Jump to content
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
Psyxologos

Radius (ακτινα στροφης)

Recommended Posts

Παιδιά να κάνω μια ερώτηση; Στο radius (ακτινα στροφης)σε πεδιλο, όσο πιο μεγάλο το νούμερο τόσο πιο κατάλληλο για αρχάριο ή το αντίθετο;

 

δηλαδη R=13.5 τί επίπεδο περίπου μιλάμε;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν υπάρχει ιδιαίτερη σχέση νομίζω. Το radious έχει να κάνει με την

ακτίνα στροφής του πεδίλου όταν αυτό είναι γωνιασμένο και καρβάρει.

Συνήθως τα πέδιλα των αρχαρίων είναι πιο μαλάκα και όχι απόλυτα στην

συμπεριφορά, για να βοηθήσουν τον νέο σκιερ να αισθανθεί ασφάλεια

και καρβάρει πιο εύκολα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωχ, ωωχ, ωωωχ! :lol: Στο τελευταιο flocafe φυγαμε στις 2 το πρωϊ...προσπαθωντας να ξεκαθαρισουμε το Radius...

 

Αν θελετε, ελατε στο Flocafe σημερα το βραδυ, παρτε κατα μερος τον Jey, Nickel και τον Δημητρη, βαλτε και τον Zox να σας κανει μια προφορικη παρουσιαση...και θα σας βρουμε (τους σκελετους σας... :lol: ) τα Χριστουγεννα πριν απο την εκδρομη του Συλλογου :lol:

 

Ακροπατωντας...το radius δεν εχει σχεση με το επιπεδο του σκιερ! :lol:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ερωτηση

 

η ακτινα στροφης δεν μεταβαλεται οσο το πεδιλο καμπτεται? (αρα δεν ειναι σταθερη?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αντε...να το παρει το ποταμι... :lol:

 

1ον) Το Radius του πεδιλου κακως ταυτιζεται με τον ορο 'ακτινα στροφης'

 

2ον) Το Radius του πεδιλου ειναι γεωμετρικο μεγεθος. Ειναι η ακτινα του κυκλου που εγγραφεται στα σημεια Α,Β,Γ. Οπου:

 

Α= Το σημειο μεγιστου πλατους στο φτυαρι

 

Β= Το σημειο ελαχιστου πλατους στη μεση

 

Γ= Το σημειο μεγιστου πλατους στην ουρα

 

Το Radius στο πεδιλο ειναι ενδεικτικο της τασης που εχει να κανει μικρες στροφες (R~12) το στυλ του τεχνικου σλαλομ, μεσαιες στροφες (R~15) το στυλ του GS η μεγαλες στροφες (R>18) το στυλ ελευθερας καταβασης, συναντιεται σε πολλα πουδροπεδιλα επισης.

 

Αυτα....κατσε τωρα να δεις τι εχει να γινει... :lol:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

οκ κατανοητο αυτο.

 

Ομως ισχυει αυτο που εγραψα πιο πανω? Δηλαδη η ακτινα μεταβάλλεται οσο ασκεις δυναμη στο πεδιλο και το καμπτεις?

Προφανως μονο θα μειωνεται η ακτινα δεν μπορει να μεγαλωνει

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν γνωριζω/δεν απαντω.... :lol::lol:;)

 

Γιατι νομιζεις οτι κατσαμε μεχρι τις 2 τη νυχτα; Και ζωγραφιζαμε σε χαρτοπετσετες, και καναμε και τρισδιαστατη αναλυση... :lol:

 

Αυτη την κουβεντα μονο γυρω απο ενα τραπεζι, με το ποτο της αρεσκειας σας... :lol:

 

