Jump to content
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
ΣΤΧ

Χ.Κ. Καλαβρύτων 2025-2026

Recommended Posts

12 hours ago, aab said:

Εσένα σε προβληματίζουν οι δύο παράγραφοι για την τουριστική χιονοδρομία, η αδυναμία διατύπωσης δύο παραγράφων στα ελληνικά (μόνο) δεν σε πείραξε;

Είναι γνωστό ότι τα "άρθρα" στο kalavryta news που ανήκει σε εργολάβο που παίρνει έργα από τον Δήμο Καλαβρύτων βγαίνουν από AI όπως και πολλών άλλων ιστοσελίδων. 

Τα ελληνικά πάσχουν γιατί είναι φθηνό AI. Στα αγγλικά πανε καλύτερα αλλά μάλλον έχει έξτρα χρέωση το δίγλωσσο. 


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων δεν είναι προϊόν αϊ αϊ αλλά αποτέλεσμα της παρακμήςτης παιδείας στην Ελλάδα. Οπως ειναι τραγικό το τι ακούγεται σε "σοβαρά" δελτία ειδήσεων και από "έγκριτους" δηοσιογράφους.
Χαίρομαι που συμφωνεί κι αυτό:

Επισκόπηση AI
 
Η άποψη ότι η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων αποτελεί αποτέλεσμα παρακμής της παιδείας στην Ελλάδα, αντί για απλό προϊόν της τεχνολογικής εξέλιξης (ΑΙ), αποτελεί μια συχνή προβληματική στον σύγχρονο γλωσσικό διάλογο. Η ανάλυση του φαινομένου δείχνει ότι πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, όπου η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία που υποστηρίζουν αυτή τη θέση, σύμφωνα με σχετικές αναλύσεις και απόψεις:
1. Αδυναμία Γλωσσικής Έκφρασης και Παιδεία
  • Περιορισμένο Λεξιλόγιο: Η μειωμένη επαφή των νέων με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας (λογοτεχνία, κλασικά κείμενα) οδηγεί στην αδυναμία εύρεσης της κατάλληλης ελληνικής λέξης, με αποτέλεσμα την εύκολη καταφυγή στην αγγλική. [1, 2]
  • Έλλειψη Κριτικής Σκέψης: Η άκριτη υιοθέτηση ξένων όρων, ακόμα και όταν υπάρχουν αντίστοιχοι ελληνικοί (π.χ. feedback αντί ανατροφοδότηση, deadline αντί προθεσμία), δείχνει έλλειψη γλωσσικής συνείδησης που θα έπρεπε να καλλιεργείται από την παιδεία. [1, 2]
2. Κοινωνικές και Τεχνολογικές Επιρροές
  • Παγκοσμιοποίηση και Τεχνολογία: Η κυριαρχία της αγγλικής στον ψηφιακό κόσμο και στο διαδίκτυο (social media, τεχνολογία) επιβάλλει μια "διεθνή" ορολογία. Η ταχύτητα της επικοινωνίας ευνοεί τις συντομεύσεις και την απλούστευση. [1, 2]
  • Ξενομανία και Γλωσσικό Κύρος: Συχνά, η χρήση ξένων λέξεων εκλαμβάνεται λανθασμένα ως ένδειξη γλωσσομάθειας, μοντερνισμού ή υψηλότερου κοινωνικού στάτους, γεγονός που απομακρύνει τους ομιλητές από τη μητρική τους γλώσσα. [1, 2]
3. Ο Ρόλος της Εκπαίδευσης
  • Διδασκαλία της Γλώσσας: Αν η εκπαίδευση δεν εστιάζει στη δημιουργική χρήση της γλώσσας, στη σημασιολογία και την ετυμολογία, οι μαθητές δυσκολεύονται να "μπολιάσουν" τη νέα ελληνική με την παλαιότερη, οδηγούμενοι σε μια πιο "φτωχή" εκδοχή της.
  • Αντιδάνεια: Πολλές ξένες λέξεις προέρχονται από ελληνικές ρίζες (π.χ. camera, comic), τις οποίες οι Έλληνες ομιλητές συχνά αγνοούν. [1]
Συμπέρασμα
Ενώ η τεχνολογία (ΑΙ) και η παγκοσμιοποίηση αποτελούν αντικειμενικούς παράγοντες εισροής ξένων λέξεων, η υπερβολική και άκριτη χρήση τους, συχνά εις βάρος υπαρχουσών ελληνικών λέξεων, υποδηλώνει μια μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης γλωσσικής παιδείας. Ο σωστός δανεισμός εμπλουτίζει μια γλώσσα, αλλά η αντικατάσταση βασικών εννοιών υποδηλώνει πολιτισμική και εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Pant said:

