Jump to content

PanosDrivas

Μέλος ΕΣΤΟΥΧ
  • Content Count

    700
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

PanosDrivas last won the day on August 26

PanosDrivas had the most liked content!

Community Reputation

1,739 Excellent

About PanosDrivas

  • Birthday 11/30/1965

Profile Information

  • Φύλο
    Male
  • Περιοχή
    Βόλος-Σβάλα
  • Ενδιαφέροντα
    Φύση - άνθρωπος - κοινωνία- ανθρώπινη ιδιαιτερότητα

Recent Profile Visitors

3,307 profile views
  1. Δεν είναι κακό , όταν αισθανόμαστε κάποια όρια, να προβληματιζόμαστε και να περιοριζόμαστε, αντί να προσπαθούμε να τα ξεχειλώνουμε ολοένα και περισσότερο προς την κατεύθυνση που μας βολεύει....ανάλογα με την τρέχουσα περίσταση μας. Προσωπικά, βλέπω .... πιο πολύ σπατάλη, παρά έλλειψη ενέργειας....Άρα πιο πολύ με προβληματίζει η εξοικονόμηση ενέργειας, παρά η παραγωγή της. Θεωρώ πως η λύση βρίσκεται προς την κατεύθυνση των ανανεώσιμων ....αργά ή γρήγορα...με ή χωρίς κερδοσκοπίες...
  2. πολύ "σωστή" προτεραιότητα φίλε PhaethonF1.....για οικονομικούς, συναισθηματικούς, περιβαλλοντικούς λόγους... Πως την φαντάζεστε φίλοι συμφορουμίτες να υλοποιείται μια τέτοια 'δράση" στα Παρνασσοχώρια? Ποιός θα "έπρεπε" να αναλάβει κατά την γνώμη σας (σχεδιασμός, επένδυση, διαχείριση έσοδα-έξοδα λειτουργίας) μια "...λειτουργία τοπικών ski bus στο δίκτυο των όμορρων περιοχών..."? το ΧΚΠ? οι ΟΤΑ? τα ΚΤΕλ? οι σύλλογοι ξενοδόχων-επαγγελματιών? ένας τοπικός επιχειρηματίας taxi ή λεωφορείων? ένας Αθηναίος ski-bus? ένα συνδυασμός των παραπάνω? Πόση συμμετοχή ο καθένας και γιατί? σίγουρα είναι κάτι που δεν καρποφορεί άμεσα (άρα δεν προσφέρεται για αρπακτή ψευδοεπενδυτή ή εύκολο εντυπωσιαμό πολιτικάντη) αλλά κτίζεται και βελτιώνεται σταδιακά προσαρμοζόμενο στις τρέχουσες συνθήκες, όταν υπάρχει ...τι?.....(βλ.Άλπεις κ.λπ) Αυξανόμενη η κλίμακα του μεγέθους, αυξάνεται η εξυπηρέτηση και η οικονομία κλίμακας, αυξάνεται όμως και το επιχειρηματικό ρίσκο και ευθύνη. ... ποιός θά μπορούσε (και θά πρεπε) να αναλάβει αυτό το ρίσκο και ευθύνη? Ο πελάτης χκπ θα ήταν πρόθυμος να δεσμευτεί κλείνοντας μια θέση στο συγκεκριμένο δρομολόγιο ..(ώρα και στάση) ? Με ποιές προυποθέσεις θα θεωρούσε ελκυστική αυτή τη δράση και θα την ενίσχυε?
  3. Γιατί να υπάρχουν θέσεις vip στο ΧΚΠ? από όσο γνωρίζω έχουν σημαντικά έσοδα...ενδεικτικό της νοοτροπίας πολλών πελατών του.... τι νοοτροπία θέλει το χκπ να εμπνεύσει στον πελάτη του και γιατί? ποιό είναι το όραμα του? στόχοι του? σχέδιο του? μετρήσιμα αποτελέσματα του? λάθη του? αλλαγές πολιτικής του?