Captain Powder 2,135 Report post Posted April 6, 2020 (edited) Καλησπέρα κι από εμένα. Ανακεφαλαιώνοντας : Σωστό μέτρημα ποδιού στο μήκος . Αν η μπότα είναι στενή στο πλάτος , δεν αγοράζουμε μεγαλύτερο μέγεθος για να χωρέσει το πόδι . Ψάχνουμε καλούπι/πλάτος που να χωράει το πόδι στο σωστό μήκος. Όλες οι εταιρείες πλέον προσφέρουν τα καλά μοντέλα τους σε δυο η και τρία διαφορετικά πλάτη. Έτσι δεν χρειάζεται να αγοράζουμε πολύ σκληρές «αγωνιστικές» μπότες αν έχουμε στενό πόδι, ούτε μεγαλύτερο νούμερο αν έχουμε φαρδύ. Η ποικιλία διαθέσιμων πλατών, σε κάθε μοντέλο μας επιτρέπει να αγοράσουμε το σωστό μήκος και φλεξ.Αν και το φλεξ δεν είναι απόλυτο νούμερο , όπως το μήκος , είναι αρκετά ενδεικτικό του προφίλ του σκιέρ στον οποίο απευθύνεται κάθε μπότα. Μπορούμε να αγοράσουμε μιά στενή μπότα με μικρότερο φλέξ και άνετο μποτακι , η μιά φαρδιά σκληρή με πιό «αγωνιστικό» μποτάκι. Συνδυασμοί που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχαν. Το φλέξ , όπως είπα, είναι ,προς το παρόν, ένα σχετικό νούμερο. Μια τιμή στο 110-120 καλύπτει τους πάντες , αν δεν προβλέπεται χρήση με αγωνιστικά σκι, εξαιρετική τεχνική και σε πολύ σκληρό χιόνι. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των υλικών ,της σχεδίασης και των τεχνικών κατασκευής έχουν επιτρέψει να έχουμε εξαιρετική εγκάρσια και στρεπτική ακαμψία , χωρίς υπερβολικό σκληρό φλεξ. Ο μηχανισμός, ski-walk αν και προσφέρει κάποια άνεση , αν έχουμε να διανύσουμε απόσταση περπατώντας, η πολλά σκαλιά, έχει το μειονέκτημα πως με σκληρή , συχνή, χρήση από βαρείς αναβάτες , κάποια στιγμή θα παρουσιάσει τζόγους , όσο και καλή να είναι η υλοποίηση σχεδιαστικά και κατασκευαστικά . Οπότε αν δεν σκεφτόμαστε γιά sidecountry ορειβατικό , είναι καλύτερο να τον αποφύγουμε. Edited April 6, 2020 by Captain Powder 6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
leonidastria 4,307 Report post Posted April 7, 2020 Ποτε δεν ειχα εμπιστοσυνη σ αυτα τα συστηματα ...Οσο πιο απλος ο μηχανισμος τοσο ειναι σιγουρο οτι κατι δεν θα χαλασει.Ακομα και η κλιση προς τα μπροστα μερικες μοιρες που συνηθως εχουν οι μποτες οσο πιο απλος μηχανισμος ειναι τοσο καλυτερα ..μια εκκεντρη ροδελα πχ οπως συνηθως εχουν οι Atomic 1 Quote Κράτιστον κτημάτων ευβουλία. Σοφοκλής Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Δυστυχώς λόγω μικρής αγοράς, ετών οικονομικής κρίσης και ζαβών χειμώνων, τα περισσότερα μαγαζιά στην Ελλάδα δεν έχουν σε απόθεμα πλήρεις σειρές των προϊόντων τους. Με ένα τηλέφωνο μαθαίνουμε τι υπάρχει σε διαθεσιμότητα , ώστε να γίνει δοκιμή κσι τι μπορεί να έρθει κατόπιν παραγγελίας. Μόνο μια παράκληση, αν βρούμε αυτό που ψάχνουμε σε Ελληνικό φυσικό κατάστημα να το αγοράζουμε από εκει , κι όχι από το Ίντερνετ , προκειμένου να γλιτώσουμε λίγα ευρώ. Οι περισσότεροι καταστηματάρχες εξ άλλου έχουν άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Ένα πολύ σημαντικό θέμα είναι η after sale εξυπηρέτηση. Τα περισσότερα μαγαζιά έχουν μηχάνημα που θερμαίνει τα μποτάκια, ώστε να πάρουν γρήγορα το σχήμα του ποδιού. Ο Μπούμπας (Tecnica Αράχωβα) και ο Κλαουδάτος(Nordica, Dynafit ) κάνουν και επεμβάσεις ανοίγματος του εξωτερικού στα στενά σημεία. Αν κάποιος ξέρει κι άλλα μαγαζιά που προσφέρουν την υπηρεσία αυτή, ας το γράψει να το προσθέσω. Και στο επόμενο ποστ μιά παρουσίαση των μοντέλων που ανάφερα πιο πάνω . Απλές , σπορτίφ , μη αγωνιστικές, σε πλάτη από 98 μέχρι 100 κάποιες και 102 mm, σε 120 φλεξ. 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 (edited) Nordica 98, 100,102mm Edited April 7, 2020 by Captain Powder 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Tecnica Σε τρία φάρδη, Low Volume, 98mm, Medium Volume 100mm, High Volume 102mm 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Dalbello 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Fischer 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Salomon 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Head Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Lange Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Rossignol 