Jump to content
ΣΤΧ Safety

Χειμερινά Ελαστικά (Χιονολάστιχα)

Recommended Posts

Το παρακατω ειναι συρραφη ποστ απο μελος μας σε φορουμ κατοχων Subaru σχετικα με τα χιονολαστιχα.

 

==================================================================

 

Παιδια, ασχολουμαι με τα χιονολαστιχα απο το 96 που ειχα παρει μεταθεση στη Νορβηγια. Αν δεν σας πειραζει, να βαλουμε λιγα πραγματακια στη θεση τους, γιατι η μυθολογια περι χιονολαστιχου εχει παρει ...μυθικες διαστασεις και οι λαστιχαδες λενε ο,τι τους κατεβει, για να σπρωξουν ο,τι εχουν σε στοκ.

 

Χιονολαστιχα υπαρχουν δυο ειδων:

 

Με καρφια (Αγγλικα studded, Νορβηγικα piggdekk) και χωρις καρφια (αγγλικα studless, Νορβηγικα piggfritt). Υπαρχει και μια υβριδικη κατηγορια studable.

 

Τα λαστιχα με τα καρφια τα εφευρε καπου τη δεκαετια του 60 ο Σουηδος Omni Vilkas και χρησιμοποιουνταν στα βορεια ραλλυ το χειμωνα. Προσφερανε θηριωδη προσφυση στον παγο (θυμαμαι σπαγανε ακραξονια οι Porsche 911S) και το μεγεθος τους κυμαινονταν απο 5μμ μεχρι 36 μμ :D ...Μετα βγηκαν και σε πολιτικα μεγεθη, αυτα που φοραγα εγω ηταν 6μμ.

 

Τα λαστιχα με τα καρφια ειναι παρανομα στις περισσοτερες χωρες πλην των Σκανδιναβικων, γιατι ξηλωνουν την ασφαλτο και γεμιζουν την ατμοσφαιρα με σκονη που ειναι κατα το μαλλον η ητον καρκινογονος.

 

Στην πορεια, οι εταιρειες ελαστικων εκαναν πολλη ερευνα και καταλαβαν οτι οι κοινες γομες στις πολικες θερμοκρασιες σκληραινουν υπερβολικα για να ειναι χρησιμες και οτι η κοινη (τοτε) αποψη για τα αγρια τακουνια ειχε περαση μονο στο παχυ χιονι. Προχωρησαν λοιπον σε δυο καινοτομιες, μια στη συνθεση της γομας και μια στη σχεδιαση του πελματος.

 

Στις γομες προσθεσανε silica carbides που αφ'ενος κρατουν τη γομα μαλακη στις χαμηλες θερμοκρασιες, αφ'ετερου δινουν στο λαστιχο μια υφη σαν πολυ ψιλο γυαλοχαρτο που βοηθαει στην προσφυση στον παγο.

 

Το πελμα σχεδιαστηκε ετσι ωστε να επωφελειται του φαινομενου gelation, ητοι το οτι το σημειο τηξης του νερου αυξανεται με την πιεση. Αν βαλεις μια κολωνα παγου στον αερα πανω σε δυο παραλληλα συρματα, τα συρματα σιγα σιγα περνουν μεσα απο τον παγο (διοτι στο σημειο επαφης η πιεση ειναι μεγαλυτερη απο την ατμοσφαιρικη και προσκαιρα λιωνει ο παγος, αλλα μετα η πιεση κατω απο τα συρματα χαμηλωνει και ξαναπαγωνει).

 

Η σχεδιαση αυτη ειναι οι πολλες μικρες χαρακιες που βλεπουμε στα χιονολαστιχα. Η εικονα ειναι απο ενα 'παγολαστιχο' το Michelin Arctic Alpin, το οποιο εχουν βαλει σε τεστ σε παγοδρομιο με γυαλισμενο παγο και αφηνει ιχνη στο φρεναρισμα

 

mi_arctic_alpin.jpg

 

Βεβαια ενα λαστιχο σαν κι αυτο εχει μικροτερες επιδοσεις στο παχυ χιονι, αλλα αυτα θα τα πουμε παρακατω.

 

Μενουμε λοιπον στα χιονολαστιχα.

 

Μερος Β' Χιονολαστιχα

 

Οπως υπαρχουν πολλων ειδων θερινα λαστιχα, δρομου, πιστας, βροχινα κλπ. εε εσεις ξερετε καλυτερα... ;) ...ετσι υπαρχουν και διαφορα ειδη χιονολαστιχα για διαφορετικες συνθηκες.

 

Κατ' αρχην, ολα τα χιονολαστιχα εχουν το χαρακτηριστικο σημα "severe snow service requirements and are branded with the snowflake-on-the-mountain symbol" οπως λεει και το Tirerack.com

 

winterSymbol.gif

 

Αν δεν το'χει το λαστιχο...δεν... το'χει στο χιονι! :D

 

Μπορει να μοιαζει με χιονολαστιχο, μπορει να λεει M+S...χιονολαστιχο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Τελεια και παυλα!

 

Οχι πως ενα λαστιχο που εχει τη νιφαδα στο βουνο μπορει να κανει παππαδες! Υπαρχουν καλα χιονολαστιχα για καποιες συνθηκες και μετρια εως κακα για πολλες συνθηκες.

 

Για τι συνθηκες μιλαμε;

 

α) "Καθαρισμενους" δρομους με 2-3 εκατοστα φρεσκο η παγωμενο χιονι (η σωστη εκχιονωση γινεται με τη λεπιδα 5-10 εκ απο την ασφαλτο ωστε να μην διαλυει την ασφαλτο ειτε η λεπιδα του εκχιονιστικου ειτε οι αλυσιδες/καρφια που φορανε τα λαστιχα. Μπορει μετα να ριξουν και χημικα για να διευκολυνουν την τηξη του χιονιου (το αλατι δεν το επιτρεπει λενε η ΕΕ). Επισης σε πολλα μερη, ριχνουν αμμο ωστε να προσδιδεται καλυτερη προσφυση στο παγωμενο χιονι. Εδω βεβαια ειναι Βαλκανια...