Εγω παντως φευγω απο το PC να κανω καμμια δουλεια! :lol:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η μικρή ακτίνα <14 R απαιτεί τεχνική κατάρτηση από τον σκιέρ (γρήγορες εναλλαγές-έκρηκτικότητα),ενώ η μεγάλη >18 R απαιτεί ταχύτητα και δύναμη, πίστες "άδειες" από κόσμο.Στη μικρή ακτίνα τα πέδιλα καρβάρουν τελείως διαφορετικά απ' ότι στη μεγάλη,μικρή=τα πόδια λειτουργούν ως "εκκρεμές" και ο θώρακας παραμένει αρκετά σταθερός.Στη μεγάλη καθεται χαμηλά όλο το σώμα.Νομίζω πως η δική σου ακτίνα 13.5 R είναι ο.κ. για να μπορέσεις να εξοικιωθείς και να καρβάρεις ικανοποιητικά αν και με ακτίνα ~15 R θα είχες πιο ουδέτερη αίσθηση.Αργότερα θα επιλέξεις πέδιλο με ακτίνα της αρεσκείας σου ανάλογα με τις στροφές που σου αρέσει να κάνεις,ανοιχτές ή κλειστές.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σχετικά με το αν μεταβάλλεται η ακτίνα που ρώτησε ο φίλος medos, αν δεν κάνω λάθος όταν το πέδιλο αναγράφει radius 12 λχ. σημαίνει ότι αν το πέδιλο αυτό το carvάρει ένας εξαιρετικός σκιέρ και το πάει στο όριό του στην στροφή δλδ το πιέσει στο γώνιασμα ως εκεί που δεν πάει θα μπορέσει να διαγράψει ακτίνα 12 μ. Δηλ. η αναγραφόμενη τιμή είναι αυτή που απαντάται στο όριο του πέδιλου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεδομένου οτι ένας αρχάριος σκιερ εξελίσει την τεχνική του μεθοδικά οπερ που σημαίνει οτι προσεγγίζει την κατάβαση ανοιχτά και κυρίως πάνω σε διαγώνιους (μεγάλης ακτίνας στροφές - πορεία σε τραβέρσες) , είναι λογικό να πουμε οτι ναι ένας αρχάριος θα χρειαστεί ένα πέδιλο με r περίπου στο 13-15. Αλλά αυτό είναι θεωρητικό γιατί ουτως ή άλλως το απόλυτο carving δεν περιλαμβανεται στην βασική τεχνική του αρχάριου ή μερικώς προχωρημένου. Αρα είναι σωστή τελικά η παραπάνω άποψη οτι το radius δεν μας πολυ ενδιαφέρει , όχι όμως οτι θα ήταν καλό για έναν τέτοιο σκιερ να παρει πεδιλα με 11 ή 21 μέτρα ακτίνα στροφής και αυτό κυριώς γιατί συνεπάγεται δυσκολία στις βασικές μετακινήσεις του καθώς και τις λοιπες τεχνικές εκτέλεσης μια στροφής , επίσης να πω για χιλοστή φορά οτι - > ΞΕΚΟΛΑΤΕ ΜΕ ΤΟ CARVING ΩΣ ΤΟ ΑΠΌΛΥΤΟ CONCEPT ΤΗΣ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΊΑΣ ! :-p

 

καλο το site με τα μαθηματικά , κάπου το έχω ξαναδεί . ..cheers


People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σχετικά με το αν μεταβάλλεται η ακτίνα που ρώτησε ο φίλος medos, αν δεν κάνω λάθος όταν το πέδιλο αναγράφει radius 12 λχ. σημαίνει ότι αν το πέδιλο αυτό το carvάρει ένας εξαιρετικός σκιέρ και το πάει στο όριό του στην στροφή δλδ το πιέσει στο γώνιασμα ως εκεί που δεν πάει θα μπορέσει να διαγράψει ακτίνα 12 μ. Δηλ. η αναγραφόμενη τιμή είναι αυτή που απαντάται στο όριο του πέδιλου.

 

δυσκολη η συζητηση μεσω ιντερνετ και ειμαστε και λιγο off topic απο αυτο που ρωτησε αρχικα ο φιλος ψυχολογος. Ελπιζω να καταφερω μια φορα να ερθω στη συναντηση να τα πουμε απο κοντα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

το link to master 29 αποντάει πλήρως στο ερώτημα του τοπικ starter ... και σε όποιο άλλο ερώτημα σχετικά με την γεωμετρία κατασκευής.