αφήγημα του? κόστη και οφέλη λειτουργίας του πίσω δρόμου Φτερόλακας αλλά και της κάθε ενέργειας του ΧΚΠ ?.. όχι μόνο τα οικονομικά αλλά και τα κοινωνικά, περιβαλλοντικά... συμπεριφορά προς αμεα? Υπάρχει ο απαιτούμενος σεβασμός και υπευθυνότητα? αξιοποιούνται οι υπάρχουσες δυνατότητες? γιατί? πως? Ποιός ο ρόλος της καμπίνας και όχι της καρέκλας στους αναβατήρες? Τι ρόλο παίζουν οι καμπίνες στους 2 βασικούς άξονες του ΧΚΠ? κόστη και οφέλη τους? Είναι πολύ σημαντική η αμφίδρομη επικοινωνία χκπ και ο διάλογος με τους πελάτες. του για να βελτιώνεται το ΧΚΠ αλλά και οι πελάτες του....καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι...(ντόπιοι, αξιωματούχοι, επαγγελματίες, κοκ) ΚΡΊΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ... Summary of the Conclusions of the Congress 2012 (Abstract of the final presentation of the Congress by Mr. Frederic Pierret, conducted by the Conference Secretariat) 2012_en_conclusions_congresdeneu.pdf (webunwto.s3-eu-west-1.amazonaws.com) ".... Δυνατότητες web 2.0 και όρια τους (εύκολα, στοχευμένα, σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες, ανοικτός διάλογος με τους πελάτες, προστασία της αλήθειας και αξιοπιστίας) Ο Pierret (2012) περιγράφει τις δυνατότητες και τα όρια του web 2.0 ως εξής: 1. Καταβάλλεται πολλή προσπάθεια για πληροφορίες πριν από το ταξίδι. Αλλά και κατά τη διάρκεια της διαμονής, μέρος των πληροφοριών μπορεί να παρέχεται σήμερα εύκολα, στοχευμένα, σε πραγματικό χρόνο μέσω εφαρμογών για κινητά. 2. Υπό αυτή την έννοια το web 2.0 συμβάλει στην προστασία της αλήθειας και αξιοπιστίας και αποθαρρύνει την παροχή πλαστών πληροφοριών ή εξαπάτησης. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε την απαραίτητη προώθηση, ανάπτυξη και συντήρηση της μάρκας ή του προϊόντος σε μόνιμη βάση. 3. Είναι πολύ σημαντική η αμφίδρομη επικοινωνία και ο διάλογος με τους πελάτες. Ο διάλογος μπορεί να καθιερωθεί με διάφορους τρόπους π.χ με γρήγορες απαντήσεις σε σχόλια, ιδίως αρνητικά σχόλια. Αυτές οι γρήγορες απαντήσεις παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό το πλαίσιο καθώς και η ποσότητα των σχολίων που λαμβάνονται, ανεξάρτητα από το αν είναι θετικά ή αρνητικά. Ακριβώς όπως δήλωσε ένας από τους ομιλητές: «Είναι καλύτερα να υπάρχουν πολλά σχόλια, ακόμη και αν δεν είναι όλα θετικά σχόλια» παρά να μην υπάρχει καμία αντίδραση. Με άλλα λόγια, το να δίνεται στους πελάτες η δύναμη να σχολιάζουν έχει ως αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή των διαχειριστών προορισμού. Υπάρχει επίσης η περίπτωση διαλόγου μεταξύ των κοινοτήτων καθώς και ο τρόπος οικοδόμησης e-κοινοτήτων. 