Jump to content
gatz

Αλυσίδες η κουβερτες

Recommended Posts

Πολύ συζήτηση γίνεται τελευταία για τις χιονοκουβερτες 

όσοι έχουν ασχοληθεί μπορούν να μας τις συγκρίνουν με τις χιονοσλυσιδες 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα δύο μπορούν να κάνουν την δουλειά τους. Σε ότι έχει να κάνει με ελαστικά όλα είναι συμβιβασμός αλλά πανιά και αλυσίδες δεν έχουν καμία σχέση σε:

Με αλυσίδες θεωρητικά μπορείς να οδηγήσει αρκετά μικτά χιλιόμετρα άσφαλτο χιόνι αργά αργά. 99% Κρατάνε σε δύσκολα χιόνια και πάγους πολύ καλύτερα από όλα τα πανιά. 

Με πανιά χιονιού θεωρητικά σε λίγες εκατοντάδες μέτρα τα διέλυσες

Με πανιά μικτής χρήσης (υπάρχουν ψάξτε το) προφανώς στο χιόνι δεν έχεις τόσο καλή απόδοση.

Χρόνος τοποθέτησης με προπόνηση 10 λεπτών στο σπίτι: Αλυσίδες 5-7 λεπτά. Πανιά 2-4 λεπτά. Οι αλυσίδες έχουν το μειονέκτημα ότι θεωρητικά μπορείς να κάνεις λάθος και θέλουν πιο ακριβείς κινήσεις. Επίσης θέλει στάση μετά από λίγο. Βέβαια έχουν βγει μοντέλα που τα μειονεκτήματα τα έχουν διορθώσει σε μεγάλο βαθμό.

Τα πανιά πολλές φορές πρέπει να τα βγάλεις όταν παρκάρεις κοκκαλώνουν.

Τέλος...ότι πληρώσεις παίρνεις...μην τσιγγουνευτείτε και...προπόνηση σε ζεστό μέρος τοποθέτηση βγάλσιμο.

Υπάρχουν και πιο παλιά πολλές συζητήσεις αν τις βρει κάποιος 

  • Like 2

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είχα κλασικές αλυσίδες για πολλά χρόνια, μετά προτιμούσα τα πανιά και στο τέλος πέρασα σε χιονολάστιχα που είναι και η πιο καλή (και τεμπέλικη) λύση για όσους πηγαίνουν τακτικά στο βουνό. Και τα τρία έχουν υπέρ και κατά.

Κλασικές αλυσίδες:

+ Δεν χαλάνε -σχεδόν- ποτέ, μερικές σκουριαζουν όμως.

+ Μπορούν να σε βγάλουν ακόμα και αν έχεις θαφτεί στο χιόνι γιατί σκάβουν. 

+ Είναι αποτελεσματικές σε οποιεσδήποτε συνθήκες μπορεί να συναντήσει άνθρωπος στο βουνό.

+ Είναι φτηνές.

- Για κάποιους είναι δύσκολη η τοποθέτηση (και εγώ που έχω να βάλω πάνω από 20 χρόνια δεν είμαι σίγουρος ότι θυμάμαι πως μπαίνουν)

- Κάνουν θόρυβο και ταλαιπωρούν τα ελαστικά στο στεγνό.

- Αν υπάρχει λίγος χώρος ανάμεσα σε ελαστικό και φτερό μπορεί να βρίσκουν (σε τέτοια αυτοκίνητα τα πανιά είναι καλύτερη λύση)

- Λερώνεσαι και παγώνεις στην τοποθέτηση και αφαίρεση

- Έχω κάνει τετακέ με αλυσίδες σε μπροσθιοκίνητο καθώς ο συντελεστής τριβής είναι διαφορετικός εμπρός-πίσω.

 

Πανιά:

+ Είναι αρκετά πιο εύκολα στην τοποθέτηση από τις κλασικές αλυσίδες. Το ελαστικό πάντως πρέπει να κάνει μισό κύκλο για να βάλεις και το κάτω μέρος

+ Οι Autosock που έπαιρνα εγώ είχαν εντυπωσιακά καλές επιδόσεις στο χιόνι, αλλά και στον πάγο.

+ Μπορείς να οδηγήσεις με ταχύτητες μέχρι 50χλμ/ώρα για λίγα χιλιόμετρα σε στεγνό, δεν κάνουν θόρυβο και δεν ταλαιπωρούν τα λάστιχα. Σε 5 χρόνια είχα αλλάξει 2 σετ χωρίς ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση.