 

β) Δρομους με 'φρεσκο χιονι' μεχρι 15-20 ποντους φρεσκια πουδρα. Αφηνουμε το αμαξι και παμε για σκι

 

γ) Δρομους με 'μαυρο παγο' (verglas) συνηθως καθαρη ασφαλτο με στοιβες χιονιου στο πλαϊ απο την εκχιονωση. Την ημερα με τον ηλιο το χιονι λιωνει και εμποτιζει/καλυπτει την ασφαλτο. Μολις φυγει ο ηλιος γινεται το νερο παγωνει και γινεται ενας μαυρος καθρεφτης, πολυ επικινδυνο...το πρωϊ και ιδιως σε σκιερα μερη, εκει που δεν το περιμενεις.

 

δ) Δρομους με λασποχιονο (slush). Δημιουργειται απο την τηξη του χιονιου αν ανεβουν αποτομα οι θερμοκρασιες.

 

ε) Δρομους (κυριως δασικους) ακαθαριστους με φρεσκο χιονι η 'παλιο' χιονι που εχει σχηματισει κρουστα απο πανω απο επανηλειμμενη τηξη/πηξη λογω ηλιοφανειας

 

στ) Εκτος δρομου (και εκτος θεματος... :lol: )

 

Οπως καθε κινητο θελει το ...Γερμανο του, ετσι και το καθε ειδος δρομου θελει ...το χιονολαστιχο του.

 

Μερος Γ' Επιλογη ελαστικων

 

Επειδη βεβαιως δεν μπορουμε να κουβαλαμε 3 τετραδες λαστιχα και να τα αλλαζουμε αναλογα με τις συνθηκες, προσπαθουμε να συμβιβασουμε τις καταστασεις οσο καλυτερα μπορουμε.

 

Ας δουμε λοιπον τι μπορουμε να κανουμε.

 

Για ενα ταξιδι στην Αραχωβα λογου χαριν...

 

1) Αφηνουμε τα μαμα! ιδιως αν μιλαμε για φτερουγα με 350 ιππους!thumbsup4kk.gif

 

2) Φοραμε αλυσιδες. Εχουμε το βαλε-βγαλε, πρεπει να μην αργησουμε πολυ να τις βαλουμε (δεν βολευει να τις βαζουμε με το αμαξι στο χαντακι η διπλωμενο στη φουρκετα :P ) και μπορειτε να κανετε τις ζαντες σας λαμπογυαλο. Επι πλεον μαξιμουμ ταχυτητος ειναι 40 χλμ/ω και αν σπασουν θα ψαχνετε για επισκευες θολων.

 

3) Φοραμε πανια, αραχνες κλπ μοντερνα συστηματα. Ολα μπαινουν πιο ευκολα απο αλυσιδες (δυστυχως τα πανια βγαινουν και πιο ευκολα-μονα τους- απο αλυσιδες). Ολα εχουν περιορισμους χρησης στο μη χιονωμενο δρομο και γενικα δεν βαστανε πολυ. Αν δεν πατε συχνα στα χιονια, τα πανια ισως ειναι μια καλη λυση

 

4) Αν πηγαινετε συχνα στα χιονια, τα χιονολαστιχα ειναι μονοδρομος. Δεν χρειαζονται βαλε βγαλε, σηκωνουν υψηλες ταχυτητες στο χιονι (εγω μεχρι 100 εχω δει Νορβηγους με 120-140 (ολοι τους δηλαδη:yikes:) σε δρμους σαν κι'αυτον που παει στο ΧΚΠαρνασσου. Ειναι...τζαμπα! Για να εξηγουμαι. Οσο κοστος και φθορα εχετε απο ενα χειμωνιατικο λαστιχο, το κερδιζετε σε κοστος και φθορα απο τα καλοκαιρινα. Αρα μηδενικο επι πλεον κοστος, εκτος απο ενα σετ ζαντες (που πηρα σε εξαιρετικη τιμη απο τον HAL-9000).

 

Ωραια! Μπηκαμε στο μονοδρομο του χιονολαστιχου...

 

Τι θα παρουμε μπαρμπα;

 

Για τις...κουρσες (στρογγυλοφαναρες, φτερουγατες, τουμπανιασμενες) οσο πιο στενη διασταση σηκωνουν οι ζαντες που θα βρειτε (αν βρειτε σε καρε 100Χ100 η ο,τι παρομοιο εχετε απο τη Subaru :( ). To χιονι θελει λεπτο λαστιχο. Τα εργοστασιακα WRC φορανε διασταση 135! Ναι!

 

Χαρακτηριστικο High Performance.

 

Tι ειναι τα High Performance? Λαστιχα που εχουν γομα χιονολαστιχου, χαραξη χοντρη βροχολαστιχου και χαραγματιες χιονολαστιχου. Κανουν για στεγνη ασφαλτο, βρεγμενο (αν και ορισμενες γομες εχουν τα χαλια τους στο βρεγμενο), και δρομους χιονοκατηγοριας α), β), γ), δ) αν και ορισμενα στην πουδρα στομωνουν (θα τα ξαναπουμε γι'αυτο). Παρτε καποιες φωτογραφιες πελματος.

 

Τα δικα μου Goodyear Ultragrip GW3

 

gy_ultrag_gw3_ci2_l.jpg

 

Goodyear Ultragrip Performance , με διαφορετικο πελμα και πολλες χαραγματιες

 

gy_ultrag_perf_ci1_l.jpg

 

Bridgestone Blizzak LM22 Κορυφαιο εδω και πολλα χρονια

 

bs_blizzaklm22_ci2_l.jpg

 

Continental Winter Contact 810 απεσπασε την κορυφη στο Σκανδιναβικο τυπο τα δυο τελευταια χρονια (ολοι οι φιλοι μου που επισκεφθηκα περσι αυτα φοραγανε)

 

co_ContiWinterContact_ts810_ci2_l.jpg

 

Τα θρυλικα Pirelli Sottozero (τυχαια αναφερω οτι εχουν Speed Rating H (210 km/h) γιατι καποιος ειπε οτι το maximum για χιονολαστιχα ειναι Τ (190 km/h):

 

pi_winter_210_sottozero_ci2_l.jpg

 

Απο το προηγουμενο μερος, εχουμε αρχισει να μπαινουμε στο νοημα του πελματος των χειμερινων ελαστικων. Χαρακιες και πολλες μαλιστα!

