Jump to content
leonidastria

Carving...«Καρβάρισμα» Εις Την Ελληνικήν

Recommended Posts

ΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΠΕΔΙΛΑ ΣΚΙ
για «carve» στροφές, σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους!
Από το Μίλτο Χειμωνίδη , προπονητή αλπικού σκι
( εκδόθηκε το 2011 στο περιοδικό white sport luxury)

 

Πολλοί φίλοι μου λάτρεις του σκι, αλλά και αθλητές, μου κάνουν συχνά ερωτήσεις που αφορούν στον εξοπλισμό τους και οι περισσότερες από αυτές έχουν σχέση με τα πέδιλα του σκι. Λίγοι όμως αφιερώνουν χρόνο να ακούσουν τις εξηγήσεις μου «ζωντανά», είτε επειδή εγώ είμαι υπέρ-αναλυτικός (φαφλατάς!), είτε γιατί εκείνοι είναι ανυπόμονοι και έχουν συνηθίσει μόνο στο «fast food».
Είναι γνωστό και γενικώς αποδεκτό πως ο Χρόνος μοιάζει να συρρικνώνεται συνεχώς και μας πιέζει, μας πιέζει, μας πιέζει τόσο πολύ, που συχνά από την πολύ πίεση, καταφέρνουμε να χαλαρώσουμε μόνο εκεί που και ο βασιλιάς πηγαίνει μόνος του… Είναι επίσης γνωστό πως αν τρώμε πολύ fast food ακόμα και εκεί δυσκολευόμαστε να χαλαρώσουμε! Για ποιοτική λοιπόν αξιοποίηση του πολύτιμου χρόνου σας και όσο απολαμβάνετε την απομόνωση των ιδιαιτέρων διαμερισμάτων σας, προτείνω λίγο διάβασμα, που δεν ανήκει στην κατηγορία «fast food»…πρώτα χαλαρώστε και κατόπιν θυμηθείτε:
Το τερπνόν μετά του ωφελίμου!
coke.jpg
Όσον αφορά τα σκι «carving» (πέδιλα τελευταίας τεχνολογίας με σχετικά μικρή «ακτίνα στροφής») και παρόλο που έχει περάσει παραπάνω από δεκαετία από την καθολική τους επικράτηση, το «τοπίο» στην χώρα μας παραμένει ομιχλώδες σαν τα ψηλά χιονισμένα αλπικά βουνά !
Οι περισσότεροι από εσάς, μάλλον θα έχετε συνηθίσει να ακούτε από τους «ειδικούς» του χώρου προτάσεις του στιλ:
-Ά, θα πάρεις την τάδε μάρκα, σε τάδε μήκος και με ακτίνα στροφής όχι μεγαλύτερη από τάδε μέτρα…
Αν λοιπόν είστε από αυτούς που τους ενδιαφέρει να μάθουν πως λειτουργούν αυτά τα σκι, με ποιόν τρόπο στρίβουνε και βρείτε και την υπομονή και «χαλαρότητα» να διαβάσετε τα παρακάτω (στο κατάλληλο πάντα περιβάλλον), θα κατανοήσετε πως συνήθως δεν είναι εύκολο για κάποιον να επιλέξει τα «κατάλληλα» για εσάς πέδιλα. Σίγουρα θα πρέπει και εσείς να συμμετέχετε ενεργά στην επιλογή τους, μια και όπως όλες οι επιλογές στη ζωή μας είναι βασικά θέμα ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Φιλοσοφίας, που θα έπρεπε να βασίζεται πρωτίστως σε ΓΝΩΣΕΙΣ και κατόπιν φυσικά σε ΑΠΟΨΕΙΣ! Απόψεις, που τουλάχιστον να μην αναιρούν τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και τους θεμελιώδεις νόμους της φυσικής…
Για να γίνω περισσότερο κατανοητός θα αναφέρω σχετική πεποίθηση - παράδειγμα προς αποφυγή. Οι παλαιότεροι οδηγοί αυτοκινήτου πίστευαν πως το βαρύ αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό στις στροφές, έχει καλύτερα φρένα και σταματάει ευκολότερα από το ελαφρύ…
Κάτι τέτοιοι μύθοι κυκλοφορούν και στο χώρο του σκι. Προκειμένου να γίνουμε αφενός πιο υποψιασμένοι καταναλωτές και αφετέρου ακόμα καλύτεροι σκιέρ, αφού καλός μάστορας χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία δε γίνεται, ας επιστρατεύσουμε τους skibusters!!!