- Αν έχεις θαφτεί, τα πανιά πιθανόν να μην καταφέρουν να σκάψουν αρκετά στο χιόινι για να σε ξελασπώσουν.

- Η αφαίρεση τους είναι πιο δύσκολη από την τοποθέτηση γιατί έχουν την τάση να κολλάνε στο λάστιχο αν μείνουν τοποθετημένες όλη την χιονοδρομική μέρα.

- Είναι πολύ πιο ακριβά από τις απλές αλυσίδες.

- Λερώνεσαι και παγώνεις στην τοποθέτηση και αφαίρεση.

- Έχω κάνει τετακέ με πανιά καθώς ο συντελεστής τριβής είναι διαφορετικός εμπρός-πίσω

 

Χιονολάστιχα:

+ Είναι η καλύτερη και ασφαλέστερη οδήγηση στο βουνό καθώς έχεις τον ίδιο συντελεστή τριβής εμπρός-πίσω. Με χιονολάστιχα δεν έχω κάνει τετακέ ποτέ.

+ Στην συντριπτική πελιοψηφία των περιπτώσεων δεν θα χρειαστείς άλλο αντιολισθητικό μέσο, αν και πρέπει όπωσδήποτε να έχεις μαζί σου και πανιά ή αλυσίδες για παν ενδεχόμενο (τα πανιά έχουν καλύτερο traction από τα χιονολάστιχα σε παγωμένες ανηφόρες)

+ Αυξάνουν την διάρκεια ζωής των θερινών ελαστικών καθώς μοιράζουν τα χιλιόμετρα .

+ Δεν χρειάζεται να κατέβει ο οδηγός στο κρύο για να τοποθετήσει πανιά/αλυσίδες και κουνά το μαντήλι στους υπόλοιπους οδηγούς που έχουν σταματήσει στην άκρη του δρόμου.

- Υπάρχει ένα αρχικό κόστος, το οποίο σε μεγάλες διαστάσεις μπορεί να είναι δυσβάσταχτο. Επίσης, για όσους δεν θέλουν/μπορούν να έχουν δεύτερο σετ ζάντες, πρέπει δυο φορές τον χρόνο να πηγαίνουν σε βουλκανιζατέρ για να αλλάζουν χειμερινά και θερινά. Αυτό (+ η φύλαξη των ελαστικών αν ο ιδιοκτήτης δεν έχει χώρο ή βαριέται να κουβαλάει τα λάστιχα), αυξάνει ακόμα περισσότερο τα έξοδα.

- Υπάρχουν συνθήκες στις οποίες τα χειμερινά που μπορεί να βάλει κανείς στην Ελλάδα (χωρίς καρφιά) δεν αρκούν και θα χρειαστεί να βάλει και πανιά/αλυσίδες. Στα περίπου 15 χρόνια που έχω χιονολάστιχα, δυο φορές έχω χρειαστεί να βάλω τα πανιά για να μπορέσω να συνεχίσω. Μια στα Πηγάδια και μια στην Δίρφη.

 

  • Like 5
  • Love 1

Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να συμπληρώσω οτι εν έτη 2006 ανεβαίνοντας προς το χιονοδρομικό (Bansko) με ένα Bora χωρίς αλυσίδες και χιονολάστιχα ο οδηγός (Lappas) ένιωσε να γλυστράει το αμάξι στο ανέβασμα. Όταν σταματήσαμε λόγω μποτιλιαρίσματος βγήκε και τοποθέτησε σε λιγότερο από 1 λεπτό και τις δύο χιονοκουβέρτες και συνεχίσαμε κανονικά. Ήταν εντυπωσιακή η ταχύτητα τοποθέτησης πράγμα αδύνατο με κανονικές αλυσίδες.

  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Velissarios said:

Να συμπληρώσω οτι εν έτη 2006 ανεβαίνοντας προς το χιονοδρομικό (Bansko) με ένα Bora χωρίς αλυσίδες και χιονολάστιχα ο οδηγός (Lappas) ένιωσε να γλυστράει το αμάξι στο ανέβασμα. Όταν σταματήσαμε λόγω μποτιλιαρίσματος βγήκε και τοποθέτησε σε λιγότερο από 1 λεπτό και τις δύο χιονοκουβέρτες και συνεχίσαμε κανονικά. Ήταν εντυπωσιακή η ταχύτητα τοποθέτησης πράγμα αδύνατο με κανονικές αλυσίδες.