 

 

Για τον παγο, οσο περισσοτερες τοσο καλυτερα! Συγκρινετε:

 

Michelin Arctic Alpin:

 

mi_arctic_alpin.jpg

 

με το κορυφαιο Michelin X-Ice

 

mi_xice_ci2_l.jpg

 

με το Michelin Pilot Alpin PA2 (το οποιο παρεμπιπτοντως βγαινει και σε V-rating 240 km/h):

 

mi_pilot_alpin_pa2_h_ci2_l.jpg

 

Αυτα στο περιπου για τους ...φτερωτους μας φιλους (Imprezza, Legacy αν και δεν εχει φτερουγα).

 

Ας δουμε τωρα και τους Φορεστεραιους

 

[Tough man mode on]

 

Τι θελουμε εδω; Κατ'αρχην να βρουμε λαστιχα στη ρημαδα τη μαμισια διασταση:) 215/60/16.

Οσοι εχετε αλλαξει ζαντες...ψαχτε το μονοι σας...Ας ειναι!

Αν ειμαστε στην Αμερικη θα ειχαμε περισσοτερες επιλογες.

 

Βασικα θελουμε να ανταλλαξουμε λιγο απο την 'ασφαλτινη' επιδοση για λιγο πιο 'off road' (να μην το παρακανουμε ομως...).

 

Εδω αρχιζουν οι παρεξηγησεις...

 

'Τα μαμα Yokohama Geolander πανε μια χαρα!'

 

yo_geo_ht_g900_obl_ci2_l.jpg

 

και δυο τρομαρες θα ελεγα...ποσες χαραγματιες βλεπετε;

Τα μαμα και η τετρακινηση της Subaru μπορει να σας ανεβασουν στο βουνο με δρομο α) κατηγοριας...

Στο γ) (Verglas) γ@μησε τα κι αφησε τα...

Στο κατεβασμα, η θρυλικη τετρακινηση της Subaru δεν συμβαδιζει με τα ...θρυλικα φρενα των Forester (ευτυχως που κανει κρυο...).

 

'Εχω ελαστικα Α/Τ με μεγαλα τακουνια που γαντζωνουν στο χιονι'

 

Αυτα ειναι τα Bridgestone Dueller A/T 693:

 

bs_dueler_atd693_ci2_l.jpg

 

Ποσες χαραγματιες βλεπετε; Τι γομα εχουν;

Στο χιονι (Κατηγορια β) δ) ε) μπορει να πανε, στην α) ετσι κι ετσι στην γ) γ@ματα...κι αστα)

 

Παρομοιως και τα πιο highway suv Bridgestone Dueller H/P

 

bs_dueler_hp_d680_ci2_l.jpg

 

Για δεστε τα Bridgestone Winter Dueller:

 

bs_winter_dueler.jpg

 

Μμμμ...αυτα μαλλον κανουν! Και επι πλεον κατι θα κανουν και στις λασπες. Ισως και off road.

Βεβαια με τα τακουνια που εχουν...θα κανουν και κατ τις απο θορυβο! Εεε δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα!

 

[/Tough man mode off]

 

Κλεινω με μια φωτο απο τα λαστιχα που ξεκινησαν την ιστορια του χιονολαστιχου, τα Bridgestone Blizzak WS50.

Επι σειραν ετων πρωτο στα 10 πρωτα την 10ετια του 90.

 

Προ 3ετιας 7ο στα 10 πρωτα. Αλλαζει η τεχνολογια γομας/σχεδιαση πελματος βλεπετε...

 

bs_blizzak_ws_50_dir_ci2_l.jpg

 

Ενα τελευταιο ποστ Μερος Δ' μαρκες κλπ θα κανω και θα απαλλαχθειτε απο μενα!

 

Μερος Δ' Φιλοσοφιες, μαρκες και μ@λ..κιες

 

Απ' ο,τι ειδα, οσο εγραφα, αλλοι φιλοι κανανε ποστς. Ελπιζω πλεον να καταλαβαινετε το νοημα των γραφομενων μου. Υπαρχουν πολλες διαφορετικες καταστασεις στο χιονι/παγο (και θελουμε και λαστιχα για στεγνο, βρεγμενο, λασπη, αμμο :D ακομα και off-road...) Διαλεγουμε αναλογα.

 

Απο δικες μου εμπειριες το προηγουμενο Σ/Κ. Τα Goodyear Ultragrip GW3 σε φρεσκο χιονι ειχανε traction μεχρι να χωθω τοσο πολυ μεσα (50 εκ. χιονι) που να κατσει το πατωμα γερα και να κολησω. Σ' αυτη την κατασταση οσο μεγαλο και να ειναι το τακουνι δεν με εβγαζε. Μονο φτυαρι! :unsure:

 

Ανεβηκα με τα κοντα στις γρανες του εκχιονισμου μεχρι που βρωμισε ο συμπλεκτης:heat: (πως βρωμαει ετσι ρε παιδια...). Πιστευω οτι με Winter A/T αντε να κερδιζα 1-2 εκ βαθος χιονιου πριν κρεμαστω. Απο την αλλη σε ψηλες ταχυτητες, στεγνο, βρεγμενο η συμπεριφορα των High Performance ειναι σαφως ανωτερη.

 

Χιονι παιδια δεν ειναι το βαθυ χιονι ε). Εκει απλως κολλησες. Τα προβληματα και η τεχνολογια φαινονται στις κατηγοριες α) β) γ) με μεγαλες ταχυτητες, πολυ κρυο που αν φυγεις στη κατηφορικη φουρκετα μππορει να μετρησεις και μια πολυκατοικια πτωση...η μια καραμπολα με 30 αυτοκινητα.

 

Ας παμε λιγο στις συνθηκες/μαρκες/μυθους.

 

Nokian

 

Κορυφαια Φινλανδικη εταιρεια με λαστιχα που ειναι μονιμως στα 5 πρωτα του Σκανδιναβικου τυπου (διαβαζω Νορβηγικα βλεπετε...)

 

Προσοχη ομως. Βγαζει λαστιχα για Σκανδιναβικες συνθηκες (Haakapeliita) και για συνθηκες Κεντρικης Ευρωπης (WR, RSi). Αν εχει -20 εξω, μην περιμενετε τα WR να πιανουν τα Haakapeliita 5 να'ουμ'...

