Jump to content
MakisM

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Recommended Posts

Συμφωνώ ότι δεν υπάρχει συνετή οδήγηση γιατί ουσιαστικά θέλεις να φτάσεις στο ΧΚ. Μπορεί να υπάρξουν σημεία που μόνο η σύνεση δεν θα επαρκεί.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk


elan.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Λιγα ειναι τα λαστιχα που εχουν οριο ζωης πανω απο 60000 χλμ και ειναι λαστιχα σκληρα και μαλλον επικινδυνα.

 

 

τα λάστιχα για επαγγελματικά αυτοκίνητα έχουν όριο πολύ πάνω από 60000 χιλιόμετρα με απόλυτη ασφάλεια . αλλά οι τιμές τους ανάλογα και με το δείκτη φορτίου είναι πολύ επάνω ακόμα και από τα χειμερινά .επίσης υπάρχουν και χειμερινά για επαγγελματικά οχήματα αλλά καλύτερα αν είσαι καρδιακός να μην δεις τις τιμές τους.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να διευκρινήσω κάτι. Τα χειμερινά λάστιχα ΔΕΝ πιάνουν καλύτερα από τα καλοκαιρινά λάστιχα στην βροχή. Έχουν καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι μόνο και σε κρύο/παγωμένο οδόστρομα κάτω από τους 8 βαθμούς κελσίου. Αν κάποιος έχει σκοπό να κάνει τα περισσότερα χλμ. με το αυτοκίνητό του μέσα στους ζεστούς χειμώνες της Αθήνας ακόμα και αν αυτοί είναι πολύ βροχεροί, τότε καλύτερα να επιλέξει καλοκαιρινά λάστιχα. Και οικονομία θα κάνει και καλύτερη συμπεριφορά θα έχει στον δρόμο.

 

Τα χειμερινά είναι μονόδρομος όταν γίνεται εκτεταμένη χρήση σε χιόνι και σε παγωμένο οδόστρωμα.

 

Όσο για την διάρκεια ζωής ενώς ελαστικού αυτό φαίνεται από το treadwear που αναγράφεται στο ελαστικό σε συνδυασμό με την χρονιά παραγωγής ανεξαρτήτου χρήσης.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

σε κρυο, παγωμενο, χιονισμενο, υγρο, βροχερο, με γλιτσα, οδοστρωμα, με οτιδηποτε και αν εχει ειτε πολυ νερο κατω, ειτε λιγο, πιανουν καλυτερα απο τα καλοκαιρινα, εφοσον εχουμε εξωτερικη τ εως θετικη, μονοψηφια και οι δυνατοτητες τους βελτιωνονται οσο αυτη πεφτει!!

οντως η πολυωρη χρηση τους σε συνθηκες πολης, ειδικα αθηνας, τα καθιστα ανευ ουσιας και τα τρωει αδικα!! καλο ειναι εφοσον τα χρειαζομαστε για τα ταξιδια, τα χκ η τα βουνα, να ελαχιστοποιουμε τοτε το διαστημα χρησης τους....πχ διμηνο-τριμηνο αν ειναι εφικτο!!

Edited by JIM DAI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επιμένω, στην βροχή τα καλοκαιρινά πιάνουν καλύτερα από τα χειμερινά! Ανέτρεξε σε δοκιμές περιοδικών και θα δεις. Τα χειμερινά έχουν συγκεκριμένη χρήση.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον Δημήτρη, σε μονοψήφιες Τ το χειμερινό υπερτερεί παντού. Αν και αυτό πάλι είναι λίγο σχετικό αφού και τα χειμερινά χωρίζονται σε πολλές κατηγορίες. Βρίσκεις με αραιές, πυκνές αυλακώσεις κτλ. Οπως άλλωστε και τα καλοκαιρινά έχουν πολλές κατηγορίες. Και τα slick καλοκαιρινά θεωρούνται, αλλά στην βροχή δεν πάνε βήμα. Υπάρχουν και τα βροχολάστιχα τα οποία σίγουρα είναι για αυτήν την δουλειά. Η σύγκριση πρέπει να γίνεται μεταξύ συγκεκριμένων ελαστικών, κάτω από συγκεκριμένες κλιματολογικές συνθήκες.

Συγκεκριμένα τα χειμερινά τύπου " Κεντρικης Ευρώπης" έχουν φτιαχτεί για αυτή την δουλειά. Να έχουν ικανοποιητική οδηγική συμπεριφορά στις συνθήκες που συναντάμε στην συγκεκριμένη περιοχή. Οπου φυσικά συμπεριλαμβάνεται και η βροχή.

 

Φιλικά

Σπύρος

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η δικιά μου ταπεινή εμπειρία με χιονολάστιχα Μ+S με σήμα νιφάδα από δύο διαφορετικά αυτοκίνητα είναι ότι μόλις βάλω τα χιονολάστιχα κρατάω απείρως καλύτερα και στο βρεγμένο σε σχέση με μια μέρα πριν που φόραγα τα καλοκαιρινά


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η δικιά μου ταπεινή εμπειρία με χιονολάστιχα Μ+S με σήμα νιφάδα από δύο διαφορετικά αυτοκίνητα είναι ότι μόλις βάλω τα χιονολάστιχα κρατάω απείρως καλύτερα και στο βρεγμένο σε σχέση με μια μέρα πριν που φόραγα τα καλοκαιρινά

 

Σωστά, αλλά όταν αλλάζουμε τα χειμερινά στο Ελλάντα οι Τ μόνο μονοψήφιες δεν είναι.....

Αν δεν βαριέσαι όταν θα έχει 5 βαθμούς Φλεβαρη μήνα άλλαξε ελαστικά και πήγαινε να το στρίψεις σε βρεγμένο με τα καλοκαιρινά.....και τότε σύγκρινε. Απρίλη που αλλάζουμε οι θερμοκρασίες κοντεύουν τους 20 οπότε σίγουρα το καλοκαιρινό είναι ανώτερο....


Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επιμένω, στην βροχή τα καλοκαιρινά πιάνουν καλύτερα από τα χειμερινά! Ανέτρεξε σε δοκιμές περιοδικών και θα δεις. Τα χειμερινά έχουν συγκεκριμένη χρήση.

εννοεις ακομη και αν η θερμοκρασια ειναι πχ 5-6-7-8 κελσιου και βρεχει?

οχι, διαφωνω και επαναλαμβανω οχι!!

αν θες δειξε μου καποιο τεστ! σε κρυο ομως περιβαλλον....οχι με +15 / +20 / +25 κελσιου οπως μετρανε τα καλοκαιρινα!!

πλην καποιων περιπτωσεων οπως λεει ο σπυρος, "σκληροπυρηνικων" χειμερινων

Nordic type ελαστικων, συνηθως studdable (δυναται να φερουν καρφια) που εχουν ειτε μεγαλο βαθος πελματος (οποτε στην γλιτσα, απλα βρεγμενη επιφανεια δηλαδη με λιγα χιλιοστα νερου, δεν πολυ πιανει, αλλα εξαλλου ποιο θα επιανε ικανοποιητικα?) ειτε πυκνη διαγραμμιση τακουνιων και γομας παγου (οποτε θελουν χαμηλες τ), ολα τα απλα νορμαλ χειμερινα, κεντρικης ευρωπης ειναι καλυτερα στη βροχη εως τους +7 / +8 / +9 αντε οριακα και δεκα λεω εγω απο την εμπειρια, αν και τα βιβλια λενε να τα βαζουμε οταν οι τ ειναι κατω των 7. (εννοειτα οτι οσο πιο κρυο κανει, τοσο πιο καλα πιανουν).

εξαλλου πλεον τα μοντερνα χειμερινα λεαστικα ειναι πιο πυκνα, πιο βροχινα, εχουν συνηθως φορα και σκαβουν καλυτερα ειτε στο βρεγμενο, ειτε στο χιονι και αντιστεκονται καταπληκτικα στην υδρολισθηση!!

δυστυχως το μεγιστο προβλημα των χειμερινων ακομη και σε αντιθετες - ακαταλληλες, για αυτα συνθηκες, ειναι οχι τοσο, η προσφυση η τα φρενα αλλα το σαπουνιασμα, δηλαδη η ασαφεια-ασταθεια ειδικα σε αλλαγη λωριδας, μετατοπιση φορτιου κλπ, η οποια και μεγαλωνει γεωμετρικα με την αυξηση της τ και μας δινει ενα ασχημο αισθημα ανασφαλειας, το οποιο παντα δεν ανταποκρινεται 100% στην πραξη, αλλα δυστυχως μετραει αρνητικα και αυτο κανεις δεν το θελει και ενιοτε εχει επιπτωσεις!!

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ (το θεωρω δεδομενο και γνωστο) και το οτι φαγωνονται πολυ γρηγορα αλλα και ακουγονται στις ανωθεν μη σωστες συνθηκες).

Edited by JIM DAI
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

τα χειμερινα ελαστικα ειναι καλυτερα σε σχεση με τα καλοκαιρινα σε θερμοκρασιες κατω απο το μηδεν και σε θετικες μεχρι 5 με 6 βαθμους.ειτε σε χιονι,ειτε σε βροχη ειτε σε παγωμενο στεγνο οδοστρωμα λογο πιο μαλακης γομας κυριως.

απο εκει και πανω υπερτερουν τα καλοκαιρινα,επειδη μην ξεχναμε οτι αυτες ειναι θερμοκρασιες αερα και οχι οδοστρωματος,οπου εκει η θερμοκρασια ειναι πιο υψηλη.

 

για ελλαδα,για καποιον που μενει σε ενα μεγαλο αστικο κεντρο με πολυ χαμηλο υψομετρο,και ανεβαινει στα βουνα εστω και 30 φορες το χρονο,δεν νομιζω οτι χρειαζεται χειμερινα.

καταρχην ποσες φορες θα τυχει να ειναι ο δρομος προσβασιμος μονο με αλυσιδες.ουτε τις μισες φορες και παλι πολλες ειπα.αλυσιδες αν βαλει κανεις θα ειναι μονο για μερικα χλμ οπου μια χαρα πας με καλοκαιρινα και αλυσιδες.χαμηλη ταχυτητα,πολλες στροφες στο στροφομετρο και φτανεις χωρις προβλημα.

μεγαλο ρολο παιζει η εμπειρια που εχει καποιος σε οδηγηση με χιονι.

επειτα αν εχει παγο τα χειμερινα στην ουσια δεν κανουν τιποτα,εκει θελει παλι αλυσιδες.

 

απο εκει και περα τις υπολοιπες μερες εκτος βουνων,η θερμοκρασια της ασφαλτου θα πεσει πολυ λιγες φορες κατω απο 5 βαθμους και τα χειμερινα εκει υστερουν σε σχεση με τα καλοκαιρινα,και σε προσφυση και στο φρενο αλλα και στην φθορα.

 

αυτα ολα ειναι οπως ειπα για καποιον που δεν μενει σε ορεινες η ημιορεινες περιοχες,ξερετε ποιες περιοχες ειναι αυτες και οδηγει στα βουνα καποιες φορες το χρονο.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ σε βαθος χρονου συμφερουν - βγαζουν τα λεφτα τους με το παταπανω, και αν τα προσεχεις, τα αποθηκευεις σωστα και τα χρησιμοποιεις σωστα και μαλιστα χωρις μη λογικες επεκτασεις του διαστηματος φορεματος ειναι μονοδρομος. η ασφαλεια που σου παρεχουν και σου δινουν ειναι το μεγιστο +

συν το οτι φυσικα μπορεις να κανεις σχεδον τα παντα αγογγυστα, απροβληματιστα με τις ιδιες ταχυτητες χωρις να καθυστερεις, και το κυριοτερο χωρις να πηγαινει η καρδια σου στην κουλουρη.

