Jump to content
Jokey

Η ασφάλειά μας στο αυτοκίνητο

Recommended Posts

7. Ανάβουμε την μηχανή και περιμένουμε να ανέβει η θερμοκρασία καλά πριν ξεκινήσουμε. Το θερμόμετρο δείχνει μόνο την θερμοκρασία του νερού. Θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά, ώστε να ζεσταθούν και τα λάδια του κινητήρα και του σασμάν.

 

Πολυ καλο το αρθρο!! Συγχαρητηρια στο ektos.gr!! Μια παρατηρηση μονο... τα νεα αυτοκινητα (καταλυτικα)

αργουν πολυ να ζεσταθουν εν στασει. Επισης καταστρεφεται ο καταλυτης οταν το αυτοκινητο λειτουργει

σταματημενο. Δεν ξερω λοιπον κατα ποσο ειναι ορθο το παραπανω.

 

Απο την αλλη με μια ολιγολεπτη πορεια σε ανηφορα ζεσταινεται πολυ γρηγορα ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Επισης καταστρεφεται ο καταλυτης οταν το αυτοκινητο λειτουργει σταματημενο
Όχι όταν ο κινητήρας είναι σωστά ρυθμισμένος.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Από το www.ektos.gr ...

 

 

 

 

 

Αν και υπάρχουν πολλά είδη χιονιού (κυρίως λόγω της δεύτερης παραμέτρου) ας δούμε μερικά βασικά μυστικά για την οδήγηση στο χιόνι:

 

* Κατ� αρχήν επιλέγουμε πάντα 4WD LOW.

 

* Όποιος και να είναι ο τύπος του χιονιού που αντιμετωπίζουμε, αισθανόμαστε μια απώλεια «τιμονιού», λόγω του χιονιού κάτω από τους τροχούς μας και μέσα στα λούκια των ελαστικών μας που δεν θέλουν πολύ να στομώσουν. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο μαλακά πατάμε το γκάζι, τόσο πιο εύκολα θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Όμως, υπάρχουν και στιγμές που θα πρέπει να «σανιδώσουμε» το γκάζι, ώστε σπινάροντας στιγμιαία, να ανακτήσουμε το έλεγχο του οχήματος και να το φέρουμε στην τροχιά που επιθυμούμε. Αυτό θέλει εμπειρία, γιατί σπινάρισμα στη λάθος στιγμή, σημαίνει σκάψιμο, λείανση του χιονιού, απώλεια πρόσφυσης και αναπόφευκτο κόλλημα!

 

* Το στιγμιαίο σπινάρισμα έχει διπλό κέρδος, αφού μας βοηθά και να αδειάσουμε και τα λούκια των ελαστικών από το κολλημένο σε αυτά χιόνι, ανακτώντας έτσι τον έλεγχο του οχήματος.

 

* Οι στροφές παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία. Σε γενικές γραμμές πατήστε λίγο παραπάνω το γκάζι και, στρίψτε μαλακά και ελάχιστα το τιμόνι, ώστε να μην «κάνουν διαφορικό» οι εμπρόθιοι τροχοί. Στην ανάγκη ξανακάντε πίσω και ξαναπροσπαθήστε να ολοκληρώσετε τη στροφή, κάνοντας μπρος-πίσω ξανά και ξανά, κινούμενοι σχεδόν σε ευθεία. Με τέτοιο τρόπο θα αποφύγετε το κόλλημα στη στροφή.

 

 

C ...

 

Καλο αρθρο σε γενικες γραμμες, ξεχωρισα τα παραπανω σημεια γιατι ειναι λαθος και αντιβαινουν σε αυτα που λεει σε αλλα σημεια αλλα και στη γενικη πρακτικη.

 

Αυτα που γραφω ειναι εμπειρια απο εκπαιδευση σε σχολη χειμερινης οδηγησης στη Νορβηγια και 4 σαιζον πρακτικη εκει, που οπως καταλαβαινετε δεν ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ να το ΒΡΟΥΜΕ το χιονι, ΕΡΧΟΤΑΝ ΚΑΙ ΕΜΕΝΕ ΑΥΤΟ :blink::blink: .