98,100,102mm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 K2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 Ful Tilt 99,102mm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 7, 2020 First Degree Storm Trooper 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 2,730 Report post Posted April 8, 2020 Ο μηχανισμός, ski-walk αν και προσφέρει κάποια άνεση , αν έχουμε να διανύσουμε απόσταση περπατώντας, η πολλά σκαλιά, έχει το μειονέκτημα πως με σκληρή , συχνή, χρήση από βαρείς αναβάτες , κάποια στιγμή θα παρουσιάσει τζόγους , όσο και καλή να είναι η υλοποίηση σχεδιαστικά και κατασκευαστικά . Οπότε αν δεν σκεφτόμαστε γιά sidecountry ορειβατικό , είναι καλύτερο να τον αποφύγουμε.Τα τελευταία πολλά χρόνια κάνω αποκλειστικά με τέτοιες, τζόγο να πω την αλήθεια, δεν έχω δει, ακόμη και στης Scarpa Denali TT, που τις έχω 14 χρόνια! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 2,730 Report post Posted April 8, 2020 Οταν μετράτε σε μήκος τα πόδια σας να τα μετράτε χωρίς κάλτσες και να θυμάστε οτι μπότα 27-27.5 παιρνει αυτός που το πόδι του ξεπερνά ξεκάθαρα τους 27 πόντους στο μετρητή. Με πολύ αγάπη.Αν και πολλά χρόνια στο κουρμπετι, έχω αλλάξει λίγα ζευγάρια, μετρημένα τα πόδια μου είναι ,26,6&26,7. Παίρνω 27, έχουν ίδιο καλούπι με της 26,5 αλλά διαφέρουν στο μποτάκι. Στις 27, έχει νούμερο 8 και μου είναι ίσα ίσα. Στο μικρότερο μποτάκι κάμπτονται τα δάχτυλα! Πώς είναι δυνατόν αυτό να αλλάξει αλλά και να το υποφέρει κάποιος; Quote Share this post Link to post Share on other sites
maylo 132 Report post Posted April 8, 2020 22 minutes ago, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ said: Αν και πολλά χρόνια στο κουρμπετι, έχω αλλάξει λίγα ζευγάρια, μετρημένα τα πόδια μου είναι ,26,6&26,7. Παίρνω 27, έχουν ίδιο καλούπι με της 26,5 αλλά διαφέρουν στο μποτάκι. Στις 27, έχει νούμερο 8 και μου είναι ίσα ίσα. Στο μικρότερο μποτάκι κάμπτονται τα δάχτυλα! Πώς είναι δυνατόν αυτό να αλλάξει αλλά και να το υποφέρει κάποιος; Στις alpine μπότες το 26.5 είναι ίδιο με το 26. Αυτό που λές ισχύει σε κάποιες ορειβατικές που έχω δει χωρίς να ξέρω αν αυτή είναι και η νόρμα για όλες τις ορειβατικές. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain Powder 2,135 Report post Posted April 8, 2020 2 hours ago, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ said: Αν και πολλά χρόνια στο κουρμπετι, έχω αλλάξει λίγα ζευγάρια, μετρημένα τα πόδια μου είναι ,26,6&26,7. Παίρνω 27, έχουν ίδιο καλούπι με της 26,5 αλλά διαφέρουν στο μποτάκι. Στις 27, έχει νούμερο 8 και μου είναι ίσα ίσα. Στο μικρότερο μποτάκι κάμπτονται τα δάχτυλα! Πώς είναι δυνατόν αυτό να αλλάξει αλλά και να το υποφέρει κάποιος; Πριν κάτι αιώνες είχα τις Denali, τις πρώτες που είχαν βγει, κόκκινες με μαύρο αν θυμάμαι καλά. Είναι οι μοναδικές μπότες που έχω δει να αλλάζουν το μέγεθος το εξωτερικού στο μισό αντί στο ακέραιο . Όλες οι μπότες πάνε 27.0 -27.5 , 28.0-28.5 ένα. μέγεθος το shell και διαφορετικό μποτάκι .κοκ .Στις Denali πάει 26.5-27.0, 27.5-28.0 κοκ. Ειδική περίπτωση .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nicoski 8 Report post Posted April 8, 2020 Καλησπέρα, Ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση και τις πληροφορίες!!! Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχουν αντιπρόσωποι atomic και fischer και ποιοι είναι? Έχω βρει ήδη salomon, nordica και dalbello αλλά θέλω να έχω όσο το δυνατό περισσότερο τις επιλογές μου. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PhaethonF1 7,386 Report post Posted April 8, 2020 Για Fischer σίγουρα επίσημες εισαγωγές από την RTM Helmos στα Καλάβρυτα (μιλάς με τον Αλέξη) και πιο ιδιωτικά ο Θάνος Φλώρος (snowhow). Ορισμένα μοντέλα φτάνουν από εκεί και στο Avalanche στην Αράχωβα (Στάθης). Για Atomic δεν ξέρω περί "επίσημης" αντιπροσωπείας, αλλά θα βρεις πράγματα της εταιρείας στην Αμφίκλεια, στο Extreme Ski. Quote Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich(Ski Instructor International Level 3) Share this post Link to post Share on other sites