Ο τίτλος του άρθρου αναφέρει κάτι για «carve», πράγμα που σημαίνει πως βασικά μας ενδιαφέρει το πόσο μπορούν να στρίψουν τα σκι μας χωρίς να πλαγιολισθήσουν (ντεραπάρουν). Άρα εξετάζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους σε σχέση με την ικανότητα τους στις «carve» στροφές. Βγάλτε λοιπόν τα σκι σας από τον τόπο αποθήκευσης και ελέγξτε τα, να δείτε τι είδους πέδιλα έχετε στην κατοχή σας ! Έχουν άραγε την ικανότητα να «καρβάρουνε» ή άδικα παιδεύεστε! Μετά από τα παρακάτω σχόλια, είναι πολύ πιθανό τα αγαπημένα σας πεδιλάκια να μη βρουν τον δρόμο της επιστροφής…
Τελικά, τι ακριβώς σημαίνει carving, «καρβάρισμα» εις την Ελληνικήν;
Ως «carving» ορίζεται ο τρόπος στροφής, κατά την οποία όλα τα μέρη του σκι που εφάπτονται στο χιόνι (η γωνία του δηλαδή) από την μύτη, την μέση και την ουρά περνούν ακριβώς από το ίδιο σημείο και «χαράζουν» το χιόνι, αφήνοντας τελικά ένα και μοναδικό ίχνος λεπτό όσο η γωνία. Συνέπεια αυτού η σχετική διατήρηση (ή, η ελάχιστη μείωση) της ταχύτητας.
Το απόλυτο carving είναι ένας όρος εντελώς θεωρητικός (αν όχι ουτοπικός) που είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί αφενός λόγω της μορφολογίας και των υπολοίπων τεχνικών χαρακτηριστικών των σκι, αφετέρου λόγω της ποιότητας του χιονιού και της πίστας.
Μπορούμε να κάνουμε "carving" με πέδιλα που έχουν οποιαδήποτε ακτίνα στροφής, αντίθετα με την κοινή πεποίθηση πως πέδιλα για carving είναι μόνο τα κοντά που έχουν μικρή ακτίνα…
Το αν θα κάνουμε carving σκι ωστόσο εξαρτάται τόσο από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σκι μας, όσο και από την τεχνική μας (που δεν θα εξετάσουμε τώρα). Τελικά, με κοντά πέδιλα είναι πιο εύκολο να «καρβάρουν» οι περισσότεροι, διότι απλούστατα απαιτούν μικρότερη ταχύτητα και πίστα σε σχέση με τα μακρύτερα. Τα μακριά πέδιλα από την άλλη θέλουν «κότσια» και καλές συνθήκες πίστας με πολύ χώρο.
Πόσο σημαντική άραγε είναι η ακτίνα στροφής;
Από τι εξαρτάται η «ακτίνα στροφής» των σκι:
Δυστυχώς η ακτίνα στροφής δεν προκύπτει με την εφαρμογή μιας απλής φόρμουλας του στυλ ένα και ένα κάνουν δύο. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που όλοι δρουν από κοινού, άλλοι με μεγαλύτερη και άλλοι με μικρότερη βαρύτητα. Συγκεκριμένα προκειμένου να οριστεί η ακτίνα στροφής πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής επιμέρους μεγέθη:
  • Το «πλάγιο κόψιμο» / sidecut (φωτο 1) και οι διαστάσεις των σκι (φωτο 2): Αυτό είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που λαμβάνεται υπόψη από τα καταστήματα, τους πωλητές και φυσικά και από εσάς ως πελάτες.