Άλλο Λαππας  άλλο οι υπόλοιποι !!!

Edited by gatz
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, gatz said:

Άλλο Λαππας  άλλο οι υπόλοιποι !!!

Σωστά... Οι υπόλοιποι ξέρουμε...

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

τα χειμερινά είναι η καλύτερη λύση, αλλά όπως αναφέρθηκε το κόστος έχει πλέον ξεφύγει.

Χωριά που μου βγαίνει η μέση δυο φόρες τον χρόνο φόρτωσε ξεφόρτωσε
ρώτησα να τα αφήσω εκεί, κ θέλουν 60 + 60 τον χρόνο.
Επί δυο αμάξια φτάνουμε τα 240 τον χρόνο.


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά, αυτό το πράγμα με τον μετατροπέα με κουράζει.


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Turms said:

τα χειμερινά είναι η καλύτερη λύση, αλλά όπως αναφέρθηκε το κόστος έχει πλέον ξεφύγει
Χωριά που μου βγαίνει η μέση δυο φόρες τον χρόνο φόρτωσε ξεφόρτωσε
ρώτησα να τα αφήσω εκεί, κ θέλουν 60 + 60 τον χρόνο.
Επί δυο αμάξια φτάνουμε τα 240 τον χρόνο.

Με τον μετατροπέα που σε κουράζει σε τι αναφέρεσαι?

Όσο η πραγματικότητά σου είναι δύο αυτοκίνητα και δεν έχεις χώρο αποθήκευσης (και πρόβλημα μέσης) πράγματι το κόστος και η κούραση είναι μεγάλη.

Για εμάς τους "προνομιούχους/άτυχους" που έχουμε ένα αμάξι και γκαράζ και έχουμε καλή σχέση με τον λαστιχά μας το κόστος είναι 30-50 ευρώ το χρόνο και ίσως και λιγότερο αν έχεις και ζάντες.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όποιος θέλει να πηγαίνει για σκι έχει πολύ πιο ευτυχισμένη και ξέγνοιαστη σεζόν σκι αν έχει χιονολάστιχα με "σχετικά" μικρό κόστος. Για την μέση συμφωνώ αλλά υπάρχουν και μηχανήματα κουβαλήματος (τεμπέλης) και φίλοι και γυναίκα και παιδιά κλπκλπ


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ΜΙΚ said:

Με τον μετατροπέα που σε κουράζει σε τι αναφέρεσαι?

Όσο η πραγματικότητά σου είναι δύο αυτοκίνητα και δεν έχεις χώρο αποθήκευσης (και πρόβλημα μέσης) πράγματι το κόστος και η κούραση είναι μεγάλη.

Για εμάς τους "προνομιούχους/άτυχους" που έχουμε ένα αμάξι και γκαράζ και έχουμε καλή σχέση με τον λαστιχά μας το κόστος είναι 30-50 ευρώ το χρόνο και ίσως και λιγότερο αν έχεις και ζάντες.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όποιος θέλει να πηγαίνει για σκι έχει πολύ πιο ευτυχισμένη και ξέγνοιαστη σεζόν σκι αν έχει χιονολάστιχα με "σχετικά" μικρό κόστος. Για την μέση συμφωνώ αλλά υπάρχουν και μηχανήματα κουβαλήματος (τεμπέλης) και φίλοι και γυναίκα και παιδιά κλπκλπ

Πρόβλημα μέσης δεν έχω, αλλά δεν θέλω να αποκτήσω κιόλας. Εδώ και κανά δύο χρόνια, όμως, "τσίμπησα" ένα μπλοκάρισμα της ιερολαγόνιας άρθρωσης προσπαθώντας να βάλω αλυσίδες (σε χιονολάστιχα). Από τότε, όποτε παιδεύομαι με τα λάστιχα, μπαγκαζιέρες κλπ., με "τσιμπάει" ξανά και ενίοτε επανέρχεται. Το πρόβλημα με τα λάστιχα είναι να τα φορτώσεις στο αμάξι. Ο "τεμπέλης", αν είναι αυτό που φαντάζομαι, δεν με βοηθάει σε αυτό. Και τι να πω στα παιδιά; "Ελάτε να σηκώσετε τα λάστιχα;" Άσε, μην μας δει και κανένας και φωνάξει την πρόνοια για παιδική κακοποίηση. Ο κόσμος είναι χαζός.

