Jump to content
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
Yota

Τί σημαίνει: "Ελέγχω την ταχύτητά μου;"....

Recommended Posts

Το ΣΚ που μας πέρασε, είχα την ευκαιρία να είμαι παρούσα σε διάφορες συζητήσεις περί τεχνικής σκι, επιπέδου ικανότητας στο σκι, κλπ...Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι "καλός σκιέρ" είναι αυτός που είναι σε θέση, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες χιονιού, terrain, καιρού και κλίσης πίστας, να χιονοδρομεί με ασφάλεια..βλέπε λοιπόν, να είναι σε θέση να χιονοδρομεί με σταθερή ταχύτητα στο όριο που την ελέγχει! Είχαμε και μία συζήτηση με γνωστό και δημοφιλέστατο :) μέλος του Συλλόγου σχετικά...Και ιδού το ερώτημα στο οποίο θα ήθελα να ακούσω απόψεις :

 

Τί σημαίνει "ελέγχω την ταχύτητά μου;"

 

1) Σημαίνει απλώς ότι είμαι σε θέση να ακολουθήσω μία τροχιά που έχω προσδιαγράψει..ή που έστω αυτοσχεδιάζω δυναμικά καθώς κινούμαι, αλλά αν συναντήσω κάποιο εμπόδιο (στα π.χ. πόσα μέτρα;;:P δεν είμαι σε θέση να την αλλάξω;

 

2) Ή σημαίνει ότι θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είμαι σε θέση να αλλάξω την τροχιά μου προκειμένου να αποφύγω την όποια κακοτοπιά;

 

3) Τί ισχύει για τους περισσότερους από εμάς;

 

4) Στα πόσα μέτρα / σε τί χρόνο, θεωρείται αποδεκτό να μπορώ να αλλάξω την τροχιά μου ή να ακινητοποιηθώ εντελώς ώστε να θεωρείται ότι ελέγχω την ταχύτητά μου; (δηλ χιονοδρομώ με ασφάλεια; )


Ανεμομαζώματα - διαβολοσκορπίσματα.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

To 2 είναι το σωστό πρεπει να είμαι σε θέση κάθε στιγμη να μπορώ να αλλάξω τη τροχιά μου προκειμένου να αποφύγω το εμπόδιο.

Αυτό είναι ευκολο όταν το εμποδιο είναι σταθερό.

Οταν κινείται και είναι απρόβλεπτη η κινηση του τότε αρχίζει το δύσκολο κομμάτι του "χιονοδρομώ με ασφάλεια"

 

Δε νομίζω να υπάρχει όριο στα μέτρα και στο χρόνο γιατί όλα αλλάζουν με το terrain και το είδος χιονιού.

 

Σε άλλα μέτρα μπορείς να φρενάρεις σε μια μπλέ πίστα με καλοστρωμένο χιόνι και σε άλλα σε μια μαυρη με moguls...

 

Oi βασικοί κανόνες ασφάλειας είναι ο πίσω ελεγχει τη πορεία του μπροστά και εχει την υποχρέωση να αλλάξει ταχύτητα/πορεια ωστε να κινηθουν και οι 2 με ασφαλεια... πλέον στην Ελλάδα εάν δεν έχεις μάτια και στο πίσω μέρος του κεφαλιού σίγουρα μεσα στην ημέρα θα έχεις καποια μικροσυγκρουση ή παραλιγο δυνατη συγκρουση...

καπου είχαμε ανοιξει ένα θέμα carving και επικινδυνότητα...

Αυτό που παρατήρω είναι οτι τα υλικά χρόνο με το χρόνο στρίβουν με ακομα μεγαλυτερες ταχύτητες και δυστυχως (για την ασφαλεια και οχι για την απολαυση) χρειάζεται λιγότερο τεχνική απο τον χιονοδρόμο ενώ και οι τροχιές που διαγράφουν οι χιονοδρόμοι είναι σαφώς πιο απρόβλεπτες απο οτι πριν 10 χρόνια που όλοι επιαναν μια "λωρίδα" και κατεβαιναν.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2) Ή σημαίνει ότι θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είμαι σε θέση να αλλάξω την τροχιά μου προκειμένου να αποφύγω την όποια κακοτοπιά;

Αν κοιτάς τη "κακοτοπιά" θα κατευθύνεσαι ασυναίσθητα ΠΡΟΣ τη κακοτοπιά, όσο κι αν προσπαθείς να την αποφύγεις. :)

 

Κοίταξε (και στρίψε) προς τα εκεί που θέλεις να πας.


