλο κανονα........

ΠΟΤΕ ΜΟΝΟΣ!!!!!!


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάγωσαν όλοι στο Βελούχι από την είδηση του χαμού ενός ανθρώπου που αγαπούσε και ήξερε τόσο το βουνό. Θερμή παράκληση ας μην γράψουμε τίποτα σενάρια για το τι έγινε. Αν είναι να μάθουμε θα μάθουμε

  • Like 3

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spring Skills: Tips for Hiking on Snow

 

696fd541-9d0b-4fa8-9912-003f22819c7e.jpeg

 

Traveling safely across snow is an essential skill for many hikers and climbers—even in the spring and early summer months. Use the following tips from author and mountaineering educator Mike Zawaski to travel more safety across snow fields in Washington—which can linger long into summer.

If you want to learn even more about kicking steps, crampons, ice-axes and hiking over snow, you can buy Zawaski's new book, Snow Travel: Climbing, Hiking, and Crossing Over Snow, from Mountaineers Press.

Snow travel: a good skill to add to your backpack

  • A snowy pass can provide a significant and dangerous obstacle for the unprepared hiker traveling in the high country. Even if you don't aspire to climbing peaks, it is definitely worth your time to learn how to kick good steps and travel with an ice ax.

Hiking on snow can reduce your impact

  • Having the confidence to travel on snow allows you reduce your impact by walking on snow instead of around it, a practice which can create additional trails and destroy vegetation.

Travel on firm snow reduces risk from avalanches

  • Late spring and early summer can be a great time to climb snowy routes on peaks, but avalanches are still a hazard. Reduce your chances of getting caught in an avalanche by climbing and descending your route while the snow is still firm. For east-facing routes, this may mean completing much of your ascent before sunrise.

Look ahead to spot hazardous transition zones

  • Common places where falls occur are transition zones. These are places where the terrain or characteristics of the snow changes and climbers fall because they fail to adjust their equipment or technique. Avoid these hazards by looking ahead and preparing for changes before you encounter them. For example it may be much easier to put on your crampons on a low angle section instead of waiting until you are starting to slip because the snow is too steep or too firm.

How to kick steps in snow

  • Kicking steps with your feet is more complex than most books make it seem. The two tips I commonly offer are to 1.) choose the step that gets the most of your boot’s sole in contact with the snow (if you're worried about falling) and 2.) not to tiptoe around when kicking hard-firm snow.

Old footsteps can be icy: you may be better kicking your own steps

  • Beware of following an old set of footsteps across a snowy slope. These may be very icy, especially on a cold morning. If you are proficient kicking steps you are much more likely to find a better route or travel more safely across pre-existing steps.

Getting technical: crampons, ice axes and rope teams

  • While ski poles or trekking poles may help you maintain balance while kicking steps across a slope, an ice ax is superior for helping you self-arrest if you fall. Self-arresting with ski poles is possible, but it is much more difficult and you will slide further than if you are using an ice ax.

Crampons: only to be used on firm snow and ice

  • Crampons are an amazing tool that give your feet traction, but they should only be used on very firm snow and ice. The danger on soft snow is that snow will build up under your boot so that your points fail to stick which may cause you to fall.

 

