Jump to content
ΣΤΧ Safety

Χειμερινά Ελαστικά (Χιονολάστιχα)

Recommended Posts

29 minutes ago, porfirio said:

Βασικά όταν οι συνθήκες βρωμάνε μπαρούτι εγώ προσωπικά αποφεύγω τους δρόμους απ'όπου θα περάσει ο περισσότερος κόσμος γιατί εκεί γίνεται ο χαμός. Για παράδειγμα πέρυσι που έκλεισε η εθνική και είχε καταταλαιπωρηθει ο κόσμος με 2 πόντους χιόνι, η παλαιά εθνική Θήβας - Ελευσίνας τσουλουσε κανονικά.....

Όπως και στο ΧΚΠ για παράδειγμα τις ημέρες που βλέπεις ότι ο δρόμος θα έχει λίγο χιονακι και είναι ΣΚ ή αργία με καλό καιρό, είναι εντελώς κουτό να ανέβεις από Αράχωβα καί όχι από Αμφίκλεια ή Πολύδροσο....

Χίλιες φορές σωστός


WORK FOR IT!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/20/2021 at 11:07 AM, Χρήστος Λάππας said:

...παρεμπιπτόντως, τα χαιρετίσματα μου στον Ted Cruz, καλά ξηγηθηκε! ? ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάτσε μωρη τρομπέτα σπίτι σου να κάνεις το μπικίνι σου μαζί με το βούρλο που κουβαλάς, που μου θέλεις και οδήγηση στα χιόνια...

Το παρακάτω βιντεάκι το ανακάλυψα τυχαία στο Youtube και γυρίστηκε φυσικά επί των ημερών της Μήδειας....

Ειλικρινά απορώ.......

https://youtu.be/Fs5OOQARbsA

Τα σχόλια δικά σας....

 

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανόητοι...Εν τω μεταξύ ποιος ο λόγος να φύγει από το σπίτι του;Χιόνι είχαν όλες οι περιοχές,έπρεπε να πάει βόλτα;Δεν του έφτανε το χιόνι στη γειτονιά του;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, porfirio said:

Κάτσε μωρη τρομπέτα σπίτι σου να κάνεις το μπικίνι σου μαζί με το βούρλο που κουβαλάς, που μου θέλεις και οδήγηση στα χιόνια...

Το παρακάτω βιντεάκι το ανακάλυψα τυχαία στο Youtube και γυρίστηκε φυσικά επί των ημερών της Μήδειας....

Ειλικρινά απορώ.......

https://youtu.be/Fs5OOQARbsA

Τα σχόλια δικά σας....

 

Αυτό που θα πρέπει να σε προβληματίζει είναι οτι αυτός ο ηλίθιος έχει 70.000  εγγεγραμμένους στο κανάλι του...

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω...

Την όλη mathafacka κουλτούρα,

Τα κοριτσάκια που έχουν "μάθει" να έλκονται από αυτούς τους τύπους

Τα σεξιστικά αστεία,

Τα ημι-σλικ λάστιχα

Τη δήθεν χαβαλεδιάρικη διάθεση (κι ας έχει κλείσει τον δρόμο)

Η γουρούνα με τα λάστιχα φαγωμένα...

Η πολύ κόσμια γλώσσα.

Μαγκιά - κλανιά και κ@λος φινιστρίνι.

Τέλος ότι αυτά τα παιδιά σε 10 χρόνια θα έχουν παιδιά...

Το ότι ήδη ψηφίζουν το αφήνω άνευ χαρακτηρισμού.

 

Μια ερώτηση μόνο: αν μπει η κόρη σας στο αυτοκίνητο αυτού του τύπου, ο Κούγιας θα μπορέσει να σας αθωώσει μετα;

 

Edited by panchristo
  • Like 2
  • Haha 2

15471092846_60d380fc17_o.jpgvoe-1516-racetiger-speedwall-gs-uvo-rgb_w990.jpg

"Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι"

 

Austrian Level 2 Ski Instructor

Share this post


Link to post
Share on other sites

χαχαχα
στο 1.03 τι προσπαθει να κανει? απο εκει και μονο καταλαβαινεις περι τινους προκειται

κανονικα επρεπε να μαζευτουνε 30 ατομα να σπρωξουν το αμαξι στο χαντακι να ανοιξει ο δρομος και ασε τον κουραΧΧμαγκα να κλαιγεται μετα....

και λιγο εκτος θεματος, αλλα τωρα που εχω παιδια κα παρατηρω τι παιζει στον παιδικο κλπ, τα παιδια αντιγραφουν οτι κανουν οι γονεις....οποτε....

το τραγικο ειναι αυτο που ειπες
1. ψηιφιζουν
2. θα κανουν παιδια

  • Like 2

Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μετά τον ηλίθιο ας ρίξουμε μία ματιά προς Νορβηγία πλευρά να δούμε πώς περνάν και αυτοί τις Κυριακές τους.....

Ένα δάκρυ κύλησε όταν είδα στο 11:45 του βίντεο το αμαξάκι μου μόνο με το πλάι????....