4. Tο web 2.0 είναι ένα εργαλείο αν και σημαντικό, αλλά και πάλι μόνο ένα εργαλείο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά εάν δεν εφαρμοστεί σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση μάρκετινγκ. Είναι προφανές ότι υπάρχουν περισσότερα μέσα και το web 2.0 μπορεί να φαίνεται φθηνότερο από άλλα μέσα μάρκετινγκ και προώθησης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφιερώνουμε λιγότερη προσπάθεια από άποψη χρηματοδότησης, χρόνου, εργατικού δυναμικού, ενέργειας και συναισθημάτων. Η εξοικονόμηση από αυτή την άποψη δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε περικοπή της χρηματοδότησης για άλλα μέσα προώθησης και μάρκετινγκ. ...... Είναι αλήθεια ότι η διαδικτυακή επικοινωνία στις μέρες μας είναι επιβεβλημένη στον κόσμο του τουρισμού, με κίνδυνο όποιος δεν συμμετέχει να βρεθεί εκτός αγοράς. ...."
  4. https://webunwto.s3-eu-west-1.amazonaws.com/imported_images/48876/7_0_sam_martin_colorado_state_university.pdf The MonViso Institute https://monviso-institute.org/core-concepts/ A real-world mountain laboratory for research, education and entrepreneurship in sustainability transitions and systemic design Ostana, Valle Po, Italy Tobias Luthe https://webunwto.s3-eu-west-1.amazonaws.com/imported_images/48876/5_1_tobias_luthe_monviso_institute.pdf φανταστείτε😀 (ώς πρόκληση- διανοητικό άλμα) ... ένα "camping...ειδικών σκηνών"....στην κορυφή Βάκχου ή έξω από κτίριο Φτερόλακας ... από φίλους του βουνού....συμμέτοχους (ολοκεντρικούς χρήστες, όχι ατομοκεντρικούς καταναλωτές) στην (ασφαλή-εύρυθμη-βιώσιμη) λειτουργία του ΧΚΠ. .........😴.....😚... όλα τα προβλήματα (δυσκολίες του βουνού) είναι "καλοδεχούμενα" ως αντιμετωπίσιμα (με όρια βέβαια , χάρη στην σύγχρονη τεχνολογία), ενδιαφέρουσες εμπειρίες (σχέση με Φύση ή τον Άλλον) και πηγές εξέλιξης (σχέση με το Άγνωστο), αρκεί να υπάρχει.... κοινό όραμα ....
  5. Εμπορευματοποίηση. Συμφόρηση και επιβάρυνση στις διάσημες θανατηφόρες κορυφές. Φαινόμενα υπερβολικής επισκεψιμότητας ορεινών προορισμών Ας παρατηρήσουμε το θανατηφόρο δέλεαρ του Mont Blanc. Κάθε χρόνο, περίπου 30.000 άνθρωποι προσπαθούν να ανέβουν στο Mont Blanc, την υψηλότερη κορυφή στις Άλπεις, και ένας συγκλονιστικός αριθμός πεθαίνει στο βουνό. Ο λόγος, λένε οι ντόπιοι, είναι ο υπερπληθυσμός, η ανοησία και η έλλειψη σεβασμού για τη “Λευκή Κυρία”. Ο δήμαρχος του Saint-Gervais Jean-Marc Peillex, αριστερός, λέει ότι έχει κουραστεί από όλους τους θανάτους στο βουνό και προσπαθεί να ενθαρρύνει το Παρίσι να ψηφίσει έναν νόμο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στο όρος Blanc. Φαίνεται απίθανο να έχει επιτυχία. Προσθέτει επίσης ότι το Montblanc έχει καταντήσει ένας σωρός από σκουπίδια, ένα βουνό καλυμμένο από περιττώματα και ούρα ορειβατών επισκεπτών των τελευταίων 55 χρόνων (Eberle, 2014). Στην παρακάτω εικόνα φαίνονται οι εναλλακτικές διαδρομές προς την κορυφή καθώς και οι ετήσιες απώλειες ή αγνοούμενοι (11-24 άτομα κάθε χρόνο ) από το 2004 έων