Jump to content
MakisM

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Recommended Posts

Βάζεις χιονολάστιχα και εχεις το κεφάλι σου ήσυχο :)

πιστευω ότι τα χιονολαστιχα ειναι η καλύτερη επένδυση μακροπροθεσμα για καποιον

που ανεβαινει στο βουνό συχνά.ο χρόνος που εξοικονομεις για αλυσίδες αλλά και το κρύο που τρως

δεν αποτιμώνται πάντα υλικά

  • Like 4

"I would never have imagined that a girl from little ol’ Midland, Ont. would be where I am today.So always dream big…you can make it happen!"(Sarah Burke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειναι και οι λακουβες-ταφροι στους δρομους για τα χιονοδρομικα που δεν ειναι και οτι καλυτερο για τα πανια.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oι αλυσιδες δεν συγκρίνονται με τίποτα (εκτός από τα χιονολάστιχα)...Τα πανιά μια χρήση έχουν..Αν θες να διανύσεις μεγάλη απόσταση και δεν θες να σε πρήζει ο ήχος της αλυσίδας,βάζεις τα πανιά και είσαι κομπλέ.Εμείς τα χριστούγεννα είχαμε πάει με την οικογένεια μου πισοδέρι.Και αποφασίζουμε να πάμε Νυμφαίο για εκδρομή αλλά από Ανω Υδρούσσα.Σε κάποια φάση για να μην πολυλογώ κάτω είχε ενα 10 ποντο που δεν το βλεπε ποτέ ο ήλιος.Βάζω αλυσίδες με τον πατέρα μου και το λάστιχο σπινιαρε μεσα στην αλυσίδα.Αποφασίζουμε να γυρίσουμε πίσω...Μαθαίνουμε το βράδυ ότι ο δρόμος αυτός ήταν κλειστός...Εν τω μεταξύ χωρίς καμία προειδοποίηση!!

sorry για το off topic

Φιλικά,

Πάνος

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το κόλπο του βγαλσίματος το ξέρει το αγόρι είπαμε. Οντως είναι δυσκολες στο βγάλσιμο, ειδικά αν έχεις παγωμένα χέρια.

 

Βάλε το αγόρι να απαντήσει εδώ! :secret:Please! Έχω τρελλαθεί! :2guns::Skull:

 

 

:shuriken:

Edited by PhaethonF1

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

τελικα ισχυει οτι βολευει τον καθενα!συγνωμη που θα διαφωνησω με τους περισσοτερους,αληθεια...δεν το κανω απο αντιδραση :yes αλλα οσο γρηγορα μπαινουν τα πανια,αλλο τοσο βγαινουν κιολας!ειναι πανευκολο και προφανως κατι δεν κανετε σωστα...για ψαξτε το λιγο.ισως κανετε το κλασσικο λαθος,να προσπαθειτε να τα βγαλετε απο το εσωτερικο σημειο του τροχου..εκει ναι...ειναι μανουρα και αντι να βγουν κολλανε και τεντωνουν με αποτελεσμα να μην βγαινουν.το ''κολπο'' ειναι να τα τραβας απο την εξωτερικη μερια περιμετρικα λιγο λιγο και βγαινουν ευκολα!!δοκιμαστε το στο σπιτι σας και θα δειτε!ισως τραβηξω ενα βιντεο για να δειτε ποσο ευκολα μπαινουν και βγαινουν,αν το κανω θα το ποσταρω εδω...

 

επισης ξανατονιζω,δεν ειναι μονο οτι δεν εχεις κραδασμους στο αυτοκινητο και οτι αλλο ζημιογονο στο μπροστινο συστημα και τα λαστιχα,αλλα εχεις και μια χαρα προσφυση σε καθε ειδος χιονιου και παγου.δεν εχω αντιμετωπισει κανενα απολυτως προβλημα,ποτε ομως!

 

τα ξαναγραφω αυτα,γιατι και εγω πριν τα παρω,διαβαζα οτι δεν ειναι καλα...οτι σκιζονται για πλακα και δεν αξιζουν τα χρηματα τους...οτι δεν κανουν δουλεια στον παγο και αλλα πολλα!

