Jump to content

makalu

Χρήστης Forum
  • Content Count

    3,000
  • Joined

  • Last visited

 Content Type 

Profiles

Forums

Calendar

Κατηγορίες Περιεχομένων

Νέα

Ανακοινώσεις - Events

Gallery

Everything posted by makalu

  1. Ναι, Κυριακή βράδυ θα εχει νυχτερινό σκι στην Ελιμεία (συρομενο/παππους μεσα στα pinus leukodermis) κ βραδινο event/party της KNORR στη σχολη του ΑχιλλέαΠαπ (alpinzone.gr)
  2. Εχθες μετα το μεσημερι που πλακωσαν να πεφτουν ‘κουρελες’, η team Armada ( ), καναμε ενα ακομα 20’ session σε προσομοιωσεις ευρεσης θυματων, με αντιστοιχες ασκησεις χρονομετρησεις ‘κρισιμου χρονου’, τακτικες προσεγγισεις κτλ κτλ.. Αγοραστε arvaκια κ ελατε μετα το σκι (κατά τις 4) να κανουμε καμια ασκηση εξοικειωσης!
  3. Παιδες δουλευω non-stop (καλο αυτό τετοιες εποχες…δουλεια κ χαρα [ο τονος οπου θελετε ]) . Μου αρεσει πολύ το topic αυτό…αλλα ΔΕΝ προλαβαινω…αν ερθετε στο βουνο σ/κ, θα χαρω να τα πουμε hands-on! Εχουμε αναπτυξει πολλα T/R σχετικα με την ασφαλη χιονοδρομικη κινηση στο -απομονωμένο- βουνο στο παρελθόν εδω /// ο χρυσός κανονας είναι ενας: Ποτέ ΜΟΝΟΣ και συχνες προετοιμασιες/προσομοιώσεις ασκησεων ευρεσης θυματων κτλ.. (πριν 5-6χρονια, τον πομποδεκτη/transceiver, το φορουσα ΜΟΝΟ με φρεσκα κ βαθιά χιονια, πλεον μολις βγαινω από το αμαξι κουμπωνω το σουτιέν κ βγαινει ξανα στο αμαξι το απογευμα, παντα με sonda κ φτυαρι μαζι [οι γαλλοι pro-riders την περασμενη βδομαδα φορουσαν το arva τους βγαινοντας απο το δωματιο για πρωινο ]..ειτε Γεναρη, ειτε Φλεβαρη, ειτε Μαρτη, ειτε Απριλη...) Τι να πρωτοπώ απο α-ιδίες εμπειριες (μεχρι κ τον Vro κοντράρω σε p@p@ριες.. που δυστυχως όμως εχω πληρωσει με καταγματα [plural eh!], εξαρθρηματα, διαστρεμματα, κακωσεις, εγκαυματα, κρυοπαγημα [ευτυχως 1st degree!]) Aυτη την –αποτυχημενη- μεταφραση ειχα κανει πριν 3-4χρονια Αριστοτέλη ---νομιζω σε αυτήν αναφερεσαι.. POWDER = πουδρα PACKED POWDER = καθισμένη/συμπιεσμενη πουδρα CARDBOARD POWDER = σκληρη πουδρα (νταμάρρρ) LOUD POWDER = κρατσανιστη πουδρα (τριζάτη) DRY POWDER = ξερή πουδρα SPRING POWDER = ανοιξιατικη πουδρα (υγρή) FLUFFY POWDER = αφρατη πουδρα FEATHER POWDER = πανάλαφρη πουδρα (ή όπως την λενε αλλιως, champagne light pow) POWDAH! = πουδρα (αμερικλανιά αργκό!) POW-POW = πουδρα (αμερικλανιά αργκό!) POW = πουδρα (αμερικλανιά αργκό!) FRESHIES = φρεσκαδούρες GROOMERS = χιονοστρωτήρες (καποιοι αναφερονται κ στις πατημενες πλαγιες ετσι) MAN-MADE SNOW = τεχνητό χιονι SUGAR SNOW = ζαχαρόχιονο (αυτό που δεν στρώνεται με τιποτα---που αφηνει τα ηλιθια ιχνη απο τη φρεζα του διαστρωτικού..) SCHNEE = χιονι (στα γερμανικά) GLAZED = κρουστα (με λιγο Verglas απο πανω) COTTAGE CHEESE = βουτυροχιονο (ή σαν χαλβας..