 

1) 4WD Low χρειαζεται μονο για να ξεκολλησεις απο καπου με πολυ αργη κινηση των τροχων. Η επι πλεον ροπη που περναει στο δρομο, δεν ειναι ισως το ευκταιο για οδηγηση ρουτινας. Το Winter setting στα αυτοματα ειναι μια ταχυτητα απανω, για να μην βαζουμε μεγαλες ροπες στα λαστιχα. Καπου λεει κι αυτος να οδηγουμε μια ταχυτητα απανω :blink:

 

2) Οταν αισθανεστε οτι χανετε το τιμονι, πατατε συμπλεκτη ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝO! (Ειναι η κλασικη μανουβρα αποφυγης εμποδιου, το δευτερο πραγμα που μας εμαθαν στη σχολη). Tο λαστιχο μπορει να κανει μια δουλεια σωστα στο οριο της προσφυσης: Η να στριψει, η να μεταδοσει κινηση (επιταχυνση/επιβραδυνση). Χανεις το τιμονι και πατας γκαζι, το αμαξι χανει τελειως την προσφυση μπροστα και παει ισια. Υποθετοντας οτι εχασες το τιμονι στη στροφη, πας χαντακι/γρανα. Το χιονι/παγος δεν σηκωνει σπιναρισματα!

Αυτα τα αμα ξερεις, αν εισαι χερας, καλος κλπ θα ανακτησεις το ελεγχο μετα το σπιναρισμα, ειναι για να ενθουσιαζονται τα οπαδακια οτι εχουν να κανουν με καλο, χερα δημοσιογραφο/συγγραφεα. :blink:

 

Τα λουκια σπανιως κλεινουν τελειως. Αν στις στροφες ακουγεται ενας θορυβος τριβης, ειναι συσσωρευμενο χιονι/παγος, σταματηστε στο ισιωμα και καθαριστε το οπως μπορειτε, Σπανια αυτο δημιουργει προβλημα.

 

3) Οι στροφες οντως πρεπει να παιρνονται με την μεγαλυτερη επιτρεπτη ακτινα. Το να κανεις μπρος πισω σε ανηφορικη φουρκετα, πας ψαχνοντας να κολλησεις. Τις στροφες τις παιρνεις εκμεταλλευομενος την κινητικη ενεργεια (φορα) -οσο το δυνατον λιγοτερη, αλλα επαρκη- με τον συμπλεκτη πατημενο καπου στη εισοδο, και προσθετοντας γκαζι (με τον συμπλεκτη αφημενο :blink::P ) μετα την κορυφη της στροφης, οπως ισιωνεις το τιμονι, αν χρειαστει...

 

Οπως καταλαβαινετε, η χρηση του συμπλεκτη ειναι καθοριστικη για τη χειμερινη οδηγηση :blink::blink: οποτε τα αυτοματα και τα σειριακα ειναι σε μειονεκτικη θεση!! Γι αυτο και εγω, παρκαρα την πισωκουνα με τα 4 χιονολαστιχα της (μετα απο 2-3 τρομακτικα περιστατικα) και εσκασα 240 Ε και πηρα χιονολάστιχα για το Saxo, το χιονοαυτοκινητο της οικογενειας μεχρι νεωτερας (διαταγης, οχι οικογενειας...).

 

Τελος, σε χιονι/παγο προσπαθουμε να αυξησουμε την προσφυση μας οσο μπορουμε και στους 4 τροχους. Αυτο ειναι και το προβλημα μου με τις πανταχου παρουσες αντιολυσθητικες αλυσεις και αλλες λυσεις. Απευθυνονται μονο στους κινητηριους τροχους! Τωρα αν το αυτοκινητο ειναι εμπροσθιας κινησης, εχεις με ενα σμπαρο δυο τριγονια. Εναμισυ μαλλον, γιατι αν σου φυγει η ουρα...καλη τυχη! Αλυσιδες και στους 4 τροχους, σε μπροστοκινητο μαλλον γινεται (αλλα δεν εχω δει και κανενα...). Σε πισωκινητο πολλες φορες το απαγορευει ο κατασκευαστης γιατι δεν υπαρχει χωρος στους μπροστινους θολους κατα τις στροφες. Χωρια που σημερα ολοι φορανε λαστιχα χαμηλου προφιλ (που πολλα δεν σηκωνουν αλυσιδα λογω ζαντας, χωρια οτι το φαρδυ λαστιχο ειναι καταρα στο χιονι...).

 

Μου κανει εντυπωση οτι το αρθρο δεν αναφερεται στα χιονολαστιχα (χωρις καρφια), που ειναι πλεον η λυση που χρησιμοποιειται σε ολες τις βορειες χωρες (δια νομου χωρις καρφια στην Ιαπωνια και 2-3 αλλες περιπτωσεις).