 

Ανοιξη στην Αραχωβα με +18 τα Ηaakapeliita δεν κανουν ουτε για πατινι! Τα χιονολαστιχα, λιγο ως πολυ δεν κανουν για ψηλες θερμοκρασιες (μεχρι 15C το πολυ).

 

Με αυτα υπ'οψιν η Nokian ειναι δικαιως θρυλος στην...Σκανδιναβια!

 

Η Bridgestone ειναι επισης θρυλος και πρωτοπορος στη τεχνολογια με τα διαφορα Blizzak. Δεν θα παει κανεις χαμενος με τα Blizzak αν το ψαξει λιγο.

 

Pirelli, Michelin, Continental εχουν βγαλει κορυφαια (εννοω top 3) χιονολαστιχα, των οποιων μερικες φωτο ειδατε. Εγω ειμαι πολυ ευχαριστημενος απο τα Goodyear Ultragrip (GW3 που φορω στο Forrester και 6 που φορω στο Saxo). Δεν με εχουν προδωσει ποτε (Κατηγορια δρομου α)β)γ)δ)).

 

Αλυσιδες εχω παντα μαζι μου και στα δυο αυτοκινητα για την περιπτωση παχυ Verglas γ) αλλα ειναι ακομα στο σελοφαν τους. Φτυαρι θα παρω σημερα.

 

Οι λαστιχαδες γενικα προσπαθουν να σπρωξουν τα ελαστικα που τους αφηνουν το μεγαλυτερο κερδος, η την αντιπροσωπια που εχουν προσβαση. Θα προσπαθησουν να πουλησουν Α/Τ, S/T, GT και οτι αλλο ειστε διατεθειμενοι να αγορασετε. Οπως ειδατε Bridgestone Duellet με bridgestone Winter Dueller εχει διαφορα. Οσο για Geolandar... εχει περισσοτερα μοντελα απο μουρδ..λο στο Βερολινο. Καποιο θα κανει και για σας...

 

Αν εχει κανεις ερωτησεις...στη διαθεση σας.

 

Παρεμπιπτοντως, ειμαι Πολιτικος Μηχανικος, δεν εχω σχεση με καμμια εταιρεια ελαστικων και τα ελαστικα που αναφερω τα ξερω κυριως απο αναφορες του Νορβηγικου τυπου και το Tirerack (το οποιο εχω χρησιμοποιησει και το συνιστω ανεπιφυλακτα...για οσους μενουν στην Β. Αμερικη! :( ). Να μην ψαχνομαστε δηλαδη...

 

Τ Ε Λ Ο Σ

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο πολύ καλό το πόστ και πολύ χρήσιμο για όλους.


9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδια τα τελευταια χρονια φορουσα στο Celica τα Michelin Alpin και ημουν αρκετα ικανοποιημενος αλλα φετος φορωντας τα Bridgestone Blizzak ειμαι ενθουσιασμενος.Εκπληκτικο κρατημα στο χιονι.Στον αντιποδα βεβαια ειναι θορυβωδη και με χειροτερες επιδοσεις στον στεγνο δρομο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σ' ευχαριστούμε ΜάκηςΜ

 

Ν.


...σκάσε και τσούλα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ωραία Μάκη, μπράβο για τον κόπο σου! Θα προσέθετα παιδιά να είμαστε πάντα εγκρατείς στο χιόνι και να οδηγούμε συντηρητικά. Ταρζανιές και σβούρες μονο σε άδειο πάρκινγκ αν θέλουμε, γιατί το παιδί πάντα το έχουμε μέσα μας :unsure: . Μάκη μήπως ο ορθός όρος είναι χειμερινό ελαστικό και όχι χιονολάστιχο? Νομίζω ότι το χειμερινό ελαστικό σε θερμοκρασίες κάτω από +7 λειτουργεί καλύτερα από το θερινό ακόμα και σε στεγνό δρόμο.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Πολύ ωραία Μάκη, μπράβο για τον κόπο σου! Θα προσέθετα παιδιά να είμαστε πάντα εγκρατείς στο χιόνι και να οδηγούμε συντηρητικά. Ταρζανιές και σβούρες μονο σε άδειο πάρκινγκ αν θέλουμε, γιατί το παιδί πάντα το έχουμε μέσα μας :P . Μάκη μήπως ο ορθός όρος είναι χειμερινό ελαστικό και όχι χιονολάστιχο? Νομίζω ότι το χειμερινό ελαστικό σε θερμοκρασίες κάτω από +7 λειτουργεί καλύτερα από το θερινό ακόμα και σε στεγνό δρόμο.

 

Εγκυος εισαι βρε; :unsure: Γι'αυτο δεν κανεις σκι; :D:)

 

Ορθως, αλλα αντε να αλλαζεις τη λεξη που (...κακως) εχει επικρατησει... :D

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ


Το Photobucket τελικα τσακισε και αφησε τους ομηρους...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάρα πολύ καλό και χρήσιμο. Μπράβο Μάκη.

Εδώ και καιρό σκεφτόμουν να κάνω την κίνηση και να βάλω χιονολάστιχα αλλά πάντα έκανα πίσω καθώς για μεγάλο διάστημα θα τα χρησιμοποιώ στην πόλη με θερμοκρασίες μεγαλύτερες των +15 βαθμών. Αξίζει τον κόπο ή η φθορά και οι επιδόσεις τους κάνουν καλύτερη επιλογή τη χρήση αλυσίδων; Έχει κάποιος εμπειρία;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Πάρα πολύ καλό και χρήσιμο. Μπράβο Μάκη.

Εδώ και καιρό σκεφτόμουν να κάνω την κίνηση και να βάλω χιονολάστιχα αλλά πάντα έκανα πίσω καθώς για μεγάλο διάστημα θα τα χρησιμοποιώ στην πόλη με θερμοκρασίες μεγαλύτερες των +15 βαθμών. Αξίζει τον κόπο ή η φθορά και οι επιδόσεις τους κάνουν καλύτερη επιλογή τη χρήση αλυσίδων; Έχει κάποιος εμπειρία;

 

Εγω τα φοραω αρχες Δεκεμβριου-τελη Απριλιου. Δεν ειδα αφυσικη φθορα...Τωρα αν τον Απριλιο εχει 25 βαθμους και χτυπας 200αρες στην ΕΟ...μαλλον θα τα παρεις στο χερι...