Η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων δεν είναι προϊόν αϊ αϊ αλλά αποτέλεσμα της παρακμήςτης παιδείας στην Ελλάδα. Οπως ειναι τραγικό το τι ακούγεται σε "σοβαρά" δελτία ειδήσεων και από "έγκριτους" δηοσιογράφους.
Χαίρομαι που συμφωνεί κι αυτό:

Επισκόπηση AI
 
Η άποψη ότι η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων αποτελεί αποτέλεσμα παρακμής της παιδείας στην Ελλάδα, αντί για απλό προϊόν της τεχνολογικής εξέλιξης (ΑΙ), αποτελεί μια συχνή προβληματική στον σύγχρονο γλωσσικό διάλογο. Η ανάλυση του φαινομένου δείχνει ότι πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, όπου η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία που υποστηρίζουν αυτή τη θέση, σύμφωνα με σχετικές αναλύσεις και απόψεις:
1. Αδυναμία Γλωσσικής Έκφρασης και Παιδεία
  • Περιορισμένο Λεξιλόγιο: Η μειωμένη επαφή των νέων με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας (λογοτεχνία, κλασικά κείμενα) οδηγεί στην αδυναμία εύρεσης της κατάλληλης ελληνικής λέξης, με αποτέλεσμα την εύκολη καταφυγή στην αγγλική. [1, 2]
  • Έλλειψη Κριτικής Σκέψης: Η άκριτη υιοθέτηση ξένων όρων, ακόμα και όταν υπάρχουν αντίστοιχοι ελληνικοί (π.χ. feedback αντί ανατροφοδότηση, deadline αντί προθεσμία), δείχνει έλλειψη γλωσσικής συνείδησης που θα έπρεπε να καλλιεργείται από την παιδεία. [1, 2]
2. Κοινωνικές και Τεχνολογικές Επιρροές
  • Παγκοσμιοποίηση και Τεχνολογία: Η κυριαρχία της αγγλικής στον ψηφιακό κόσμο και στο διαδίκτυο (social media, τεχνολογία) επιβάλλει μια "διεθνή" ορολογία. Η ταχύτητα της επικοινωνίας ευνοεί τις συντομεύσεις και την απλούστευση. [1, 2]
  • Ξενομανία και Γλωσσικό Κύρος: Συχνά, η χρήση ξένων λέξεων εκλαμβάνεται λανθασμένα ως ένδειξη γλωσσομάθειας, μοντερνισμού ή υψηλότερου κοινωνικού στάτους, γεγονός που απομακρύνει τους ομιλητές από τη μητρική τους γλώσσα. [1, 2]
3. Ο Ρόλος της Εκπαίδευσης
  • Διδασκαλία της Γλώσσας: Αν η εκπαίδευση δεν εστιάζει στη δημιουργική χρήση της γλώσσας, στη σημασιολογία και την ετυμολογία, οι μαθητές δυσκολεύονται να "μπολιάσουν" τη νέα ελληνική με την παλαιότερη, οδηγούμενοι σε μια πιο "φτωχή" εκδοχή της.
  • Αντιδάνεια: Πολλές ξένες λέξεις προέρχονται από ελληνικές ρίζες (π.χ. camera, comic), τις οποίες οι Έλληνες ομιλητές συχνά αγνοούν. [1]
Συμπέρασμα
Ενώ η τεχνολογία (ΑΙ) και η παγκοσμιοποίηση αποτελούν αντικειμενικούς παράγοντες εισροής ξένων λέξεων, η υπερβολική και άκριτη χρήση τους, συχνά εις βάρος υπαρχουσών ελληνικών λέξεων, υποδηλώνει μια μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης γλωσσικής παιδείας. Ο σωστός δανεισμός εμπλουτίζει μια γλώσσα, αλλά η αντικατάσταση βασικών εννοιών υποδηλώνει πολιτισμική και εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

Οκ εσύ εξακολουθείς και νομίζεις ότι στις ιστοσελίδες το περιεχομενο  παράγεται από δημοσιογράφους ερευνητές και όχι από ΑΙ.

