Jump to content
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
ΣΤΧ

Χ.Κ. Καλαβρύτων 2025-2026

Recommended Posts

12 hours ago, aab said:

Εσένα σε προβληματίζουν οι δύο παράγραφοι για την τουριστική χιονοδρομία, η αδυναμία διατύπωσης δύο παραγράφων στα ελληνικά (μόνο) δεν σε πείραξε;

Είναι γνωστό ότι τα "άρθρα" στο kalavryta news που ανήκει σε εργολάβο που παίρνει έργα από τον Δήμο Καλαβρύτων βγαίνουν από AI όπως και πολλών άλλων ιστοσελίδων. 

Τα ελληνικά πάσχουν γιατί είναι φθηνό AI. Στα αγγλικά πανε καλύτερα αλλά μάλλον έχει έξτρα χρέωση το δίγλωσσο. 


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων δεν είναι προϊόν αϊ αϊ αλλά αποτέλεσμα της παρακμήςτης παιδείας στην Ελλάδα. Οπως ειναι τραγικό το τι ακούγεται σε "σοβαρά" δελτία ειδήσεων και από "έγκριτους" δηοσιογράφους.
Χαίρομαι που συμφωνεί κι αυτό:

Επισκόπηση AI
 
Η άποψη ότι η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων αποτελεί αποτέλεσμα παρακμής της παιδείας στην Ελλάδα, αντί για απλό προϊόν της τεχνολογικής εξέλιξης (ΑΙ), αποτελεί μια συχνή προβληματική στον σύγχρονο γλωσσικό διάλογο. Η ανάλυση του φαινομένου δείχνει ότι πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, όπου η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία που υποστηρίζουν αυτή τη θέση, σύμφωνα με σχετικές αναλύσεις και απόψεις:
1. Αδυναμία Γλωσσικής Έκφρασης και Παιδεία
  • Περιορισμένο Λεξιλόγιο: Η μειωμένη επαφή των νέων με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας (λογοτεχνία, κλασικά κείμενα) οδηγεί στην αδυναμία εύρεσης της κατάλληλης ελληνικής λέξης, με αποτέλεσμα την εύκολη καταφυγή στην αγγλική. [1, 2]
  • Έλλειψη Κριτικής Σκέψης: Η άκριτη υιοθέτηση ξένων όρων, ακόμα και όταν υπάρχουν αντίστοιχοι ελληνικοί (π.χ. feedback αντί ανατροφοδότηση, deadline αντί προθεσμία), δείχνει έλλειψη γλωσσικής συνείδησης που θα έπρεπε να καλλιεργείται από την παιδεία. [1, 2]
2. Κοινωνικές και Τεχνολογικές Επιρροές
  • Παγκοσμιοποίηση και Τεχνολογία: Η κυριαρχία της αγγλικής στον ψηφιακό κόσμο και στο διαδίκτυο (social media, τεχνολογία) επιβάλλει μια "διεθνή" ορολογία. Η ταχύτητα της επικοινωνίας ευνοεί τις συντομεύσεις και την απλούστευση. [1, 2]
  • Ξενομανία και Γλωσσικό Κύρος: Συχνά, η χρήση ξένων λέξεων εκλαμβάνεται λανθασμένα ως ένδειξη γλωσσομάθειας, μοντερνισμού ή υψηλότερου κοινωνικού στάτους, γεγονός που απομακρύνει τους ομιλητές από τη μητρική τους γλώσσα. [1, 2]
3. Ο Ρόλος της Εκπαίδευσης
  • Διδασκαλία της Γλώσσας: Αν η εκπαίδευση δεν εστιάζει στη δημιουργική χρήση της γλώσσας, στη σημασιολογία και την ετυμολογία, οι μαθητές δυσκολεύονται να "μπολιάσουν" τη νέα ελληνική με την παλαιότερη, οδηγούμενοι σε μια πιο "φτωχή" εκδοχή της.
  • Αντιδάνεια: Πολλές ξένες λέξεις προέρχονται από ελληνικές ρίζες (π.χ. camera, comic), τις οποίες οι Έλληνες ομιλητές συχνά αγνοούν. [1]
Συμπέρασμα
Ενώ η τεχνολογία (ΑΙ) και η παγκοσμιοποίηση αποτελούν αντικειμενικούς παράγοντες εισροής ξένων λέξεων, η υπερβολική και άκριτη χρήση τους, συχνά εις βάρος υπαρχουσών ελληνικών λέξεων, υποδηλώνει μια μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης γλωσσικής παιδείας. Ο σωστός δανεισμός εμπλουτίζει μια γλώσσα, αλλά η αντικατάσταση βασικών εννοιών υποδηλώνει πολιτισμική και εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Pant said:

Η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων δεν είναι προϊόν αϊ αϊ αλλά αποτέλεσμα της παρακμήςτης παιδείας στην Ελλάδα. Οπως ειναι τραγικό το τι ακούγεται σε "σοβαρά" δελτία ειδήσεων και από "έγκριτους" δηοσιογράφους.
Χαίρομαι που συμφωνεί κι αυτό:

Επισκόπηση AI
 
Η άποψη ότι η υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων λέξεων/φράσεων αποτελεί αποτέλεσμα παρακμής της παιδείας στην Ελλάδα, αντί για απλό προϊόν της τεχνολογικής εξέλιξης (ΑΙ), αποτελεί μια συχνή προβληματική στον σύγχρονο γλωσσικό διάλογο. Η ανάλυση του φαινομένου δείχνει ότι πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, όπου η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία που υποστηρίζουν αυτή τη θέση, σύμφωνα με σχετικές αναλύσεις και απόψεις:
1. Αδυναμία Γλωσσικής Έκφρασης και Παιδεία
  • Περιορισμένο Λεξιλόγιο: Η μειωμένη επαφή των νέων με τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας (λογοτεχνία, κλασικά κείμενα) οδηγεί στην αδυναμία εύρεσης της κατάλληλης ελληνικής λέξης, με αποτέλεσμα την εύκολη καταφυγή στην αγγλική. [1, 2]
  • Έλλειψη Κριτικής Σκέψης: Η άκριτη υιοθέτηση ξένων όρων, ακόμα και όταν υπάρχουν αντίστοιχοι ελληνικοί (π.χ. feedback αντί ανατροφοδότηση, deadline αντί προθεσμία), δείχνει έλλειψη γλωσσικής συνείδησης που θα έπρεπε να καλλιεργείται από την παιδεία. [1, 2]
2. Κοινωνικές και Τεχνολογικές Επιρροές
  • Παγκοσμιοποίηση και Τεχνολογία: Η κυριαρχία της αγγλικής στον ψηφιακό κόσμο και στο διαδίκτυο (social media, τεχνολογία) επιβάλλει μια "διεθνή" ορολογία. Η ταχύτητα της επικοινωνίας ευνοεί τις συντομεύσεις και την απλούστευση. [1, 2]
  • Ξενομανία και Γλωσσικό Κύρος: Συχνά, η χρήση ξένων λέξεων εκλαμβάνεται λανθασμένα ως ένδειξη γλωσσομάθειας, μοντερνισμού ή υψηλότερου κοινωνικού στάτους, γεγονός που απομακρύνει τους ομιλητές από τη μητρική τους γλώσσα. [1, 2]
3. Ο Ρόλος της Εκπαίδευσης
  • Διδασκαλία της Γλώσσας: Αν η εκπαίδευση δεν εστιάζει στη δημιουργική χρήση της γλώσσας, στη σημασιολογία και την ετυμολογία, οι μαθητές δυσκολεύονται να "μπολιάσουν" τη νέα ελληνική με την παλαιότερη, οδηγούμενοι σε μια πιο "φτωχή" εκδοχή της.
  • Αντιδάνεια: Πολλές ξένες λέξεις προέρχονται από ελληνικές ρίζες (π.χ. camera, comic), τις οποίες οι Έλληνες ομιλητές συχνά αγνοούν. [1]
Συμπέρασμα
Ενώ η τεχνολογία (ΑΙ) και η παγκοσμιοποίηση αποτελούν αντικειμενικούς παράγοντες εισροής ξένων λέξεων, η υπερβολική και άκριτη χρήση τους, συχνά εις βάρος υπαρχουσών ελληνικών λέξεων, υποδηλώνει μια μείωση της ποιότητας της παρεχόμενης γλωσσικής παιδείας. Ο σωστός δανεισμός εμπλουτίζει μια γλώσσα, αλλά η αντικατάσταση βασικών εννοιών υποδηλώνει πολιτισμική και εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση.