οχι 30 τις μισες αν ανεβαινα χκ θα τα φορουσα.

εδω κερκυρα μενω και για λιγες φορες που παω σαλονικα και καποιες λιγες φορες αν μπορεσω κανα βουνο τα φοραω καθε χειμωνα.

σε απλους επαρχιακους δρομους με πχ την σημερινη πρωινη χαμηλη τ εδω (λιγο εκτος πολης 0 / +1 / +2) και στροφες, ανηφορες, κατηφορες, με την γλιτσα και την παχνη λογω υγρασιας που εχει εδω και τον δροσοπαγο ακομη και την απλη γλιτσα με +3 / +5, η προσφυση και το φρενο τους δεν εχει καμμια μα καμμια σχεση με τα καλοκαιρινα.

δεν πιανουν καλα παντου μονο σε +5 / +6 αλλα και πιο ψηλα οπως προ-ειπα.

πολλα χειμερινα συμπεριφερονται σχετικα καλα και με προυποθεσεις ακομη και σε παγο, σε σημειο που πρακτικα να μην χρειαζεσαι ποτε αλυσιδες.

οση εμπειρια και αν εχεις στην οδηγηση σε χιονι, δυστυχως οταν γινει η τσουκα θα ειναι αργα και αυτη η εμπειρια δεν θα ειναι αρκετη διοτι απλα δεν θα υπαρχει ουσιαστικο σημειο επαφης με το δρομο!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

τα χειμερινα ελαστικα ειναι καλυτερα σε σχεση με τα καλοκαιρινα σε θερμοκρασιες κατω απο το μηδεν και σε θετικες μεχρι 5 με 6 βαθμους.ειτε σε χιονι,ειτε σε βροχη ειτε σε παγωμενο στεγνο οδοστρωμα λογο πιο μαλακης γομας κυριως.

απο εκει και πανω υπερτερουν τα καλοκαιρινα,επειδη μην ξεχναμε οτι αυτες ειναι θερμοκρασιες αερα και οχι οδοστρωματος,οπου εκει η θερμοκρασια ειναι πιο υψηλη.

 

για ελλαδα,για καποιον που μενει σε ενα μεγαλο αστικο κεντρο με πολυ χαμηλο υψομετρο,και ανεβαινει στα βουνα εστω και 30 φορες το χρονο,δεν νομιζω οτι χρειαζεται χειμερινα.

καταρχην ποσες φορες θα τυχει να ειναι ο δρομος προσβασιμος μονο με αλυσιδες.ουτε τις μισες φορες και παλι πολλες ειπα.αλυσιδες αν βαλει κανεις θα ειναι μονο για μερικα χλμ οπου μια χαρα πας με καλοκαιρινα και αλυσιδες.χαμηλη ταχυτητα,πολλες στροφες στο στροφομετρο και φτανεις χωρις προβλημα.

μεγαλο ρολο παιζει η εμπειρια που εχει καποιος σε οδηγηση με χιονι.

επειτα αν εχει παγο τα χειμερινα στην ουσια δεν κανουν τιποτα,εκει θελει παλι αλυσιδες.

 

απο εκει και περα τις υπολοιπες μερες εκτος βουνων,η θερμοκρασια της ασφαλτου θα πεσει πολυ λιγες φορες κατω απο 5 βαθμους και τα χειμερινα εκει υστερουν σε σχεση με τα καλοκαιρινα,και σε προσφυση και στο φρενο αλλα και στην φθορα.

 

αυτα ολα ειναι οπως ειπα για καποιον που δεν μενει σε ορεινες η ημιορεινες περιοχες,ξερετε ποιες περιοχες ειναι αυτες και οδηγει στα βουνα καποιες φορες το χρονο.

 

Φίλε Jimmy, κάποτε έτσι σκεφτόμουνα και εγώ. Τι να τα κάνω ο μ@λ@κ@ς ο Αθηναίος τα χειμερινά. Τα έβαλα για πρώτη φορά αναγκαστικά γιατί το να ανεβοκατεβαίνω στο βουνό με πισωκίνητο, ναι ήταν ένα θέμα. Αλλού η κίνηση, αλλού η διεύθυνση, άσε που χρειαζόμουνα και γρύλο για τις αλυσίδες. Οπότε τότε είπα δεν γ@μιέται και 2 σαιζόν να μου βγάλουνε καλά θα είναι. Τελικά τα πράγματα αποδείχθηκαν πολύ διαφορετικά, με αγάπη και προδερμ σου βγάζουν 4-5 σαιζόν, όσες και στις περισσότερες κρύες χώρες. Ανεβαίνοντας κάθε σαιζόν συνέχεια στο βουνό, πάρα πολλές φορές μου αποδείξανε γιατί αξίζουν και το τελευταίο ευρώ που ξόδεψα για να τα αποκτήσω. Να είμαι ειλικρινής με έκαναν να ξανααγαπήσω το αυτοκίνητα που σιχτίριζα κάθε φορά που πήγαινα για σκι. Και είμαι σίγουρος ότι ούτε ένα από τα παιδια που μένουν Αθήνα ( ή σε οποιαδήποτε άλλο αστικό κέντρο) να έχουν μετανιώσει για την επένδυση που κάνανε.

Συγκεκριμένα για το ΧΚΠ θα δεις ότι πολλές φορές ο δρόμος χρειάζεται αλυσίδες γιατί δεν ξύνουνε την άσφαλτο και δεν ρίχουνε 1.000.000 τόνους αλάτι, και ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝΕ εδώ που τα λέμε. Ιδίως από την Αμφίκλεια ή το Πολύδροσο που ανεβαίνουμε που δεν το βλέπει τόσο πολύ ο ήλιος όσο από Αραχωβα πλευρά είναι πολύ πιθανό μία-δύο στροφές να σε αναγκάσουνε να βάλεις αλυσίδες.

