Jump to content

Recommended Posts

Ο ορισμος της ξεφτυλας για τον ελληνικο κρατικο μηχανισμο διασωσης...

Θυμάμαι σε μια επιδειξη του ΕΣ τον πιλοτο να κατεβαζει το σινουκ σε μερικους ποντους απο τη θαλασσα, εναν τετοιο πιλοτο της προκοπης δεν μπορουσαν να στειλουν να επιχειρησει;


<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος, (μπορείς Χρήστο-ChrisZ να μας το επιβεβαιώσεις;), αλλά είναι άλλο το SAR σε θάλασσα και άλλο σε βουνό. Καλώς ή κακώς επιχειρησιακά εκεί είναι εξειδικευμένοι οι δικοί μας.


sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σιγουρα η πτηση πανω απο ορεινους ογκους ειναι πολυ πιο δυσκολη γιατι τα ρευματα αερα μεταβάλλονται συνεχως ή ακομα χειροτερα γινονται και τελειως αντιθετα μεσα σε μερικα δευτερόλεπτα....

  • Like 1

<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος, (μπορείς Χρήστο-ChrisZ να μας το επιβεβαιώσεις ;), αλλά είναι άλλο το SAR σε θάλασσα και άλλο σε βουνό. Καλώς ή κακώς επιχειρησιακά εκεί είναι εξειδικευμένοι οι δικοί μας.

 

Οι συνθηκες ειναι τελειως διαφορετικες αναμεσα σε Θαλασσα κ Βουνο αλλα αυτοι που επανδρωνουν ολα τα εναερια SAR Μεσα (Super puma, C-130, Agusta Bell, Σινουκ κτλ...) σας διαβεβαιωνω επειδη το εζησα για 15 μηνες απο κοντα οτι ειναι ΑΡΤΙΑ εκπαιδευμενοι σε αυτες και ετοιμοι ανα πασα στιγμη 24 ωρες/24ωρο 365 μερες το χρονο να επεμβουν οπου χρειαστει. Τωρα τι παιζει με τις επιγειες δυναμεις δεν το γνωριζω........ ;)

  • Like 3

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αεροπορία ήσουν ή αεροπορία στρατού;

 

Πάντως στα Chinook (Α.Σ.) που υπηρέτησα εγώ αυτό που θυμάμαι είναι ότι ναι μεν είναι εκπαιδευμένοι για όλες τις συνθήκες, αλλά πρακτικά το 90% των ασκήσεων που πέτυχα εγώ (δηλαδή η εμπειρία τους) ήταν στη ή κοντά σε θάλασσα.

 

Χρήστο πραγματικά χρειαζόμαστε τα φώτα σου εδώ.

Edited by wraith

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τραγικό ..εκπαιδευμένοι η μη ,,, να επιχειρούν με super puma .. "διαθέτει μέχρι και μηχανισμό αυτόματης αιώρησης " και να έρχεται ο Ελβετός να πετάει με ένα R 44 και να έχει αποτελέσματα η έρευνα σε 15 λεπτά ...

 

Τελικά σε αυτήν την χώρα πραγματικά είμαστε μόνοι μας !!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξερω κατα ποσο μπορει να λειτουργησει το συστημα αυτοματης αιώρησης σε τετοιες επιχειρησεις σε ορεινους ογκους. Οπως εγραψα παρανω τα ρευματα αερα αλλαζουν συνεχως.


<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα για αυτό τον λόγο υπάρχει ... Με stabilization ηλεκτρονικά ... Για δυσκολες καιρικες συνθήκες! Χαρακτιριζεται και all the weather Και φαντασου οτι ο Ελβετός πιλότος πέταξε με ένα light helicopter, με συμβατικό κινητήρα και με τα βασικά όργανα πτήσης....

 

Το μόνο πλεονεκτιμα που είχε ήταν η μικρότερη διάμετρο του ροτορα του αλλά με τραστιο μειονεκτιμα το ποσο. πολύ πιο ευάλωτο ειναι στα καιρικά φαινόμενα ..

 

Προφανώς οι πιλότοι των super puma δεν είναι επειχηρισιακοι σε διασωσεις η έστω σε έρευνα σε ορεινούς όγκους ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα για αυτό τον λόγο υπάρχει ... Με stabilization ηλεκτρονικά ... Για δυσκολες καιρικες συνθήκες! Χαρακτιριζεται και all the weather Και φαντασου οτι ο Ελβετός πιλότος πέταξε με ένα light helicopter, με συμβατικό κινητήρα και με τα βασικά όργανα πτήσης....

 

Το μόνο πλεονεκτιμα που είχε ήταν η μικρότερη διάμετρο του ροτορα του αλλά με τραστιο μειονεκτιμα το ποσο. πολύ πιο ευάλωτο ειναι στα καιρικά φαινόμενα ..

