Jump to content

PanosDrivas

Μέλος ΕΣΤΟΥΧ
  • Content Count

    731
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

PanosDrivas last won the day on October 20 2023

PanosDrivas had the most liked content!

Community Reputation

1,798 Excellent

About PanosDrivas

  • Birthday 11/30/1965

Profile Information

  • Φύλο
    Male
  • Περιοχή
    Βόλος-Σβάλα
  • Ενδιαφέροντα
    Φύση - άνθρωπος - κοινωνία- ανθρώπινη ιδιαιτερότητα

Recent Profile Visitors

3,746 profile views
  1. Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 14015/2022 ΦΕΚ 3739/Β/15-7-2022 Καθορισμός προδιαγραφών ίδρυσης και κανονισμού λειτουργίας Χιονοδρομικών Κέντρων. https://www.e-nomothesia.gr/kat-tourismos/upourgike-apophase-14015-2022-phek-3739b-15-7-2022.html Άρθρο 5 Κανονισμός λειτουργίας χιονοδρομικών κέντρων Ο κανονισμός αναφέρεται σε θέματα λειτουργίας των χιονοδρομικών κέντρων. 1.Προσωπικό............ ......... 7.Ειδικός Κανονισμός Εκμετάλλευσης και Λειτουργίας των Αναβατήρων Ο Ειδικός Κανονισμός Εκμετάλλευσης και Λειτουργίας των Αναβατήρων αποτελεί τμήμα του ευρύτερου κανονισμού λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου. Ο φορέας δραστηριότητας του Χιονοδρομικού Κέντρου αναθέτει στον Υπεύθυνο της Εγκατάστασης τη διενέργεια ανάλυσης της ασφάλειας της σχεδιαζόμενης εγκατάστασης με συρματόσχοινα και έχει την ευθύνη υποβολής των δικαιολογητικών προς διαπιστευμένο φορέα για την εφαρμογή του Κανονισμού 2016/424 της 9ης Μαρτίου 2016 σχετικά με τις εγκαταστάσεις με συρματόσχοινα και την κατάργηση της οδηγίας 2000/9/ΕΚ. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0424&from=ET Ο φορέας της δραστηριότητας υποβάλλει τον Ειδικό Κανονισμό Εκμετάλλευσης και Λειτουργίας των Αναβατήρων σε διαπιστευμένο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, φορέα Επιθεώρησης και Πιστοποίησης σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ ISO/IEC 17021 ή άλλα ισοδύναμα πρότυπα που είναι αποδεκτά σε διεθνές επίπεδο, για την έγκρισή του, με συνημμένα αντίγραφα: α) την προβλεπόμενη στον Κανονισμό (άρθρο 😎 ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (safety analysis) της σχεδιαζόμενης εγκατάστασης και της συνακόλουθης ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (safety report) β) την προβλεπόμενη στον Κανονισμό (άρθρο 9) Δήλωση Συμμόρφωσης ΕΕ και τα σχετικά με τη συμμόρφωση των υποσυστημάτων και των κατασκευαστικών στοιχείων ασφάλειας έγγραφα γ) Φάκελο που αφορά στα χαρακτηριστικά της εγκατάστασης με συρματόσχοινα. Στον φάκελο περιλαμβάνονται και οι απαραίτητες προϋποθέσεις και περιορισμοί λειτουργίας, καθώς και τα αναλυτικά στοιχεία για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης, εποπτείας, προσαρμογής και συντήρησης της εγκατάστασης με συρματόσχοινα. Αντίγραφα των εν λόγω εγγράφων διατηρούνται στην εγκατάσταση με συρματόσχοινα. Ο φορέας της δραστηριότητας κοινοποιεί την χορηγηθείσα έγκριση κατασκευής και λειτουργίας των εγκαταστάσεων με συρματόσχοινα στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού, κατά την αίτηση έγκρισης λειτουργίας της δραστηριότητας του χιονοδρομικού κέντρου. Εάν σημαντικά χαρακτηριστικά, υποσυστήματα ή κατασκευαστικά στοιχεία ασφάλειας υφιστάμενων εγκαταστάσεων με συρματόσχοινα υποστούν τροποποιήσεις οι οποίες απαιτούν τη χορήγηση νέας έγκρισης προκειμένου να τεθούν σε λειτουργία, οι εν λόγω τροποποιήσεις και οι επιπτώσεις τους επί του συνόλου της εγκατάστασης με συρματόσχοινα πρέπει να πληρούν τις ουσιώδεις απαιτήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα II του Κανονισμού 2016/424 ΕΕ. Τα Χιονοδρομικά Κέντρα που λειτουργούν με Ειδικό Σήμα Λειτουργίας κατά τη δημοσίευση της παρούσας οφείλουν εντός δεκαοκτώ μηνών να υποβάλουν στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού την έγκριση κατασκευής και λειτουργίας των εγκαταστάσεων με συρματόσχοινα της δραστηριότητάς τους. 8.