Jump to content
ΣΤΧ Safety

Χειμερινά Ελαστικά (Χιονολάστιχα)

Recommended Posts

Θελω να καταλαβω αν στη διασταυρωση του Λιβαδιου πχ, πηγαινοντας Παρνασσο, που αφηνουν μονο αλυσιδες ή χιονολαστιχα συνεχιζω ή σταματάω μαζι μ'αυτους που εχουν θερινα για αλυσιδες.

 

Τα ελαστικά έχουν το σύμβολο 3PMSF.Άρα δε θα έχεις πρόβλημα.Τώρα αν πέσεις σε κανένα περίεργο όργανο που επειδή ξέρει 4-5 χειμερινά ελαστικά δε σε αφήσει,βάλε αλυσίδες και φύγε.Δε θα έχεις και πολλές επιλογές.Αλλά το 3PMSF σύμβολο το έχουν που σημαίνει ότι είναι νόμιμα.Από εκεί και πέρα αν δεν εμπιστεύεσαι το αμάξι και με αυτά βάζεις αλυσίδες.Εγώ σε παγωμένη κρούστα που το δοκίμασα και πρώτη φορά οδηγούσα σε τέτοιο "τεραίν" μόνο όταν πάτησα στα πρώτα 10μ φοβήθηκα λίγο.Διότι πάτησα άγαρμπα το φρένο,ένιωσα την ουρά να φεύγει και απλώς διόρθωσα με το τιμόνι και το αμάξι επανήλθε.Μετά απλώς οδηγούσα αργά,πιο γρήγορα απ΄όσους είχαν πάρει φόρα με τα καλοκαιρινά πάντως.Όπως έδειξα στις μικρές ανηφορίτσες ανέβηκε σαν να μην είχε χιονίσει.Και από σταματημένος.Οι άλλοι περίμεναν με τα καλοκαιρινά να λιώσει τον πάγο ο ήλιος.Εγώ σου τα προτείνω πάντως.Αν φυσικά έχεις την οικονομική άνεση να πάρει χειμερινά και να αλλάζεις κάθε χρόνο είναι η καλύτερη λύση.Εγώ πάντως και χειμερινά να μπορούσα να πάρω,για καλοκαιρινά θα έβαζα τα crossclimate!Νιώθω το αμάξι να κολλάει σε όλων των ειδών τους δρόμους.

Edited by Sp
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Καλησπέρα

 

Οταν λες καλη συμπεριφορα στο χιονι τι εννοεις? Σε μη παγωμενο (μαλακο) χιονι σε ανεβαζει?

Τα εβαλα και γω προσφατα και προσπαθω να καταλαβω μεχρι που με παιρνει. Αλυσιδες εχω φυσικα μαζι μου παντα ετσι κι αλλιως

Καλησπέρα, σε λευκό δρόμο με λίγα εκατοστά φρέσκο χιόνι πάει μια χαρά, με χαλαρή οδήγηση δεν χάνει πρόσφυση. Νομίζω όμως ανάλογα με τις διαστάσεις των ελαστικών και το βάρος του αυτοκινήτου( 205/55/16 1,400kg) τα δεδομένα αλλάζουν και ο κάθε οδηγός θα πρέπει να βρεί τα όρια του αυτοκινήτου, τα λάστιχα "πάνε" το πόσο και που, εξαρτάται. Λυπάμαι δεν μπορώ να βοηθήσω .

  • Like 3

fischer_.thumb.jpg.2c5aa5c9b61225a07022516ca51a11b1.jpg.8916ffee410b0447bdf5e07ed36fdbb2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θανάση, εξαρτάται τι πισωκίνητο, τι διαστάσεις κτλ. Έχω βάλει χειμερινά στο Mazda MX5 μου και είναι απόλαυση όταν μιλάμε απλά για ανοιγμένο δρόμο με χιόνι.

 

Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι ακινητοποιήσεις σε ανηφόρα με αναγκαστικό ξεκίνημα από στάση, αλλά και το ύψος του χιονιού, που αν αγγίζει από κάτω το σασί τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ.

 

Sent from my SM-G903F using Tapatalk


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Άσε καλύτερα να πάρω το αλλο αυτοκίνητο που μπαίνουν οι κάλτσες :)

 

Απλή και πολυ οικονομικότερη λύση :)

οι 16αρες που φοράνε οι 116 στην απλή έκδοση κυκλοφορούν στα μεταχειρισμένα σε πολύ καλές τιμές

κρίμα να μην ευχαριστηθείς το (πισωκίνητο) αμάξι σου στο χιόνι

;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Καλησπέρα

 

Οταν λες καλη συμπεριφορα στο χιονι τι εννοεις? Σε μη παγωμενο (μαλακο) χιονι σε ανεβαζει?