 

Προφανώς οι πιλότοι των super puma δεν είναι επειχηρισιακοι σε διασωσεις η έστω σε έρευνα σε ορεινούς όγκους ..

 

Εξαρταται τι εννοουμε Ορεινους ογκους......... Αλλο να κανεις SAR σε ενα Οροπεδιο και αλλο σε ενα γκρεμο..... Καποιες φορες οσο εξοπλισμενο κ να ειναι ενα μεσο, ειναι καλυτερο να χρησιμοποιηθει καποιο μικροτερο και πιο ευελικτο οσο αντιξοο και αν αγουγεται αυτο ;) . Επίσης το οτι ο Ελβετος τα καταφερε σημαινει οτι πηρε μεγαλο ρισκο και ευτυχως του βγηκε. Το θεμα ειναι να γινεται η διασωση ΧΩΡΙΣ να κινδυνευουν οι ζωες των διασωστων σε μεγαλο βαθμο. ;)


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς σε αυτές τις περιστάσεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος ... ( άλλωστε όλες οι επιχειρήσεις έρευνας και διασωσεις εμπεριέχουν υψηλό ρίσκο κινδύνου λόγο του οτι επιχειρούν με αυξημένη ψυχολογική πίεση σε δύσκολα πεδία και συνήθως με κακές καιρικές συνθήκες και χρόνο άμεσης απόκρισης )

 

Sorry φίλε caps αλλά για .εμενα προσωπικά δεν υπάρχουν δικαιολογίες .

Δυστυχώς για .άλλη μια φορά αποδείξαμε σαν κράτος οτι μόνο με ξένη βοήθεια μπορούμε να πετύχουμε κάτι ...και αυτό είναι λυπηρό ...

Edited by agavalas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς σε αυτές τις περιστάσεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος ... ( άλλωστε όλες οι επιχειρήσεις έρευνας και διασωσεις εμπεριέχουν υψηλό ρίσκο κινδύνου λόγο του οτι επιχειρούν με αυξημένη ψυχολογική πίεση σε δύσκολα πεδία και συνήθως με κακές καιρικές συνθήκες και χρόνο άμεσης απόκρισης )

 

Sorry φίλε caps αλλά για .εμενα προσωπικά δεν υπάρχουν δικαιολογίες .

Δυστυχώς για .άλλη μια φορά αποδείξαμε σαν κράτος οτι μόνο με ξένη βοήθεια μπορούμε να πετύχουμε κάτι ...και αυτό είναι λυπηρό ...

 

Διαφωνω φιλε μου. Υπαρχουν εκατονταδες αλλες περιπτωσεις πολυ δυσκολες με θετικη εκβαση. Σε πολλες απο αυτες αντιστοιχες μοναδες στο εξωτερικο θα πηγαιναν by the book και ισως δεν θα εκαναν καμια προσπαθεια. Οπως ισως ξερεις εχουμε απο τους καλυτερους πιλοτους στον κοσμο. Ο λογος ειναι αυτος ακριβως. Δεν δινουν δεκαρα σε οτι γραφουν τα εγχειριδια και θα πανε να βοηθησουν σε οποιεσδηποτε συνθηκες ειναι ανθρωπινος δυνατο. Ελαχιστο υψος 1000 ποδια λενε οι κανονες? Στα @@ τους!!! Αν κρινουν οτι μπορουν θα κατεβουν και στα 100! ;)

 

Ειναι αδικο να κρινουμε συνολικα την προσφορα αυτων των ανθρωπων απο καποιες αστοχιες ;)

  • Like 2

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Σταύρος ήταν συνάδελφος και φοιτούσαμε μαζί στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Είναι πάντα μεγαλύτερο το σοκ όταν γνωρίζεις το άτομο που σκοτώνεται. Δεν μπορεί να γυρίσει πίσω, αλλά μπορούμε να διδαχτούμε για μελλοντικές περιπτώσεις πρόληψης και διάσωσης.

  • Like 2

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαφωνω φιλε μου. Υπαρχουν εκατονταδες αλλες περιπτωσεις πολυ δυσκολες με θετικη εκβαση. Σε πολλες απο αυτες αντιστοιχες μοναδες στο εξωτερικο θα πηγαιναν by the book και ισως δεν θα εκαναν καμια προσπαθεια. Οπως ισως ξερεις εχουμε απο τους καλυτερους πιλοτους στον κοσμο. Ο λογος ειναι αυτος ακριβως. Δεν δινουν δεκαρα σε οτι γραφουν τα εγχειριδια και θα πανε να βοηθησουν σε οποιεσδηποτε συνθηκες ειναι ανθρωπινος δυνατο. Ελαχιστο υψος 1000 ποδια λενε οι κανονες? Στα @@ τους!!! Αν κρινουν οτι μπορουν θα κατεβουν και στα 100! ;)