 

https://youtu.be/G_xDUdQURkI

 

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γεια στην παρεα. Ηρθε ο καιρος μετα απο 60.000 χλμ να αλλαξω λαστιχα.

Το αμαξι φοραει απο το εργοστασιο τα Continental Crosscontact LX 2.

Ικανοποιητικο θερινο λαστιχο αλλα οχι και το καλυτερο σε βρεγμενο οδοστρωμα αλλα ουτε και σε χιονι αφου παρολο την σημανση M+S δεν ανταποκρινοταν στις προδιαγραφες αυτες. Για ελαφρυ off-road κατασταση ικανοποιητικο.

Ειναι ενα SUV Peugeot 5008 2018 μοντελο βαρυ και μεγαλο σε ογκο με αποτελεσμα να θελει λαστιχα με ενισχυμενα πλευρικα τοιχωματα ειδικα για SUV.

Η διασταση ελαστικου ειναι 225/55 r18 αλλα σκεφτομουν να βαλω λιγο φαρδυτερο δλδ 235/55/18 αφου ειμαι εντος οριου ασφαλειας.

Θελω ενα λαστιχο με ετικετα τουλαχιστον Α η Β στον βρεγμενο δρομο γιατι με τα συγκεκριμενα λαστιχα που φοραει παρολο το ESP μπαινοντας σε στροφη με λιγη περισσοτερη ταχυτητα ειχε την ταση να φευγει το πισω μερος οχι υπερβολικα λογω μηκους του αυτοκινητου.

Ειμαι σε διλημμα αν θα επιλεξω all weather ελαστικα η all season.  Καπου διαβασα οτι τα πρωτα εχουν πιο μαλακη γομα απο τα δευτερα κι οτι ειναι καλυτερα σε κρατημα σε βρεγμενο και χιονισμενο οδοστρωμα.

Βασικα ο ορος all weather εχει βγει απο τις εταιριες για ελαστικα που προοριζονται για την αγορα της Β. Αμερικης κι οχι τοσο για την Ευρωπη. Πανωτς υπαρχουν και στην Ελλαδα 2-3 μοντελα απο οσο ειδα και εψαξα.

Δεν θελω χειμερινα για τον λογο οτι δεν κανω πολλα χλμ σε χιονισμενους δρομους συν οτι για τις διαστασεις μου ειναι ακριβα σε σχεση με τα υπολοιπα. Υπαρχουν και φτηνες μαρκες αλλα επειδη η ζωη μας στηριζεται απο 4 ροδες δεν τα επιλεγω.

Θελω την γνωμη σας στις επιλογες που εχω κανει συμφωνα με το καλυτερο κρατημα σε βρεγμενο και χιονι.

Δεν ξερω βεβαια αν καποια απο αυτα εχουν κι εναν light off-road χαρακτηρα σε σχεση με αυτα που φοραω τωρα αλλα δεν με πειραζει τοσο αφου δεν θα παω και σε δρομους με κοτρωνες εναν χωματινο δρομο βατο πιστευω ολα τα παρακατω μπορουν να πανε.

1) Nokian Weatherproof SUV με δεικτη Α σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

2) Nokian Seasonproof SUV με δεικτη Β σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

3) Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV με δεικτη Β σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

4) Continental AllSeasonContact  με δεικτη Β σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

Αυτα εχω επιλεξει και θα ηθελα γνωμες.

Edited by ChrisFromGreece

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, ChrisFromGreece said:

Ειμαι σε διλημμα αν θα επιλεξω all weather ελαστικα η all season.  Καπου διαβασα οτι τα πρωτα εχουν πιο μαλακη γομα απο τα δευτερα κι οτι ειναι καλυτερα σε κρατημα σε βρεγμενο και χιονισμενο οδοστρωμα.

Βασικα ο ορος all weather εχει βγει απο τις εταιριες για ελαστικα που προοριζονται για την αγορα της Β. Αμερικης κι οχι τοσο για την Ευρωπη. Πανωτς υπαρχουν και στην Ελλαδα 2-3 μοντελα απο οσο ειδα και εψαξα.

Δεν θελω χειμερινα για τον λογο οτι δεν κανω πολλα χλμ σε χιονισμενους δρομους συν οτι για τις διαστασεις μου ειναι ακριβα σε σχεση με τα υπολοιπα. Υπαρχουν και φτηνες μαρκες αλλα επειδη η ζωη μας στηριζεται απο 4 ροδες δεν τα επιλεγω.

Θελω την γνωμη σας στις επιλογες που εχω κανει συμφωνα με το καλυτερο κρατημα σε βρεγμενο και χιονι.

Δεν ξερω βεβαια αν καποια απο αυτα εχουν κι εναν light off-road χαρακτηρα σε σχεση με αυτα που φοραω τωρα αλλα δεν με πειραζει τοσο αφου δεν θα παω και σε δρομους με κοτρωνες εναν χωματινο δρομο βατο πιστευω ολα τα παρακατω μπορουν να πανε.