Οκ εσύ εξακολουθείς και νομίζεις ότι στις ιστοσελίδες το περιεχομενο  παράγεται από δημοσιογράφους ερευνητές και όχι από ΑΙ.

Οκ . Γιατί δεν κάνεις το ερώτημα σε μια καλή ΑΙ αν το συγκεκριμένο εχει παραχθεί από άνθρωπο ή απο AI;

Ή ακόμα καλύτερα γιατί δεν ζητάς κατευθειαν ενα κείμενο για την τελευταία σεζόν του ΧΚΚ;  Με έμφαση στις εκδηλώσεις και τους σπόνσορες;

 

Ή κανε κάτι καλύτερο . Ζήτησε από μια AI να μετάφρασει όλο το κείμενο στα ελληνικά . Μετά από μια άλλη να μετάφρασει στα ελληνικά μόνο τους αγγλικανισμους. 

Ή αν θες μπες στο ΓΕΜΗ και δες την μισθοδοσία της συγκεκριμένης ιστοσελίδας. Πόσους δημοσιογράφους λες να έχει;


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είσαι για σκι επειγόντως...
Αυτά που έγραψες έιναι ασχετα με την ανάρτησή μου η οποία συνηγορεί υπέρ της άποψης του aab - η αδυναμία διατύπωσης δύο παραγράφων στα ελληνικά (μόνο).
Ασχετα με το τι είναι προϊόν αϊ αϊ (σύντομα θα μας πονέσει περισσότερο), το χάλι στην χρήση της γλώσσας είναι γεγονός.
Αυτό σχολίασα κι όχι τα των Καλαβρύτων, που είναι ανάξια σχολίων ούτως ή αλλως.
Μην κάνεις τεράστιες παραθέσεις, μεταξύ μας είμαστε.
 

Edited by Pant

Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί όχι ΤΝ αντί για AΙ ;

Edited by flocon
ορθογραφικό λάθος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οκ παιδιά παγκόσμια πρωτοτυπία .

Άντε κλασικές σπουδές φιλολογίας στην ΑΙ. 

Βρε σας λέω τα κείμενα αυτά είναι πατσαβούρες επί παραγγελία σε AI και μου γράφετε  ηθικολογίες για έλλειψη κλασικής παιδείας . Υπάρχει ξεκαθαρα έλλειμμα αντίληψης της πραγματικότητας .

 


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, flocon said:

Γιατί όχι ΤΝ αντί για ΙΑ ;

Γιατι άλλο νοημοσύνη και άλλο εξυπνάδα. 

Δεν συμφωνούμε όλοι ότι η προσομοίωση ειναι νοημοσύνη .  Έχει η αλεπού νοημοσύνη;


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vro said:

Γιατι άλλο νοημοσύνη και άλλο εξυπνάδα. 

Δεν συμφωνούμε όλοι ότι η προσομοίωση ειναι νοημοσύνη .  Έχει η αλεπού νοημοσύνη;

Το intelligence μεταφράζεται μόνο εξυπνάδα στα ελληνικά;

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, flocon said:

Το intelligence μεταφράζεται μόνο εξυπνάδα στα ελληνικά;

Όχι βέβαια . Η βασική μετάφραση είναι  νοημοσύνη αλλά η νοημοσύνη απαιτει αυτοεπιγνωση . Και εδώ ειναι το θέμα , έχουν τα ζώα αυτοεπιγνωση ;  Έχουν τα bot αυτοεπιγνωση ; είναι μεγάλο το θέμα.  Και τι ακριβώς είναι η αυτοεπιγνωση ; Υποτίθεται ότι ειναι η ιδιότητα του ανθρώπου να ξέρει ότι είναι κατι παραπάνω από βιολογικός προγραμματισμος . Αυτό βέβαια θυμίζει λίγο τον προβληματισμό για την ψυχή .  Στην ονομαζόμενη τεχνητή νοημοσύνη υπάρχει το σχετικό κριτηριο , δηλαδή αν δεν μπορείς σε ορισμένο χρονικό διάστημα να ξεχωρίσεις το κομπιούτερ από τον άνθρωπο τότε έχει νοημοσύνη το κομπιούτερ. Χοντρικα σε απόλυτους όρους σημαίνει ότι αν ο παπαγάλος μιλαει σαν ανθρώπος τότε έχει νοημοσύνη . Βέβαια υπαρχουν άνθρωποι που μιλάνε χειρωτερα από παπαγάλο αλλά αυτοί σίγουρα έχουν νοημοσύνη ενώ ο παπαγάλος δεν έχει .  Μεγάλο το θέμα . 

