Jump to content
Spy

Mountain Bike, city, fitness, road or hybrid

Recommended Posts

Drafting.....ευκολο να το λες, το να το κανεις θελει μεγαλη εξοικιωση-προπονηση- το να κρατηθεις στην ροδα του αλλου χωρις παρατραγουδα. Σκεφτητε οτι ειναι μεγαλη συζητηση στη επαγγελματικη ποδηλασια(για λογους ασφαλειας) οταν στα group  υπαρχει χρηση διαφορετικων  φρενων (rim brake disc brake). Αυτο το αναφερω για να δωσω εμφαση οτι οταν αποφασισεις drafting παιζεις  με κανονες για λογους ασφαλειας,  για  βολτα μπορεις να κατσεις  τελευταιος και  να  τους ακολουθεις, βλεπεις και  στην αλλαγη να μενεις πιο πισω  για να μην τους μπερδευεις.Το benefit  παντως  στο drafting ειναι πολυ μεγαλο οσον αφορα το αεροδυναμικο τομεα(στην δυναμη της αντιστασης του αερα ,σαν χωρος  οχι σαν  ανεμος), σε 0% κληση και με 30km/h υπολογιζεται 80% λιγοτερο αντισταση.

P.S.: Tο καλυτερο drafting γινεται  με  5 ατομα, αυτο μας μαθαιναν στους αγωνες οταν ειμουν εφηβος 40χρονια πριν και  ακομα ισχυει αυτο  

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικο βιντεο! Το μονο βασικο που δεν εξηγει ειναι γιατι οι πιο πισω 'προστατευονται' απο τον ανεμο (ακομα κι αν δεν εχει ανεμο).

 

Ειναι απλη μηχανικη των ρευστων (ξεχαστε προσωρινα τα περι ανεμου, σκεφτειτε νηνεμια) . Ο πρωτος, σπρωχνει τον αερα (μεσω της αεροδυναμικης του συμπεριφορας) προς τα πλαγια. Δεν 'ανοιγει τρυπα' οπως λεμε πολυ συχνα για απλοποιηση, απλα (οπως και στα αυτοκινητα) η προς τα εμπρος κινηση σπρωχνει τον αερα στα πλαγια και στην συνεχεια η ροη επανενωνεται πισω του, περιπου σε μια αποσταση ιση με το πλατος του αεροδυναμικου αντικειμενου. Η αεροδυναμικη συμπεριφορα του αντικειμενου καθοριζει αυτη την αποσταση.

Ακριβως πισω απο τον αναβατη, υπαρχει μια τυρβωδης ροη του αερα, με ταχυτητες μικροτερες απο την ταχυτητα του ποδηλατη, μεχρι την επανενωση της ροης πισω του. Οταν τρυπωση καποιος στην τυρβωδη ροη, συναντα μικροτερες ταχυτητες, συνεπως δεν εχει τοσο μεγαλη αεροδυναμικη αντισταση και ποδηλατει πιο ανετα. Αυτος με τη σειρα του διατηρει τη ροη στα πλαγια και φτιαχνει ενα μεγαλυτερο αεροδυναμικο αντικειμενο με δυο αναβατες.

...και ουτω καθ'εξης! Τα πλεονεκτηματα για τους επομενους ειναι λιγο καλυτερα μεχρι να φτιαξεις ενα τραινακι με 4-5 αναβατες και μετα δεν εχεις περαιτερω βελτιωση στους απο πισω, το κερδος παραμενει σταθερο, απλως εχεις περισσοτερους ξεκουραστους αναβατες να αναλαβουν το κεφαλι.

Προσθεστε τωρα τον ανεμο και ξανα-απολαυστε το βιντεο!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο skysdiver με προλαβε καθως τελειωνα το σεντονι...

Δεν γινονται ολα χυμα και με το 'ελα καημενε δεν βαριεσαι...' ενα peloton παρεα ειμαστε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το video εχει  τον ανεμο για να δειξει οτι  αναλογα την διευθυνση του ανεμου τοποθετουνται  και οι αναβατες, χωρις ανεμο   οενας πισω απο τον αλλον.....