 

4 χιονολαστιχα, στενα, οπως συστηνει ο κατασκευαστης, σε δικες τους φτηνες σιδερενιες ζαντες ειναι η λυση, με ενα σετ αλυσιδες (για το μεγεθος του) στο αμπαρι. Τα χιονολαστιχα σε βαθος χρονου δεν ειναι επι πλεον κοστος, γιατι γλυτωνεις τη φθορα στα καλοκαιρινα λαστιχα (ιδιως τη ζημια απο τις αλυσιδες, και στις ζαντες), εχεις στενα λαστιχα για το χιονι, εχεις γομα για χιονι/παγο, εχεις τιμονι και φρενα στους 4 τροχους (φρενα μονο..).

 

Για χιονολαστιχα, αλυσιδες, και αλλες λυσεις σκεφτομαι να ανοιξω αλλο ποστ (αχ ρε ερημη ενοτητα ασφαλειας...)

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στα αρνητικά τους επίσης θα καταλόγιζα και τον παράγοντα φθορά. Μετά από μόνο μια χρήση στη διαδρομή Κελλάρια - Διασταύρωση Λιβάδια τα σημάδια φθοράς ήταν αρκετά σε σημείο που με προβλημάτισαν αν θα βγάλουν τη χρονιά !!

 

Τα autoshock φθειρονται παρα πολυ οταν ερχονται σε επαφη με την ασφαλτο. Δεν θα τα προτεινα για διαδρομες οπου σε αλλα σημεια εχει χιονι και σε αλλα δεν εχει ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να προσθεσω και κατι στον προηγουμενο φιλιππικο μου :blink::P

 

Τα χιονολαστιχα δεν εχουν τους κραδασμους που εχουν οι αλυσιδες και οι αλλες λυσεις (οχι ολες..). Εχετε δει αλυσιδες να πηγαινουν με 60-70 στις ευθειες; Ε, λοιπον, στη Νορβηγια εγω πηγαινα με 60-70 (δεν ειναι παντου φουρκετες ο δρομος) και οι Νορβηγοι πηγαιναν με 90-120 :blink::blink::blink: !! Καθε φορα που σχηματιζοταν ενα τραινακι 6-7 αυτοκινητα πισω μου (καθε 10 λεπτα...) εβγαινα δεξια να με προσπερασουν γιατι να σε προσπερναει Νορβηγος με 100 στο χιονι ειναι εμπειρια για γερα νευρα :blink: !

 

Φτερολακκα προχθες ανεβαινα με 40-50 στις ευθειες (μεχρι να αποκτησω εμπιστοσυνη στα Ultra Grip μου), οι αλυσιδατοι αναρωτιωτουσαν ποτε εβγαλε Saxo 4X4 και παει δαυτος αερα πατερα, οσο γι'αυτον με το Mercedes 320 ML, το πολεμησε, το ψηλοχασε σε μια στροφη και με αφησε να περασω στην ευθεια εκπληκτος... :blink::blink:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Πίσω εξακολουθώ να εμπιστεύομαι τις αλυσίδες αλλά σε συνδυασμό με τα Autosock μπροστά πλέον το αυτοκίνητο με υπακούει και δεν συνάντησα τα γνωστά περσινά προβλήματα. Έτσι η ταυτότητα επανατοποθετήθηκε στο πορτοφόλι και όχι στο στόμα όπως πριν.

 

Ως εδώ λοιπόν καλά συν του ότι μπαίνουν και βγαίνουν με απίστευτη ευκολία .

 

Για μόνιμη χρήση όμως στους κινητήριους τροχούς είμαι επιφυλακτικός. Σε πάγο καλυμένο με μπόλικο φρέσκο χιόνι όπως το συνάντησα την Κυριακή γλυστρήσανε αρκετές φορές ενώ οι αλυσίδες που είχα πίσω όχι. Μαλλον κάπου εκεί πρέπει να βρίσκονται τα όρια τους. Για λίγο και φρέσκο χιόνι ίσως να είναι καταπλητκικά , όπως έχω ακούσει, αλλά σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες όπως τις συναντάμε συχνά στο βουνό εγώ προσωπικά θα επέλεγα τις κλασικές αλυσίδες.

 

Έχω την αμυδρή υποψία ότι αυτό που έκανες δεν ήταν σωστό, γιατί χρησιμοποίησες δύο συστήματα που έχουν διαφορετικούς συντελεστές τριβής, άρα εγγυημένη συνταγή για υποστροφή, ή υπερστροφή (στην περίπτωση σου υποστροφή, εφόσον οι αλυσίδες πίσω κρατούσαν καλύτερα).

 

Πιστεύω ότι αν χρησιμοποιούσες autosock εμπρός – πίσω θα ήσουν απόλυτα ευχαριστημένος.


Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για φαντάσου όμως το κλασικό σύστημα μόνο πίσω (η μπρός) αλυσίδες τη διαφορά έχει στον συντελεστή τριβής ??

 

Μ΄αυτές τις ταχήτητες 30-40 km/h δεν είναι το φαινόμενο τόσο έντονο ώστε να μην ελέγχεται.

 

Αν ήταν τόσο σημανικό και έπρεπε να έχω ίδιο συντελεστή τριβής μπρος-πίσω θα επέλεγα ασηζητητί αλυσίδες.

 

Πάντως είμαι ευχαρηστημένος που πλέον έχω τον έλεγχο του αυτοκινήτου και στη κατηφόρα.

Αν θυμάσαι πέρυσι είχα προβλήματα ακόμα και μέσα στο πάρκινγκ του Χ.Κ με 2 Km/h. Εντελώς ακυβέρνητο.


Αλήθεια στο curling ντοπάρονται?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Για φαντάσου όμως το κλασικό σύστημα μόνο πίσω (η μπρός) αλυσίδες τη διαφορά έχει στον συντελεστή τριβής ??

 

Μ΄αυτές τις ταχήτητες 30-40 km/h δεν είναι το φαινόμενο τόσο έντονο ώστε να μην ελέγχεται.

 

Αν ήταν τόσο σημανικό και έπρεπε να έχω ίδιο συντελεστή τριβής μπρος-πίσω θα επέλεγα ασηζητητί αλυσίδες.

 

Πάντως είμαι ευχαρηστημένος που πλέον έχω τον έλεγχο του αυτοκινήτου και στη κατηφόρα.

Αν θυμάσαι πέρυσι είχα προβλήματα ακόμα και μέσα στο πάρκινγκ του Χ.Κ με 2 Km/h. Εντελώς ακυβέρνητο.

 

 

τωρα θυμηθηκα ενα περιστατικο παρομοιο με τη δικη σου υποθεση που ετυχε να δω περυσι

τετοιο καιρο καθως πηγενα στα Ιωαννινα μεσω Μηλιας Μετσοβου. Σε μια ανηφορικη στροφη

με σταματαει καποιος ο οποιος κατηφοριζει και δεν μπορουσε να συνεφερει το αυτοκινητο του

με κανενα τροπο. Οτι και να εκανετο αυτοκινητο εφευγε εκτος δρομου....

 

Ειχε πισω κινηση και αλυσιδες πισω ... του λεω βαλε πρωτη και αστο να τσουλησει χωρις γκαζι...

μου λεει ειναι αυτοματο .... του λεω ... "περαστικα..."

 

Μετα απο λιγη ωρα περασε καποιος που ειχε παρομοια διασταση ελαστικων με αυτον και του

δανεισε τις αλυσιδες του (τις εβγαλε απο τους δικους τροχους) και βγηκε τελικα απο την

δυσκολη θεση ...

 

Εκεινο το απογευμα ειχε ριξει 1 μετρο χιονι στη Μηλια. Τα μαχαιρια δουλευαν συνεχεια και δεν

προλαβαιναν να καθαριζουν το δεομο. Και εγω με τα Νοκιαn τα χιονολαστιχα

εφτασα Ιωαννινα χωρις αλυσιδες και χωρις κοπο... για του λογου το αληθες στο δρομο

προσπερασα και 1 εκχιονιστικο (οπως στη διαφημιση με το Terios).... :o:P:P

 

χιονολαστιχα και παλι χιονολαστιχα φιλοι μου!!!!! :D;):P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Πολυ καλο το αρθρο!! Συγχαρητηρια στο ektos.gr!! Μια παρατηρηση μονο... τα νεα αυτοκινητα (καταλυτικα)

αργουν πολυ να ζεσταθουν εν στασει. Επισης καταστρεφεται ο καταλυτης οταν το αυτοκινητο λειτουργει

σταματημενο. Δεν ξερω λοιπον κατα ποσο ειναι ορθο το παραπανω.

 

Απο την αλλη με μια ολιγολεπτη πορεια σε ανηφορα ζεσταινεται πολυ γρηγορα ....

 

Η βενζίνη περιέχει θείο (S) και από τη καύση της βενζίνης παράγεται, μεταξύ άλλων, διοξείδιο του θείου (SO2) και νερό (H2O).

Όταν ο κινητήρας είναι κρύος το νερό σε συνδιασμό με το διοξείδιο του θείου παράγει θειώδες οξύ (H2SO3) (όχι θειικό οξύ H2SO4), το οποίο υγροποιείται γρήγορα λόγω της μεγάλης διαφοράς θερμοκρασίας και κάθεται πάνω στα μεταλλικά μέρη (από πιστόνι μέχρι εξάτμιση) προκαλώντας φθορά.