Επιθεωρήσεις Ο εγκεκριμένος ειδικός κανονισμός εκμετάλλευσης και λειτουργίας των αναβατήρων προσδιορίζει τη συχνότητα και το περιεχόμενο των επιθεωρήσεων, επαληθεύσεων και περιοδικών δοκιμών λαμβανομένων υπόψη των οδηγιών του Κανονισμού 2016/424 ΕΕ και αυτών που προβλέπονται από το εγχειρίδιο συντήρησης και επιτήρησης του κατασκευαστή. Πριν την έναρξη λειτουργίας για το κοινό των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού κέντρου απαιτείται η πραγματοποίηση εξέτασης του συνόλου των εγκαταστάσεων δια μέσω των προβλεπόμενων επιθεωρήσεων, επαληθεύσεων και δοκιμών. 9.Τήρηση φακέλου Ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να τηρεί στο αρχείο του για επίδειξη στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν την ορθή λειτουργία των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού κέντρου. 8.Επιθεωρήσεις Ο εγκεκριμένος ειδικός κανονισμός εκμετάλλευσης και λειτουργίας των αναβατήρων προσδιορίζει τη συχνότητα και το περιεχόμενο των επιθεωρήσεων, επαληθεύσεων και περιοδικών δοκιμών λαμβανομένων υπόψη των οδηγιών του Κανονισμού 2016/424 ΕΕ και αυτών που προβλέπονται από το εγχειρίδιο συντήρησης και επιτήρησης του κατασκευαστή. Πριν την έναρξη λειτουργίας για το κοινό των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού κέντρου απαιτείται η πραγματοποίηση εξέτασης του συνόλου των εγκαταστάσεων δια μέσω των προβλεπόμενων επιθεωρήσεων, επαληθεύσεων και δοκιμών. 9.Τήρηση φακέλου Ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να τηρεί στο αρχείο του για επίδειξη στις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν την ορθή λειτουργία των εγκαταστάσεων του χιονοδρομικού κέντρου. ........ ...." Αγαπητοί φίλοι , από ότι καταλαβαίνω, σύμφωνα με τον ευρωπαίο(άρα και έλληνα νομοθέτη) όποιος αναβατήρας ΧΚ δεν έχει την προβλεπόμενη στον Κανονισμό (άρθρο 9) Δήλωση Συμμόρφωσης ΕΕ και τα σχετικά με τη συμμόρφωση των υποσυστημάτων και των κατασκευαστικών στοιχείων ασφάλειας έγγραφα δεν πρόκειται να λειτουργήσει νομότυπα (στο όνομα της ασφάλειας και της προόδου ?☺️ ή της τόνωσης των κατασκευαστών? 🤨) εκτός αν προβλεφτεί τελευταία στιγμή καμιά περίοδος χάριτος-προσαρμογής ή καμιά ειδική (κατά περίπτωση) διαδικασία συντήρησης και πιστοποίησης. Από όσο γνωρίζω , μετά το 2000 ή 2002 ξεκίνησαν να κατασκευάζονται αναβατήρες με CE σε κάθε υποσύστημα τους. Επομένως όλοι οι προγενέστερης κατασκευής (π.χ Ηρακλής γεννηθείς το 1992, Πήλιο, Καιμάκ, κ.λπ) τίθενται εκτός. Είδωμεν.... Κατά τα άλλα...