Jump to content
Sign in to follow this  
Koumparos

Ανακοίνωση Σχετικα Με Την Λειτουργια Του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσου

Recommended Posts

Ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας (Ε.Σ.ΤΟΥ.Χ. - snowclub.gr) ο οποίος ιδρύθηκε το 2003, αριθμεί πάνω από 6.000 διαδικτυακά μέλη και έχει ως σκοπό την προβολή, προάσπιση και προώθηση των συμφερόντων των φίλων χιονοδρόμων σε όλους τους τομείς και προς όλες τις κατευθύνσεις με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της χιονοδρομίας στην Ελλάδα εξέδωσε την παρακάτω “Ανακοίνωση” σχετικά με τη λειτουργία του ΧΚ Παρνασσού την περίοδο 2017-2018:

Με μεγάλη χαρά επισκεφθήκαμε τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017, με δική μας πρωτοβουλία, το ΧΚ Παρνασσού, ενόψει της έναρξης λειτουργίας του για τη χιονοδρομική περίοδο 2017-18. Η αρχική μας χαρά μετριάστηκε στη συνέχεια από την ενημέρωση που λάβαμε. Πράγματι, συναντήσαμε και συνομιλήσαμε, άτυπα και ελεύθερα, με στελέχη και εργαζόμενους του ΧΚ για την προετοιμασία προσωπικού και μηχανημάτων, τη συντήρηση του εξοπλισμού, τη λειτουργία κατάλληλου ιατρείου, και γενικά τις απαραίτητες ενέργειες που θα απέτρεπαν τις ενδεχόμενες δυσλειτουργίες ή την περσινή «υπολειτουργία» του ΧΚΠ. Η εντύπωση που αποκομίσαμε πάντως δεν μας γεμίζει με αισιοδοξία ότι θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα υποστελέχωσης του ΧΚΠ με εξειδικευμένο προσωπικό, ότι θα λυθούν τεχνικά προβλήματα που καθυστερούν συχνά την πρόσβαση και τη μεταφορά των επισκεπτών, ούτε ότι θα εφαρμοστεί κάποιο βελτιωμένο σχέδιο λειτουργίας αναβατήρων. Διαφαίνεται μάλιστα ότι η καταστροφική έμπνευση υπολειτουργίας του ΧΚΠ τις καθημερινές θα συνεχιστεί, παρά το αυξημένο αντίτιμο που καλείται να καταβάλει ο χιονοδρόμος!

Κατά τη διαμονή μας στην Αράχωβα συνομιλήσαμε και με εκπροσώπους των ξενοδόχων και άλλων φορέων της περιοχής. Κοινή διαπίστωση η έλλειψη συντονισμού μεταξύ τοπικής κοινωνίας, εμπόρων, ξενοδόχων και του ΧΚΠ. Έχοντας ολοκληρώσει μια χρήσιμη διαδικασία αλληλοενημέρωσης, επί τόπου, από τη «βάση της πυραμίδας» λειτουργίας του ΧΚΠ, αντιλαμβανόμαστε ότι ο ΕΣΤΟΥΧ (Snowclub) έχει καθήκον να μεταφέρει -με νηφαλιότητα και τεκμηρίωση- την καταγραφή των προβλημάτων, τις απόψεις και τις ιδέες του και στην κορυφή της πυραμίδας, στην πολιτική ηγεσία, η οποία δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζει πλέον τη χιονοδρομία ως «ένα σπορ της αριστοκρατίας», αλλά ως ένα σημαντικό άθλημα για όλο τον λαό και ένα εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης πολλών ορεινών περιοχών της χώρας μας!

 

Η παρούσα κατάσταση

Το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο της χώρας, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού πρόσφατα αναβάθμισε τις εγκαταστάσεις του τοποθετώντας νέους υπερσύχρονους αναβατήρες τελευταίας τεχνολογίας και μεγάλης δυναμικότητας. Το έργο έγινε με την αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων ΕΣΠΑ ύψους άνω των 30 εκ. Ευρώ, και όπως ήταν φυσικό η επένδυση έγινε δεκτή με μεγάλη ικανοποίηση εφόσον οι παλιές εγκαταστάσεις ήταν αναχρονιστικές, πεπαλαιωμένες και είχαν φτάσει στα όρια της ασφαλούς λειτουργίας τους.

