Jump to content
Αννα

Τρέξιμο & Μαραθώνιος

Recommended Posts

Πως τα πήγατε όσοι τρέξατε;

 

Όλγα; Μάνο;

 

καλα. ετρεξα τα 5 χλμ σε 32' μετα περπατησα 12 χλμ και εκανα support σε φιλους που τρεχανε μαραθωνιο.

τελικα, οσο ωραιο είναι να τρεχεις μαραθωνιο, άλλο τοσο είναι να βλεπεις τους φιλους σου και να τους εμψυχώνεις. ξελαρυγγιάστηκα την Κυριακη αλλα με γεμισε χαρα και συγκίνηση. πολλα μπραβο σε ολους!!!!

  • Like 6

"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και του χρόνου, περισσότεροι και γρηγορότεροι


Ο μόνος τρόπος να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις...

Αν και όταν κάνεις σχέδια μπορεί Κάποιος να χαμογελά, εσύ κάνε τα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ετρεξε κανεις μαραθωνιο? πως πηγε?

 

οφειλω να πω οτι οι συνθηκες ηταν αρκετα δυσκολες με τοση ζεστη..εγω παρα λιγο να παθω ηλίαση την κυριακη


"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Του χρόνου έχω τάξει να τρέξω στο 5αρι.

 

Αλλά και αυτό με το ζόρι, γιατί ακόμα και όταν έκανα (πολύ) αθλητισμό, το τρέξιμο το βαριόμουν... :innocent:

  • Like 1

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

να τρεξεις! ειναι πολυ ομορφη εμπειρια

  • Like 1

"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο τελευταίος δρομέας του Μαραθωνίου

 

 

 

 

 

IPODmobilemarathon-2013-128.jpg

Ένας 78χρονος Αυστραλός με ελληνικό όνομα, ο Ουμπέρτο Γκρέκο, ήταν ο τελευταίος δρομέας που τερμάτισε στον 31ο Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας.

Ο Ουμπέρτο Γκρέκο ξεκίνησε στις 09:15 από την αφετηρία του Μαραθώνα και πέρασε την γραμμή του τερματισμού στο Καλλιμάρμαρο στις 17:23.38 μόλις 7 λεπτά πριν συμπληρωθεί το όριο (17:30)που είχαν θέσει οι διοργανωτές προκειμένου να μετράει επίσημα ο τερματισμός.

Συνολικά χρειάστηκε 8 ώρες 08 λεπτά και 37 δευτερόλεπτα για να διανύσει τα 42.195 μέτρα της αυθεντικής διαδρομής του Μαραθωνίου και μιας από τις πιο δύσκολες σε όλο τον κόσμο. Ο 78χρονος δρομέας τερμάτισε υποβασταζόμενος από δικούς του ανθρώπους που είχαν μπει κατά την διάρκεια του αγώνα προκειμένου να τον βοηθήσουν να καταφέρει να φτάσει στον τερματισμό.

Στο Παναθηναικό στάδιο ο κόσμος είχε αποχωρήσει εκείνη την ώρα ωστόσο η υποδοχή που του επιφυλάχτηκε ήταν ιδιαίτερα θερμή. Ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ Κώστας Παναγόπουλος, δέκα εθελοντές και άλλοι τόσοι…περίεργοι χειροκρότησαν θερμά τον Ουμπέρτο Γκρέκο όταν πέρασε τη γραμμή του τερματισμού αρκετά σαστισμένος από την υπερπροσπάθεια και την συγκίνηση.

Ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ του απένειμε το μετάλλιο του και οι εθελόντριες του Μαραθωνίου του πρόσφεραν λουλούδια.

Ήταν η στιγμή που το νόημα του μαραθωνίου έπαιρνε

σάρκα και οστά αφού αξία έχει ο τερματισμός…

Περίπου 8.000 δρομείς κατάφεραν να τερματίσουν από τους 10.500 που βρέθηκαν στην εκκίνηση του Μαραθώνα

 

http://www.antinews.gr/2013/11/11/233963/

  • Like 7

"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Του χρόνου έχω τάξει να τρέξω στο 5αρι.

 

Αλλά και αυτό με το ζόρι, γιατί ακόμα και όταν έκανα (πολύ) αθλητισμό, το τρέξιμο το βαριόμουν... :innocent:

 

Θα αμολήσω από πίσω το ροντβάιλερ του snowholic και θα βρεις αμέσως ενδιαφέρον.

  • Like 8

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Μαραθώνιος τελείωσε… ο «αποκλεισμός» παραμένει για τους Παραολυμπιονίκες

 

Ανακοίνωση εξέδωσε o ΣΕΓΑΣ με την οποία απαντά στις κατηγορίες για κοινωνικό ρατσισμό σε δύο Παραολυμπιονίκες στον Κλασικό Μαραθώνιο.

 

Μετά τις καταγγελίες που έκαναν οι Παραολυμπιονίκες Αλέξανδρος Ταξιλδάρης και Μάκης Καλάρας,για κοινωνικό ρατσισμό από μεριάς των διοργανωτών, καθώς δεν τους επιτράπηκε η συμμετοχή τους στον Κλασικό Μαραθώνιο την περασμένη Κυριακή (10/11) με την αιτιολογία ότι θεωρούνται επικίνδυνοι για την ασφάλεια των υπολοίπων, τα μέλη του ΣΕΓΑΣ και της οργανωτικής επιτροπής του 31ου Κλασικού Μαραθωνίου με ανακοίνωση τους αναφέρουν του λόγους του αποκλεισμού των δύο αθλητών.

 

Η ομοσπονδία στίβου εξήγησε πως για λόγους ασφαλείας και μόνο, δεν μπορούσαν να αγωνιστούν αθλητές με αμαξίδια στην κλασική διαδρομή και διέψευσε πως ο τεχνικός σύμβουλος της οργανωτικής επιτροπής, Γιώργος Δούσης μίλησε προσβλητικά στους δύο αθλητές

 

Να τονίσουμε ότι οι δύο παραολυμπιονίκες, οι οποίοι ταξίδεψαν από την Κομοτηνή για να λάβουν μέρος στον Κυριακάτικο Αγώνα, όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν τους απαγορεύτηκε η συμμετοχή τους στον αγώνα από τον τεχνικό σύμβουλο της οργανωτικής επιτροπής, Γιώργο Δούση, με εξευτελιστική μάλιστα συμπεριφορά λέγοντας τους: «Είστε επικίνδυνοι για τους μη αναπήρους συμμετέχοντες. Εσείς μπορεί να θέλετε να τρέξετε κρατώντας μια βόμβα, πρέπει να σας δεχτούμε; Σας εξηγούμε ότι μπορεί να είστε επικίνδυνοι για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες»

 

Η ανακοίνωση αναφέρει:

 

«1. Το θέμα δεν αφορά "απαγόρευση συμμετοχής Παραολυμπιονικών στον ΚΜΑ", αλλά το αν υπάρχει η δυνατότητα διεξαγωγής στο πλαίσιο του ΚΜΑ ειδικού αγώνα για αγωνιστικά χειρήλατα αμαξίδια.