να ειμαστε κ επίκαιροι! – ετσι ειναι συνήθως στους χαμηλούς παγετώνες το καλοκαιρι) CREAMY BUTTER = βούτυρο – Philadelphia HARDPACK = σκληρο/καθισμένο PORCELAIN = κοκκαλο, πολυ σκληρός παγος – quiz: Ποιος καηκε στις πορσελάνες της περιφερειακης του ΧΚΠ ICE = παγος LOOSE SNOW = χιονι χαλαρο (δεν εχει καμια συνοχή μεταξυ του) WET SNOW = υγρό χιονι MOIST SNOW = νωπο χιονι με πολύ υγρασία (τα πρωτα βαριά χιονια του Νοεμβρη-Δεκεμβρη ειναι συνηθως ετσι στην Ελλαδα) CRUD = κρούστα WIND CRUST = ανεμοδαρμενη κρούστα (κλασσικά εικονογραφημενα στην ελλάδα) BREAKABLE CRUST = ευθραυστη κρούστα (κλασικο χιονι των ΧΚ διπλα στην θαλασσα κατα την διαρκεια των αλκυονιδων – μπαινει η ακμή μεσα, κ σε στελνει σε τροχιά..) RAIN CRUST = κρουστα πανω στο χιονι που προκλήθηκε απο το παγωμα νερου προερχομενο απο βροχή (verglas into crud) SUN CRUST = κρουστα χιονιου που προερχετε απο το παγωμα λιωμενου –απο τον ηλιο- χιονιου πανω στην επιφανεια του χιονιου (αλλιώς Verglas) DUST ON CRUST = μια λεπτη στρωση νεου χιονιού πανω σε κρούστα MELT-FREEZE CRUSTS = κρουστες που καθημερινά λιωνουν-παγωνουν (φαινομενο πολυημερων ζεστών καλοκαιρίων – βλεπε Ανοιξη με πολλες μεταμορφώσεις της δομης) WIND PACK = ανεμοσουριασμενη βαση χιονιου (!) WIND DEPOSITED = ανεμοσουρι SPINDRIFT = ειναι οι ροτορες/στροβιλισμοί/σπιλιαδες χιονιου που βλεπουμε στις κορφες, ραχες, κοψεις των βουνών απο μακρυα κ φαινεται αν εχει αερα. (το Everest πχ. εχει παντα ενα spindrift στην κορφή του) HARD SLAB = σανίδα (χιονοστιβαδα) που αποκολληθηκε απο σκληρά καθισμένα χιονια SOFT SLAB = σανίδα (χιονοστιβαδα) που αποκολληθηκε απο σκληρά αφρατα χιονια (πολυ συνηθισμένη) WET SLAB = σανίδα (χιονοστιβαδα) που αποκολλήθηκε απο σκληρά νωπά χιονια (τραγικό ατυχημα Μαιναλου---γρηγορη αυξηση της θερμακρασιας του snowpack) VARIABLE = μεταβλητές ποιοτητες χιονιου (κλασικο φαινομενο που παρατηρείται απο πλαγια σε πλαγια των ελληνικών βουνών) FIRN = ανοιξιατικο (στα γερμανικα) – ειναι το καλυτερο χιονι για πολλούς! SLUSH = σουπα GRAUPEL = σουπα SLEET = λασπη-νερακι.. HAIL = χαλαζοχιονο DRIFTING SNOW = το χιονι που ταξιδευει πανω στην παγωμένη πλαγια απο το αέρα YELLOW SNOW = οταν περιεχει σκόνη που μεταφέρθηκε απο τον αέρα ή αν το χρώμα προερχεται απο τα ουρα καποιου ζωντανου (2ποδου ή 4ποδου)! ΜΗΝ ΤΟ ΠΛΗΣΙΑΖΕΤΕ!! SPRING CORN = ανοιξιατικο καλαμποκοχιονο (πολυ ωραιο χιονι) WIND DEPOSIT = χιονι που προερχεται απο την εναποθεση του αερα NEEDLES = παγοβελόνες (στις Ανδεις θα το βρειτε..) CONSOLIDATED SNOWPACK = συγχωνευμενο χιονι (ειναι το σκληρό χιονι) AVALANCHE DEBRIS = υπολειμματα χιονοπετρων/seracs απο χιονοστιβάδα. Βρισκονται στο σημειο απορροης της χιονοστιβαδας (εκει που σταματαει) Οτιδηποτε