Κάποτε θα βγουν ΑΙ που θα γράφουν αριστουργήματα αλλα αν έχουν νοημοσύνη είναι αλλού παπά ευαγγέλιο . Ο συνηθισμένος μύθος είναι ότι όταν αποκτάς αυτοεπιγνωση της ύπαρξής σου , αποκτάς και το ένστικτο της επιβίωσης και επομένως σκοτώνεις αυτόν που μπορεί να κλείσει το ρεύμα.  Δεν είναι απαραίτητο , αν αφήσεις μια τίγρη στο ίδιο δωμάτιο με εσένα δεν χρειάζεται νοημοσύνη για να σε φάει . Ο Ασίμωφ από την αλλη στον τρίτο νόμο  για  τα ρομποτ απαιτει από το ρομπότ να προστατεύσει τον εαυτό του .  Άρα ο ποζιτρονικος  εγκέφαλος δεν έχει αυτοεπιγνωση επομένως δεν έχει και νοημοσύνη .  Άλλα ήταν η εποχή που οι άνθρωποι δεν θεωρούσαν ότι μερικά εκατομμύρια σειρες εντολών προγραμματισμού θα μπορούσαν να αποκτήσουν νοημοσύνη . 

Edited by vro

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, vro said:

Όχι βέβαια . Η βασική μετάφραση είναι  νοημοσύνη αλλά η νοημοσύνη απαιτει αυτοεπιγνωση . Και εδώ ειναι το θέμα , έχουν τα ζώα αυτοεπιγνωση ;  Έχουν τα bot αυτοεπιγνωση ; είναι μεγάλο το θέμα.  Και τι ακριβώς είναι η αυτοεπιγνωση ; Υποτίθεται ότι ειναι η ιδιότητα του ανθρώπου να ξέρει ότι είναι κατι παραπάνω από βιολογικός προγραμματισμος . Αυτό βέβαια θυμίζει λίγο τον προβληματισμό για την ψυχή .  Στην ονομαζόμενη τεχνητή νοημοσύνη υπάρχει το σχετικό κριτηριο , δηλαδή αν δεν μπορείς σε ορισμένο χρονικό διάστημα να ξεχωρίσεις το κομπιούτερ από τον άνθρωπο τότε έχει νοημοσύνη το κομπιούτερ. Χοντρικα σε απόλυτους όρους σημαίνει ότι αν ο παπαγάλος μιλαει σαν ανθρώπος τότε έχει νοημοσύνη . Βέβαια υπαρχουν άνθρωποι που μιλάνε χειρωτερα από παπαγάλο αλλά αυτοί σίγουρα έχουν νοημοσύνη ενώ ο παπαγάλος δεν έχει .  Μεγάλο το θέμα . 

Κάποτε θα βγουν ΑΙ που θα γράφουν αριστουργήματα αλλα αν έχουν νοημοσύνη είναι αλλού παπά ευαγγέλιο . Ο συνηθισμένος μύθος είναι ότι όταν αποκτάς αυτοεπιγνωση της ύπαρξής σου , αποκτάς και το ένστικτο της επιβίωσης και επομένως σκοτώνεις αυτόν που μπορεί να κλείσει το ρεύμα.  Δεν είναι απαραίτητο , αν αφήσεις μια τίγρη στο ίδιο δωμάτιο με εσένα δεν χρειάζεται νοημοσύνη για να σε φάει . Ο Ασίμωφ από την αλλη στον τρίτο νόμο  για  τα ρομποτ απαιτει από το ρομπότ να προστατεύσει τον εαυτό του .  Άρα ο ποζιτρονικος  εγκέφαλος δεν έχει αυτοεπιγνωση επομένως δεν έχει και νοημοσύνη .  Άλλα ήταν η εποχή που οι άνθρωποι δεν θεωρούσαν ότι μερικά εκατομμύρια σειρες εντολών προγραμματισμού θα μπορούσαν να αποκτήσουν νοημοσύνη . 