 

Σιγουρα ειναι καλυτερη επιλογη απο τις αλυσσιδες...αν χρειαστει να τις φορεσεις πανω απο 5-10 μερες το χρονο...

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ


Το Photobucket τελικα τσακισε και αφησε τους ομηρους...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χιονολάστιχα, ή χειμερινά ελαστικά, μόνο για τον χειμώνα..!

Μια φορά τα άφησα και το καλοκαίρι και τα έλιωσα....

Αν πας και σε κανέναν περίεργο χωματόδρομο (όχι extreme) το καλοκαίρι για να πλησιάσεις εκείνη την ονειρική παραλία στο πουθενά... μπορεί να χάσεις και μερικά κομμάτια από τα τακούνια ή να στα σκίσουν στα δύο κοφτερές πέτρες..

Από τότε αγόρασα σιδερένιες ζάντες και αλλάζω ζαντολάστιχα χειμερινά-καλοκαιρινά τέλη Νοεμβρίου και ~μέσα Απριλίου..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Οι λαστιχαδες γενικα προσπαθουν να σπρωξουν τα ελαστικα που τους αφηνουν το μεγαλυτερο κερδος, η την αντιπροσωπια που εχουν προσβαση. Θα προσπαθησουν να πουλησουν Α/Τ, S/T, GT και οτι αλλο ειστε διατεθειμενοι να αγορασετε. Οπως ειδατε Bridgestone Duellet με bridgestone Winter Dueller εχει διαφορα. Οσο για Geolandar... εχει περισσοτερα μοντελα απο μουρδ..λο στο Βερολινο. Καποιο θα κανει και για σας...

 

Αν εχει κανεις ερωτησεις...στη διαθεση σας

Λαστιχάς στην Χαλκίδα (γνωστό μέρος για τις έντονες χιονοπτώσεις, και τις παγοποιήσεις :D ) προσπαθούσε να πασάρει σε πολύ καλό φίλο μου τα Pirelli Winter Carving, δηλαδή το πλέον σκληροπυρινικό παγοχιονολάστιχο της Pirelli που διαθέτουν ακόμη και υποδοχές για καρφιά..... σαν ελαστικό είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ στον Καναδά, και την Αλάσκα το χρησιμοποιεί πολύς κόσμος...... Το τραγικό στην όλην ιστορία είναι ότι του είπε ότι μπορεί να κρατήσει άνετα και το καλοκαίρι απλά θα του γλιστράει το αμάξι λίγο παραπάνω :D:):P

Το αστείο δε στην όλη υπόθεση είναι ότι το μαγαζί του ήταν τίγκα στο συγκεκριμμένο μοντέλο.....

 

Δεν είναι κακό να θέλεις να βάλεις κάτι πολύ απόλυτο στο τουτού αλλά μετά περιορίζεις αρκετά την χρήση του οχήματός σου. Εψαχνα για παράδειγμα τα Nokian RSI (too much για Ελλάδα) αλλά τελικά δεν τα βρήκα πουθενά, το αμάξι όμως το χειμώνα το χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά για χειμερινές εξορμήσεις στα Χ/Κ....

 

Και να προσθέσω και κάποια πραγματάκια σε αυτά τα πολύ ωραία που μας έγραψε ο Μάκης.....

Ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι ένα χειμερινό ελαστικό είναι μόνο για τα χιόνια..ΛΑΘΟΣ

Συνήθως ένα καλό χιονολάστιχο έχει γενικότερα καλύτερη συμπεριφορά από ένα αντίστοιχο καλοκαιρινό ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ αλλά και στο βρεγμένο και καμιά φορά και στο στεγνό, ΣΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΠΑΝΤΑ.... Χιόνι θα βρούμε πολύ πιθανόν λίγο πριν φτάσουμε στο χιονοδρομικό, στον δρόμο όμως για το ΧΚ πολύ πιθανόν να πετύχουμε βροχή, και γενικότερα δύσκολες καιρικές συνθήκες.....

"Ελαστικά συνθηκών Κεντρικής Ευρώπης" είναι μακράν η πιο δημοφιλής κατηγορία στα χειμερινά ελαστικά....

Και αυτό σημαίνει ότι το ελαστικό πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωίσει μία πληθώρα διαφορετικών συνθηκών.......στεγνό, βρεγμένο, χιονισμένο, χιονολασπωμένο, παγωμένο κτλ.....ότι δηλαδή θα συναντήσει στον δρόμο τον χειμώνα " ο οδηγός της κεντρικής Ευρώπης"....

Αυτήν λοιπόν την κατηγορία ελαστικών πρέπει να κοιτάμε και εμείς εδώ στο Ελλάντα.....

 

Κακό χιονολάστιχο δεν υπάρχει, αντιθέτως υπάρχει λάθος επιλογή χειμερινού ελαστικού.....

Ολες οι μάρκες βγάζουν ωραία μοντελάκια απο εκεί και πέρα είναι θέμα γούστου και που θέλεις να κάνεις παραχωρήσεις....άμα διαλέξεις high perfomance χειμερινό ελαστικό θα κερδίσεις σε επιδόσειςστο στεγνό αλλά θα χάσεις στο χιονοπαγωμένο.....άμα διαλέξεις χιονολάστιχο με πολύ χαμηλό δείκτη ταχύτητας ( έως 160 για παράδειγμα)και το πηγαίνεις με 220 στον αυτοκινητόδρομο και σε κάθε στροφή στρίβεις με τις μπαντες τότε στον μήνα πάνω θα θέλεις αλλαγή....