Τα εβαλα και γω προσφατα και προσπαθω να καταλαβω μεχρι που με παιρνει. Αλυσιδες εχω φυσικα μαζι μου παντα ετσι κι αλλιως

ποσο βάρυ είναι το αμάξι σου ;

 

μπροστά κίνηση ; πίσω ; 4 κίνηση ;

 

αυτά είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για το χιόνι ΜΕΤΑ τα ελαστικά

 

ένα 4κινητο vitara ( 1200 κιλών) με χιονολαστιχα τύπου Α ανεβαίνει προσπερνώντας ένα τουαρεγκ (2 τονους +) με το ιδιο τυπο ελαστικού

 

ο πρώτος θα πίνει νερό στο όνομα των ελαστικών . ο δεύτερος θα βρίζει

 

 

αν λοιπόν έχεις κάποιο ελαφρυ αμαξάκι πιστεύω ένα cross climate θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο στο 95 % των περιπτώσεων

 

με ένα βαρύτερο αμάξι ίσως βάλεις αλυσίδες σε κάποια απότομη ανηφόρα με παγο.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θανάση, εξαρτάται τι πισωκίνητο, τι διαστάσεις κτλ. Έχω βάλει χειμερινά στο Mazda MX5 μου και είναι απόλαυση όταν μιλάμε απλά για ανοιγμένο δρόμο με χιόνι.

Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι ακινητοποιήσεις σε ανηφόρα με αναγκαστικό ξεκίνημα από στάση, αλλά και το ύψος του χιονιού, που αν αγγίζει από κάτω το σασί τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

Τι διάσταση φοράς;


LP3weby.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ποσο βάρυ είναι το αμάξι σου ;

 

μπροστά κίνηση ; πίσω ; 4 κίνηση ;

 

αυτά είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για το χιόνι ΜΕΤΑ τα ελαστικά

 

ένα 4κινητο vitara ( 1200 κιλών) με χιονολαστιχα τύπου Α ανεβαίνει προσπερνώντας ένα τουαρεγκ (2 τονους +) με το ιδιο τυπο ελαστικού

 

ο πρώτος θα πίνει νερό στο όνομα των ελαστικών . ο δεύτερος θα βρίζει

 

 

αν λοιπόν έχεις κάποιο ελαφρυ αμαξάκι πιστεύω ένα cross climate θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο στο 95 % των περιπτώσεων

 

με ένα βαρύτερο αμάξι ίσως βάλεις αλυσίδες σε κάποια απότομη ανηφόρα με παγο.

1300kg προσθιοκινητο με 225/45/17

Μάλλον στη δευτερη των περιπτώσεων συγκαταλέγομαι

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300kg προσθιοκινητο με 225/45/17

Μάλλον στη δευτερη των περιπτώσεων συγκαταλέγομαι

ελαφρυ είναι το αμάξι σου

 

δεν πιστεύω να έχεις θέμα .

 

εγώ ακόμα θυμάμαι το παλιό μου ιμπιζα με toyo snowprox που φορτωμένο με 4 άτομα σταμάταγε ξεκίναγε σε ανηφόρα χωρίς να σπινιαρει καν ενώ άλλοι στο ίδιο σημείο είχαν μείνει

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ειναι τοσο το βαρος, οσο η διάσταση.

Η συμβουλη που μου εδωσαν (με ιδια διασταση) για χειμερινα ειναι να παρω 4 ζαντες 16" κ να βαλω 205/55/16. Τα 4 εποχων με τετοια διάσταση φοβαμαι δεν θα σου προσφερουν πολλα.

 

Στάλθηκε από το SM-G920F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ειναι τοσο το βαρος, οσο η διάσταση.

Η συμβουλη που μου εδωσαν (με ιδια διασταση) για χειμερινα ειναι να παρω 4 ζαντες 16" κ να βαλω 205/55/16. Τα 4 εποχων με τετοια διάσταση φοβαμαι δεν θα σου προσφερουν πολλα.

 

Στάλθηκε από το SM-G920F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Αυτο ειχα σκοπο να κανω αρχικα, αλλα δυσκολα βρισκονται σιδερενιες ζαντες για το αμαξι μου σε λογικη τιμη (και γενικοτερα)

Οποτε αποφασισα να πορευτώ με τα all season.

