Jump to content
Sign in to follow this  
Χρήστος Λάππας

Κλείνει Και Πάλι Η Πρόσβαση Στο “90"

Recommended Posts

Κλείνουν οι «τρύπες» στην εθνική

 

05s5drom-thumb-large.jpg

 

 

Συνεργεία της Νέας Οδού επανατοποθέτησαν χθες τα στηθαία στο 90ό χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, τα οποία είχε αφαιρέσει το καλοκαίρι του 2015 ο τότε υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

 

«Τίτλοι τέλους» χθες το πρωί για την πιο γνωστή περίπτωση παράνομης σύνδεσης με την εθνική οδό. Συνεργεία της Νέας Οδού επανατοποθέτησαν χθες τα στηθαία στο 90ό χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, τα οποία είχε αφαιρέσει το καλοκαίρι του 2015 ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών. Τις εξελίξεις δρομολόγησε η έναρξη λειτουργίας του ΣΕΑ Αταλάντης, μέχρι την οποία το υπουργείο είχε αναστείλει –με νομοθετική ρύθμιση– την εφαρμογή της νομοθεσίας και δικαστικών αποφάσεων. Ακόμα πέντε παράνομες συνδέσεις καφεστιατορίων και πρατηρίων καυσίμων θα ακολουθήσουν, οι περισσότερες στον Μαλιακό.

Η υπόθεση του καφεστιατορίου «90» στο 90ό χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας έγινε γνωστή το καλοκαίρι του 2015. Τότε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης μετέβη στην περιοχή και επόπτευσε ο ίδιος την απομάκρυνση των στηθαίων, που είχαν τοποθετηθεί λίγες ημέρες νωρίτερα με εντολή του υπουργείου (σε εφαρμογή απόφασης του ΣτΕ). Το κλείσιμο των παράνομων συνδέσεων με την εθνική οδό προβλεπόταν από υπουργική απόφαση του 2001, κατόπιν προβλέφθηκε ως όρος στη σύμβαση παραχώρησης του άξονα Μεταμόρφωσης- Σκάρφειας προς τη Νέα Οδό (το 2007) και σχετική υποχρέωση επαναδιατυπώθηκε στον ν. 4313/2014, ο οποίος έδινε προθεσμία μέχρι τον Μάρτιο του 2015. Μάλιστα για το κλείσιμο της συγκεκριμένης παράνομης σύνδεσης είχε διατάξει και το Δ΄ τμήμα του ΣτΕ (αποφάσεις 1086 και 1087/2008).

 

Η απόφαση του υπουργού είχε προκαλέσει τότε αρκετές αντιδράσεις, με χαρακτηριστικότερη εκείνη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων που επεσήμανε την επικινδυνότητα των παράνομων συνδέσεων με το εθνικό οδικό δίκτυο (καθώς δεν διαθέτουν ειδική λωρίδα επιβράδυνσης/επιτάχυνσης και συχνά οδηγούν στο τοπικό οδικό δίκτυο, όπου κινούνται άλλα οχήματα με χαμηλές ταχύτητες). Υπάρχουν όμως και οικονομικώς θιγόμενοι: οι διαχειριστές των πλησιέστερων (νόμιμων) ΣΕΑ και οι ιδιοκτήτες ανάλογων καταστημάτων εκτός του εθνικού οδικού δικτύου, που υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό.

 

Από την πλευρά του ο υπουργός υποστήριξε ότι η διατήρηση των παράνομων συνδέσεων έγινε προς όφελος των οδηγών, καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο πρατήριο καυσίμων για απόσταση 40 χλμ. Με δεδομένο ότι η πράξη του ήταν έωλη νομικά (εξαιτίας της «παράκαμψης» δύο νόμων και μιας απόφασης του ΣτΕ), το υπουργείο Υποδομών νομοθέτησε τη διατήρηση των παράνομων συνδέσεων μέχρι την ολοκλήρωση του σχεδιαζόμενου ΣΕΑ (Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) στη συγκεκριμένη περιοχή (ν.4339/15).

Στις 2 Αυγούστου, λοιπόν, ο ανεξάρτητος μηχανικός που επιβλέπει τα έργα της Νέας Οδού πιστοποίησε στην κοινοπραξία και στο Δημόσιο την ολοκλήρωση του ΣΕΑ Αταλάντης, που πλέον λειτουργεί κανονικά. Υστερα από συνεννόηση με το υπουργείο, η κοινοπραξία ειδοποίησε την επιχείρηση που βρίσκεται στο σημείο και τις τοπικές αρχές για το επικείμενο κλείσιμο της παράνομης σύνδεσης (που τελικά έγινε χθες).