1) Nokian Weatherproof SUV με δεικτη Α σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

2) Nokian Seasonproof SUV με δεικτη Β σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

3) Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV με δεικτη Β σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

4) Continental AllSeasonContact  με δεικτη Β σε βρεγμενο και με 3PMSF σημανση.

Αυτα εχω επιλεξει και θα ηθελα γνωμες.

 

Στην Ευρώπη από όσο ξέρω υπάρχουν μόνο ως all season και διαφοροποιούνται στα χαρακτηριστικα τους από αντιστοιχα ιδια μοντελα στην Αμερική.

Από αυτά που γράφεις τα Goodyear είναι μακράν τα πιο αποδοτικά στο χιόνι με βάση εμπειρία μελών εδώ μέσα.

Εγώ θα σου πρότεινα και ένα 5ο, τα Bridgestone Weather Control A005 EVO, με Α σε βρεγμένο και 3PMSF. Από προσωπική εμπειρία μιας και τα χρησιμοποιώ από φέτος τον Φεβρουάριο μπορώ να πω τα καλυτερα, ειδικα σε βρεγμένο ειναι άριστα. Εχουν ίσως λιγο πιο θερινό προσανατολισμο σχετικά με τη γόμα τους και αρα αυηξημένη αντοχή.

Όλα αυτά που αναφέρεις είναι υποδεέστερα σε light off road σε σχέση με αυτα που φοράς τώρα αλλά σαφώς ανωτερα από κλασσικα ασφάλτινα (εαν εισαι προσεχτικός) ειδικα σε ελαφριές λάσπες. Τα Bridgestone φετος για παραδειγμα τα πηγα οπου πηγαινε το αμαξι (Vitara) από κατσικόδρομο προς παραλία μεχρι ειδική του Ακρόπολις, πιο προσεχτικά μεν αλλά πήγα ανετα..Με 17αρες ζάντες βέβαια.


Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/17/2021 at 2:14 AM, ChrisFromGreece said:

Η διασταση ελαστικου ειναι 225/55 r18 αλλα σκεφτομουν να βαλω λιγο φαρδυτερο δλδ 235/55/18 αφου ειμαι εντος οριου ασφαλειας.

Θελω την γνωμη σας στις επιλογες που εχω κανει συμφωνα με το καλυτερο κρατημα σε βρεγμενο και χιονι.

 

Από συγκεκριμένα ελαστικά δεν ξέρω να σου προτείνω Chris, αλλά έχω την αμυδρή εντύπωση ότι αν βάλεις πιο φαρδιά, θα επιδεινώσεις αντί να βελτιώσεις την απόδοση στο χιόνι, ίσως και στο βρεγμένο.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Από συγκεκριμένα ελαστικά δεν ξέρω να σου προτείνω Chris, αλλά έχω την αμυδρή εντύπωση ότι αν βάλεις πιο φαρδιά, θα επιδεινώσεις αντί να βελτιώσεις την απόδοση στο χιόνι, ίσως και στο βρεγμένο.
Χιονολαστιχα πάντα ένα νούμερο μικρότερο . Νόμος .

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk


elan-wingman-86-ti-fusion-x-2d-kv.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Από συγκεκριμένα ελαστικά δεν ξέρω να σου προτείνω Chris, αλλά έχω την αμυδρή εντύπωση ότι αν βάλεις πιο φαρδιά, θα επιδεινώσεις αντί να βελτιώσεις την απόδοση στο χιόνι, ίσως και στο βρεγμένο.

Ο λογος που θελω να βαλω λιγο φαρδυτερο ελαστικο ειναι οτι θελω να εχω λιγο περισσοτερο κρατημα στο πισω μερος του αυτοκινητου διοτι με μηκος 4.70 το 225 το θεωρω λιγο πιο ασαφες στις στροφες και το εχω παρατηρησει οτι λογω του οτι οδηγω λιγακι πιο γρηγορα απο το κανονικο αναγκαζω τα λαστιχα πισω να φτανουν στο οριο τους στην προσφυση ,βεβαια το ESP μου διορθωνει την κατασταση  αμεσως μολις αφησω το γκαζι αλλα με την πειρα των 40 + χρονων οδηγησης καταλαβαινω οτι θελει λιγο μεγαλυτερη επιφανεια ελαστικου στον δρομο λογω μηκους και βαρους. Αλλοστε μην νομιζεις οτι η διαφορα απο το 225 στο 235  ειναι μεγαλη, μολις 11mm. Ουτε με το ματι δεν φαινεται και η ανωτατη διαφορα ταχυτητας ειναι  2 χλμ περισσοτερο στα 140....!!! Οσο πεφτει η ταχυτητα μειωνεται στο 1 χλμ η διαφορα.Απλα προβληματιζομαι αν τα συγκεκριμενα ελαστικα που εχω επιλεξει κανουν και για πιο light off road. Δλδ να μην σκεφτομαι να παρω εναν χωματοδρομο  βατο για το αμαξι αυτο και να αρχισει να τραυματιστει  το λαστιχο απο τις μικρες πετρες και τα χαλικια.Δεν λεω να παω σε δυσβατους δρομους με  κοτρωνες. Φυσικα τα περισσοτερα λαστιχα για SUV εχουν ενισχυμενα πλαινα για να στηριζουν το βαρος τους.

