Jump to content

Recommended Posts

(Δεν μιλάω γαλλικά, όποτε η μετάφραση είναι από το google translate. Νόημα βγαίνει παντως. Για το πρωτότυπο, κλικ στην πηγή, στο τέλος του μηνύματος.)

 

Chamonix: γνωρίζετε την ιστορία του πρώτου τελεφερίκ στη Γαλλία;

 

Ο Denis Cardoso είναι οδηγός τραμ στη Γκρενόμπλ. Του αρέσει η δουλειά του, η επαφή με τους ανθρώπους. Αλλά το αληθινό του πάθος είναι η καλωδιακή μεταφορά. Είναι ανυπόφορη για την ιστορία των τελεφερίκ της πατρίδας του, το Chamonix.

 

Από τον Laurent Guillaume

3fe08888cd82f1d5434c7cb8a724cc7d.jpg

 

e téléphérique de Chamonix fut le premier de France. Il a été mis en service en 1924. / Chroniques d'en haut / France TV

 

Γεννημένος στο Chamonix τότε ξεριζωμένος στην πρωτεύουσα Dauphinoise, Denis Cardoso δεν έχει ξεχάσει ποτέ τη μητρική του κοιλάδα. Με κάθε επιστροφή, δεν διστάζει να επισκεφθεί για μια και πλέον φορά ένα από τα πιο φανταστικά και ιστορικά αξιοθέατα του Chamonix: τον εγκαταλειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό της La Para. Έχοντας χάσει τη μέση του δάσους, αυτό το κτίριο γνώρισε μια τρελή τεχνική και ανθρώπινη περιπέτεια στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

Χρονικά από ψηλά: ανακτημένο παρελθόν | Κυριακή 1η Δεκεμβρίου στις 12:00 στην Γαλλία 3

 

Εκείνη την εποχή, το Chamonix ήταν σε πλήρη ανάπτυξη.

 

Η πόλη, γνωστή σε όλο τον κόσμο, καλωσορίζει τους ξένους τουρίστες, που προσελκύονται από το Mont Blanc και τους παγετώνες του. Αν το τραίνο με γρανάζια επέτρεψε στους επισκέπτες να ανεβαίνουν στο Mer de Glace, κάτι έλειπε να φτάσει στο υψηλότερο σημείο στα 3842 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στην κορυφή του Aiguille du Midi. Επομένως ήταν απαραίτητο να επινοήσουμε τα πάντα. Η ιδέα του τελεφερίκ ήταν στα σπάργανα. Αλλά αυτό δεν σταμάτησε τα πιο φιλόδοξα σχέδια. Από το 1924, το πρώτο τελεφερίκ που χτίστηκε στη Γαλλία καλωσορίζει τους τουρίστες σε 1700 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, τον ενδιάμεσο σταθμό της Para, για ένα πρώτο τμήμα που ελπίζουμε να ενταχθεί στο Aiguille du Midi.

 

Ένα "τελεφερίκ"

 

Αυτό που ονομάστηκε τότε "αγωγός αέρα" επέτρεψε στους πλούσιους επισκέπτες να φτάσουν στον πλησιέστερο παγετώνα Bossons, πριν φτάσουν μερικά χρόνια αργότερα στους πρόποδες του διάσημου Aiguille du Midi. Οι καμπίνες, συγκρατημένες σε μέγεθος συγκριτικά με τις σημερινές, περιλάμβαναν ωστόσο δύο κατηγορίες. Η πρώτη τάξη στην κλειστή καμπίνα, και η δεύτερη ανοικτή στο εξωτερικό. Το εισιτήριο ισοδυναμούσε με μισθό μισθωτού εργαζομένου!

 

Μια ανυπέρβλητη τεχνική πρόκληση

 

Δυστυχώς, αυτό το τελεφερίκ δεν θα επιτύχει ποτέ τον τελικό του στόχο: τη σύνοδο κορυφής του Aiguille du Midi ... Σταματημένα από τις τεχνικές και γεωλογικές δυσκολίες, οι χειριστές αποφασίζουν να εγκαταλείψουν αυτή τη διαδρομή για ένα άλλο, πιο αποτελεσματικό, από το κέντρο της πόλης Chamonix, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το 1951. Το νέο τελεφερίκ Aiguille du Midi τέθηκε σε λειτουργία το 1955, είναι η διαδρομή που γνωρίζουμε τώρα.