 

2. Το σχετικό θέμα έχει πολλές φορές εξεταστεί από την Οργανωτική Επιτροπή του ΚΜΑ, με βασικό κριτήριο την ασφάλεια όλων των αθλητών, και έχει αποδειχτεί ότι η δυνατότητα αυτή, με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει. Και αυτό γιατί:

 

i.Δεν το επιτρέπει η ιδιαιτερότητα της κλασσικής διαδρομής (πολλές κατωφέρειες και στροφές), η οποία απαιτεί ειδική διαμόρφωση με εξοπλισμό προστασίας για την ασφάλεια των αγωνιζομένων (όπως κατά την διάρκεια των Παραολυμπιακών Αγώνων).

 

ii.Δεν το επιτρέπει η ταχύτητα των χειρήλατων αμαξιδίων που είναι πολύ μεγάλη (ενδεικτικά στο μαραθώνιο του Βερολίνου οι επιδόσεις άγγιξαν τη μία ώρα), σε συνδυασμό με το ότι ο ΣΕΓΑΣ διοργανώνει παιδικούς αγώνες σε 5 σημεία της μαραθώνιας διαδρομής με περισσότερα από 3.000 παιδιά πριν περάσουν οι πρώτοι μαραθωνοδρόμοι, αλλά και τους αγώνες των 5 και 10 χλμ.

 

iii.Δεν είναι (συνεπώς) δυνατόν να διασφαλιστεί η διεξαγωγή ειδικού αγώνα με τρόπο ώστε τα αμαξίδια να μην κινούνται ανάμεσα σε χιλιάδες δρομείς.

 

3. Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι απαραίτητες για την ασφάλεια των αθλητών, αλλά και των άλλων συμμετεχόντων, προϋποθέσεις, ΔΕΝ μπορούν να εξασφαλιστούν - για την ώρα, - στο πλαίσιο του ΚΜΑ και αυτό καθιστά αδύνατη τη διοργάνωση ΑΣΦΑΛΟΥΣ αγώνα για αγωνιστικά αμαξίδια.

 

Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι απαραίτητες για την ασφάλεια των αθλητών, αλλά και των άλλων συμμετεχόντων, προϋποθέσεις, ΔΕΝ μπορούν να εξασφαλιστούν - για την ώρα, - στο πλαίσιο του ΚΜΑ και αυτό καθιστά αδύνατη τη διοργάνωση ΑΣΦΑΛΟΥΣ αγώνα για αγωνιστικά αμαξίδια.

 

Ο ΣΕΓΑΣ και η ΕΑΟΜ-ΑμεΑ βρίσκονται σε ανοικτή συνεργασία και διαρκή συζήτηση μέσω των τεχνικών τους συμβούλων και έχουν συμφωνήσει ότι με βάση την παραπάνω τεκμηρίωση δεν μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη για τη διοργάνωση τέτοιου αγώνα. Κατανοώντας όμως το πλήρες δικαίωμα της συμμετοχής των ΑΜΕΑ στο Μαραθώνιο, ο ΣΕΓΑΣ με χαρά αποδέχθηκε τη διεξαγωγή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ατόμων με Προβλήματα Όρασης της ΕΑΟΜ – ΑμεΑ, παράλληλα με το φετινό ΚΜΑ. Με βάση το δεδομένο αυτό, η όποια εξέλιξη στο θέμα θα προέλθει μέσα από το διάλογο των αρμόδιων θεσμικών φορέων και όχι βεβαίως από μεμονωμένες κινήσεις της τελευταίας στιγμής. Και βεβαίως, δεν θα προέλθει από σχόλια καλοπροαίρετων αλλά άσχετων με το θέμα ανθρώπων, που ασκούν κριτική χωρίς να γνωρίζουν τους κανονισμούς ασφάλειας και χωρίς να υπολογίζουν τους μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια δεκάδων χιλιάδων αθλητών που μπορεί να προκαλέσει μια πρόχειρη απόφαση.

 

Επίσης, ο ΣΕΓΑΣ, πρωτοπόρος όπως πάντα, μέσω του Μαραθωνίου έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης με τη διοργάνωση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Τυφλών, τη διοργάνωση ειδικού αγώνα 1000μ. για Διανοητικά Ανάπηρους Αθλητές (Special Olympics Hellas), την υποστήριξη και ανάδειξη της συμμετοχής παραπληγικών συμμετεχόντων στο γεγονός, τη συλλογή χρημάτων μαζί με την Ομοσπονδία Δρομέων για κοινωνικούς φορείς, την υποστήριξη ΜΚΟ με τη συλλογή χρημάτων γι’ αυτές, τη διευκόλυνση ΜΚΟ για τη συλλογή χρημάτων μέσω του ΚΜΑ και άλλες δεκάδες πρωτοβουλίες.

 

Σε ότι αφορά τέλος, κάποιες δηλώσεις που αποδίδονται σε στελέχη ή συνεργάτες του ΚΜΑ, αυτές δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

 

Ο ΣΕΓΑΣ σέβεται και τιμά την προσπάθεια των αθλητών ΑμεΑ. Όπως πολλές φορές έχουμε δηλώσει είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε να μελετούμε, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία τους, την πρακτική δυνατότητα να γίνουν οι πολλές και σημαντικές αλλαγές που χρειάζονται ώστε να είναι δυνατή η συμμετοχή τους στον ΚΜΑ, εφ’ όσον αποδειχτεί ότι αυτό θα μπορεί να γίνει με απόλυτη ασφάλεια για τους ίδιους, αλλά και για όλους τους δρομείς και χωρίς να ακυρώσει το αγωνιστικό πρόγραμμα του μεγαλύτερου αθλητικού γεγονότος που πραγματοποιείται με απόλυτη επιτυχία στη χώρα μας και προβάλλει την Ελλάδα σε ολόκληρο τον κόσμο».

 

 

enet.gr


moments

 

...Have a nice day

before a bastard

comes and fucks

it up...

