Jump to content
gatz

Αλυσίδες η κουβερτες

Recommended Posts

Πολύ συζήτηση γίνεται τελευταία για τις χιονοκουβερτες 

όσοι έχουν ασχοληθεί μπορούν να μας τις συγκρίνουν με τις χιονοσλυσιδες 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα δύο μπορούν να κάνουν την δουλειά τους. Σε ότι έχει να κάνει με ελαστικά όλα είναι συμβιβασμός αλλά πανιά και αλυσίδες δεν έχουν καμία σχέση σε:

Με αλυσίδες θεωρητικά μπορείς να οδηγήσει αρκετά μικτά χιλιόμετρα άσφαλτο χιόνι αργά αργά. 99% Κρατάνε σε δύσκολα χιόνια και πάγους πολύ καλύτερα από όλα τα πανιά. 

Με πανιά χιονιού θεωρητικά σε λίγες εκατοντάδες μέτρα τα διέλυσες

Με πανιά μικτής χρήσης (υπάρχουν ψάξτε το) προφανώς στο χιόνι δεν έχεις τόσο καλή απόδοση.

Χρόνος τοποθέτησης με προπόνηση 10 λεπτών στο σπίτι: Αλυσίδες 5-7 λεπτά. Πανιά 2-4 λεπτά. Οι αλυσίδες έχουν το μειονέκτημα ότι θεωρητικά μπορείς να κάνεις λάθος και θέλουν πιο ακριβείς κινήσεις. Επίσης θέλει στάση μετά από λίγο. Βέβαια έχουν βγει μοντέλα που τα μειονεκτήματα τα έχουν διορθώσει σε μεγάλο βαθμό.

Τα πανιά πολλές φορές πρέπει να τα βγάλεις όταν παρκάρεις κοκκαλώνουν.

Τέλος...ότι πληρώσεις παίρνεις...μην τσιγγουνευτείτε και...προπόνηση σε ζεστό μέρος τοποθέτηση βγάλσιμο.

Υπάρχουν και πιο παλιά πολλές συζητήσεις αν τις βρει κάποιος 

  • Like 2

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είχα κλασικές αλυσίδες για πολλά χρόνια, μετά προτιμούσα τα πανιά και στο τέλος πέρασα σε χιονολάστιχα που είναι και η πιο καλή (και τεμπέλικη) λύση για όσους πηγαίνουν τακτικά στο βουνό. Και τα τρία έχουν υπέρ και κατά.

Κλασικές αλυσίδες:

+ Δεν χαλάνε -σχεδόν- ποτέ, μερικές σκουριαζουν όμως.

+ Μπορούν να σε βγάλουν ακόμα και αν έχεις θαφτεί στο χιόνι γιατί σκάβουν. 

+ Είναι αποτελεσματικές σε οποιεσδήποτε συνθήκες μπορεί να συναντήσει άνθρωπος στο βουνό.

+ Είναι φτηνές.

- Για κάποιους είναι δύσκολη η τοποθέτηση (και εγώ που έχω να βάλω πάνω από 20 χρόνια δεν είμαι σίγουρος ότι θυμάμαι πως μπαίνουν)

- Κάνουν θόρυβο και ταλαιπωρούν τα ελαστικά στο στεγνό.

- Αν υπάρχει λίγος χώρος ανάμεσα σε ελαστικό και φτερό μπορεί να βρίσκουν (σε τέτοια αυτοκίνητα τα πανιά είναι καλύτερη λύση)

- Λερώνεσαι και παγώνεις στην τοποθέτηση και αφαίρεση

- Έχω κάνει τετακέ με αλυσίδες σε μπροσθιοκίνητο καθώς ο συντελεστής τριβής είναι διαφορετικός εμπρός-πίσω.

 

Πανιά:

+ Είναι αρκετά πιο εύκολα στην τοποθέτηση από τις κλασικές αλυσίδες. Το ελαστικό πάντως πρέπει να κάνει μισό κύκλο για να βάλεις και το κάτω μέρος

+ Οι Autosock που έπαιρνα εγώ είχαν εντυπωσιακά καλές επιδόσεις στο χιόνι, αλλά και στον πάγο.

