Jump to content
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
louis

Ζεσταίνοντας τις μπότες...

Recommended Posts

Να ένας χρήσιμος γενικός οδηγός για το ζέσταμα και την διαμόρφωση στα εσωτερικά παπουτσάκια από τις μπότες μας.

Αν το βρίσκετε χρήσιμο ας το μεταφράσει κάποιος... :rolleyes:

 

 

Moulding Thermoflex Liners

 

If you've bought liners by mail order, we hope that the following guide helps at-home fitting. These instructions are based upon a discussion on the www.telemarktips.com "Telemark Talk" forum. Thanks to Mitch, and all contributors, for the details. With a bit of care, it is easy to fit liners yourself at home.

 

The best way to heat up the liners is with an oven, not a hairdryer, which usually results in uneven heating for the liners. Thermofit liners can be moulded using a regular oven or a convection oven, the latter being better since the air and heat circulate faster resulting in more even heating. Make sure that the oven is large enough to accept the liners without them touching the side or the elements - the liners will swell with heating.

 

Heating. If using a regular oven it's important to preheat to 135-175° C (275-350° F) then slip the liners in and turn the temperature down 20° C (to minimize radiant scorching from the heating elements, if it's an electric.) In 6 -10 minutes they'll be pretty soft to the touch- if you smell stinkin' plastic then the liners are probably ready. Check 'em every minute after 5 min. so you don't toast 'em.

 

If you're using a convection oven, just set it at 135° C (275° F) and keep checking, not much worry about scorching the surface. It'll take about 10 minutes.

 

Fitting and Cooling. Slip the liners into the shells. A couple of piece of cardboard can be used as shoe-horns to make this easier and minimize manhandling the liner before it's set. Insert any orthotics or footbeds that you'll be using with them. Using only thin sock liners, (no thick socks or you'll be swimming in them) put your foot in and cinch the buckles just snug, not super tight. Stand in the boots and let them cool down. By the time your toes are completely roasted (12-15 min.) they should have cooled off enough.

 

Toe Room. It's important to have enough"wiggle room" for your toes. The Raichle ovens come with 'toe caps' of different sizes, but the toe part of a heavy hiking sock cut off just ahead of the metatarsals works equally well. Put the toe cap on your foot first, then the very thin sock on top to hold it in place. You can also increase space for the toes by putting a slice of medium density foam or something similar in between your big and second toes, to make a 3 mm gap between the two toes. This helps make just a bit more width inside the liner to prevent the small toes being pushed in sidewards once the liner has cooled.

 

Forward Lean. For better downhill control, lean on the cuff while the liners cool, or preferably stand upright, relaxed, in balance, with feet at shoulder width, with boots on a 10 or 15 degree upsloped ramp. This not only presets just a little ankle flex, it also makes double-sure that your foot is well back in the heel of the boot. It's important when fitting liners that the foot is back in the liner. If making a ramp is too much bother, make sure to knock the boot heel backwards against a sturdy object or wall right as soon as the buckles are closed, to get the foot back in the boot. If you're looking for maximum shim cushioning, stand straig

ht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ουφ... μόνο που το διάβασα αγχώθηκα λίγο αλλα ο οδηγός φαίνεται τέλειος!

 

Loui το έχεις δοκιμάσει?

 

σενιορ Λάππα ανέλαβε να κάνεις τη πιο σωστή μετάφραση ως επαγγελματίας :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίες οδηγίες :rolleyes:

 

Εγώ περιμένω μέχρι να αρχίσει να φουσκώνει το μποτάκι (ένα ένα) μέσα στο φούρνο και μετά το βγάζω. Πρέπει να περιμένω κι άλλο;

 

Είναι καλύτερα να στέκομαι όρθιος ή να κάθομαι κοιτώντας τηλεόραση μέχρι να κρυώσει;


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι καλύτερα να στέκομαι όρθιος ή να κάθομαι κοιτώντας τηλεόραση μέχρι να κρυώσει;

 

ορθιος και μαλιστα καλυτερα σε εναν "ανηφορο" για να κολλανε οι αστραγαλοι πισω. (ετσι λενε οι ειδικοι).