 

 

www.MessenTools.com-Frutas-skate.gifΛίζα...θα'ρθείς...θα κάνουμε μπανάνα...?!www.MessenTools.com-Frutas-skate.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα χειρήλατα αμαξίδια εμπίπτουν στην κατηγορία των ποδηλάτων. Στο εξωτερικό συμμετέχουν σε ποδηλατικές διοργανώσεις , στην Ελλάδα δεν ξέρω να έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον.

Να κινηθούν ανάμεσα σε δρομείς είναι αδύνατον γιατί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες και υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ασφαλείας.

Στον ΚΜΑ δυστυχώς κάθε χρόνο το ίδιο θέμα για να δημιουργούνται εντυπώσεις, αν είναι δυνατόν ο ΣΕΓΑΣ να προωθεί.. ρατσισμό !!! , μόνο ελπίζω του χρόνου η ανακοίνωση να βγεί ΠΡΙΝ τον αγώνα και όχι κατόπιν εορτής ...

 

 

edit

1) σε κάποιους μεγάλους μαραθώνιους του εξωτερικού, τα χειρήλατα έχουν ειδική κατηγορία και διαγωνίζονται ξεχωριστά πριν τον κυρίως αγώνα. εδώ δεν έχουμε ούτε επαρκείς συμμετοχές αλλά ούτε την οργανωτική δυνατότητα για κάτι τέτοιο.

2) Το να συμμετέχει κάποιος σε αμαξίδιο που το σπρώχνει δρομέας επιτρέπεται και πάντα επιτρεπόταν ακριβώς γιατί δεν υπάρχουν τα προβλήματα ασφαλείας. Άλλο αναπηρικό αμαξίδιο και άλλο χειρήλατο. Η σύγχιση μεταξύ των δύο είναι εκ του πονηρού.

Edited by Athos

Share this post


Link to post
Share on other sites

(απο το facebook)

 

Ο Μαραθώνιος του Κενυάτη

 

Οι Κενυάτες είναι αχτύπητοι στις μεγάλες αποστάσεις. Αν νομίζετε όμως πως είναι μόνο θέμα γονιδίων έχετε γελαστεί. Στην κοιτίδα των δρομέων, ένα μέσο παιδάκι τρέχει 10 χλμ. την ημέρα, μόνο και μόνο για να πάει σχολείο! ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/11/2013 05:45 Ο Μαραθώνιος του Κενυάτη Ο Γέγκο Χίλαρι Κιπκογκέι που νίκησε στον εφετινό Μαραθώνιο της Αθήνας δήλωσε ότι ήταν η πρώτη του φορά που έτρεξε Μαραθώνιο! emailεκτύπωση

 

Στον αγώνα δρόμου που έγινε την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα τα 42 χιλιόμετρα τα έτρεξαν με άνεση οι αθλητές από την Κένυα παίρνοντας τις τέσσερις πρώτες θέσεις στους άνδρες και την πρωτιά στις γυναίκες. Οι άνθρωποι αυτοί τρέχουν για να ζουν και η ζωή τους έχει γίνει αντικείμενο μελέτης από πολλούς επιστήμονες.

 

Μία εβδομάδα μετά, ο Μαραθώνιος της Αθήνας είναι μια γλυκιά ανάμνηση. Οι περισσότεροι από όσους έτρεξαν έχουν μείνει με τους πόνους στα πόδια, τη χαρά της συμμετοχής και τις φωτογραφίες από αυτήν ενώ οι νικητές έχουν ήδη... πετάξει για αλλού, χωρίς να έχουν δει καν σε κάποια οθόνη τους εαυτούς τους στον τερματισμό. Οι αθλητές από την Κένυα είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, τόσο ξεχωριστή που έχουν γίνει αντικείμενο ιδιαίτερης παρατήρησης, επιστημονικής διαμάχης αλλά και δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος. Μόλις την προηγούμενη χρονιά ένας δημοσιογράφος της αγγλικής εφημερίδας «Guardian», ο Adharanand Finn, ερασιτέχνης δρομέας μεγάλων αποστάσεων ο ίδιος, κυκλοφόρησε ένα βιβλίο 280 σελίδων με τον τίτλο «Running with the Kenyans», όπου περιγράφει τις εντυπώσεις του από την εξάμηνη παραμονή του στην Κένυα. Διότι πήγε εκεί και προπονήθηκε στον Μαραθώνιο με τους κενυάτες αθλητές μένοντας βέβαια κατάπληκτος από το πώς διαμορφώνονται από παιδιά ακόμη οι άνθρωποι αυτοί, που έχουν απλοποιήσει θα λέγαμε τις στατιστικές και τα στοιχήματα, αφού στις μεγάλες αποστάσεις των Ολυμπιακών Αγώνων και στους Μαραθωνίους των πόλεων είναι οι ασυναγώνιστοι πρωταγωνιστές εδώ και δυο δεκαετίες.

 

Ζώντας στο Ιτέν Το κέντρο «παραγωγής» μαραθωνοδρόμων και δρομέων μεγάλων αποστάσεων βρίσκεται σε μια περιοχή στη Δυτική Κένυα σε υψόμετρο 2.400 μέτρα με κέντρο την 42.000 κατοίκων πόλη Ιτέν (με το όνομά της να είναι παραφθορά, από τον καιρό της αγγλικής αποικιοκρατίας όπου κάποιος λόφος εκεί κοντά είχε την επισήμανση Hill Ten, δηλαδή λόφος υπ' αριθμόν δέκα).

 

Ενα παιδί που γεννιέται σε κάποιο χωριό στην ύπαιθρο της Κένυας γρήγορα μπαίνει σε ένα δύσκολο καθημερινό οικογενειακό πρόγραμμα. Από τα χαράματα πρέπει να σηκωθεί να βοηθήσει τους γονείς στην περιποίηση των ζώων της οικογένειας, μετά να πάρει τη σχολική τσάντα στον ώμο και να ξεκινήσει για το σχολείο που όμως πολλές φορές είναι σε απόσταση από δύο ως και έξι χιλιομέτρων. Χωρίς να υπάρχει βέβαια σχολικό ή αστικό λεωφορείο για τους μικρούς μαθητές. Την όποια απόσταση λοιπόν τη διανύουν τρέχοντας. Το μεσημέρι επιστροφή στο σπίτι με τον ίδιο τρόπο και έπειτα από ένα γρήγορο γεύμα ξανά στον δρόμο διότι το σχολείο έχει και δεύτερο ημίχρονο, επιστροφή το απόγευμα, δουλειές ξανά και μαθήματα. Υπολογίζουν ότι είναι πολλά τα παιδιά που καθημερινά διανύουν τουλάχιστον 7,5 χιλιόμετρα τρέχοντας, χώρια τι κάνουν μέσα στο σχολείο, και αυτό για χρόνια.