Ακόμη και στον πάγο οι διαφορές πρόσφυσης μεταξύ χειμερινού και καλοκαιρινού είναι μεγάλες Όπως μεγάλες είναι μεταξύ χειμερινού με καρφιά και χωρίς. Εχουν γίνει πολλα τεστ σε φουλ παγωμένες επιφάνειες (όπως παγοδρόμια) και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

 

Όποιος ανεβαίνει στα Χ/Κ και έχει τον παρά βάζει χιονολάστιχα,οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν αντιολισθιτικά μέσα...

Χιονολάστιχα υπάρχουν για όλα τα ''γούστα''...

Όλα τ'άλλα να'χαμε να λέμε...

 

Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Τα χειμερινά για εμένα είναι αναπόσπαστο μέρος του χειμερινού εξοπλισμού. Όπως δεν ανεβαίνω στο βουνό χωρίς τις μπότες και τα σκί έτσι δεν ανεβαίνω πλεόν χωρίς χειμερινά. Για επιβατικά αυτοκίνητα που φοράνε μέχρι και 16άρες οι τιμές είναι απολύτως λογικές. Κοστίζει η τετράδα λιγότερο από ένα ζευγάρι σκι, ένα ζευγάρι μπότες, ή μία Go-Pro.

5 ταβέρνες την σαιζόν να κόψεις , επί 20 ευρώ, τότε μιλάμε για 100 ευρώ. Επι 4 σαιζόν 400. 300ευρώ κοστίζει η τετράδα για 195/65/15.

Edited by porfirio
  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

εννοεις ακομη και αν η θερμοκρασια ειναι πχ 5-6-7-8 κελσιου και βρεχει?

οχι, διαφωνω και επαναλαμβανω οχι!!

αν θες δειξε μου καποιο τεστ! σε κρυο ομως περιβαλλον....οχι με +15 / +20 / +25 κελσιου οπως μετρανε τα καλοκαιρινα!!

πλην καποιων περιπτωσεων οπως λεει ο σπυρος, "σκληροπυρηνικων" χειμερινων

Nordic type ελαστικων, συνηθως studdable (δυναται να φερουν καρφια) που εχουν ειτε μεγαλο βαθος πελματος (οποτε στην γλιτσα, απλα βρεγμενη επιφανεια δηλαδη με λιγα χιλιοστα νερου, δεν πολυ πιανει, αλλα εξαλλου ποιο θα επιανε ικανοποιητικα?) ειτε πυκνη διαγραμμιση τακουνιων και γομας παγου (οποτε θελουν χαμηλες τ), ολα τα απλα νορμαλ χειμερινα, κεντρικης ευρωπης ειναι καλυτερα στη βροχη εως τους +7 / +8 / +9 αντε οριακα και δεκα λεω εγω απο την εμπειρια, αν και τα βιβλια λενε να τα βαζουμε οταν οι τ ειναι κατω των 7. (εννοειτα οτι οσο πιο κρυο κανει, τοσο πιο καλα πιανουν).

εξαλλου πλεον τα μοντερνα χειμερινα λεαστικα ειναι πιο πυκνα, πιο βροχινα, εχουν συνηθως φορα και σκαβουν καλυτερα ειτε στο βρεγμενο, ειτε στο χιονι και αντιστεκονται καταπληκτικα στην υδρολισθηση!!

δυστυχως το μεγιστο προβλημα των χειμερινων ακομη και σε αντιθετες - ακαταλληλες, για αυτα συνθηκες, ειναι οχι τοσο, η προσφυση η τα φρενα αλλα το σαπουνιασμα, δηλαδη η ασαφεια-ασταθεια ειδικα σε αλλαγη λωριδας, μετατοπιση φορτιου κλπ, η οποια και μεγαλωνει γεωμετρικα με την αυξηση της τ και μας δινει ενα ασχημο αισθημα ανασφαλειας, το οποιο παντα δεν ανταποκρινεται 100% στην πραξη, αλλα δυστυχως μετραει αρνητικα και αυτο κανεις δεν το θελει και ενιοτε εχει επιπτωσεις!!

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ (το θεωρω δεδομενο και γνωστο) και το οτι φαγωνονται πολυ γρηγορα αλλα και ακουγονται στις ανωθεν μη σωστες συνθηκες).

 

 

Όχι δεν εννοώ αυτό. Σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν τα χειμερινά πιάνουν καλύτερα είτε με βροχή είτε χωρίς αλλά όχι επεδή ανταποκρίνονται καλύτερα στην βροχή από τα καλοκαιρινά, αλλά επειδή η καλύτερη πρόσφηση στο κρύο οδόστρωμα (βεντούζιασμα) υπερκαλύπτει την αδυναμία τους στο βρεγμένο (εκτόπισμα νερού). Ούτως η άλλως σε θερμοκρασίες λίγο πάνω από το μηδέν η βροχή είναι με την μορφή χινόνερου. Τα τεστ σε βροχή προφανώς δεν γίνονται σε τέτοιες χαμηλές θερμοκρασίες.

 

Αυτό που λέω είναι πως γενικά τα καλοκαιρινά συμπεριφέρονται καλύτερα από τα χειμερινά στην βροχή σύμφωνα με τα τεστ λόγο καλυτερης χάραξης. Τώρα από ποιους βαθμούς και πάνω ακριβώς και σε πόση ποσότητα βροχής αρχιζουν να υστερούν τα χιονολάστοιχα κανείς δεν νομίζω πως είναι σε θέση να το πει. Γενικά πάντως τα χειμερινά πλεονεκτούν και προτείνονται σε θερμοκρασίες από 7-8 βαθμούς και κάτω.