τελικα,αν εισαι καφρος στους χειρισμους σου και απλα νομιζοντας πως αν τα βαλεις,θα ανεβασεις 7.000 στροφες και θα τρεχεις μετα και στην ασφαλτο με 70-80...ε ναι !τοτε ισως να μην ειναι καλα..αλλα μηπως θα ειναι και οι αλυσιδες,με αυτες τις συνθηκες?

 

προσωπικα τα προτεινω ανετοτατα σε ολους και αλυσιδες δεν ξαναβαζω για κανενα λογο στο αυτοκινητο μου.

 

update...

 

με συγχωρειτε για το off topic στο προηγουμενο topic...ξεχαστηκα!!

 

στο θεμα μας τωρα..οριστε ενα video που δειχνει καθαρα το ποσο ευκολα μπαινουν τα πανια αλλα και ποσο ευκολα βγαινουν...ο κυριος στο video δεν ειναι και ο πιο γρηγορος,αλλα και παλι κανει την δουλεια!

 

να τονισω πως δεν εχει σημασια τι μαρκα πανια εχεις,εγω εχω αλλη μαρκα, αλλα το ιδιο ειναι σαν αποτελεσμα και στην χρηση αλλα και στην τοποθετηση...!!

 

Edited by yannis

334rl06.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμένα δεν έχει τους ιμάντες εξωτερικά, φαντάζομαι βοηθάνε πάρα πολύ... :innocent:

Σκέφτομαι να ράψω τίποτα έξτρα :evil:

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όντως είναι πιο δύσκολη η αφαίρεση τους από την τοποθέτηση, αλλά όχι τίποτα τραγικό. Δεν είχα κολλήσει ποτέ με τα πανιά και μου έβγαζαν περίπου 2,5 σεζόν με πολύ συχνή χρήση (περίπου 35 σκι τον χρόνο).

 

Δεν έχεις πρόβλημα ούτε στην άσφαλτο, αρκεί να μην κάνεις πάρα πολλά χιλιόμετρα σε στεγνό, αυτό ισχύει όμως πολύ περισσότερο για τις αλυσίδες.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρηστο, σε τι αθτοκινητο φορας τα πανια;;;

Εχω εναν BMW 1-series με Μ Sport αναρτηση που δεν χωραει. Νομιζω τιποτα παρα μονο αυτες ειδικου τυπου αλυσιδες που κανουν 450 EUR. Τα πανια τα φοβαμαι και εχω αναγκαστει να ανεβαινω με ενα fiat 500 cc της φιλης μου που του εχω παρει αλυσιδες weissenfels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε ένα VW Bora, αλλά έχω φορέσει πανιά και στο παλιό μου BMW. Είναι το μόνο αντιολισθητικό σύστημα που σίγουρα δεν θα σου δημιουργήσει πρόβλημα ούτε στα ρουλεμάν, ούτε στην ανάρτηση, και δεν θα βρίσκει στους θόλους.

 

Το μόνο πρόβλημα με τα BMW είναι ότι στις ολισθηρές κατηφόρες πρέπει να τα βάλεις μπροστά για να έχεις τιμόνι και αυτό μπορεί να είναι πολύ δύσκολο αν χρειάζεσαι γρύλο για να τα τοποθετήσεις.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δε γυρνάει εύκολα το πίσω μέρος σε κατηφόρα αν έχεις φορέσει τα πανιά ανάποδα? :hope:

 

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρηστο, σε τι αθτοκινητο φορας τα πανια;;;

Εχω εναν BMW 1-series με Μ Sport αναρτηση που δεν χωραει. Νομιζω τιποτα παρα μονο αυτες ειδικου τυπου αλυσιδες που κανουν 450 EUR. Τα πανια τα φοβαμαι και εχω αναγκαστει να ανεβαινω με ενα fiat 500 cc της φιλης μου που του εχω παρει αλυσιδες weissenfels

 

Για τις πισωκούνες υπάρχουν 2 λύσεις:

 

- Βάζεις μία τετράδα χειμερινά, πατάς για πολύ ώρα το κουμπάκι esp μέχρι να απενεργοποιηθεί πλήρως , απολαμβάνεις την ανάβαση και ξανα ανακαλύπτεις το αυτοκίνητό σου στο χιόνι.