επιτρέψτε μου να ενημερώσω... Παρακάτω είναι το ερωτηματολόγιο, σχετικά με την διδακτορική έρευνα που κάνω, εδώ και χρόνια, στον Ορεινό Τουρισμό. Εάν ευκαιρείς 20 λεπτά και έχεις την σχετική διάθεση, σε παρακαλώ συμπλήρωσέ το. Είναι σημαντικό να καταθέσεις και εσύ (ανώνυμα αν θες) την προσωπική σου άποψή . Οι ερωτήσεις μπορεί να σου φανούν λίγο περίεργες αλλά είναι μελετημένες, ώστε να ανιχνεύουν το Τριεπίπεδο (Σώμα/Ύλη, Σχέση/Συναίσθημα, Σκέψη/Nοοτροπία), το Διπολικό ("σύσφιξη", "χαλάρωση") της ανθρώπινης προσωπικότητας και συμπεριφοράς, καθώς και τις "Αρχές Λειτουργίας του Φαινομένου του Ορεινού Τουρισμού". Ο Oρεινός Tουρισμός φαίνεται ότι αποτελεί ένα «προνομιακό» πεδίο στην μελέτη της ανθρώπινης προσωπικότητας, γιατί "έλκει" όλα τα είδη διαφορετικών προσωπικοτήτων, όπως ίσως έχεις παρατηρήσει... Παρακαλώ, για την συμμετοχή σου στην παρακάτω έρευνα σχετικά με τον Ορεινό Τουρισμό και σκέψου επίσης εάν μπορείς να προωθήσεις το ερωτηματολόγιο κι όπου αλλού κρίνεις σκόπιμο (οικογένεια, φίλους, συνεργάτες σου κ.λπ.), στα ελληνικά https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEDJJ5zk6-6MGUsIYbKhGlrm9-A_Gf3BwB1kiFc9KKsCtnqQ/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0 ή στα αγγλικά https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfYKI0QscBAR8JDvlO3ucctVS53q8lfBpLw7TkAIdmenhf6eQ/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0 Ευχαριστώ πολύ! Καλό Φθινόπωρο.. Θα χαρώ να τα πούμε αργά ή γρήγορα... Με εκτίμηση
  2. τα συρματόσχοινα ελέγχονται κάθε χρόνο από ελληνικό διαπιστευμένο φορέα π.χ εβεταμ .. χαμηλό κόστος περίπου 500€ανά τεμάχιο κάθε συρματόσχοινο έχει το μητρώο του όπου παρακολουθείται η εξέλιξη των φθορών του Όταν η φθορά φτάσει κάποιο όριο π.χ τόσα κομένα συρματίδια ανά τόσο μήκος, απαιτείται η αντικατάσταση του χαλασμένου τμήματος ή αν κριθεί απαραίτητο πλήρης αντικατάσταση. Εργασία και υλικό πρέπει να πληρούν ειδικές προδιαγραφές για συρματόσχοινα τουριστικών αναβατήρων . Το ΧΚΠ έχει αρκετή εμπειρία σχετικά και διάφορους συνεργάτες, άρα δεν επικρατεί μονοπώλιο, αν θέλει. Πρωταθλητής στην κατανάλωση συρματοσχοίνων είναι ο Περικλής λόγω της ανατομίας της αποσυμπλεκόμενης πένσας των "πιάτων" του χάρη στην οποία όταν δεν υπάρχει σωστή ρύθμιση , δαγκώνει και κόβει συρματίδια σχετικά εύκολα οι περισσότεροι εναέριοι αναβατήρες πάντως δεν έχουν συχνά προβλήματα συρματόσχοινων για 2-3 δεκαετίες....εκτός έκτακτων αναγκών όπως κεραυνοί , όταν δεν λειτουργεί καλά η αντικεραυνική προστασία, γειώσεις κ.λπ άλλο ένα καλό των νέων αναβατήρων αφροδίτη, βάκχο, ερμή, ηνίοχο, ήρα είναι ότι έχουν όλα το ίδιο συρματόσχοινο, τις ίδιες πένσες- καρέκλες- καμπίνες , γεγονός που διευκολύνει σημαντικά το ΧΚΠ σε τεχνογνωσία και αποθήκη ανταλλακτικών, εργαλείων, (αν αποφασίσει η εταδ να ασχοληθεί σχετικά)
  3. οι αποσυμπλεκόμενες πένσες doppel συντηρούνται εντός Ελλάδος ....δεν ταξιδεύουν στο εξωτερικό πια...ευτυχώς. (ένα από τα καλά της σύμβασης του εκσυγχρονισμού των αναβατήρων) Το θέμα είναι κατα πόσο η εταδ μπορεί να χαμηλώσει το "ανεξέλεγκτο" κόστος μέσα από την κοινή λογική και με απόλυτο σεβασμό στις προδιαγραφές ασφαλείας (όπως π.χ θά'κανε ένα αξιοπρεπές αλλά οικονόμο μεγάλο ΧΚ στο εξωτερικό) ενθαρρύνοντας το υγιή-διάφανο ανταγωνισμό των προμηθευτών της και την ανάπτυξη δικής της τεχνογνωσίας , ή κατά πόσο βολεύεται ευθυνόφοβα και κοστοβόρα ....με "όλη την δουλειά πακέτο" από τους "αποκλειστικούς" αντιπροσώπους τώρα της doppel, παλαιότερα της poma ή kassboher, prinoth κ.λπ Το ΧΚΠ έχει υποφέρει από τις αποκλειστικότητες ...σε διάφορους τομείς.... Έχει αποδειχτεί ότι οι μονοπωλιακές καταστάσεις δημιουργούν παθογένεια... Πόσο μάλλον όταν μπερδεύονται οι ρόλοι του έμπορου με του συμβούλου, λόγω αδιαφορίας ή ιδιοτέλειας του νοικοκύρη...Η τραγική ειρωνεία είναι ότι όλοι (νοικοκύρης, έμποροι, σύμβουλοι) ...."κόπτονται" για το καλό του βουνού και του πελάτη ,....