sidecut.jpgφωτό 1
atomic-d2-vario-cut-ski_qey6r_17409.jpgφωτό 2
Το βάθος του sidecut είναι ένα μέγεθος μετρημένο σε χιλιοστά του μέτρου το οποίο εξαρτάται από τις διαστάσεις των σκι. Συγκεκριμένα μετριέται ως εξής: τραβάμε μια ευθεία γραμμή και ενώνουμε το φαρδύτερο σημείο της μύτης με το φαρδύτερο σημείο της ουράς των σκι και κατόπιν μετράμε την απόσταση αυτής της ευθείας από το στενότερο σημείο της μέσης τους (φωτο 1). Πρακτικά, αν τα ακουμπήσουμε κάθετα στον τοίχο και μετρήσουμε πόσο απέχει το στενότερο σημείο τους από αυτόν…
Οι διαστάσεις των σκι αναφέρονται στο πλάτος της επιφάνειας της «μύτης», της «μέσης» και της «ουράς» των σκι μετρημένες σε χιλιοστά του μέτρου, όπως π.χ. 112-64-98 χιλ. Είναι σαν να μετράμε τις «καμπύλες» του σώματος κάποιου γυναικείου μοντέλου!
Πρέπει ακόμα να αναφέρω και την ακτίνα του «πλάγιου κόψιμου», το sidecut radius (κάποιοι εσφαλμένα αναφέρονται σε αυτό ως turn radius). Πρόκειται για την ακτίνα του κύκλου που τείνει να εφαρμόσει στην γωνία του πέδιλου όταν αυτό είναι τοποθετημένο επίπεδο στο πάτωμα (φωτο 3).
sidecut_a.jpgφωτό 3
Ένα ζευγάρι σκι με sidecut radius από 12-14 μέτρα θεωρείται ως σκι σλάλομ ή για μικρές στροφές, από 15-18 μ. ως σκι «all around» και πάνω από 19 μ. για μεγάλες στροφές ή ως «γιγαντιαίου σλάλομ». Όπως όμως θα εξετάσουμε παρακάτω, το πόσο μπορούν να «καρβάρουν» τα σκι μας δεν εξαρτάται μόνο από το sidecut radius
Για την επιλογή μας, αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε περισσότερο, πρέπει να είναι η διάσταση της «μέσης» των σκι, του στενότερου σημείου τους. Όσο στενότερη είναι η μέση του σκι τόσο πιο εύκολα «γωνιάζει», τόσο πιο «γρήγορο» θεωρείται και τόσο καλύτερα «κρατάει» σε σκληρή-παγωμένη πίστα. Αντιθέτως, όσο πιο φαρδιά είναι η μέση τους τόσο καθυστερεί να «γωνιάσει», τόσο λιγότερο «κρατάει» σε πάγο αλλά και τόσο καλύτερα «επιπλέει» σε φρέσκα- απάτητα χιόνια.
Σε γενικές γραμμές, τα σκι με διάσταση μέσης από 62-65 χιλ. θεωρούνται αγωνιστικά και για πολύ καλούς σκιέρ και για σκληρές πίστες, από 66-75 χιλ. θεωρούνται «για όλες τις συνθήκες» (all around) και πάνω από 75 χιλ. είναι κατάλληλα για απάτητα χιόνια και για εκτός πίστας καταβάσεις.