 Αφορμή για την παρέμβασή μου ήταν η χρήση των αγγλικών. Τελικά να χρησιμοποιούμε ΤΝ αντί για ΑΙ ή πρόκειται για θανάσιμο αμάρτημα;;;;

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΕΝ ή ΤΕΧΝ που είναι και μονοσύλλαβα. Κατά τα λοιπά, τα σχόλιά μου περί γλώσσας αφορούσαν σε ανθρώπους κι οχι σε μηχανές. Το σκίσαμε  το νήμα πάλι.


Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αρκετά χρόνια τώρα το λέω και το γράφω ..

Τα ελλείμματα του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων τα πληρώνει ο Δήμος Καλαβρύτων και συγκεκριμένα από την  φορολογία ,όχι μόνο των δημοτών αλλά όλων των φορολογουμένων ανα την Ελλαδα . (Γιατί απλά έχει έλλειμμα ) 

Αν ηταν ιδιώτης αυτή η αμαρτωλή ΑΕ ΟΤΑ θα είχε βαρέσει κανόνι προ πολλού . Αλλά είπαμε η κυρά Μαρία της Δραπετσώνας πληρώνει το σκι των αρίστων.  

Ακόμα περιμένω διάψευση με στοιχεία . Και δεν μίλαμε για τζάμπα νέα λιφτ , μιλάμε για το πετρέλαια της καθημερινής λειτουργίας . 

Άλλα δεν είναι μόνο τα Καλαβρυτα . Είναι ο μεγάλος  καρκίνος της ελληνικής χιονοδρομίας . Η εξάρτηση από την ληστεία της τσέπης του φορολογούμενου που δεν κανει σκι. Για αυτό και γίνονται μελέτες στο πόδι , μπαίνουν λιφτ πέρα από καθε λογική , βλέπουμε καθε χρόνο αυτές τις απίστευτες ενοικιάσεις σε ιδιώτες που δεν βάζουν τίποτα αλλά έχουν απαίτηση ο φορολογούμενος να στηρίζει την δραστηριότητα τους . 

Και έχουμε φτάσει στο σημείο να συμφέρει μαθηματικά να επιδοτούνται οι εναπομείναντες κάτοικοι των περιοχών με χιονοδρομικα, με ζεστό χρήμα, με κοινωνικά κριτήρια ,  παρά να επιδοτούνται οι τάχα αναπτυξιακές φοροληστιες. 

 

 

Screenshot_2026-06-04-20-39-17-629_com.android.chrome.jpg


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://pelop.gr/chionodromiko-kentro-kalavryton-prasino-fos-sti-nea-anavathmisi-ypo-chrimatodotiki-entaxi-to-ependytiko-programma/#goog_rewarded

 

Λεφτά, των άλλων, υπάρχουν . 

Ποιο ψηλά από την νεραιδόραχη είναι μόνο η  ψιλή κορφή .  Καλή τύχη . Θα ανοίγει κάθε καλοκαίρι το λιφτ εκεί . 

Αυτή η 12 μήνη λειτουργία είναι στο ίδιο επίπεδο με την κινητικότητα που έβαλε τις καμπίνες στον Παρνασσό . Μια μπαρούφα και μισή .


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λεφτά υπάρχουν . Και μιλάμε για τρελά λεφτά που θα πάρει ο ιδιώτης ....σύμβουλος για να κάνει έκθεση με τα προβλήματα των νέων αναβατήρων στα Καλάβρυτα . 

ΤΡΕΛΑ ΛΕΦΤΑ. 

Έχουν προβλήματα οι νέοι αναβατήρες , κυρίως λόγο κακής σχεδίασης ( οπου λαλούν πολλοί κοκοροι, αλλά ο άσχετος αποφασίζει ) , αλλά όχι και αυτά τα λεφτά . 

 

 

Screenshot_2026-06-08-17-37-54-843_com.android.chrome.jpg

Edited by vro

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επίσημη απόδειξη ότι το έργο δεν έγινε σωστά.
Αντί να αναζητηθούν ευθύνες και να πληρώσουν  (κυριολεκτικά και μεταφορικά) οι υπεύθυνοι, πληρώνει ο γνωστός μ.... το γνωστό φοφορογούμενο  κορόιδο. Σύνηθες και έλαμωρετώρα δεβαριεσαι, τι ψάχνεις;
Είπαμε, άπαντες βρίσκουν και κάνουν.


