Jump to content
teo

Εκτροχιασμός Τηλέμαχου - Κίνδυνος-Θάνατος

Recommended Posts

Μπροστά στα μάτια μας το Σάββάτο 15/4 εκτροχιάστηκε το συρματόσχοινο του συρόμενου ΄Τηλέμαχος'

στα Κελλάρια Παρνασσού. Από καθαρή τύχη στο σημείο όπου το συρματόσχοινο έπεσε στο έδαφος

δεν υπήρχε χιονοδρόμος αναβάτης.

 

Πέραν των άλλων "κατά" που έχει το βουνό δεν

σας κρύβω πως πάντα σκεπτόμουν ότι από τύχη δεν έχει γίνει θανατηφόρο ατύχημα στα lift

τα οποία είναι άκρως γερασμένα και ο θεός ξέρει πόσο συντηρημένα.

Μετά απ'αυτό είμαι πεπισμένος ότι εάν δεν αλλαχθούν τα υπάρχοντα αναβατόρια και γενικά δεν

αλλάξει η κατάσταση θα έχουμε θύματα στο μέλλον.

 

Θεοδόσης Λαμπρόπουλος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι εγώ ήμουν στην ουρά του Τηλέμαχου όταν εκτροχιάστηκε.Το θέμα είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου για δυσλειτουργίες ή ατυχήματα δεν ευθύνονται αποκλειστικά η ελειπής συντήρηση ή παλαιότητα.Π.χ για τον Τηλέμαχο ακούστηκε-περιγράφτηκε ότι ορισμένοι "έξυπνοι" έκαναν του κεφαλιού τους την ώρα που ανέβαιναν συντελώντας στον εκτροχιασμό.Επειδή όπως είπα ήμουν στην ουρά και δεν το είδα ο ίδιος δεν εισέρχομαι σε λεπτομέριες.Πάντως αν έχουν τα πράγματα όπως άκουσα,να σας πω μόνο ότι αν είμασταν στις Άλπεις ή στο America τώρα θα πληρώναν την επισκευή και θα έτρωγαν και ένα μεγαλοπρεπές ban.

 

Γενικότερα τώρα για την αποφυγή ενδεχομένων ατυχημάτων και θυμάτων σαφώς ο μηχανολογικός-ηλεκτρολογικός εξοπλισμός οφείλει να συντηρείται ή και να αντικαθίσται όταν οι συνθήκες το απαιτούν.Παρόλα αυτά και πάλι η συμπεριφορά μας ως χιονοδρόμοι έχει κι αυτή το μερίδιό της.Π.χ τις προάλλες είχαν δημιουργηθεί μικροπαρεξηγήσεις,όταν το χ/κ ,όπως σε όλα τα πολιτισμένα χ/κ της Ευρώπης,ζήτησε από όσους κάνουν σανίδα να μην την κουβαλάνε στα χέρια όταν ανεβαίνουν στα εναέρια (εκτός του Αιόλου),αλλά να τη φορούν στο πόδι τους προς αποφυγή ατυχημάτων.Προφανώς ανάλογη συμπεριφορά οφείλουν να κρατούν και οι σκιέρ,που πρέπει να αποφεύγουν να κουβαλάνε τα πέδιλά τους στα χέρια,όταν βρίσκονται στα ενάρια λιφτ.

 

Πάντως ότι τα λιφτ είναι παλιά ουδείς το αμφισβητεί.Όσο για τη συντήρηση πιστεύω οποιοδήποτε ερώτημα απευθύναμε στον κ.Δρίβα μας το έχει απαντήσει και με το παραπάνω.


p1sst.jpg

16 βαθμοί....μπρρρ κρυώνω!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακουστηκε οτι καποιοι ανεβαιναν με την οπισθεν επεσαν και παρεσυραν και το συρματοσχοινο.

Ναι δεν ειναι τοσο δυσκολο να βγει.

 

Σε μερικους χρειαζεται βρεμενη σανιδα...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ακουστηκε οτι καποιοι ανεβαιναν με την οπισθεν επεσαν και παρεσυραν και το συρματοσχοινο.

 

Nαι, οντως καποιοι πισιρικαδες την ειχαν δει ζογκλερ και εκαναν μαλακιες καθως αναιβεναν με το πιατακι.

