Jump to content
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
kangoogr

Cross Country Skis

Recommended Posts

Καλησπέρα,

βρήκα στην αποθήκη μου κάτι πέδιλα καινούργια για cross-country της Pale, wax less με fish scale για να μην γρυστράνε προς τα πίσω και είπα μπας τα φτιάξω. Είναι του παλιού στυλ με της μύτες προς τα πάνω όχι σαν ττου σημερινού στυλ.

 

Ξέρετε κανένα κατάστημα να πουλάει δέστρες και μπότες για cross-country??

 

Αξίζει τον κόπο να ασχοληθώ να τα φτιάξω?

 

Ευχαριστώ

 

 

**

Edited by kangoogr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εχουν δεστρες απανω; Μπορεις να βαλεις μια φωτο;

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για μαγαζί που να έχει εμπειρία σε cross country αγαπητέ φίλε πρέπει να ψάξεις μόνο στη Β. Ελλάδα. Δες στη Νάουσα στον Μάντσιο ή στο Λεφούση και σίγουρα στη Δράμα στον Τσακίρη (που είναι και χρόνια τώρα ο πρωταθλητής της Ελλάδας στο δίαθλο). Άλλες πιθανότητες να βρεις ανταπόκριση, στα μαγαζιά του Μετσόβου.

Δυστυχώς το άθλημα είναι πολύ περιορισμένο στη χώρα και αναπτύσσεται κυρίως σε 3 περιοχές, Νάουσα, Μέτσοβο και Δράμα.

 

Μια τελευταία ελπίδα είναι το μαγαζί του Κλαουδάτου στο Μαρούσι, νομίζω οτι πέρα από ορειβατικά σκι πήρε το μάτι μου και κάποια σκι αντοχής.

Πάρε τηλ. να μάθεις (210 5781880).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατακαινουρια ειναι! :unsure:

 

Θα χρειαστει να ψαξεις, οπως σου ειπαν στη Β. Ελλαδα. Το 02 εψαχνα εγω και τελικα κατεληξα να γραψω τον μειρακα στον ΕΟΣ Αχαρνων για να μας δωσουν ολο το σετ εξοπλισμου.

 

Μπορεις να παραγγειλεις ο,τι σου χρειαζεται απο τον σπορτη το Γερμανο, ακομα και απο το e-Bay.

 

Κατ'αρχην ομως, να δεις αν σου κανουν τα πεδιλα απο πλευρας μηκους, σκληροτητας.

 

Αυτα τα πεδιλα πρεπει να ειναι λιγο (εως πολυ δηλ. μεχρι και 30 εκ) ψηλοτερα απο σενα.

 

Για σκληροτητα, βαλτα στο πατωμα και βαλε μια κολλα χαρτι κατω απο το ψηλοτερο σημειο του camber. Εκει θα μπει η μυτη της δεστρας. Ανεβα απανω και με τα δυο ποδια και βαλε καποιον να τραβηξει σιγα σιγα το χαρτι. Πρεπει να το κανει χωρις αντισταση.

 

Μετα ανεβα μονο στο ενα πεδιλο (με το αλλο ποδι στον αερα και το χαρτι κατω απο το σκι). Δεν θα πρεπει να μπορει να τραβηξει το χαρτ με ολο το βαρος σου στο ενα πεδιλο.

 

Αν δεν μπορει να τραβηξει το χαρτι οταν μοιραζεις το βαρος σου και στα δυο πεδιλα, τα πεδιλα ειναι πολυ μαλακα για σενα και θα σε κουρασουν πολυ γιατι δεν θα εχεις glide.

 

Αν μπορεις να τραβηξεις το χαρτι με ΟΛΟ το βαρος σε ενα πεδιλο, τα πεδιλα ειναι πολυ σκληρα για σενα και δεν θα γραπωνουν στο kick (και στις ανηφορες να'ουμ').

 

Αν τα πεδιλα σου κανουν...

 

Εχεις 3 επιλογες για δεστρα.

 

α) Την κλασσικη 3πινη. Εχει 3 καρφια και ενα συρμα σαν ποντικοπαγιδα. Η αντιστοιχη μποτα εχει ενα ρυγχος μπροστα με 3 τρυπες. Η ποντικοπαγιδα πιανει το ρυγχος. Ειναι το παλιοτερο συστημα. Το μειονεκτημα του ειναι οτι παινει παγο στη φτερνα (εχει μια υποδοχη με 4 καρφια και δεν δουλευει καλα) και η ποντικοπαγιδα δεν δουλευει καλα αμα στραβωσει (λιγο). Εχω παρει μια τετοια δεστρα στο χερι 5 μιλια απο το σημειο τερματισμου και ταλαιπωρηθηκα παρα πολυ γιατι δεν μπορουσα να περπατησω στο χιονι (χωνομουνα μεσα μεχρι τους μηρους). Τελικα γυρισα πισω με 1 σκι, κανοντας ...πατινι με το ελευθερο ποδι.

