Jump to content
KSpecial

Σιδηρόδρομοι

Recommended Posts

Στη Θεσσαλονίκη το «ασημένιο βέλος»: To τρένο που θα διανύει σε 3,5 ώρες την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη

 

 

30657175_10156318244884038_7704774903542

 

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το «ασημένιο βέλος» το τρένο που αναπτύσσει ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα και το οποίο πρόκειται να παρουσιάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φετινή ΔΕΘ.

 

Το συγκεκριμένο τρένο αρχικά θα κάνει δοκιμαστικά την διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη και σταδιακά θα μπει στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

 

Το «ασημένιο βέλος» γνωστό και ως ETR 450 επιτυγχάνει ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα και είναι το τρένο που πρόκειται να παρουσιάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φετινή Διεθνή Εκθεση της Θεσσαλονίκης.

 

Πρόκειται για ένα συρμό που, όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατασκευάστηκε το 1997, αλλά «την περίοδο 2004-2009 έγινε πλήρης ανακαίνιση του εσωτερικού προσφέροντας περισσότερες ανέσεις και ποιοτικό ταξίδι». Κάθε συρμός ETR 485 έχει 9 βαγόνια, τρία για α΄ θέση, ένα για μπαρ-εστιατόριο και πέντε για β΄ θέση. Εχει ικανότητα μεταφοράς 489 επιβατών, εκ των οποίων 146 στην α΄ θέση, 343 στη β΄ θέση, δύο σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά καροτσάκια και 23 θέσεις στο εστιατόριο. Το μήκος του είναι περίπου 240 μέτρα μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους. Ενας τέτοιος συρμός, αναμένεται τα διατρέξει πρώτη φορά τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λάρισα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

 

 

Τα προβλήματα

Το «ασημένιο βέλος», σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προορίζεται να ανταγωνιστεί στον άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη, όχι τα αυτοκίνητα, αλλά τα αεροπλάνα. Για να συμβεί αυτό, πρέπει η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη να μειωθεί σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Κάτι τέτοιο όμως προαπαιτεί:

1. Την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνηση στο σύνολο της γραμμής, καθώς δεν τίθεται θέμα αλλαγής μηχανών έλξης στα ιταλικά τρένα.

2. Την περίφραξη του συνόλου της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να μην διέρχονται από αυτήν άνθρωποι, οχήματα και ζώα.

3. Τη δημιουργία ενός τουλάχιστον βασικού επιπέδου φωτοσήμανσης, ώστε να μην απαιτείται ο ανθρώπινος παράγοντας για να δοθεί το πράσινο ή το το κόκκινο φως, σε μια διέλευση.

 

Πηγη: http://www.kathimerini.gr/981627/article/epikairothta/ellada/sth-8essalonikh-to-ashmenio-velos-to-treno-poy-8a-dianyei-se-35-wres-thn-apostash-a8hna---8essalonikh

Το συγκεκριμένο άρθρο είναι ενδεικτικό του πόσο πίσω είμαστε: Τραίνο 21 χρόνων(!) έρχεται τώρα στην Ελλάδα και πλασάρεται ως μεγάλο βήμα μπροστά. Για να μπορέσει να ενσωματωθεί όμως στο δίκτυο και να δουλέψει όπως πρέπει υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που δεν έχουν γίνει και αμφιβάλλω αν πρόκειται να γίνουν σε εύλογο χρονικό διάστημα...


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρήστο έχω την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο έρχεται μόνο για την έκθεση. Βέβαια στην Ελλάδα ειμαστε

  • Like 1

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια ψηφοφορία με 48 διαφορετικές επιλογές ανέβασα εδώ σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, για το τι πιστεύουν οι περισσότεροι:
https://poll.dos.gr
(πιστεύω έχει ένα ενδιαφέρον)...

psifoforia.png.5e86239538caa151c105765048c24372.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/20/2023 at 11:16 PM, foni said:

Μια ψηφοφορία με 48 διαφορετικές επιλογές ανέβασα εδώ σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, για το τι πιστεύουν οι περισσότεροι:
https://poll.dos.gr
(πιστεύω έχει ένα ενδιαφέρον)...

psifoforia.png.5e86239538caa151c105765048c24372.png

για πες και τα συμπεράσματα σου....  