 

Επίσης μιλόντας για σύγκριση μεταξύ χειμερινών και καλοκαιρινών αναφέρομαι στα κανονικά καλοκαιρινά των επιβατικών αυτοκίνήτων των γνωστών εταιριών και όχι σε σλικ, σεμισλικ, αγωνιστικά κλπ. όπως και αντίστοιχα σε χειμερινά γενικής χρήσης και όχι κάτι εξιζητημένο. Στα διάφορα τέστ ακόμα και τα χειρότερα καλοκαιρινά έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα καλύτερα χειμερινά στην βροχή. Ωστόσο η τεχνολογία των χειμερινών έχει εξελιχθεί πολύ τελευταια και μειονετκούν πλέον πολύ λίγο στο υγρό.

 

Αυτά τα λέω γιατί πολλοί ειδικά στην Ελλάδα θεωρούν σαν χειμώνα τον βροχερό καιρό και όχι τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Αν με αυτό το κριτήριο αγοράζει κάποιος χειμερινά λάστιχα τότε έχει κάνει λάθος επιλογή. Τώρα όσοι λένε πως έχουν δοκιμάσει και τα μεν και τα δε στην βροχή και τα χειμερινά πιάνουν καλύτερα, τότε είτε θα πρέπει να ελέξουν την κατάσταση των καλοκαιρινών τους ελαστικών είτε πρόκειται για ανθυποβολή. Ούτως η άλλως η διαφορά είναι μικρή και πάντα υπέρ των καλοκαιρινών και μόνο σε οριακές συνθήκες μπορεί κανείς να την εντοπίσει.

Edited by click

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η δικιά μου ταπεινή εμπειρία με χιονολάστιχα Μ+S με σήμα νιφάδα από δύο διαφορετικά αυτοκίνητα είναι ότι μόλις βάλω τα χιονολάστιχα κρατάω απείρως καλύτερα και στο βρεγμένο σε σχέση με μια μέρα πριν που φόραγα τα καλοκαιρινά

Συμφωνω και εγω με τον μιχαλη

Οταν φοραω τα ultragrip 7+ το χειμωνα, στη βροχη ειναι απιστευτα σταθερα

Και μιλαω σε ατικη οδο η αθηνων κορινθου που πιανω 170αρες σε βροχη


elan-wingman-86-ti-fusion-x-2d-kv.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

στην ουσια ολοι το ιδιο λεμε πανω κατω,τα χειμερινα ελαστικα ειναι καλυτερα σε κρυο,παγωμενο οδοστρωμα,σε χιονι,σε παγο,λογω μαλακης γομας και λογω αλλης χαραξης και γενικα σε χαμηλες θερμοκρασιες κατω των 5 βαθμων περιπου.

 

τωρα χειμωνα με θερμοκρασια 10 βαθμους και πανω,οπως ειναι σε πολλες περιοχες την ελλαδας,κανενα χειμερινο δεν συγκρινεται με ενα καλοκαιρινο,εκει υστερουν σε ολους τους τομεις τα χειμερινα,ειτε σε βροχη ειτε σε στεγνο.και σε αυτο νομιζω συμφωνουμε ολοι.

 

οσο για τον φιλο πιο πανω που πιανει 170αρες σε βροχη με χειμερινα,καλο και συνετο θα ηταν να θυμαται οτι τα χειμερινα δεν ειναι για μεγαλες ταχυτητες και κυριως οτι δεν ειναι μονος του στο δρομο.

 

πολυ βολικα και πιο ασφαλες τα χειμερινα ελαστικα οταν παμε πολυ συχνα στα βουνα το χειμωνα,ακομα πιο απαραιτητες οι αλυσιδες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι δεν εννοώ αυτό. Σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν τα χειμερινά πιάνουν καλύτερα είτε με βροχή είτε χωρίς αλλά όχι επεδή ανταποκρίνονται καλύτερα στην βροχή από τα καλοκαιρινά, αλλά επειδή η καλύτερη πρόσφηση στο κρύο οδόστρωμα (βεντούζιασμα) υπερκαλύπτει την αδυναμία τους στο βρεγμένο (εκτόπισμα νερού). Ούτως η άλλως σε θερμοκρασίες λίγο πάνω από το μηδέν η βροχή είναι με την μορφή χινόνερου. Τα τεστ σε βροχή προφανώς δεν γίνονται σε τέτοιες χαμηλές θερμοκρασίες.

 

Αυτό που λέω είναι πως γενικά τα καλοκαιρινά συμπεριφέρονται καλύτερα από τα χειμερινά στην βροχή σύμφωνα με τα τεστ λόγο καλυτερης χάραξης. Τώρα από ποιους βαθμούς και πάνω ακριβώς και σε πόση ποσότητα βροχής αρχιζουν να υστερούν τα χιονολάστοιχα κανείς δεν νομίζω πως είναι σε θέση να το πει. Γενικά πάντως τα χειμερινά πλεονεκτούν και προτείνονται σε θερμοκρασίες από 7-8 βαθμούς και κάτω.

 

Επίσης μιλόντας για σύγκριση μεταξύ χειμερινών και καλοκαιρινών αναφέρομαι στα κανονικά καλοκαιρινά των επιβατικών αυτοκίνήτων των γνωστών εταιριών και όχι σε σλικ, σεμισλικ, αγωνιστικά κλπ. όπως και αντίστοιχα σε χειμερινά γενικής χρήσης και όχι κάτι εξιζητημένο. Στα διάφορα τέστ ακόμα και τα χειρότερα καλοκαιρινά έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα καλύτερα χειμερινά στην βροχή. Ωστόσο η τεχνολογία των χειμερινών έχει εξελιχθεί πολύ τελευταια και μειονετκούν πλέον πολύ λίγο στο υγρό.