P.S.:Το 2020 δεν πηγα LOTOJA λογω coronavirus  του χρονου ομωςσιγουρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skydiver, σωστα! Γι'αυτο ειπα ξεχαστε προσωρινα τα περι ανεμου, σκεφτειτε νηνεμια, ουτως ωστε να καταλαβουμε τις αρχες της αεροδυναμικης σε ενα line, και πως δουλευει. Τωρα αν προσθεσουμε στα 30 χλμ/ω που παει ο αναβατης 20 χλμ/ω ανεμο, ο πρωτος αναβατης αισθανεται την αεροδυναμικη αντισταση σχεδον να τετραπλασιαζεται, ο δευτερος ομως εχει σαφως μικροτερη αντισταση (παει με το τετραγωνο της ταχυτητας) και ακομη μικροτερες οι τριτος, τεταρτος και πεμπτος.

Φανταστειτε τωρα την εμπειρια που εχουν ο δευτερος, τριτος και τεταρτος ωστε να παρουν τη σωστη γωνια (δεν ειναι ακριβως η διευθυνση του ανεμου, γιατι η ταχυτητα του ανεμου συνδυαζεται διανυσματικα με την ταχυτητα του ποδηλατη/line.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ίσως δεν το διατύπωσα σωστά,  η διευθυνση του ανέμου έχει να κάνει  με το που τοποθετείται  ο ποδηλατης που ακολουθεί αριστερά, δεξιά διαγώνια η ακριβώς από πίσω  του προπορευόμενου.Θα μου πεις τώρα τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται αλλά για κάποιον που είναι στην αρχή είναι μια επιπλέον πληροφορία......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το πρώτο της χρονιάς δεν πήγε και πολύ καλά. Παρολο που η πρόγνωση δεν έδειχνε βροχή, έριξε καρεκλόοδαρα από την Βαρκιζα μέχρι το Ελληνικό και έφτασα στο σπίτι παπί.
 

τελος πάντων, κάτι έγινε και σήμερα παρά την επεισοδιακή επιστροφή:

Ελληνικό - Ανάβυσσος

0BB40F6F-CC6D-4C11-A45D-1F2D730E14D9.jpegC952C5F4-CAEC-4B35-849B-2E83D99E6C9A.pngA423F68D-946A-44D6-839F-F95884E7BBE6.jpeg
 

Η τελευταία εικόνα (από το πήγαινε) έπρεπε να με βάλει σε σκέψεις:

F802A878-52AF-4C73-B734-39977112F75D.jpeg

  • Like 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια χαρά είναι η βροχή, εμπειρία!! Ξεκινα αναβάσεις. Ο κρεμαστος λαγός είναι μικρή ανάβαση αλλά μπορείς να τον κανεις χ2 ή χ3

Υμμητος ανάβαση δυνατός. Βγάλε την υποβοήθηση 🙂

 

  • Like 2

LP3weby.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σιγά σιγά θα δεις ότι όλα γίνονται 🙂 

 

 

  • Like 2

LP3weby.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρηστο, ενα λεπτο αδιαβροχο jacket μπορεις να το στριμωξεις σε ενα σακουλι σε μεγεθος μιας γροθιας, Μεχρι και σε δευτερη υποδοχη για μποτιλια χωραει. Το παν ειναι να μην βραχει και κρυωσει το core και το κεφαλι. Τα ποδια δεν πειραζει αν βραχουν... Εχω ενα σε hi vis yellow.

Ξερω οτι η αισθητικη του πραγματος σημαινει πολλα για σενα, αλλα εχω βρει οτι ενα σκουφακι για ντους απο αυτα που χρησιμοποιει η γυναικα μου μπαινει ανετα πανω απο το κρανος και κραταει το κεφαλι μου στεγνο. Για να το κανω λιγο πιο αντρικειο, διαλεξα ενα με βουλες λεοπαρδαλης!...😄

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχω κίτρινο ποδηλατικό αδιάβροχο που κατά πάσα πιθανότητα χωράει στην τσέπη του μπουφαν:

98838F81-BF67-48D0-9EDC-7F462BA437F8.jpeg(Η φωτό από το 2008)

Απλά σήμερα δεν το περίμενα να την πατήσω. Ρώτησα και την Siri και με διαβεβαίωσε ότι δεν θα βρέξει! 😝
 

Κάτι άλλο που με χάλασε ήταν ότι τελείωσε η μπαταρία από το πίσω φως μου, ένα Knog Big Cobber. Και το κατάλαβα μόνο όταν άρχισαν να πολλαπλασιάζονται τα crappy overtakes.