εγώ κατάλαβα ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν από ιεραρχία ....Πχ υπάλληλος προϊστάμενος διευθυντής περιφειακος δ/ντης γενικός διευθυντής πρόεδρος (μπορεί να υπάρχουν και ενδιάμεσοι ) 

δε γνωρίζω ο πρόεδρος σε ποιον λογοδοτεί,πιθανολογω στον υφυπουργο - υπουργο.... αν είναι δημόσιο 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα ίδια και τα ίδια...

Σε ποια "απουσία συστήματος σηματοδότησης" αναφέρεται το ερώτημα; Ο πίνακας ελέγχου λειτουργούσε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οδοντωτός: Στις ράγες 127 χρόνια και συνεχίζει

Δέσποινα Κόντη
οδοντωτός-στις-ράγες-127-χρόνια-και-συνε-562786702

Περνάει από κοιλάδες, διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, σκαρφαλώνει σε πλαγιές, διαπερνά μαγευτικά τοπία. Ο λόγος για τον Οδοντωτό, το ιστορικό τρένο που έκανε την πρώτη του διαδρομή στις 10 Μαρτίου 1896 και σήμερα διανύει την περίπου 22 χιλιομέτρων διαδρομή από το Διακοφτό στα Καλάβρυτα και αντιστρόφως, προσελκύοντας χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

«Είναι ένας προορισμός που θεωρείται δίκαια μία από τις δέκα καλύτερες σιδηροδρομικές διαδρομές στον κόσμο. Πρόκειται για τρία δρομολόγια, τα οποία όταν έχουν 100% πληρότητα μεταφέρουν έως και 500 επιβάτες την ημέρα. Δηλαδή 15.000 επιβάτες τον μήνα», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, Γιάννης Καραπαναγιώτης, ο οποίος ήταν για πολλά χρόνια προϊστάμενος κυκλοφορίας στον ΟΣΕ.

«Θυμάμαι πως παλαιότερα υπήρχαν κάποιοι μήνες που δεν υπήρχε ζήτηση. Πλέον ο Οδοντωτός και η περιοχή μας έχουν γίνει προορισμός για όλο τον χρόνο και έρχονται επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο ήρθαν τουρίστες από τη Νότια Κορέα, την Ινδονησία, την Ιαπωνία και φυσικά την Ευρώπη».

Μέχρι πρόσφατα, όμως, αυτήν την ομορφιά δεν μπορούσαν να την απολαύσουν όσοι ήθελαν να ταξιδέψουν με το ιστορικό τρένο. Το φετινό φθινόπωρο αποδείχθηκε σχεδόν καταστροφικό για τον Οδοντωτό και τη γύρω περιοχή. Η πυρκαγιά που ξέσπασε το καλοκαίρι αλλά και οι έντονες βροχοπτώσεις των επόμενων μηνών οδήγησαν σε κατολισθήσεις. Τόνοι φερτών υλικών κάλυψαν τη γραμμή, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία του από τις 2 Νοεμβρίου και για περίπου 36 ημέρες. Μόλις πριν από λίγες μέρες, η Hellenic Trainανακοίνωσε την επανεκκίνηση των δρομολογίων Διακοφτό – Καλάβρυτα – Διακοφτό, μετά την παρέμβαση συνεργείων του ΟΣΕ που απομάκρυναν από τη γραμμή λάσπες και φερτά υλικά.

«Επειτα από έντονη βροχόπτωση, όγκοι αμμοχάλικου έπεσαν στη γραμμή και χρειάστηκε χρόνος για να απομακρυνθούν. Για αυτό σταμάτησε η λειτουργία του», εξηγεί στην «Κ» ο δήμαρχος Καλαβρύτων, Θανάσης Παπαδόπουλος, συμπληρώνοντας πως συνεργεία από τον ΟΣΕ θα παρακολουθούν καθημερινά το σημείο στο οποίο εντοπίζεται κυρίως το πρόβλημα με τις κατολισθήσεις. «Δεν αφορά όλη τη διαδρομή, αλλά ένα σημείο στο 2ο με 5ο χιλιόμετρο της σιδηροδρομικής γραμμής», σημειώνει.