γραφτηκε παραπανω (όπως κ στα περισσοτερα threads περι offpiste skiing etc) ειναι σωστο κ εφαρμοσιμο -μεσες ακρες- απλα σε διαφορετικα χιονια κατα περιπτωση. Το Οff-Piste skiing δεν σημαινει απαραιτητως κ βαθιες πουδρες που φτερνιζεσαι (για να μην πω τιποτα άλλο.. ) κ σηκωνεται cumulonimbus-snowdust ολογυρα.. Αφορα οοοολα τα χιονια του κοσμου, εκτος αυτου που εχει δεχτει την επεμβαση της φρεζας του χιονοστρωτηρα! Στην Ελλαδα ευτυχως-δυστυχως εχουμε απ’όλα, ελαφρως όμως αδικημενοι στους ξερους απυθμενους χιονοκρυσταλλους κ ελαφρως προικισμενοι με αερηδες που αλλοιωνουν κ μεταμορφωνουν γρηγορα οτι πεφτει κατα’ής (γμτ )! Για τον λογο αυτό, πολλες απο τις παρακατω και απο τις παραπανω αποψεις, ταιριαζουν, άλλες σε ανεμοδαρμενες κρουστες, άλλες σε τζουφια χιονια, άλλες σε υγρα-νωπα, άλλες σε ανοιξιατικα, αλλες σε πουδραρόπουδρες κοκ. Το σημαντικοτερο ζητημα, για τον αρχαριο (αλλα ΚΑΙ τον προχωρημενο σκιερ πιστας) είναι να ξεπερασει το ενστικτωδες καθισμα πισω, φοβουμενος ότι, ειτε θα εντυπωσιασει την ομηγυρη με σουπερ face-plant αν σκυβει μπροστα, ειτε ότι δεν επιταχυνει αρκετα αν καθεται παλι μπροστα! Παμε παλι λοιπον για 90880937285 φορα, μιας κ το ουρλιαζουν ολοι οι φιλοι Αρμαγεδώνες στα προηγουμενα threads. Το μεγαλυτερο ΛΑΘΟΣ κ ΜΥΘΟΣ του off-poust ειναι να καθισεις πισω * ασε που κουραζει αφανταστα να προσπαθησεις να στριψεις 2 πεδιλα καθημενος σε καρεκλα! Ένα ανεπτυγμένο thread 4-5χρονια πισω.. http://www.snowclub.gr/forums/index.php?sh...4&hl=debris Όπως κ αυτό, επισης για χιονοστιβαδες.. http://www.snowclub.gr/forums/index.php?sh...%F1%F4%E6%DE%F2 Τα δικα μου basics για καποιον που τωρα δοκιμαζει εκτος πιστας ειναι: • Επιταχυνε τα διπλα ακριβως από οτι στην πιστα για να μπει η πρωτη σου στροφη. Για καμια 20-30αρια μετρα παρτο ευθεια –εφοσον η κλιση το επιτρεπει- κ με γλυκες ελατηριομορφες κινησεις (oμαλες βυθισεις-αναπηδησεις) μπες πολύ ομαλα στην πρωτη στροφη • Μοιρασμενο το βαρος στη μεση του μηκους των σκι κ ισοποσα (oχι παντα) κ στα δυο πεδιλα • Συστηματικη κ ρυθμικη χρηση των μπαστουνιών (με μεγαλο φυσικα πιατακι), κανουν το 50% της στροφης. Το καρφωμα γινεται πιο πισω απ’ότι στην πιστα -λιγο πισω από το tip του πεδιλου-. Δεν πολυσυμφωνω με τη κινηση μονο του καρπου, αυτό ισχυει περισσοτερο στην πιστα’ αυτο που συνηθως προτεινω, μοιαζει περισσοτερο σα να μαγειρευεις «πατάτες-μπλούμ» σε τσουκαλα στρατου. Το χερι ερχεται απο το στομαχι, ανεβαινει μπροστα στο στηθος κ ριχνει το καρφωμα κοκ.. • Εχε τον πληρη ελεγχο της ταχυτητας κ της κατευθυνσης σου (control of speed & line = αχ ποσες φορες θα το ‘χουν ακουσει καποιοι φιλοι του sc ). Δεν εχει κανενα νοημα να επιταχυνεις στα πρωτα 30’’ της καταβασης τοσο που