Ρωτησα παντως κι εναν λαστιχα εδω που εχω και μου ειπε οτι μπορω να βαλω 235 η διαφορα τιμης ειναι μικρη απλα μου ειπε οτι ειναι πολυ καλα λαστιχα αυτα που φοραω εχουν 550 ευρω η τετραδα αλλα αφου θα δωσω τοσα χρηματα και δεν ειμαι ικανοπιημενος προσωπικα ηθελα να βαλω κατι για light χιονι και βροχη κι οχι για λασπη και αμμο. Εψαξα και για all terrain με το σημα της νιφαδας αλλα ειναι θορυβωδης στην ασφαλτο και ειδικα εγω που τρεχω στην εθνικη με 180 και 190 δεν ειναι για μενα.

Δινω προταιραιοτητα πρωτα στο κρατημα σε βρεγμενο γιατι εδω που ειμαι(Ευβοια) εχει αρκετες βροχες και λιγοτερα χιονια.

Edited by ChrisFromGreece

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Al_Foutzin said:

 

Στην Ευρώπη από όσο ξέρω υπάρχουν μόνο ως all season και διαφοροποιούνται στα χαρακτηριστικα τους από αντιστοιχα ιδια μοντελα στην Αμερική.

Από αυτά που γράφεις τα Goodyear είναι μακράν τα πιο αποδοτικά στο χιόνι με βάση εμπειρία μελών εδώ μέσα.

Εγώ θα σου πρότεινα και ένα 5ο, τα Bridgestone Weather Control A005 EVO, με Α σε βρεγμένο και 3PMSF. Από προσωπική εμπειρία μιας και τα χρησιμοποιώ από φέτος τον Φεβρουάριο μπορώ να πω τα καλυτερα, ειδικα σε βρεγμένο ειναι άριστα. Εχουν ίσως λιγο πιο θερινό προσανατολισμο σχετικά με τη γόμα τους και αρα αυηξημένη αντοχή.

Όλα αυτά που αναφέρεις είναι υποδεέστερα σε light off road σε σχέση με αυτα που φοράς τώρα αλλά σαφώς ανωτερα από κλασσικα ασφάλτινα (εαν εισαι προσεχτικός) ειδικα σε ελαφριές λάσπες. Τα Bridgestone φετος για παραδειγμα τα πηγα οπου πηγαινε το αμαξι (Vitara) από κατσικόδρομο προς παραλία μεχρι ειδική του Ακρόπολις, πιο προσεχτικά μεν αλλά πήγα ανετα..Με 17αρες ζάντες βέβαια.

Με 18αρα ζαντα δεν κανεις off road σοβαρο.....αντε κανεναν χωματοδρομο σε καμια παραλια και αρκετα βατο οχι extreme καταστασεις.

Τα Bridgestone ειναι καλα ελαστικα αλλα λιγο σκληρα, ειχα παλιοτερα σε αλλο αμαξι. ΅Ειναι πιο summer λαστιχο για πιο σπορ οδηγηση αλλα διαβασα σε reviews οτι χανουν στο χιονι. Τα Goodyear ειναι οντως πολυ καλα στο χιονι  και για την χρηση που θελω απλα με προβληματιζει επειδη ειναι μετριας ελαστικοτητας λαστιχα γενικως το ποσο καλα ειναι σε μεγαλες ταχυτητες στην εθνικη σε κρατημα αλλα και ανεση και  θορυβο. και μιλαω για πανω απο 160, 180 χλμ...!!!

Δεν θελω ελαστικο off road αλλοστε κι αυτα που εχω δεν ειναι, αλλο αν λεγονται cross contact ειναι θερινο λαστιχο με αναλογια 90 ασφαλτο και 10 χωμα. Και επειδη ειναι θερινο γι αυτο και στο χιονι δεν ειναι καλα.

 Οταν τα  δοκιμασα στο χιονι την πρωτη φορα ηταν καινουργια και δεν γλιστρουσαν τοσο λογω και του grip control που εχει το αμαξι για χιονι mode αλλα μετα τον ενα χρονο γλιστραγανε.

Θελω λαστιχο με μαλακη γομα επειδη χρησιμοποιω πολυ εθνικη και επαρχιακους δρομους να εχω καλο κρατημα σε μεγαλες ταχυτητες και σε στροφες. Δε με νοιαζει αν φαγωθει πιο γρηγορα απλα η Nokian ειναι πιο εξιδικευμενη εταιρια σε χειμερινα ελαστικα κι εχει πολυ καλα μοντελα για χιονι και βρεγμενο απο τις αλλες. Η δευτερη μου επιλογη ειναι τα Continental All season Contact που ειναι πολυ ισσοροπημενα λαστιχα σε καθε καιρο κι ειναι τα μονα με δεικτη οικονομιας Β στις διαστασεις μου που με ενδιαφερει κι αυτο αφου κανω αρκετα χιλιομετρα (πανω απο 20.000) τον χρονο.