 

Οταν λοιπόν πάτε στον λαστιχά σας και σας προτείνει 2-3 μοντέλα χειμερινών ελαστικών, κάντε έναν κόπο και, πρώτον, μπείτε στο επίσημο site της κάθε εταιρείας και δείτε για τι χρήση το προτείνει και δεύτερον προσπαθήστε να βρείτε τεστ και κυρίως reviews από κοινούς θνητούς οδηγούς

 

Είμαι στην δεύτερη σαιζόν με Goodyear Ultragrip 7 και το λάστιχο κεντάει.....πλέον όσο πιο πολύ μπάχαλο είναι οι καιρικές συνθήκες τόσο πιο πολύ γουστάρω την οδήγηση......όταν δε ο δρόμος είναι "ανοιχτός μόνο με αλυσίδες" τότε είναι η καλύτερή μου.....

 

goodyear_ugrip7_lg.jpg

 

Φιλικά

Σπύρος :unsure:


Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ για τις συμβουλές

Share this post


Link to post
Share on other sites
....πλέον όσο πιο πολύ μπάχαλο είναι οι καιρικές συνθήκες τόσο πιο πολύ γουστάρω την οδήγηση......όταν δε ο δρόμος είναι "ανοιχτός μόνο με αλυσίδες" τότε είναι η καλύτερή μου.....

Έτσι πρέπει. Νωρίς, να μην έχει κόσμο. :D:D:D

 

(φυσικά, κάθε χρόνο κάνα φτερό/φανάρι θα τσαλακωθεί αλλά αυτά προβλέπονται). :P:o


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάκη εξαιρετικό ποστ, σε ευχαριστούμε για τις συμβουλές.

 

Φιλικά

Απόστολος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικά κατατοπιστικό άρθρο, μπράβο :lol:

 

Ισως ξεφεύγω λίγο από το θέμα αλλά θέλω να ρωτήσω τους πιο σχετικούς :

 

Οταν έχεις την κίνηση στους εμπρός τροχούς και φοράς χειμερινά ελαστικά, σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται να βάλεις ΚΑΙ αλυσίδες ή πανιά (διαθέτω και από αυτά) ή δε χρειάζεται ποτε ? .

 

 

Thanks

Eva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εφόσον έχεις χειμερινά ελαστικά τα πανιά δεν νομίζω να κάνουν κάτι καλύτερο από αυτά. Αλυσίδες ενδεχομένως μόνο σε ακραίες καταστάσεις πάγου θα σου χρειαστούν εκεί που ακόμα και με τα χειμ. ελαστικά η πρόσφυση θα είναι δύσκολη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικά κατατοπιστικό άρθρο, μπράβο :lol:

 

Ισως ξεφεύγω λίγο από το θέμα αλλά θέλω να ρωτήσω τους πιο σχετικούς :

 

Οταν έχεις την κίνηση στους εμπρός τροχούς και φοράς χειμερινά ελαστικά, σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται να βάλεις ΚΑΙ αλυσίδες ή πανιά (διαθέτω και από αυτά) ή δε χρειάζεται ποτε ? .

Thanks

Eva

 

Γενικότερα με τα χειμερινά δεν έχεις πρόβλημα.....Βέβαια όπως κάθε τι στον κόσμο έχουν και αυτά τα όριά τους.....

 

Από την δική μου χρήση, σε πισωκίνητο, είχα κάποιες φορά πρόβλημα όταν χρειάστηκε να σταματήσω σε ανηφόρα με δύσκολες συνθήκες και εκεί η εκκίνηση ήταν λίγο ζόρικη.....έκανα βέβαια κάτι αλχημείες και κατάφερα να ξεκινήσω.....ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΞΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΑΠΟ ΟΤΑΝ ΕΒΑΛΑ ΤΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΜΟΥ......

 

Οσο κρατάς πάντως σταθερή ταχύτητα δεν έχεις πρόβλημα, η διαφορά πρόσφυσης σε σχέση με ένα καλοκαιρινό ελαστικό είναι τρομακτικές..... Ακόμα και σε μαύρο πάγο εάν δεν το φοβηθείς και το πηγαίνεις στα όρια πρόσφυσής του θα σε βγάλει μιά χαρά, εάν σταματήσεις όμως χρειάζονται άλλες πατέντες και στην χειρότερη βάζεις αλυσίδες.....

 

 

Φιλικά

Σπύρος :D

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αλυσιδες εχουμε παντα μαζι μας, χιονολαστιχα η οχι!...

 

Και εγω 2 χρονια στο Saxo (περσι και προπερσι) τις εχω τις αλυσιδες, ειναι ακομα στο σελοφαν του το κουτι! :D

 

Κουβαλαμε και ενα σακουλακι αμμο (η πατεντα που χρησιμοποιω εγω). Αν σταματησουμε σε παγο και δεν ξεκιναει αλλιως, σκορπιζουμε λιγη αμμο πισω απο ολους τους τροχους (για να εχουμε και φρενο :D ) τσουλαμε λιγο πισω να πατησουμε στην αμμο και ξεκιναμε (πιθανον με δευτερα).

 

Πιο πολλες φορες ομως θα σου βρεθει χρησιμο ενα φτυαρι... :lol:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ


Το Photobucket τελικα τσακισε και αφησε τους ομηρους...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ παιδιά, πολύ χρήσιμες οι συμβουλές .... Ειδικά αυτό με την άμμο , ευρηματικότατο :rolleyes: !

 

Sorry αν γίνομαι λίγο κουραστική αλλά επειδή έχω μία "πικρή εμπειρία" να ρωτήσω και κάτι άλλο :

 

Διάβαζα σε άλλο thread το ποστ του κ. Λάππα ότι χθες στο ΧΚΠ στην κατάβαση του έκανε τετακέ το αμάξι παρόλο που φόραγε αλυσίδες μπροστά και αναρωτιόμουν αν αυτό θα συνέβαινε εάν και στις πίσω ρόδες (που ναι μεν δεν έχουν κίνηση) φόραγε αλυσίδες ή πανια - που είναι και πιο εύκολα.

 

Φιλικά

Εύα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από την στιγμή που, όπως είπε ο porfirio, το αμαξι είναι εμπροσθόβαρο και πάνω στη στροφή αφήσεις γκάζι γίνεται μεταφορά βάρους εμπρός, ανασηκώνεται λίγο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και αρχίζει το "παιχνίδι" της υπερστροφής. Αυτό μπορεί να γίνει βεβαίως και με αλυσίδες και πανιά και χιονολάστιχα αλλά πολύ πιο δύκολα ιδιώς με χιονολάστιχα. Όλα αυτά μπορείς να τα αποφύγεις βέβαια αν κινείσαι συντηρητικά και πάντα με εξοπλισμό (λάστιχα, αλυσίδες, πανιά). Προσωπικά το χειμερινό ελαστικό δεν το αλλάζω με τίποτα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ παιδιά, πολύ χρήσιμες οι συμβουλές .... Ειδικά αυτό με την άμμο , ευρηματικότατο :( !