  4. ένα σημαντικό έξοδο συντήρησης του ΧΚΠ προ εκσυγχρονισμού 2014, (περίπου 3000+€ ανά τεμάχιο) ήταν ότι κάθε .. 5 χρόνια max (ανεξαρτήτως ωρών λειτουργίας) ή 5.000 ώρες λειτουργίας max (βάση οδηγιών κατασκευαστή POMA και ευρωπαίου νομοθέτη), έπρεπε οι 60 αποσυμπλεκόμενες πένσες της παλιάς Αφροδίτης και οι 90 πένσες (κλέμμες) του τρέχοντος ΗΡΑΚΛΗ, (ή το 20% των πενσών κάθε χρόνο) , να ταξιδεύουν στην Γαλλία, στο εργοστάσιο της μαμάς για γενική συντήρηση 5ετίας. Είχε σταθεί αδύνατο να αγοραστεί ο σχετικός εξοπλισμός , να γίνει η σχετική εκπαίδευση , ώστε τηρούμενης της προβλεπόμενης διαδικασίας να γίνεται εντός Ελλάδος ο σχετικός έλεγχος και αντικατάσταση των αναλώσιμων ανταλλακτικών με τα γνήσια ανταλλακτικά της μαμάς. Υπήρχαν τα σχετικά "τσιμπούρια" του ΧΚΠ και της εταδ ....τα οποία εμφανίστηκαν και προσφάτως ως γκουρού ΧΚ για το "απογειώσουν" ... Για αυτό αποτέλεσε ειδικό όρο στην συγγραφή υποχρεώσεων της προμήθειας των νέων αναβατήρων ότι,, όλες οι αποσυμπλεκόμενες πένσες (ιδίου τύπου σε Αφροδίτη, Βάκχο, Ερμή, Ηνίοχο, Ήρα) να συντηρούνται εντός Ελλάδος από Έλληνες εργαζόμενους και ελεγκτές αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας ελληνική τεχνογνωσία και μάλιστα εντός ΧΚΠ... Πληρώθηκε η προμήθεια της σχετικής τεχνογνωσίας και εξοπλισμού Δυστυχώς η εταδ "δυσκολεύεται" να απεξαρτηθεί από το εξωτερικό ή από εξωτερικούς συνεργάτες (όσο είναι δυνατόν τουλάχιστον) ...επαναπαυόμενη στην κατανάλωση δημόσιου χρήματος .. αν και "ιδιωτικοφέρνει" όπου την βολεύει.
  5. https://www.dimokratia.gr/politiki/559837/parti-me-skandalodeis-proslipseis-stin-etaireia-akiniton-dimosioy-etad/
  6. O εκσυγχρονισμός του ΧΚΚ παρουσιάζει δύο "δύσοσμα χαρακτηριστικά" 1. Παρουσιάστηκε μόνο ένας υποψήφιος, άρα δεν ευνοήθηκαν οι συνθήκες ενός υγιούς ανταγωνισμού τουλάχιστον των βασικών παγκοσμίως παικτών Leitner , Doppel,qyer 2. Δεν ελήφθησαν "ειλικρινά" υπόψη οι απαιτήσεις του ΧΚΚ από την περιφέρεια. Το γιατί αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού του καθενός ....το αποτέλεσμα αρχίζει να φαίνεται... Παραθέτω απόσπασμα άρθρου, πολύ ενδιαφέροντος και επεξηγηματικού της ελληνικής πραγματικότητας κατά την άποψη μου...δηλ. του πως συμπεριφέρεται η πολιτική εξουσία και οι αυλικοί της, σε βάρος τελικά του δημοσίου συμφέροντος. ".... Οι κρατικοί λειτουργοί, κοινώς βαθύ κράτος, έχουν απεριόριστες δυνατότητες ελιγμών ακροβατώντας στα όρια της περί έργων νομοθεσίας, με την κάλυψη κρατικών νομικών συμβούλων και με την ανοχή, την κάλυψη ή ακόμη και τη συμμετοχή των πολιτικών τους προϊσταμένων. Αν υποθέσουμε (προσοχή περί υποθέσεως πρόκειται) ότι η τεχνική υπηρεσία ενός μεγάλου οργανισμού εί- ναι διεφθαρμένη, τότε η προϊσταμένη πολιτική εξου- σία έχει εναλλακτικά τρεις τρόπους αντίδρασης: σύγ- κρουση, αδιαφορία (συγκάλυψη), συμπαιγνία (συνε- νοχή). Στην πρώτη περίπτωση, της σύγκρουσης με τους υπη- ρεσιακούς παράγοντες, οι μεν υπηρεσιακοί θα επι- πλεύσουν χάρις στην υποστήριξη των συνδικαλιστών συναδέλφων τους την προστασία που τους παρέχει ο περί δημοσίων υπαλλήλων νόμος και το ατελεύτητο της δικαστικής διαδικασίας, η δε πολιτική εξουσία θα καταδικαστεί να μην κόψει κατά τη διάρκεια της θητείας της ούτε μια κορδέλα, με το ανάλογο πολιτικό κόστος. Υπάρχει η εναλλακτική λύση του ́κάνε πως κοιμάσαι’, ή αυτή του Πόντιου Πιλάτου. Στην περίπτωση αυτή οι μεν υπηρεσιακοί πιθανώς να προσέχουν περισσότερο και να προκαλούν λιγότερο, οι δε πολιτικοί θριαμ- βεύουν κόβοντας κορδέλες για έργα που θα μπορού- σαν να γίνουν ταχύτερα, φθηνότερα και καλύτερα. Η τρίτη περίπτωση της συμπαιγνίας και της συνενο- χής έχει τις πιο