το 2014. Το βουνό προσφέρει (όχι ανώδυνα) την "δύσκολη χαρά" ..... φυσική άσκηση, (συναισθηματική άσκηση) εμπειρία μη ατομοκεντρικής σχέσης με τον Άλλον ή την Φύση, (πνευματική άσκηση) γνώση, αλλά απαιτεί: φυσική προπόνηση-εξοπλισμό, ταπεινότητα-σεβασμό, εξοικείωση με την αβεβαιότητα. Με αυτή την έννοια, ο ορεινός τουρισμός δεν ψυχαγωγεί απλώς, αλλά "καλλιεργεί και χαρακτήρα". Διδάσκει ότι τα "όρια" μπορούν να επεκτείνονται αλλά όχι να καταργούνται.
  6. Ορεινές περιοχές από Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Σλοβενίας αξιοποιούν προγράμματα από ευρωπαική πολιτική συνοχής. Από Ελλάδα δεν βλέπω αξιοποίηση σχετικών προγραμμάτων, παρά τις "φιοριτούρες" https://www.newsit.gr/politikh/o-mitsotakis-kai-oi-33-Master-plan-gia-tin-oreini-ellada/3517907/ Η Ευρώπη απαιτεί δεσμεύσεις, προσφέρει όμως κι ωφέλειες ....Κρίμα να μην τις αξιοποιεί αρκετά η ορεινή Ελλάδα (με δική της ευθύνη φυσικά) ...και να τις αξιοποιούν χώρες πιο ανεπτυγμένες https://www.euromontana.org/en/project/montana174/how-to-access-the-cohesion-funds/ Η Πολιτική Συνοχής είναι η μεγαλύτερη επενδυτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προσφέρει χρηματοδότηση για μείωση σε κοινωνικοοικονομικές και εδαφικές ανισότητες μεταξύ των κρατών μελών και των ευρωπαϊκών περιφερειών. Σε άρθρο 174 της Ευρωπαϊκής Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτή η πολιτική αναγνωρίζει ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ορεινές περιοχές. Πολιτική συνοχής στην περιοχή Auvergne-Rhône-Alpes (Αγγλικά, Γαλλικά) Πολιτική συνοχής στην περιοχή Aragon (Αγγλικά, Ισπανικά) Πολιτική συνοχής στην περιοχή της Λομβαρδίας (Αγγλικά, Ιταλικά) Πολιτική συνοχής στην Κροατία (Αγγλικά, Κροατικά) Πολιτική συνοχής στη Σλοβενία (Αγγλικά, Σλοβενικά)
  7. το ορειβατικό σκι καλά κρατεί, για όσους ενδιαφέρονται... Ήταν μια υπέροχη χιονοδρομική χρονιά..., νά'ναι καλά και οι εργαζόμενοι των ΧΚ... Και ένα δώρο για τους νεότερους ....μια ανάμνηση από ΧΚΠ 1990-91, όταν η ημερήσια κάρτα κόστιζε λιγότερα από 4 €🤔 ...(τον πρώτο μου χειμώνα στον χκπ ως εργαζόμενος μηχανολόγος)
  8. Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για το ατύχημα... από σημερινές φωτό...φαινεται να έγινε στο κατέβασμα του δρόμου Νο7...λίγο πριν τα δέντρα ....το όχημα έφυγε κατεβαίνοντας .... δεξιά...στην απότομη πλαγιά.....(μου φαινεται δύσκολο διαστρωτικό να τουμπάρει κυριολεκτικά...συνήθως σέρνεται ...βλ. Φόρη2010 & Πάππο 2000 )..λείπει πάντως η δεξιά ερπύστρια...ευτυχώς η καμπίνα οδηγού φαίνεται εντάξει, σχετικά απαραμόρφωτη... Απλά σκέφτομαι ότι....έγινε μήνα Απρίλιο, στην λήξη της περιόδου, όχι εν μέσω χιονοθυέλλας....δηλ. σε σχετικά "χαλαρές" συνθήκες. Σίγουρα τόσο ο χειριστής, όσο και το ΧΚΠ έχουν περάσει πολύ πιο σκληρές και επικίνδυνες συνθήκες...