  • Την επιμήκη ελαστικότητα / Longitudinal flex (φωτο 4): είναι ο βαθμός ευλυγισίας των σκι, όταν δέχονται πίεση από το βάρος μας και από τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στις στροφές. Όσοι γνωρίζουν κάποια βασικά για τα πέδιλα, είναι αυτό που συνήθως ελέγχουν πριν την αγορά τους.
varioflex.jpgφωτό 4
Αν στηρίξουμε όρθιο το σκι από την ουρά του, κρατήσουμε με το ένα χέρι από τη μύτη του και πιέσουμε στο κέντρο του δυνατά με το άλλο μας χέρι, ελέγχουμε πόση δύναμη χρειάζεται να ασκήσουμε ώστε αυτό να λυγίσει και να κάνει «τόξο» (reverse camber). Για να καταλάβουμε όμως αν τελικά είναι μαλακά ή σκληρά τα πέδιλα , αυτό προϋποθέτει είτε μεγάλη εμπειρία από μέρους μας είτε να χρησιμοποιήσουμε το μέτρο σύγκρισης μεταξύ των υποψήφιων προς αγορά.
Γενικά, όσο πιο πολύ λυγίζει επιμήκους το πέδιλο, τόσο μικρότερης ακτίνας στροφή, θεωρητικά, δύναται να κάνει…
  • Την διαμήκη «στρέβλωση» τους / Torsional flex, ή Torsional stiffness, ή απλά torsion (φωτο 5): Είναι η παραμόρφωση-στρέβλωση που υφίσταται το πέδιλο κατά την διάρκεια της στροφής και ενόσω βρίσκεται στη γωνία του, λόγω της πίεσης που δέχεται από το βάρος του σώματος μας και των δυνάμεων που συμμετέχουν. Εξ αιτίας αυτής της στρέβλωσης τείνει να μικραίνει το sidecut και να μεγαλώνει η ακτίνα στροφής του σκι… Την εν λόγω στρέβλωση μπορούμε να την ελέγξουμε στην πράξη αν «μαγκώσουμε» όρθιοι το πέδιλο ανάμεσα στα πέλματα μας και πιάνοντας το από την μύτη δυνατά με τα χέρια μας προσπαθήσουμε να τη «στρίψουμε» σαν να θέλουμε να την φέρουμε κάθετα σε σχέση με το υπόλοιπο πέδιλο. Όσο λιγότερο στρεβλώνει, τόσο καλύτερα «κρατάει» σε σκληρό χιόνι ή πάγο και τόσο καλύτερα διατηρεί την ακτίνα στροφής που ξεκινήσαμε χωρίς να ντεραπάρει.
SkiflexA+torsion.jpgφωτό 5
  • Τελικά τον βαθμό γωνιάσματος των σκι (φωτο 6) και την ποιότητα του χιονιού και της πίστας: Ο βαθμός γωνιάσματος φυσικά, έχει άμεση σχέση και με την ταχύτητα μας στην στροφή. Εν ολίγοις, όσο μεγαλύτερη ταχύτητα έχουμε, τόσο περισσότερο μας επιτρέπουν οι δυνάμεις που συμμετέχουν να γωνιάσουμε. Όσο περισσότερο γωνιάσουμε τα πέδιλα τόσο περισσότερη πίεση ασκείται σε αυτά, τόσο περισσότερο λυγίζουν επιμήκους και άρα μικραίνει η ακτίνα στροφής τους (φωτο 7).

052145c6_EdgeAngleHardSnowCRBB%5B1%5D.jpφωτό 6
Όσο πιο σκληρό είναι το χιόνι και πιο καλά πατημένη η πίστα τόσο πιο πολύ μπορούν να λυγίσουν επιμήκους τα πέδιλα και άρα τόσο μικρότερης ακτίνας στροφή μπορούν να πραγματοποιήσουν. Αντιθέτως, αν το χιόνι είναι φρέσκο και η πίστα όχι καλά πατημένη, τότε τα πέδιλα θα λυγίσουν λιγότερο αφού το χιόνι δεν μπορεί να ασκήσει αντίσταση στην μύτη και την ουρά τους και άρα δύναται να κάνουν μεγαλύτερης ακτίνας στροφή.