 

αυτο που με δυσκολευει στην ολη διαδικασια ειναι η τοποθετηση του φουσκωμενου liner στην μποτα.


μπορώ και χωρίς ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι το έχω δοκιμάσει Πάνο δύο φορές και φτιάξαμε και πολλών φίλων... :lol::lol:

 

Εγώ προσωπικά προτιμώ χωρίς ράμπα, γιατί όταν το πόδι τραβιέται πίσω το υλικό θέλει να πάει μπροστά και δεν μου αρέσει... :rolleyes:

 

Τηλέμαχε δοκίμασε να βάλεις πρώτα τα πόδια σου στα εσωτερικά παπουτσάκια με τους πάτους φυσικά και μετά να φορέσεις τα εξωτερικά σκληρά...

Αλλιώς είναι δύσκολο να στρώσει σωστά και μπορεί να κάνει ζάρες και να πατήσει στραβά γενικά.

Μην βιάζεσαι έχεις χρόνο περίπου πέντε λεπτά μέχρι να αρχίσουν να κρυώνουν σε βαθμό που δεν είναι και τόσο εύπλαστα... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnks loui

ειναι μια διαδικασια που πρεπει να την υποστω ξανα απο οτι φαινεται :lol:


μπορώ και χωρίς ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως θα ταιριάξετε μποτάκια thermoflex στο πόδι σας.

Αν έχετε αγοράσει τα μποτάκια ταχυδρομικώς, ελπίζουμε ότι ο οδηγός που ακολουθεί θα σας βοηθήσει στην τοποθέτηση. Αυτές οι οδηγίες είναι βασισμένες στην συζήτηση “Telemark Talk” του forum www.telemarktips.com. Ευχαριστούμε τον Mitch και όλους όσους συμμετείχαν για τις λεπτομέρειες. Με λίγη προσοχή είναι εύκολο να τοποθετήσετε τα μποτάκια μόνοι σας στο σπίτι.

 

Ο καλύτερος τρόπος να ζεστάνετε τα μποτάκια είναι σε φούρνο, όχι με πιστολάκι, καθώς αυτό συνήθως προκαλεί ανομοιόμορφη θέρμανση. Τα μποτάκια μπορούν να αποκτήσουν την σωστή φόρμα χρησιμοποιώντας ένα κοινό φούρνο, ή φούρνο με αέρα. Ο φούρνος με αέρα είναι καλύτερος καθώς ο αέρας και η θερμότητα κυκλοφορούν ταχύτερα και έχουν ως αποτέλεσμα πιο ομοιόμορφη θέρμανση. Σιγουρευτείτε ότι ο φούρνος είναι αρκετά μεγάλος για να τα χωρέσει χωρίς να ακουμπούν στις άκρες του, ή στις αντιστάσεις -τα μποτάκια θα φουσκώσουν με την θερμότητα.

 

Ζέσταμα.

Αν χρησιμοποιείτε ένα κοινό φούρνο, είναι σημαντικό να τον προθερμάνετε στους 135-175 βαθμούς κελσίου, μετά να βάλετε τα μποτάκια μέσα και να χαμηλώσετε την θερμοκρασία 20 βαθμούς (ώστε να ελαχιστοποιήσετε πιθανό κάψιμο από τις αντιστάσεις, αν είναι ηλεκτρικός φούρνος). Σε 6 με 10 λεπτά θα είναι σχετικά μαλακά στην αφή -αν σας μυρίσει άσχημα πλαστικό, τότε τα μποτάκια είναι μάλλον έτοιμα. Ελέγξτε τα κάθε λεπτό μετά από 5 λεπτά ώστε να μην τα κάψετε.

