Jump to content

Recommended Posts

https://www.wildsnow.com/23591/salomon-shift-ski-binding-review-look/#more-23591

 

 

Ίσως η πιο ολοκληρωμένη εφαρμογή της σύλληψης "εναλλαγή pins για ανάβαση & wings για κατάβαση" έως τώρα.

 

Οπότε πλέον έχουμε τρεις hybrid δέστρες, marker kingpin, fritschi tecton και salomon - atomic shift, τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις...σφαγή στις hybrid δέστρες.

 

Η shift είναι η πιο βαριά από τις τρεις (865γρ) (πολύ πιο ελαφριά όμως από αντίστοιχες frame) και η μόνη από τις hybrid δέστρες που κατεβαίνεις εντελώς και παραδοσιακά full alpine.

Έξυπνος μηχανισμός, αναμένουμε να δούμε πόσο λειτουργικός - χρηστικός - πρακτικός αποδειχθεί, (βάλε βγάλε, κλπ), θα θέλαμε βέβαια κι ένα ακόμα πιο ψηλό τακούνι, περί αξιοπιστίας επίσης αναμένουμε.

 

Για alpinίζουσα sidecountry χρήση πάντως τη λαμβάνουμε υπόψην οπωσδήποτε.

Μου φαίνεται σιγά σιγά να αποχαιρετάμε τις frame δέστρες.

Edited by zox
  • Like 5

p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zox με τις σολες ειμαστε οκ ή;

Γιατι στις frame οταν αλλαζαμε απο ορειβατικη σε αλπιν σολα ηθελε ρυθμιση το υψος στα ελατηρια αλλιως ξεχνα το din και το αναποδο απλα δεν κουμπονε...

  • Like 1

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.wildsnow.com/23591/salomon-shift-ski-binding-review-look/#more-23591

 

 

Ίσως η πιο ολοκληρωμένη εφαρμογή της σύλληψης "εναλλαγή pins για ανάβαση & wings για κατάβαση" έως τώρα.

 

Οπότε πλέον έχουμε τρεις hybrid δέστρες, marker kingpin, fritschi tecton και salomon - atomic shift, τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις...σφαγή στις hybrid δέστρες.

 

Η shift είναι η πιο βαριά από τις τρεις (865γρ) (πολύ πιο ελαφριά όμως από αντίστοιχες frame) και η μόνη από τις hybrid δέστρες που κατεβαίνεις εντελώς και παραδοσιακά full alpine.

Έξυπνος μηχανισμός, αναμένουμε να δούμε πόσο λειτουργικός - χρηστικός - πρακτικός αποδειχθεί, (βάλε βγάλε, κλπ), θα θέλαμε βέβαια κι ένα ακόμα πιο ψηλό τακούνι, περί αξιοπιστίας επίσης αναμένουμε.

 

Για alpinίζουσα sidecountry χρήση πάντως τη λαμβάνουμε υπόψην οπωσδήποτε.

Μου φαίνεται σιγά σιγά να αποχαιρετάμε τις frame δέστρες.

Ρε συ Στάθη εγώ παλι μπερδευτηκα, από ότι κατάλαβα ,έχει μπροστά κούμπωμα αλπικό αλλά και πιν? Ποιος ο λόγος;
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από ότι φαίνεται έχουν βάλει ρυθμιστή ύψους στο μηχανισμό της μύτης, όπως στις frame.

Και λογικά χρειάζεται η μπότα πέρα από pins να διαθέτει προεξοχή στη μύτη, που να μπορεί να δουλέψει στην κατάβαση με τα wings.

Βασικά οι σοβαρές σύγχρονες sideountry μπότες ακριβώς αυτό έχουν.

__________________________________________________________________

 

Ανεβαίνεις με pins, κατεβαίνεις με wings.

Τα pins τα έχουν για να ξεφορτωθούν το frame (όλη αυτή την πλατφόρμα που κουμπώνει η μπότα) στην ανάβαση.

Τα wings τα έχουν για να δίνουν κατάβαση εφάμιλλη των κλασσικών alpine δεστρών.

__________________________________________________________________________

 

Σε σχέση με τις frame (fritchi freeride, marker baron, marker f12, κλπ), καλούνται να εξυπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό, απευθύνονται στο ίδιο κοινό και έχουν κερδίσει πολύ βάρος.