 

Το όνειρο μιας καλύτερης ζωής

 

Ενα πιτσιρίκι από την Κένυα τρέχει για ώρες μέσα στην ημέρα, μόνο και μόνο για να ανταποκριθεί στις βασικές του υποχρεώσεις

 

Οταν βγαίνουν πια από την εφηβεία τα παιδιά στις αγροτικές αυτές περιοχές δεν έχουν και πολλά προσοδοφόρα επαγγέλματα μπροστά τους για να διαλέξουν κάποιο από αυτά. Το τρέξιμο είναι μια διέξοδος. Αν μπορέσουν να φθάσουν στην πρώτη γραμμή και να ξεχωρίσουν θα μπορούν να τρέχουν στις διάφορες συναντήσεις στίβου σε δυτικές χώρες με τα μεγάλα έπαθλα και στους φημισμένους Μαραθωνίους, όπως είναι της Βοστώνης και του Λονδίνου. Υπάρχουν φυσικά οι μεσάζοντες που οργανώνουν ομάδες δρομέων, επιλέγοντας από τους άφθονους τοπικούς αγώνες δρόμου ανθρώπους που ονειρεύονται μια καλύτερη ζωή και έχουν - είναι η αλήθεια - μπροστά στα μάτια τους πολλούς συμπατριώτες τους, άνδρες και γυναίκες, που τα κατάφεραν. Κέρδισαν μετάλλια και χρήματα σε Ολυμπιακούς Αγώνες και διοργανώσεις παγκοσμίων πρωταθλημάτων, γύρισαν με αυτοκίνητα 4Χ4, έφτιαξαν πίσω, στο μέρος από όπου ξεκίνησαν, σπίτια, κέντρα διαμονής για τους επόμενους πρωταθλητές ή και για τους Δυτικούς που θέλουν να τρέξουν σαν τους Κενυάτες. Και όντας παιδιά της καλύβας και του οικογενειακού κοπαδιού, αγόρασαν απαραίτητα και μία τουλάχιστον... αγελάδα, που διαμένει και αυτή στη βίλα, άλλο ένα σύμβολο κοινωνικής καταξίωσης!

 

Μέχρι να φθάσουν όμως στην ιδιωτική αγελάδα που θα σταβλίζεται στη βίλα και θα δίνει φρέσκο γάλα, πέρασαν μια ζωή που μόνο με του μοναστηριού μπορεί να συγκριθεί. Ζώντας με τα πενιχρά δανεικά από κάποιον λίγο πιο ευκατάστατο συγγενή, μόλις που μπορούν να ενοικιάσουν μέσα στην πόλη ένα φτωχικό δωμάτιο, με ένα κρεβάτι, μια καρέκλα, σκεπάσματα, ελάχιστα ρούχα. Τι να τα κάνουν άλλωστε τα περισσότερα; Για χρόνια το πρόγραμμα της ημέρας θα είναι ένα και μοναδικό. Ξύπνημα πριν από τις 6 το πρωί και με το σκοτάδι ακόμη, συγκέντρωση στην άκρη της πόλης από όπου ομαδικά αρχίζει το τρέξιμο στους χωμάτινους δρόμους έξω από αυτήν για ένα δίωρο περίπου. Επιστροφή, ξεκούραση, φαγητό, ύπνος. Πολλές ώρες ύπνου. Και μέσα στην ημέρα ακόμη, ξεπερνώντας συνολικά στο εικοσιτετράωρο τις δώδεκα ώρες οπωσδήποτε. Το απόγευμα στις 5 ξανά τρέξιμο για ένα δίωρο, πιο χαλαρό κάπως. Ενδιάμεσα υπάρχουν και ημέρες όπου γίνεται το εξοντωτικό ένα λεπτό τρέξιμο με όλες τους τις δυνάμεις, ένα λεπτό χαλάρωμα, ξανά και ξανά και αυτό να κρατάει περίπου μία ώρα.

 

Φτωχά αλλά επιστημονικά

 

Η προπόνηση των κενυατών υπεραθλητών μεγάλων αποστάσεων θυμίζει περισσότερο μοναστηριακή ζωή. Χαρακτηριστική άσκηση: ένα λεπτό σπριντ, ένα λεπτό ανάπαυση, κι αυτό για τουλάχιστον μία ώρα τη φορά

 

Από τις αναρίθμητες μελέτες που έχουν γίνει γύρω από τους κενυάτες αθλητές τα τελευταία χρόνια φαίνεται να βγαίνει ως συμπέρασμα ότι το 86% των θερμίδων που καταναλώνει ένας κενυάτης δρομέας μεγάλων αποστάσεων οφείλεται στην κατανάλωση φυτικών τροφών και το 14% μόνο από ζωικές τροφές. Το 76% των θερμίδων οφείλεται στην κατανάλωση υδατανθράκων. Υπολογίστηκε ότι καθημερινά καταναλώνουν 10,4 γραμμάρια υδατανθράκων ανά κιλό σωματικού βάρους, που όταν το σωματικό τους βάρος κατά μέσον όρο είναι γύρω στα 60 κιλά, δίνει κάπου 600 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα. Το αξιοπρόσεκτο είναι πως άλλες μελέτες, εντελώς άσχετες με τους Κενυάτες, είχαν καταλήξει ότι ιδανικά οι αθλητές αυτών των αποστάσεων έπρεπε να καταναλώνουν περίπου 9 γραμμάρια υδατανθράκων ανά κιλό σωματικού βάρους. Ετσι, βλέπουμε ότι οι αθλητές αυτοί, εντελώς από ένστικτο, εφοδίαζαν τον οργανισμό τους με την ιδανική ποσότητα. Το 13,4% των θερμίδων τους το έπαιρναν από το λίπος και από τις θερμίδες αυτές περισσότερο και από το μισό (61%) ήταν από το γάλα. Οσο για τις πρωτεΐνες, δεν ξεπερνούν τα 1,3 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους, άρα όχι παραπάνω από τα 75 γραμμάρια την ημέρα, και πάλι κοντά στο ιδανικό των 1,2 γραμμαρίων, που συνιστούν οι δυτικές μελέτες. Νερό πίνουν περίπου 1.113 λίτρα την ημέρα αλλά το τσάι με μπόλικη ζάχαρη και γάλα φθάνει τα 1.243 λίτρα.