Η αναβάθμιση όμως αυτή δεν σήμαινε παράλληλα και βελτίωση του τελικού προσφερόμενου προϊόντος, εφόσον δεν συνοδευόταν παράλληλα από βελτίωση των υπηρεσιών, των υλικοτεχνικών υποδομών, και τελικά της ικανοποίησης των αναγκών του επισκέπτη. Αυτό αποδεικνύεται από πολλούς λόγους, όπως οι εξής:

  1. Το χιονοδρομικό πεδίο (η τελική έκταση που προσφέρεται για χιονοδρομία) δεν επεκτάθηκε, αντίθετα συρρικνώθηκε λόγω της διακοπής της λειτουργίας ενός αναβατήρα (Οδυσσέας) τοποθετημένου σε στρατηγικό σημείο για τα το σκοπό αυτό.

  2. Παρόλο το μεγάλο ύψος της επένδυσης, δεν τοποθετήθηκε σύστημα τεχνητής χιόνωσης, με αποτέλεσμα το χιονοδρομικό κέντρο να μη μπορεί να λειτουργήσει σε κρίσιμες περιόδους όπως τα Χριστούγεννα, ή να υπολειτουργεί λόγω της έλλειψης χιονιού στερώντας την επιχείρηση αλλά και τις επιχειρήσεις τουρισμού της περιμετρικής περιοχής ένα σημαντικό μέρος του κύκλου εργασιών.

  3. Δεν βελτιώθηκε η υλικοτεχνική υποδομή, παρόλο που αυτό γίνεται με χαμηλό κόστος όπως η τοποθέτηση χιονοπαγίδων, ή η αγορά διαστρωτικών μηχανημάτων.

  4. Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό παραμένει ελλιπής, παρόλο που αυτός είναι σημαντικότερος παράγοντας για τη λειτουργία μιας επιχείρησης. Δεν υπάρχει η απαραίτητη εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού, το οποίο και αποδείχθηκε στη διαχείριση των προβλημάτων που προέκυψαν στη περίοδο λειτουργίας του κέντρου. Άλλη απόδειξη είναι το γεγονός ότι για τη διαχείριση της λειτουργίας επιλέχτηκε μια εταιρεία -υπεργολάβος η οποία δεν έχει καμία ειδικότητα στο αντικείμενο, (η βάση του κύκλου εργασιών της γίνεται από καθαρισμό κτιρίων) ενώ είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνουν τέτοιο έργο.

  5. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου δεν παρέχονταν υπηρεσίες έγκαιρης και αξιόπιστης ενημέρωσης προς τους επισκέπτες τόσο για την υφιστάμενη κατάσταση της λειτουργίας όσο και για την κατάσταση λειτουργίας και των συνθηκών που προβλέποντας για την επόμενη μέρα ώστε να αποφευχθούν οι άσκοπες μετακινήσεις των επισκεπτών οι οποίοι συνήθως διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Η μη έγκαιρη ενημέρωση από το χιονοδρομικό αναφορικά με τη προβληματική του λειτουργία στις 12/1/2017 είχε ως αποτέλεσμα το μάταιο ουσιαστικά ταξίδι εκατοντάδων χιονοδρόμων από τους οποίους ζητήθηκε να πληρώσουν πλήρες (!!) εισιτήριο για να περάσουν ώρες αναμονής στο 1/10 των αναβατήρων που λειτουργούσε.