+ Μπορείς να οδηγήσεις με ταχύτητες μέχρι 50χλμ/ώρα για λίγα χιλιόμετρα σε στεγνό, δεν κάνουν θόρυβο και δεν ταλαιπωρούν τα λάστιχα. Σε 5 χρόνια είχα αλλάξει 2 σετ χωρίς ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση.

- Αν έχεις θαφτεί, τα πανιά πιθανόν να μην καταφέρουν να σκάψουν αρκετά στο χιόινι για να σε ξελασπώσουν.

- Η αφαίρεση τους είναι πιο δύσκολη από την τοποθέτηση γιατί έχουν την τάση να κολλάνε στο λάστιχο αν μείνουν τοποθετημένες όλη την χιονοδρομική μέρα.

- Είναι πολύ πιο ακριβά από τις απλές αλυσίδες.

- Λερώνεσαι και παγώνεις στην τοποθέτηση και αφαίρεση.

- Έχω κάνει τετακέ με πανιά καθώς ο συντελεστής τριβής είναι διαφορετικός εμπρός-πίσω

 

Χιονολάστιχα:

+ Είναι η καλύτερη και ασφαλέστερη οδήγηση στο βουνό καθώς έχεις τον ίδιο συντελεστή τριβής εμπρός-πίσω. Με χιονολάστιχα δεν έχω κάνει τετακέ ποτέ.

+ Στην συντριπτική πελιοψηφία των περιπτώσεων δεν θα χρειαστείς άλλο αντιολισθητικό μέσο, αν και πρέπει όπωσδήποτε να έχεις μαζί σου και πανιά ή αλυσίδες για παν ενδεχόμενο (τα πανιά έχουν καλύτερο traction από τα χιονολάστιχα σε παγωμένες ανηφόρες)

+ Αυξάνουν την διάρκεια ζωής των θερινών ελαστικών καθώς μοιράζουν τα χιλιόμετρα .

+ Δεν χρειάζεται να κατέβει ο οδηγός στο κρύο για να τοποθετήσει πανιά/αλυσίδες και κουνά το μαντήλι στους υπόλοιπους οδηγούς που έχουν σταματήσει στην άκρη του δρόμου.

- Υπάρχει ένα αρχικό κόστος, το οποίο σε μεγάλες διαστάσεις μπορεί να είναι δυσβάσταχτο. Επίσης, για όσους δεν θέλουν/μπορούν να έχουν δεύτερο σετ ζάντες, πρέπει δυο φορές τον χρόνο να πηγαίνουν σε βουλκανιζατέρ για να αλλάζουν χειμερινά και θερινά. Αυτό (+ η φύλαξη των ελαστικών αν ο ιδιοκτήτης δεν έχει χώρο ή βαριέται να κουβαλάει τα λάστιχα), αυξάνει ακόμα περισσότερο τα έξοδα.

- Υπάρχουν συνθήκες στις οποίες τα χειμερινά που μπορεί να βάλει κανείς στην Ελλάδα (χωρίς καρφιά) δεν αρκούν και θα χρειαστεί να βάλει και πανιά/αλυσίδες. Στα περίπου 15 χρόνια που έχω χιονολάστιχα, δυο φορές έχω χρειαστεί να βάλω τα πανιά για να μπορέσω να συνεχίσω. Μια στα Πηγάδια και μια στην Δίρφη.

 

  • Like 4
  • Love 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να συμπληρώσω οτι εν έτη 2006 ανεβαίνοντας προς το χιονοδρομικό (Bansko) με ένα Bora χωρίς αλυσίδες και χιονολάστιχα ο οδηγός (Lappas) ένιωσε να γλυστράει το αμάξι στο ανέβασμα. Όταν σταματήσαμε λόγω μποτιλιαρίσματος βγήκε και τοποθέτησε σε λιγότερο από 1 λεπτό και τις δύο χιονοκουβέρτες και συνεχίσαμε κανονικά. Ήταν εντυπωσιακή η ταχύτητα τοποθέτησης πράγμα αδύνατο με κανονικές αλυσίδες.