Σε πρωτη φαση στα χιονια της Αθηνας παντως μου αφησαν καλη αισθηση

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σας , πως παει ? :innocent:

Δοκιμασε κανεις Ultragrip 9 ?
Σε φωτογραφιες το βλεπω αλοου με αυλακι στην μεση , σαν χωρισμενο στα 2 ,
και αλλου χωρις

 

Καλη χρονια , χιονια πολλα 23tf2mr.gif


***********************

* 23tf2mr.gif** I whidud.gif Snow **jv5ehi.gif*

***********************

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σου. Απ' οτι βλεπω δεν τα χρειαζεσαι αλλα θα σου πω πως ειναι μαλακο λαστιχο με κορυφαιες επιδοσεις στο χιονι.

Τα φορεσα φετος σε προσθιοκινητο και εδω και δεκα μερες πατανε σε καθε ειδους χιονι, απο σουπα μεχρι παγο. Χθες με πηγαν στο Ανηλιο. Απολυτα ικανοποιημενος.

Edited by Pant

Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια σας , πως παει ? :innocent:

Δοκιμασε κανεις Ultragrip 9 ?

Σε φωτογραφιες το βλεπω αλοου με αυλακι στην μεση , σαν χωρισμενο στα 2 ,

και αλλου χωρις

 

Καλη χρονια , χιονια πολλα 23tf2mr.gif

Αυτά έχω. Φέτος είναι τρίτος χειμώνας, με πρωβληματισαν μόνο ( φέτος ) στο πρώτο παράξενο λασπόχιονο στην Βέροια. Ικανοποιημένος μέχρι τώρα. Ανάβαση στα πηγάδια (12% σε ορισμένα σημεία) πριν δύο εβδομάδες χωρίς κανένα πρόβλημα. Το αυλάκι υπάρχει ανάλογα με την διάσταση.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχει αγοράσει κάποιος από το Gumi7.com;Πολύ χαμηλές τιμές έχει και μου φαίνεται ύποπτο!Με 30€ περίπου το ultragrip 6;Μια σαμπρέλα για ένα μηχάνημα στο χωριό την πλήρωσα 7€ κι έχουν ολόκληρο ελαστικό κι επώνυμο 30€;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φέτος κυκλοφορεί το ultragrip 9.

Λάστιχο 4ετίας 30 ευρώ. Μάλλον πολλά είναι.


Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την προηγούμενη Πέμπτη ανέβηκα Παρνασσό με τα michelin crossclimate στο suzuki sx4 4x4. Ο δρόμος ήταν πόλυ χάλια με πολύ χιόνι σε σημέια 10 15 πόντοι αλλά και πατημένος πάγος. Εόχαν άψογη συμπεριφορά , ακόμα και σε ανηφορηκά κομάτια που χρειάστηκε να σταματήσω επειδή πολλοί έβαζαν αλυσίδες και είχαν μπλοκάρει τον δρόμο μπροστά μου ( με την χρήση 4χ4 φυσικά) . Το αυτοκίνητο δεν κούνησε ποτέ και δεν έκανε ούτε το παραμικρό σπινιάρισμα. Ήταν η πρώτη φορά που πάτησα τόσο πολύ χιόνι καιέιχα τις αμφιβολίες μου αλλά τελικά το ελαστικό μας έβγαλε ασπροπροσωπους..

  • Like 2

WORK FOR IT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την προηγούμενη Πέμπτη ανέβηκα Παρνασσό με τα michelin crossclimate στο suzuki sx4 4x4. Ο δρόμος ήταν πόλυ χάλια με πολύ χιόνι σε σημέια 10 15 πόντοι αλλά και πατημένος πάγος. Εόχαν άψογη συμπεριφορά , ακόμα και σε ανηφορηκά κομάτια που χρειάστηκε να σταματήσω επειδή πολλοί έβαζαν αλυσίδες και είχαν μπλοκάρει τον δρόμο μπροστά μου ( με την χρήση 4χ4 φυσικά) . Το αυτοκίνητο δεν κούνησε ποτέ και δεν έκανε ούτε το παραμικρό σπινιάρισμα. Ήταν η πρώτη φορά που πάτησα τόσο πολύ χιόνι καιέιχα τις αμφιβολίες μου αλλά τελικά το ελαστικό μας έβγαλε ασπροπροσωπους..

Γενικά το crossclimate θεωρείται πολύ καλό λάστιχο. Μπορείς να αναφέρεις ποια είναι η μέγιστη ταχύτητα με την οποία κινήθηκες?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μπορώ να θυμηθώ αλλά σίγουρα δέν ήταν μεγάλη. Σε καμία των περιπτώσεων δέν ξεπέρασα τα 40 50 χιλιόμετρα καθώς ήταν η πρώτη φορά που συνάντησα τόσο χιόνι και είχα μια σχετική ανασφάλεια .Συνεχώς σκεφτόμουν οτί δεν υπάρχει περιπτωση να ανεβώ χωρίς αλυσίδες αλλά δεν χρειάστηκε ποτέ. Μάλιστα έδινα γκάζι περισσότερο επίτηδες για να τσεκάρω τα οριά του και στο κατέβασμα έπαιρνα φόρα και φρέναρα απότομα αλλά η συμπεριφορά του ήταν άψογη. Επίσης στην εθνικη αλλα και σε βρεγμένο είναι άπιαστο..