Πηγή: Washington Trails Association

Edited by wraith
  • Like 1

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Are you grappling with MATLAB assignments and seeking expert assistance to ace your homework? Look no further than Tophomeworkhelper. As a leading online educational platform, Tophomeworkhelper specializes in providing comprehensive support for students tackling MATLAB-related tasks. MATLAB, short for "Matrix Laboratory," is a powerful programming language and computing environment commonly used in engineering, mathematics, and science disciplines. Its versatility and extensive functionality make it a vital tool for data analysis, numerical computation, and algorithm development. However, mastering MATLAB can be challenging, especially for students who are new to programming or mathematical software. Tophomeworkhelper understands the difficulties students face when dealing with MATLAB assignments and offers a range of services tailored to meet their needs. Whether you're struggling with writing MATLAB code, analyzing data, or implementing complex algorithms, our team of experienced tutors and experts is here to provide personalized assistance and guidance. One of the key benefits of seeking MATLAB homework help from Tophomeworkhelper is access to expert guidance from seasoned professionals with in-depth knowledge of MATLAB programming and its applications. Our tutors possess advanced degrees in relevant fields and have hands-on experience working with MATLAB in academic and professional settings. They are well-equipped to help students navigate the intricacies of MATLAB and tackle even the most challenging assignments with confidence. Additionally, Tophomeworkhelper offers a range of resources to support students in their MATLAB learning journey. From instructional videos and tutorials to practice problems and sample code snippets, our platform provides students with the tools they need to enhance their understanding of MATLAB concepts and improve their programming skills. Furthermore, Tophomeworkhelper prioritizes timely delivery and quality assurance to ensure that students receive top-notch assistance that meets their academic requirements. Whether you're facing a tight deadline or struggling with a complex problem, our tutors are committed to providing prompt and reliable support to help you succeed in your MATLAB assignments. Beyond homework help, Tophomeworkhelper fosters a collaborative learning environment where students can engage with peers, ask questions, and share insights. Our platform encourages active participation and encourages students to take ownership of their learning journey, empowering them to become confident and proficient MATLAB users. In conclusion, Tophomeworkhelper is your go-to destination for mastering MATLAB and excelling in your academic pursuits. With our expert tutors, comprehensive resources, and commitment to student success, we are dedicated to helping you overcome challenges, build confidence, and achieve your academic goals. Don't let MATLAB homework stress you out—let Tophomeworkhelper be your trusted partner in academic success.
    • Ισχύει ότι στο σαλέ Φτερολακκα λόγω του "πάρτυ" δεν άφηναν να βγεις στο μπαλκόνι αν δεν είχες "βραχιολάκι" και δεν πουλούσαν μπύρες εντός?
    • Πιστόπουδρο σε όλο το μπολ της Κρεμασης Καθαροδευτεριάτικα. Απόλαυση. Μια φορά από τις 30? πήγα στην 6, (και  το εντος τέλειο ήτανε βέβαια) το μεσημεράκι, και το μετάνιωσα. Μέχρι 2μιση που την κάναμε τέλεια κρατούσε. Ουρά μηδέν σήμερα και χθές και προχθές  Καήκαμε στο σκι Και αφήσαμε και απέραστα. Το πεδίο τεράστιο γαρ. Κουμπάρε που ήσουν όλη μέρα ρε ψυχή και δεν ξαναβρεθηκαμε??
    • Ωραία μέρα σήμερα, 1950ήταν σπλουρφ κολλητικό μετά από κάποια στιγμή. Από μέση Αιόλου και πάνω έκανες σούπερ σκι. Κόσμος ελάχιστος (όταν σταμάταγε ο Βάκχος 10 λεπτά ουρά μαξ). Πολύ καλά ανοιξιάτικα εκτός όπου είχε και μέχρι να χαλάσουν τα "λιφτ που θα λειτουργούν κάθε ημέρα." Φοβάμαι πως το χώμα που έχει βγει, όσο και να φέρνουν χιόνι, αμέσως χάνει ποιότητα. Το μικρό σχέδιο για το Τεχνητό του Παρναασσού  φέτος θα είχε μετατρέψει μια πολυ κακιά σεζόν σε μέτρια προς καλή. Ο Περικλής έχει χιόνι για πολύ καιρό, το 1950 φοβάμαι πως θα πρέπει να το επισκεφτούμε σύντομα γιατί μπορεί να μη το ξαναδούμε φέτος. Εξαιρετική εμπειρία πρώτο μάθημα σκι του γιού μου (5) στο baby κορφή Βάκχου. Η πιο μαγική αναξιοποίητη γωνιά του βουνού. Στο 1950 κάναν μάθημα σκι στη λάσπη και στο 2250 ένα μέτρο χιόνι. Καφεδάκι και θέα Γεροντοβραχάρα και τη μισή Ελλάδα. Ρε παιδιά, ρωτάω και ξαναρωτάω: Υπήρχε κλειστό το μεγάλο πάρκιγνκ των Κελαριών χτες ημέρα Κυριακή τριημέρου? Είστε σίγουροι? Ποιος έλαβε τετοια απόφαση?
    • Ναι, ισχύει. Το μισό parking ηταν κλειστό για ενα αποτυχημένο - όπως αποδείχθηκε-party.  Στη φώτο που ανέβασα υπάρχουν 2 μεγάλα προβλήματα.  1. Είναι πολύ ετεροβαρης η λειτουργία του Χιονοδρομικού μεταξύ Χιονοδρομίας και χώρος διασκέδασης. Δεν είναι απόλυτο πρόβλημα τι κάνει ο εκμισθωτης του σαλέ, εφόσον δεν κόβει κανένα δικαίωμα από αυτούς που δεν συμμετέχουν στο πάρτυ του (φέτος), αλλά το τι δεν κάνει το Χιονοδρομικό για να βελτιώσει λίγο την εμπειρια του χιονοδρόμου. 2. Ο κόσμος που παρευρισκεται στα events που γίνονται μου δίνουν ισχυρά την εντύπωση πως είναι "φερτοι" μόνο κ μόνο για αυτήν τη φάση. Συνεπώς δεν πρόκειται να ξανάρθουν (no prob, ούτε εγώ πάω εκεί που συχνάζουν αυτοι), να στηρίξουν τον χώρο άθλησης κλπ. Αλλά ευτελιζεται ο χώρος για κάτι πολύ εφήμερο.  Για να είμαι δίκαιος, τουλαχιστον φέτος δεν παρατηρήθηκε η αλητεία που επικράτησε πέρυσι, σύμφωνα με όσους ήταν ατυχείς να είναι στο Χιονοδρομικό αντίστοιχη ημέρα. (είχε γίνει λόγος για παραισθησιογονα, για "πόρτα" στο σαλέ(!), για εκδιδομενες, κλπ). 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. cossie
      cossie
      (50 years old)
    2. dathanas
      dathanas
      (44 years old)
    3. KKOS4U2
      KKOS4U2
      (36 years old)
    4. LnA
      LnA
      (45 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,302
    • Total Posts
      460,543
  • Member Statistics

    • Total Members
      10,389
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    andygrove
    Joined
×
×
  • Create New...