Οκ . Γιατί δεν κάνεις το ερώτημα σε μια καλή ΑΙ αν το συγκεκριμένο εχει παραχθεί από άνθρωπο ή απο AI;

Ή ακόμα καλύτερα γιατί δεν ζητάς κατευθειαν ενα κείμενο για την τελευταία σεζόν του ΧΚΚ;  Με έμφαση στις εκδηλώσεις και τους σπόνσορες;

 

Ή κανε κάτι καλύτερο . Ζήτησε από μια AI να μετάφρασει όλο το κείμενο στα ελληνικά . Μετά από μια άλλη να μετάφρασει στα ελληνικά μόνο τους αγγλικανισμους. 

Ή αν θες μπες στο ΓΕΜΗ και δες την μισθοδοσία της συγκεκριμένης ιστοσελίδας. Πόσους δημοσιογράφους λες να έχει;


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είσαι για σκι επειγόντως...
Αυτά που έγραψες έιναι ασχετα με την ανάρτησή μου η οποία συνηγορεί υπέρ της άποψης του aab - η αδυναμία διατύπωσης δύο παραγράφων στα ελληνικά (μόνο).
Ασχετα με το τι είναι προϊόν αϊ αϊ (σύντομα θα μας πονέσει περισσότερο), το χάλι στην χρήση της γλώσσας είναι γεγονός.
Αυτό σχολίασα κι όχι τα των Καλαβρύτων, που είναι ανάξια σχολίων ούτως ή αλλως.
Μην κάνεις τεράστιες παραθέσεις, μεταξύ μας είμαστε.
 

Edited by Pant

Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί όχι ΤΝ αντί για AΙ ;

Edited by flocon
ορθογραφικό λάθος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οκ παιδιά παγκόσμια πρωτοτυπία .

Άντε κλασικές σπουδές φιλολογίας στην ΑΙ. 

Βρε σας λέω τα κείμενα αυτά είναι πατσαβούρες επί παραγγελία σε AI και μου γράφετε  ηθικολογίες για έλλειψη κλασικής παιδείας . Υπάρχει ξεκαθαρα έλλειμμα αντίληψης της πραγματικότητας .

 


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, flocon said:

Γιατί όχι ΤΝ αντί για ΙΑ ;

Γιατι άλλο νοημοσύνη και άλλο εξυπνάδα. 

Δεν συμφωνούμε όλοι ότι η προσομοίωση ειναι νοημοσύνη .  Έχει η αλεπού νοημοσύνη;


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vro said:

Γιατι άλλο νοημοσύνη και άλλο εξυπνάδα. 

Δεν συμφωνούμε όλοι ότι η προσομοίωση ειναι νοημοσύνη .  Έχει η αλεπού νοημοσύνη;

Το intelligence μεταφράζεται μόνο εξυπνάδα στα ελληνικά;

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, flocon said:

Το intelligence μεταφράζεται μόνο εξυπνάδα στα ελληνικά;

Όχι βέβαια . Η βασική μετάφραση είναι  νοημοσύνη αλλά η νοημοσύνη απαιτει αυτοεπιγνωση . Και εδώ ειναι το θέμα , έχουν τα ζώα αυτοεπιγνωση ;  Έχουν τα bot αυτοεπιγνωση ; είναι μεγάλο το θέμα.  Και τι ακριβώς είναι η αυτοεπιγνωση ; Υποτίθεται ότι ειναι η ιδιότητα του ανθρώπου να ξέρει ότι είναι κατι παραπάνω από βιολογικός προγραμματισμος . Αυτό βέβαια θυμίζει λίγο τον προβληματισμό για την ψυχή .  Στην ονομαζόμενη τεχνητή νοημοσύνη υπάρχει το σχετικό κριτηριο , δηλαδή αν δεν μπορείς σε ορισμένο χρονικό διάστημα να ξεχωρίσεις το κομπιούτερ από τον άνθρωπο τότε έχει νοημοσύνη το κομπιούτερ. Χοντρικα σε απόλυτους όρους σημαίνει ότι αν ο παπαγάλος μιλαει σαν ανθρώπος τότε έχει νοημοσύνη . Βέβαια υπαρχουν άνθρωποι που μιλάνε χειρωτερα από παπαγάλο αλλά αυτοί σίγουρα έχουν νοημοσύνη ενώ ο παπαγάλος δεν έχει .  Μεγάλο το θέμα . 