MillerKitz02SL.jpgφωτό 7 (μεγάλη ελαστικότητα ή μεγάλη επιβάρυνση;)
Η «πρόκληση» για όλες τις εταιρείες είναι να κατασκευάσουν πέδιλα τα οποία να έχουν μια σχετικά καλή επιμήκη ελαστικότητα, να είναι δηλαδή σχετικά μαλακά (ή σχετικά σκληρά!), αλλά να έχουν την λιγότερο δυνατή στρέβλωση και παραμόρφωση… και τέτοια πέδιλα κοστίζουν ακριβά. Πιο συγκεκριμένα, τέτοιου είδους πέδιλα είναι μόνο τα ακριβότερα μοντέλα της κάθε εταιρίας και είναι αυτά που κρύβουν μέσα τους την πιο σύγχρονη τεχνολογία και υλικά (carbon κλπ) !
Πείραμα:
Μπορούμε να δούμε και μόνοι σε γενικές γραμμές πως λειτουργούν τα παραπάνω στοιχεία, αν κάνουμε το εξής πείραμα: παίρνουμε ένα κομμάτι χαρτόνι περίπου 15-20εκ., το κόβουμε σαν πέδιλο σκι με μεγάλο sidecut και το τοποθετούμε επίπεδο πάνω στον πάγκο της κουζίνας μας ή σε τραπέζι. Αν θέλουμε ζωγραφίζουμε με το μολύβι μας το τόξο του sidecutradius. Κατόπιν το τοποθετούμε με μικρή κλίση στη γωνιά του και παρατηρούμε πως αν δεν το πιέσουμε στη μέση του με το δάχτυλο μας δεν ακουμπάει όλη του η γωνία. Όταν το πιέσουμε βλέπουμε πως το «τόξο» του μικραίνει σε σχέση με το αρχικό και μικραίνει ακόμα περισσότερο όσο πιο πολύ το γωνιάζουμε και το πιέζουμε –λυγίζουμε όπως εξίσου αναλογικά μικραίνει και το sidecut radius. Μπορούμε αν θέλουμε να το «στρεβλώσουμε» για να δούμε πως λειτουργεί και το Torsionalflex και πως μεγαλώνει η ακτίνα στροφής με την στρέβλωση.
nicoltsos+1.JPG
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ:
Όσο μεγαλύτερο, «βαθύτερο» sidecut έχουν τα σκι, τόσο μικρότερης ακτίνας στροφή δύναται να εκτελέσουν, εφόσον βέβαια έχουν την δυνατότητα να λυγίσουν αρκετά επιμήκους και εφόσον έχουν και την ελάχιστη δυνατή στρέβλωση .
Το σκληρό Torsional flex σας βοηθάει να διατηρήσετε την ακτίνα στροφής που ξεκινήσατε και άρα να «καρβάρουν» καλύτερα τα πέδιλα. Αυτό όμως προϋποθέτει την ικανότητα από μέρους σας αφενός να μπορείτε και αφετέρου να σας αρέσει να κάνετε σκι με ταχύτητα. Το μαλακό Torsional flex μπορεί μεν να «χαλάει» την ακτίνα σας, κάνει όμως τα σκι να «συγχωρούν» τα τυχών λάθη σας και να ελαττώνουν ταχύτητα στις στροφές (αφού δεν καρβάρουν…), κάτι που πιθανό και να είναι το ζητούμενο από μέρους σας.