 

Ειναι αδικο να κρινουμε συνολικα την προσφορα αυτων των ανθρωπων απο καποιες αστοχιες ;)

 

 

Φίλε Κaps δεν θέλω να έλθω σε αντιπαράθεση με εσένα ..ούτε με το έμψυχο δυναμικό της αεροπορίας μας ( έχουμε από τους καλύτερους πιλότους σε μαχητικά αεροπλάνα ....σύμφωνο!!! Aλίμονο να μην είχαμε όταν σχεδόν κάθε ημέρα επιχειρούν σε συνθήκες μάχης .. :yes ) αλλά από αερομεταφορές και διασώσεις ...άστο καλύτερα ... μη το συζητάμε .. θυμήσου τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ .. και ρίξε μία ματιά σε αυτό το περιληπτικό κομμάτι ..ενός άρθρου

 

". Ήταν μια επιχείρηση πολύ απλή, καθώς η πτώση του ορειβάτη σταμάτησε εκεί που μειώθηκε η κλίση της πλαγιάς ( τι πιο λογικό; ), περίπου 600 μέτρα χαμηλότερα. Το πτώμα δεν είχε θαφτεί από τα χιόνια ( άρα φαινόταν από τον αέρα ) και το σημείο όπου βρέθηκε ήταν ομαλό, όπως αποδείχθηκε από το γεγονός ότι ο Ελβετός πιλότος προσγείωσε το ελικόπτερο δίπλα του. Τόσο απλή ήταν εν τέλει η επιχείρηση, που οι Ελβετοί, αν και επαγγελματίες που αρχικά είχαν ζητήσει 10.000 ευρώ ημερησίως, τελικά αρνήθηκαν να πάρουν την αμοιβή και ζήτησαν μόνο τα έξοδά τους. Ήρθαν μέχρι τα Γιάννενα με ένα μικρό νοικιασμένο αεροπλάνο, και επιχείρησαν με ένα ελαφρύ ιδιωτικό ελικόπτερο του επιχειρηματία Βασίλη Χήτου που δεν είναι φτιαγμένο για διάσωση. Από τη μια λοιπόν είχαμε τους Ελβετούς και από της άλλη τις ελληνικές ομάδες διάσωσης, την αεροπορία με το super puma, την ΕΜΑΚ και την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης."

 

βέβαια πρέπει να σου πω ότι δεν είμαι ειδικός ούτε έχω την τεχνική κατάρτιση για να κρίνω Πιλότους ... και Ορειβάτες διασώστες .... και ούτε έχουμε εμπειρία σαν χώρα για τέτοιου είδους καταστάσεις ...μιας και η περισσότερη εκπαίδευση γίνεται στην θάλασσα ... Πάντως έχω να σου πω δυο πράγματα .....

1 εάν είχα θέμα στο βουνό .. θα ήθελα να είχα την Air Zermatt να με ψάχνει

2 Ξέρω τι δυνατότητες έχει ένα Robinson 44 και πώς πετάει !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καμια αντιπαραθεση φιλε μου. Κουβεντα κανουμε ;) Λαθη κανουμε ολοι στη ζωη. Η αποτυχια ειναι μεσα στο προγραμμα ακομα κ αν ειναι τοσο μεγαλη αναλογικα με τις ικανοτητες/εκπαιδευση κτλ. των διασωστων.

 

Αν ψαξεις λιγο θα βρεις πααααααρα πολλες αλλες μεγαλες επιτυχιες των ομαδων διασωσης και μαλιστα με Διεθνεις Επαινους, ευχαριστιες κτλ

 

Καλο ειναι λοιπον να κρινουμε απο το συνολο της παρουσιας και οχι απο μετρημενα στα δαχτυλα περιστατικα οπου σιγουρα η καταληξη θα μπορουσε να ειναι καλυτερη. Δυστυχως ομως ουδεις αλαθητος. ;)

 

Εγω παντως τους εμπιστευομαι. Ξερουν πολυ καλυτερα τα πεδια επιχειρησεων και τις Ελληνικες Συνθηκες πολυ καλυτερα απο οποιονδηποτε ξενο. ;)

 

Οι αεροδιακομιδες δεν εχουν καμια σχεση με SAR. Ειναι ενα επιπλεον εργο που καλουνται να κανουν καποια SAR μεσα (π.χ. C-130) (μαζι με τα ελικοπτερα του ΕΚΑΒ) αλλα καμια σχεση με Search And Rescue......