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

νικελ

οταν σε μια πιστα κατεβαινει κοσμος με διαφορετικες ταχυτητες και με

 

διαφορετικα μεσα (σκι snowboard) υπαρχει προβλημα κυριως σε πιστες που δεν εχουν πλατος

 

απλα ο πισω που κινειται ποιο γρηγορα προσεχει τον μπροστινο του και ο μπροστινος να εχει επιγνωση οτι καποιοι μπορει να κινουνται γρηγοροτερα απο αυτον οποτε καλο ειναι να εχει τις αισθησεις του σε επιφυλακη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο πισω φροντιζει να κανει σκι με ασφαλεια φροντιζοντας τον μπροστινο του...Αν κανει σκι με μεγαλυτερη ταχυτητα, φροντιζει να περασει σε αποσταση ασφαλειας...

 

Ο ΜΠΡΟΣΤΙΝΟΣ στις πιστες που θυμιζουν Αττικη Οδο, Μεγαλη Παρασκευη απογευμα, πρεπει να χιονοδρομει προβλεψιμα, και οχι να κανει ο,τι του κατεβει επειδη ο πισω εχει την ευθυνη! :) Εγω προσπαθω να διατηρω το ρυθμο και τις ακτινες στροφης μου σταθερες, ωστε να μπορει να προβλεψει ο γκαζοφονιας απο πισω που και πως θα με προσπερασει.

 

Δυστυχως, στη Γαλλια, στο στενουτσικο τελος της Vega πριν βγουμε στην κεντρικη, ημουν πισω απο ενα σανιδιαρη. Κατεβαινε με σλαλομακι, με πιο αργη ταχυτητα απο μενα... :o οποτε ζυγισα να τον περασω απο αριστερα μολις θα εστριβε προς τα δεξια. Αυτος, χωρις να κοιταξει πισω, αποφασισε να αλλαξει ποδι μπροστα, εμεινε στο αριστερο μερος πιο πολυ χρονο και εμενα με στριμωξε και με εστειλε στη γρανα :) Πρεπει να προσεχουμε τι γινεται πισω οταν αποφασισουμε να αλλαξουμε την (προβλεπτη) μας κινηση...Πρεπει να κοιταμε πισω μας!!!

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το 2 είναι ο σωστός κανόνας.

Τα όσα λέει ο Μάκης όμως τα κρίνω ιδιαίτερα σημαντικά.

Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί του.

Σε όλους μας έχει συμβεί κάποια στιγμή, είτε είμαστε οι πίσω είτε οι μπροστά.

Η ιστορία θυμίζει λίγο τα τροχαία. Πάντα φταίει ο πίσω. Αλλά πρέπει και ο μπροστά να δείχνει την κατάλληλη συμπεριφορά, αλλιώς τα δικαστήρια δέχονται συνυπαιτιότητα :)


''...ουκ εν το πολλώ το ευ...'' ...εκτός κι αν είναι χιόνι ή κυβικά

armada_alpha1.jpg

τα μυαλά και τα αλεξίπτωτα δουλεύουν μόνο ανοιχτά

6179.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το "ελέγχω την ταχύτητα μου" στο σκι είναι ένα πολύ σχετικό θέμα...

Εξαρτάται από τον κόσμο, τη στενότητα του χώρου, τις συνθήκες χιονιού. τις συνθήκες ορατότητας, του εξοπλισμού μας , την κλίση, την κούραση και φυσικά την τεχνικής μας.

Έτσι λοιπόν μια εξίσωση με τόσους "αγνώστους" δεν έχει μία μόνο λύση αλλά πάρα πολλές.

Πολλές φορές γλίτωσα από κινδύνους επειδή πήγαινα αργά και άλλες επειδή πήγαινα γρήγορα.