Edit, τώρα μόλις συνειδητοποίησα ότι το μπροστινό «to be seen» φως μου (ίδια μάρκα με το πίσω αλλά σε λευκό) πήρε νερό και τα έφτυσε. Ποιότητα κατασκευής ΓΤΠ(ανηγύρια).😡 


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο,τι θεωρεις βασικο, πρεπει να το εχεις παντα μαζι σου. Υπαρχουν αφθονες λυσεις για storage, μικρα τσαντακια που μπαινουν στο τιμονι, τριγωνα που μπαινουν κατω απο το top bar, σχαρες που συνδεονται στο saddle post κλπ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Έχω κίτρινο ποδηλατικό αδιάβροχο που κατά πάσα πιθανότητα χωράει στην τσέπη του μπουφαν:

98838F81-BF67-48D0-9EDC-7F462BA437F8.jpeg(Η φωτό από το 2008)

Απλά σήμερα δεν το περίμενα να την πατήσω. Ρώτησα και την Siri και με διαβεβαίωσε ότι δεν θα βρέξει! 😝
 

Κάτι άλλο που με χάλασε ήταν ότι τελείωσε η μπαταρία από το πίσω φως μου, ένα Knog Big Cobber. Και το κατάλαβα μόνο όταν άρχισαν να πολλαπλασιάζονται τα crappy overtakes.

Edit, τώρα μόλις συνειδητοποίησα ότι το μπροστινό «to be seen» φως μου (ίδια μάρκα με το πίσω αλλά σε λευκό) πήρε νερό και τα έφτυσε. Ποιότητα κατασκευής ΓΤΠ(ανηγύρια).😡 

Χρήστο καλημέρα, 

 

να ξέρεις ότι αν πορωθείς με το ποδήλατο, όσα γλυτώσεις από τις ημερήσιες κάρτες στο ΧΚΠ και τις βενζίνες στα πηγαιν' έλα, από και προς το βουνό, θα τα πληρώσεις σε αξεσουάρ για το ποδήλατο!!!!

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ήδη έχουν φύγει ένα καρό χρήματα σε διαφορά αξεσουάρ, χρήσιμα και άχρηστα... 🤭
 

Από την άλλη, αν δεν ήταν και το ποδήλατο, χωρίς σκι θα τα είχα δώσει σε ψυχίατρο, οπότε χαλάλι!

  • Like 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

αλλο ενα χομπυ "πηγαδι διχως πάτο" 🙂

  • Like 1

LP3weby.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαρταται ποσο γκατζετακιας εισαι...

Προ τριετιας (πενταετιας?) αγορασα το ποδηλατο που χρησιμοποιω, touring, steel frame, αγορασα φωτα, εργαλεια, αδιαβροχα κλπ, πολλα απο αυτα δυο φορες, μεχρι να καταληξω, εχω τρεις σπεσιαλ σελλς για 2 ποδηλατα... αλλα τα τελευταια τρια χρονια ισορροπησα. Φετος πληρωσα $20 ολα κι ολα για να μου αλαξουν την επαναφορτιζομενη μπαταρια στο μπροστινο φαναρι (550 lumen).

Περσι αλλαξα λαστιχα... $90 (καμμια σχεση με της Πορσε και τα $1700 η τετραδα, και βγαζω σχεδον τα ιδια μιλια, οσα και στο ποδηλατο).

Τουχ ρονου (22) θα χρειαστω καινουριο κρανος, για να μην καβαλαω με ληγμενο...

Share this post


Link to post
Share on other sites




Τουχ ρονου (22) θα χρειαστω καινουριο κρανος, για να μην καβαλαω με ληγμενο...


Λήγουν τα κράνη; Έψαξα τα 2 δικά μου, δεν βρήκα καμιά ημερομηνία χαραγμένη, όπως πχ στα τρόφιμα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-7 χρονια απο την ημερομηνια παραγωγης τους. Για τα ποδηλατικα συνηθως ειναι ενα στικερ. Για τα εργοταξιου, εχουν ενα πραγμα σαν ρολοι που δειχνει ποτε κατασκευαστηκε.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Ναι, λήγουν. 
Φετος αγόρασα ένα specialized με mips (65€) γιατί το παλιό είχε κλείσει 20αετια. 