θα πρεπει να κοψεις εντελως τη συνεχεια του ρυθμου σου! Προσπαθησε συνεχως να οριζεις εσυ τον ρυθμο κ όχι τα πεδιλα, η κλιση ή η ποιοτητα του χιονιου! Αυτο για να το πετυχεις στο O-P, πρεπει να αποκτησεις την πρεπουσα αυτοπεποιθηση του χειρισμου όλων των πατημενων τεραιν κ να μπορεις να ελεγχεις που θα στριψεις (με ακριβεια), αλλά κ αν εχουν παρει φωτια τα φρυδια σου απ’τη ταχυτητα ή όχι! • Κοιτα μπροστα μακρια (όπως λεει ο Λουης) κ θα προσθετα με ορθιο παντα το κεφαλι κ τον κορμο (ΟΧΙ σκυμμενος και ΟΧΙ χαζευοντας τον φωτογραφο ). • ΔΕΝ γυρναμε ποτε τον κατω ωμο μας στην πλαγια.. (γυρισμα ωμου=head-plant κ λιωμενο χιονι μετα από 5λεπτα στην κωλοχαραδρα! ..σπαστικοτατον ) – • Ο θωρακας όπως κ το κεφαλι κοιτανε ΠΑΝΤΑ τη βαση της καταβασης, αποφευγοντας γενικα να τραβαμε πολύ της στροφες μας (τραβερσουλες), εκτος αν κατεβαινουμε τυπου Seth μαλλιοκουβaration-διχως αυριο-με ταυτοτητα στο στομα κτλ κ μας κυνηγανε 55μοιρες κυλιομενου χιονιου. • το αγαπημενο μου tip: ΝΙΩΘΕ ΟΤΙ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ ΣΕ SLOW-MOTION.. Και βεβαια…momentum (= ~σταθερος ρυθμος της ορμης/αδρανειας μας’ συναρτήσει της βαρυτητας [g] μας)!!! Αυτος είναι ο μονιμος μου στοχος απο τη στιγμη που θα βαλω την πρωτη διστακτικη στροφή, μεχρι την τελευταια!! Τωρα αν φωναζεις τις πρωτες φορες κ χόπ-χοπ-χοπ..με ΣΤΑΘΕΡΟ ομως ρυθμο, μονο οφελος θα εχεις, αρκει να μην το ουρλιαζεις κ φυγουν κι οι τελευταιοι gypaetus barbatus απο το βουνο. Last but not list (Θεέ μου τι κλισέ!), θελει ωρες-επι-ωρων πανω στα πεδιλα κ τουμπες-επι-τουμπων για να αποκτησετε τη ρευστοτητα της καταβασης σας (να φαινεται ότι γινεται πανευκολα από μακρια---όπως σκαρφαλωνε το El Capitan καποτε η “Miss Easy” =Lynn Hill!!). Ο Λούης ειχε πει καποια στιγμή περι σωστης τεχνικής κ η σημαντικοτητα της στην σωματικη κοπωση, ασφαλεια κ αντοχη του σκιερ!! Ε αυτό παραγεται κ βελτιωνεται συνεχως κ ειναι ΠΑΑΑΡΑ πολυ σημαντικο να ‘γραφουμε’ ωρες στο κοντερ προσπαθωντας για το λιγο καλυτερο! Εχτρα Tip4free: ενταξει, δεν ειμαστε Αμερικη, που την στηνουν στις ουρες των λιφτς από τις 6.30πμ μετα απο dumps, ουτε κεντροευρωπαιοι, που μεχρι τις 10.00 εχουν βιαστεί σχεδον όλα, αλλά αν καποιος θελει να προλαβει μερικες πλαγιες χωρις κομμενες τιραντες μεσοπελαγα (ξερετε, αυτά τα σπαστικα ιχνοι που αφηνουν οσοι εν τελει χεστηκαν να μπουκαρουν στο fall-line κ προτιμησαν να τραβερσαρουν) ας παει πρωι! Αυτά μου ηρθαν τωρα (ξεθαψα κ παλια μου δημοσιευματα=ξεχναω από το πολύ εμενταλ!), θα επανελθω αργότερα, αν δεν παω για πρακτικη..εκει πανω!
  4. ..ετσι λεγοταν το χωριο μεχρι τα τελη του προ-προηγουμενου αιωνα..(δεν το ειχε πει τυχαια ο Καραμανλης στα εγκαινια του Αθηναϊκου...το ειχε προλαβει! ) Καθε ταξιδι στο Cham ειναι ομορφο --μπράβο συντροφοι!