 

Αντιδράσεις κατοίκων

Κάτοικοι χωριών της περιοχής (Δήμος Ορχομενού), που χρησιμοποιούσαν τη συγκεκριμένη «τρύπα» για να αποφύγουν τα διόδια Θηβών, διαμαρτυρήθηκαν έντονα προς τη Νέα Οδό, υποστηρίζοντας ότι είτε θα έπρεπε να καταβάλλουν 3,80 ευρώ σε κάθε μετακίνησή τους προς τη Θήβα ή θα έπρεπε να κάνουν έναν τεράστιο κύκλο, μιας και ο παράδρομος είναι ημιτελής. Τελικά, προκειμένου να κατευναστούν οι αντιδράσεις, η εταιρεία δέχθηκε να παρέχει κάρτες δωρεάν διέλευσης από τα διόδια Θηβών στους κατοίκους των χωριών Ακραίφνιο, Κάστρο και Κόκκινο (άγνωστο για πόσο καιρό).

 

Σειρά μετά το 90ό χλμ. παίρνουν οι υπόλοιπες πέντε παράνομες συνδέσεις στην εθνική οδό: καφέ «Αρης» με πρατήριο στο 222ο χλμ. (ρεύμα προς Θεσσαλονίκη), εστιατόριο «Μακεδονία» με πρατήριο στο 218ο χλμ. (προς Αθήνα), εστιατόριο «Νέα Ρούμελη» στο 218ο χλμ. (προς Θεσσαλονίκη), πρατήριο στο 210ο χλμ. (προς Αθήνα), πρατήριο και Goody’s στο 210ο χλμ. (προς Θεσσαλονίκη) και ένα πρατήριο στο 48ο χλμ. (προς Αθήνα).

 

Πηγή: http://www.kathimerini.gr/983261/article/epikairothta/ellada/kleinoyn-oi-trypes-sthn-e8nikh

 

 

Η κλασική παράκαμψη στον δρόμο μας για Παρνασσό δεν θα υπάρχει πια.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπάρχει τρόπος να συνεχίσει κάποιος τη διαδρομή χωρίς διόδια εκεί ή σταματάει η δυνατότητα στο σημείο αυτό έτσι κι αλλιώς; Δεν το έχω προσέξει.

(edit: σταματάει όντως εκεί. Αλλιώς πας νωρίτερα από Θήβα, οκ)

 

:shuriken:

Edited by PhaethonF1

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το σημαντικό δεν είναι για μένα ότι κλείνει το πέρασμα αλλά ότι κλείνει το μαγαζί και το βενζινάδικο. Που βρίσκονταν σε εξαιρετική θέση. Τώρα το επόμενο βενζινάδικο στο Σχηματάρι. Δεν αρκεί πια να βγάλεις τη κατηφόρα (προς Αθήνα) για να βάλεις βενζίνη. Και για μαγαζί στα μοδάτα. Μπλιάχ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το 90 είναι θέμα όσον αφορά τις προδιαγραφές ασφαλείας για τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους. Απο εκεί και πέρα πλέον θα την κάνω τη διαδρομή μέσω Αλιάρτου.

  • Like 3

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κύριοι τόσα χρόνια παίρνατε τ΄ @ρχιδι@ μου στα διόδια. Ε λοιπόν θα συνεχίσετε να τα παίρνετε.....Δεν έχω υπολογίσει πόσα έχω γλιτώσει τόσα χρόνια που χρησιμοποιώ τους παράδρομους αλλά σίγουρα το νούμερο θα είναι 4ψήφιο...

3.8 ευρώ είναι ειλικρινά τα διόδια της ντροπής....

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κλείνει ένα εξαιρετικά επικίνδυνο σημείο.

Σε μία μέρα που θα ξοδέψουμε καύσιμο για 400 χιλ. + τα υπόλοιπα διόδια + κάρτα + κάτι να φάμε (+ σε περίπτωση διανυκτερεύσεως, ακόμη πιο πολλά) είναι λογικό να γκρινιάζουμε για τα 3,80 €;

  • Like 3

Μιχάλης Δημάκης<br />Ει το φέρον σε φέρει, φέρε και φέρου. Εί δ' αγανακτείς και σ' εαυτόν λυπείς και το φέρον σε φέρει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν γκρινιάζουμε. Απλά ενημερώνουμε για να μην την πατήσει κανείς και βγει από τα διόδια της Θήβας νομίζοντας ότι η πρόσβαση είναι ακόμα ανοιχτή. :)

  • Like 3

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κλείνει ένα εξαιρετικά επικίνδυνο σημείο.