Edited by kaps

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλό θα ήταν να μην βιαζόμαστε να βγάζουμε συμπεράσματα, ειδικά όταν δεν έχουμε πλήρη εικόνα όλων των συνθηκών της επιχείρησης(και δεν εννοώ μόνο των καιρικών).Να μην παραγνωρίζουμε όσο κι αν σας φανεί περίεργο και τον παράγοντα ΤΥΧΗ(Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για να περιορίζεται η εξάρτηση από τον παράγοντα αυτό.) Προσωπικά πάντως όταν πληροφορήθηκα την ανεύρεση του αγνοούμενου από το δεύτερο ελικόπτερο ,το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό ήταν ότι οι τύποι μπορεί να ήταν απλά κ@λόφαρδοι. :hope:

Να θυμίσω (μιας και αναφέρθηκε παραπάνω η διαφορά σε έρευνα μεταξύ στεριάς και θαλάσσης) ότι το 1997 όταν κατέπεσε το yakovlev με 70 επιβάτες στα Πιέρια, το ψάχναμε 2 ημέρες σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ,εκτός από πεζοπόρα τμήματα, περίπου 30 Ε/Π (τεράστια βλακεία ,τελικά την πλήρωσε το C130 σε άσχετο χώρο) και των τριών κλάδων και τελικά το βρήκε Ε/Π του Πολεμικού Ναυτικού που 1η φορά επιχειρούσε σε ορεινή περιοχή !! :o Αυτό το γεγονός δεν βγάζει αυτομάτως άχρηστους τους χειριστές Ε/Π του Στρατού Ξηράς και αναδεικνύει το Πολεμικό Ναυτικό ως καλύτερο στην έρευνα και διάσωση στο βουνό. B)

Να επισημάνω δε ότι εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας πτήσεων δεν γίνονται σε καμιά περίπτωση.Είναι τέτοια η τυποποίηση της αεροπορικής εκπαίδευσης ,που οι διαδικασίες γίνονται βίωμα από χειριστές και μηχανικούς και εφαρμόζονται επακριβώς.Η δε επάρκεια των ελληνικών πληρωμάτων πιστοποιειται από τις επιδόσεις που επιτυγχάνουν κατά τις εκπαιδεύσεις στα σχολεία εξωτερικού ,που πάντα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις ,πολλές φορές μάλιστα αριστεύουν ξεπερνώντας και τους Αμερικανούς στα δικά τους σχολεία.

Εκπαίδευση στην έρευνα και διάσωση από Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού τα τελευταία 15 χρόνια από όσο γνωρίζω δεν γίνεται. Το ρόλο αυτό έχει αναλάβει η ΠΑ (πρωτίστως για τα δικά της μέσα και επικουρικά για τους υπόλοιπους) και το λιμενικό με Ε/Π της ΠΑ για τον θαλάσσιο χώρο γενικά.

Η οργάνωση πάντως γενικά από τη μερια του κράτους στον τομέα αυτό, πάσχει όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι τομείς στον τόπο μας.

Edited by ChristosZ
  • Like 5

Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλό θα ήταν να μην βιαζόμαστε να βγάζουμε συμπεράσματα, ειδικά όταν δεν έχουμε πλήρη εικόνα όλων των συνθηκών της επιχείρησης(και δεν εννοώ μόνο των καιρικών).Να μην παραγνωρίζουμε όσο κι αν σας φανεί περίεργο και τον παράγοντα ΤΥΧΗ(Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν πρέπει να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα για να περιορίζεται η εξάρτηση από τον παράγοντα αυτό.) Προσωπικά πάντως όταν πληροφορήθηκα την ανεύρεση του αγνοούμενου από το δεύτερο ελικόπτερο ,το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό ήταν ότι οι τύποι μπορεί να ήταν απλά κ@λόφαρδοι. :hope:

Να θυμίσω (μιας και αναφέρθηκε παραπάνω η διαφορά σε έρευνα μεταξύ στεριάς και θαλάσσης) ότι το 1997 όταν κατέπεσε το yakovlev με 70 επιβάτες στα Πιέρια, το ψάχναμε 2 ημέρες σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ,εκτός από πεζοπόρα τμήματα, περίπου 30 Ε/Π (τεράστια βλακεία ,τελικά την πλήρωσε το C130 σε άσχετο χώρο) και των τριών κλάδων και τελικά το βρήκε Ε/Π του Πολεμικού Ναυτικού που 1η φορά επιχειρούσε σε ορεινή περιοχή !! :o Αυτό το γεγονός δεν βγάζει αυτομάτως άχρηστους τους χειριστές Ε/Π του Στρατού Ξηράς και αναδεικνύει το Πολεμικό Ναυτικό ως καλύτερο στην έρευνα και διάσωση στο βουνό. B)

Να επισημάνω δε ότι εκπτώσεις σε θέματα ασφαλείας πτήσεων δεν γίνονται σε καμιά περίπτωση.Είναι τέτοια η τυποποίηση της αεροπορικής εκπαίδευσης ,που οι διαδικασίες γίνονται βίωμα από χειριστές και μηχανικούς και εφαρμόζονται επακριβώς.Η δε επάρκεια των ελληνικών πληρωμάτων πιστοποιειται από τις επιδόσεις που επιτυγχάνουν κατά τις εκπαιδεύσεις στα σχολεία εξωτερικού ,που πάντα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις ,πολλές φορές μάλιστα αριστεύουν ξεπερνώντας και τους Αμερικανούς στα δικά τους σχολεία.