 

Ξυπόλητοι πρίγκιπες Αυτό που δεν συνειδητοποιούμε βλέποντας τους Κενυάτες να τρέχουν στις δικές μας μεγαλουπόλεις είναι πως στην πατρίδα τους και για πολλά χρόνια, ιδίως στην παιδική ηλικία, οι άνθρωποι αυτοί περπατούν και τρέχουν ξυπόλυτοι. Και στους αγώνες των μικρών παιδιών και των εφήβων ένα οξύμωρο είναι πως οι νικητές, ενώ έχουν τρέξει ξυπόλυτοι, παίρνουν ως δώρο από τις εταιρείες αθλητικά παπούτσια. Και αυτό είναι οξύμωρο διότι έχει διαπιστωθεί πως ο φυσικός και πολύ πιο αποτελεσματικός τρόπος τρεξίματος είναι όχι με τη φτέρνα αλλά με το τμήμα του ποδιού που είναι στο μπροστινό σημείο του πέλματος. Δηλαδή έπρεπε να τρέχουμε σχεδόν στις μύτες αλλά τρέχουμε, κακώς, χτυπώντας τις φτέρνες στο έδαφος και αυτό κάνει ζημιά στο πόδι. Αλλά οι εταιρείες των αθλητικών παπουτσιών δεν επιδιώκουν να το αλλάξουν και προτιμούν να κάνουν όσο γίνεται πιο μαλακό και αντικραδασμικό το πίσω τμήμα. Επειδή όμως αυτό είναι πλέον γνωστό σε όσους έχουν περισσότερες απαιτήσεις από το τρέξιμό τους, έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται παπούτσια αθλητικά με σόλες λεπτές και διαμορφωμένες για τρέξιμο σαν να είσαι ξυπόλυτος. Επίσης συζήτηση γίνεται για τα huaraches, μια απομίμηση των μεξικανικών υποδημάτων που φορούν οι Tarahumaras, που ζουν στην ορεινή Sierra Madre, έχουν βασική τροφή τους και αυτοί το καλαμποκάλευρο και διανύουν μεγάλες αποστάσεις τρέχοντας, με το εμπρόσθιο τμήμα του ποδιού να πατάει πρώτο στο έδαφος.

 

Είναι στημένος ο αγώνας; Υπάρχουν δύο τάσεις σήμερα σε σχέση με τους κενυάτες αθλητές. Η μία, η πιο παλιά, θέλει η υπεροχή των ανθρώπων αυτών να έχει να κάνει με τα γονίδιά τους. Εχουν πάρει δείγματα από μυς, αίμα, γενετικό υλικό και έχουν ψάξει τους προγόνους τους, διότι δεν είναι σε όλη την Κένυα που μπορείς να φυτέψεις και να «φυτρώσουν» πρωταθλητές. Πιστεύουν λοιπόν ότι υπάρχει μια γονιδιακή υπεροχή, και αν είναι έτσι τα πράγματα, κανονικά δεν χρειάζεται να γίνονται καν αγώνες αφού ξέρουμε από πριν τον νικητή. Υπάρχει όμως και μια άλλη άποψη που την κάνει να ακούγεται αρκετά δυνατά ένας επιστήμονας ελληνικής καταγωγής, δεύτερης γενεάς, αλλά αρκετά ικανός να εκφράζεται και στα ελληνικά, ο Dr Yannis Pitsiladis, συνεργάτης του Institute of Cardiovascular and Medical Sciences στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, στη Βρετανία. Σύμφωνα λοιπόν με τη δική του θεωρία, που έχει προκύψει έπειτα από μακροχρόνιες μελέτες επί τόπου, σε συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, η υπεροχή δεν είναι γονιδιακή αλλά συσχετίζεται με την κοινωνική κατάσταση των αθλητών στη χώρα αυτή. Τα παιδιά από μικρά μαθαίνουν να τρέχουν για να προλάβουν το σχολείο και να μην τιμωρηθούν από τον δάσκαλο. Αναφέρει ένα σχολείο της περιοχής που ήταν στην κορυφή του πιο απότομου λόφου και ένα ιαπωνικό τηλεοπτικό συνεργείο αρνήθηκε να ανεβεί μέχρις εκεί επειδή ο δρόμος ήταν πολύ ανηφορικός, το νερό όμως του σχολείου ήταν στη βάση του λόφου και τα παιδιά έπρεπε μέσα στην ημέρα να ανεβοκατεβαίνουν για να πιουν νερό! Απορρίπτει λοιπόν όλες τις σχετικές με τα γονίδια συσχετίσεις και θεωρεί μάταιο το ψάξιμο από μικρή ηλικία ως προς το τι αθλητής μπορεί να γίνει ένα παιδί όταν μεγαλώσει. Η ανάγκη, η ύπαρξη προτύπων στη χώρα (στην Κένυα δυσκολεύτηκαν πολύ να βγάλουν μερικούς ποδηλάτες επιπέδου κάποιοι ξένοι που το επιχείρησαν, διότι δεν υπήρχαν παραδείγματα), η ασκητική ζωή, η σπαρτιάτικη διατροφή, η συσπείρωση με τους ομοεθνείς τους, το πλήθος που συγκεντρώνεται στους αγώνες, ωθεί τους αθλητές της Κένυας να σαρώνουν. Δεν ζουν για να τρέχουν αλλά πιο πολύ τρέχουν για να ζήσουν.

 

ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Γεύμα για πρωταθλητές Σε μια πόλη όπως το Ιτέν δεν υπάρχουν παγωτά, χάμπουργκερ, γλυκά, σουβλάκια, τυρόπιτες και άλλοι τέτοιοι καθημερινοί για εμάς πειρασμοί. Ακόμη πιο λιτά είναι τα γεύματα των αθλητών και κυρίως των υποψήφιων αθλητών, που ζουν οι πιο πολλοί με δανεικά. Ψωμί - και μάλιστα όχι κανένα πολύσπορο ή ολικής -, πατάτες, ρύζι, λάχανο, φασόλια, κρέας μόλις 100 γραμμάρια την ημέρα, μόλις τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, πολύ τσάι με γάλα και μπόλικη ζάχαρη και τέλος το απαραίτητο φαγητό του κενυάτη (πρωτ)αθλητή, το ugali. Αλεύρι από καλαμπόκι που έχει βράσει σε νερό και αλάτι έχει γίνει τελικά ένας σφιχτός πηλός και πλάθεται σε ημισφαίρια. Από αυτή τη μάζα αποσπούν κομμάτια και τα βουτούν, με τα χέρια φυσικά, στη σάλτσα των λαχανικών ή του κρέατος. Τρώνε πρωινό στις 8, αμέσως μετά την προπόνηση, στις 10 ένα σάντουιτς, στη 1 γεύμα, στις 4 κάτι λίγο και στις 7, μετά την απογευματινή προπόνηση, δείπνο, όπου απαραίτητα υπάρχει μέσα και ugali. Ενα από τα «μυστικά» τους είναι ότι τρώνε αμέσως μετά τις προπονήσεις, μέσα σε μία ώρα το πολύ, οπότε γίνεται η ανασύνθεση του γλυκογόνου, αφού εφοδιάζεται ο οργανισμός με άφθονους υδατάνθρακες.