«Το βουνό με το οποίο γειτνιάζει ο Οδοντωτός κάηκε και δημιουργήθηκαν χαράδρες, με αποτέλεσμα τα νερά της βροχής να φέρουν λάσπες και φερτά υλικά στη σιδηροδρομική γραμμή. Τα δέντρα αποψιλώθηκαν από τη φωτιά», τονίζει ο κ. Καραπαναγιώτης. Και συμπληρώνει: «Στα 127 χρόνια λειτουργίας του Οδοντωτού δεν έχει σημειωθεί τέτοιας έκτασης καταστροφή. Είχαμε πυρκαγιές και αμέσως μετά πλημμύρες», λέει σχολιάζοντας τα πρωτοφανή ακραία φαινόμενα. Εάν συνυπολογιστούν και οι μήνες που ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργούσε μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τότε «έχουμε χάσει 4 μήνες από τους 11 και περίπου 50.000 επισκέπτες».

Το τρενάκι που κάνει τη διαδρομή Διακοφτό – Καλάβρυτα μέσα από το μαγευτικό φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού προσελκύει επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Η τοπική αγορά

Εκτός από τις όμορφες εικόνες που προσφέρει στον επισκέπτη, ο Οδοντωτός συμβάλλει και στην οικονομική στήριξη της περιοχής των Καλαβρύτων αλλά και του Διακοφτού. «Ενας λόγος να περάσει κανείς από το Διακοφτό είναι για να ταξιδέψει με τον Οδοντωτό. Ωστόσο, για περίπου ένα μήνα η τοπική αγορά του Διακοφτού στέναζε», λέει ο κ. Καραπαναγιώτης.

Οι πρόσφατες παρεμβάσεις δεν αποτελούν μόνιμη λύση στο πρόβλημα των κατολισθήσεων, αφού αυτές πρέπει να αντιμετωπιστούν με τα κατάλληλα έργα υποδομής. Οπως αναφέρουν οι εμπλεκόμενοι, τώρα γίνονται μελέτες σε συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Η συντήρηση

Τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο στις φυσικές καταστροφές, αλλά επεκτείνονται στη συντήρηση του Οδοντωτού και στη γενικότερη υποστελέχωση του ελληνικού σιδηροδρόμου. «Παλαιότερα το Διακοφτό ήταν σιδηροδρομικός κόμβος. Είχε προσωπικό υποδομής και γραμμής που έκανε προληπτικές εργασίες. Δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει επαρκής πρόληψη για την προστασία του Οδοντωτού», αναφέρει.

«Είχαμε φύλακες γραμμής που έκαναν τη διαδρομή με τα πόδια κάθε μέρα, παρακολουθούσαν τα φαινόμενα και έδιναν εντολή ώστε να κυκλοφορεί το τρένο με ασφάλεια», λέει ο κ. Καραπαναγιώτης. Θυμάται πως το 2007 ήρθαν από την Ελβετία τέσσερα καινούργια τρένα, αποκλειστικά για τη διαδρομή Διακοφτό – Καλάβρυτα. Αυτά κόστισαν στο Δημόσιο περίπου 26 εκατ. ευρώ. Επίσης, το 2003 ξεκίνησε η ανάταξη της γραμμής. Ωστόσο, λόγω υποστελέχωσης δεν υπάρχει πλέον επαρκές εξειδικευμένο προσωπικό για τη συντήρηση της γραμμής και των τρένων στα μηχανοστάσια.

 

https://www.kathimerini.gr/society/562786711/odontotos-stis-rages-127-chronia-kai-synechizei/