δραματικές επιπτώσεις. Οι υπηρε- σιακοί παράγοντες που διαχειρίζονται τα χρήματα του Έλληνα ή του Ευρωπαίου φορολογούμενου γίνονται αλαζόνες και αναίσχυντοι, αφού δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν. Πολυετείς καθυστερήσεις απλώς και μόνο για να στηθεί καλά ο διαγωνισμός, επανειλημμένες φωτογραφίσεις συγκεκριμένων εργολάβων, μείωση αντικειμένου ώστε να προκύψουν τα απαραίτητα πε- ριθώρια, απειλές ότι είτε το έργο θα γίνει με τον τρόπο που αυτοί επιλέγουν ή δε θα γίνει καθόλου, όλα τα έχουν στο οπλοστάσιό τους. Επαίρονται ότι διαχειρίζονται επωφελώς (για ποιον άραγε;) διαγωνισμούς εκατομμυρίων καταργώντας τον ανταγωνισμό (έχουμε δει αναθέσεις εκατομμυ- ρίων με ένα μόνο συμμετέχοντα εργολάβο), επιλέ- γοντας μεθόδους συγκαλυμμένης αλλά νόμιμης δυ- στυχώς απευθείας ανάθεσης. Ο διαπράξας το εγχείρημα υπηρεσιακός παράγων επιβραβεύεται συνήθως με την τοποθέτησή του ως επιβλέποντος του έργου και του εργολάβου τον οποίο έχει σκανδαλωδώς ευνοήσει. Όλα τέλεια, εκτός ίσως από την ηθική του ζητήματος. ..."
  7. τι θέλουμε από τον άλλον ...πχ ..... το ΧΚΠ ? να απολαύσουμε χιονοδρομία? άθληση? ξεκούραση -χαλάρωση? να ξοδέψουμε λίγα , να περιμένουμε ελάχιστα, να μην κουβαλάμε τίποτα αλλά να έχουμε ό,τι επιθυμήσουμε? να απολαύσουμε Φύση? αλπική ατμόσφαιρα? φιλοπεριβαλοντική ευαισθησία? τεχνολογική εξέλιξη? να χαρούμε την παρέα μας ? να ποστάρουμε? να μην μας δυσαρεστήσει κανένας μαμάκας? να ικανοποιήσουμε προσωποποιημένες μας ανάγκες ? να μας σέβεται ο πάροχος υπηρεσίας? να αισθανθούμε ασφάλεια? περιπέτεια? Τα θέλουμε όλα! ωραία! .... το επόμενο ερώτημα είναι ..... Εμείς τι είμαστε πρόθυμοι να προσφέρουμε για αυτά που λέμε ό,τι θέλουμε? π.χ μπορούμε να προσφέρουμε λίγο χρόνο, ταπεινότητα και καλή διάθεση για συνεννόηση μεταξύ μας ?
  8. μια ενημέρωση με καθυστέρηση...απλά για να υπάρχει στο forum για λόγους "αρχείου"... σχετικά με ενοικίαση "φιλέτων" χκπ κατά την προηγούμενη περίοδο https://www.newsbomb.gr/bomber/apokalypseis/story/1252657/skandalo-megatonon-doro-ston-mr-yabanaki-to-xionodromiko-kentro-parnassoy Μπορεί να υπάρχει διαφάνεια (αφορά και την ενημέρωση) , όταν υπάρχει ιδιοτέλεια? Πως μπορεί να εξασφαλιστεί η διαφάνεια και όχι η νομιμοφάνεια? καλή Σαρακοστή
  9. και όχι μόνο... εξαιρετικός αθλητής από το γυμνάσιο...πρωταθλητής Ελλάδος στο άλμα επι κοντώ... περίοδος περίπου 1980 συμμαθητές στο Β' γυμνάσιο-λύκειο Αθηνών....
  10. H λειτουργία Δία είναι πολύ σημαντική για την επιστροφή χιονοδρόμων από Βλαχόλακα χιονοδρομώντας, κι όχι με Ερμή, οποίος προβλέπεται να κατεβάζει επισκέπτες με καμπίνα, αφού οι χιονοδρόμοι θα προτιμήσουν να χιονοδρομήσουν μέσω Δία και όχι να περιμένουν στην ουρά. Αν ο Ερμής έχει μόνο καμπίνες θα δυσαρεστείται ο χιονοδρόμος, που επιθυμεί να πάει Βλαχόλακα (προκειμένου να κατηφορίσει Ηνίοχο προς Φτερόλακα ή να επιστρέψει Κελάρια μέσω Δία) , χωρίς να βγάλει πέδιλα για να επιβιβαστεί στην μόνο καμπίνα Ερμή. Αν θέλει το ΧΚΠ να ικανοποιήσει ροές χιονοδρόμων + επισκεπτών μεγαλύτερες (σε ημέρες και ώρες αιχμής) από αυτές που επιτρέπει ο υπάρχων combi Ερμής (ο οποίος σε κάθε περίπτωση υπερκαλύπτει τις παροχές του παλιού 3θεσιου φιξ με 1,5m/sec ερμή), πρέπει εκτός από ΕΡΜΗ , να λειτουργεί οπωσδήποτε Δίας(για επιστροφή χιονοδρόμων από Βλαχόλακα προς Κελάρια ) και Οδυσσέας (για παροχή χιονοδρόμων από Κελάρια προς Φτερόλακα μέσω Ηνίοχου ή Σαχάρας). Λίγο πολύ.....τα μηχανήματα υπάρχουν, οι πελάτες υπάρχουν, το χιόνι υπάρχει, τα λεφτά της εταδ σε εργολάβους ή υπαλλήλους ρέουν, η τοπική κοινωνία καρπούται, τι λείπει? άλλα μηχανήματα? μεγαλύτερο υψόμετρο? άλλος καιρός? ή άλλα μυαλά?