 

Αν χρησιμοποιείτε φούρνο με αέρα, απλά ρυθμίστε τον στους 135° C και συνεχίστε να ελέγχετε χωρίς να ανησυχείτε ότι θα τσουρουφλίσετε την επιφάνεια. Θα πάρει περίπου 10 λεπτά.

 

Ταίριασμα στο πόδι και ψύξη.

Βάλτε τα μποτάκια μέσα στα πλαστικά κελύφη. 2 κομμάτια χαρτόνι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γλώσσα για να τα βάλετε ευκολότερα και να μην χρειάζεται να τα πιάνετε με το χέρι μέχρι να σκληρύνουν. Βάλτε οποιοδήποτε πρόσθετο (ορθοπεδικούς πάτους κλπ) που σκοπεύετε να χρησιμοποιείτε με τις μπότες. Χρησιμοποιώντας λεπτές κάλτσες (με χοντρές θα κολυμπάτε) βάλτε το πόδι σας μέσα και κλείστε τα κλιπς -όχι πολύ σφιχτά. Σταθείτε όρθιοι και αφήστε τις να κρυώσουν. Όταν τα δάχτυλα των ποδιών σας θα έχουν πια ψηθεί εντελώς (12-15 λεπτά), θα πρέπει να έχουν κρυώσει αρκετά.

 

Χώρος για τα δάχτυλα των ποδιών.

Είναι σημαντικό να υπάρχει αρκετός χώρος ώστε να μπορείτε να κουνήσετε τα δάχτυλα σας. Οι Raichle πωλούνται με ψίδια διαφορετικών μεγεθών, αλλά το μπροστινό κομμάτι μιας βαριάς ορειβατικής μπότας κομμένο ακριβώς εμπρός από το μετατάρσιο κάνει επίσης πολύ καλή δουλειά. Τοποθετήστε το ψίδι στο πόδι σας πρώτα, και μετά βάλτε την πολύ λεπτή κάλτσα ώστε να μείνει στην θέση του. Μπορείτε επίσης να αυξήσετε τον χώρο για τα δάχτυλα βάζοντας ένα λεπτό κομμάτι αφρώδους υλικού μέτριας πυκνότητας, ή κάτι παρόμοιο ανάμεσα στο μεγάλο και δεύτερο δάχτυλο σας, ώστε να δημιουργήσετε ένα κενό τριών χιλιοστών ανάμεσα στα δύο δάχτυλα. Αυτό βοηθάει στο να υπάρξει λίγο περισσότερο εύρος, πράγμα που θα αποτρέψει την πίεση του μικρού δαχτύλου προς τα πλάγια μόλις κρυώσει το μποτάκι.

 

Κλίση εμπρός.

Για καλύτερο έλεγχο στην κατηφόρα, γύρετε μπροστά ενώ τα μποτάκια κρυώνουν, ή ακόμα καλύτερα, σταθείτε όρθιοι, χαλαροί, ισορροπημένοι με τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων με τις μπότες σε μια ράμπα με ανηφορική κλίση 10, ή 15 μοιρών. Αυτό όχι μόνο δημιουργεί μικρή στρέψη των αστραγάλων, αλλά εξασφαλίζει και ότι το πόδι σας είναι αρκετά πίσω στην φτέρνα της μπότας. Είναι σημαντικό όταν ταιριάζουμε τα μποτάκια το πόδι μας να είναι πίσω. Αν το να φτιάξετε ένα κεκλιμένο επίπεδο είναι μπελάς, κλωτσήστε την φτέρνα της μπότας προς τα πίσω πάνω σε ένα σκληρό αντικείμενο, ή ένα τοίχο αμέσως μόλις κλείσετε τα κλιπς, ώστε να φέρετε το πόδι σας πίσω στην μπότα. Αν επιζητείτε την μέγιστη άνεση στο καλάμι, σταθείτε όρθιοι.