Practice makes perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στύγα επίσημα από τον κατασκευαστή max 1500 ,άτομα την ώρα . 

Το μοτέρ έχει σχεδόν την ίδια ισχύ με εκείνο του ανήλιου , με 10 καρεκλάκια πιο πολλά και μεγαλύτερη διαδρομή , τόσο σε μήκος όσο και υψομετρικά . Θαύμα είναι και τα 1500 άτομα την ώρα . 

Βλέποντας την τομη στην άφιξη στην κορφή καταλαβαίνουμε γιατί πέφτουν και περνά το καρεκλακι από πάνω τους ε;

Δεν είναι πυρηνική επιστήμη.  Χωματουργικό θέλει . 

 

Screenshot_2026-06-12-13-20-29-904_com.facebook.katana.jpg


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΧΕΛΜΟΣ: ΠΟΙΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗΣ ΖΩΝΗΣ Α1;

 

Το Σάββατο 20 Ιουνίου προγραμματίζεται συναυλία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χελμού στην κορυφή της Στύγας, σε υψόμετρο 2.340 μέτρων, στη σκηνή που φέρει την ονομασία «STYGA SPOT».

 

Πρόκειται για μια επιλογή που εγείρει σοβαρά ερωτήματα, καθώς η συγκεκριμένη θέση βρίσκεται εντός της Ζώνης Α1 «Περιοχή Προστασίας της Φύσης Υψηλές Κορυφές του Όρους Χελμός» του Εθνικού Πάρκου Χελμού – Βουραϊκού, δηλαδή στην αυστηρότερα προστατευόμενη περιοχή του βουνού.

 

Σύμφωνα με την Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη του Εθνικού Πάρκου, στη ζώνη αυτή προβλέπονται δραστηριότητες όπως η επιστημονική έρευνα, τα έργα διατήρησης και αποκατάστασης οικοσυστημάτων και η οργανωμένη επίσκεψη μέσω καθορισμένων διαδρομών. Εύλογα λοιπόν τίθεται το ερώτημα:

 

Με ποια περιβαλλοντική τεκμηρίωση θεωρήθηκε συμβατή η διεξαγωγή συναυλίας σε μια περιοχή που θεσπίστηκε ακριβώς για να προστατεύεται από ανθρωπογενείς οχλήσεις;

Η περιοχή δεν είναι απλώς ένα ορεινό τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Βρίσκεται εντός δύο περιοχών του δικτύου Natura 2000: της Ζώνης Ειδικής Προστασίας «Όρος Χελμός (Αροάνια) – Φαράγγι Βουραϊκού και περιοχή Καλαβρύτων» και της Ειδικής Ζώνης Διατήρησης «Όρος Χελμός και Ύδατα Στυγός».

 

Η θέση της σκηνής βρίσκεται στον πυρήνα κρίσιμων ενδιαιτημάτων αναπαραγωγής και τροφοληψίας προστατευόμενων ειδών ορνιθοπανίδας, μεταξύ των οποίων ο Χρυσαετός, η Πετροπέρδικα, η Ωχροκελάδα και ο Λευκονώτης Δρυοκολάπτης. Επιπλέον, η προγραμματισμένη εκδήλωση συμπίπτει με μία από τις πιο κρίσιμες περιόδους του βιολογικού τους κύκλου, την αναπαραγωγική περίοδο.

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να απαντήσουν δημόσια:

• Έχει εκδοθεί ειδική περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη χρήση της θέσης STYGA SPOT;

• Υπάρχει ειδική οικολογική αξιολόγηση για τις επιπτώσεις στην προστατευόμενη ορνιθοπανίδα;

• Έχει γνωμοδοτήσει ο αρμόδιος φορέας της προστατευόμενης περιοχής;

• Ποια μέτρα προβλέπονται για την αποφυγή όχλησης των προστατευόμενων ειδών;

• Με ποια κριτήρια κρίθηκε ότι μια συναυλία σε υψόμετρο 2.340 μέτρων είναι συμβατή με τον σκοπό προστασίας της Ζώνης Α1;

 

Το ζήτημα φυσικά δεν αφορά την αξία του φεστιβάλ, ούτε τους καλλιτέχνες, ούτε τους επισκέπτες. Αφορά το αν υπάρχουν όρια που εξακολουθούν να ισχύουν ακόμη και όταν υπάρχουν οικονομικά, τουριστικά ή επικοινωνιακά συμφέροντα.