People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ακτίνα του πεδίλου είναι η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ στροφή που μπορεί να κάνει το πέδιλο όταν καρβάρει και ΔΕΝ ΓΛΙΣΤΡΑΕΙ. Αν το πιέσεις περισσότερο θα κάνει μικρότερη στροφή (ακτίνα).

 

Αν το πέδιλο έχει πολύ μικρή ακτίνα (sidecut radius) όταν πηγαίνεις (σχεδόν) ίσια και πιάνεις μια ταχύτητα, τραντάζει γιατί θέλει να στρίψει, να καρβάρει. Με μεγάλη ακτίνα μπορείς να πηγαίνεις με μεγαλύτερες ταχύτητες χωρίς να τραντάζει. Αυτός είναι ένας απλοϊκός συλλογισμός καθώς μεγάλο ρόλο παίζει η γεωμετρία του sidecut και το flex pattern του πεδίλου (που λυγίζει και πότε).

 

Fidelio είναι σωστά αυτά;

 

 

 

To carving δεν είναι τα πάντα: το σανίδι μου το παρήγγειλα πιο στενό πίσω (7mm taper) για να μην είναι όπως μου είπε ο κατασκευαστής: hooky (ας γλιστράμε και λίγο). :lol:


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν το πέδιλο έχει πολύ μικρή ακτίνα (sidecut radius) όταν πηγαίνεις (σχεδόν) ίσια και πιάνεις μια ταχύτητα, τραντάζει γιατί θέλει να στρίψει, να καρβάρει. Με μεγάλη ακτίνα μπορείς να πηγαίνεις με μεγαλύτερες ταχύτητες χωρίς να τραντάζει. Αυτός είναι ένας απλοϊκός συλλογισμός καθώς μεγάλο ρόλο παίζει η γεωμετρία του sidecut και το flex pattern του πεδίλου (που λυγίζει και πότε).

 

 

 

Εγώ πάλι νομίζω ότι ένα σκληρό πέδιλο για προχωρημένους

όπως για παράδειγμα το sl 9 που έχει μικρή ακτίνα στροφής

πάει μια χαρά και γρήγορα και στην ευθεία χωρίς τραντάγματα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σας προειδοποιησα!!...Δεν σας προειδοποιησα; :blink:

 

Δηλαδη τα παλια πεδιλα που δεν ειχαν sidecut (αρα Radius~απειρο) δεν καρβαρανε; :lol::angry: Τους καημενους... :blink:

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Δηλαδη τα παλια πεδιλα που δεν ειχαν sidecut (αρα Radius~απειρο) δεν καρβαρανε; :lol::angry: Τους καημενους... :blink:

Δεν κάρβαραν.

 

Μπορεί να τα γώνιαζες αλλά αν δεν γλιστρούσαν (ώστε να λυγίσουν) δεν έστριβαν.


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάκη μου κάτι που έγραψες περί ελευθέρας κατάβασης. Τα σκι αυτά τα πραγματικά έχουν radius >41m :lol:

 

 

Radius

The radius has to be marked on the ski.

Downhill

Ladies & Men: minimum 45 m

Radius measurement for DH skis with a preparation tolerance of -1 m.

Super-G

Ladies & Men: minimum 33 m

Children II: minimum 27 m

Giant Slalom

World & Continental Cup as from 1st October 2007

(For FIS and ENL events as from the season 2008/09):

Ladies: minimum 23 m

Men: minimum 27 m

Ladies & Men (FIS & ENL only for 2007/08): minimum 21 m

Children II: minimum 17 m

Children I: minimum 14 m

 

 

Για τα υπόλοιπα τώρα αν ποτέ βγάλετε ποτέ άκρη φωναξτε με για να μου εξηγήσετε κιόλας μετά :angry:

 

 