 

Disclaimer:

Εγώ έκανα μόνο την μετάφραση. Δεν έχω ιδέα αν τα βήματα που περιγράφονται στο κείμενο είναι σωστά, ή αποτελεσματικά.

Χ.Λ.


Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρόνια πολλά σε όλους και καλή χρονιά να έχουμε.

Θυσίασα τις nordica μπότες που έχω για να κάνω το πείραμα με τα thermo custom fit μποτάκια τους. Τα ζέστανα σε φούρνο με αντιστάσεις και ακολούθησα τα βήματα του άρθρου. Το αριστερό μποτάκι έχει τρομερή επιτυχία και έχει βελτιωθεί πολύ η άνεση της μπότας. Το δεξί όμως που το "έψησα" πρώτο, μάλλον το άφησα λιγότερο από ότι έπρεπε αλλά το έβαλα και βιαστικά μέσα στην μπότα με αποτέλεσμα να ζαρώσει λίγο πίσω στην φτέρνα και γενικά να μην έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το αριστερό. Όχι ότι έγινε χειρότερο από πριν, αλλά δεν έγινε τόσο καλό όσο το αριστερό. Μπορώ να το ξαναζεστάνω ή η διαδικασία μπορεί να γίνει μόνο μια φορά?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μπορώ να το ξαναζεστάνω ή η διαδικασία μπορεί να γίνει μόνο μια φορά?
Στα δικά μου (Raichle, Deeluxe) έχω διαβάσει ότι μπορεί να γίνει μέχρι 6 φορές.

Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πόσο ζεστό είναι το μποτάκι όταν βγαίνει από το φούρνο (ο οποίος είναι στους 135°C) ; Υποθέτω αρκετά κρύο (<60°C ??) έτσι ώστε να μπορεί να το πιάσει κανείς και να το βάλει στη μπότα, πόσο μάλλον να βάλει και το πόδι του μέσα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπορώ στο φούρνο να ψήνω μουσακά ταυτόχρονα ή θα πρέπει να είναι μόνο οι μπότες στο φούρνο; Έχω από εκείνους του φούρνους που μπορείς να έχεις διαφορετικά φαγητά σε διάφορα επίπεδα.

Ευχαριστώ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πόσο ζεστό είναι το μποτάκι όταν βγαίνει από το φούρνο (ο οποίος είναι στους 135°C) ; Υποθέτω αρκετά κρύο (<60°C ??) έτσι ώστε να μπορεί να το πιάσει κανείς και να το βάλει στη μπότα, πόσο μάλλον να βάλει και το πόδι του μέσα...

Δεν είναι τόσο ζεστό, το αφήνεις μόνο 10-12 λεπτά στο φούρνο. Όμως όταν φοράς τις ΖΕΣΤΕΣ μπότες μέσα στο σπίτι, ζεσταίνεσαι αρκετά (με το φανελάκι και ιδρώνεις). :blink::blink:

 

 

Αν ψήνεις μουσακά ταυτόχρονα θα πάρουν καλή μυρωδιά τα μποτάκια σου :P:P:P


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπορώ στο φούρνο να ψήνω μουσακά ταυτόχρονα ή θα πρέπει να είναι μόνο οι μπότες στο φούρνο; Έχω από εκείνους του φούρνους που μπορείς να έχεις διαφορετικά φαγητά σε διάφορα επίπεδα.

Ευχαριστώ

Πώς! Μπορείς! Ειδικά αν θέλεις να σου βγεί ευωδιαστός ο μουσακάς, επιβάλλεται!!!! :blink::P

 

Ναι, ναι, ψήσε εσύ τον μουσακά στους 135 βαθμούς και εμένα τάξε μου..... :blink:

 

 

Τσ, τσ...αυτοί οι άνδρες, τίποτα χρήσιμο δεν ξέρουν!