 

Αυτά τα λέω γιατί πολλοί ειδικά στην Ελλάδα θεωρούν σαν χειμώνα τον βροχερό καιρό και όχι τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Αν με αυτό το κριτήριο αγοράζει κάποιος χειμερινά λάστιχα τότε έχει κάνει λάθος επιλογή. Τώρα όσοι λένε πως έχουν δοκιμάσει και τα μεν και τα δε στην βροχή και τα χειμερινά πιάνουν καλύτερα, τότε είτε θα πρέπει να ελέξουν την κατάσταση των καλοκαιρινών τους ελαστικών είτε πρόκειται για ανθυποβολή. Ούτως η άλλως η διαφορά είναι μικρή και πάντα υπέρ των καλοκαιρινών και μόνο σε οριακές συνθήκες μπορεί κανείς να την εντοπίσει.

επετρεψε μου να διαφωνησω μερικως λογω δουλειας - ειδικευσης και συνεχους μαζικης επαναπληροφορησης που εχω απο εκατονταδες πελατες (αφηνω εκτος τα κατ'ιδιαν δεκαδες τεστ-δοκιμες, πολλων διαφορετικων σετ ελαστικων, λογω ανεσης και ευτυχως αγορας στο κοστος, για να μην θεωρηθω υποκειμενικος).

εφοσον, συμφωνουμε νομιζω στο θερμοκρασιακο ευρος, δηλαδη ΕΩς θετικες μονοψηφιες (ΑΦΗΝΩ ΕΚΤΟς σχολιασμου το κοντα στο μηδεν και τα μειον, διοτι εκει παιζουν ανευ αντιπαλου τα χειμερινα) τα χειμερινα δεν υπολειπονται με τιποτα στο εκτοπισμα βροχης αλλα τουναντιον υπερτερουν λογω μεγαλυτερου βαθος πελματος και αρα καλυτερου σκαψιματος και αρα απορροης νερου!! το "κολλημα" λογω γομας συνεπικουρει.....

χωρις να αναφερομαι δηλαδη σε χιονι η χιονονερο η χαλαζι που κανεις πατιναζ με τα καλοκαιρινα, τα χειμερινα υπερτερουν και σε κανονικη, απλη, νορμαλ, βροχη (εξαλλου με 7-8-9-10 κελσιου καρα-βροχη εχουμε) και ειναι οι τουλαχιστον συνηθεις ηπιες χειμερινες συνθηκες πχ της εγνατιας η και αλλων μεγαλων εθνικων και μη δρομων.

επισης πιστευω οτι ναι τα καλοκαιρινα υπερτερουν στην βροχη απο +10 / +12 / +15 και ανω αλλα τα τεστ ολα γινονται εκει η λιγο πιο ψηλα (πειρπου 15-20) και λογικο ειναι.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

οσον αφορα τις ταχυτητες...εννοειται οτι δεν επικροτω τα γκαζια, αλλα δεν ειναι σωστο το "τα χειμερινα δεν κανουν για μεγαλες ταχυτητες".

υπαρχουν πλεον πολλα χειμερινα υψηλων και υπερ-υψηλων επιδοσεων τα οποια πραγματικα πανε αερα (αν και υπολειπονται, λογικο ειναι, εξαλλου ειναι και το φαρδος αρνητικο, στο λιγο περισσοτερο χιονι η πολυ slush η σε πιο δυσκολες χιονερες συνθηκες - πχ παγο, αστα βραστα...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

και το ευρος δεν ειναι μονο απο +5 και κατω αλλα τελευταια ειναι επισημα απο +7 / +8 και κατω αλλα στην πραξη εγω βλεπω απο +10 και κατω πλεον βελτιστα (με τα χειμερινα) αποτελεσματα. οι γνωμες απο τα εργοστασια δε που ακουω και μου λενε ειναι οτι ισως μεγαλωσει πχ εως +15 !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακομα και σε αυτες τις χαμηλες θερμοκρασιες τα χιλιομετρα που κανουμε ειναι λιγα ή σχεδον τα ιδια ωστε να παμε απο τα θερινα στα χειμερινα. Οποτε παλι βγαινουμε με μεγαλυτερο κοστος οσοι επιλεξουν χειμερινο. Αν εμενα Βορεια Θεσσαλια, Δυτικη Μακεδονια και Ανατολικη Ηπειρο τοτε θα αλλαζαν τα πραγματα. Αλλα και παλι ΟΛΑ εξαρτωνται απο το στυλ οδηγησης

Edited by den_jenerwnw

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

παιδια τωρα ψαχνουμε ψυλλο στα αχυρα,και το εχουμε παρακουρασει.

απλα πραγματα τα κανουμε δυσκολα.

χειμερινα για κρυο,χιονι,παγο και γενικα καλυτερα σε σχεση με καλοκαιρινα μεχρι αντε 10 το πολυ βαθμους.οποιος θελει βαζει αφου παει στα βουνα,απλα αν κατεβει κατω και πιασουν θερμοκρασιες ανω των 10,ξαναλεω περιπου, βαθμων αρχιζουν και υστερουν σταδιακα οσο ανεβαινει η θερμοκρασια.

 

γερμανια που ημουν χρονια,οσο σπουδαζα,βαζανε χειμερινα απο τελη οκτωβριου εως μεσα φλεβαρη,ολοι.ασχετα αν οι θερμοκρασιες δεν ηταν παντα κατω απο 7 βαθμους.

 

σημαντικοτερο ρολο για την ασφαλεια,κατα την ταπεινη μου γνωμη,παιζει οπως ειπωθηκε το στυλ οδηγησης και λιγοτερο το αν το λαστιχο με θερμοκρασια θετικη ειναι χειμερινο η καλοκαιρινο.φυσικα γυρω στο μηδεν και αρνητικες θερμοκρασιες αλλαζει το σκηνικο.