 

β) ΝΝΝ (New Nordic Norm). Η πιο κοινη δεστρα, η μποτα εχει μια μικρη μπαρα ενσωματομενη στη μυτη της και μπαινει σε ενα ειδικο αυλακι που κλεινει αυτοματα και ανοιγειειτε πατωντας ενα κουμπακι στη δεστρα, ειτε σηκωνοντας μια ασφαλεια. Η δεστρα εχει δυο μακριες προεξοχες υψους 2-3 μμ κατα τον διαμηκη αξονα του πεδιλου. Η μποτα εχει τα αντιστοιχα αυλακια. Οταν πατας την μποτα πανω στο σκι, αυτα κομπλαρουν και σου δινουν πακτωση κατα τον εγκαρσιο αξονα του πεδιλου (οταν κανεις φρενα με V).

 

γ) SNS (Salomon Nordic System) Ειναι μια παραλαγη της ΝΝΝ και η αγαπημενη μου. Εκτος απο Salomon μποτες, λιγοι κατασκευαστες φτιαχνουν μποτες για SNS.

 

Αλλα...

 

Αντι για δυο λεπτες προεξοχες, εχει μια φαρδια προεξοχη (φαρδους 1 εκ περιπου) και αντιστοιχη αυλακωση στη μποτα. Δεν πιανει ποτε παγο και εχει καλυτερη πακτωση σε εγκαρσια φορτια.

 

Μποτες θα παρεις στο νουμερο σου, συμβατες με το συστημα δεστρας που θα διαλεξεις.

 

Τα μπατον πρεπει να ειναι μακρυα. Αν εισαι ενα στασει, βαζεις το μπατον διπλα στη μεση της πατουσας σου. Με το σωστο μηκος, το χερι σου πρεπει να ειναι (σχεδον) τελειως εκτεταμενο και οριζοντιο. Τα δικα μου ειναι 140 εκ για να καταλαβεις :blink:

 

Καλες αγορες.

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporty ο γερμανός ποιός είναι

Camber τι είναι? Η έναρξη της κοιλότητας

 

επίσης είμαι 175 69 κιλά.

 

Ειδικότερα για την σκληρότητα αν το κατάλαβα με ισομερή κατάτακη του βάρους και στα δύο πέδιλα το χαρτί θα πρέπει να μπορεί να τραβηχτεί και με κατανομή βάρους σε ένα πέδιλο να μην μπορεί να τραβηχτεί.

 

 

 

Δεν υπάρχει κάποιο κατάστημα να τα στείλω να τα μοντάρουν οι ίδιοι?? ή να πάω εγώ?? Για αθήνα τουλάχιστον.

 

 

 

**Για φυσική κατασταση σε χαλαρή φάση δηλαδή έλεγα να τα χρησιμοποιήσω.

Και τελικά αξίζει να τα φτιάξω ή είναι πολύ παλιά και ξεπερασμένα??

Edited by kangoogr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sporty ο γερμανός ποιός είναι

 

www.sport-conrad.com

 

Camber τι είναι? Η έναρξη της κοιλότητας

 

Βαζεις το σκι στο πατωμα και το κοιτας απο το πλαϊ. Στη μεση κανει μια καμπουριτσα... το camber! ;)

 

επίσης είμαι 175 69 κιλά.

 

Ειδικότερα για την σκληρότητα αν το κατάλαβα με ισομερή κατάτακη του βάρους και στα δύο πέδιλα το χαρτί θα πρέπει να μπορεί να τραβηχτεί και με κατανομή βάρους σε ένα πέδιλο να μην μπορεί να τραβηχτεί.

 

Αν ειναι κοντα στα δυο μετρα θα ειναι μια χαρα...Αλλα και στο υψος σου να ειναι, εισαι αρκετα ελαφρυς. Για τα τεστ...Σωστα!

 

Αν πετυχαινουν, εισαι οκ! ;)

 

 

 

Δεν υπάρχει κάποιο κατάστημα να τα στείλω να τα μοντάρουν οι ίδιοι?? ή να πάω εγώ?? Για αθήνα τουλάχιστον.

 

Οχι...απ'οσο ξερω. Τωρα το μονταρισμα δεν ειναι δυσκολο, ολο και καποιος επαγγελματιας που ξερω θα προθυμοποιηθει να βοηθησει... :unsure:

 

**Για φυσική κατασταση σε χαλαρή φάση δηλαδή έλεγα να τα χρησιμοποιήσω.

Και τελικά αξίζει να τα φτιάξω ή είναι πολύ παλιά και ξεπερασμένα??

 

Ειναι για cross country classic. Δεν εχουν αλλαξει και στους αγωνες ακομα τα βλεπεις. Οχι για skating. Αυτα ειναι αλλα, πιο κοντα, χωρις (πολυ) camber (μπορει και καθολου). Μια χαρα ειναι! :blink:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

THX Makis Για όλες τις απαντήσεις.

Εσύ ασχολήσε και με cross-country?