Φέτος έπεσα μια φορά με μηδενική ταχύτητα σε απόλυτα παγωμένο λούκι (σφάλμα που πήγα), επομένως δεν μου έφταιγε καμία ταχύτητα, αλλά η επιλογή μου... :D

 

Αν κάτι υπάρχει που μπορεί να βοηθήσει στο να έχουμε καλύτερο έλεγχο, γιατί απόλυτος έλεγχος απλά δεν υπάρχει, είναι να έχουμε τα μάτια μας και τα αυτιά μας ανοιχτά και πάντα να πηγαίνουμε σε τερέν που έχουμε και άλλη (δεύτερη) τουλάχιστον επιλογή από την αρχική μας και να προσαρμόζουμε την ταχύτητα μας στις δεδομένες συνθήκες...

 

Α και σε στενά περάσματα με την παρέα μας ας κινούμαστε ένας ένας... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

προτεινω να διαχωρισουμε τους χιονοδρομους

 

αναλογα με το επιπεδο τους με το στυλ που κανουνε θα βαλουμε και

 

ορια ταχυτητας θα εχουμε τροχονομους θα εχουμε και κυκλωματα

 

βιντεο για να κανουμε διελευκανση των ατυχηματων και βλεπουμε .

 

ολα αυτα μπορει να γινουν στο μελλον αν χιονιζει τοτε

 

τωρα προσεχουμε για να εχουμε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Κυριακη ειχα ατυχημα πολυ απλα γιατι δεν μπορεσα να αλλαξω εγκαιρα την πορεια μου για να μην πεσω πανω στο αρχαριο παιδακι και το δασκαλο του. Συγκεκριμενα, για να μην πεσω αφου δεν ειχα χρονο να αλλαξω πορεια ουτε να παω εξω απο τις πιστες οπου ειχε πετρες στο συγκεκριμενο σημειο, διαλεξα να κανω αλμα.

Σε ορισμενες περιπτωσεις εχουμε ατυχηματα ωστε να μην πεσουμε στον αλλον

Συμφωνω οτι ηταν βλακωδης η στιγμη μου αλλα απο την αλλη αν περναγα εστω κι ενα χιλιοστο διπλα απο αυτους, δεν θελω να σκεφτομαι τι θα ακουγα γιατι σιγουρα θα με χαρακτηριζαν απ αυτους τους 'παλιοσνοουμπορντερς' που δεν σεβονται το βουνο και τους χιονοδρομους :D

Η αποσταση ασφαλειας που προλαβα να διατηρισω με οδηγησε σε αλμα με κακιστη ραμπα, π με οδηγησε σε ατσαλη προσγειωση :)


JAPOW!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τί σημαίνει "ελέγχω την ταχύτητά μου;"

 

1) Σημαίνει απλώς ότι είμαι σε θέση να ακολουθήσω μία τροχιά που έχω προσδιαγράψει..ή που έστω αυτοσχεδιάζω δυναμικά καθώς κινούμαι...

2) Ή σημαίνει ότι θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είμαι σε θέση να αλλάξω την τροχιά μου προκειμένου να αποφύγω την όποια κακοτοπιά...

 

Απο το αρχικό σου ποστ/ερώτημα , επιλέγω με λίγη επεξεργασία τα παραπάνω. Το 1 και το 2 έτσι όπως τα παραθέτω σημαίνουν- ελέγχω την ταχυτητά μου.

Τι ισχύει περισσότερο για τον καθένα ξεχωριστά;

Οποιος κάνει πολύ σκι , με όλες τις συνθήκες , με μεγάλη συχνότητα και επιδιώκοντας ατομική βελτίωση καθε φορά που ανεβαίνει στο βουνό (γνώση της τεχνικής σε όλη της την γκάμα) , τότε αυτός είναι που καταφέρνει και ελέγχει την ταχυτήτά του σε σχετικό βάθος χρόνου.

Μετα απο πολύ σκι για χρόνια , όλα πλεον αυτοματοποιουνται σε οτι αφορά τις κινητικές αντιδράσεις του χιονοδρομου. Τολμώ δε να πω και οχι τυχαία , οτι ελέγχω την ταχυτήτά μου σημαίνει οτι αντιδρώ στις εκάστοτε συνθήκες χωρίς να σκεφτομαι.