  • Like 5

"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

huaraches ειχε βγαλει πριν πολλα χρονια ενα μοντελο μια εταιρεια...ισως asics....Μιλαμε για 15 χρονια παλιοτερα...


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.runningnews.gr/item.php?id=6548

 

Απλα ενα ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ αρθρο!!!!


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1ος ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΣ ΟΡΕΙΝΟΣ ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΤΑΫΓΕΤΟΥ

Ελάτε τα Χριστούγεννα να τρέξουμε στο βουνό!

 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ!

https://tokastori.wordpress.com/2010/11/15/kastoreios-imimarathonios-agonas/

 

Συνοπτικά!

  • 21χλμ διαδρομή μονοπάτι (64%), δασικός (20%) και λίγο ασφαλτος (15%)
  • Υδροδοσίες καθε ~3,5χλμ
  • Συμμετοχή ΔΩΡΕΑΝ
  • Ο αγώνας δίνει βαθμούς για το Olympous Marathon!!!!
  • Δωρεάν μεταφορά από Αθηνα αυθημερόν τη κυριακή

Βλεπω μια τρομερή οργάνωση και αρκετές εγγραφές είδη!!! Τέτοιοι αγώνες απαιτούν πραγματική στήριξη από εμάς πιστεύω!

  • Like 2

<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μόλις μπήκε νέο υπόδημα για χρήση! La Sportiva wild cat 2.0 GTX!!!

Μια πρώτη εντύπωση η αρκετά σκληρή του σόλα και αρκετά αντιολισθητική ακόμα και σε γλυστερά μέρη! Δεν τα είχα δοκιμάσει ακόμα σε βρεγμένες πλάκες σε πλατεία... Κατάντησα να περπατάω λες και είχα τακούνια!

Μόνο που εύχομαι να ανοίξει λίγο το αριστερό γιατί το αισθάνομαι λίγο σφιχτότερο από το δεξί, αλλιώς δεν θα κλαίω από το πόνο άλλα από την τιμή τους :P

 

 

Το παπούτσι σκίστηκε ή είχε ένα ελαφρύ σκίσιμο στο εσωτερικό της φτέρνας με αποτέλεσμα να με χτυπήσει η ενίσχυση της φτέρνας. Ενημέρωσα τη 3η μέρα το τοπικό κατάστημα και αυτοί ενημέρωσαν την αντιπροσωπεία της Ελλάδας (Active Point). Από τότε η αντιπροσωπεία μας πάει από βδομάδα σε βδομάδα ότι περιμένουν απάντηση από τη La Sportiva της Ιταλίας. Ο καταστηματάρχης στη Καλαμάτα προσφέρεται να μου επιστρέψει τα χρήματα, άλλα προσωπικά ενδιαφέρομαι για το συγκεκριμένο μοντέλο. Βλέποντας την αντιμετώπιση, έχω αρχίσει και γλυκοκοιτάζω τα Dynafit ξανά...

 

Και εχτές επέστρεψα ένα παπούτσι στο amazon μετά από 6 μήνες χρήσης που ξεκόλλησαν οι σόλες και μου επιστρέψανε τα χρήματα και τα μεταφορικά χωρίς καν να τα έχουν παραλάβει ακόμα! Μετά σου λένε στήριξε τις εγχώριες αντιπροσωπείες... Σίγουρα δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί στις τιμές με όλα τα eshops, άλλα ρε φούστη μου προσπάθησε να είσαι ανταγωνιστικός στην εξυπηρέτηση!

 

Οι φωτογραφίες που στάλθηκαν στην αντιπροσωπεία.

P1050299_zps23659c25.jpg

 

P1050298_zps3435da64.jpg

 

P1050293_zpsd0d98ec0.jpg

  • Like 5

<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

1ος ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΣ ΟΡΕΙΝΟΣ ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΤΑΫΓΕΤΟΥ

Ελάτε τα Χριστούγεννα να τρέξουμε στο βουνό!

 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ!

https://tokastori.wo...thonios-agonas/

 

Συνοπτικά!

  • 21χλμ διαδρομή μονοπάτι (64%), δασικός (20%) και λίγο ασφαλτος (15%)
  • Υδροδοσίες καθε ~3,5χλμ
  • Συμμετοχή ΔΩΡΕΑΝ
  • Ο αγώνας δίνει βαθμούς για το Olympous Marathon!!!!
  • Δωρεάν μεταφορά από Αθηνα αυθημερόν τη κυριακή

Βλεπω μια τρομερή οργάνωση και αρκετές εγγραφές είδη!!! Τέτοιοι αγώνες απαιτούν πραγματική στήριξη από εμάς πιστεύω!

 

To ΣΚ έφτασε και ο αγώνας έκλεισε στις 453 συμμετοχές!

 

Ελπιζω να μου κανει τη χαρη να τρεξω γιατι μεχρι εχτες ημουν αρρωστος...

  • Like 3

<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ σωστή διοργάνωση!!!!! Χωρίς λάθη και χωρίς απρόοπτα! 359 άτομα πήραν εκκίνηση αν δεν απατώμαι...

Αρκετά καλή σήμανση υδροδοσίες που είχανε απ'ολα.

ΜΟΝΟΠΑΤΑΡΕΣ, αντιπυρικές με @@ και στην ανάβαση άλλα και στη κατάβαση (άνετα μαύρη πίστα :shuriken:)

 

Στρημωχτήκαμε στο 1ο μονοπάτι με τους αργούς και χάσαμε αρκετή ώρα άλλα δεν έσκασα προσωπικά μιας και δεν κυνηγούσα θέση.