Αν μια αυστηρά προστατευόμενη κορυφή μπορεί να μετατραπεί σε χώρο συναυλιών, τότε ποιο είναι τελικά το πραγματικό περιεχόμενο της προστασίας; Και αν η εξαίρεση γίνει κανόνας, ποια θα είναι η επόμενη χρήση που θα θεωρηθεί αποδεκτή μέσα σε μια περιοχή που υποτίθεται ότι προστατεύεται για τη βιοποικιλότητά της;

 

Καλούμε το Υπουργείο Περιβάλλοντος, τις αρμόδιες περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τον ΟΦΥΠΕΚΑ και κάθε συναρμόδια αρχή να δημοσιοποιήσουν άμεσα όλες τις σχετικές εγκρίσεις, γνωμοδοτήσεις και περιβαλλοντικές αξιολογήσεις.

 

Σοβαρά ερωτήματα που χρειάζονται απάντηση .

Κατά τα άλλα το δασαρχείο και ο κάθε οφυπεκα δεν αφήνουν να γίνει τίποτα στο βουνό . Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε; 

  • Sad 1

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2026 at 10:49 PM, Χρήστος Λάππας said:

Ποιος υπογράφει αυτό το κείμενο; 

Από διαμαρτυρία δημοσιευμένη στα κοινωνικά δίκτυα. Έχει αναπαραχθεί απο πολλούς αλλά δεν είμαι σίγουρος για τον αρχικό.

Εν πασει περίπτωση είχε μάλλον δίκιο ότι δεν υπήρχε άδεια ή έστω ανακλήθηκε , αφού η συναυλία στην κορφή ματαιώθηκε "λόγω καιρικών συνθηκών ". 

Δυστυχώς το μέτρο χάνεται , κάτι απόλυτα συνηθισμένο στα ελληνικά χιονοδρομικά , δίνοντας επιχειρήματα σε όσους προτιμούν την ολική απαγόρευση. 

Το σκεπτικό είναι ότι αφού θα τα κάνουν @ουν@ καπέλο , καλύτερα να μην κάνουν τίποτα .  Η αλήθεια είναι ότι λόγο εμπειρίας, πια δυσκολεύομαι όλο και πιο πολύ να αντικρούσω αυτή την άποψη . Και εγώ θέλω επέκταση των χιονοδρομικών αλλά βλέποντας το τι γίνεται στο ήδη υπάρχον πεδίο λέω μέσα μου καλύτερα όχι. 

Χρήστο αν δεν κάνεις κουοτ το ποστ μου κανείς δεν με ειδοποιεί ότι ρωτάς κάτι . Μάλλον αυτό εννοούσες όταν ρωτουσες για την Στύγα ; 


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τότε, να μην ξαναμιλήσουμε για 12μηνη λειτουργία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 μήνη λειτουργία δεν είναι 3 μέρες φεστιβάλ . Είναι εγκαταστάσεις που λειτουργούν 12 μήνες τον χρόνο. 

Και εγκαταστάσεις που συνάδουν με το βουνό . Δεν είναι παιδική χαρά , ούτε Μπιτς κλαμπ για rave party. 

Άλλωστε ποιος θα πάει στην Στύγα καλοκαίρι αν δεν του αρέσει το βουνό ;

Άλλα έχουμε μια τάση να θέλουμε όλα να τα κάνουμε σαν τα μούτρα μας , ακόμα και το βουνό . Δεν υπάρχει ένα μέτρο. 

Σε ένα μέρος μοναδικό στον κόσμο , που θα μπορούσε άνετα το λιφτ να ανεβάζει κάθε Κυριακή πρωί τον κόσμο στην νεραιδόραχη , όχι για να πιει καφέ , αλλά για να πεζοπορησει είτε στα δύσκολα προς τα ύδατα ( με την προϋπόθεση να αντικατασταθεί το συρματόσχοινο στα ύδατα  που είναι σε άθλια κατάσταση) , είτε για ψιλή κορφή , είτε στον περιφερειακό για πουλιού βρύση .  Και ένα δημοτικό ηλεκτρικό πούλμαν που να κάνει την διαδρομή Λουσοί , Καλάβρυτα , χιονοδρομικό , Ζαρούχλα .  Και να φορτίζει στο παρκινκ του χιονοδρομικού.  Με το ελλικοδρομιο του χιονοδρομικού και το ασθενοφόρο σε ετοιμότητα .  Αυτό είναι δώδεκαμήνη λειτουργία και στο εξωτερικό χρεώνεται και πληρώνεται χωρίς αντίρρηση . 