  5. H κορφή Αρνόβρυση ηταν ακριβως απεναντι τους...(η καταβαση τους, ηταν αναμεσα στην Αρνόβρυση κ στην κορφή του Δια) Τους αρεσαν ΟΛΑ μας τα βουνά παααρα πολυ (ειδικα η θεα στη θαλασσα εκατερωθεν στο ΧΚΠ...τους θυμιζε πολυ Νορβηγια, αλλα δεν μπορουσαν να φανταστουν οτι αργα την ανοιξη, κανεις ορειβατικό σκι στα +2000μ με μαγιο κ σε 50' τη γοργονα του Κορινθιακου!) - ηταν βλεπεις κ τυχεροι με τις πγοιότητες χιονιου...αν ηταν μια βδομαδα πριν, θα κατεβαιναμε τον Αραχθο.. off-topic: Βασιλω πριν 5μερες Εγινε πολυ δουλεια...και καλή! ...για την ελλάδα ρε γμτ!
  6. ..μερικες Bigline (τυπου εε!) καταβασεις απο τους ProRiders Stephane Routin (γαλλος) και Jonas Hagstrom (σουηδός) που βρεθηκαν στη χωρα μας με αλλα 4 ατομα (τηλεοπτικο συνεργείο κ riders) για 8μερες γυρισμάτων ενος documantaire για το freeride στην Ελλάδα! Τα πλανα (θολά, οσο κι αν περιμεναμε ένα παραθυρο φωτός, δεν ηρθε..) ειναι απο την κορφούλα πανω απο την εισοδο της Σαχάροβας, κ προοριζονται για αρθρο στο διεθνες ONBOARD snowboard magazine! Stephane Routin Powder-blast βεντάλιες.. Jonas Hagstrom Το τερματικό του Δια από πισω του… …το πανηγύρι συνεχιστηκε Ζαχάρω’ κ στα λουκια πισω από του Ηρακλή με αποκορύφωση κατι 8-10μετρα βραχινα drops που κρεμονται πανω από την περιφερειακή… Κριμα που ο σκιερ (Flo Cuviller), πηρε κομπολόι τον αστραγαλο του στη Βασίλω την Παρασκευή το πρωι, εν μεσω bluebird ημερας!!!, διοτι εκοψε μια χιονοστoιβαδα (3μ διπλα μου..!! -ειχα κWλο φαινεται!! ) που τον παρεσυρε 150-200μ…τελος καλο-όλα καλα..μας ειπαν στα Γρεβενά!! …ερχονται κι αλλα τετοια χιονια το σ/κ…!?!
  7. Μονο ποιοτητα/ποσοτητα χιονιου έχει η Alta (που οσο κι αν θελουμε δε βρισκουμε σε annual precip ουτε στο παγοκαλυμμα του MtBlanc) κ φυσικα απo τα χ/κ across the pond, το μονο που εχει να ζηλεψει ο ευρωπαιος, είναι η χιονοδρομικη πειθαρχεια, ειδικα στις αναμονες των αναβατηρων κ στις ταχυτητες που αναπτυσσονται απο τους χιονοδρομους στις ελεγχομενες πιστες.. Κατά τα αλλα, ο κυβερνητης κ ο Λούης, σωστά e-λάλησαν - τα βεληνεκη κ οι κλιμακες των lift-linked πεδιων των κεντροευρωπαικων Αλπεων είναι ασυγκριτα πιο εκτεταμενα
  8. ..κατα % λειτουργεί κ φετος, στο 1950! (περυσι ειχε επαγγελματια βρεφονηπιαγωγό, σε πολυ συμπαθητικο χωρο) Ρωτηστε καλου-κακού ομως.
  9. Η μονη καλη αφορμη, να αναπτυχθει το heliski-in, heliski-out στην Ελλάδα… Να σε παραλαμβανει απο την ταρατσα κ να σε επιστρεφει πισω, μεσω ανεφοδιασμού καυσιμου, πλυσιματος (€5 εξωτερικό ) κ priemer-αλλαντικων (€3.10 ) στο Σ.Ε.Α. «Σειριος» Επιβεβαιωνεται λοιπον πως καθε δυσκολια/κρίση, ανοιγει νεες ευκαιριες για business…