Tην ωρα ομως που εφυγε το συρματοσχοινο απ'τον πυλωνα κανεις δεν εκανε τιποτα περιεργο. Hμουν ενα πιατακι πισω απο εκεινο τον πυλωνα και απλα βρεθηκα "με το πιατακι στο χερι". O σκιερ που ειχε την τυχη να βρισκεται κατω απο τον πυλωνα απλα εφαγε ουρανοκατεβατα το συρματοσχοινο στη πλατη.

Kατα τα αλλα, ποσο ευκολο ειναι να βγει δλδ το συρματοσχοινο?

Ποσες φορες εχει ξαναγινει κατι τετειο?

Δεν θελω να φανταζομαι να γινει κατι τετειο σε συρομενο αναβατηρα με μεγαλυτερη κληση... ας πουμε την αγκυρα στα Kαλαβρυτα.

Kαι απο την στιγμη που δεχομαστε οτι εφταιγαν οι πιτσιρικαδες, ολο το βουνο τους ειχε δει και αρκετοι τους την ειπαν, κανενας υπευθηνος δεν βρεθηκε να τους "συμορφωσει"???

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Δεν θελω να φανταζομαι να γινει κατι τετειο σε συρομενο αναβατηρα με μεγαλυτερη κληση... ας πουμε την αγκυρα στα Kαλαβρυτα.

...

 

Φαντάζεστε (λέμε τώρα) να γινόταν κάτι τέτοιο σε εναέριο;


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οτι μηχάνημα λειτουργεί με συρματόσχοινο μπορεί να εκτροχιαστεί.Ακόμα και καρέκλες έχουν εκτροχιαστεί στο εξωτερικό (ευτυχώς όχι ακόμα στην Ελλάδα).Τώρα όσο για τίς αιτίες σε έναν σωστό αναβατήρα τις περισσότερες φορές η ευθύνη βαραίνει τούς χιονοδρόμους βλέπετε πτώσεις,σλάλομ κτλ και κάποιες άλλες κάποια βλάβη του αναβατήρα που αυτό μπορεί να συνεπάγεται με χαλασμένο πιάτο,ράουλο κτλ.Για αυτές τις περιπτώσεις ευτυχώς υπάρχουν οι αυτοματισμοί τών αναβατήρων που σταματάνε άμεσα την λειτουργεία τους γιατί σε διαφορετικές περιπτώσεις μπορεί να υπάρχουν πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα για αυτούς που χρησιμοποιούν τον αναβατήρα αλλά και για την καταστροφή του ίδιου του αναβατήρα.


9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Την στιγμή που έγινε ο εκτροχιασμός ήμουν δίπλα στο τριπλό. Παρ'όλα αυτά εκείνη την στιγμή δεν πρόσεχα τον Τηλέμαχο γιατί δεν περίμενα να συμβεί κάτι τέτοιο. Προηγουμένως είδα 3-4 πιτσιρίκια που έκαναν ακροβατικά με τα πιατάκια. Αν και ήταν απαράδεκτο αυτό που έκαναν και ήταν υποψήφιοι για εκτροχιασμό, δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αυτά φταίνε, αφού δεν είδα κάτι. Μπορεί και να έπεσε κάποιος άλλος απότομα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τέτοιου είδους συμπεριφορές πρέπει να περνούν απαρατήρητες.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Σάββατο που ανέβηκα τον έψαξα, αλλά απ'ότι μου είπαν έλλειπε. Τότε βλέποντας τους λοιπούς εργαζόμενους, εμένα μου ήρθε στο μυαλό η σκέψη "σιγά μην τον αφήσουν να κάνει την δουλειά του. Άραγε πότε θα τον φάνε;".


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites
... O σκιερ που ειχε την τυχη να βρισκεται κατω απο τον πυλωνα απλα εφαγε ουρανοκατεβατα το συρματοσχοινο στη πλατη....

 

Ρε παιδιά ότι μ......α και να κάνει κάποιος στο πιατάκι το παραπάνω κατ' εμέ αποτελεί πρόβλημα της εγκατάστασης.