Αυτά βέβαια για τις εποχές που η βενζίνη περιείχε περισσότερο θείο. Τώρα η περιεκτικότητα της βενζίνης σε θείο είναι μικρότερη αλλά σε γενικές γραμμές είναι όντως καλύτερα να ξεκινάς και να φεύγεις (ήρεμα βέβαια) για να ζεσταθεί ο κινητήρας και τα λάδια στα κινούμενα μέρη πιό γρήγορα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλά ολα αυτά, αλλα το συμπέρασμα τελικά ποιο είναι?????

 

Ανάβουμε τον κινητήρα και ξεκιναμε κατευθείαν ή περιμένουμε λίγο, οπως τον παλιό καλό καιρό, να ζεσταθεί και μετά βάζουμε 1η και φεύγουμε????? :unsure::ph34r:


With great mountains, comes great skiing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Περιμένεις 11,39 δευτερόλεπτα και φεύγεις....

Το νου σου.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δε με βοηθάς, αλλα δε πειράζει.....


With great mountains, comes great skiing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αντε, να το παρει το ποταμι... :lol:

 

Το αυτοκινητο ζεσταινεται πιο γρηγορα με φορτιο στη μηχανη (οταν δηλαδη κινηται :Pη ορθογραφια δεν φαινεται σοϊ ;) ). Οταν βαζεις μπρος, καλο ειναι να περιμενεις 20-30 δευτερολεπτα οταν ο καιρος ειναι πολυ κρυος, να κυκλοφορησουν λιγο τα λαδια και να τους φυγει η πρωτη κρυαδα... :P Δεν μιλαμε εδω να φτασει η μηχανη σε θερμοκρασια λειτουργιας!

 

Οσο για τα Turbo, παλια (';)+) λεγανε οτι καλα ειναι να περιμενεις 10-20 δευτερολεπτα, τοσο οταν βαζεις μπρος, οσο και οταν το σβηνεις, στο ρελαντι, ωστε το τουρμπο να παει/φυγει ομαλα απο τις στροφες λειτουργιας του (20-30000) χωρις να εχει προβληματα λιπανσης. Φανταζομαι η τεχνολογια να εχει προοδευσει αλλα ολα μια συνηθεια ειναι, μπορει και να βοηθαει.

 

Εγω εχω συνηθισει να μπαινω στο αμαξι, να βαζω μπρος τη μηχανη και μετα να φοραω τη ζωνη ασφαλειας. Αυτο τρωει λιγο χρονο (5" :( ) και μετα απο λιγοτερη αναμονη ξεκιναω. Μεχρι να ζεσταθει το νερο, καλα ειναι να μην κανουμε αγριαδες. Συνηθως η μανουβρα του παρκαρισματος, που την κανω στο ρελαντι, ειναι αρκετη για να ηρεμησουν τα πραγματα πριν σβησω.

 

Αυτα τα ολιγα...

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ξερει κανεις για τα turbo νεας τεχνολογιας πχ οι Τfsi και αυτοι την ιδια μεταχειρηση θελουν? μετα απο 30 δλ ξεκινας σιγα σιγα? δεν νομιζω να ισχυει κατι διαφορετικο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

και τον σβήνεις (τον κινητήρα) μετά από 30sec ρελαντί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διάβασε το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σου, θα το γράφει.


Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Αντε, να το παρει το ποταμι... :D

 

Το αυτοκινητο ζεσταινεται πιο γρηγορα με φορτιο στη μηχανη (οταν δηλαδη κινηται <_<η ορθογραφια δεν φαινεται σοϊ :D ). Οταν βαζεις μπρος, καλο ειναι να περιμενεις 20-30 δευτερολεπτα οταν ο καιρος ειναι πολυ κρυος, να κυκλοφορησουν λιγο τα λαδια και να τους φυγει η πρωτη κρυαδα... ;) Δεν μιλαμε εδω να φτασει η μηχανη σε θερμοκρασια λειτουργιας!

................................................................................

.........

................................................................................

..........

Αυτα τα ολιγα...

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

 

 

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.......!!! :lol:


With great mountains, comes great skiing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γράφω θέλοντας να εκφράσω την έκπληξή μου και να παραθέσω τον προβληματισμό μου...