  11. Καλημέρα Φαέθων, νομίζω πως ναι, αν και δεν το ξέρω καλά το θέμα...
  12. Φίλε Al_Foutzin, 1.πρέπει να ρωτήσεις κάποιον ειδικό για τεχνικές λεπτομέρειες. Ωστόσο νομίζω πως αν ο τρέχων κανονισμός επέτρεπε (υπό κάποιες προϋποθέσεις ίσως) τη κάθοδο καρεκλών φορτωμένων με χιονοδρόμους η πεζούς, αν το ΧΚΠ επιθυμούσε να αναλάβει τέτοια ευθύνη και τέτοια απόφαση σε βάρος επισκεπτών (πανοραμικής θέας) ή και χιονοδρόμων που επιθυμούν καμπίνα αντί για καρέκλα (για λόγους κρύου ή μικρών παιδιών) , τότε θα έπρεπε να διαμορφωθεί η κατάλληλη τροχιά στους σταθμούς πάνω και κάτω Ερμή για την επι-αποβίβαση χιονοδρόμων, να προβλεφθεί η προμήθεια των απαιτούμενων καρεκλών (χαμηλότερο κόστος-μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με καμπίνες), να λειτουργεί το σύστημα ερμή-ηνίοχο αποσυζευγμένο, και να συζεύγεται μόνο για το φόρτωμα ή ξεφόρτωμα των καρεκλών ερμή στο γκαράζ στην βάση Ηνίοχου. Ο όλος λοιπός αναβατήρας δηλ. η γραμμή-πυλώνες κ.λπ, οι σταθμοί σύμπλεξης -αποσύμπλεξης, οι αποσυμπλεκόμενες πένσες οχημάτων , βοηθητικές υποδομές-εργαλεία-λειτουργία κ.λπ δεν έχουν να αλλάξουν σημαντικά σε κάτι άλλο ... 2. Η περιφεριακή νομίζω είναι εντός οριακά στο ΒΑ άκρο του οικοπέδου του ΧΚΠ. Χρησιμοποιείτο από παλιά αλλά, διανοίχθηκε περίπου το 2007-08. Είναι καλή για τον αρχάριο χιονοδρόμο που μπορεί να τσουλήσει από κορυφή Ηρακλή προς Φτερόλακα , αποσυμφορώντας τα κελάρια , γνωρίζοντας μια άγνωστη πτυχή του βουνού και την Σαχάρα, αλλά δυστυχώς είναι πολύ ευάλωτη σε χιονοστιβάδες και απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή και πειθαρχία από όλους.
  13. φίλε Al_Foutzin, Νομίζω το πρόβλημα στο κατέβασμα καρεκλών Ερμή είναι κανονιστικό , όχι τεχνικό. Δηλ. νεότεροι κανονισμοί απαγορεύουν το κατέβασμα καρεκλών σε αναβατήρα και επιβάλλουν ή συνιστούν αυστηρά καμπίνες για λόγους ασφαλείας. Είναι θέμα διαχειριστή ΧΚ τι θέλει και τι αποφασίζει να κάνει. Τεχνικά ο υφιστάμενος αναβατήρας ΕΡΜΗΣ του αφήνει τις περισσότερες δυνατόν ανοιχτές δυνατότητες. Προτιμήθηκε η υπάρχουσα χάραξη Ηνίοχος -Ερμή και η αποφυγή του ενδιάμεσου σταθμού στην κορυφή Δία για καλύτερη δυνατή εξασφάλιση της λειτουργίας του σε ημέρες χιονοθύελλας-ισχυρών ανέμων , όπου οι συνθήκες είναι περισσότερο δύσκολες στην κορυφή Δία από ότι στην υπάρχουσα κορυφή Ηνίοχου. Η Σαχάρα μπήκε "σπασμωδικά" , περίπου το 2008 όταν ακόμα δεν υπήρχε ευρύτερο-ρεαλιστικά χρηματοδοτούμενο - σχέδιο εκσυγχρονισμού ΧΚΠ , προκειμένου να δημιουργηθεί ένας τρίτος πόλος χιονοδρομικού πεδίου και να αποσυμφορηθούν τα κελλάρια. Δυστυχώς τότε, δεν υπήρχε απαιτούμενη συνεννόηση -συνεργασία με δασαρχείο και φορέα διαχείρισης Παρνασσού. Αργότερα όμως υπήρξε και ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση της και λειτούργησε το 2012 περίπου .....δυστυχώς όμως μετά το 2015, δεν δίνεται έμφαση στην αναγκαιότητα λειτουργίας της Έως το 2012 όλο το ΧΚΠ λειτουργούσε εν ολίγοις παράτυπα . σε μέρος εθνικού δρυμού παρνασσού...