 

Sorry αν γίνομαι λίγο κουραστική αλλά επειδή έχω μία "πικρή εμπειρία" να ρωτήσω και κάτι άλλο :

 

Διάβαζα σε άλλο thread το ποστ του κ. Λάππα ότι χθες στο ΧΚΠ στην κατάβαση του έκανε τετακέ το αμάξι παρόλο που φόραγε αλυσίδες μπροστά και αναρωτιόμουν αν αυτό θα συνέβαινε εάν και στις πίσω ρόδες (που ναι μεν δεν έχουν κίνηση) φόραγε αλυσίδες ή πανια - που είναι και πιο εύκολα.

 

Φιλικά

Εύα

 

Σίγουρα εάν είχες και πίσω πανιά εξισοροπείς τους συντελεστές τριβής οι οποίοι δεν μπορούν να είναι ποτέ ίδιοι....Και χιονολάστιχα να φοράς εάν το τουτού σου είναι προσθιοκίνητο σίγουρα τα 2 μπροστινά σου είναι περισσότερο "φαγωμένα" απ΄ότι τα πίσω, και αντιστρόφως εάν είναι πισωκίνητο....

Το θέμα όμως είναι ότι εάν φοράς αλυσίδες η πανιά στους δύο μόνο τροχούς, τότε έχεις τεράστια διαφορά στην πρόσφυση με τους δύο άλλους......

Τώρα το να πάρεις 2 ζευγάρια αλυσίδες ή δύο ζευγάρια πανιά το βρίσκω υπερβολικό...εάν μιλάμε για καθαρή off road oδήγηση με ανάλογο όχημα φυσικά, ή εάν συζητάμε για εκχιονισμούς τότε το καταλαβαίνω....

 

Θέλει απλά προσέκτική οδήγηση, και καλή "ανάγνωση" του δρόμου και γνώση φυσικά του αυτοκινήτου σου....δύσκολα θα έπαιρνα αυτοκίνητο που δεν έχω ξαναοδηγήσει στα χιόνια, με το δικό μου πάω Σιβηρία :(

 

Σε ψιλοεύκολα σημεία πχ σε ένα χιονισμένο parking ψιλοτέσταρε το αυτοκίνητο σου, κάνε ένα δυνατό φρενάρισμα, κάνε μία απότομη τιμονιά, το πολύ πολύ να κάνεις και καμιά σβούρα....μην το παρακάνεις όμως και σκίσεις κανά πανί ή σπάσεις καμιά αλυσίδα....

 

Φιλικά

Σπύρος :rolleyes:


Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για μικρα αυτοκινητα (SaxoΡαλλα) 2 σετ πανια (Autosock γιατι κυκλοφορουν και διαφορα ασχετα...) στοιχιζουν οσο και ενα σετ χιονολαστιχα. Το δευτερο κραταει περισσοτερο και σου ερχεται δωρεαν, αφου αντισταθμιζει την φθορα των θερινων ελαστικων (που θα κρατησουν περισσοτερο, μια και δεν φθειρονται το χειμωνα... :rolleyes: )

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ


Το Photobucket τελικα τσακισε και αφησε τους ομηρους...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όταν βάζεις αλυσίδες στο αμάξι (ή μόνο δύο μπροστινά χιονολάστιχα) το αμάξι γίνεται επικίνδυνα/ανεξέλεγκτα υπερστροφικό. Το πολύ μικρό όριο ταχύτητας με αλυσίδες υπάρχει κυρίως γι αυτό το λόγο, όχι για να μη χαλάσει το αμάξι. Πρέπει να πηγαίνεις σιγά, να προσέχεις στις στροφές και στο φρενάρισμα να μη γυρίσει ο κώλος. Αν αρχίσει να γυρνάει, πατάς λίγο περισσότερο γκάζι (ή μειώνεις το φρενάρισμα) μέχρι να ισιώσει - META επιβραδύνεις. Φυσικά κρατάς αποστάσεις και έχεις περιθώρια ασφαλείας στη ταχύτητα (πηγαίνεις σιγά) ώστε αν χρειαστεί να πατήσεις γκάζι.

http://www.michelin.co.uk/uk/auto/auto_cons_bib_cdt_nge.jsp


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω πως για την απλή ανάβαση/κατάβαση στο χιονοδρομικό ένα καλό σετ αλυσίδων σε συνδυασμό με σχετικά καινούργια ελαστικά και προσεκτική οδήγηση είναι αρκετά. Γενικά το χιόνι και ο πάγος θέλουν σεβασμό και προσοχή αλλά αν κινείσαι αργά και δεν ξεθαρρεύεις ακόμη και με αλυσίδες μόνο στους κινητήριους τροχούς θα πας με ασφάλεια.

 

Αναμφίβολα, τα χιονολάστιχα είναι ότι καλύτερο για συνθήκες φρέσκου χιονιού. Εκεί που και αυτά δεν κάνουν τίποτα, είναι στον πάγο.

 

Ο μόνος ενδοιασμός που έχω για τα χιονολάστιχα είναι το γεγονός ότι στην Αθήνα απο Δεκέμβρη μέχρι Απρίλη που κάποιος χιονοδρόμος ανεβαίνει στο βουνό, η θερμοκρασία ανεβαίνει αρκετές φορές πάνω απο τους 15-20 βαθμούς. Εκτός του ότι σε τέτοιες συνθήκες "τρώγονται" πιο γρήγορα, δεν ξέρω τι συμπεριφορά έχουν σε στρίψιμο/φρενάρισμα. Οι έχοντες άς γράψουν 2 λόγια για τη συμπεριφορά των χιονοελαστικών σε συνθήκες πόλης.