Είναι πιθανό τα όμορφα πεδιλάκια που αγοράσατε σε «καλή τιμή», που αναγράφουν ακτίνα περί των 12-15 μέτρων να είναι τόσο μαλακά απ’ όλες τις απόψεις ώστε, μπορεί μεν να έχουν την δυνατότητα να «βγάζουν» την στροφή που διατείνονται, αλλά όχι βέβαια «καρβαριστά»… Μπορεί δηλαδή τα συγκεκριμένα σκι να σας βοηθάνε να κάνετε μικρές στροφές «ελέγχου ταχύτητας», ώστε να μπορείτε πλέον π.χ. να κατεβαίνετε την δύσκολη πίστα των 3-5 πηγαδιών με καμάρι, μην ξεγελιέστε όμως πως κάνετε και «μοντέρνο» σκι ή μην απορείτε αν κάποιος με πιο «αγωνιστικού» τύπου (και φυσικά ακριβότερα) πέδιλα κάνει καλύτερο σκι από εσάς και μπορεί να «στροφάρει» με ταχύτητα και σε πιο εύκολες πίστες, πίστες στις οποίες εσείς νιώθετε πως «κολλάτε», αφού δεν μπορείτε να "καρβάρετε"…
Να λάβετε σοβαρά υπόψη σας πως αν το χιόνι που κάνετε σκι συνήθως είναι πολύ φρέσκο και χωρίς υγρασία, ή γενικά «απάτητο», ή πολύ μαλακό και δεν «κρατάει», αυτό σημαίνει πως τα πέδιλα μπορούν να λυγίσουν πολύ λιγότερο από την πίεση του βάρος του σώματος σας, αφού οι άκρες τους (μύτη και ουρά) δεν βρίσκουν αντίσταση από το χωρίς συνοχή χιόνι, οπότε τα σκι τείνουν να διατηρήσουν την αρχική τους μορφή και τη σχετική «ευθεία» τους. Σε τέτοια χιόνια ελάχιστο ρόλο παίζει η «ποιότητα» και τα υπόλοιπα «καλά» τεχνικά χαρακτηριστικά που εξετάσαμε παραπάνω, οπότε αν συνηθίζετε να κάνετε σκι σε τέτοια χιόνια ας ξεχάσετε το carving και ας απευθυνθείτε σε πιο ειδικά για τέτοιες συνθήκες πέδιλα.
Εάν σας τρομάζει η ταχύτητα και θέλετε να την ελαττώνετε στις στροφές, καλύτερα να πάρετε ένα φθηνότερο ζευγάρι σκι, ίσως κάτι «κατώτερης ποιότητας» και πιο μαλακό που να «ντεραπάρει» στις στροφές. Πιθανότατα κάποιο για σκι «εκτός πίστας», σαν αυτά που έχουν εξίσου μακριά μύτη και ουρά, με τη μπότα στο μέσο τους και με την ουρά «σούζα», που πάνε και με την όπισθεν! Χωρίς παρεξήγηση (πλάκα κάνω!) για τους free riders, μίλησε πάλι ο «προπονητής αλπικού» μέσα μου, υπόσχομαι να αυτοτιμωρηθώ αυστηρά…
Η άποψη μου, σίγουρα επηρεασμένη από το αγωνιστικό σκι και άρα όχι απαραίτητα σωστή για όλους, είναι πως πρέπει να προτιμήσετε κάποιο ζευγάρι σκι που θα σας «προκαλεί» να το φτάσετε. Είναι πιθανό να σας δυσκολέψει μέχρι να μάθετε να το οδηγείτε, αλλά όταν τα καταφέρετε μπορεί να βρεθείτε κάποτε σε θέση να φωνάξετε "ΓΟΥΑΟΥΟΥ!" από την αίσθηση των δυνάμεων που συμμετέχουν στο παιχνίδι… Ίσως αυτό σας «αναγκάσει» να γίνετε λίγο πιο ακριβείς στις κινήσεις σας και πιο γυμνασμένοι στο σώμα …
Βέβαια από την άλλη, όταν έχετε στην κατοχή σας σκι πιο «απαιτητικά» και εσείς με την σειρά σας έχετε κατακτήσει την ικανότητα να «καρβάρετε», ίσως να αλλάξει ολόκληρη η κοσμοθεωρία σας περί ευχαρίστησης στο σκι…