ούτε κάν οικόπεδο δικό του είχε. Σταδιακά όμως . μεθοδικά, πήρε όλες τις απαιτούμενες νομιμοποιήσεις ....οικόπεδο, πολεδομική νομιμοποίηση κτιρίων, σήμα περιβάλλοντος, σήμα λειτουργίας ΕΟΤ το 2014 κοκ....δυστυχώς μετά άρχισε τις απώλειες πάλι....π.χ σε θέματα περιβαλλοντικής ποιότητας....(αποχέτευση, ύδρευση, ενέργεια, απόβλητα....) Οι Αυστριακοί σέβονταν και θαύμαζαν το ΧΚΠ για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα,, τους ποιοτικότατους νέους αναβατήρες του., και την προοδευτική τροχιά του .....στην πορεία κατάλαβαν το "βαθύ κράτος" εταδ και απομακρύνθηκαν όσο περισσότερο μπορούσαν...προσπαθώντας να περιορίσουν τις απώλειες του από έναν πελάτη ...."περίεργο"....που μπορεί να ξοδέψει για να αγοράσει (βλ.εσπα) αλλά δυσκολεύεται να ξοδέψει για να συντηρήσει, να εκπαιδεύσει να οργανώσει....να επικοινωνήσει με την αγορά του...
  14. Φίλε Velissarios,, υπάρχουν χιονοδρόμοι τον χειμώνα που περπατούν μετά την κορυφή βάκχου πρός Λιάκουρα, χούνι βελίτσας.....κ.λπ το ίδιο και ορειβάτες (αλλοδαποί συνήθως) το καλοκαίρι. προσωπικά φαντάζομαι ένα κέντρο ορεινών δραστηριοτήτων 12μηνων, βιώσιμο ......στην κορυφή Βάκχου
  15. Νομίζω ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο στο τι έχουμε , αλλά στο τι θέλουμε και στο πως συνεννοούμαστε. (για αυτό γελάνε οι αυστριακοί) Ο σχεδιασμός του ΧΚΠ το 2008-2012 ήταν τέτοιος, (γιατί ούτε τότε ήταν σαφές τι θέλαμε...π.χ υπήρχαν φωνές που αντιστρατεύονταν τον εκσυγχρονισμό του ΧΚ για πολιτικούς ή οικολογικούς λόγους, εκσυγχρονισμός που ευτυχώς υλοποιήθηκε έστω και με προβλήματα και δεν έμεινε στα χαρτιά ) που να επιτρέπει την εξέλιξη του ΧΚ προς όποια κατεύθυνση έκρινε σκόπιμο ανάλογα με τις τρέχουσες απαιτήσεις, καθότι η εξέλιξη της ζήτησης (πόσοι χιονοδρόμοι?, πόσοι επισκέπτες? τι καιρικές συνθήκες?) είναι δυναμικό φαινόμενο ... Σε ό,τι είμαι σε θέση να γνωρίζω... Τα combi μπορούν να λειτουργούν μόνο με καρέκλες ή μόνο με καμπίνες ή και με καρέκλες και με καμπίνες. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί κορυφή Αφροδίτη-βάση Βάκχος και Κορυφή Ηνίοχος- Κορυφή Ερμής μπορούν να λειτουργούν, είτε συζευγμένοι (με διέλευση οχημάτων), είτε μη συζευγμένοι με τέλεια ανεξαρτησία στην λειτουργία. Οι παραπάνω "βαθμοί ελευθερίας" κόστισαν φυσικά, και είναι κρίμα να μην αξιοποιούνται αλλά να επαναπαυόμαστε σε ημιτελή σενάρια λειτουργίας μη ικανοποιητικά, αντί να αναζητούμε το ικανοποιητικότερο δυνατό σενάριο λειτουργίας (πόσες καμπίνες , πόσες καρέκλες αναβατήρα, πού, πότε, πως και γιατί) , λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάσταση , όπως νεότερους κανονισμούς π.