 

Χθες έκανα τη διαδρομή Άργος-Θήβα-Λειβαδιά-Χαλκίδα-Άργος. Ήμουν μάρτυρας τεσσάρων τροχαίων ατυχημάτων σε διάφορα σημεία, είτε στο εθνικό είτε στο επαρχιακό δίκτυο. Σοβαρές υλικές ζημιές στα δύο από αυτά και μόνο τραυματίες (μέχρι εκείνη την ώρα). Απ' όσα είδα με ταρακούνησε περισσότερο μία μητέρα που κρατούσε το μωρό της στην αγκαλιά της, στην Ελευσίνα, τρομαγμένη. Ο καιρός ήταν πολύ καλός χωρίς ίχνος ολισθηρότητας και χωρίς υπερβολική κίνηση.

 

Η έκπληξή μου έγκειται στον αριθμό των ατυχημάτων που συνάντησα. Δε μου έχει ξανασυμβεί (κι ελπίζω ποτέ ξανά), όσα χρόνια οδηγώ κι όσα χλμ διανύω κάθε χρόνο, να δω τόσα πολλά ατυχήματα. Πραγκατικά μου έκανε φοβερή εντύπωση.

Ο προβληματισμός μου έχει να κάνει με τις αιτίες, αφού οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές για οδήγηση.

 

 

 

 

 

Σημείωση : Ο γκαντέμης από την Καλαμάτα ασχολήθηκε μόνο με τον ΛΟΥΣΙΟ όχι με την οδική κυκλοφορία...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικα ειναι "μαστιγα" για τη χωρα μας τα τροχαια και τα πιο πολλα θυματα νεοι ανθρωποι.

Δυστυχως το οδικο δικτυο ειναι αθλιο σε συγκριση με τα ευρωπαικα και η ευθυνη της πολιτειας τεραστια.

 

Ομως, πρωτος υπαιτιος για τα τροχαια ειμαστε εμεις οι ιδιοι. Δεν προφυλασσουμε την ιδια μας τη ζωη και περιμενουμε να μας προφυλαξουν οι αλλοι.. Πιστευω πως το μεγαλυτερο ποσοστο των θανατηφορων τροχαιων οφειλεται σε δυο αιτιες..

1ον στην υπερβολικη ταχυτητα και

2ον στις λαθος προσπερασεις

 

Σε ποιον δεν αρεσει η ταχυτητα, και ποιος απο μας δεν εχει τρεξει εστω και μια φορα σε λαθος στιγμη (πιωμενος, κουρασμενος, νευριασμενος και σκεπτομενος αλλα πραγματα). Οταν εμεις δημιουργουμε συνθηκες ατυχυματος δεν ειναι δυσκολο να ερθει.

Ποσοι οδηγοι δεν εχουν (εχουμε, αν θελετε καλυτερα) προσπερασει πριν απο μια στροφη, σε μη επαρκως πλατυ δρομο με αυτοκινητα να ερχονται απο το αντιθετο ρευμα και γενικα σε συνθηκες που αν το σκεφτομασταν καλυτερα δεν το επετρεπαν.

Ενας παλιος ταξιτζης θειος του πατερα μου καποτε του ελεγε οτι το πιο επικινδυνο πραγμα στο τιμονι ειναι η προσπεραση και ειχε δικαιο. Εκει ειναι που μια συγκρουση ειναι μοιραια κατα 99% καθως εχεις αναπτυξει ταχυτητα και η συγκρουση ειναι μετωπικη. Αν υπηρχε μια στατιστικη για τις συνθηκες των θανατηφορων τροχαιων ειναι σιγουρο πως στο μεγαλυτερο ποσοστο τουλαχιστον ενα απο τα οχηματα θα ηταν σε φαση προσπερασματος.

Καθενας μας ας ειναι πιο επιφυλακτικος στη οδηγηση του γιατι η ζωη ειναι μια φορα για τον καθενα...


IT'S COMING AND IT'S COOL... KITEWING... SAIL IT...

Email: kitewing_gr@yahoo.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ταχύτητα νομίζω κάνει όλη τη ζημιά. Το οδικό δίκτυο σίγουρα δεν βοηθάει. Πρέπει λοιπόν να προσαρμοστούμε στις συνθήκες της οδού και να οδηγούμε σύμφωνα με το δρόμο που είμαστε. Εδώ πολλοί ακόμα και μέσα στις πόλεις με κίνηση μόλις βλέπουν λίγα μέτρα κενό μπροστά στους πλακώνονται στα γκάζια. Σταματάς εσύ στο φανάρι περνάει ξυστά σου με κόκκινο ο άλλος. Πολύ "εγώ" κυκλοφορεί στους δρόμους και έλλειψη σεβασμού του άλλου που χρησιμοποιεί και αυτός τον δρόμο. Πάντως πρέπει να προσέχουμε πολύ παιδιά κυκλοφορούν πολλοί επικίνδυνοι με τιμόνι στα χέρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρεπει να εχουμε επιγνωση οχι μονο του τι εχουμε γυρω μας, αλλα και του τι πιθανον να προκυψει.