με 170 σε βροχη,με χειμερινο λαστιχο και θερμοκρασια γυρω στους 10 βαθμους φανταζομαι, δεν νομιζω οτι ειναι και πολυ ασφαλες.αυτο ειναι το κακο,οτι πολλοι βαζουν χειμερινα και νομιζουν οτι θα εχουν την ιδια προσφυση,σταθεροτητα και φρενο οπως καλοκαιρι με καλοκαιρινα λαστιχα.

 

ξαναλεω το ιδιο πραγμα λεμε ολοι,απλα με διαφορετικο τροπο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η δική μου εμπειρία πάντως έδειξε οτι και με κάτι 15άρια που έκανε τη προηγούμενη

εβδομάδα μια χαρά πάνε τα χειμερινά.

 

Κανένα πρόβλημα.

 

Παίζει πάρα πολύ ρόλο ο οδηγός και το αυτοκίνητο.

 

Μέχρι 210 που το έχω δώσει όλα καλά.

 

Απο Continental Sport Contact 3 245/45 18 σε Nokian WR A3 225/55 17

Η μόνη διαφορά που είδα είναι οτι το αυτοκίνητο "πλέει" λίγο περισσότερο.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

επετρεψε μου να διαφωνησω μερικως λογω δουλειας - ειδικευσης και συνεχους μαζικης επαναπληροφορησης που εχω απο εκατονταδες πελατες...............

 

τα χειμερινα δεν υπολειπονται με τιποτα στο εκτοπισμα βροχης αλλα τουναντιον υπερτερουν λογω μεγαλυτερου βαθος πελματος και αρα καλυτερου σκαψιματος και αρα απορροης νερου!!

 

Αν ήταν έτσι απλά τα πράγματα να μετράμε το βάθος του πέλματος για να δουμε πιο ελαστικό πιάνει καλύτερα στην βροχή δεν θα ξοδεύανε οι εταιρίες ελαστικών τα εκατομύρια για έρευνα και ανάπτυξη...

 

Ο σχεδιασμός ενός ελαστικού είναι πολύ πολύπλοκη υπόθεση και υπολογίζονται διάφοροι παράγοντες τόσο υδροδυναμικής όσο και συμπεριφοράς υλικών προκειμένου να βγεί το βέλτιστο αποτέλεσμα. Πολύ απλά στον σχεδιασμό των καλοκαιρινών ελαστικών ο στόχος είναι ο συνδυασμός καλής πρόσφησης σε στεγνό και βρεγμένο, ενώ στα χειμερινά η βέλτιστη συμπεριφορά στο χιόνι με όσο το δυνατό καλή συμπεριφορά και σε στεγό και βρεγμένο. Δεν είναι δυνατό ένα λάστιχο να είναι σε όλα καλό!

 

Υπό αυτό το πρίσμα είναι λογικό τα χειμερινά να υπολείπονται σε στεγνό και βρεγμένο αν και γενικά τα πάνε αξιοσημείωτα καλά και εκεί δεδομένου ότι έχουν διαφορετικό προσανατολισμό.

Edited by click

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με έναν απλό οπτικό έλεγχο στα χειμερινά και στα καλοκαιρινά πλάι πλάι, μάλλον για το ότι τα δικά μου χειμερινά είναι πολύ καλύτερα σε όλες τις βροχές φταίει το ότι τα καλοκαιρινά μου είναι σχεδόν της πλάκας σε αυλακώσεις και τα χειμερινά πολύ καλά λάστιχα.

 

Και τα δύο όπως τα είχε μαμά η VW τα καλοκαιρινά και μοιάζουν σαν να μην έχουν και τόσα αυλάκια. Από την άλλη το ένα σετ χιονολάστιχα απλά είναι πανάκριβο με δείκτη ταχύητας 210 (Nokian) και το άλλο μοιάζει να έχει πολύ καλές αυλακώσεις να φεύγει το νερό.

 

Και τα δύο καλοκαιρινά οπτικά μοιάζουν με ελάχιστες αυλακώσεις, χωρίς να μπορώ να δω κάτι που θα απάγει τα νερά.

 

Ραντεβού 20 Απρίλη μόλις τα βγάλω όταν βρέξει να τα τεστάρω ποια κρατάνε καλύτερα στη βροχή. Η εντύπωσή μου μπορεί να είναι επειδή τα βάζω Δεκέμβρη που έχει κρύο και ξαφνικά στο βρεγμένο κρατάω καλύτερα.

 

Από την άλλη δεν θα ξεχάσω με τα Nokian στο Tiguan που στα 100 άρχιζε η υδρολίσθηση στην Αθηνών Κορίνθου πλυμμηρισμένη και όλοι οι υπόλοιποι έχαναν τα αμάξια τους μόλις ανέβαζαν πάνω από 20 χλμ. Όλοι πήγαιναν με 10 και εγώ με 80. Με τα καλοκαιρινά έχω φάει υδρολίσθηση με πολύ πιο λίγα.

 

Η εντύπωσή μου είναι ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα πωλούνται με λάστιχα που δεν είναι κατάλληλα για βροχή, αν θες με λάστιχα φουλ καλοκαιρινά και επίσης αν θες χαμηλής ποιότητας, οπότε με το που βάζουμε καλό λάστιχο καταλαβαίνουμε διαφορά στη βροχή.

Edited by ΜΙΚ
  • Like 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

σημαντικο ειναι και τι υπολοιπο προφιλ εχει μεινει.

καινουριο λαστιχο εχει 8 χιλιοστα προφιλ.

στα καλοκαιρινα,ο γερμανικος νομος λεει π.χ. το κατωτατο οριο ειναι 1,5 χιλιοστα,

στα χειμερινα 3 χιλιοστα,απο εκει και κατω αν σε πιασει η τροχαια εχει τσουχτερο προστιμο και ποντους.