Εκπαίδευση στην έρευνα και διάσωση από Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού τα τελευταία 15 χρόνια από όσο γνωρίζω δεν γίνεται. Το ρόλο αυτό έχει αναλάβει η ΠΑ (πρωτίστως για τα δικά της μέσα και επικουρικά για τους υπόλοιπους) και το λιμενικό με Ε/Π της ΠΑ για τον θαλάσσιο χώρο γενικά.

Η οργάνωση πάντως γενικά από τη μερια του κράτους στον τομέα αυτό, πάσχει όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι τομείς στον τόπο μας.

 

Συμφωνω 100%. Στο περιστατικο του yakovlev ειχα υπηρεσια......... ακομα θυμαμαι τη βουβαμαρα αρχικα κ τα κλαμματα στη συνεχεια απο την απωλεια του Charlie (C-130)....... :(


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσοι λέτε για "καλή εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών" για "κωλοφαρδίες" και άλλες τέτοιες τρίχες, προφανως δεν έχετε δει ελικόπτερο να πετάει στις Άλπεις. Και δεν μιλάω για ελικόπτερο στη διαδικασία της διάσωσης που θα το δείτε να κολλάει στην ορθοπλαγιά και θα κατουρηθείτε επάνω σας. Και μόνο το ελικόπτερο που κουβαλάει τα σκουπίδια από τα καταφύγια να δείτε πως κατεβαίνει πίσω στη κοιλάδα, θα φρικάρετε.

Η σωστή εκπαίδευση και η υψηλή ικανότητα (που φέρνουν ΠΑΝΤΑ αποτελέσματα) έχουν ως χαρακτηριστικά γνωρίσματα την δυνατότητα γρήγορης εκτίμησης της κατάστασης για την άμεση λήψη σωστών αποφάσεων και τη δυνατότητα άμεσης προσαρμογής στις πολύ διαφορετικές και αναπάντεχες συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν οι διασώστες κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης διάσωσης.

Εδώ είδαμε τους στόκους να ξεκινάνε για διάσωση στο Λάπατο, φορτωμένοι βάρκες και ναυαγοσώστες. Για ποια προσαρμογή στις συνθήκες, για ποιά ευελιξία και για ποιά γρήγορη λήψη σωστών αποφάσεων, για ποιά ικανότητα στο τέλος τέλος, να μιλήσουμε;

Τα μεγάλα λόγια είναι καλά μόνο για την τηλεόραση και για τους άσχετους. Όχι γι' αυτούς που ξέρουν.

 

ΥΓ Αυτά που γράφω πιο πάνω τα ήξεραν όλοι όσοι ανέβαιναν στα βουνά. Απλά τώρα η σύγκριση με τους σωστούς επαγγελματίες έκανε τη κατάσταση ολοφάνερη στους πάντες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσοι λέτε για "καλή εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών" για "κωλοφαρδίες" και άλλες τέτοιες τρίχες, προφανως δεν έχετε δει ελικόπτερο να πετάει στις Άλπεις. Και δεν μιλάω για ελικόπτερο στη διαδικασία της διάσωσης που θα το δείτε να κολλάει στην ορθοπλαγιά και θα κατουρηθείτε επάνω σας. Και μόνο το ελικόπτερο που κουβαλάει τα σκουπίδια από τα καταφύγια να δείτε πως κατεβαίνει πίσω στη κοιλάδα, θα φρικάρετε.

Δεν έχω δει Ε/Π να πετάει στις Άλπεις, αλλά αν σε είχα μαζί μου σε μια νυχτερινή πτήση με διόπτρες μέσα σε χαράδρα στο απόλυτο σκοτάδι και εσύ θα κατουριώσουν πάνω σου.Το δε ''κόλλημα στην ορθοπλαγιά'' και η προσγείωση σε κεκλιμένα επίπεδα περιλαμβάνεται στις ασκήσεις προκεχωρημένου σταδίου που κάνει ένας εκπαιδευόμενος χειριστής στη βασική του εκπαίδευση!!

Τα μεγάλα λόγια είναι καλά μόνο για την τηλεόραση και για τους άσχετους. Όχι γι' αυτούς που ξέρουν.

Ακριβώς !