  • Like 1
  • Thanks 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Προς Πώληση Ένα εξαιρετικό Πέδιλο Της Stockli, βραβευμένο ως το καλύτερο πέδιλο της κατηγορίας του! Είναι εύκολο στην χρήση και στον έλεγχο του καθώς απευθύνεται σε αρχάριους και μέσους σκιέρ! Παρέχει ευελιξία και αρκετή ευκολία στη μετάβαση από carving σε skidded turns με μικρή προσπάθεια και άμεση ανταπόκριση! Είναι σταθερό σε γρήγορες και κοντές στροφές στη πιστά και αρκετά απορροφητικό στους κραδασμούς! Είναι ιδιαίτερη η ευελιξία του σε carving στροφές, με αρκετά μεγάλη γωνιωση παρέχει μια ασφαλή και πεντακάθαρη ακτίνα στροφής! Γενικά διατηρούμε έναν απολυτό έλεγχο χωρίς μεγάλη προσπάθεια και κατανάλωση ενέργειας! Τέλος είναι δοκιμασμένο και εκτός πίστας σε πούδρες αλλά και bumps και έδειξε τρομερή προσαρμοστικότητα και έλεγχο και ισορροπία σε κάθε στροφή!! Το πέδιλο έχει χρησιμοποιηθεί για δυο σεζόν με εμφανείς μικροφθορές στο επάνω μέρος του. Προσωπικα το συστήνω σε μέσους σκιέρ. Γύρω στις 50 ημέρες χρήσης. Ωστόσο είναι περασμένο από full service και οι πάτοι βρίσκονται σε άψογη κατάσταση καινούργιου, κερωμένοι. Οι λάμες του είναι επίσης σε αρίστη κατάσταση 0,5ο βάση και 88ο side edge. Φοράει την srt Salomon bin 12. Τιμή 380ευρω συζητήσιμη! Περισσότερες πληροφορίες σε προσωπικό μήνυμα! https://www.skiessentials.com/2021-ski-test/skis/2021-stockli-laser-sc https://www.snow-online.com/ski/stoeckli-lacer-sc-2020.htmlp  
    • Μάλλον έχεις καταλάβει λάθος
    • Τι κάνουν όλα μα όλα τα χιονοδρομικά του κόσμου εκτός από τα Ελληνικά? Ονομάζεται ski bus
    • Πόσο εύκολο είναι να φτιάξεις "μύθους" για το σκι στην Ελλάδα. Ακόμα και πρώην και νυν πρόεδροι του Συλλόγου μας τους συντηρούν με το δίκιο τους. Ακόμα κα ο Λάππας ξεχνά ότι 39 στους 40 τελεταίους Απριλίους χιονίζει στον Παρνασσό!!!!! Και οι δύο Πρόεδροι του ΣΤΧ έχετε δίκιο σε αυτό που γράφετε αλλά επειδή δεν γράφετε την πλήρη πρόταση το συμπέρασμα είναι τελείως λάθος. Η αλήθεια για το σκι στον Παρνασσό είναι όπως τα γράφω Αυτό είναι τελείως γενικό και ισχύει για τους...ταβερνιάρηδες, σαλεδάρχες, μπαρόβιους κλπ Το τους δεν υπάρχει, είναι αφηρημένη έννοια χαμένη στις δαιδαλώδεις διαδικασίες του Ελληνικού κράτους. Υπογράφω ότι δεν έχει υπάρξει καμία συζήτηση ούτε απόφαση που να έβγαλε πόρισμα "φέτος μας νοιάζει μόνο να έχουμε επισκέπτες" στο Υπουργείου Τουρισμού, στο Υπερταμείο, στα ΕΤΑΔ και στις εγκαταστάσεις του ΧΚΠ. Η κατάσταση είναι: δεν έχουμε ιδέα τι είναι το καλό σκι και τι θέλουμε να γίνει ο Παρνασσός και πως να δουλέψει, μη μας κράξουν τα κανάλια, ας κονομήσουμε ότι μπορούμε όσοι μπορούμε, ας μπαίνει ο μισθός, μη σκοτωθεί κανένας. Φυσικά μέσα σε αυτό το χάος κάποιοι έχουν τρόπο και όρεξη να κάνουν κάτι καλό για το σκι προσπαθούν. Όμως δεν υπάρχει καμία ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού, Υπερταμείου, ΕΤΑΔ και εγκαταστάσεων ΧΚΠ. Κανένας αρμόδιος δεν ξέρει πχ ότι ο λιφτιέρης ζητάει μια πολύ σημαντική βίδα. -Μα δεν μπορεί να είναι τόσο χαζό το σύστημα ΕΤΑΔ να αφήσουν κλειστό τον Ηρακλή για τόσο λίγα λεφτά? ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ -Μα δεν μπορεί να είναι τόσο χαζό το σύστημα ΕΤΑΔ να μας γράφει "όλοι οι αναβατήρες θα λειτουργούν κάθε μέρα"? ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ  
    • Όταν οι άνθρωποι έχουν πρόγραμμα και βλέπουν το μέλλον 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. CarrizalB
      CarrizalB
      (42 years old)
    2. Kristallis
      Kristallis
      (28 years old)
    3. thiosjohn
      thiosjohn
      (55 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,318
    • Total Posts
      460,831
  • Member Statistics

    • Total Members
      10,672
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    Robshata
    Joined
×
×
  • Create New...