Nokian στην ελλαδα εφερνε τα weatherproof που ειναι κι αυτα εξ ισου καλα στο χιονι αλλα τα αντικατεστησε με τα seasonproof.

Τα πρωτα τα εχω βρει σε εναν στην Αθηνα στην τιμη των 126 το ενα.

Βασικα κι αυτα που φοραω τωρα δεν τα λες και φτηνα εχουν 550 ευρω η τετραδα.

Επειδη ομως θα δωσω τοσα λεφτα για λαστιχα θελω οσο γινεται ενα ισορροπημενο λαστιχο για ολο τον χρονο γι αυτο και επιλεγω all season.

Επειδη ομως κανουμε και το σκι μας οσο συχνα μπορουμε θελω να εχει και μια καλη οσο γινεται προσφυση στο χιονι.

Edited by ChrisFromGreece

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Από συγκεκριμένα ελαστικά δεν ξέρω να σου προτείνω Chris, αλλά έχω την αμυδρή εντύπωση ότι αν βάλεις πιο φαρδιά, θα επιδεινώσεις αντί να βελτιώσεις την απόδοση στο χιόνι, ίσως και στο βρεγμένο.

Δεν ειναι μεγαλη η διαφορα μολις 11mm φαρδυτερο, ουτε με το ματι δεν το καταλαβαινεις. Πιο στενο απο 225  μπορω να βαλω 215  ειναι μεγαλο σε ογκο το αμαξι και βαρυ, με ενα calculator που βρηκα για τις διαστασεις ελαστικων και τις διαφορες τους αυτες οι διαστασεις ειναι μεσα στο οριο ασφαλειας σε 18αρα ζαντα....μετα πρεπει να αλλαξω ζαντα και δεν μπαινω σε τετοια διαδιακασια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστω παντως ολους για τις αποψεις σας και συμβουλες σας.

Απλα ρωτησα μηπως καποιος εχει δοκιμασει τα ελαστικα της Nokian καποια απο αυτα που ανεφερα να μου πει την εμπειρια του.

Τις υπολοιπες μαρκες λιγο πολυ τις γνωριζω κι εχω δοκιμασει ελαστικα τους μονο Nokian δεν εχω δοκιμασει.

Edited by ChrisFromGreece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικα μετα απο αρκετο ψαξιμο βρηκα ελαστικα να αντικαταστησω τα Continental Crosscontact LX 2.

Ειναι τα  Falken WILDPEAK A/T AT3WA 235/55R18 104H XL. Μονο αυτη η διασταση ταιριαζει με την ζαντα που εχω.

Ειναι και all season λαστιχο αλλα και all terrain για να μην χασω και την εκτος δρομου ευχαριστηση. Εχει σημανσεις (3PMSF) και M+S.

Απο reviews  που ειδα ειναι πολυ καλο λαστιχο και για ασφαλτο που θελω αλλα και πολυ καλυτερο απο αυτο που εχω στο εκτος δρομου κομματι.

Το κοστος ειναι 570 ευρω η τετραδα. Ιδιο περιπου κοστος με αυτα που φοραω.

Ειναι σαφως ανωτερο το Falken στα ιδια χρηματα.

Αν υπαρχει καποιος που τα εχει δοκιμασει ας μου απαντησει.

Ευπροσδεκτη καθε αποψη.

Δεν βρηκα την αναλογια του ελαστικου στο κομματι on-off road ποσο ειναι. Γνωριζει κανενας ?

Στα Continental που εχω ξερω οτι ειναι 80/20.

Τα Falken απο το πελμα που εχουν πρεπει να ειναι σαφως περισσοτερο το εκτος δρομου.

 

Edited by ChrisFromGreece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχτές (Δ 20/12) ανεβαίνοντας στο ΧΚΠ είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω ουσιαστικά τα Bridgestone Blizzak LM 005  που είχα αγοράσει πέρσι. Τα φοράω σε μικρο-μεσαίο, μπροστοκίνητο αυτοκίνητο των 1100κιλών. Διάσταση 195/55 R16. Τιμή ελαστικού το 2020 για την διάσταση αυτή ήταν €460. Τα έχω μόνιμα σε 4 μεταχειρισμένες αυθεντικές ζάντες αλουμινίου.

 Όσοι ανέβηκαν εχτές θα διαπίστωσαν ότι ο δρόμος από τον Σκαμνό μέχρι και το χιονοδρομικό δεν είχε καθαριστεί και ήταν σαν οργωμένο χωράφι. Σε πολλά σημεία είχε πολύ βαθιές αυλακώσεις από προηγούμενες διελεύσεις που δεν μπορούσες να αποφύγεις. Με ανέβασαν και κατέβασαν χωρίς θέμα αλλά με μικρή ταχύτητα (20 – 25χλμ/ώρα).