 

Παραμένει ακόμα ορατό

 

Από αυτή την υπέροχη περιπέτεια, έχουμε ακόμα τους παλιούς σταθμούς. Αυτό του Para, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μετά από μια ώρα περπάτημα, είναι το πιο περίεργο. Κατεψυγμένο εγκαίρως, βοηθάει στην κατανόηση της έκτακτης θέλησης εκείνων που αγωνίστηκαν να πάρουν αυτό το τελεφερίκ, σχεδόν βυθισμένο, στους πρόποδες του Aiguille. Τα τείχη και η οροφή είναι ακόμα στάσιμα και μπορεί κανείς να δει μία από τις καμπίνες στην πλατφόρμα εκκίνησης του δεύτερου τμήματος. Μυρίζει λάδι και μέταλλο, μυρίζει την όμορφη εποχή και πρέπει μόνο να κλείσετε τα μάτια σας για να φανταστείτε το κομψό της αρχές του εικοστού αιώνα να ανακαλύψετε για πρώτη φορά τους αφρώδεις Seracs Bossons, εκείνη τη στιγμή πολύ ορατό ακριβώς δίπλα στο σιδηροδρομικό σταθμό.

 

Αυτή η ιστορία είναι ο Denis CARDOSO, ο οδηγός του τραμ που μου το είπε. Και ήθελα να ανέβω εκεί μαζί μαζί του στο σταθμό Para. Όλα ήταν εκεί, όπως στις αναμνήσεις του. Η φαινομενική ατμόσφαιρα, η παλιά καμπίνα και η σκιά εκείνων που αγωνίστηκαν για ένα έργο που ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα, αλλά που με την εμπειρία άνοιξε το δρόμο για τα νέα τελεφερίκ.

Κατά το χρόνο κατασκευής του, το 1924, το "αεροσκάφος" του Aiguille du Midi, ήταν το πρώτο τελεφερίκ στη Γαλλία. Στη συνέχεια, ο διάδοχός του, χτίστηκε λίγο περισσότερο, ήταν ο υψηλότερος στον κόσμο, όταν ολοκληρώθηκε το 1955.

 

Στο Chamonix, έχουμε αγαπήσει πάντα τις προκλήσεις.

 

Πηγή: https://france3-regions.francetvinfo.fr/auvergne-rhone-alpes/emissions/chroniques-haut/chamonix-connaissez-vous-histoire-du-premier-telepherique-france-1731313.html

  • Like 2

Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όταν οι άνθρωποι έχουν πρόγραμμα και βλέπουν το μέλλον 


τοιχο-τοιχο :sword::drinks:

Share this post


Link to post
Share on other sites

World’s Longest Ski Run: Vallée Blanche in Chamonix, France

(το YouTube δεν επιτρέπει την ενσωμάτωση αυτού του βίντεο)

https://youtu.be/Hzj74uoIS34?si=GtsQ6p_hAoGCT8BE

 

Είναι σοκαριστικό το πόσο γρήγορα υποχωρεί ο παγετώνας 😞

  • Sad 1

Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Από ότι λέει αυτός, δεν είναι καλό ξεκίνημα για το Chamonix φέτος. Τους έκανε βροχή και το χιόνι είναι σε πολύ κακή κατάσταση.

Την επόμενη μέρα βέβαια χιόνιζε...