  • Like 1

WORK FOR IT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μπορώ να θυμηθώ αλλά σίγουρα δέν ήταν μεγάλη. Σε καμία των περιπτώσεων δέν ξεπέρασα τα 40 50 χιλιόμετρα καθώς ήταν η πρώτη φορά που συνάντησα τόσο χιόνι και είχα μια σχετική ανασφάλεια .Συνεχώς σκεφτόμουν οτί δεν υπάρχει περιπτωση να ανεβώ χωρίς αλυσίδες αλλά δεν χρειάστηκε ποτέ. Μάλιστα έδινα γκάζι περισσότερο επίτηδες για να τσεκάρω τα οριά του και στο κατέβασμα έπαιρνα φόρα και φρέναρα απότομα αλλά η συμπεριφορά του ήταν άψογη. Επίσης στην εθνικη αλλα και σε βρεγμένο είναι άπιαστο..

Για την Εθνική και το βρεγμένο το ξέρω ότι έχει πολύ καλή συμπεριφορά. Απλά για το χιόνι είχα δει ότι δεν αποδίδει όσο άλλα... Αν σε έβγαλε όμως στις συνθήκες που λες και με αυτή την ταχύτητα, τότε είναι μια χαρά...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η διαφορά μάλλον είναι η τετρακίνηση

Στο φρεναρισμα δεν εχει σημασια η τετρακινηση... Η θα μπλοκαρουν οι τροχοι, η δεν θα μπλοκαρουν... Το βαρος εχει σημασια στις κατηφορες. Ποσα και ποσα SUV περναγα με το Forester στην κατηφορα... Τεσπα...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η διαφορά είναιωστον οδηγό. Πέρα από την πλάκα σίγουρα η τετρσκίνηση κάνει πάνω από την μισή δουλεία .. με τα παλία ελαστικά όμως που ήταν michelin energy saver του 15 με περίπου 50000 χιλιόμετρα η διαφορά είναι τεράστια ακόμα και σε στεγνό. Βέβαια η συγκριση είναι κάπως άκυρη , παλιό ελαστικό με καινούργιο και εντελως αλλου τύπου....


WORK FOR IT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο χεραδες ειμαστε κομπλε ανα την επικρατεια. Oρθως η συγκριση ειναι τελειως ακυρη, αλλα οχι για τους λογους που νομιζεις εσυ.

 

Τα Crossclimate ειναι ελαστικα 4 εποχων για χρηση σε στεγνο, βρεγμενο και ελαφρυ χιονι (light snow) παντα κατα τα λεγομενα της Michelin. Δεν ειναι χιονολαστιχα (snow tires) που σε πανε σε χιονι, παγο, φρεσκο, λιωμενο, παγωμενο, verglas.

 

Η δικη μου φιλοσοφια, παντα ηταν καλοκαιρινα για τις 3 εποχες του χρονου και χιονολαστιχα Δεκεμβρη-Απριλη, σε σοβαρο τετρακινητο (Subaru Forester με κοντες σχεσεις) η μπροστοκινητο (Citroen Saxo). Κατεληξα στα Goodyear Ultragrip το 2007 και τα φορεσα και στα δυο αυτοκινητα.

 

Δεν κολησα ποτε, μια φορα βγηκα απο το δρομο με το Saxo, γιατι σταματησα να βοηθησω καποιον και εβαλα χειροφρενο στην κατηφορα. Μιση ωρα αργοτερα, εβαλα μπρος, ελυσα το χειροφρενο, πατησα το γκαζι και το αυτοκινητο εστριψε αριστερα και χωθηκε στο χιονι. Το αριστερο πισω ταμπουρο ειχε κολησει με το χειροφρενο λογω κρυου και δεν ελυσε... Κατα τ'αλλα, εχω παει παντου, με παγο, χιονι, κρυο αλλα και ζεστη 28 βαθμους.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για πείτε βρε παιδιά πότε βγάζετε τα χιονολάστιχα.

 

Προσωπικά καταρχάς εξασφαλίζω ότι οι πιθανότητες για φρέσκο χιόνι είναι μηδενικές (μετά τις 10 Απρίλη συνήθως) και μετά πρέπει να μην έχει χιόνια στο πλάι του δρόμου που λιώνουν και βρίσκεις πάγο το πρωί. Νομίζω είναι νωρίς ακόμα για όσους θέλουν να πάνε Παρνασσό.


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...