 

ΥΓ Αυτά που γράφω πιο πάνω τα ήξεραν όλοι όσοι ανέβαιναν στα βουνά. Απλά τώρα η σύγκριση με τους σωστούς επαγγελματίες έκανε τη κατάσταση ολοφάνερη στους πάντες.

Η σύγκριση θα πρέπει να γίνεται όπως ανέφερα παραπάνω ,αφού γνωρίζουμε όλες τις παραμέτρους του θέματος.

  • Like 5

Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά?

Share this post


Link to post
Share on other sites

με προλαβες Σπυρο

 

Θρήνος στο Καρπενήσι και σε όλη την Ευρυτανία...

Τον «πήρε» το βουνό που αγάπησε

92773C48D200AF51D87F44816B5B42DD.jpg

 

 

Ο έμπειρος ορειβάτης Κώστας Χουλιάρας, πατέρας δυο παιδιών, έπεσε σε χαράδρα - Κάλεσε σε βοήθεια τη νύχτα σοβαρά τραυματισμένος, αλλά δυστυχώς τον πήρε μαζί του το βουνό που τόσο λάτρευε.

 

Ο άτυχος άνδρας ανασύρθηκε νεκρός λίγο πριν τις 11:00΄ το πρωί από μέλη του Διασωστικού Σώματος Ευρυτανίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του LamiaReport χθες το απόγευμα πήγε για μια ακόμη φορά στην θέση «Ψηλή Κορφή» του Βελουχίου για να κάνει το αγαπημένο του σπορ.

 

Δυστυχώς όμως, άγνωστο πως, εγκλωβίστηκε σε κάποιο απόκρημνο σημείο και στην προσπάθειά του να βγει έπεσε σε χαράδρα. Σύμφωνα με πληροφορίες γύρω στη 1:00΄ μετά τα μεσάνυχτα τηλεφώνησε σε φίλο του ορειβάτη και ζήτησε βοήθεια λέγοντας ότι είναι εγκλωβισμένος.

 

Αμέσως ενημερώθηκαν οι αρχές και μέλη της Διασωστική Ομάδας Καρπενησίου ξεκίνησαν για τον εντοπισμό του.

Δυστυχώς όπως λένε πληροφορίες ο άτυχος ορειβάτης κάποια στιγμή νωρίς το πρωί σταμάτησε να απαντά στο κινητό του. Από το στίγμα που είχε δώσει τον εντόπισαν σε μια απόκρημνη χαράδρα και τελικά τον ανέσυραν νεκρό.

 

Ο Κώστας Χουλιάρας ήταν πολύ αγαπητός σε όλους τους Ευρυτάνες. Ήταν πατέρας 2 παιδιών, με πολύχρονη εμπειρία διδασκαλίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λάτρης της ορειβασίας, με αποστολές στα Ιμαλάια στο ενεργητικό του και φανατικός οπαδός της ζωής στην φύση.

 

xoyliaras.jpg

 

http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=266491


"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανατριχιάζω όταν σκέφτομαι τις τελευταίες στιγμές ενός ανθρώπου υπό τέτοιες συνθήκες. Τραυματισμένος, ανήμπορος με τον χρόνο να μετράει εναντίον του και στο μυαλό του βασανιστικές σκέψεις για την οικογένειά του και τους αγαπημένους που αφήνει πίσω του.

 

Από την άλλη, διαβάζω για έμπειρο ορειβάτη που ήταν μόνος του?

 

Όπως και νά 'χει η απώλεια ενός ανθρώπου με υπερβαίνει και δε ξέρω τι να πρωτοσκεφτώ.

  • Like 1

15471092846_60d380fc17_o.jpgvoe-1516-racetiger-speedwall-gs-uvo-rgb_w990.jpg

"Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι"

 

Austrian Level 2 Ski Instructor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κριμα.... τουλαχιστον εφυγε ενω εκανε αυτο που αγαπουσε.........

Δυστυχως αν και εμπειρος (αυτοι την παθαινουν συνηθως) δεν εφαρμοσε τον σημαντικοτερο και πιο απλο κανονα........

ΠΟΤΕ ΜΟΝΟΣ!!!!!!


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάγωσαν όλοι στο Βελούχι από την είδηση του χαμού ενός ανθρώπου που αγαπούσε και ήξερε τόσο το βουνό. Θερμή παράκληση ας μην γράψουμε τίποτα σενάρια για το τι έγινε. Αν είναι να μάθουμε θα μάθουμε

  • Like 3

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spring Skills: Tips for Hiking on Snow

 

696fd541-9d0b-4fa8-9912-003f22819c7e.jpeg

 

Traveling safely across snow is an essential skill for many hikers and climbers—even in the spring and early summer months. Use the following tips from author and mountaineering educator Mike Zawaski to travel more safety across snow fields in Washington—which can linger long into summer.