 

δοκιμες γινονται με ισαξια λαστιχα και με ιδιο προφιλ περιπου.δεν μπορει να συγκριθει ενα ποιοτικο χειμερινο με 6 και 7 χιλιοστα προφιλ με ενα φθηνιαρικο καλοκαιρινο με 2 και 3 χιλιοστα προφιλ.

 

καλοκαιρινα εβαζα παντα michelin pilot,continental sport contact και χειμερινα michelin pilot alpin.

στα χιονια και σε κρυο οδοστρωμα το χειμωνα δεν ειχα ποτε προβλημα με τα χειμερινα.παρολα αυτα δεν ενοιωθα ποτε την σταθεροτητα που ειχα με σχετικα καινουρια καλοκαιρινα το καλοκαιρι.ουτε σε βροχη ουτε σε στεγνο.

και αυτα τα δοκιμαζα συχνα.

το οτι το χειμερινο εχει βαθια αυλακια δεν σημαινει οτι πεταει πιο πολυ νερο.η προσφυση στο χειμερινο οφειλεται κυριως στη γομα και στο σχημα των αυλακιων,το βαθος σε ολα τα καινουρια συμβατικα λαστιχα ειτε καλοκαιρινα ειτε χειμερινα ειναι 8 χιλιοστα.

απλα τα καλοκαιρινα λογο παραπανω χρησης φθειρονται πιο γρηγορα,και οταν λεμε οτι καναμε δοκιμες πιθανον να εχει μεινει το μισο προφιλ,στα χειμερινα ειναι παραπανω γιαυτο λεμε οτι ειναι καλυτερα στη βροχη.

ενα καινουριο καλοκαιρινο,ποιοτικη μαρκα,ξερετε ποιες ειναι αυτες, ειναι σε θερμοκρασιες ανω των 10 βαθμων σαφως καλυτερο απο ενα χειμερινο σε ολους τους τομεις,οπως αντιστροφα ενα καινουριο ποιοτικο χειμερινο σε χαμηλες θερμοκρασιες.

 

το καθε λαστιχο ειναι φτιαγμενο για εναν σκοπο.δεν υπαρχει το τελειο λαστιχο,αλλα υπερτερουν σε βροχη,αλλα σε στεγνο,αλλα στο φρενο,αλλα στην καταναλωση,αλλα στο θορυβο και και και.

απο εκει και περα καλο ειναι να διαλεγουμε premium κατασκευαστες και να ελεγχουμε τακτικα και την πιεση των ελαστικων και το προφιλ.

 

συγγνωμη για το μακροσκελες ποστ.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • η λύση είναι ΙΑΝ, ΦΕΒ άδεια για καθημερινές για τους εργαζόμενους ή αν είσαι συνταξιούχος και μπορείς να κάνεις ...ακόμη σκί! όσο νωρίς και να πας είναι έτσι από τις 10:00 !!!
    • λόγω της γνωριμίας μου με δημοτικό σύμβουλο και πρώην μέλος του ΔΣ του χ. κ. αυτά του τα λέω χρόνια τώρα, ειδικά αυτά για τα λιφτ . αν δε φτάτουν τα μύρια για νέο καρεκλάκι του λέω πάρτε τη στύγα και βάλτε την στην ειρήνη. θα γίνει άλλο χιονοδρομικό κέντρο. χθές μάλιστα που μιλήσαμε μου είπε ότι ο νέος δήμαρχος από το να παραιτήσει όλα τα μέλη του ΔΣ που ήταν και φυσικό , επειδή είμαστε πολιτικά πρόσωπα, δεν έχει κάνει, εκτός από το να ξεμπλοκάρει το φάκελλο μία φορά,  τίποτα άλλο. μου είπε επίσης τον Σπυρόπουλο που λόγω του ότι είναι μηχανικός και είχε βοηθήσει στο σχεδιασμό γιατί να τον παραιτήσει??!!!! άντε πάλι από την αρχή......!!! και για τον διαγωνισμό .....που έχει κολλήσει????    αν περιμένουμε από διοικήσεις........ το έχουμε βιώσει τόσα χρόνια....... ήμουν νιός και γέρασα μόνο χιονοδρόμος με ειδικές γνώσεις μπορεί να κάνει δουλειά!!!!!
    • Από τη πανοραμική κάμερα πριν λίγο Sent from my M2007J17G using Tapatalk
    • Από μια συνέντευξη του Κωνσταντίνου Παπανικολάου στην Κική Τριανταφυλλη  # ήθελα τα χιονοδρομικά κέντρα να αγκαλιάσουν το ορειβατικό σκι και να το προωθήσουν στους πελάτες τους, μεσαίους και προχωρημένους. Τα χιονοδρομικά κέντρα είναι το πιο εύκολο και ασφαλές μέρος για να μάθει κανείς· να προσφέρουν μαθήματα και ξεναγήσεις για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Επίσης, θα ήταν ωραίο να υπάρχει ένα ενιαίο πάσο για τα lift, που θα ισχύει σε όλα τα ελληνικά χιονοδρομικά κέντρα. Πάντα υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις καλό σκι κάπου στην Ελλάδα. Ενα κοινό εισιτήριο θα έδινε στους ανθρώπους μεγαλύτερη ευελιξία για να ταξιδέψουν εκεί όπου το χιόνι είναι καλό και θα μπορούσε να τονώσει την οικονομία του χειμερινού τουρισμού», προτείνει. #https://www.protagon.gr/themata/ski-sta-katalefka-ellinika-vouna-me-thea-ti-galazia-thalassa-44342424412
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. akisK
      akisK
      (35 years old)
    2. gasdrama
      gasdrama
      (32 years old)
    3. Igor
      Igor
      (43 years old)
    4. lucky
      lucky
      (55 years old)
    5. SnowLouk
      SnowLouk
      (58 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      16,828
    • Total Posts
      452,285
  • Member Statistics

    • Total Members
      8,415
    • Most Online
      208

    Newest Member
    Peter1926
    Joined
×
×
  • Create New...