 

Η προσωπική μου επαφή με λάστιχα χιονιού περιορίζεται σε μια 4μηνη χρήση στη Γερμανία όπου τελικά λόγω του περίεργου περσινού χειμώνα, δεν χιόνισε (!!) και δεν τα δοκίμασα σε συνθήκες χιονιού. Σε κρύο και βροχή πάντως δεν διαπίστωσα διαφορά προς το χειρότερα σε σχέση με ασφάλτινα λάστιχα ενώ έβγαλαν και μια μετακόμιση 1000km τον Μάιο (Γερμανία-Ανκόνα-Αθήνα) με 20-25 βαθμούς Κελσίου και συνεχή κίνηση σε εθνικό δίκτυο. Στη συνέχεια δωρίστηκαν σε φίλο και φέτος μας έχουν βγάλει ασπροπρόσωπους τόσο στον Παρνασσό όσο και σε Πάρνηθα-Πεντέλη κατά τις πρόσφατες χιονοπτώσεις. Αυτά από 2 χιονολάστιχα των 40ευρώ/κομμάτι κινέζικης κατασκευής σε ένα clio 1.6. Φαντάζομαι πως τα επώνυμα θα συμπεριφέρονται ακόμη καλύτερα.


papadakn-portes2_3.jpg

Μετεωρολογικός Σταθμός Νέας Κηφισιάς

Nea Kifisia Weather Station

Locus-delicti.com Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όταν βάζεις αλυσίδες στο αμάξι (ή μόνο δύο μπροστινά χιονολάστιχα) το αμάξι γίνεται επικίνδυνα/ανεξέλεγκτα υπερστροφικό. Το πολύ μικρό όριο ταχύτητας με αλυσίδες υπάρχει κυρίως γι αυτό το λόγο, όχι για να μη χαλάσει το αμάξι. Πρέπει να πηγαίνεις σιγά, να προσέχεις στις στροφές και στο φρενάρισμα να μη γυρίσει ο κώλος. Αν αρχίσει να γυρνάει, πατάς λίγο περισσότερο γκάζι (ή μειώνεις το φρενάρισμα) μέχρι να ισιώσει - META επιβραδύνεις. Φυσικά κρατάς αποστάσεις και έχεις περιθώρια ασφαλείας στη ταχύτητα (πηγαίνεις σιγά) ώστε αν χρειαστεί να πατήσεις γκάζι.

http://www.michelin.co.uk/uk/auto/auto_cons_bib_cdt_nge.jsp

 

Απλά αναφέρω πως στα σεμινάρια ασφαλους οδήγησης των 4Τ ένα απο τα πράγματα που τόνιζαν είναι η διόρθωση της υπερστροφής μόνο με τιμόνι και όχι με γκάζι. Σίγουρα στους αγώνες οι οδηγοί διορθώνουν πατώντας το γκάζι ενώ κάνουν "ανάποδο" αλλά για την πλειοψήφια των απλών οδηγών μια τέτοια ανέργεια θα είχε ώς αποτέλεσμα την υπερβολική διόρθωση, "χαστούκι" απο την ανάποδη και τεκ-α-κε στην καλύτερη των περιπτώσεων.

 

Αν λοιπόν διαπιστώσει κανείς γύρισμα του πίσω μέρους του οχήματος (υπερστροφή), το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να αφήσει απαλά το γκάζι και να στρίψει λίγο το τιμόνι προς την ανάποδη κατεύθυνση (1/4 της περιστροφής του τιμονιού λογικά θα αρκεί).


papadakn-portes2_3.jpg

Μετεωρολογικός Σταθμός Νέας Κηφισιάς

Nea Kifisia Weather Station

Locus-delicti.com Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • οταν η υπευθυνη για ενα προγραμμα δεν εχει δει αλλα χιονοδρομικα, δεν κανει σκι, δεν μπορει να καταλαβει οτι το χιονοδρομικο ειναι για αθλητικες δραστηριοτητες,αλλα το εχει συνδιασει με βολτα για καφε, ειναι φυσικο να κανει τετοιες προτασεις.Ως εκει φτανουν οι δυνατοτητες της. Το γυαλινο κτηριο το καλοκαιρι με τον ηλιο να χτυπαει , ειναι και οτι πρεπει για να χασεις ιδρωτα και κιλα, οποτε θα εχει και αυτη την δυνατοτητα 🙂
    • Φουτουριστικά σχέδια, πέτρα και γυαλί, δένουν στο φυσικό περιβάλλον. Το θέμα είναι να μπουν οι σωστοι αναβατηρες στις σωστές θέσεις, και να μην ΄΄μπουκώσει΄΄ το χιονοδρομικό. Όταν έχεις δυο 4θεσια (μικρότερα δεν υπαρχουν) στην κορυφή, πρέπει να ανοίξεις νέα πίστα. Πρέπει να σκεφτείς και το θέμα του τελεφερίκ. Όταν τα κάνεις όλα αυτά και σου περισσέψει χώρος και χρήμα και έχεις εκτιμίσει οτι θα υπάρχει πλεονάζουσα επισκεψιμότητα τότε θα μελετήσεις τι και που ακριβώς θα μπει στην κορυφή. Αν ξεκινάς με όραμα έναν γυαλινο πύργο ξεκινάς λάθος και θα καταλήξεις με ένα κτίριο φάντασμα ως συνήθως στην Ελλάδα. (λίμνες Ζερέλια, λόφος Γορίτσας, ενυδρείο κ.α) Τώρα στα Χάνια δεν υπαρχει ψυχή και ούτε πρόκειται ένας πύργος να φέρει την άνοιξη. Πρέπει με σοβαρότητα και αξιόλογες υποδομές να δημιουρήσεις κίνητρα ώστε να φέρεις διαχρονικά τουρισμό.
    • Δεν θα το έλεγα εκτός θέματος αλλά και αλου έχουν οραματιστεί .... Tatar Σλοβακία και ιδού έγινε πραγματικότητα
    • Εχμ....από ποιο μέγεθος και πάνω και με ποια κριτήρια χαρακτηρίζεται ως τέτοιο ένα χιονοδρομικό κέντρο ? 
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. tassoss83
      tassoss83
      (37 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      16,618
    • Total Posts
      448,107
  • Member Statistics

    • Total Members
      7,013
    • Most Online
      208

    Newest Member
    mariaxzn
    Joined
×
×
  • Create New...