Σε μία μέρα που θα ξοδέψουμε καύσιμο για 400 χιλ. + τα υπόλοιπα διόδια + κάρτα + κάτι να φάμε (+ σε περίπτωση διανυκτερεύσεως, ακόμη πιο πολλά) είναι λογικό να γκρινιάζουμε για τα 3,80 €;

 

Πες τα......... η ασφαλεια μας κοστιζει πολλα παραπανω απο 3,8 ευρω, για να μη βαλουμε μεσα καταπονηση αυτοκινητου στους τραγικους παραδρομους, εξτρα βενζινη (σε καποια σημεια μπορει να κανεις καποια χλμ παραπανω), εξτρα χρονος κτλ κτλ........ .......... ο καθενας κανει τις επιλογες του....... το εχω κανει κ εγω καποιες φορες παλια αλλα οχι πια.

  • Like 1

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγγνώμη αλλά μιλάμε για ένα παράδρομο 3 χλμ περιπου από τον οποίο γλυτώνεις 2,3 €. Δεν είναι λίγα

  • Like 5

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά εκτός του ότι ο παράδρομος μια χαρά ήταν σε εκείνο το σημείο, το ακόμη πιο τραγικό είναι ότι πληρώνεις 4 ευρώ και μετά από 5 λεπτά βγαίνεις στο Κάστρο ((...

  • Like 5

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Πες τα......... η ασφαλεια μας κοστιζει πολλα παραπανω απο 3,8 ευρω, για να μη βαλουμε μεσα καταπονηση αυτοκινητου στους τραγικους παραδρομους, εξτρα βενζινη (σε καποια σημεια μπορει να κανεις καποια χλμ παραπανω), εξτρα χρονος κτλ κτλ........ .......... ο καθενας κανει τις επιλογες του....... το εχω κανει κ εγω καποιες φορες παλια αλλα οχι πια.

 

Πέραν τούτου: Δεν μιλάμε μόνο για την ασφάλεια ημών που πάμε για σκι (ούτε για την -δίκαιη ή όχι- οικονομική επιβάρυνση), αλλά για την ασφάλεια όλων των χρηστών της Ε.Ο. που περνούν από το 90 (και από τα αντίστοιχα σημεία στην Λαμία).

Πρόσφατα, η γυναίκα μου έπαθε σοκ όταν είδε στον "κλειστό αυτοκινητόδρομο" να πετάγεται μπροστά μας απότομα και με ταχύτητα αυτοκίνητο από το 90. Φυσικά, χωρίς λωρίδα επιταχύνσεως, μπήκε απότομα μπροστά μας.

  • Like 3

Μιχάλης Δημάκης<br />Ει το φέρον σε φέρει, φέρε και φέρου. Εί δ' αγανακτείς και σ' εαυτόν λυπείς και το φέρον σε φέρει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως ήταν το σημείο δεν μπορούσε να παραμείνει με τίποτα.

 

Στην επιστροφή δεν το βλέπω απίθανο κάποιες φορες να ερχόμαστε από Θήβα, Αλίαρτο κλπ για να γλιτώσουμε το 3άρι φυσικά.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Εάν είναι να εφαρμοσθεί το σύστημα τόσο γρήγορα, για πιο λόγο χτίζονται τόσα διόδια αυτήν τη στιγμή, στην Εγνατία, επί της οδού και όχι στις εισόδους ,εξόδους ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εάν είναι να εφαρμοσθεί το σύστημα τόσο γρήγορα, για πιο λόγο χτίζονται τόσα διόδια αυτήν τη στιγμή, στην Εγνατία, επί της οδού και όχι στις εισόδους ,εξόδους ;

Με βάση το μνημόνιο η Εγνατία έπρεπε να είχε πουληθεί είδη και προβλέπονταν διόδια αρκετά και δεν μας πιστεύουν αν τους πούμε ότι θα χτιστούν αργότερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να εφαρμοστεί και να εγκατασταθεί το παραπάνω σύστημα θα πρέπει σε κάθε είσοδο και έξοδο της εθνικής να μπουν πλευρικά διόδια


tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας αποκτησουμε επιτελους δρομους σε ολη την Ελλαδα να μην σκοτωνονται τσαμπα ανθρωποι και ας πληρωνω και 5 ευρω σε καθε διοδιο.

  • Like 2

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας αποκτησουμε επιτελους δρομους σε ολη την Ελλαδα να μην σκοτωνονται τσαμπα ανθρωποι και ας πληρωνω και 5 ευρω σε καθε διοδιο.