 

Σε σχέση με τις hybrid (marker kingpin, fritschi tecton, trab tr2), καλούνται να εξυπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό, απευθύνονται λίγο πολύ (90%) στο ίδιο κοινό, κι ενώ σε βάρος δεν απέχουν τραγικά, οι διαφορετικές ΑΡΧΕΣ στο σχεδιασμό τους, θα κρίνουν την επιλογή. Προσωπικά οι shift με το 'διπλό" σύστημα της μύτης δεν μου φαίνονται τόσο "καθαρές" όσο οι tecton ή οι tr2, αλλά έχουμε ακόμα καιρό να δούμε στην πράξη τις επιδόσεις τους.

 

Σε σχέση με τις freeridίζουσες pin ορειβατικές δέστρες (fritschi vipec evo, g3 ion, dynafit ft 2, atk raider 12 κλπ), διαφέρουν στο σκοπό, ενδεχομένως να απασχολήσουν σε ένα βαθμό το συγκεκριμένο group χιονοδρόμων (έστω να δούν τι παίζει), σίγουρα είναι σε άλλη κατηγορία βάρους, αλλά δίνουν full alpine κατάβαση, για όποιον ενδιαφέρεται.

 

Σε σχέση με τις ελαφριές pin ορειβατικές δέστρες, εξυπηρετούν άλλες ανάγκες, με άλλες προτεραιότητες και αρχές σχεδιασμού. Το βάρος κυμαίνεται σε άλλη σφαίρα, και η συμπεριφορά στην κατάβαση (χωρίς να μπω στο τριπάκι περί ασφάλειας) σαφώς διαφέρει.

 

Σε σχέση με τις υπερελαφριές δεν συγκρίνω καν.

Edited by zox
  • Like 5

p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από ότι φαίνεται έχουν βάλει ρυθμιστή ύψους στο μηχανισμό της μύτης, όπως στις frame.

Και λογικά χρειάζεται η μπότα πέρα από pins να διαθέτει προεξοχή στη μύτη, που να μπορεί να δουλέψει στην κατάβαση με τα wings.

Βασικά οι σοβαρές σύγχρονες sideountry μπότες ακριβώς αυτό έχουν.

__________________________________________________________________

 

Ανεβαίνεις με pins, κατεβαίνεις με wings.

Τα pins τα έχουν για να ξεφορτωθούν το frame (όλη αυτή την πλατφόρμα που κουμπώνει η μπότα) στην ανάβαση.

Τα wings τα έχουν για να δίνουν κατάβαση εφάμιλλη των κλασσικών alpine δεστρών.

__________________________________________________________________________

 

Σε σχέση με τις frame (fritchi freeride, marker baron, marker f12, κλπ), καλούνται να εξυπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό, απευθύνονται στο ίδιο κοινό και έχουν κερδίσει πολύ βάρος.

 

Σε σχέση με τις hybrid (marker kingpin, fritschi tecton, trab tr2), καλούνται να εξυπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό, απευθύνονται λίγο πολύ (90%) στο ίδιο κοινό, κι ενώ σε βάρος δεν απέχουν τραγικά, οι διαφορετικές ΑΡΧΕΣ στο σχεδιασμό τους, θα κρίνουν την επιλογή. Προσωπικά οι shift με το 'διπλό" σύστημα της μύτης δεν μου φαίνονται τόσο "καθαρές" όσο οι tecton ή οι tr2, αλλά έχουμε ακόμα καιρό να δούμε στην πράξη τις επιδόσεις τους.

 

Σε σχέση με τις freeridίζουσες pin ορειβατικές δέστρες (fritschi vipec evo, g3 ion, dynafit ft 2, atk raider 12 κλπ), διαφέρουν στο σκοπό, ενδεχομένως να απασχολήσουν σε ένα βαθμό το συγκεκριμένο group χιονοδρόμων (έστω να δούν τι παίζει), σίγουρα είναι σε άλλη κατηγορία βάρους, αλλά δίνουν full alpine κατάβαση, για όποιον ενδιαφέρεται.