 

Την Πεμπτη που μας περασε ειχα παει Λαρισα και κατα τις 1630 πηρα το δρομο για το...Flocafe :D:D

 

Σε ενα ωραιο κομματι κατα Βελεστινο μερια, με τον αυτοματο στα 129 :D , ειναι 2-3 ανοιχτες στροφουλες, φαρδυ διαζωμα στη μεση...

 

...και ξαφνικα....

 

πεταγονται 2 σκυλια απο το διαζωμα να περασουν απεναντι... :)

 

Φρενα στη δεξια ο δικος σου, τα σκυλια ειναι καμμια 100η μετρα μακρυα...

 

αλλα...

 

στη μεση μεταξυ των δυο λωριδων, σταματανε να μυρισουν ο ενας τον αλλο, και μια κλεινουν τη μια λουριδα και μια την αλλη... :)

 

Να σταματησω ΤΕΛΕΙΩΣ δεν προλαβαινα, αρχιζω τα ζιγκ, ζαγκ και αυτα με τελειο συγχρονισμο, μια μου κλεινουν τη μια λουριδα και μια την αλλη.

 

Τελικα περασα διπλα τους με καμμια 40αρια,...και ορμησαν να με κυνηγησουν! :D

 

Ευτυχως δεν ηταν κανεις πισω μου, γιατι μεχρι να δει τι συνεβαινε, μπορει να ειχαμε κοπανηθει.

 

Σκεφτειτε ομως να ειχα ενα radar detector, GPS με τα bloka.gr κατεβασμενα, και να πηγαινα με 200... :D (κατ' με θ'μιζ' 'φτο... ;) ).

 

Οσα φερνει η ωρα, δεν τα φερνει ο χρονος..

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολλές φορες στον αυτοκινητόδρομο, μου τυχαίνει να κολλάνε από πίσω μου χωρίς να έχουν την υπομονή να περιμένουν να αλλάξω λωρίδα με ασφάλεια και ύστερα να με προσπεράσουν.

 

Η αντίδραση μου είναι να πάρω όσο χρόνο χρειάζομαι για να αλλάξω λωρίδα με ασφάλεια, δηλαδή χρόνο για να καθαρίσει η λωρίδα και χρόνο για μα αλλάξω την πορεία μου.

 

Εκείνο που με ενοχλεί είναι ότι αν συμβεί κάτι έκτακτο εμπρός μου και αναγκαστώ να πατήσω φρένο....κλαυτά

 

Εσείς τι κάνετε σε ανάλογες περιπτώσεις?

 

kostis


How you stand is how you ski

Share this post


Link to post
Share on other sites

οδηγώ πάντα στη μεσαία λωρίδα με όση ταχύτητα και εαν έχω.

Στην αριστερή θα βγώ μόνο να προσπεράσω οταν έχω πιο αργό μπροστά και σίγουρα δεν έρχεται αυτοκίνητο γρηγορότερα, εαν τύχει να πλησιάζω τον μπροστινό μου και πρεπει να προσπεράσω αλλα στην αριστερή έρχεται ας ειναι μακρυα γρηγοροτερος δεν θα βγω για να μην τον κοψω.

Σε καμια περιπτωση δε θέλω να αναγκασω τον πισω να φρεναρει έστω και λίγο γιατι τον έλεγχο τον έχει αυτός μετα και όχι εγώ και το πιο σωστο ρητο στους ελληνικους δρομους ειναι οτι "ο αλλος ειναι μ@λ@κ@ς"

 

Φοβού τους οδηγους του ΣΚ.

Φοβού ταρίφα με Lada.

Φοβου Ιατρικό σήμα και SUV

Φοβου διπλά, Ιατρικό σήμα SUV γυναικα οδηγος (μπορει και τριπλα)

φοβού οδηγούς με τραγιάσκες,πλατύγυρα κλπ ψαθινα καπελα.

 

δώστε χρόνο στα φορτηγά δεν ειναι ΙΧ.

όταν νιώσετε κουρασμένοι κοιμηθητε είτε στο κρεβάτι σας είτε στο αμάξι ποτε οδηγώντας.

εαν πιεις και τρακάρεις καλα να πάθεις. εαν τραυματισεις αλλον πρεπει να πας φυλακη.