 

Προσωπικά με πρόδωσαν τα πόδια μου αρχίζοντας να έχω κράμπες :vava: στις γάμπες στο 16χλμ (ήμουν μεσα στη 40αρα ανετα και συντηρητικά μεχρι τότε) και το κακό έγινε 2χλμ πριν από το τερματισμό που και οι δύο γάμπες μουλάρωσαν :no για τα καλά και τα έκανα μεσα σε 30λεπτα :wallbash:. Συνολικός χρόνος 3 ώρες νταν :P

 

Φωτογραφίες αργότερα...

Edited by Blackman
  • Like 5

<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ σωστή διοργάνωση!!!!! Χωρίς λάθη και χωρίς απρόοπτα! 359 άτομα πήραν εκκίνηση αν δεν απατώμαι...

Αρκετά καλή σήμανση υδροδοσίες που είχανε απ'ολα.

ΜΟΝΟΠΑΤΑΡΕΣ, αντιπυρικές με @@ και στην ανάβαση άλλα και στη κατάβαση (άνετα μαύρη πίστα :shuriken:)

 

Στρημωχτήκαμε στο 1ο μονοπάτι με τους αργούς και χάσαμε αρκετή ώρα άλλα δεν έσκασα προσωπικά μιας και δεν κυνηγούσα θέση.

 

Προσωπικά με πρόδωσαν τα πόδια μου αρχίζοντας να έχω κράμπες :vava: στις γάμπες στο 16χλμ (ήμουν μεσα στη 40αρα ανετα και συντηρητικά μεχρι τότε) και το κακό έγινε 2χλμ πριν από το τερματισμό που και οι δύο γάμπες μουλάρωσαν :no για τα καλά και τα έκανα μεσα σε 30λεπτα :wallbash:. Συνολικός χρόνος 3 ώρες νταν :P

 

Φωτογραφίες αργότερα...

 

Μια χαρά τα πήγες. Αμα δεν είχα και εγώ το τσιτομα στο γόνατο θα έπερνα και εγώ μέρος - αλλα ασόψεται η Χειμερινή περίοδος!!!


12001473193_1a46c8783a_z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια χαρά τα πήγες. Αμα δεν είχα και εγώ το τσιτομα στο γόνατο θα έπερνα και εγώ μέρος - αλλα ασόψεται η Χειμερινή περίοδος!!!

 

Να σου πω τη αλήθεια δεν είχα σκοπό καν για θέση, σκοπό είχα μόνο να τερματίσω μέσα στο 4ωρο για τους βαθμούς για τον Όλυμπο... Γλυκάθηκα όμως μιας και είμαι αθλητής χρόνια και παρασύρθηκα :D


<p class='bbc_center'><span style='color: #0000FF'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'><a href='http://twowheelsonthenet.blogspot.com/'class='bbc_url' title='Εξωτερικός σύνδεσμος' rel='nofollow external'>Two-Wheels on the Ne</a>t</strong></span></span></p>

<p class='bbc_center'> </p>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το τερατούργημα

 

61943-136858.jpg

 

 

 

 

Η ανακοίνωση ήταν εξαιρετικά λιτή: «Ο ΣΕΓΑΣ παρουσιάζει το νέο λογότυπο του Μαραθωνίου της Αθήνας». Δεν πηγαίνω σε τέτοιες τελετές, μα η περιέργειά μου ικανοποιήθηκε λίαν συντόμως, καθώς το νέο λογότυπο έκανε αισθητή την παρουσία του διαρρέοντας στα social media και αφήνοντας άφωνους πολλούς -δρομείς και μη. Και ήταν τόσο έντονη η αντίδραση που «κατόρθωσε» σε λιγότερο από μια ώρα να οδηγήσει στη δημιουργία facebook group για την άμεση κατάργησή του. Φρίκη, δηλαδή.

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του ΣΕΓΑΣ που ακολούθησε, μετά την «λαμπρή τελετή παρουσίασης» (sic) ο Μαραθώνιος της Αθήνας μπήκε σε νέα εποχή. Μια εποχή που αυτοχαρακτηρίστηκε από τη διοργάνωση ως «εκκίνηση της νέας φάσης της προσπάθειας του Αυθεντικού Μαραθωνίου για την παγκόσμια καταξίωση μέσα και από την εξέλιξη και βελτίωση της οπτικής του ταυτότητας». Όλα αυτά ακούγονται ρομαντικά σε κάποιον που στερείται την οπτική επαφή με αυτό το εικαστικό τερατούργημα. Μα έχοντας δει το νέο σήμα του αγώνα, τα ερωτηματικά είναι πολλά και ο θυμός μεγάλος –ο δικός μου τουλάχιστον.

Όταν έτρεξα την πρώτη μου κλασική, το 2002, ο αγώνας ήταν μια περιορισμένη διοργάνωση, με λίγες συμμετοχές και με ένα αριθμητικά πολύ ισχνό αλλά εξίσου ενθουσιώδες ελληνικό δρομικό κοινό. Περισσότεροι ήταν οι ξένοι. Μας θυμάμαι να τρέχουμε στον Σταυρό, κάτω από τη γέφυρα, στο σημείο που η δυσκολία κορυφώνεται, σε δρόμο απλώς μονοδρομημένο, με τους οδηγούς της Κυριακής στο αντίθετο ρεύμα να κορνάρουν και να βρίζουν χυδαία που τους χαλούσαμε την εκδρομή για κατσικάκι στο φούρνο. Από το περιορισμένης εμβέλειας γεγονός του τότε ως τη μεγάλη διοργάνωση του σήμερα, έχουν μεσολαβήσει πολλά. Όλα τους θετικά για την πόλη και το δρομικό της κίνημα, θετικά για τη χώρα και την εικόνα της. Με τα πολλά, παράγοντες και παραγοντίσκοι άρχισαν να καταλαβαίνουν τι σημαίνει μαραθώνιος και τι σημαίνει «κλασική διαδρομή», τι φέρνει στον τόπο και στους ανθρώπους του. Μεσολάβησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και ένας μεγάλος χορηγός, κι ο μαραθώνιος με τους μικρότερους αγώνες μπήκε πράγματι σε ανοδική τροχιά. Με πολλές συμμετοχές, περισσότερους εθελοντές, μια ικανοποιητική EXPO και κάποιες παράλληλες εκδηλώσεις. Κυρίως, με μια σταδιακή στροφή του κόσμου που, είτε τρέχει είτε όχι –ιδίως στο «όχι» βρίσκεται το κλειδί- αναγνωρίζει το γεγονός ως σημαντικό.