 

-Παίρνεις πανιά, ή αλυσίδες με πολύ λεπτό κρικάκι, αγοράζεις και έναν γρύλο γιατί απ όσο γνωρίζω η σειρά 1 με τα runflat και τις παπαριές αυτές δεν διαθέτει, και όταν χρειαστεί το σηκώνεις ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ μην σου γλιστρήσει προς τα πίσω τα φοράς και είσαι μια χαρά.

 

ΜΗΝ δώσεις σε καμιά περίπτωση 450 ευρώ για να πάρεις αυτές τις βλακείες.

 

Φιλικά

Σπύρος

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα χειμερινά για πόσο μπορείς να τα κυκλοφορείς χωρίς χιόνι? :on2long: Τα αφήνεις ας πούμε όλο το μήνα πάνω ή τα βάζεις εκείνη την ημέρα πριν φύγεις για βουνό?

 

:shuriken:

Edited by PhaethonF1

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

τα βαζεις το πρωι πριν φυγεις για το βουνο, και το απογευμα που γυρνας τα βγαζεις...πλακα κανεις ετσι!!!!απο νοεβρη-δεκεβρη μεχρι οσο παει τ αφηνεις πανω....

Edited by miscelano

οι πουδρες και τα ψαρια, τρωγονται φρεσκα!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα χειμερινά για πόσο μπορείς να τα κυκλοφορείς χωρίς χιόνι? :on2long: Τα αφήνεις ας πούμε όλο το μήνα πάνω ή τα βάζεις εκείνη την ημέρα πριν φύγεις για βουνό?

 

:shuriken:

 

Θα σε βαρέσω! :popo:!

 

Εννοείται ότι τα αφήνεις πάνω από μέσα Δεκεμβρίου μέχρι τέλη Απριλίου, στην Ελλάδα είμαστε, όχι στο Ντουμπάι!

 

Για το BMW έχω κάνει αυτό που περιγράφει ο Σπύρος. Αγόρασα 2 σετ πανιά και ένα γρύλο (δεν χωράνε τα χέρια μου στους θόλους για να τα περάσω αλλιώς) και τα έχω μέσα μόνιμα. Σε γενικές γραμμές όμως προτιμώ να ανέβω με το μεγάλο μόνο σε μέρες που είμαι απόλυτα σίγουρος ότι δεν θα χρειαστώ αλυσίδες. Το Bora προσφέρει πολύ οικονομικότερη μεταφορά, μικρότερο (άρα φθηνότερο) μέγεθος ζάντας για αγορά χιονολάστιχου και λιγότερο άγχος για το τι θα συμβεί αν κάποιος γλιστρήσει στην ανηφόρα και αρχίσει να τσουλάει προς τα πάνω μου...


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε συ δεν έχω βάλει ποτέ μου... Απλά αναρωτιέμαι πώς συμπεριφέρονται σε κανονική άσφαλτο χωρίς χιόνι... :hope:

 

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια χαρά, βασικά καλύτερα από ότι τα άλλα λάστιχα, ειδικά σε βρεγμένο δρόμο. Κάνουν ελάχιστα περισσότερο θόρυβο, αλλά πρέπει να στήσεις αυτί για να το καταλάβεις.

 

Επίσης, η χρήση χειμερινών, ουσιαστικά διπλασιάζει τον χρόνο ζωής των θερινών ελαστικών σου.

 

Αν ανεβαίνεις συχνά στο βουνό με το αυτοκίνητο σου, it's a no brainer. :)


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για μένα όποιος ανεβαίνει με το αμάξι για σκι πάνω από 10 φορές το χρόνο είναι τζάμπα άγχος και ταλαιπωρία αν δεν έχει χιονολάστιχα. Για λιγότερες ίσως και να μην έβαζα

  • Like 3

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ρε συ δεν έχω βάλει ποτέ μου... Απλά αναρωτιέμαι πώς συμπεριφέρονται σε κανονική άσφαλτο χωρίς χιόνι... :hope:

 

 

:shuriken:

 

Υπάρχουν πολλών ειδών χειμερινά. Οτι αυτοκίνητο και να έχεις σίγουρα θα βρείς κάτι που σου ταιριαζει. Τα περισσότερα χλμ άλλωστε όλοι εμείς που χρησιμοποιούμε χειμερινά τα διανύουμε σε κανονική άσφαλτο.

