Jump to content

arluben

Χρήστης Forum
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

arluben last won the day on May 5

arluben had the most liked content!

Community Reputation

4 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Νέα μέλη έρχονται όταν βλέπουν κάτι νέο. Η ίδια φαγωμάρα, ξανά και ξανά. Το forum βελτιώθηκε, όμως θέλει κι άλλη βελτίωση, κυρίως για αυτό που ψάχνει κάποιος σκιερ στην Ελλάδα, που δεν είναι η γκρίνια για τον Παρνασσό.
  2. Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο ενδεχόμενο τεχνητής χιόνωσης. Καταρχήν εσύ αν εκπροσωπούσες οποιαδήποτε εταιρεία, θα δημοσίευες μελέτες τις οποίες έχεις πληρώσει; Ή μήπως θα δημοσίευες ή θα μοίραζες στον πρώτο τυχόντα τις μελέτες που κάνεις για επαγγελματικούς λόγους; Εδώ τα αρχεία της πολεοδομίας για το σπίτι σου που θεωρητικά είναι δημόσια έγγραφα, δεν μπορώ εγώ (ή κάποιος άλλος) να πάω να τα πάρω από την πολεοδομία δίχως να έχω έννομο συμφέρον. Παρόλα αυτά, είναι εύκολο να συλλέξεις πάρα πολλά στοιχεία από το ίντερνετ, αλλά και από την κοινή λογική. Δεν χρειάζεσαι μελέτη εφαρμογής, για να κάνεις μια γενική προσέγγιση στο θεμα τεχνητή χιόνωση στον Παρνασσό. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι ο Παρνασσός είναι ένα σουρωτήρι. Το νερό που πέφτει στα μεγάλα υψόμετρα το απορροφά. Στα περισσότερα βουνά ή σε άλλα χιονοδρομικά (πχ αν πας στις Άλπεις όπου θα βρεις πάρα πολλά παραδείγματα), θα δεις πολλά επιφανειακά νερά, λιμνάζοντα ή να τρέχουν, και δεν μιλάμε απλώς για ρυάκια. Εδώ στον Παρνασσό πρέπει να πας σε πολύ χαμηλά υψόμετρα για να δεις νερά. Άρα στην ευρύτερη περιοχή του χιονοδρομικού ούτε εύκολα βρίσκεις ικανοποιητικές ποσότητες νερού που απαιτούνται για να παράξεις τεχνητό χιόνι, ούτε εύκολα μπορείς να το αποθηκεύσεις. Στο εξωτερικό, τις τεχνητές λίμνες από όπου προμηθεύονται το νερό για τεχνητό χιόνι, φροντίζουν να τις κάνουν σε σημαία όπου υπάρχουν τρεχούμενα ρυάκια, ώστε να έρχεται νερό με φυσική ροή, μειώνοντας κατά το δυνατόν τις ανάγκες μεταφοράς νερού από μακρυά. Αυτό σημαίνει ότι θεωρητικά μαζεύεις και το νερό που ήδη χρησιμοποίησες για να κάνεις το τεχνητό χιόνι που ήδη έφτιαξες και λιώνει, "ανακυκλώνοντας" το. Επίσης θα ήθελες να κάνεις τους ταμιευτήρες σε θέσεις όπου υπάρχουν προϋποθέσεις στεγανότητας του εδάφους, δηλαδή σε σημεία που ήδη βρίσκεις λιμνάζοντα νερά. Αν ρωτήσεις το ΑΙ, θα πάρεις την απάντηση: Τα πετρώματα του Παρνασσού, τα οποία αποτελούνται κυρίως από ασβεστόλιθους και δολομίτες της ζώνης Παρνασσού (άνω Τριαδικού-Ιουρασικού), δεν θεωρούνται στεγανά. Αντίθετα, είναι έντονα καρστικοποιημένα (διαπερατά), γεγονός που επιτρέπει στο νερό της βροχής και του χιονιού να εισχωρεί βαθιά στο εσωτερικό του βουνού, δημιουργώντας υπόγειες διαδρομές, πηγές και σπήλαια, αντί να παραμένει στην επιφάνεια. Γεωλογική Σύσταση: Κυριαρχούν τα ανθρακικά πετρώματα. Υδρογεωλογία: Η υψηλή διαπερατότητα των ασβεστολίθων καθιστά το βουνό έναν τεράστιο υδροφόρο ορίζοντα που τροφοδοτεί πηγές στις χαμηλότερες περιοχές. Δηλαδή, ακόμα και αν κάνεις μια στεγανοποίηση άνω των 2000 μέτρων (που θα ήθελες στον Παρνασσό), θα πρέπει να κουβαλήσεις μερικές χιλιάδες φορτηγά με χώμα από την πεδιάδα ψηλά στο βουνό. Και μηχανήματα για την συμπίεση της επιχωμάτωσης για την στεγανοποίηση της. Και σωληνώσεις σε όλο το βουνό (αρκετών