Όλα αυτά μέχρι χθες, μέχρι αυτήν την αθλιότητα. Όχι το θέμα δεν είναι μονοσήμαντο, μας ας ξεκινήσουμε από την αισθητική. Υπήρχε ένα λογότυπο αρχαιοπρεπές, με μορφές αρχαίων δρομέων σε αργή κίνηση, όπως αρμόζει στα αγωνίσματα αντοχής. Ωραίο δεν το έλεγες, ήταν όμως αναγνωρίσιμο πια. Και συνόδευε τον αγώνα στο πρώτο του ουσιαστικό άνοιγμα στον κόσμο. Δίπλα του, το νέο λογότυπο μοιάζει τερατούργημα. Μια μορφή μοναχική και μικρή στο κέντρο, και μπροστά της μια παχιά και βραχεία τεθλασμένη γραμμή. Σκαρίφημα της διαδρομής ήθελαν να φτιάξουν, αστροπελέκι που απειλεί το μάτι του δρομέα κατέληξε. Ψηλότερα, ο τίτλος του αγώνα σε ξεχωριστές γραμμές. Μοναδικό γεγονός στα εικαστικά χρονικά. «ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ» σε μια γραμμή, «ΑΘΗΝΑΣ» σε δεύτερη. Και ακόμα πιο κάτω, η φράση «Ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ», σε τρίτη. Χαμηλότερα, κάτω από τη φιγούρα, το όνομα του χορηγού: «ΟΠΑΠ». Ήδη μετρώ πολλές αστοχίες. Μετρώ την κακομούτσουνη αποτύπωση της διαδρομής που «καταπίνει» τον δρομέα, μετρώ την αναγραφή του τίτλου του αγώνα σε δύο γραμμές σαν να μην έφτανε ο χώρος, μετρώ την αναγραφή του χορηγού εντός πλαισίου, λες και ο Μαραθώνιος της Αθήνας ΟΠΑΠ είναι κάτι σαν τη SKODA Ξάνθης. Όλα αυτά είναι θέματα εικαστικά από αυτά που δεν θα περίμενα να συμβούν σε μια τέτοιας εμβέλειας διοργάνωση.

Αφήνω για το τέλος τη μετονομασία του αγώνα που από «Γρηγόρης Λαμπράκης» και «Κλασική Διαδρομή» ή «Κλασικός Μαραθώνιος» έγινε «Ο Αυθεντικός». Ως κειμενογράφος, το διαβάζω σαν ένα σλόγκαν ανορθόδοξα βαλμένο «μέσα στο λογότυπο». Ως κοινό, συνειρμικά θυμάμαι καταιγιστικές διαφημίσεις γνωστού ελληνικού καφέ: «ο κουπάτος», «ο μυρωδάτος» κτλ, σε καλές τηλεοπτικές εποχές. Ως επαγγελματίας της επικοινωνίας, αναρωτιέμαι. Γιατί σε μια μοναδική διαδρομή με ένα τεράστιο πλεονέκτημα –την αυθεντική διαδρομή που ωστόσο είναι γνωστή διεθνώς ως «Κλασική»- δεν κρατάς το ήδη γνωστό όνομα του αγώνα προσθέτοντας ως σλόγκαν το «Η αυθεντική διαδρομή» ή «Ο αυθεντικός μαραθώνιος» ώστε να δώσεις περιεχόμενο και βάθος στα λεγόμενά σου; Γιατί αλλάζεις; Και γιατί αλλάζεις τώρα, σήμερα, λίγο μετά τον σχετικά φρέσκο εορτασμό των 2500 χρόνων από το αρχαίο γεγονός; Γιατί τώρα που η πορεία είναι ανοδική και η αναγνωρισιμότητα χτίζεται; Κι ακόμα κι αν όλα αυτά «πρέπει» να τα κάνεις, γιατί δεν τα κάνεις καλά, που να πάρει; Γιατί δεν κάνεις έναν διαγωνισμό ως όφειλες; Γιατί δεν δίνεις στους Έλληνες δημιουργούς να σχεδιάσουν κάτι ανάλογο της φήμης της διοργάνωσης; Γιατί δεν μαθαίνεις κάτι από το υπέροχο και πρόσφατο λογότυπο της Ελληνικής Προεδρίας, ας πούμε, για να μην πάμε στα παλιά; Γιατί ανέχεσαι να σηματοδοτεί τον κορυφαίο σου αγώνα ένα σήμα που όπως λέει ο φίλος μου ο Μανόλης θυμίζει πινακίδα χωριού στην Κρήτη κι όπως αντίστοιχα λέει ο Παναγιώτης μοιάζει με ταμπέλα σουβλατζίδικου;

Οι απαντήσεις μπορούν να είναι πολλές, εξίσου δυσάρεστες. Ο υποκειμενισμός της αισθητικής είναι μία μόνον παράμετρος. Χειρότερη είναι η απόδειξη – για άλλη μια φορά- της εθνικής μας προχειρότητας. Σε μια χώρα που δεν έχουμε συνεπή κατεύθυνση για τα εθνικά θέματα, για τον πολιτισμό, για τον τουρισμό, που αλλάζουμε «στρατηγικές» σαν τα πουκάμισα και τα φορέματα των κατά καιρούς αρμοδίων υπουργών, θα ήταν παράξενο να ζητάμε «στρατηγική για τον μαραθώνιο», κι ας σημαίνει αυτό «εικόνα της χώρας». Ζητάμε πολλά; Ίσως κι ευτυχώς. Σίγουρα ζητάμε περισσότερη σοβαρότητα και περισσότερο σεβασμό, σε μια χώρα που επιμένει να δίνει μεγαλύτερη προχειρότητα και διαρκείς ευκαιρίες για «αρπαχτές». Όπως λέει εύστοχα ο Σαββόπουλος: «Δεν υπάρχει ελπίς, στην Ελλάδα ζεις». Απόψε, μ΄αυτό το βρωμο-σήμα το θυμήθηκα και θύμωσα πολύ. Την ίδια ώρα, οι παράγοντες ερμηνεύουν ξεδιάντροπα την ταχύτατη ολίσθηση στο πίσω ως άλλη μια «νέα εκκίνηση»…

 

Πηγη: της Αγγελικής Κοσμοπούλου στο Athens voice

  • Like 1

"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τραγικό. Στην καλύτερη εσκεμμένη υποβάθμιση του προϊόντος, στην χειρότερη........(θα φάω ban)


sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ετσι ακριβως!

 

και μη χειροτερα


"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικά αυτό το "Ο Αυθεντικός", ειδικά όταν είναι τοποθετημένο μετά το "Μαραθώνιος Αθήνας", δεν χωνεύεται με τίποτα...

  • Like 1

sinox-0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...