 

Επίσης το fish scale που έχει βοηθάει στην αποφυγή ολίσθησης προς τα πίσω και έιναι waxless?? Πρέπει να είναι γύρω στο 1.:unsure:

 

Ερώτηση : Μόνο σε πατημένες πίστες/ειδικές (με αυλάκι) για cross country με διαδρομο μπορώ να τα δουλέψω ή και γενικά και σε χιονοδιαδρόμους ψιλοπατημένους αλλά χωρίς αυλάκι?

Edited by kangoogr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάκη ας υποθέσουμε ότι αγοράζω ορειβατικά πέδιλα (γιατί ψήνομαι), που μπορώ να τους κάνω χρήση; Στα Καλάβρυτα ή στο Μαίναλο π.χ. ενδείκνυται να ανεβαίνω τις πίστες με ορειβατικό σκι για να τις κατέβω μετά αποφεύγοντας έτσι τις ουρές;

Share this post


Link to post
Share on other sites
THX Makis Για όλες τις απαντήσεις.

Εσύ ασχολήσε και με cross-country?

 

Απο τα 26 μου μεχρι τα 46 μου :unsure: μεταξυ των οποιων η περιοδος 41-46 ηταν στη Νορβηγια που ειναι αποκλειστικα για XC! :blink:

 

Επίσης το fish scale που έχει βοηθάει στην αποφυγή ολίσθησης προς τα πίσω και έιναι waxless?? Πρέπει να είναι γύρω στο 1.80

 

Ακριβως! Waxless! Ανεβαινουν και μπλε ανηφορες! Κουραγιο και πνευμονια να 'χεις...

 

Ερώτηση : Μόνο σε πατημένες πίστες/ειδικές (με αυλάκι) για cross country με διαδρομο μπορώ να τα δουλέψω ή και γενικά και σε χιονοδιαδρόμους ψιλοπατημένους αλλά χωρίς αυλάκι?

 

Αν δεν βουλιαζεις πανω απο 3-5 ποντους στο χιονι κανεις! Δεν χρειαζονται αυλακια (αν και βολευουν αν υπαρχουν). Στη Νορβηγια καναμε σε μονοπατια που τα ειχαν τσαλαπατησει εκατονταδες Νορβηγοι και τα ειχαν κανει 'πιστες'... :D

 

Το κυριωτερο προβλημα για XC στην Ελλαδα ειναι οτι το χιονι ειναι σε υψομετρο και ο αερας αραιος... ;) Πρεπει να εχεις πνευμονια και να φτιαξεις τεχνικη και φυσικη κατασταση.

 

Παντως το να περνας μεσα απο το δασος, κοντα σε ποταμια με εκπληκτικες θέες, ειναι μαγικο. Οταν παω στην Αμερικη, αν το σηκωνει η περιοχη που θα μενω θα ξανακανω! Θα μαθω και skating καλο! ;)

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

 

@Maestros: Αν και δεν κανω ορειβατικο, δεν βλεπω κανενα προβλημα, αλλο απο το οτι θα σου βγει το λαδι... :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ελα ρε μαεστρο δεν χρειαζεται να πας μακρυα

ανεβα στον ατυγετο και κατεβα ..εχει κατι πλαγιες τρελα σκετη...!


DALTONS POW ROBBERY.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρήστο θα πάρουμε ορειβατικά πέδιλα και θα κάνουμε πριβε χιονοδρομικό στον Ταϋγετο :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

οχι θα παρουμε-θα παρεις και εμενα θα με τραβας στην ανηφορα ετσι ωστε να κανω μονο την καταβαση :P:angry:;):(


DALTONS POW ROBBERY.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@makisM

 

Wow what a post.. Crash course in xc!

Could I ask please if the same rules apply for back country type of skis. Like the wider rocker ones. Am thinking of some K2 (rocker, 102 at the waist) with marker baron binds. These get the skins of course underneath to walk and the binding locks in the back. But do indeed to get them longer or shorter than my height (183cm-73kg)?

 

Thank you for reply in advance

 

And also hello to everybody since this is my first post!


Slide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@makisM

 

Wow what a post.. Crash course in xc!

Could I ask please if the same rules apply for back country type of skis. Like the wider rocker ones. Am thinking of some K2 (rocker, 102 at the waist) with marker baron binds. These get the skins of course underneath to walk and the binding locks in the back. But do indeed to get them longer or shorter than my height (183cm-73kg)?

 

Thank you for reply in advance

 

And also hello to everybody since this is my first post!

ισως να πρέπει να γράψεις στο SKI το άθλημα και με κάποιο ανάλογο τίτλο

για αυτά τα πέδιλα-υπάρχουν πολλοί που κάνουν με φαρδιά πέδιλα

αλλά νομίζω ότι εδώ το ποστ σου και η απορία σου είναι χαμένα.. :hope: και θαμένα..


"I would never have imagined that a girl from little ol’ Midland, Ont. would be where I am today.So always dream big…you can make it happen!"(Sarah Burke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@madskier

Thank u, I will have a look at that thread.


Slide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...