 

Σε σχέση με τις ελαφριές pin ορειβατικές δέστρες, εξυπηρετούν άλλες ανάγκες, με άλλες προτεραιότητες και αρχές σχεδιασμού. Το βάρος κυμαίνεται σε άλλη σφαίρα, και η συμπεριφορά στην κατάβαση (χωρίς να μπω στο τριπάκι περί ασφάλειας) σαφώς διαφέρει.

 

Σε σχέση με τις υπερελαφριές δεν συγκρίνω καν.

Αναλυτικός και ευκολονοητος......κάνε blog φιλαράκι, χαραμιζεσε, εγώ θα σε διαβάζω φανατικά :-)
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφερόμουν για ανακαίνιση εξοπλισμού (σκι +μπότες) {Τώρα Mantra + Baron}. Άρχισα με μπότες τις Scarpsa Freedom Sl , κατέληξα (περίπου ή καθόλου ) στα σκι. Στην συνέχεια έψαξα το θέμα δέστρας. Εκεί άρχισαν τα δύσκολα.

Οι ορειβατικές δέστρες που έχουν στο πίσω μέρος πειράκια πόσο σταθερό κλείσιμο προσφέρουν σε σχέση με της αλπικές; H Beast διαθέτει επιπλέον σταθερότητα με τα δοντάκια;
Είναι το ίδιο, αλλά εάν όχι, είναι ενοχλητικό στην κατάβαση (εντός και εκτός πίστας).

Στο εμπρός μέρος τα pins προσφέρουν σταθερότητα και ασφάλεια; Πως αποδεσμεύουν την μπότα σε περίπτωση πτώσης κατά την κατάβαση (στην διαδικασία walk κάποιες ανοίγουν όταν η μπότα ακουμπήσει σε έναν μοχλό αποδέσμευσης {πρόβλημα συμβατότητας με κάποιες μπότας} - {Υποβοήθηση αυτής της λειτουργίας το σύστημα Rotation της Dynafit} ; Έκτος από τις Fritschi Vipec/Tecton οι υπόλοιπες δεν ρυθμίζονται ; Δεν είναι απαραίτητο;

Δηλαδή η Shift προσφέρει στην κατάβαση σταθερότητα αλπικής δέστρας, χρήση ορειβατικής σε επίπεδο frame (Baron κλπ) με λιγότερο βάρος και χωρίς να αλλάζουν την συμπεριφορά των σκι (αλλαγή flex , camber κλπ).

Πέτυχα και το παρακάτω βίντεο και ήρθε και έδεσε.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uwIx8vIHEec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφερόμουν για ανακαίνιση εξοπλισμού (σκι +μπότες) {Τώρα Mantra + Baron}. Άρχισα με μπότες τις Scarpsa Freedom Sl , κατέληξα (περίπου ή καθόλου ) στα σκι. Στην συνέχεια έψαξα το θέμα δέστρας. Εκεί άρχισαν τα δύσκολα.

 

Οι ορειβατικές δέστρες που έχουν στο πίσω μέρος πειράκια πόσο σταθερό κλείσιμο προσφέρουν σε σχέση με της αλπικές; H Beast διαθέτει επιπλέον σταθερότητα με τα δοντάκια;

Είναι το ίδιο, αλλά εάν όχι, είναι ενοχλητικό στην κατάβαση (εντός και εκτός πίστας).

 

Στο εμπρός μέρος τα pins προσφέρουν σταθερότητα και ασφάλεια; Πως αποδεσμεύουν την μπότα σε περίπτωση πτώσης κατά την κατάβαση (στην διαδικασία walk κάποιες ανοίγουν όταν η μπότα ακουμπήσει σε έναν μοχλό αποδέσμευσης {πρόβλημα συμβατότητας με κάποιες μπότας} - {Υποβοήθηση αυτής της λειτουργίας το σύστημα Rotation της Dynafit} ; Έκτος από τις Fritschi Vipec/Tecton οι υπόλοιπες δεν ρυθμίζονται ; Δεν είναι απαραίτητο;

 

Δηλαδή η Shift προσφέρει στην κατάβαση σταθερότητα αλπικής δέστρας, χρήση ορειβατικής σε επίπεδο frame (Baron κλπ) με λιγότερο βάρος και χωρίς να αλλάζουν την συμπεριφορά των σκι (αλλαγή flex , camber κλπ).