χ όχι επισκέπτες στον κατήφορο αναβατήρα σε καρέκλα, παρά μόνο σε καμπίνα ή νεότερες τάσεις της χιονοδρομικής ελληνικής αγοράς ή οικονομικές δυνατότητες του διαχειριστή του ΧΚ ή καιρικές συνθήκες κοκ Αποφασίστηκε το 2012 , ένα έλλειμα ανεξαρτησίας στο παρκάρισμα, για λόγους περιβαλλοντικής αδειοδότησης, και τα οχήματα Βάκχου παρκάρουν βάση Αφροδίτη, και τα οχήματα Ερμή παρκάρουν βάση Ηνίοχου. Δυστυχώς δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, όταν και όπως μας βολεύει. Η κάθε τεχνική λύση έχει τα καλά και τα κακά της. Πρέπει να ζυγιάζονται όλες οι παράμετροι, με ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ , να αποφασίζεται μία λύση ομόψυχα, να προχωράμε εμπρός και ό,τι πρόβλημα παρουσιάζεται στην πορεία να προσπαθούμε να το λύνουμε ρεαλιστικά, (μαθαίνοντας από τυχόν λάθη) και όχι να αναζητούμε άλλοθι στα αρνητικά σημεία της όποιας τεχνικής λύσης επιλέχθηκε πριν 10 χρόνια και δεν μας βολεύει στο σημερινό πρόβλημα . Το ΧΚΠ, η ΕΤΑΔ, το 2023 , μπορεί να στοχεύσει τι θέλει , να κρίνει τι εξυπηρετεί την πελατεία του και το όραμα του καλύτερα και να αποφασίσει τι προσαρμογές στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις πρέπει να προγραμματίσει. (π.χ προμήθεια-δρομολόγηση νέων καρεκλών, ή απομείωση καμπινών, ή βελτίωση σταθμών..ή...ή...). Ευτυχώς για αυτήν ο σχεδιασμός ήταν τέτοιος που να έχει τους μεγαλύτερους δυνατόν βαθμούς ελευθερίας. π.χ συζευγμένη ή μη συζευγμένη λειτουργία Βάκχου - Αφροδίτη ή Ερμή - Ηνίοχου, μόνο καμπίνες ή μόνο καρέκλες στον Ερμή ή στον Ηνίοχο. Ο σχεδιασμός μπορεί να είχε προβλέψει να αφήσει μεγάλους βαθμούς ελευθερίας αλλά φυσικό είναι να μην μπορεί να λύσει από μόνος του όλα τα λειτουργικά προβλήματα. (Δυστυχώς υπήρξε η ανώμαλη περίοδος .μετά το 2015, όπου η εταδ , για λόγους πολιτικούς, αντί να παραλάβει φυσιολογικά ότι είχε παραγγείλει, να τα προσαρμόσει και να τα εξελίξει, στην ουσία υποβάθμισε το ίδιο της το έργο και μπουρδουκλώθηκε ξανά ...., το ίδιο πρόβλημα παρατηρήθηκε και στο skidtata, τιμολογιακή πολιτική και στο internet ticketing) Για παράδειγμα τι εμποδίζει την ΕΤΑ να λειτουργεί τον ΕΡΜΗ μόνο με καμπίνες ή μόνο με καρέκλες ανεξάρτητα από Ηνίοχο., όπως ακριβώς κάνει και με τον Βάκχο όταν το επιθυμεί, δηλ. ΄όταν έχει ισχυρούς ανέμους κι μπορεί να αφήσει να λειτουργήσει ο Βάκχος μόνο με καρέκλες, λίγες ή πολλές, ανεξάρτητα από Αφροδίτη. Τι την εμποδίζει να προγραμματίσει και να εφαρμόσει ό,τι μετατροπές απαιτούνται? Αρκεί να εντοπίσει τι της φταίει...και τι θέλει...και να χαράξει πορεία. Απαιτείται φυσικά ο έγκαιρος σχεδιασμός της λειτουργίας στα διάφορα πιθανά σενάρια λειτουργίας (μόνο χιονοδρόμοι, μόνο επισκέπτες, ή μείγμα αυτών, ισχυροί άνεμοι/κακοκαιρία ή λιακάδα /άπνοια κοκ) , οι κατάλληλες μετατροπές όπου χρειάζονται, η επαρκής εκπαίδευση του προσωπικού σε όλα τα σενάρια λειτουργίας . Έχει σημασία οι εμπλεκόμενοι να ψάχνουν για λύσεις και όχι για προβλήματα . Ο καθένας βρίσκει ό,τι ψάχνει. Η οριοθέτηση του ΧΚ στις κορυφές Βάκχου, Ηρακλή, Περιφεριακή ήταν και είναι σαφής ώστε να μην επιτρέπει την επέκταση του ΧΚ στις όμορφες λάκκες προς Λιάκουρα , όπου έχει σαφώς πολύ περισσότερο χιόνι. Ευτυχώς κατά την ταπεινή -όψιμη άποψη μου προς διαφύλαξη μιας παρθένας ζώνης , άνω του ΧΚ. Ας φροντίσει το ΧΚ να βελτιστοποιήσει την λειτουργία του εντός του πεδίου του, κελλάρια, φτερόλακα, σαχάρα επιτρέποντας την συνύπαρξη μιας παρθένας χιονοδρομικής ζώνης εκτός ΧΚ
×
×
  • Create New...