Γενικά έχω σχηματίσει την καλύτερη εντύπωση για το συγκεκριμένο ελαστικό, γιατί είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω σε όλες τις συνθήκες (βροχή, λεπτό στρώμα χιονιού και το χθεσινό!). Είναι αθόρυβο, έχει οικονομία καυσίμου και δίνει μια τεράστια αίσθηση ασφάλειας.

Το βουλκανιζατέρ της γειτονιάς με χρεώνει €5 για την αλλαγή, οπότε τα χρησιμοποιώ μόνο όταν ανεβαίνω πάνω ή για λίγες ημέρες και μόνο αν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές. Διατηρώ ημερολόγιο με τα χιλιόμετρα που διανύω με αυτά, τις θερμοκρασίες στο σπίτι, στην εθνική και στο βουνό. Αποθήκευση είναι μέσα στο σπίτι σε σκοτεινό δωμάτιο με μικρές διακυμάνσεις θερμοκρασίας και υγρασίας.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα απο πολυ ψαξιμο στο ιντερνετ σε forum σχετικα με ελαστικα για SUV και 4χ4 οχηματα αλλα και σε site με reviews παρομοια αποφασισα και εβαλα τα Yokohama Geolandar A/T G015. Ενα ελαστικο και για εκτος δρομου διαδρομες με ενισχυμενα πλαινα για κοψιματα απο πετρες. Ενα ελαστικο που το φορανε σε οχηματα 4χ4 αλλα και SUV.

Η εταιρεια το εχει σαν 50/50 χρηση δλδ 50 ασφαλτο και 50 off road αλλα στο forum των 4χ4 το θεωρουνε πιο πολυ 60/40.

Εβαλα το συγκεκριμενο γιατι μενω μονιμα στην Ευβοια και ως γνωστο η επαρχια εχει αρκετες χωματινες διαδρομες ως ποτε ενα ασφαλτινο η ενα χιονολαστιχο σκετο δεν θα ηταν καταλληλο για την χρηση που ηθελα.

Αλλοστε περισυ ειχαμε 50-60 ποντους χιονι ως ποτε δεν χρειαζεται να παω σε καποιο χιονοδρομικο κεντρο ειδικα για να να χρησιμοποιησω μονο χιονολαστιχα.

Το συγκεκριμενο ελαστικο εχει και το συμβολο της χιονονιφαδας το οποιο σε δοκιμες σε πατημενο η απατητο χιονι τα πηγε πολυ καλα αλλοστε ειναι all terrain ελαστικο. Καποιοι  Ρωσσοι με 4χ4 στο youtube μαλιστα τα ειχαν δοκιμασει και σε παγωμενο οδωστρωμα...!!!...και δεν κολλησαν.

Ειναι σχετικα αθορυβο στην ασφαλτο παρολο τον all terrain πελμα του κι εχει πολυ καλο κρατημα και στην βροχη.

Στις δικες μου διαστασεις 225/55 r18 κοστισε 500 ευρω με την τοποθετηση. Παντως σε δοκιμη που εκανα σε λασπες και χωμα αποδειξε το ποσο πολυ καλη προσφυση εχει.Βοηθαει και το γεγονος οτι διαθετει συστημα all grip για διαφορα ειδη εδαφους το αμαξι παρολο μπροστοκινητο.

Μενει τωρα να το δοκιμασω και στο χιονι με μια βολτα στην Στενη Ευβοιας που ηδη το εχει στρωσει.

 

18568470_0_z.jpg.59161df9b3035d3d2af4f7be602db2a4.jpg

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους θα ήθελα την γνώμη σας σε all season vs winter από ΔΕΚ έως Μάρτιο, μετά θα έχω καλοκαιρινό.

Αμαξι:suv μπροστά κίνηση μόνο με κάτι ηλεκτρονικά ανάλογα το τερέν (να είχαμε να λέμε δεν έχω δει καμία τρελή διαφορά, αλλάζει λίγο τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο κινητήρας κ το κιβώτιο )

Ζω ήπειρο κ συγκεκριμένα Αρτα, όποτε στην περιοχή μου δεν έχει καθόλου χιόνι αλλά θα βρεθώ αρκετές φορές στον ορεινό όγκο για εκδρομές, επίσης 15 μέρες θα πάω  σε κάποιο χιονοδρομικό η σε περιοχή με υψόμετρο. Επισης οι κακά συντηρημένοι κ ο κακος εκχιονισμός των δρόμων στην Ελλάδα με κάνουν να σκέφτομαι ένα διαφορετικό λάστιχο.