Και εδώ για τα ύψη που ισχύουν ανα κατηγορία και ηλικίες

Downhill

Ladies WC/WSC/OWG/COC: 210 cm

Ladies FIS: 210 cm / -5 cm tolerance

Men WC/WSC/OWG/COC: 215 cm

Men FIS: 215 cm / -5 cm tolerance

Super-G

Ladies WC/WSC/OWG: 200 cm

Ladies COC/FIS: 200 cm / -5 cm tolerance

Ladies MAS (Giant Slalom Skis allowed): 180 cm / without tolerance

Men WC/WSC/OWG: 205 cm

Men COC/FIS: 205 cm / -5 cm tolerance

Men MAS (Giant Slalom Skis allowed): 185 cm / without tolerance

Children II: 175 cm

Giant Slalom

Ladies WC/WSC/OWG: 180 cm

Ladies COC/FIS: 180 cm / -5 cm tolerance

Ladies MAS: 180 cm / -5 cm tolerance

Men WC/WSC/OWG: 185 cm

Men COC/FIS: 185 cm / -5 cm tolerance

Men MAS: 185 cm / -5 cm tolerance

Slalom

Ladies (all categories): 155 cm

Men: 165 cm

Men Junior I at FIS and ENL races: 165 cm / -10 cm tolerance

Children I & II: 130 cm

MAS:

No length restriction for Ladies over 60 years and Men over 70 years.


9-2-05020.jpg





Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα παλιά σκι μια χαρά κάρβαραν, απλά ήθελαν δουλειά και πίεση προοδευτική μπροστά στο κέντρο και στην ουρά ώστε να μην ντριφτάρουν.

Τώρα είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα, αλλά όταν πας εκτός πίστας η στα bumbs, το καρβάρισμα από μόνο του είναι αναποτελεσματικό.

Τα σκι με μικρή ακτίνα είναι λιγότερο σταθερά και απαιτούν να είσαι πάντα πάνω στην ακμή...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ακτίνα του πεδίλου είναι η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ στροφή που μπορεί να κάνει το πέδιλο όταν καρβάρει και ΔΕΝ ΓΛΙΣΤΡΑΕΙ. Αν το πιέσεις περισσότερο θα κάνει μικρότερη στροφή (ακτίνα).

 

Αν μιλάς για το sidecut radius ναι.

 

Αν το πέδιλο έχει πολύ μικρή ακτίνα (sidecut radius) όταν πηγαίνεις (σχεδόν) ίσια και πιάνεις μια ταχύτητα, τραντάζει γιατί θέλει να στρίψει, να καρβάρει.

 

Δεν ισχύει ακριβώς έτσι , υπο μία έννοια μπορείς να το πεις βέβαια και αυτό , αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για σκι κατασκευασμένα για μικρότερες ταχύτητες έχουν διαφορετικό flex - μαλακότερο κτλ κτλ

 

Με μεγάλη ακτίνα μπορείς να πηγαίνεις με μεγαλύτερες ταχύτητες χωρίς να τραντάζει. Αυτός είναι ένας απλοϊκός συλλογισμός καθώς μεγάλο ρόλο παίζει η γεωμετρία του sidecut και το flex pattern του πεδίλου (που λυγίζει και πότε).

 

Ακριβώς αυτό.

 

To carving δεν είναι τα πάντα: το σανίδι μου το παρήγγειλα πιο στενό πίσω (7mm taper) για να μην είναι όπως μου είπε ο κατασκευαστής: hooky (ας γλιστράμε και λίγο). :lol:

 

Ε , ναι , τα σκι με υπερβολικό sidecut είναι άχρηστα σκι , δυσλειτουργικά , για ένα προχωρήμενο χιονοδρόμο.

 

 

Επίσης οι προδιαγραφές για τον εξοπλισμό αγώνων , αναφέρονται στην ίδια γεωμετρία κατά τον σχεδιασμό και όχι για την πραγματική συμπεριφορά στο αγωνιστικό terrain , και αυτό είναι λογικό γιατί δεν μπορεί ο κανονισμός να περιορήσει το πόσο θα πλαγιάζει ή όχι ο αθλητής :angry:

 

 

Extra bonus for that , λακωνικότατος χαχαχα ! :blink:


People make life so much worse than it has to be and believe me, it's a nightmare without their help. ~ Boris Yelnikoff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...