εν μέσω ομίχλης, παγωνιάς, νύχτας, ανέμων, μεγαλύτερων κλίσεων κ.ο.κ Ενδεικτικό του πόσο επικίνδυνη είναι η "χαλαρότητα" στο βουνό, ίσως πιο επικίνδυνη και από την ίδια την φυσική επικινδυνότητα του.... Τέτοια εποχή , Απρίλιο μετά την λήξη λειτουργίας ....σκοτώθηκε ο Οδυσσέας πριν 2 χρόνια...από διαστρωτικό. Φέτος η ορειβατική κοινότητα θρήνησε αρκετές απώλειες....σαν το βουνό να υπενθυμίζει .....την επικινδυνότητα του ....την αμείλικτη...που τιμωρεί την ...χαλαρότητα ...την υπερεκτίμηση ή την έλλειψη σεβασμού προς αυτό Αν ο οδηγός λέγεται Τσαπαλαρής, νομίζω πρόκειται για τον Δημήτρη Τσαπλαρή (έμπειρο χειριστή και παλαιότερα πιστέρ), αδελφό (όχι υιό) του Θανάση Τσαπλαρή , που ήταν Προιστάμενος ΧΚΠ εποχή 2004,2005. Ευτυχώς γλύτωσε μόνο με σπασίματα....... ΥΣ....ναι!...χειριστής διαστρωτικού μηχανήματος είναι μία από τις από δύσκολες και καλοαμειβόμενες ειδικότητες εργαζομένου ΧΚ... Kάθε ελληνικό ΧΚ....έχει το πρόβλημα: Πώς είναι δυνατόν να βρίσκει έμπειρους χειριστές και συντηρητές μηχανημάτων για λίγους μήνες κάθε χρόνο? Πως θα ζεί αυτός ο άνθρωπος τους υπόλοιπους μήνες? Πως θα αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία και τεχνογνωσία? Aπό τον εργολάβο ή από το ΧΚ? Ποιός θα "καλλιεργήσει" αυτη την εποχιακή ειδικότητα? Πως είναι δυνατόν μηχανήματα εκατοντάδων ευρώ να χειρίζονται από μη κατάλληλα εκπαιδευμένους εργαζόμενους?
  9. Νομίζω ότι, πριν απαντήσουμε στο ερώτημα " τι είναι αυτός ο καλόπιστος διάλογος"...αν ,πότε, πως, έγινε...τι προέκυψε... πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα "τι θέλουμε?" [συνήθως κάνουμε (και εν τέλει έχουμε) αυτό που πραγματικά θέλουμε κι ας μην το παραδεχόμαστε] Θέλουμε ένα διάλογο με τα ΧΚ και πώς? [δουλειά συλλογική, επίπονη (επιδίωξη ανταλλαγής ορθολογικών επιχειρημάτων) , υπεύθυνη (κατάθεση προτάσεων επεξεργασμένων), όχι πάντα ευχάριστη - δημοσιοσχετίστικη ...όταν απαιτείται λήψη μέτρων (π.χ προσφυγή στον συνήγορο του πολίτη/καταναλωτή κοκ) ] ή Δεν θέλουμε ουσιαστικό διάλογο για να μην κουραζόμαστε ....και προτιμούμε να περνάμε την ώρα μας χαλαρά ...με χαβαλετζίδικη διάθεση ...με ανεύθυνες κοκορομαχίες ή μονόλογους κωφών...ανταλλαγή πληροφοριών /εντυπώσεων κοκ...
  10. Αν δεν μπορεί να υπάρχει μεταξύ μας διάλογος καλόπιστος και γόνιμος, πως ελπίζουμε ή απαιτούμε να υπάρχει τέτοιος διάλογος μεταξύ ΕΣΤΧ-ΕΤΑΔ ΑΕ? κάποιος "σοφός γέροντας" είπε κάποτε σε ένα νεαρό που ήθελε...., βιαζόταν.... να νοικοκυρέψει τον κόσμο όλο...(τον άδικο, τον παράλογο κοκ) "παιδί μου, αν θέλεις να νοικοκυρέψεις όλο τον κόσμο (κι μπράβο σου για αυτό), πρώτα ξεκίνα από το ....δωμάτιο σου"