 

Κανονικά, αν και δεν το είχα προσέξει ποτέ, κάθε τροχαλία πρέπει να έχει ασφάλεια για τέτοιες περιπτώσεις.

 

Συνήθως, σε άλλου είδους εγκαταστάσεις, τοποθετείται ένα στενό μεταλικό Π στην τροχαλία ώστε να μην φεύγει το συρματόσχοινο απο αυτήν και πολλές φορες τοποθετέιται και ένα μεγαλύτερο και ισχυρότερο έτσι ώστε εάν φύγει να μην πέσει κάτω και χτυπήσει κανέναν.

 

Αν και δεν είμαι μηχανικός νομίζω ότι κάτι τέτοιο δεν κοστίζει πολύ και θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί τουτάχιστον σε τέτοιας κατηγορίας πιάτα που το φορτίο δεν είναι τόσο μεγάλο (συγκριτικά με τους εναέριους αναβατήρες).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό φίλε μου δεν γίνεται γιατί αν σε εναν εκτροχιασμό σφηνώσει το πιατο σε αυτό το λαμάκι που λες υπάρχει κινδυνος ή να κοπεί το συρματόσχοινο ή και να πέσει όλος ο πυλώνας κάτω με πολύ τραγικά επακόλουθα για τον αναβατήρα αλλά και τούς χιονοδρόμους.


9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Και ... για να κάνουμε κουβέντα και να μαθαίνουμε ... εγώ δεν είμαι ειδικός...

 

Υποτίθεται ότι αυτό το λαμάκι (που εγώ θα έλεγα λαμάρα) κρατάει το συρματόσχοινο για να μην γίνει εκτροχιασμός.

Αν πάλι σπάσει αυτό το λαμάκι (που μάλλον αυτό πρέπει να γίνεται αν παραζοριστεί) προφανώς θα έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με το να μην υπήρχε. εδώ δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα :)

 

Όσο για το εξωτερικό μάλλον έχεις δικιο. Εξάλου έκει που έχω δεί την εφαρμογή του δεν υπήρχε τέτοιο φορτίο και το συρματόσχοινο δεν είχε "πιατάκι" επάνω.

 

Για λέγε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα λαμάκια αυτά τα βλέπουμε συνήθως στήν τροχαλία στήν εσωτερική πλευρά πρός τον πυλώνα,και ο σκοπός τους είναι αν γίνει εκτροχιασμός να μην αφήσουν το συρματόσχοινο να πάει πρός την σωτερική πλευρά γιατί αν πάει θα έχει πολύ μεγάλες συνέπειες για τον αναβατήρα.Απο την εξωτερική πλευρά της τροχαλίας δεν υπάρχει λαμάκι και πρέπει να είναι ελευθερο γιατί απο εκεί περνάει η δαγκάνα (σφιγκτήρας) που δένει το πιάτο πάνω στο συρματόσχοινο και αυτό πρέπει να δουλέυει ελέυθερα πάνω στήν τροχαλία.

Αυτό για το Π που λές συνήθως το συναντάμε στα λίφτ της ΡΟΜΑ και τα βάζουν γιατί τα πιάτα της εταιρίας αυτής είναι πολύ μακριά όπως θα έχετε δεί και ο σκοπός τους είναι να σταματούν την ταλάντωση (δεξιά αριστερά) που μπορεί να έχει το πιάτο όταν περνάει απο τον πυλώνα αλλά και να μην ακουμπήσει επάνω στόν πυλώνα.

 

Α και κάτι ακόμα αυτούς που είδαν να κάνουν σλάλομ και λοιπές κουταμάρες στόν αναβατήρα κανονικά θα έπρεπε να τούς πάρουν τίς κάρτες και να μην τούς ξανααφήσουν να κάνουν σκί στο χ.κ για παραδειγματική τιμωρία.Δεν τούς φταίει σε τίποτα ο κόσμος που κάνει σκί αλλά και το προσωπικό του χ.κ να παιδέυεται τόσες ημέρες εξαιτίας αυτών των ανεγκέφαλων.


9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά πολύ μ’ αρέσει η κουβέντα για τεχνικά θέματα και νομίζω ότι αν ενδιαφέρει κι άλλους θα ήταν πολύ καλό να ανοίξει μία τέτοια ενότητα στο forum.