Όσον αφορά το ένα αμάξι, είσαι τόσο τυχερός/άτυχος όσο κι εγώ που δεν γίνεται χωρίς δύο

. Πέρα από την πλάκα τώρα, περίπου 35 ευρώ θέλεις δύο φορές τον χρόνο, πάνω-κάτω, αφού δύο φορές αλλάζουμε.

PS Ο μετατροπέας με νευριάζει γιατί πότε τα κάνει όπως να 'ναι, άλλοτε αλλάζει το μέγεθος κλπ. Τώρα όμως βρήκα τη λύση με το ChatGPT

 

Edited by Turms
  • Like 1

Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άλλαξα αυτοκίνητο και το καινούριο ήρθε με καλοκαιρινά 205/55/17...Στο παλιό είχα από το 2016 ελαστικά 4 εποχών,τα τελευταία είναι Bridgestone Weather Control,σε διάσταση 195/65/15.Είχα και αλυσίδες,"αυτόματες" Konig super magic,οι οποίες δε θέλουν τέντωμα,τεντώνουν μόνες τους με την κίνηση.Τις είχα χρησιμοποιήσει 3 φορές.Και φυσικά στα καινούρια ελαστικά δεν ταιριάζουν...Βρήκα τις ίδιες και κοστίζουν 165€!!!Οπότε σκέφτομαι να πάω να αλλάξω τα ελαστικά,έχουν τώρα 500χλμ,με 4 εποχών και να πάρω ένα φθηνό σετ αλυσίδων,αλλά επώνυμων,έστω και αν χρειάζονται και τέντωμα μετά.Άλλωστε με τα Crossclimate που είχα από το 2016 μέχρι πέρσι (όχι τα ίδια!Είχα αλλάξε 2 σετ΄) όσες φορές χρειάστηκα να πατήσω χιόνι ήταν σαν σε στεγνό.Τις αλυσίδες τις θέλω για δύσκολες καταστάσεις,και για "περίεργους" αστυνομικους που δε δέχονται τα ελαστικά,ακόμα και αν έχουν τη χιονονιφάδα και πρέπει να βάλεις αλυσίδες για να σε αφήσουν!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (Νόμος Ν.2696/23.03.1999 ΦΕΚ.57α και αναπροσαρμογή Νόμων Ν.3542/02.03.2007/ΦΕΚ.50Α' & Ν.4530/30.03.2018/ΦΕΚ.59Α')

ΑΡΘΡΟ 19

1. Ο οδηγός οδικού οχήματος...

2. Ο οδηγός επιβάλλεται...

3. Ιδιαίτερα, ο οδηγός επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας, στις στροφές, πλησίον των σχολείων, πλησίον των ισόπεδων οδικών κόμβων, στις απότομες κατωφέρειες, πλησίον των μέσων μαζικής μεταφοράς, που σταθμεύουν για να αποβιβάζουν ή επιβιβάζουν επιβάτες, κατά τις νυκτερινές ώρες, σε περίπτωση ομίχλης, βροχής, χιόνων, παγετού και γενικά όταν το oδόστρωμα είναι ολισθηρό. Την αυτή επίσης υποχρέωση έχει κατά τη διέλευσή του από στενές διόδους και αν η διασταύρωσή του με όλλα οχήματα καθίσταται δυσχερής, όταν υπάρχουν ζώα επί της οδού που παρουσιάζουν σημεία ταραχής, κατά τη διέλευσή του από κατοικημένες περιοχές, αν πεζοί, που βρίσκονται στην τροχιό του, καθυστερούν να απομακρυνθούν, ως και σε κάθε άλλη ειδική περίπτωση, που επιβάλλεται μετριασμός ταχύτητας. Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικά, να τοποθετούν, στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς, αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές.