ζουσα στο εξωτερικό για χρόνια όπου κ φορούσα χειμερινό από Νοεμ έως απρ σχεδόν κ ξέρω τι προσφέρει αυτό που δε ξέρω είναι αν Ελλάδα λόγο πιο υψηλών θερμοκρασιών κ ελαφριάς σχετικής χιονόπτωσης ένα all season θα έκανε τίμια δουλειά για τις 4-5 φορές που θα το χρειαστώ πραγματικά. (Θα μπορούσα να πάω σε conti που το all season τους είναι πιο winter biased ) 
Για αλυσίδες κ πανιά δεν, φέτος το σκέφτηκα κ είπα ας δοκιμάσω το autosock αλλά δεν είναι για σοβαρή χρήση όπως το είδα, ειδικά σε μεγάλο λάστιχο, καταρχάς το βάλε βγάλε θέλει κόπο, σε ένα μικρό λάστιχο ισωσ Είναι 5 λεπτά στο δικό που δεν είναι δυστυχώς, άσε κ το βρες άσφαλτο κ πήγαινε με 20 μη σου σκιστεί γιατί ίσως στο επόμενο χιλιόμετρο βρεις χιόνι … κλασική αλυσίδα παρεμφερές θέματα.
 

απο άποψη τιμής δεν με απασχολεί, η ασφάλεια έχει προτεραιότητα κ με βάση τα χιλιόμετρα που κάνω ένα καλοκαιρινό θα πρέπει να το αλλάζω ανά 3 χρόνια όποτε φέρνοντας ένα δεύτερο λάστιχο για χειμώνα θα πάω το καλοκαιρινό σε 4ετια όπου κ θα απόσβεση ένα ποσό. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, GS_Lef said:

Καλησπέρα σε όλους θα ήθελα την γνώμη σας σε all season vs winter από ΔΕΚ έως Μάρτιο, μετά θα έχω καλοκαιρινό.

Αμαξι:suv μπροστά κίνηση μόνο με κάτι ηλεκτρονικά ανάλογα το τερέν (να είχαμε να λέμε δεν έχω δει καμία τρελή διαφορά, αλλάζει λίγο τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο κινητήρας κ το κιβώτιο )

Ζω ήπειρο κ συγκεκριμένα Αρτα, όποτε στην περιοχή μου δεν έχει καθόλου χιόνι αλλά θα βρεθώ αρκετές φορές στον ορεινό όγκο για εκδρομές, επίσης 15 μέρες θα πάω  σε κάποιο χιονοδρομικό η σε περιοχή με υψόμετρο. Επισης οι κακά συντηρημένοι κ ο κακος εκχιονισμός των δρόμων στην Ελλάδα με κάνουν να σκέφτομαι ένα διαφορετικό λάστιχο.

ζουσα στο εξωτερικό για χρόνια όπου κ φορούσα χειμερινό από Νοεμ έως απρ σχεδόν κ ξέρω τι προσφέρει αυτό που δε ξέρω είναι αν Ελλάδα λόγο πιο υψηλών θερμοκρασιών κ ελαφριάς σχετικής χιονόπτωσης ένα all season θα έκανε τίμια δουλειά για τις 4-5 φορές που θα το χρειαστώ πραγματικά. (Θα μπορούσα να πάω σε conti που το all season τους είναι πιο winter biased ) 
Για αλυσίδες κ πανιά δεν, φέτος το σκέφτηκα κ είπα ας δοκιμάσω το autosock αλλά δεν είναι για σοβαρή χρήση όπως το είδα, ειδικά σε μεγάλο λάστιχο, καταρχάς το βάλε βγάλε θέλει κόπο, σε ένα μικρό λάστιχο ισωσ Είναι 5 λεπτά στο δικό που δεν είναι δυστυχώς, άσε κ το βρες άσφαλτο κ πήγαινε με 20 μη σου σκιστεί γιατί ίσως στο επόμενο χιλιόμετρο βρεις χιόνι … κλασική αλυσίδα παρεμφερές θέματα.
 

απο άποψη τιμής δεν με απασχολεί, η ασφάλεια έχει προτεραιότητα κ με βάση τα χιλιόμετρα που κάνω ένα καλοκαιρινό θα πρέπει να το αλλάζω ανά 3 χρόνια όποτε φέρνοντας ένα δεύτερο λάστιχο για χειμώνα θα πάω το καλοκαιρινό σε 4ετια όπου κ θα απόσβεση ένα ποσό. 

Γεια σου φιλε.

Η αποψη μου οπως τα περιγραφεις η λυση 2 τυπων ελαστικων αναλογα την εποχη και το βγαλε-βαλε δεν ειναι πρακτικο.

Θα σου προτεινα επειδη ζεις επαρχια οπως κι εγω και οι δρομοι δεν ειναι και οι καλυτεροι ενα πιο αντοχης ελαστικο. Γενικα υπαρχουν τυποι αναλογα με το τεραιν που κυκλοφορεις. Ενα ελαστικο All terrain θα ηταν προτιμοτερο. Υπαρχουν ελαστικα με το σημα της χιονονιφαδας τα οποια ειναι και για χρηση σε χιονια αλλα και η χρηση τους τους καλοκαιρινους μηνες χωρις να φθειρονται οπως τα χειμερινα.