Εάν δεν είσαι κανάς κάφρος να τους πιεις το αίμα με διάφορες καγκουριές τότε θα σου βγάλουνε 4 σαιζόν σίγουρα.

 

Φιλικά

Σπύρος

  • Like 1

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια χαρά... ενημερώθηκα επαρκώς :on2long:

 

:shuriken:


Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ και επαυξάνω με τους προλήσαντες. Πρώτη φορά έβαλα φέτος χειμερινά και όχι μόνο είναι πολύ καλύτερα σε βρεγμένο( για χιόνι δεν το συζητάμε) αλλά στα 2000km που έχω κάνει μέχρι τώρα σε εθνική και εντός Αθηνών δεν έχω να πω κάτι αρνητικό.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk


elan.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν εισαι οδηγος που οδηγα αργα και συνετα δε χρειαζεται ουτε χιονολαστιχο, ουτε πανι. Ενα σετ αλυσιδων με 25€ κανουν πολυ καλα τη δουλεια τους για τις 40 φορες που θα ανεβω Παρνασσο (ουσιαστικα να τις βαζουν 15 φορες). Απο το 2009 φετος πηρα το 2ο ζευγαρι επειδη στο πρωτο μου εσπασε ενος κρικος και δεν ειχα ανταλλακτικο. Επισης να κανω μια παρατηρηση προς τον Χρηστο. Τα ελαστικα εχουν χρονο ζωης τα 4 χρονια με περιορισμο τα 60000χλμ. Οποτε δε παρατεινεις τη διαρκεια ζωης των θερινων.

 

TIP . Με τις αλυσιδες καλο ειναι να εχετε μια πενσα και ενα ανοξιδωτο συρμα μηκους 1 μετρου σε περιπτωση που σπασει καποιος κρικος. Επισης ενα ζευγαρι γαντια κηπουρικης σας γλιτωνει απο το να παγωσουν τα χερια σας.

Edited by den_jenerwnw

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρητικά έχεις δίκιο. Όμως σε 2 διαφορετικά βουλκανιζατέρ που πήγα και έδειξα τα λάστιχα μου, μου λένε ότι και τα 2 βγάζουν άνετα την 5 τους σεζόν, ίσως και την επόμενη, αλλά αυτό θα το δούμε του χρόνου.

 

Αν υπήρχαν τα χρήματα θα τα είχα αλλάξει προληπτικά, αλλά δεν υπάρχουν. :(

  • Like 2

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

..και θεωρητικα και πρακτικα εχει τελειως αδικο...

 

Λιγα ειναι τα λαστιχα που εχουν οριο ζωης πανω απο 60000 χλμ και ειναι λαστιχα σκληρα και μαλλον επικινδυνα.

 

Τα 4 χρονια ζωης εχει να κανει με εκθεση σε Υπεριωδη ακτινοβολια που καταστρεφει το λαστιχο ( το πολυμεριζει αν δεν κανω λαθος). Τα χιονολαστιχα τα φορας το μισο χρονο και τα αποθηκευεις σε σκοτεινο χωρο η πολυ καλα σκεπασμενα, ωστε να μην εκτιθενται στις υπεριωδεις ακτινες. Το ιδιο και τα θερινα οταν φορας τα χειμερινα. Εγω ειχα κανονισει με τον λαστιχα μου να αφηνω το σετ που δεν χρησιμοποιουσα στην υπογα του. Σιωπηρη συμφωνια, μια ζυγοσταθμιση για το φορεμα (16€ ψεκαστε, σκουπιστε τελειωσατε).

 

Ετσι τα χρησιμοποιουσα για 4 και πεντε και βαλε σαιζον... οπως και τα αντιστοιχα θερινα...

 

Αν ανεβαινεις λιγοτερο απο 10 φορες το χρονο, παρε πανια, αλυσιδες, ο,τι γουσταρεις... αλλα φορα τα και απο νωρις... Για να μη jenerwseis τους υπολοιπους αν το διπλωσεις σε καμμια φουρκετα.

 

Τις παλιες καλες εποχες που καναμε 30+ μερες σκι το χρονο, εγω θεωρω τα χιονολαστιχα απαραιτητα. Ουτως η αλλως τζαμπα ειναι...