 

Δεν είναι έτσι Μάνο...αν οι τιμές των διοδίων είναι παράλογες θα γεμίζουν οι επαρχιακοί (που πολλοί περνάνε μέσα από χωριά), με ότι σημαίνει αυτό.

  • Like 8

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας μη μπερδευόμαστε. Τα διόδια αφορούν την συντήρηση των εθνικών οδών και όχι ολόκληρου του εθνικού δικτύου. Στο πρώτο υπάρχει μια πολύ σοβαρή βελτίωση ως προς την ασφάλεια των οδηγών σε σχέση με 20 χρόνια πριν

  • Like 1

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η δική μου διαφωνία με την όλη καλοπροαίρετη λογική είναι ότι όσο βλέπω το υπόλοιπο δίκτυο να μην συντηρείται, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητόδρομοι των διοδίων να είναι η μόνη (ασφαλής) λύση, υπάρχει σαφές πρόβλημα στην ελευθερία επιλογής διαδρομής. Μπορώ να δεχτώ μεγαλύτερη απόσταση, χαμηλότερη χωρητικότητα, χαμηλότερες ταχύτητες στο υπόλοιπο δίκτυο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ εγκληματικές συνθήκες ασφάλειας και φθοράς οχημάτων. Συνολικά, αν η συμφωνία του κράτους με τον παραχωρησιούχο προβλέπει τελικά (κάτω από το τραπέζι;) εξασφάλιση ότι οι εναλλακτικές διαδρομές θα παραμένουν τριτοκοσμικές, η συμφωνία είναι προβληματική.

 

:shuriken:

  • Like 9

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αμφιβάλλω ότι υπάρχει κάποια συνομωσία εδώ. Το παράπλευρο δίκτυο είναι παρατημένο στην ίδια τραγικη μοίρα που βρίσκεται όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας, εκτός από τους αυτοκινητοδρόμους που είναι σε ιδιώτες και έχουν συμφέρον να τους συντηρούν.

  • Like 2

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απ όσο γνωρίζω ο μοναδικός παράδρομος που δεν είναι κρατικός είναι το τμήμα Γυρτώνη Λάρισας - Σκοτίνα Πιερίας (Κοιλάδα Τεμπών). Η συντήρηση του είναι υποδειγματική και φυσικά έχει διόδια 1,7€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην Ελλάδα του 2018 που έτσι και αλλιώς μας περνάνε για μ@λ@κες μας έχουνε πείσει ότι το νταβατζιλίκι είναι για την δική μας ασφάλεια. Γιατί όταν σου βάζουνε 11 διόδια από Αθήνα-Θεσσαλονίκη και σε αναγκάζουν να σταματάς ανά 45 χλμ για να τα σκας είναι για την δική μας ασφάλεια φυσικά. Οπως φυσικά και όταν συζητιέται να μπούνε διόδια στον Αγιο Στέφανο , αυτά και εάν είναι για την δική μας ασφάλεια.....Τα εκτός λογικής τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουμε κάθε χρόνο είναι και αυτά για την δική μας ασφάλεια υποθέτω.......έχω βαρεθεί το ελληνικό κράτος να φροντίζει για την ασφάλεια μου...μέχρι και για την προσωπική μου ασφάλεια μου πρότεινε να κάνω ότι κοιμάμαι εάν μπουκάρουνε στο σπίτι μου...

Αυτό λοιπόν που έχουμε κατορθώσει σαν χώρα, γιατί περί κατορθώματος πρόκειται, είναι να έχουμε από τούς πιο ακριβούς δρόμους στην Ευρώπη , τα πιο ακριβά καυσιμα στην Ευρωπή (1,75 η μέση τιμή λιτρου εδώ στην Ρόδο έχουν χαζέψει οι τουρίστες ), τα πιο παράλογα τέλη κυκλοφορίας στην Ευρώπη, και φυσικά ένα από τα πιο χαμηλά κατα κεφαλήν εισοδήματα στην Ευρωπη....

 

Αποκτήσαμε λοιπόν σούπερ πανακριβους δρόμους για να μπορεί ο πλέον γερασμένος και κακοσυντηρημένος στόλος οχημάτων στην Ευρώπη να κινείται με ασφάλεια ( 15ετία υπολογίζεται αυτην την στιγμή στην Ελλάδα)....έλα μου ντε όμως που δεν κινείται, γιατί τελικά το πιο ασφαλές είναι να κάθεσαι στα αυγά σου και να μην πηγαίνεις πουθενά.....

Edited by porfirio
  • Like 11

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...