Edited by ΑΛΕΞΗΣ
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απλά παρατήρηση, σε αλυσίδες, κουβέρτες κλπ, εκτός από την ευκολία τοποθέτησης να εξετάζουμε και την αφαίρεση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
  • Posts

    • Μουσταφέρης ΑΕ Συστημάτων Ελέγχου - έχει αναλάβει τη διαχείριση του ΧΚΠ φέτος https://newalert.gr/
    • Όπως μπορείτε να δείτε και από τις κάμερες, ξεκίνησε η επισκευή του Αίολου. Λογικά, θα είναι έτοιμος το ΣΚ. Προσωπικό θα έχουν; Η επιλογή Μουσταφέρη ήταν τραγική!
    • Μα αν ήδη είχε οργανωθεί ένα πλάνο για την ανάδειξη του βουνού  δεν θα το συζητούσαμε τώρα ,θα το βιώναμε.  Δεν είναι πάθος , είναι λογική εκμετάλλευση του ορεινού τοπίου του Μαινάλου.  Η διαχείριση ενός τέτοιου τοπίου για προσφερόμενη αναψυχή θα πατούσε στα πρότυπα ανάπτυξης όπως ακριβώς θα γινόταν για μια παραθαλάσσια περιοχή , για ξένους τουρίστες. Δεν έχει διαφορά , τα ίδια επιχειρηματικά βήματα είναι απλά αλλάζει το είδος προς κατανάλωση.  Παραδείγματα διαχείρισης πιο ήπιων ορεινών περιοχών με δική τους ταυτότητα υπάρχουν. (Ιταλία , Γαλλία , Ισπανία της ίδιας γεωγραφικής ζώνης ) Τουρίστες με ανάγκες συγκεκριμένες υπάρχουν στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο Τους εντοπίζουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες , αυτή είναι η δουλειά τους και τους πουλούν το τουριστικό  προϊόν.Αυτοι φέρνουν χονδρικά  τουρίστες στην Ελλάδα δεν έρχονται οι περισσότεροι μόνοι τους  , ετσι λειτουργεί ο κλάδος σε όλο τον κόσμο. Τουρίστες με ανάγκες όπως αυτές που  μπορούν να προσφερθούν σε ήπιο ορεινό τοπίο και μάλιστα με ενδημικό δάσος 800.000 στρεμμάτων , υπάρχουν μόνο στην Ευρώπη κατά δεκάδες  χιλιάδες. Η βασική ανάγκη τους  είναι η επαφή με την φύση , η οποία όμως έχει χαρακτήρα  δεν είναι κάτι "βιομηχανοποιημένο " για αυτό το λέμε "ήπιας" εκμετάλλευσης , γιατί διατηρείτε ο χαρακτήρας του χώρου , και όχι γιατί δεν πουλάμε ακριβές υπηρεσίες.  Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι κι όμως μεγαλύτερα από αυτά που προσφέρουν δύο ή τρεις βιομηχανικές μονάδες. Δεν συγκρίνεται.   Δεν είναι παραλογο το πλάνο αυτό , οι οικισμοί αυτοί μέσα στην έκταση του Μαινάλου να είναι κόμβοι παροχής τουριστικών υπηρεσιών , εστίαση , φιλοξενία κτλ μα ήδη (υπό)λειτουργεί έτσι με βάση όπως είναι η Βυτίνα , τα λαγκάδια ή την Στεμνίτσα.  Είναι πολλοί ακόμα οικισμοί που μπορούν να μετατραπούν σε "τουριστικά χωριά".  
    • Χιλιάδες εργαζόμενοι στον ορεινό τουρισμό στην Αρκαδία; Θαυμάζω το πάθος σου, αλλά νομίζω ότι η εκτίμηση σου είναι εξωπραγματική. Δεν βγαίνουν τα κουκιά. Και στο γράφω γνωρίζοντας κάποια πράγματα αρκετά εκ των έσω. 6-7 εργαζόμενους έχει μια μονάδα αγροτουρισμού...Άντε 10.  Έχεις κάποια περιοχή της Ελλάδας υπόψιν σου που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως πρότυπο, προκειμένου να πετύχουμε αυτό τον στόχο; Δεν το γράφω δηκτικά, είναι ειλικρινής η ερώτησή μου. Για ορεινό τουρισμό πάντα. Παραθαλάσσιες περιοχές είναι δεκάδες στην Ελλάδα με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης. 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Hunguwil21
      Hunguwil21
      (40 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,452
    • Total Posts
      462,832
  • Member Statistics

    • Total Members
      12,049
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    honeytyagidelhi
    Joined
×
×
  • Create New...