χιλιομέτρων) για να ανεβάσεις το νερό από πολύ χαμηλά (πχ από Αγόριανη). Αυτό, πολύ πιθανό (πέραν του κόστους), να αλλοιώσει και την φυσική διαδρομή του νερού, αφού αυτό που θα μαζεύεις από χαμηλά (στην τοποθεσία που θεωρείς πιο πρόσφορη), δεν ξέρεις από που έρχεται. Πιθανώς να το ανεβάζεις σε άλλη υδρολογική λεκάνη και μετά να πηγαίνει προς άλλη κατεύθυνση. Όμως υπάρχουν πάρα πολλοί προβληματισμοί ακόμα που θα πρέπει να αντιμετωπίσεις. Συνήθως ο λόγος που δεν έχει χιόνι ο Παρνασσός, δεν είναι διότι κάνει κρύο "στεγνό", αλλά γιατί δεν έχει θερμοκρασίες καλές. Δηλαδή, ακόμα και αν με έναν μαγικό τρόπο έριχνες πολύ φερτό χιόνι στα 1950 μέσα Δεκεμβρίου, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να σου ρίξει μια βροχή και όλο το εγχείρημα να πάει στράφι. Το έχουμε δει το έργο αρκετές φορές. Παράλληλα, αυτή την ποσότητα χιονιού που θα γίνει νερό θα την ρουφήξει το έδαφος και δεν θα τρέχει σε κάποιο ρυάκι για να μπορέσεις να την μαζέψεις για να την ξανακάνεις χιόνι όταν θα ξανακάνει κρύο, εκτός και αν στεγανοποιήσεις ταυτόχρονα όλη την έκταση των πιστών του χιονοδρομικού..... Δηλαδή οδηγούμαστε σε μη ορθολογικές λύσεις. Αντί για αυτό, καλύτερα φτιάξε στον Λυκαβητό μια κλειστή πίστα με ψύξη, να μην τρέχουμε στο Ντουμπάι ή σε παγετώνες καλοκαιριάτικα, ούτε μακρυά από το σπίτι μας..... και να κάνουμε 365/365, όλες τις ώρες, δίχως ομίχλες κλπ. Ενώ θα ήταν πολύ πιο σίγουρο τα χρήματα αυτά να τα δώσεις για να ανεβάσεις το κέντρο βάρους του χιονοδρομικού ψηλότερα, όπου ξέρουμε ότι έχει πολύ περισσότερο και ποιοτικότερο χιόνι για σημαντικά μεγαλύτερη χρονική περίοδο. Επίσης, όποιον ταμιευτήρα και να φτιάξεις, θα έχεις σημαντικά θέματα εξάτμισης. ΕΠΙΣΗΣ: 1)Απαιτούμενη ποσότητα: Για την παραγωγή 1 κυβικού μέτρου (\(1\ m^3\)) τεχνητού χιονιού, απαιτούνται περίπου 400 έως 500 λίτρα νερού (δηλαδή \(0,4 - 0,5\ m^3\) νερού). Απόδοση: Γενικά, \(1\ m^3\) νερού μπορεί να παράγει περίπου \(2,5\ m^3\) τεχνητού χιονιού, ανάλογα με τον τύπο του κανονιού και τις συνθήκες. Συνολική κάλυψη: Για την κάλυψη 1 εκταρίου (10 στρέμματα) πλαγιάς με χιόνι πάχους 30 εκατοστών, απαιτούνται περίπου \(1.000\ m^3\) νερού 2)Κόστος ανά κυβικό: Το κόστος παραγωγής \(1\ m^3\) χιονιού εκτιμάται διεθνώς μεταξύ 3,5 και 5 ευρώ. Παράγοντες κόστους: Το κόστος αυτό περιλαμβάνει ενέργεια για τα κανόνια (ανεμιστήρες), αντλιοστάσια, συμπιεσμένο αέρα και συντήρηση Για να ρίξεις 30 εκατοστά χιονιού στον Περικλή (και μόνο εκεί), σε ένα πλάτος περίπου 30 μέτρων (όχι αρκετό αν σκεφτείς ότι πρέπει να καλύψεις και τον διάδρομο ανάβασης του συρόμενου λιφτ) θα χρειαστείς να κάνεις χιόνι περίπου 2.000 κυβικά αποταμιευμένου νερού, με κόστος λειτουργίας τάξεως 10000€ (δεν βάζουμε κόστος εγκατάστασης και μεταφορας του νερού από Αγόριανη ή από αλλού, ή το πως θα φτάνεις εκεί με τα σκι αν δεν έχει το βουνό χιόνι, μιλάμε μόνο για το αν έχεις το νερό και πατήσεις το κουμπί να γίνει χιόνι όταν κάνει κρύο). Για να σου κρατήσει πόσο καιρό; Και με το πετρώδες ανάγλυφο, αν δεν έχει ήδη χιονίσει, 30 εκατοστά είναι αρκετά; Άρα αυτή την διαδικασία πρέπει να την επαναλαμβάνεις τακτικά. Εναλλακτικά: Συμπερασματικά, τα πράγματα για τεχνητό χιόνι στον Παρνασσό έχουν περισσότερες δυσκολίες από τον μέσο όρο των περιπτώσεων όπου αυτή εφαρμόζεται και τα πράγματα μάλλον είναι δύσκολα!
×
×
  • Create New...