 

Πέτυχα και το παρακάτω βίντεο και ήρθε και έδεσε.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uwIx8vIHEec

Για τι χρήση το θες το σετ;

ΥΓ απλά ρωτάω για να έχει ολοκληρωμένη εικόνα ο Στάθης και να σου δώσει την καλύτερη δυνατή απάντηση :-) πιο ενημερωμένος από όλους μας

Edited by ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι εκτός πίστας εξορμήσεις με φώκιες είναι λίγες. Αλλά επειδή οι μπότες που έχω τώρα θέλουν οπωσδήποτε άλλαγμα σκεφτόμουν τις Scarpa με δυνατότητα αλλαγής της σόλας. Τα σκι που έχω (Mantra + Baron) θέλουν και αυτά αλλαγή. Για εντός πίστας έχω σκι, αν και πλέον τις περισσότερες φορές είμαι με τα Mantra εντός. Έτσι άρχισα να ψάχνω για εξοπλισμό, αλλά κόλλησα στο θέμα με της δέστρας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε σχέση με τις αλπικές δέστρες το σύστημα με πειράκια των tech δεστρών παρέχουν μικρότερη κάθετη ελαστικότητα (4mm), δεν προσφέρουν κάθετη πίεση στο τακούνι και εφαρμόζουν πιο «κεντρικά» στην μπότα.

Επίσης, στις tech δέστρες που λειτουργούν με τον κλασσικό τρόπο απαιτείται ένα μικρό περιθώριο μεταξύ τακουνιού μπότας και πίσω μέρους δέστρας, ώστε όταν λυγίζει το πέδιλο στη στροφή και η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους δέστρας μικραίνει, να μην ξεκουμπώνει η μπότα. Σε πιο freetouring tech δέστρες (g3 ion, atk raider, dynafit tlt 2.0, fritchi vipec) δεν χρειάζεται να αφήνεται αυτό το περιθώριο μιας και το πίσω μέρος της δέστρας διαθέτει ένα επιπλέον ελατήριο στη βάση του, το οποίο εξασφαλίζει την απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους δέστρας.

Η beast πέρα από τα πειράκια έχει και «δοντάκια», που πιάνουν σε πιο ακραίες θέσεις στο τακούνι της μπότας. Το πίσω μέρος της δίνει περισσότερη ελαστικότητα, σχεδόν εφάμιλλο των alpine (11mm), και μάλλον καλύτερη σταθερότητα. Δεν ξέρω αν καταφέρνουν να δώσουν και την κλασσική κάθετη πίεση, που δίνει π.χ η kingpin (που αν προσέξεις διαθέτει και afd plate στο πίσω μέρος).

Επίσης, μην ξεχνάμε ότι το πίσω μέρος τόσο της beast όσο της kingpin, έχοντας αναλάβει και την πλάγια απελευθέρωση, περιστρέφεται σε ένα βαθμό, οπότε απομακρύνεται από το πρότυπο του σταθερού πίσω μέρους μιας κλασσικής alpine δέστρας. Σε αυτό το τομέα δέστρες όπως η tecton, η tr2 και από του χρόνου η shift, λειτουργούν εντελώς alpine.

 

Από όλα τα παραπάνω τεχνικά εν τέλει τι νιώθει ο σκιέρ? Αν κινείται σε ήπιους ρυθμούς και σε εύκολα χιόνια μπορεί και να μην καταλάβει καμία διαφορά. Ωστόσο όσο το σκι γίνεται πιο επιθετικό ή σε δύσκολα χιόνια, τότε όσο πιο κοντά στα alpine χαρακτηριστικά τόσο το καλύτερο, όχι μόνο σαν αίσθηση αλλά και σαν απόδοση.