Βλέπετε η γνώση συνήθως φέρνει την απόρριψη και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός αυξάνει τις απαιτήσεις μας. Το σκι θα πάψει να είναι θέμα ωρών πάνω-κάτω στην πίστα αλλά θα γίνει θέμα λίγων και ποιοτικών καταβάσεων. Θα αναγκαστείτε πλέον να ανεβαίνετε πρώτοι στο βουνό, πριν ο κόσμος «χαλάσει» την πίστα… Θα ψάχνετε χιονοδρομικά κέντρα που το προσωπικό τους γνωρίζει το πως και πότε πρέπει να πατάει τις πίστες… Κακός καιρός και χωρίς ορατότητα; Χμμ… άστο καλύτερα… Ίσως κάποιοι αλλάξετε γούστο και δεν σας αρέσουν πλέον οι πολύ απότομες πίστες, αφού εκεί μπορούν να «καρβάρουν» μόνο αθλητές… Η καλύτερη περίοδος για σκι μπορεί να γίνει και για εσάς προς το τέλος του Χειμώνα όταν το χιόνι έχει αρκετή υγρασία και μπορεί να παγώνει το ξημέρωμα… κτλ κτλ…
Πριν βιαστείτε να με χαρακτηρίσετε φανατικό (όχι πως δεν είμαι!) μη ξεχνάτε πως από την αρχή του άρθρου την ψάχνουμε για πέδιλα που μπορούν να «καρβάρουν» και πως όλα τελικά είναι θέμα φιλοσοφίας και επιλογών !
Μίλτος Χειμωνίδης
miltos.thethiti@gmail.com
  • Like 12

Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.

Σοφοκλής

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Στον Παρνασσό η Wind πιανει παντού με 3/4G εκτός από τη Σαχάρα. Επίσης, στο ίσιωμα αμέσως μετά την αποβίβαση του Ηρακλή δεν έχει καλό σήμα. Στα Καλαβρυτα έχω πολλά χρόνια να πάω, αλλά θυμάμαι ότι σε κάποια από τα ενδιάμεσα της πίστας της Στύγας δεν πολυεπιανε. Αυτό μπορεί να έχει αλλάξει τώρα φυσικά.
    • Η 3G κάλυψη στην Νότια Ελλάδα πως είναι; (αναφέρομαι για τα χιονοδρομικά).  Εδώ στα χιονοδρομικά της Βόρειας Ελλάδας μέτρια, στο Σέλι εάν βρίσκεστε στην βάση στο Αρσούμπασι δύσκολα, στα Πηγάδια καλή παντού, στο Καιμάκ υπάρχουν ορισμένα "νεκρά" σημεία και κάποια που η επικοινωνία γίνεται μέσω Σκοπίων, στον Όλυμπο προβληματική (ανάλογα τον προσανατολισμό), στο Ελατοχώρι καλή, στην Βασιλίτσα καλή με ελάχιστα προβληματικά σημεία.
    • Σήμερα το Aliexpress συμφώνησε να μου επιστρέψει τα χρήματα και από το δεύτερο μικρομεγαφωνο που είχα παραγγείλει και δεν έφτασε ποτέ (όπως και το πρώτο). Οι δυο παραγγελίες δεν μου στοίχισαν τίποτα, αλλά εξακολουθώ να μην έχω αυτό που ήθελα. Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα για τον συγκεκριμένο τρόπο επικοινωνίας από την στιγμή που κανείς στην Ελλάδα δεν εισάγει μικρομεγαφωνα Bluetooth συμβατά με Zello για iOS.
    • https://gopro.com/en/gr/shop/cameras/hero7-black/CHDHX-701-master.html   https://gopro.com/en/gr/shop/cameras/hero8-black/CHDHX-801-master.html   γιατι βλεπω αγγελιες πωλησης πανω απο τις καινουργιες
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. hunter123
      hunter123
      (28 years old)
    2. nanad
      nanad
      (47 years old)
    3. pablo_escobar
      pablo_escobar
      (40 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      16,628
    • Total Posts
      448,302
  • Member Statistics

    • Total Members
      7,062
    • Most Online
      208

    Newest Member
    patonikabita chella
    Joined
×
×
  • Create New...