Edited by MakisM
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν εισαι οδηγος που οδηγα αργα και συνετα δε χρειαζεται ουτε χιονολαστιχο, ουτε πανι. Ενα σετ αλυσιδων με 25€ κανουν πολυ καλα τη δουλεια τους για τις 40 φορες που θα ανεβω Παρνασσο (ουσιαστικα να τις βαζουν 15 φορες). Α

 

TIP . Με τις αλυσιδες καλο ειναι να εχετε μια πενσα και ενα ανοξιδωτο συρμα μηκους 1 μετρου σε περιπτωση που σπασει καποιος κρικος. Επισης ενα ζευγαρι γαντια κηπουρικης σας γλιτωνει απο το να παγωσουν τα χερια σας.

 

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνίσω με το πρώτο σκέλος του ποστ σου. Δεν έχει να κάνει η χρήση η όχι των χειμερινών με το αργά και συνετά. Εχει να κάνει με το γεγονός ότι έχεις ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ τον ίδιο συντελεστή πρόσφυσης.

Και εξηγούμαι, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι προσθιοκίνητα, άρα και προσθιόβαρα. Βάζοντας λοιπόν τις αλυσίδες μπροστά έχουμε έναν εντελώς δυσανάλογο συντελεστή πρόσφυσης μεταξύ των μπροστά και πίσω τροχών. Σε μία κατηφόρα, λιγό παραπάνω πάγο να έχει, κατι να συμβεί και να χρειαστεί να πατηθεί λίγο παραπάνω το φρένο, γίνεται μετατόπιση του βάρους προς τα μπροστά. Υπαρχει μεγάλη πιθανότητα λοιπόν να σου γλιστρήσει το πίσω μέρος και να κάνεις ένα ωραιότατο τετ α κε. Μου έχει συμβεί και προσωπικά όταν κάποια στιγμή είχε πέσει στα χέρια μου ένα Opel Corsa μόνο με 2 χειμερινά στους μπροστινούς τροχούς. Επίσης έχω δει το πίσω αυτοκίνητο να την παθαίνει έτσι, να διπλώνει και να έρχεται καταπάνω μου, χωρίς να μπορώ εγώ να κάνω τίποτα γιατί είχαμε κολήσει λογω κίνησης, και χιονοθύελλας. Πάντα όταν κατεβαίνω από το ΧΚ, τσεκάρω την πρόσφυση του δρόμου πατώντας αραιά και πού λίγο παραπάνω φρένο. Το αυτοκίνητο 8/10 φορές σταματάει σαν να πάταγε σε στεγνό, χωρίς να γλιστρήσει και φυσικά χωρίς καν να μπεί το ABS.

 

Eπίσης πολλές φορές έχει συμβεί, τα οχήματα να χρειάζονται αλυσίδες γιατί μία κωλοστροφή έχει πάγο, ή υπάρχει ένα μόνο κομμάτι του δρόμου που είναι χιονισμένο. Προσωπικά μου σπάει τα π@π@ρι@ να χρειάζεται να κατεβαίνω να βάζω και να βγαζω κουβέρτες, αλυσίδες κτλ μόνο και μόνο γιατί γλιστράω σε 100 μετρα χιονισμένου δρόμου (επίσης μου έχει συμβεί σε εποχή προ χειμερινών).

 

Τεσπα χρησιμοποιώ κοντά 10 χρόνια χειμερινά , στην διάστασή μου (195/65/15) κοστίζει από 260-340 η τετράδα. Εάν υποθέσουμε ότι θα μου βγάλουνε 4 σαιζόν, είναι σαν να διαθέτω γύρω στα 70-75 ευρώ την σαιζόν για την ασφάλεια μου. Ποσό αστείο εάν σκεφτείς την άνεση , την ασφάλεια και την σιγουριά που έχω πίσω από το τιμόνι

 

Φιλικά

Σπύρος

 

Υγ: Φυσικά έχω και ενα ζευγάρι αλυσίδες σαν αυτές που λές των 20 ευρώ τις οποίες δεν έχει τύχει να χρησιμοποιήσω ποτέ.

Edited by porfirio
  • Like 3

Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...