  6. Έχουμε διαπιστώσει ότι παρόλο το τεράστιο ύψος της επένδυσης δεν έχει γίνει καμία διαφημιστική εκστρατεία ή προωθητική ενέργεια ώστε να προσελκύσει χιονοδρόμους ή επισκέπτες από την Ελλάδα ή το εξωτερικό. Στο χιονοδρομικό μετά την 25η Μαρτίου παρουσιάζεται κατακόρυφη μείωση επισκεψιμότητας, ενώ στα χιονοδρομικά του εξωτερικού υπάρχει σημαντική προσέλευση μέχρι και τις 25 Απρίλη. Τα Ελληνικά Χιονοδρομικά, ενώ έχουν συνήθως ιδανικές συνθήκες για χιονοδρομία, παραμένουν άδεια, με αποτέλεσμα ακόμα και την εβδομάδα του Πάσχα να υπολειτουργούν.Ο ανταγωνισμός από τα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας και των άλλων γειτονικών χώρων είναι πολύ μεγάλος και θα συνεχίσει να εντείνεται. Αντίθετα τα συνεχή προβλήματα στη λειτουργία λειτουργούν αποτρεπτικά μειώνοντας την κίνηση και τελικά μεγάλη μερίδα χιονοδρόμων να στρέφονται στα χιονοδρομικά κέντρα της Ευρώπης και των Βαλκανίων.

Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, η κατάσταση θα γίνει μη αναστρέψιμη.

 

Προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων της Ελληνικής χιονοδρομίας

Είναι προφανές ότι ένα χιονοδρομικό κέντρο και μάλιστα πρόσφατα ανακαινισμένο όπως αυτό του Παρνασσού αποτελεί μια εν δυνάμει πλουτοπαραγωγική πηγή με ευκαιρίες ανάπτυξης για όλη την ευρύτερη περιμετρική περιοχή, παρέχοντας δυνατότητα αύξησης των θέσεων εργασίας αλλά και του συνολικού τουριστικού πακέτου των χώρας συμβάλλοντας ουσιαστικά στον στόχο του τουρισμού τεσσάρων εποχών. Για όλους τους παραπάνω προφανείς λόγους προτείνουμε να επιλυθούν άμεσα τα παραπάνω θέματα δυσλειτουργίας αλλά και να γίνουν βελτιώσεις και σε άλλα θέματα όπως :

  • Να λειτουργούν πλήρως όλοι οι αναβατήρες σε καθημερινή βάση ώστε να προσελκύονται επισκέπτες με διαμονή τις καθημερινές ή για ολόκληρη εβδομάδα. Υπενθυμίζουμε ότι τις καθημερινές για μερική λειτουργία το κέντρου ζητείται ολόκληρο εισιτήριο !!!!

  • Επίλυση προβληματικής λειτουργίας των αναβατήρων Δίας και Σαχάρας που εξ αρχής παρουσιάζουν προβλήματα λειτουργίας, καθώς και του νέου αναβατήρα Αφροδίτη – Βάκχου ο οποίος λειτουργεί σε χαμηλότερη ταχύτητα και μάλιστα χωρίς συζευγμένη λειτουργεία.

  • Εκτός της επανατοποθέτησης του αναβατήρα Οδυσσέα, να μπουν σε πλήρη λειτουργία και οι αναβατήρες Δίας και Σαχάρα και να γίνει συντήρηση στους αναβατήρες Περικλή, Νο 10 και Νο 14 οι οποίοι παρουσιάζουν συχνότατες βλάβες και διακόπτουν τη λειτουργία τους.

  • Να γίνει βελτίωση των οδών πρόσβασης με ασφαλτόστρωση και αποτελεσματικό εκχιονισμό.

  • Δημιουργία μηχανισμών υποστήριξης των Χ.Κ. από τις τοπικές κοινωνίες (αυτοδιοίκηση και τοπικές επιχειρήσεις), με πακέτα all-inclusive (ξενοδοχείο, εστιατόριο, ενοικίαση εξοπλισμού και εκμάθυνση σκι/snowboard και ΧΚ), κεντρικά συστήματα marketing, διαφήμισης και πληροφόρησης. Επίσης σε αυτό το πλαίσιο να λυθούν ζητήματα όπως ο αποχιονισμός και η συγκοινωνία από και προς το Χ.Κ.

  • Ανάπτυξη τουρισμού 4 εποχών και τουρισμού εβδομάδος στην ευρύτερη περιοχή.

  • Επαναλειτουργία του συστήματος webticket το οποίο υπάρχει και το οποίο μειώνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του Χ.Κ

 

Επίλογος

Η εκτίμηση του Ελληνικού Συλλόγου Τουριστικής Χιονοδρομίας είναι ότι αυτές οι σκέψεις και προτάσεις θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την αναγέννηση συνολικά του ορεινού τουρισμού στη χώρα μας, όπως γινόταν σε προηγούμενες δεκαετίες.