Κάποτε θα βγουν ΑΙ που θα γράφουν αριστουργήματα αλλα αν έχουν νοημοσύνη είναι αλλού παπά ευαγγέλιο . Ο συνηθισμένος μύθος είναι ότι όταν αποκτάς αυτοεπιγνωση της ύπαρξής σου , αποκτάς και το ένστικτο της επιβίωσης και επομένως σκοτώνεις αυτόν που μπορεί να κλείσει το ρεύμα.  Δεν είναι απαραίτητο , αν αφήσεις μια τίγρη στο ίδιο δωμάτιο με εσένα δεν χρειάζεται νοημοσύνη για να σε φάει . Ο Ασίμωφ από την αλλη στον τρίτο νόμο  για  τα ρομποτ απαιτει από το ρομπότ να προστατεύσει τον εαυτό του .  Άρα ο ποζιτρονικος  εγκέφαλος δεν έχει αυτοεπιγνωση επομένως δεν έχει και νοημοσύνη .  Άλλα ήταν η εποχή που οι άνθρωποι δεν θεωρούσαν ότι μερικά εκατομμύρια σειρες εντολών προγραμματισμού θα μπορούσαν να αποκτήσουν νοημοσύνη . 

Edited by vro

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, vro said:

Όχι βέβαια . Η βασική μετάφραση είναι  νοημοσύνη αλλά η νοημοσύνη απαιτει αυτοεπιγνωση . Και εδώ ειναι το θέμα , έχουν τα ζώα αυτοεπιγνωση ;  Έχουν τα bot αυτοεπιγνωση ; είναι μεγάλο το θέμα.  Και τι ακριβώς είναι η αυτοεπιγνωση ; Υποτίθεται ότι ειναι η ιδιότητα του ανθρώπου να ξέρει ότι είναι κατι παραπάνω από βιολογικός προγραμματισμος . Αυτό βέβαια θυμίζει λίγο τον προβληματισμό για την ψυχή .  Στην ονομαζόμενη τεχνητή νοημοσύνη υπάρχει το σχετικό κριτηριο , δηλαδή αν δεν μπορείς σε ορισμένο χρονικό διάστημα να ξεχωρίσεις το κομπιούτερ από τον άνθρωπο τότε έχει νοημοσύνη το κομπιούτερ. Χοντρικα σε απόλυτους όρους σημαίνει ότι αν ο παπαγάλος μιλαει σαν ανθρώπος τότε έχει νοημοσύνη . Βέβαια υπαρχουν άνθρωποι που μιλάνε χειρωτερα από παπαγάλο αλλά αυτοί σίγουρα έχουν νοημοσύνη ενώ ο παπαγάλος δεν έχει .  Μεγάλο το θέμα . 

Κάποτε θα βγουν ΑΙ που θα γράφουν αριστουργήματα αλλα αν έχουν νοημοσύνη είναι αλλού παπά ευαγγέλιο . Ο συνηθισμένος μύθος είναι ότι όταν αποκτάς αυτοεπιγνωση της ύπαρξής σου , αποκτάς και το ένστικτο της επιβίωσης και επομένως σκοτώνεις αυτόν που μπορεί να κλείσει το ρεύμα.  Δεν είναι απαραίτητο , αν αφήσεις μια τίγρη στο ίδιο δωμάτιο με εσένα δεν χρειάζεται νοημοσύνη για να σε φάει . Ο Ασίμωφ από την αλλη στον τρίτο νόμο  για  τα ρομποτ απαιτει από το ρομπότ να προστατεύσει τον εαυτό του .  Άρα ο ποζιτρονικος  εγκέφαλος δεν έχει αυτοεπιγνωση επομένως δεν έχει και νοημοσύνη .  Άλλα ήταν η εποχή που οι άνθρωποι δεν θεωρούσαν ότι μερικά εκατομμύρια σειρες εντολών προγραμματισμού θα μπορούσαν να αποκτήσουν νοημοσύνη . 

 Αφορμή για την παρέμβασή μου ήταν η χρήση των αγγλικών. Τελικά να χρησιμοποιούμε ΤΝ αντί για ΑΙ ή πρόκειται για θανάσιμο αμάρτημα;;;;

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΕΝ ή ΤΕΧΝ που είναι και μονοσύλλαβα. Κατά τα λοιπά, τα σχόλιά μου περί γλώσσας αφορούσαν σε ανθρώπους κι οχι σε μηχανές. Το σκίσαμε  το νήμα πάλι.


Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρκετά χρόνια τώρα το λέω και το γράφω ..

Τα ελλείμματα του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων τα πληρώνει ο Δήμος Καλαβρύτων και συγκεκριμένα από την  φορολογία ,όχι μόνο των δημοτών αλλά όλων των φορολογουμένων ανα την Ελλαδα . (Γιατί απλά έχει έλλειμμα ) 

Αν ηταν ιδιώτης αυτή η αμαρτωλή ΑΕ ΟΤΑ θα είχε βαρέσει κανόνι προ πολλού . Αλλά είπαμε η κυρά Μαρία της Δραπετσώνας πληρώνει το σκι των αρίστων.  

Ακόμα περιμένω διάψευση με στοιχεία . Και δεν μίλαμε για τζάμπα νέα λιφτ , μιλάμε για το πετρέλαια της καθημερινής λειτουργίας . 

Άλλα δεν είναι μόνο τα Καλαβρυτα . Είναι ο μεγάλος  καρκίνος της ελληνικής χιονοδρομίας . Η εξάρτηση από την ληστεία της τσέπης του φορολογούμενου που δεν κανει σκι. Για αυτό και γίνονται μελέτες στο πόδι , μπαίνουν λιφτ πέρα από καθε λογική , βλέπουμε καθε χρόνο αυτές τις απίστευτες ενοικιάσεις σε ιδιώτες που δεν βάζουν τίποτα αλλά έχουν απαίτηση ο φορολογούμενος να στηρίζει την δραστηριότητα τους . 

Και έχουμε φτάσει στο σημείο να συμφέρει μαθηματικά να επιδοτούνται οι εναπομείναντες κάτοικοι των περιοχών με χιονοδρομικα, με ζεστό χρήμα, με κοινωνικά κριτήρια ,  παρά να επιδοτούνται οι τάχα αναπτυξιακές φοροληστιες. 

 

 

Screenshot_2026-06-04-20-39-17-629_com.android.chrome.jpg


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://pelop.gr/chionodromiko-kentro-kalavryton-prasino-fos-sti-nea-anavathmisi-ypo-chrimatodotiki-entaxi-to-ependytiko-programma/#goog_rewarded

 

Λεφτά, των άλλων, υπάρχουν . 

Ποιο ψηλά από την νεραιδόραχη είναι μόνο η  ψιλή κορφή .  Καλή τύχη . Θα ανοίγει κάθε καλοκαίρι το λιφτ εκεί . 

Αυτή η 12 μήνη λειτουργία είναι στο ίδιο επίπεδο με την κινητικότητα που έβαλε τις καμπίνες στον Παρνασσό . Μια μπαρούφα και μισή .


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λεφτά υπάρχουν . Και μιλάμε για τρελά λεφτά που θα πάρει ο ιδιώτης ....σύμβουλος για να κάνει έκθεση με τα προβλήματα των νέων αναβατήρων στα Καλάβρυτα . 

ΤΡΕΛΑ ΛΕΦΤΑ. 

Έχουν προβλήματα οι νέοι αναβατήρες , κυρίως λόγο κακής σχεδίασης ( οπου λαλούν πολλοί κοκοροι, αλλά ο άσχετος αποφασίζει ) , αλλά όχι και αυτά τα λεφτά . 

 

 

Screenshot_2026-06-08-17-37-54-843_com.android.chrome.jpg

Edited by vro

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επίσημη απόδειξη ότι το έργο δεν έγινε σωστά.
Αντί να αναζητηθούν ευθύνες και να πληρώσουν  (κυριολεκτικά και μεταφορικά) οι υπεύθυνοι, πληρώνει ο γνωστός μ.... το γνωστό φοφορογούμενο  κορόιδο. Σύνηθες και έλαμωρετώρα δεβαριεσαι, τι ψάχνεις;
Είπαμε, άπαντες βρίσκουν και κάνουν.


Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Today's Birthdays

    1. PaniosBanios
      PaniosBanios
      (45 years old)
    2. Panos7
      Panos7
      (46 years old)
  • ONLINE

    No members to show

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      19,145
    • Total Posts
      460,690
  • Member Statistics

    • Total Members
      8,724
    • Most Online
      4,284

    Newest Member
    Lyons & Sons
    Joined
×
×
  • Create New...