  11. H τοπική κοινωνία έχει ανάγκη το ΧΚΠ....αλλά το κόστος της λειτουργίας του βαρύνει την εταδ...η οποία αποφασίζει...επι της ουσίας ανεξέλεγκτα..... ο χρήστης πρέπει να πληρώνει ....το δωρεάν πέθανε...σεβασμός/έκπτωση στο παιδί , μαθητή, αθλητή την οικογενεια κ.λπ σεβαστό το οικονομικό αλλά...αλλοίμονο αν όλα ήταν θέμα χρημάτων ο θεός αποφασίζει ...εμείς ακολουθούμε......συνχορεύουμε... πολλοί guru από Αυστρία Γαλλία κ.λπ έχουν ενθουσιαστεί με την ανοιξιάτικη χιονοδρομία στην Ελλάδα.. γενικά το χκπ....στήριζε πάντα τον Απρίλιο...στοχεύοντας πρωτομαγιά... ναι... Νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε στα παρακάτω:... καλό είναι να βλέπουμε τι κάνουν τα άλλα ΧΚ (εκτός και εντός Ελλάδας), αλλά να ενεργούμε με βάση τα ιδιαίτερα δεδομένα ΧΚΠ ιδιαίτερα δεδομένα του ΧΚΠ αποτελούν η μονοπωλιακή του θέση σε σχέση με την εγγύτητα του στο λεκανοπέδιο 5Μ κατοίκων και την κεντροβαρή του θέση στην Ελλάδα, προσελκύωντας πελάτες από Βόρεια Ελλάδα και Πελλοπόνησο, η ανοιξιάτικη χιονοδρομία, τους μόνους στην Ελλάδα σύγχρονους αναβατήρες....Δελφοί....κοκ το ΧΚΠ αποτελεί πηγή ζωής για την τοπική κοινωνία, αλλά η τοπική κοινωνία σχετικά αδιαφορεί για την βιώσιμοτητα του, βλέποντας το μόνο "χρηστικά". Μόνο πρόσφατα ανέλαβε το αυτονόητο....τον εκχιονισμό των δρόμων πρόσβασης του. δυστυχώς δεν υπάρχει συνεργασία-συννενόηση εταδ - τοπική κοινωνία ....κοιτώντας ο καθείς την μεριά του μόνο... φυσικά τα μεγάλα έσοδα του ΧΚΠ προέρχονται από την περίοδο Χριστουγέννων και τα ΣΚ, όχι από τις καθημερινές και τον απρίλιο Το ΧΚΠ παρουσιάζει οικονομική λειτουργική ζημία κάθε χρόνο, μικρή ή μεγάλη ανάλογα με τον καιρό κυρίως, γεγονός που δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αρα απαιτείται ελαχιστοποίηση της ζημίας αν όχι κέρδος προς χάρη του φορολογούμενου έλληνα, με την βελτιστοποίηση της λειτουργίας του υπάρχουν και αυτόν τον απρίλιο πολλά χιόνια στο ΧΚΠ που θα επέτρεπαν άνετα χιονοδρομία έως Πρωτομαγιά (καιρού επιτρέποντας βέβαια ) Επίσης πολλές φορές το ΧΚΠ δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης χιονιού, η λόγω ύπαρξης πολλού χιονιού, ή λόγω ισχυρών ανέμων κοκ Φοβάμαι δεν είναι εύκολο να συμφωνήσουμε στα παρακάτω, που όμως είναι και τα πιο σημαντικά για όσα συζητούμε: Τι ΧΚΠ επιθυμούμε; μια επιχείρηση που αρπάζει λεφτά στα εύκολα , όταν οι συνθήκες είναι ιδανικές ...φρέσκο χιόνι, λιακάδα, φούλ κόσμος και κλείνει στα δύσκολα ..δύσκολες καιρικές συνθήκες, λίγος κόσμος , ή ένα κέντρο ορεινού τουρισμού εθνικού επιπέδου που αφενός βγάζει τα έξοδα του, αφετέρου αγωνίζεται να αναπτύξει τον ορεινό τουρισμό στην ελλάδα όχι μόνο για λόγους αγοράς-οικονομικούς αλλά και για λόγους ..."κοινωνικό-παιδαγωγικούς". ..κτίζοντας σταδιακά την σχετική αγορά ...