If you want to learn even more about kicking steps, crampons, ice-axes and hiking over snow, you can buy Zawaski's new book, Snow Travel: Climbing, Hiking, and Crossing Over Snow, from Mountaineers Press.

Snow travel: a good skill to add to your backpack

  • A snowy pass can provide a significant and dangerous obstacle for the unprepared hiker traveling in the high country. Even if you don't aspire to climbing peaks, it is definitely worth your time to learn how to kick good steps and travel with an ice ax.

Hiking on snow can reduce your impact

  • Having the confidence to travel on snow allows you reduce your impact by walking on snow instead of around it, a practice which can create additional trails and destroy vegetation.

Travel on firm snow reduces risk from avalanches

  • Late spring and early summer can be a great time to climb snowy routes on peaks, but avalanches are still a hazard. Reduce your chances of getting caught in an avalanche by climbing and descending your route while the snow is still firm. For east-facing routes, this may mean completing much of your ascent before sunrise.

Look ahead to spot hazardous transition zones

  • Common places where falls occur are transition zones. These are places where the terrain or characteristics of the snow changes and climbers fall because they fail to adjust their equipment or technique. Avoid these hazards by looking ahead and preparing for changes before you encounter them. For example it may be much easier to put on your crampons on a low angle section instead of waiting until you are starting to slip because the snow is too steep or too firm.

How to kick steps in snow

  • Kicking steps with your feet is more complex than most books make it seem. The two tips I commonly offer are to 1.) choose the step that gets the most of your boot’s sole in contact with the snow (if you're worried about falling) and 2.) not to tiptoe around when kicking hard-firm snow.

Old footsteps can be icy: you may be better kicking your own steps

  • Beware of following an old set of footsteps across a snowy slope. These may be very icy, especially on a cold morning. If you are proficient kicking steps you are much more likely to find a better route or travel more safely across pre-existing steps.

Getting technical: crampons, ice axes and rope teams

  • While ski poles or trekking poles may help you maintain balance while kicking steps across a slope, an ice ax is superior for helping you self-arrest if you fall. Self-arresting with ski poles is possible, but it is much more difficult and you will slide further than if you are using an ice ax.

Crampons: only to be used on firm snow and ice

  • Crampons are an amazing tool that give your feet traction, but they should only be used on very firm snow and ice. The danger on soft snow is that snow will build up under your boot so that your points fail to stick which may cause you to fall.

 