____________________________________________________________________

 

Κατά το πρότυπο λειτουργίας των κλασσικών tech δεστρών στην καταβαση το εμπρός μέρος δεν αναλαμβάνει από μόνο του την πλάγια απελευθέρωση, όπως στις alpine δέστρες.Το πίσω μέρος αναλαμβάνει τόσο την πλάγια όσο και την κάθετη απελευθέρωση, για αυτό ορισμένες δέστρες έχουν και ξεχωριστή ρύθμιση για τις δύο διευθύνσεις απελευθέρωσης. Το εμπρός μέρος της δέστρας αναλαμβάνει τη συγκράτηση του εμπρός μέρους της μπότας με τα pins να εφαρμόζουν μια σταθερή, μη ρυθμίσιμη τάση στις αντίστοιχες εσοχές της μπότας και σχετικά μικρή, ώστε να αποδεσμεύονται χωρίς πολύ φορτίο σε κάθετη ή εμπρόσθια περιστροφή (λόγω πίεσης πάνω στο μηχανισμό των εμπρόσθιων ελατήρίων), αφού όμως πρώτα το πίσω μέρος έχει ήδη απελευθερώσει κάθετα ή οδεύει οριστικά προς πλάγια απελευθέρωση. Εννοείται το παραπάνω ισχύει όταν δεν είναι κλειδωμένο το εμπρός σύστημα.

 

Τώρα αν σε walk mode μπορεί να απελευθερώσει όταν η μπότα γυρίσει τόσο μπροστά ώστε να πιέσει το μηχανισμό των ελατηρίων, ας μας πει κάποιος που έχει εμπειρία από τέτοιες δέστρες.

 

Το περιστροφικό σύστημα της dynafit υπάρχει για να προσφέρει μια πιο απρόσκοπτη λειτουργία του πίσω μέρους σε πλάγια απελευθέρωση. Κάτι τέτοιο δεν έχει υιοθετηθεί από τις άλλες μάρκες (marker,g3, atk, κλπ), θεωρώντας ότι δεν προσφέρει κάτι παραπάνω στην όλη λειτουργία της δέστρας.

 

Οι fritschi vipec/tecton, οι trab tr2 ή το concept της atk powster, η κάθε μία με το δικό της τρόπο, εφαρμόζουν εντελώς διαφορετικό πρότυπο λειτουργίας, προσομοιάζοντας τη λογική των alpine κατά την καταβαση (ski mode). Το εμπρός κινούμενο μέρος αναλαμβάνει ενεργά την πλάγια απελευθέρωση και για αυτό και ρυθμίζεται σε din, ενώ την κάθετη απελευθέρωση ρυθμίζει το πίσω, μη περιστρεφόμενο μέρος, το οποίο εφόσον απελευθερώσει, η μπότα αποδεσμευέται εν συνεχεία και από το εμπρός μέρος (όπως και στις κλασσικές tech ή ισοδύναμα λόγω μοχλού-> vipec).

 

Όσον αφορά τη shift, είναι ουσιαστικά μια καθαρόαιμη alpine δέστρα, με πλήρως ανεξάρτητη και άμεση πλάγια και κάθετη απελευθέρωση σε εμπρός και πίσω μέρος αντίστοιχα, που επιπλέον έχει κι ένα έξυπνο μηχανισμό εφαρμογής pins στην ανάβαση.

 

Η κύρια διαφορά ως προς τη γεωμετρία των δύο προτύπων λειτουργίας δεστρών είναι η τοποθέτηση του pivot point / του άξονα περιστροφής του συστήματος πέδιλο/δέστρα - μπότα/πόδι σκιέρ σε περίπτωση πλάγιας απελευθέρωσης στην καταβαση (ski mode): οι μεν κλασσικές tech δέστρες το τοποθετούν στο εμπρός μέρος (δάκτυλα), οι δε alpine και alpinίζουσες tech το τοποθετούν στο πίσω μέρος (φτέρνα). Πολλά έχουν γραφτεί (όπως το βιντεάκι που επισυνάπτεις) για το αν το πρότυπο απελευθέρωσης των κλασσικών tech παρέχει την ίδια ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης με το πρότυπο των alpine, τι δυνάμεις και ροπές αναπτύσσονται και ποιου είδους τραυματισμών δείχνει να προλαβαίνει το ένα ή το άλλο πρότυπο.

______________________________________________________________

 

Όσον αφορά τη shift όπως τα λες, λίγο πολύ τα καταλαβαίνω κι εγώ. Καλή στις προδιαγραφές, έξυπνο concept, για sidecountry χρήση δείχνει μπόμπα και νομίζω ταιριάζει για τους σκοπούς σου αν κρίνω κι από τη μπότα που έχεις υπόψην, εφόσον αντέχεις να περιμένεις μέχρι του χρόνου ή του παραχρόνου, διότι όσο να 'ναι υπάρχει ένα ρίσκο - αν και μιλάμε για εταιρεία κολοσσό- να παίρνεις ένα προϊόν από το πρώτο χρόνο κυκλοφορίας.