εμπνέοντας κάτι στον τουρίστα... Πως είναι δυνατόν το ΧΚΠ να είναι βιώσιμο? να βγάζει τα έξοδα ? Μπορεί να βρεθεί ένα σχήμα λειτουργίας τέτοιου μεγέθους που να είναι ανθεκτικό στην προσέλευση του Απριλίου, χωρίς να αυξάνει σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας του ? π.χ αφροδίτη - Βακχος - Περικλής απαιτούν λίγο σχετικά προσωπικά και εξυπηρετούν πάνω 1000 άτομα / ωρα , καφετέρια 1950, 2250 κλπ.. Τι λένε οι σχετικές μελέτες και οι σύμβουλοι της εταδ? Πόσο και με ποια στοιχεία έχουν μελετήσει τις ενέργειες που προυποθέτει η βιωσιμότητα του ΧΚΠ? πχ τιμολογιακή πολιτική, μείωση εξόδων, προβολή συγκριτικών πλεονεκτημάτων, πιθανές συνεργασίες....κοκ μήπως η μείωση της λειτουργικής ζημίας θα πρέπε να αναζητηθεί στην καλύτερη οργάνωση των υφιστάμενων πόρων έμψυχου και υλικού δυναμικού, στις περισσότερες συνέργειες αντί στο "πέταγμα" πολύτιμων ημερών χιονοδρομίας ? Το χιόνι και η αλπική εμπειρία ...είναι πολύτιμα αγαθά ...όχι μόνο τον Δεκέμβριο... το "βουνό" απαιτεί (αλλά και προσφέρει) την "δημιουργική" διαχρονική τρέλλα του...αλλιώς μπασταρδεύεται σε παραγωγικό μοδάτο "city"😄
  12. Οι καλύτερες (εύκολες, οικονομικές, απολαυστικές, ασφαλείς...) μέρες του βουνού βρίσκονται ίσως μέσα στον Μάρτιο, Απρίλιο....άλλο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα ΧΚΠ που πρέπει να αξιοποιηθεί....
  13. Παρατηρώντας 25-3-2022 ξεχειλισμένα.... Πάρκινγκ vip 1750, ξαπλώστρες 1950, β'όροφο κτιρίου 1950, σιγουρεύτηκα ότι ένα βασικό κίνητρο για πολλούς επισκέπτες ΧΚ φαίνεται να είναι και η... επίδειξη, το "φαίνεσθαι", δηλ. η εξυπηρέτηση όχι κάποιων υλικών ή νοητικών αναγκών αλλά .."κοινωνικών". Φυσικά συνυπάρχουν πολλά κίνητρα... αγάπη για φυσική άσκηση ή χαλάρωση, χιονοδρομία, επαφή με την Φύση, πανοραμική θέα, αλπική ατμόσφαιρα, περιέργεια για το νέο διαφορετικό σπάνιο.... αλλά από ότι φαίνεται... ισχύει πολύ το φαίνεσθαι και ο μιμητισμός.. Από εκεί και πέρα... ξεκινάει μια μεγάλη συζήτηση... "επιχειρηματική"... Πως θα προκύψει κέρδος (βιώσιμο ή περιστασιακό ?)... από έναν.. εύπορο. καταναλωτή (που "γουστάρει και πληρώνει")... ικανοποιώντας .... κι "αρμέγωντας" Το ερώτημα (ρητορικό....περί δικαιοσύνης, "συστημικού" σχεδιασμού κλπ, για όσους τυγχάνει να είναι σε φάση μη "ατομοκεντρική") όμως...είναι... ποιός κερδίζει τελικά τί, ... με ποιανού πόρους.... , ποιός πληρώνει και γιατί... ,τι μένει (για "αύριο“) στο τέλος " όλου αυτού" στο "βουνό", που αποτελεί την βάση (μήτρα) για όλους τους εμπλεκόμενους.... (πελάτες κάθε νοοτροπίας, επιχειρηματίες ατομικούς ή πολυεθνικές, ΧΚ, ντόπιους, αθλητές, προπονητές, δασκάλους, πολιτικούς, εργολάβους, εθελοντές κοκ)
  14. Ναι... Εμπειρία... σπάνια, ελκυστική... συγκριτικό πλεονέκτημα χκπ
×
×
  • Create New...