 

Έτσι πολύ από εμάς θα μάθουμε μερικά πραγματάκια (από αυτούς που γνωρίζουν), θα κατανοήσουμε κάποια από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουνε τα ΧΚ και θα σταματήσουμε να πετάμε κατά καιρούς διάφορα άσχετα.

 

Α και κάτι ακόμα αυτούς που είδαν να κάνουν σλάλομ και λοιπές κουταμάρες στόν αναβατήρα κανονικά θα έπρεπε να τούς πάρουν τίς κάρτες και να μην τούς ξανααφήσουν να κάνουν σκί στο χ.κ για παραδειγματική τιμωρία.Δεν τούς φταίει σε τίποτα ο κόσμος που κάνει σκί αλλά και το προσωπικό του χ.κ να παιδέυεται τόσες ημέρες εξαιτίας αυτών των ανεγκέφαλων.

 

Τώρα αυτό πραγματικά πως θα γίνει? Το έχω ακούσει άπειρες φορές αλλά έστω ότι κάνω την μ…… εγώ. Με διώχνεις από το ΧΚ και μου παίρνεις την κάρτα ΟΚ?

 

Το επόμενο ΣΚ ποιος θα με σταματήσει στη είσοδό μου στο ΧΚ? Μήπως θα με θυμούνται ? …ή μήπως δίνω πουθενά τα στοιχεία μου ? …και αν τα δώσω μήπως ενημερώνεται ο ταμίας γι’ αυτό ?

 

Βέβαια για να μην είμαι όλο αρνητικός στην κουβέντα θα μπορούσαν να βάλουν poster με την φωτό μου και τίτλο «ΤΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ» :)

 

Υ.Γ. O bmw πως "πέρναγε" στο Μαίναλο?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bmw είδη καταζητήτε............... :):D:D:P

Να δώ που θα πηγαίνει του χρόνου για σκί :):):P


9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Σιγουρα ειναι δυσκολο να απαγορευσεις την εισοδο σε καποιον.

Αλλα ευκολο να τον κανεις να πληρωσει τη ζημια και τα μεροκαματα που θα χρειαστει για να επιδιορθωθει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία με το κ. Δρίβα μας παρακάλεσε να απαντήσουμε εκ μέρους του, μιας και δε θα έχει πρόσβαση στο internet για τις επόμενες δύο ημέρες.

 

«Το περασμένο Σάββατο εκτροχιάστηκε πλήρως (από κινητήρια τροχαλία καθώς και από τροχαλία επιστροφής) το συρματόσχοινο του Τηλέμαχου πιθανότατα απο την αντικανονική χρήση του απο ορισμένους "....." πελάτες.

Ευτυχώς

α. δεν τραυματίστηκε σοβαρά κανένας πελάτης από το συρματόσχοινο που έπεσε

β. λειτούργησαν οι διατάξεις ασφαλείας και ακινητοποίησαν το μηχάνημα χωρίς περαιτέρω βλάβες, πέρα από τον εκτροχιασμό που μεταδόθηκε μέσω της ταλάντωσης του συρματοσχοίνου μέχρι τον κινητήριο σταθμό.

Την Κυριακή αποκαταστάθηκαν οι εκτροχιασμοί στους σταθμούς και σήμερα προβλέπεται να ολοκληρωθούν και σε όλους τους υπόλοιπους πυλώνες.

Μετά κι απο ένα έλεγχο του συρματοσχοίνου το μηχάνημα είναι έτοιμο να επαναλειτουργήσει».

 

 

Επίσης, και άσχετα με το παραπάνω:

 

Ο κ. Δρίβας, προς το παρόν τουλάχιστον, συμμετέχει και απαντάει σε αυτό το forum ως μέλος του ΕΣΤΧ και μόνο. Δεν έχει επισημοποιηθεί η θέση του στο ΧΚ Παρνασσού και ως εκ τούτου δε μπορεί να απαντήσει στη κάθε ερώτηση με την ευκολία που όλοι περιμένουμε ή έχουμε συνηθίσει όπως όταν ήταν διευθυντής στο ΧΚ Πηλίου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...