 

Αν δεν αντέχεις την αναμονή τότε για μένα kingpin και tecton είναι αυτή τη στιγμή οι πιο αξιόλογες freetouring. Η kingpin έχει φάει την δοκιμαστική περίοδο και έχει πάρει ήδη τα credits της. Από την άλλη η tecton λειτουργεί πιο κοντά στα πρότυπα απελευθέρωσης των alpine, φέτος τρώει την πρώτη της σεζόν σε κυκλοφορία, reviews την θέλουν να αποδίδει εξαιρετικά στην κατάβαση, και μόνο θέμα-γκάφα, αν και δευτερεύον, παρουσιάστηκε στην ανθυποπερίπτωση εμπρόσθιας πτώσης (γλίστριμα - γονάτισμα) σε ανάβαση στο walk mode, λόγω μιας ιδιομορφίας του φετινού switch στο εμπρόσθιο μέρος της, που δεν επιτρέπει γεωμετρικά να κάνει σωστό μοχλό με το εμπρός μέρος των μποτών (!!!). Το περσινό και προπέρσινο switch μάλλον ήταν ολίγον σπαστικό μέχρι να το συνηθήσεις στο βάλε, αλλά δούλευε στην εν λόγω περίπτωση.

 

Εμένα πάντως με βλέπω να περιμένω να βγει και η atk powster... :whistle:

 

Περί συμβατότητας: Οι vipec / tecton δεν λειτουργούν (και στο ski mode) νομίζω με το ιδιόμορφο εμπρός σχήμα ορισμένων μποτών όπως η dynafit tlt7. Αντίστοιχα για τις kingpin, beast, tecton,shift χρειάζεται η μπότα να έχει μπόλικο οπίσθιο τακούνι για να μαγκώνουν. Η shift λογικά θα χρειάζεται το εμπρός μέρος της μπότας να έχει όχι μόνο tech εσοχές, αλλά μπόλικη προεξοχή ώστε να κουμπώνει στο alpine εμπρός μέρος της. Οι trab tr2 απαιτούν ειδικό τακούνι που μόνο η lasportiva προσφέρει σε ορισμένες μπότες της.

Edited by zox
  • Like 6

p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παντως το βιντεακι για τις tech ειναι πολυ καλο.

Απλη μηχανικη.

Κραταω το πρακτικο συμπερασμα.

Tech στη πιστα οτι πιο χαζο.

  • Like 1

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Tech στη πιστα οτι πιο χαζο.

Τι εννοείς;να ξοδέψεις ένα κάρο χρήματα για τεχ δέστρα και να σκιαρεις μονο Σε πίστα; Ναι χαζό

 

Αλλά καθόλου χαζό , να σκιαρεις και πιστα με τεχ δέστρα +ένα all mountain πέδιλο . ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στάθη για την shift καθώς προχώρησε η σεζόν , γράφτηκε τίποτα σχετικό για την αξιοπιστία της, από τόσους δοκιμαστές που έγραψαν διθυραμβικά σχόλια αρχικά; Ή πρέπει να περιμένουμε τον απλό κόσμακι που θα την φορέσει από του χρόνου;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι εννοείς;να ξοδέψεις ένα κάρο χρήματα για τεχ δέστρα και να σκιαρεις μονο Σε πίστα; Ναι χαζό

 

Αλλά καθόλου χαζό , να σκιαρεις και πιστα με τεχ δέστρα +ένα all mountain πέδιλο . ..

 

ξαναδες το βιντεο για το τι συμβαινει οταν βρισκει το πεδιλο μπρος ή πισω.

καμμια σχεση με το πεδιλο...

πας για τραυματισμο εκει που με αλπιν δεστρα θα ειχες μια απλη πτωση με απελευθερωση.

το λεει και το ξαναλεει.

συντηρητικα... γιατι με ρυθμιση ισοδυναμη με 6 din αν χτυπησεις με το μπροστινο κομματι σκληρο χιονι πίσω το ποδι δεχεται ισοδυναμο 12 din....