  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Velissarios said:

Να συμπληρώσω οτι εν έτη 2006 ανεβαίνοντας προς το χιονοδρομικό (Bansko) με ένα Bora χωρίς αλυσίδες και χιονολάστιχα ο οδηγός (Lappas) ένιωσε να γλυστράει το αμάξι στο ανέβασμα. Όταν σταματήσαμε λόγω μποτιλιαρίσματος βγήκε και τοποθέτησε σε λιγότερο από 1 λεπτό και τις δύο χιονοκουβέρτες και συνεχίσαμε κανονικά. Ήταν εντυπωσιακή η ταχύτητα τοποθέτησης πράγμα αδύνατο με κανονικές αλυσίδες.

Άλλο Λαππας  άλλο οι υπόλοιποι !!!

Edited by gatz
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, gatz said:

Άλλο Λαππας  άλλο οι υπόλοιποι !!!

Σωστά... Οι υπόλοιποι ξέρουμε...

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

τα χειμερινά είναι η καλύτερη λύση, αλλά όπως αναφέρθηκε το κόστος έχει πλέον ξεφύγει.

Χωριά που μου βγαίνει η μέση δυο φόρες τον χρόνο φόρτωσε ξεφόρτωσε
ρώτησα να τα αφήσω εκεί, κ θέλουν 60 + 60 τον χρόνο.
Επί δυο αμάξια φτάνουμε τα 240 τον χρόνο.


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά, αυτό το πράγμα με τον μετατροπέα με κουράζει.


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Turms said:

τα χειμερινά είναι η καλύτερη λύση, αλλά όπως αναφέρθηκε το κόστος έχει πλέον ξεφύγει
Χωριά που μου βγαίνει η μέση δυο φόρες τον χρόνο φόρτωσε ξεφόρτωσε
ρώτησα να τα αφήσω εκεί, κ θέλουν 60 + 60 τον χρόνο.
Επί δυο αμάξια φτάνουμε τα 240 τον χρόνο.

Με τον μετατροπέα που σε κουράζει σε τι αναφέρεσαι?

Όσο η πραγματικότητά σου είναι δύο αυτοκίνητα και δεν έχεις χώρο αποθήκευσης (και πρόβλημα μέσης) πράγματι το κόστος και η κούραση είναι μεγάλη.

Για εμάς τους "προνομιούχους/άτυχους" που έχουμε ένα αμάξι και γκαράζ και έχουμε καλή σχέση με τον λαστιχά μας το κόστος είναι 30-50 ευρώ το χρόνο και ίσως και λιγότερο αν έχεις και ζάντες.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όποιος θέλει να πηγαίνει για σκι έχει πολύ πιο ευτυχισμένη και ξέγνοιαστη σεζόν σκι αν έχει χιονολάστιχα με "σχετικά" μικρό κόστος. Για την μέση συμφωνώ αλλά υπάρχουν και μηχανήματα κουβαλήματος (τεμπέλης) και φίλοι και γυναίκα και παιδιά κλπκλπ


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ΜΙΚ said:

Με τον μετατροπέα που σε κουράζει σε τι αναφέρεσαι?

Όσο η πραγματικότητά σου είναι δύο αυτοκίνητα και δεν έχεις χώρο αποθήκευσης (και πρόβλημα μέσης) πράγματι το κόστος και η κούραση είναι μεγάλη.

Για εμάς τους "προνομιούχους/άτυχους" που έχουμε ένα αμάξι και γκαράζ και έχουμε καλή σχέση με τον λαστιχά μας το κόστος είναι 30-50 ευρώ το χρόνο και ίσως και λιγότερο αν έχεις και ζάντες.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όποιος θέλει να πηγαίνει για σκι έχει πολύ πιο ευτυχισμένη και ξέγνοιαστη σεζόν σκι αν έχει χιονολάστιχα με "σχετικά" μικρό κόστος. Για την μέση συμφωνώ αλλά υπάρχουν και μηχανήματα κουβαλήματος (τεμπέλης) και φίλοι και γυναίκα και παιδιά κλπκλπ

Πρόβλημα μέσης δεν έχω, αλλά δεν θέλω να αποκτήσω κιόλας. Εδώ και κανά δύο χρόνια, όμως, "τσίμπησα" ένα μπλοκάρισμα της ιερολαγόνιας άρθρωσης προσπαθώντας να βάλω αλυσίδες (σε χιονολάστιχα). Από τότε, όποτε παιδεύομαι με τα λάστιχα, μπαγκαζιέρες κλπ., με "τσιμπάει" ξανά και ενίοτε επανέρχεται. Το πρόβλημα με τα λάστιχα είναι να τα φορτώσεις στο αμάξι. Ο "τεμπέλης", αν είναι αυτό που φαντάζομαι, δεν με βοηθάει σε αυτό. Και τι να πω στα παιδιά; "Ελάτε να σηκώσετε τα λάστιχα;" Άσε, μην μας δει και κανένας και φωνάξει την πρόνοια για παιδική κακοποίηση. Ο κόσμος είναι χαζός.