People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Share this post


Link to post
Share on other sites
2) Ή σημαίνει ότι θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είμαι σε θέση να αλλάξω την τροχιά μου προκειμένου να αποφύγω την όποια κακοτοπιά;

 

 

....σε συνάρτηση του να μπορώ να σταματήσω, οπου χρειαστεί!


The greatest pleasure in life is doing what people say you can not do!!!
http://www.snowsummit.eu - Private transfers to/from Geneva Airport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το 1998 η Αγγλικη Ομοσποδια Δασκαλων Σκι αλλαξε τα εγχειριδια εκπαιδευσης της κ προσθεσε δυο χρυσους κανόνες..που μας ειχαν τσακισει τα νευρα την επομενη χρονια, να υιοθετησουμε!

 

1. Control of Line

2. Control of Speed

 

Φυσικα τα παραπανω 2 κριτηρια εφαρμοζονται ΠΑΝΤΟΥ στις χιονοδρομιες! (ειτε στην ουρα του λιφτ, ειτε μονος σου σε καταστασεις offpiste, ειτε μεσα στις πιστες, ειτε σε αγωνες κοκ)

 

Αυτό συζηταμε κ εμεις 10περιπου χρονια μετα! Μπράβο Γιώτα για το Thread! :P


Καλώς..συνεχίστε αυτήν την τακτική!

 

Κανέναν όμως δε θυμούνται για τις κρυφές του σκέψεις-απόψεις..ΜΙΛΑΤΕ και ΠΡΑΤΤΕΤΕ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

φυσικα - κατα την γνωμη μου - σημαινει το 2 ) (δυο)

 

με την συμπληρωση της Ιρας

 

Κωστη ,τα περισσοτερα ερχονται στην Ελλαδα ΜΕΤΑ την συμπληρωση τουλαχιστον μιας δεκαετιας εφαρμογης τους στο εξωτερικο (βλεπε ζωνη ασφαλειας). (θελουμε να δουμε πρωτα αν εχουν αποτελεσματα :P :P :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το control of line τωρα με το carving έχει γίνει λίγο δυσνοητο για τους περισσότερους.

 

όλοι προσπαθουν να πιεσουν τα σκι τους για να βγαλουν μια ωραια στροφη και ειτε φθανουν στα ορια της τεχνικης τους (συνηθως) ή στα ορια του εξοπλισμου τους και το control of line παει περίπατο ακόμα για μέσους/προχωρημενους χιονοδρομους.

 

Η επικινδυνη ομάδα θεωρω οτι ειναι το intermediate level. παντως.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4) Στα πόσα μέτρα / σε τί χρόνο, θεωρείται αποδεκτό να μπορώ να αλλάξω την τροχιά μου ή να ακινητοποιηθώ εντελώς ώστε να θεωρείται ότι ελέγχω την ταχύτητά μου; (δηλ χιονοδρομώ με ασφάλεια;)
Τελικά σ' αυτό το ερώτημα υπάρχει απάντηση ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τελικά σ' αυτό το ερώτημα υπάρχει απάντηση ?
Όχι... :lol:

 

Ο έλεγχος είναι εντελώς σχετικό πράγμα και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Όποιος νομίζει ότι έχει απόλυτο έλεγχο, κάνει λάθος η είναι σταματημένος, αν κι έτσι μπορεί να πέσει κάποιος πάνω του...

Χαλαρώστε και αποδεχτείτε και λίγο ρίσκο στα σπορ...εξάλλου το ίδιο ισχύει και για την ζωή την ίδια, ποτέ δεν είναι κανείς σίγουρος για τίποτα... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Χαλαρώστε και αποδεχτείτε και λίγο ρίσκο στα σπορ...εξάλλου το ίδιο ισχύει και για την ζωή την ίδια, ποτέ δεν είναι κανείς σίγουρος για τίποτα... ;)

 

Τουτ'τη γη που την πατουμε... :P

 

ολοι μεσα της θα μπουμε! :lol::o:o

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites
:ph34r: Κύριε Μάκη το εχεις ρίξει πολύ στήν ποίηση τώρα τελευταία :ph34r::rolleyes::ph34r:

9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...