Σε συνεργασία με άλλους φορείς που ασχολούνται ενεργά με τις ορεινές δραστηριότητες στη χώρα μας (σύλλογοι ορειβατικοί, φυσιολατρικοί, ορεινού αθλητισμού, ποδηλασίας, αιωροπτερισμού, κλπ), καθώς και με τις τοπικές κοινωνίες, εκτιμάμε ότι μπορούμε να κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα στον τομέα αυτό με αφετηρία την υφιστάμενη υποδομή.

Ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας (Snowclub), ως μη κερδοσκοπικός σύλλογος, δηλώνει ότι είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα και προσώπου για οποιαδήποτε διευκρίνηση, αποσαφήνιση και συζήτηση στα γενικότερα θέματα που άπτονται της Ελληνικής Χιονοδρομίας και του ορεινού τουρισμού.

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Posts

    • Μάλλον έχεις καταλάβει λάθος
    • Τι κάνουν όλα μα όλα τα χιονοδρομικά του κόσμου εκτός από τα Ελληνικά? Ονομάζεται ski bus
    • Πόσο εύκολο είναι να φτιάξεις "μύθους" για το σκι στην Ελλάδα. Ακόμα και πρώην και νυν πρόεδροι του Συλλόγου μας τους συντηρούν με το δίκιο τους. Ακόμα κα ο Λάππας ξεχνά ότι 39 στους 40 τελεταίους Απριλίους χιονίζει στον Παρνασσό!!!!! Και οι δύο Πρόεδροι του ΣΤΧ έχετε δίκιο σε αυτό που γράφετε αλλά επειδή δεν γράφετε την πλήρη πρόταση το συμπέρασμα είναι τελείως λάθος. Η αλήθεια για το σκι στον Παρνασσό είναι όπως τα γράφω Αυτό είναι τελείως γενικό και ισχύει για τους...ταβερνιάρηδες, σαλεδάρχες, μπαρόβιους κλπ Το τους δεν υπάρχει, είναι αφηρημένη έννοια χαμένη στις δαιδαλώδεις διαδικασίες του Ελληνικού κράτους. Υπογράφω ότι δεν έχει υπάρξει καμία συζήτηση ούτε απόφαση που να έβγαλε πόρισμα "φέτος μας νοιάζει μόνο να έχουμε επισκέπτες" στο Υπουργείου Τουρισμού, στο Υπερταμείο, στα ΕΤΑΔ και στις εγκαταστάσεις του ΧΚΠ. Η κατάσταση είναι: δεν έχουμε ιδέα τι είναι το καλό σκι και τι θέλουμε να γίνει ο Παρνασσός και πως να δουλέψει, μη μας κράξουν τα κανάλια, ας κονομήσουμε ότι μπορούμε όσοι μπορούμε, ας μπαίνει ο μισθός, μη σκοτωθεί κανένας. Φυσικά μέσα σε αυτό το χάος κάποιοι έχουν τρόπο και όρεξη να κάνουν κάτι καλό για το σκι προσπαθούν. Όμως δεν υπάρχει καμία ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ Υπουργείου Τουρισμού, Υπερταμείου, ΕΤΑΔ και εγκαταστάσεων ΧΚΠ. Κανένας αρμόδιος δεν ξέρει πχ ότι ο λιφτιέρης ζητάει μια πολύ σημαντική βίδα. -Μα δεν μπορεί να είναι τόσο χαζό το σύστημα ΕΤΑΔ να αφήσουν κλειστό τον Ηρακλή για τόσο λίγα λεφτά? ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ -Μα δεν μπορεί να είναι τόσο χαζό το σύστημα ΕΤΑΔ να μας γράφει "όλοι οι αναβατήρες θα λειτουργούν κάθε μέρα"? ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ  
    • Όταν οι άνθρωποι έχουν πρόγραμμα και βλέπουν το μέλλον 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Phoebus
      Phoebus
      (56 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,317
    • Total Posts
      460,831
  • Member Statistics

    • Total Members
      10,661
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    TommyFrask
    Joined
×
×
  • Create New...