το αναποδο με μια αναπηδηση στο φτυαρι η ενα μαγκομα, το πισω μερος λογω γεωμετριας εχει το ισοδυναμο 3 din και χανεις το σκι πανευκολα.

πρακτικα εντος πιστας ειναι απλα να την διασχισεις για να παρεις το λιφτ να πας καπου.

ετσι και κανεις δυναμικο σκι υπαρχουν συγκεκριμενες περιπτωσεις που παιζεις με τα ποδια σου.

Edited by vro
  • Like 2

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στάθη για την shift καθώς προχώρησε η σεζόν , γράφτηκε τίποτα σχετικό για την αξιοπιστία της, από τόσους δοκιμαστές που έγραψαν διθυραμβικά σχόλια αρχικά; Ή πρέπει να περιμένουμε τον απλό κόσμακι που θα την φορέσει από του χρόνου;

 

Για εντυπώσεις από τεστ περιμένουμε το υπόλοιπο της σεζόν και το καλοκαίρι ότι νέα έχουμε από νότιο ημισφαίριο. Περί αξιοπιστίας περιμένουμε όπως λες κι εσύ τον κοσμάκη την πρώτη σεζόν κανονικής κυκλοφορίας. Για αυτό υπομονή.

  • Like 1

p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ξαναδες το βιντεο για το τι συμβαινει οταν βρισκει το πεδιλο μπρος ή πισω.

καμμια σχεση με το πεδιλο...

πας για τραυματισμο εκει που με αλπιν δεστρα θα ειχες μια απλη πτωση με απελευθερωση.

το λεει και το ξαναλεει.

συντηρητικα... γιατι με ρυθμιση ισοδυναμη με 6 din αν χτυπησεις με το μπροστινο κομματι σκληρο χιονι πίσω το ποδι δεχεται ισοδυναμο 12 din....

το αναποδο με μια αναπηδηση στο φτυαρι η ενα μαγκομα, το πισω μερος λογω γεωμετριας εχει το ισοδυναμο 3 din και χανεις το σκι πανευκολα.

πρακτικα εντος πιστας ειναι απλα να την διασχισεις για να παρεις το λιφτ να πας καπου.

ετσι και κανεις δυναμικο σκι υπαρχουν συγκεκριμενες περιπτωσεις που παιζεις με τα ποδια σου.

Ξανά..... μόνο για πίστα είναι χαζό....σε ανάλογο σετ για χρήση -και- για πίστα ,έχει πολύ λογική. Τα συμπεράσματα ενωος βίντεο δεν μου λένε τίποτα, Ποίος τύπος δέστρας προστατεύει από ποιον τραυματισμό, είναι τεράστιο ζήτημα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα δεν σου λεει κατι παραλογο.

Ισα ισα.

Απλα σου βαζει περιορισμους γιατι η ιδια η μηχανικη της δεστρας τους βαζει.

Ειναι και κατι που μεσες ακρες τα εχουμε ξαναπει απλα τα εξηγει απλα και κατανοητα.

Αν δεν ισχυαν αυτα ολοι θα καναμε με tech παντου και η εξελιξη θαχε σταματησει.

Τα διαφορα ...υβριδια δεν εξελισωνται μονο και μονο για την ανεση στην καταβαση. Οπου ανεση διαβαζε...ασφαλεια.

Ομως πραγματικα τα ποδια του καθενα μας ειναι δικα του να τα κανει οτι θελει.

  • Like 1

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπόψην το παραπάνω βίντεο όπως και τα περισσότερα reviews εστιάζουν την εξέταση των δύο προτύπων απελευθέρωσης σε κατάβαση, δηλαδή όταν η μπότα είναι κουμπωμένη τόσo στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος μιας δέστρας.

 

Και τι γίνεται όταν ανεβαίνεις(?) δηλαδή όταν η φτέρνα είναι ελεύθερη και μόνο το εμπρός μέρος της μπότας είναι σε επαφή μέσω των pins στο εμπρός μέρος της δέστρας,άρα το pivot point σε ενδεχόμενη πτώση βρίσκεται εκ των πραγμάτων στα δάκτυλα, κι όχι στη φτέρνα.