Οι αναλογια στα all terrain ελαστικα για την χρηση σε ασφαλτο και χωμα ξεκιναει απο το 90/10(το πρωτο ειναι για χρηση σε ασφαλτο και το δευτερο για το χωμα)που συνηθως ειναι τα all season ελαστικα, επειτα παμε σε αναλογια 65/35 (Michelin Lattitude Cross) ενα ελαστικο απο τα καλυτερα Α/Τ (all terrain) για χρηση και σε χιονισμενους δρομους παρολο που θεωρειται καλοκαιρινο..!!! Το βαζουν πολλοι που εχουν καποια 4χ4(Suzuki Vitara, Dacia Duster). Μετα παμε σε αναλογια 60/40 που ειναι για πιο offroad χρηση, επειτα σε 50/50 και μετα παμε σε πιο extreme ελαστικα με αναλογιες 40/60, 20/80 που ειναιι πιο πολυ για μεγαλα αγροτικα και Jeep που η χρηση τους ειναι για χωμα επι το πλειστον παρα για ασφαλτο.

Εγω επελεξα να βαλω τα Yokohama A/T Geolandar G015 ενα λαστιχο 60/40 με το σημα  της χιονονιφαδας που ειναι πολυ καλο στην ασφαλτο αλλα και σε χωματοδρομους η λασπωμενους η χιονισμενους δρομους.

Τωρα που ειχα απεξω απο το σπιτι 50 ποντους χιονι δεν ειχα κανενα θεμα προσφυσης και το αυτοκινητο ανοιγε τον δρομο αφου  ηταν απατητος ο δρομος με υποστρωμα χωμα και το καλοκαιρι αντεχει το καυτο οδοστρωμα χωρις να επηρεαζεται η συνθεση του ελαστικου και η προσφυση του.

Η επιλογη παντως ειναι καθαρα προσωπικη υποθεση γιατι ο καθε οδηγος εχει διαφορετικες αναγκες απο ενα ελαστικο.

 

Edited by ChrisFromGreece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από την στιγμή που θα αλλάζεις λάστιχα χειμώνα καλοκαίρι η μόνη λύση είναι χειμερινά. Εάν δεν κινείσαι πολύ σε χώμα δεν χρειάζεσαι all terrain. Κι εγώ επαρχία μένω (Αγρίνιο) κι επειδή κινούμαι πολύ στα βουνά κυρίως για σκι αλλάζω χειμερινά - θερινά και κινούμαι με απόλυτη ασφάλεια. Τώρα αν το ποσοστό των χλμ που κάνεις σε άγριο χώμα είναι μεγάλο αλλάζει το πράγμα.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, yannisnm said:

Από την στιγμή που θα αλλάζεις λάστιχα χειμώνα καλοκαίρι η μόνη λύση είναι χειμερινά. Εάν δεν κινείσαι πολύ σε χώμα δεν χρειάζεσαι all terrain. Κι εγώ επαρχία μένω (Αγρίνιο) κι επειδή κινούμαι πολύ στα βουνά κυρίως για σκι αλλάζω χειμερινά - θερινά και κινούμαι με απόλυτη ασφάλεια. Τώρα αν το ποσοστό των χλμ που κάνεις σε άγριο χώμα είναι μεγάλο αλλάζει το πράγμα.

Στο πολυ χιονι ουτε τα απλα χειμερινα δεν κανουν και πολλα πραγματα. Τα μονα που ειναι τα πιο σιγουρα ειναι τα χειμερινα με καρφια τα οποια ομως απαγορευονται στην δικη μας χωρα .Η λυση ειναι οι αλυσιδες μονο σε τετοιες καταστασεις οπως αυτη που ειχαμε προσφατα και στην Αθηνα.

Ακομα κι αυτοι με τετρακινητα κολλησαν...!!!

Ενω τα all terrain λογω αλλης σχεδιασης πελματος μπορουν πιο ανετα χωρις αλυσιδες να κινηθουν στο χιονι αλλα και παλι σε ορισμενες περιπτωσεις οπως αυτες  που ζησαμε οι αλυσιδες ειναι μονοδρομος....!!!!

Μετα, με την αλλαγη σε χειμερινα - καλοκαιρινα πρεπει να εχεις κι ενα 2ο ζευγαρι ζαντες με τα χειμερινα το οποιο για μενα προσωπικα το κοστος ειναι μεγαλυτερο απο το να εχεις ενα ζευγαρι ελαστικα που σε καλυπτουν.

Και θα το αναφερω παλι η μονη λυση σε χιονι και παγο ειναι ΜΟΝΟ οι αλυσιδες, Αν ειχαν ΟΛΟΙ ενα ζευγαρι αλυσιδες δεν θα ειχαν κολλησει ουτε στην Αττικη Οδο αλλα ουτε και  στους γυρω δρομους.

Εδω στην Στενη Ευβοιας τα εκχιονιστικα τα μεγαλα αλυσιδες φορανε ΟΧΙ χειμερινα ελαστικα γιατι θα ειχαν κολλησει στο πολυ χιονι και παγο αλλα και της Εθνικης οδου  που φορανε κατι  ελαστικα τρακτερ...!!!

Κατι ξερουν παραπανω.

Edited by ChrisFromGreece
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...