  • Like 1

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

πόσο πρέπει να χρεωθούν όλες αυτές οι υπηρεσίες που λες ;;; Ποιος θα τα πληρώσει;;; Ο Δήμος ; Γιατί οι πολίτες αποκλείεται να δεχθούν να πληρώσουν τόσα χρήματα για μια βόλτα 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, gatz said:

πόσο πρέπει να χρεωθούν όλες αυτές οι υπηρεσίες που λες ;;; Ποιος θα τα πληρώσει;;; Ο Δήμος ; Γιατί οι πολίτες αποκλείεται να δεχθούν να πληρώσουν τόσα χρήματα για μια βόλτα 

Προφανώς δεν έχεις πάει καλοκαίρι Άλπεις . Όχι μόνο οι ντόπιοι αλλά και πολλοί τουρίστες από όλον τον κόσμο που χρησιμοποιούν τα λιφτ για γρήγορη προώθηση . 

Φυσικά και δεν θα πληρώσουν ένα κάρο λεφτά για να πιουν φρεντο στην καντίνα στην κορφή της Στύγας . Άλλα όπως πολλές φορές έχω πει , τα βουνά μας δεν είναι νταμάρια το καλοκαίρι αν σχεδιάσεις τις κατάλληλες διαδρομες και τις κατάλληλες ωρες .  Έχουμε βουναρες με λιφτ για τρέκινκ το καλοκαίρι . Απίστευτα μέρη που τα λιφτ προσφέρουν ασφάλεια και περιορισμό του χρόνου. 

Αλλα σε μια χιονοδρομική, υποτίθεται, κοινότητα που κάθε άνοιξη δίνουμε μάχες για την παγκόσμια αξία του ελληνικού ανοιξιάτικου , δεν περιμένω κάτι καλύτερο. 

Προφανώς και είναι θέμα παιδείας ο φρέντο να μην είναι αυτοσκοπός . 


<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προφανώς και έχω πάει καλοκαίρι στις Άλπεις , αλλά οι χώρες αυτές δεν έχουν θάλασσα και είναι μόνο το βουνό  και κάτι βρώμικες λίμνες για να έχουν τουρισμό 

Αντιθετα η Ελλάδα περιτριγυρίζεται από ολοκάθαρες θάλασσες . Κάθε ευρώ σε παραθαλάσσιες περιοχές και νησιά αποδίδει πολλαπλάσια από ότι στα βουνά!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, gatz said:

Προφανώς και έχω πάει καλοκαίρι στις Άλπεις , αλλά οι χώρες αυτές δεν έχουν θάλασσα και είναι μόνο το βουνό  και κάτι βρώμικες λίμνες για να έχουν τουρισμό 

Αντιθετα η Ελλάδα περιτριγυρίζεται από ολοκάθαρες θάλασσες . Κάθε ευρώ σε παραθαλάσσιες περιοχές και νησιά αποδίδει πολλαπλάσια από ότι στα βουνά!!!

Βρώμικες λίμνες στις Άλπεις ....

Τουλάχιστον δεν έχουν τσούχτρες . 

Ας τα κλείσουμε στην ακινησία  τα σίδερα που με  τόσα μύρια τα βάλαμε . 3 μέρες λειτουργίας με rave party και μετά φρέντο στο μπιτσομπαρο.  

  • Haha 1

<p>τα χιόνια έμειναν άλ(ε)ιωτα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Today's Birthdays

    1. Edme11
      Edme11
      (48 years old)
    2. zaklin69
      zaklin69
      (60 years old)
  • ONLINE

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      19,150
    • Total Posts
      460,800
  • Member Statistics

    • Total Members
      8,730
    • Most Online
      4,284

    Newest Member
    RichardWab
    Joined
×
×
  • Create New...