Πηγή: Washington Trails Association

Edited by wraith
  • Like 1

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Σχεδόν κάθε χρονιά που ξεκίνησε νωρίς, φάγαμε φόλα. Για αυτό δεν θέλω να λέω μεγάλες κουβέντες. Θεωρητικά το πάει καλά, για να δημιουργεί κορεσμένο έδαφος και σε πιο χαμηλά υψόμετρα, που με την πτώση της θερμοκρασίας κατά τον βραδινό παγετό θα κάνει μια πολύ καλή βάση, που είναι το Α και το Ω για μια πετυχημένη χρονιά. Το οποίο μεταφράζεται στο ότι δεν είναι η ποσότητα, αλλά η ποιότητα αυτό που χρειαζόμαστε για να "γίνει η δουλειά".
    • Που το πάει ο Παππούς για φέτος στις Άλπεις?? Όσο φουντώνει η συζήτηση για covid τόσο αγριεύει..... Ελπίζω μόνο μην ξεθυμάνει νωρίς, αλλιώς πάμε για επική σεζόν...😍😍
    • ROSSIGNOL SKIS SUPER 7 (S7) 1,88cm - ΜΕ ΔΕΣΤΡΕΣ DEMO ROSSIGNOL D140 (Φρένα 120mm) (Καθαρό πάτημα σε σκληρό χιόνι 1,50-1,60cm) Εξαιρετική κατάσταση, δουλεμένα μόνο τρεις πουδρομέρες με το κερί του κατασκευαστή πάνω τους και εγγύηση skimad 😉..!!!                          Αναλυτική περιγραφή: Τα πλήρως επανασχεδιασμένα Rossignol Super 7 Skis 2016 είναι τα απόλυτα εργαλεία για σκι στην πούδρα! Αναδιαμορφώθηκαν πλήρως σε σχήμα "pintail" που είναι το χαρακτηριστικό σχήμα της σειράς S7. Μια πιο ώριμη διαφορά 10 εκατοστών μεταξύ άκρης και ουράς καθιστά το εξαιρετικό νέο Super 7 ένα πιο ευέλικτο σκι, βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση του στα σκληρά χιόνια, διατηρώντας παράλληλα τη μέση 116 mm για επικό floatάρισμα στην πούδρα. Μαζί με τη νέα τεχνολογία Air Tip και έναν ελαφρύτερο, εξαιρετικά ανθεκτικό πυρήνα από ξύλο, τον γνωστό Paulownia, το Rossignol Super 7 είναι ένα απίστευτα ισορροπημένο και ισχυρό σκι πούδρας. Powder Turn Rocker - Πρόσφατα επανασχεδιασμένο rocker για να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και ακόμα ανώτερο (floatάρισμα) στην πούδρα! Το βελτιωμένο προοδευτικό rocker ελαχιστοποιεί το "γλίστρημα" σε ανακατεμένα χιόνια και στα hard pack, ενώ η κωνική, πιο ισχυρή ουρά όταν πέφτει σε μαλακό χιόνι, ενισχύεται αυτόματα η επίπλευση, παρέχοντας εύκολη κατεύθυνση με άμεσο έλεγχο ταχύτητας. Το παραδοσιακό camber παρέχει δύναμη, ενέργεια και δυνατό gripάρισμα για άψογη απόδοση στις στρωμένες πίστες. Sidecut: Κεντραρισμένο Sidecut - Το sidecut διαθέτει ένα μοναδικό κωνικό σχήμα από άκρη και ουρά (tip & tail) με ένα κοντό Sidecut κατευθείαν κάτω από το σημείο της μπότας. Το βαθύ του radius, δίνει δυνατή πρόσφυση στα γωνιάσματα και αρκετή δύναμη κάτω από τα πόδια, πράγμα το οποίο επιτρέπει την εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης σε οποιοδήποτε είδος χιονιού και έτσι το καθιστά αρκετά (παιχνιδιάρικο). Σχήμα (Shape): Air Tip - Ένας ολοκαίνουργιος, κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας εσωτερικός σχεδιασμός κυψελών, μειώνει το δραματικά το βάρος του σκι κατά σχεδόν 30%! Αυτό βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία, δίνοντας στο σκι μια εξαιρετικά ελαφριά αίσθηση. Τα εμπρός άκρα του πέδιλου, ενισχύονται με υλικό ABS για ανθεκτικότητα και ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία. Πυρήνας (Core) Ελαφρός πυρήνας light core - Ο ολοκαίνουργιος εξαιρετικά ελαφρύς πυρήνας από ξύλο Paulownia με το Race Department Diago Fiber laminate συνδυάζεται με το Air Tip για μείωση του συνολικού βάρους του σκι κατά 20%, βελτιώνοντας την ικανότητα ελιγμών και της εύκολης πλεύσης, χωρίς συμβιβασμούς στην γραμμή κατάβασης! Laminates Free V.A.S. - Τα ελαστομερές υλικά Visco, βοηθούν στην εξομάλυνση της μετάβασης του rocker / camber, μειώνοντας το "γλίστρημα" και αυξάνοντας τη σταθερότητα, διατηρώντας έτσι τον έλεγχο και την επαφή με το χιόνι σε μεταβλητές συνθήκες που είναι συνηθισμένες στην Ελλάδα. Sandwich Laminate - Οι πυρήνες ξύλου με ελασματοποιημένα υλικά υψηλής τεχνολογίας παρέχουν την απόλυτη σταθερότητα, ισχύ και αντοχή ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ένα σκι για όλες τις ελληνικές συνθήκες εντός εκτός πίστας για σκιέρ καλού+ επιπέδου, που αναζητούν την εύκολη πλεύση είτε είναι καλή η ποιότητα χιονιού είτε όχι. Η δέστρες είναι DEMO οπότε προσαρμόζονται εύκολα σε κάθε νούμερο μπότας. Είναι οι γνωστές μπουκάλες της ROSSIGNOL! Τιμή: 320,00€ Email Επικοινωνίας: xskimad@gmail.com ή πμ.    
    • Σε πειράζω......    Φυσικά και δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Ούτε αν υπάρχουν μεταλλάξεις. Πάντως θεωρώ βέβαιο ότι θα προσπαθήσουν να λειτουργήσουν και θεωρώ ότι στην αρχή της σεζόν θα ανοίξουν αν δεν υπάρξουν συνταρακτικές διαφοροποιήσεις τα ΧΚ θα είναι ανοικτά. Εμείς δεν ξέρω σε τι κατάσταση θα είμαστε.
    • Ακριβά για τόσο παλιά σανίδια..κοιτά αλλου
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. combatfear4
      combatfear4
      (25 years old)
    2. polcom
      polcom
      (43 years old)
    3. thesskinikos
      thesskinikos
      (47 years old)
    4. tsak8
      tsak8
      (46 years old)
    5. zero
      zero
      (38 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      16,657
    • Total Posts
      448,611
  • Member Statistics

    • Total Members
      7,221
    • Most Online
      208

    Newest Member
    HumansAreWeak
    Joined
×
×
  • Create New...