Σε μια τέτοια πτώση πως λειτουργούν τα δύο πρότυπα? Θεωρητικά το κατα τα άλλα ασφαλές πρότυπο των κλασσικών alpine δεν οφείλει να λειτουργεί με αυτό σενάριο!

Αλλά εδώ μιλάμε για δέστρες ορειβατικές, που υποτείθεται οφείλουν να παρέχουν ασφάλεια όχι μόνο στην κατάβαση αλλά και στην ανάβαση, που ναι κι εκεί μπορείς άνετα να έχεις ωραιότατη πτώση.

 

Ο σχεδιασμός των κλασσικών tech δεστρών εξ αρχής λαμβάνει υπόψην την ανάβαση και (νομίζω ότι) τα pins του εμπρόσθιου μέρους των κλασσικών tech ασκούν μια σχετικά μικρή δύναμη και απελευθερώνουν εύκολα. Αυτό βέβαια όταν το εμπρός μέρος δεν είναι κλειδωμένο, κι εδώ που τα λέμε όταν είναι σε walk mode κλειδώνουν (!), για να μην φύγει κανα πέδιλο κατά λάθος, οπότε wtf?!? Πάντως αν κάποιος ανέβαινε ξεκλείδωτος, λογικά δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα release, ίσως βέβαια να αντιμετώπιζε πρόβλημα pre-release.... Ας επιβεβαιώσουν οι χρήστες.

 

Στη Vipec/ Τecton υποστηρίζουν ότι τα pins ακόμα και σε walk mode, σε περίπτωση πτώσης με στροφή θα απελευθερώσουν με ασφάλεια, με την έννοια ότι η συρόμενη βάση που δίνει το elastic travel ρυθμίζεται σε din, ωστόσο το τελικό άνοιγμα των κάθετων μπράτσων των pins είτε έχει μια συγκεκριμένη χαμηλή προφόρτιση είτε ένα κλάσμα της din φόρτισης. Προσωπικά σε ανάβαση σε πτώση μια χαρά μου έχουν ανοίξει (ευτυχώς), αν και για να είμαι ειλικρινής παίζει να το είχα ξεχάσει στο ski mode......

 

Στη shift τα pins αν διακρίνω εδράζονται πάνω στα wings, που το άνοιγμά τους ρυθμίζεται σε din. Αν ενώ ανεβαίνεις και τα din είναι π.χ στο 8 θα μπορεί να απελευθερώσει σε μια πτώση με στροφή στον κάθετο άξονα ή σε συνδυασμό και στον εγκάρσιο άξονα, χωρίς να ασκηθούν στο πόδι τραυματικά φορτία ?

 

Αλήθεια, μια frame δέστρα, στα 8 din, πως να συμπεριφέρεται σε μια πτώση με στροφή κατά τον εγκάρσιο / κάθετο άξονα κατά την ανάβαση ?

Edited by zox
  • Like 2

p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zox εγω στην αναβαση με frame θεωρω οτι δεν εχω release.

Γι αυτο και αποφευγω εστω και 10 μετρα να κανω σκι με την frame σε mode αναβασης (και οταν ειμαι με παρεα την σπαω σε ολους σε ενα κατηφορικο περασμα.).

Οχι οτι δεν θα βγει το σκι, αλλα πιστευω οτι το release θα ειναι ανεξελεκτο και πιθανα...προβληματικο.

Και μπορει και να μην βγει.

Και στα δυσκολα περασματα, αν δεν τα βγαλω, κουμπωνω.


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://youtu.be/VHaucX1a1XU

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Για τις συνθήκες του βίντεο...... καταπληκτική δέστρα. Πότε θα βρεις τέτοιες συνθήκες στην χώρα μας, κάνοντας ορειβατικό;....χμμμμμμ
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κατάστημα στη Θεσσαλονίκη που να διαθέτει καπαρί της salomon shift;


BASI Level 3 Alpine Ski Instructor (partly qualified).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κατάστημα στη Θεσσαλονίκη που να διαθέτει καπαρί της salomon shift;

Ο κλαουδατος

 

Στάλθηκε από το Redmi K20 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Krits
      Krits
      (56 years old)
    2. samick
      samick
      (42 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,312
    • Total Posts
      460,811
  • Member Statistics

    • Total Members
      10,617
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    Kevinmus
    Joined
×
×
  • Create New...