Ανεμομαζώματα - διαβολοσκορπίσματα.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν ψήνεις μουσακά ταυτόχρονα θα πάρουν καλή μυρωδιά τα μποτάκια σου :blink::P:P

λιγότερο καλή ο μουσακάς :blink:


"...the monarch of mountains: they crowned him long time ago οn a throne of rocks, in a robe of clouds, with a diadem of snow''

(Lord Byron about Mont Blanc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci για την απάντηση, απλά ήθελα να καταλάβω σε τί θερμοκρασία περίπου μαλακώνει το μποτάκι γιατί το "...In 6 -10 minutes they'll be pretty soft to the touch- if you smell stinkin' plastic then the liners are probably ready. Check 'em every minute after 5 min. so you don't toast 'em..." δεν με γεμίζει...

 

Φώτη, αν σου βάλω τον μουσακά μέσα στα μποτάκια θα σου πώ εγώ......

(μην τολμήσει να ρωτήσει κανείς βρε παιδί μου....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

λιγότερο καλή ο μουσακάς :blink:

Πολύ σημαντική παρατήρηση. Το ζέσταμα στα μποτάκια πρέπει να γίνει κρυφά, όταν η γυναίκα σας λείπει από το σπίτι και μετά να αερίσετε καλά το φούρνο για να μη μυρίζει ψητά μποτάκια (μόνο παπουτσάκια). :P:P

 

 

 

Merci για την απάντηση, απλά ήθελα να καταλάβω σε τί θερμοκρασία περίπου μαλακώνει το μποτάκι γιατί το "...In 6 -10 minutes they'll be pretty soft to the touch- if you smell stinkin' plastic then the liners are probably ready. Check 'em every minute after 5 min. so you don't toast 'em..." δεν με γεμίζει...

Γύρω στα 10 λεπτά, θα δεις τα μποτάκια να φουσκώνουν αρκετά - τότε είναι έτοιμα και τα βγάζεις, δεν θέλεις να τα παραψήσεις. :blink:

 

Ένα-ένα χωράνε στο φούρνο και πρέπει να έχεις ετοιμάσει από πριν τα δάκτυλα των ποδιών (ταινίες, κάλτσες κλπ). Επίσης, τα φουσκωμένα μποτάκια μπαίνουν δύσκολα στις μπότες (εγώ αντίθετα από τις οδηγίες πρώτα τα έβαλα στις μπότες και μετά τις φόρεσα, ελπίζω να μην ήταν λάθος αλλά φοβόμουνα να μη χαλάσουν-σκιστούν τα μποτάκια).

 

εντιτ

προσοχή να μην ακουμπήσουν τα μποτάκια στις ζεστές επιφάνειες του φούρνου, χαλάνε - βγάζουν καπνό αμέσως.


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα μποτάκια τα βάζουμε στη σχάρα του φούρνου στη μέση περίπου ή κάτω κάτω όπως τα φαγητά?

 

Thanks

 

edit: Ο φούρνος είναι με αντιστάσεις.


There are no shortcuts to any place worth going ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ιάσονα τηλεφώνησα στον Μαμαλάκη και μου απάντησε ότι τα παπουτσάκια στο φούρνο καλό είναι να συνοδεύονται με πατάτες, Όταν θα τα βγάλετε και τα σερβίρετε καλό είναι να συνοδεύονται και με ένα καλό κόκκινο κρασί καλή όρεξη! :):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

καιρό έχω να πάω απο τα πάτρια εδάφη της γυναίκας μου...

 

Λουη θα σου έρθω, δε της ψήνω μόνος με τίποτα... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Today's Birthdays

    1. cube
      cube
      (16 years old)
    2. petran13
      petran13
      (45 years old)
    3. Valeria
      Valeria
      (45 years old)
  • ONLINE

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      19,150
    • Total Posts
      460,795
  • Member Statistics

    • Total Members
      8,728
    • Most Online
      4,284

    Newest Member
    XanderMorris
    Joined
×
×
  • Create New...