20ετια ρε θηριο? Τι ειχες τοτε, τρικυκλο?😆

65€ με MIPS καλο ακουγεται, και η Specialized καλη μαρκα. Τλευταια φορα που κοιταξα, ειχαν κανα $200αρι...😱

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5-7 χρονια απο την ημερομηνια παραγωγης τους. Για τα ποδηλατικα συνηθως ειναι ενα στικερ. Για τα εργοταξιου, εχουν ενα πραγμα σαν ρολοι που δειχνει ποτε κατασκευαστηκε.
Ημερομηνία παραγωγής δεν βρήκα σε κανένα, αυτό γράφω! Και άντε στο ποδηλατικό ξεκολλήσε το στικερ γιατί το χρησιμοποιώ, του σκι αφορετο είναι..... Αλήθεια τι χαλάει; Το πλαστικό όσο δεν το καίει ο ήλιος, τι μπορεί να πάθει;

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ said:
14 hours ago, MakisM said:
5-7 χρονια απο την ημερομηνια παραγωγης τους. Για τα ποδηλατικα συνηθως ειναι ενα στικερ. Για τα εργοταξιου, εχουν ενα πραγμα σαν ρολοι που δειχνει ποτε κατασκευαστηκε.

Ημερομηνία παραγωγής δεν βρήκα σε κανένα, αυτό γράφω! Και άντε στο ποδηλατικό ξεκολλήσε το στικερ γιατί το χρησιμοποιώ, του σκι αφορετο είναι..... Αλήθεια τι χαλάει; Το πλαστικό όσο δεν το καίει ο ήλιος, τι μπορεί να πάθει;

Σίγουρα πολυμερίζονται οι πλαστικές επιφάνειες τους και άρα είναι πολύ πιο επιρρεπείς σε σπασίματα/δεν έχουν απορροφητικότητα. Πχ σε ένα παλιότερο μου κράνος σκι του 2006 (το πρώτο που πήρα) το οποίο είχα ξεχάσει στο υπόγειο για καμιά 10 χρόνια, όταν το βρήκα η εξωτερική επιφάνεια του κόλλαγε σαν να το είχα περάσει κόλλα, αυτό είναι κλασική ένδειξη πολυμερισμου.

  • Like 6

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ said:
17 hours ago, MakisM said:
5-7 χρονια απο την ημερομηνια παραγωγης τους. Για τα ποδηλατικα συνηθως ειναι ενα στικερ. Για τα εργοταξιου, εχουν ενα πραγμα σαν ρολοι που δειχνει ποτε κατασκευαστηκε.

Ημερομηνία παραγωγής δεν βρήκα σε κανένα, αυτό γράφω! Και άντε στο ποδηλατικό ξεκολλήσε το στικερ γιατί το χρησιμοποιώ, του σκι αφορετο είναι..... Αλήθεια τι χαλάει; Το πλαστικό όσο δεν το καίει ο ήλιος, τι μπορεί να πάθει;

Δεν ειναι το προβλημα στο εξωτερικο shell που χαλαει, (και χαλαει...) αλλα το υλικο που αποτελει τη μαζα του κρανους, το οποιο χανει την ελαστικοτητα του (γερναει...). Δεν εχει σημασια αν το βλεπει ο ηλιος η οχι, τα δικα μου κρανη ηταν παντα στο σκοταδι εκτος απο τις ωρες ποδηλασιας. Ενα κρανος με τη μιση ελαστικοτητα, θα απορροφησει μονο το 1/4 της ενεργειας (την υπολοιπη θα την απορροφησει το κεφαλι σου) απ' ο,τι ενα καινουριο.

Προσωπικα δεν θα επαιζα με το κεφαλι μου... (κυριολεκτικα λεμε...).

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Δεν ειναι το προβλημα στο εξωτερικο shell που χαλαει, (και χαλαει...) αλλα το υλικο που αποτελει τη μαζα του κρανους, το οποιο χανει την ελαστικοτητα του (γερναει...). Δεν εχει σημασια αν το βλεπει ο ηλιος η οχι, τα δικα μου κρανη ηταν παντα στο σκοταδι εκτος απο τις ωρες ποδηλασιας. Ενα κρανος με τη μιση ελαστικοτητα, θα απορροφησει μονο το 1/4 της ενεργειας (την υπολοιπη θα την απορροφησει το κεφαλι σου) απ' ο,τι ενα καινουριο. Προσωπικα δεν θα επαιζα με το κεφαλι μου... (κυριολεκτικα λεμε...).

 

Πάντως αν είναι τόσο σοβαρό Μάκη, θα έπρεπε να φαίνεται κάπου πάνω σταθερά, η ημερομηνία παραγωγής, αλλιώς γουρούνι στο σακί παίρνουμε! Ο έμπορος μπορεί να το έχει 5 χρόνια στο ράφι και γω να σκάω 100€ , για κάτι που δεν με προστατεύει!  

 

ΥΓ η ημερομηνία λήξης στα τρόφιμα, φαίνεται σταθερά στην συσκευασία, οχι με αυτοκόλλητο όπως η τιμή!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...