Μεγαλη προσοχη στα ελαστικα σας, λιγοι τους δίνουν σημασια αλλα ειναι βασικος παραγοντας ασφαλης οδηγησης, το καλυτερο αμαξι με τα χειροτερα ελαστικα θα δεις τα ραδικια αναποδα καποια στιγμη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς έχω βρεθεί σε πολλά τροχαία μάρτυρας ή παρων αμέσως μετά το ατύχημα. Την προηγούμενη εβδομάδα ήμουν το 3ο αυτοκίνητο που σταμάτησε πίσω από ένα μηχανάκι όταν αυτό ακούμπησε στο διπλανό του αυτοκίνητο και τσακίστηκε στις στροφές στο τέρμα Συγγρού. Στην προχθεσινή έξοδο, λίγο πριν συναντηθεί ο δρόμος που έρχεται από Ασπρόπυργο με Αττική οδό (πριν τα διόδια), στο αριστερό ρεύμα άρχισαν όλοι να φρενάρουν άτσαλα και χωρίς να φαίνεται κάτι μπροστά. Τελικά είχε πέσει στο οδόστρωμα ένα ποδήλατο από μία σχάρα (και αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η κουβέντα εδώ σχετικά με τις σχάρες των σκι).

Δυστυχώς στην Ελλάδα οι οδηγοί μέσα από την οδήγηση τους εκφράζουν όλα τα κόμπλεξ τους αδιαφορώντας για τους κινδύνους που παράγουν για όλους τους υπόλοιπους.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
  • Posts

    • Στα story που ανεβάζει το ΧΚΚ στο facebook
    • Αυτήν την πληροφορία που την βλέπει κανείς;;;;
    • Είχε πάει κάποιος Μαίναλο; Ξέρουμε αν είχε πατηθεί η Τουριστική; 
    • Επίσκεψη σήμερα και ψιλό-απογοήτευση από την ποιότητα του χιονιού. Το πρωί φουλ παγωμένο χιόνι με μεγάλες κροκάλες. Όποια πίστα ζέσταινε ήλιος, μαλάκωνε αλλά σε κατάσταση χωραφιού πια. Συνωστισμός υπήρχε φουλ στην μπλε της Θέτις και λιγότερο στο κάτω μισό της Φαίδρας. Δεν συζητάμε για το κάτω Βιετνάμ. Χαμός.  Στύγα δεν ανέβηκα γιατί είδα το παγωμένο πιο χαμηλά και δεν τόλμησα. Αργότερα είδα τον κόσμο που περίμενε.  Πάντως το χιονοδρομικό έχει γίνει η χαρά όποιου παίρνει Άγκυρα. Μηδενικός χρόνος αναμονής. Πήγαν όλοι Στύγα και άδειασε η Άγκυρα. Σε συνθήκες sold-out μηδενικός χρόνος στην Άγκυρα!!! Απίστευτο.  Είναι απίστευτα εντυπωσιακό το που συνεχίζουν να πηγαίνουν οι τελείως αρχάριοι!!! Παντού! Όταν λέμε παντού, παντού. Τι φάση με τους snowboarders; Δεν παίρνει ένας κάποιον δάσκαλο; Πως στο καλό θα μάθεις μόνος σου; Ξαπλωμένοι κατά δεκάδες στην Βαθειά Λάκκα, μέσα στις πίστες, παντού. Εν τω μεταξύ γιατί τόσοι πολλοί snowboarders; Τι έχουν πάθει; Τι νομίζουν ότι είναι η σανίδα; Η εξέλιξη του σκι; Παραξενεύομαι.  Το πιατάκι κάτω απελπισία. Πολύς κόσμος, πολύ κλέψιμο, πολλοί αρχάριοι, πολλά πιατάκια άδεια, λογικό (πλην του κλεψίματος). Θα μου πεις, τι δουλειά έχεις στο κάτω πιατάκι; Γιατί όχι; Παίρνεις την Άγκυρα και κάνεις Ειρήνη-Φαίδρα. Μια χαρά. Μέχρι που φτάνεις στο πιατάκι... Κατά τα άλλα. Δεν παίζει να πας ΣΚ και να μην τηρείς αυτά τα 2: 1. Άφιξη μέχρι τις 9:00 το αργότερο. 2. Να έχεις ήδη φορτωμένη κάρτα. 
    • Απίστευτο και όμως αληθινό !!! Μπράβο!!
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. apostolosM
      apostolosM
      (60 years old)
    2. Johnny_s
      Johnny_s
      (47 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,450
    • Total Posts
      462,763
  • Member Statistics

    • Total Members
      12,031
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    xoilac365zzcom
    Joined
×
×
  • Create New...