Όσον αφορά το ένα αμάξι, είσαι τόσο τυχερός/άτυχος όσο κι εγώ που δεν γίνεται χωρίς δύο

. Πέρα από την πλάκα τώρα, περίπου 35 ευρώ θέλεις δύο φορές τον χρόνο, πάνω-κάτω, αφού δύο φορές αλλάζουμε.

PS Ο μετατροπέας με νευριάζει γιατί πότε τα κάνει όπως να 'ναι, άλλοτε αλλάζει το μέγεθος κλπ. Τώρα όμως βρήκα τη λύση με το ChatGPT

 

Edited by Turms
  • Like 1

Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
  • Posts

    • Στην Στύγα τι έβαλαν; Καμπίνα ή καρέκλα; 
    • Μήν βάζετε ιδέες...
    • Πρόβλημα μέσης δεν έχω, αλλά δεν θέλω να αποκτήσω κιόλας. Εδώ και κανά δύο χρόνια, όμως, "τσίμπησα" ένα μπλοκάρισμα της ιερολαγόνιας άρθρωσης προσπαθώντας να βάλω αλυσίδες (σε χιονολάστιχα). Από τότε, όποτε παιδεύομαι με τα λάστιχα, μπαγκαζιέρες κλπ., με "τσιμπάει" ξανά και ενίοτε επανέρχεται. Το πρόβλημα με τα λάστιχα είναι να τα φορτώσεις στο αμάξι. Ο "τεμπέλης", αν είναι αυτό που φαντάζομαι, δεν με βοηθάει σε αυτό. Και τι να πω στα παιδιά; "Ελάτε να σηκώσετε τα λάστιχα;" Άσε, μην μας δει και κανένας και φωνάξει την πρόνοια για παιδική κακοποίηση. Ο κόσμος είναι χαζός. Όσον αφορά το ένα αμάξι, είσαι τόσο τυχερός/άτυχος όσο κι εγώ που δεν γίνεται χωρίς δύο . Πέρα από την πλάκα τώρα, περίπου 35 ευρώ θέλεις δύο φορές τον χρόνο, πάνω-κάτω, αφού δύο φορές αλλάζουμε. PS Ο μετατροπέας με νευριάζει γιατί πότε τα κάνει όπως να 'ναι, άλλοτε αλλάζει το μέγεθος κλπ. Τώρα όμως βρήκα τη λύση με το ChatGPT  
    • Μετατροπέα από greeklish σε Ελληνικά. Ο υπολογιστής του δεν έχει Ελληνικό πληκτρολόγιο. 
    • Με τον μετατροπέα που σε κουράζει σε τι αναφέρεσαι? Όσο η πραγματικότητά σου είναι δύο αυτοκίνητα και δεν έχεις χώρο αποθήκευσης (και πρόβλημα μέσης) πράγματι το κόστος και η κούραση είναι μεγάλη. Για εμάς τους "προνομιούχους/άτυχους" που έχουμε ένα αμάξι και γκαράζ και έχουμε καλή σχέση με τον λαστιχά μας το κόστος είναι 30-50 ευρώ το χρόνο και ίσως και λιγότερο αν έχεις και ζάντες. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όποιος θέλει να πηγαίνει για σκι έχει πολύ πιο ευτυχισμένη και ξέγνοιαστη σεζόν σκι αν έχει χιονολάστιχα με "σχετικά" μικρό κόστος. Για την μέση συμφωνώ αλλά υπάρχουν και μηχανήματα κουβαλήματος (τεμπέλης) και φίλοι και γυναίκα και παιδιά κλπκλπ
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. $konstantinos$
      $konstantinos$
      (38 years old)
    2. geonik
      geonik
      (46 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,418
    • Total Posts
      462,066
  • Member Statistics

    • Total Members
      11,840
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    hamiltondallas55
    Joined
×
×
  • Create New...