  • Like 1

Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
  • Posts

    • Μουσταφέρης ΑΕ Συστημάτων Ελέγχου - έχει αναλάβει τη διαχείριση του ΧΚΠ φέτος https://newalert.gr/
    • Όπως μπορείτε να δείτε και από τις κάμερες, ξεκίνησε η επισκευή του Αίολου. Λογικά, θα είναι έτοιμος το ΣΚ. Προσωπικό θα έχουν; Η επιλογή Μουσταφέρη ήταν τραγική!
    • Μα αν ήδη είχε οργανωθεί ένα πλάνο για την ανάδειξη του βουνού  δεν θα το συζητούσαμε τώρα ,θα το βιώναμε.  Δεν είναι πάθος , είναι λογική εκμετάλλευση του ορεινού τοπίου του Μαινάλου.  Η διαχείριση ενός τέτοιου τοπίου για προσφερόμενη αναψυχή θα πατούσε στα πρότυπα ανάπτυξης όπως ακριβώς θα γινόταν για μια παραθαλάσσια περιοχή , για ξένους τουρίστες. Δεν έχει διαφορά , τα ίδια επιχειρηματικά βήματα είναι απλά αλλάζει το είδος προς κατανάλωση.  Παραδείγματα διαχείρισης πιο ήπιων ορεινών περιοχών με δική τους ταυτότητα υπάρχουν. (Ιταλία , Γαλλία , Ισπανία της ίδιας γεωγραφικής ζώνης ) Τουρίστες με ανάγκες συγκεκριμένες υπάρχουν στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο Τους εντοπίζουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες , αυτή είναι η δουλειά τους και τους πουλούν το τουριστικό  προϊόν.Αυτοι φέρνουν χονδρικά  τουρίστες στην Ελλάδα δεν έρχονται οι περισσότεροι μόνοι τους  , ετσι λειτουργεί ο κλάδος σε όλο τον κόσμο. Τουρίστες με ανάγκες όπως αυτές που  μπορούν να προσφερθούν σε ήπιο ορεινό τοπίο και μάλιστα με ενδημικό δάσος 800.000 στρεμμάτων , υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη κατά δεκάδες  χιλιάδες. Η βασική ανάγκη τους  είναι η επαφή με την φύση , η οποία όμως έχει χαρακτήρα  δεν είναι κάτι "βιομηχανοποιημένο " για αυτό το λέμε "ήπιας" εκμετάλλευσης , γιατί διατηρείτε ο χαρακτήρας του χώρου , και όχι γιατί δεν πουλάμε ακριβές υπηρεσίες.  Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι κι όμως μεγαλύτερα από αυτά που προσφέρουν δύο ή τρεις βιομηχανικές μονάδες. Δεν συγκρίνεται.   Δεν είναι παραλογο το πλάνο αυτό , οι οικισμοί αυτοί μέσα στην έκταση του Μαινάλου να είναι κόμβοι παροχής τουριστικών υπηρεσιών , εστίαση , φιλοξενία κτλ μα ήδη (υπό)λειτουργεί έτσι με βάση όπως είναι η Βυτίνα , τα λαγκάδια ή την Στεμνίτσα.  Είναι πολλοί ακόμα οικισμοί που μπορούν να μετατραπούν σε "τουριστικά χωριά".  
    • Χιλιάδες εργαζόμενοι στον ορεινό τουρισμό στην Αρκαδία; Θαυμάζω το πάθος σου, αλλά νομίζω ότι η εκτίμηση σου είναι εξωπραγματική. Δεν βγαίνουν τα κουκιά. Και στο γράφω γνωρίζοντας κάποια πράγματα αρκετά εκ των έσω. 6-7 εργαζόμενους έχει μια μονάδα αγροτουρισμού...Άντε 10.  Έχεις κάποια περιοχή της Ελλάδας υπόψιν σου που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως πρότυπο, προκειμένου να πετύχουμε αυτό τον στόχο; Δεν το γράφω δηκτικά, είναι ειλικρινής η ερώτησή μου. Για ορεινό τουρισμό πάντα. Παραθαλάσσιες περιοχές είναι δεκάδες στην Ελλάδα με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης. 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Hunguwil21
      Hunguwil21
      (40 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,452
    • Total Posts
      462,832
  • Member Statistics

    • Total Members
      12,049
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    honeytyagidelhi
    Joined
×
×
  • Create New...