  10. Αφου μονος σου το λες βρε dust, ότι είναι ακατορθοτο κ νεκρό, πως γινεται πριν ξημερωσει (μιας κ οι πραγματικοι φιλοι του αθληματος , για να ανεβουν Παρνασσο πρεπει να φυγουν νυχτα από Αθηνα) να γνωριζουν στο ΧΚΠ τι αναβατηρες ΘΑ είναι ανοιχτοι κατά τη διαρκεια της ημερας, πως ΘΑ είναι η ποιοτητα του χιονιού, ποιες πιστες ΘΑ αντιμετωπιζουν προβληματα και τελικα να εχουμε και φωτογραφιες με φως ηλίου κ κοσμο στις ουρες των αναβατήρων!!!? :LOL: Η ενημερωση γινεται, για να εχουμε μια αντικειμενική εικονα απο τις επικρατουσες συνθήκες πανω (περι αντικειμενικοτητας μπαινουν κ οι φωτο, ώστε να μην πει κανενας υπερκαχυποπτος ιθαγενής, οτι αλλα μας λενε κ αλλα πραγματικα γινονται πανω..!) Εχουν περασει κοντα 4χρονια που το ΧΚΠ παραμενει το ΜΟΝΟ χ/κ στην Ελλάδα (κ ισως απο τα ελαχιστα στον κοσμο!) που συστηματικα (σχεδον καθημερινα…και ΠΑΝΤΑ τα σ/κ!) βγαζει ενημερωσεις σε 3 forums και ΟΧΙ στο δικο του επισημο site!! Αυτό σημαινει, ότι ΠΑΛΕΥΕΙ για την αντικειμενικοτητα κ προσπαθει να πεισει με ότι δυναμεις εχει, ότι ΔΕ θελει να κοροιδευει τον κοσμο όπως γινεται συνεχεια μα συνεχεια από αλλα χ/κ που συχνα βλεπουμε…. Ε είναι αδικο τελευταια να διαβαζουμε συνεχεια κριτικες [γενικα αναφερομαι σε αυτά που διαβαζω σε διαφορα fora, όχι ειδικα στον dust] για το πώς πρεπει να γινονται ακομα και αυτες οι ενημερωσεις (που δεν ειναι κ υποχρεωμενοι κιολας να ασχολουνται κανα 2ωρο/μερα με τη ληψη φωτογραφιων και συνταξη ΔΤυπου κ φωτοενημερωσεων!) για να βολευουν τις συνηθειες καποιων' με σχολια τυπου «επιτελους μη μας κοροιδευτετε, κλειστε το βουνο με τετοιο παγο (λες κ στις Αλπεις δεν πετυχαινεις νταμάρια πλαγιες!) μη μας ξεγελάτε με στημενες φωτογραφιες» κι άλλες τετοιες καρούμπαλες ατακες.. Μεσα στην σκατίλα του καιρου (Γενάρης ειναι’αυτος!? ) και του τοπου μας, ας ειμαστε χαρουμενοι/ευγνωμονες/αισιοδοξοι που υπαρχει κ το ενδιαφερον 2-3 ατομων από εκειπανω, να μας ενημερωνουν ΕΣΤΩ και για το τι εγινε μερικες ωρες πριν, ώστε να μπορουμε να προγραμματισουμε την αναβαση μας την επομενη ημερα… Μπορουμε να μην τα θελουμε ΟΟΟΟΛΑ δικα μας σε αυτον τον τοπο ΟΕΟ? Καλη του τυχη (του βουνου) με το χιονακι που πεφτει/ερχεται..
  11. ΜΙΚ, μπορει να εχει καθαρή ορατοτητα στον Ηρακλή κ να μπεις στη στέγη του νεφους στην περιφερειακη χαμηλά – Το ζητημα ΔΕΝ πρεπει να είναι μονιμως τι κανει το ΧΚ για εμας, αλλα κ πώς να προστατευουμε εμεις τον εαυτο μας με τη σωστή κριση…μπορει να σκασει ομίχλοβα σε dt κ να μην προλαβουν τα πιστέρια να κλεισουν τιποτα. Το end-point είναι, πως ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ή ΠΑΓΟ, μην περασετε ποτε την κατω πλευρα της περιφερειακής! Αα..επισης φοράτε σαλοπέτες ψηλες (όχι απλα με τιράντα, αλλα με ποδιά μεχρι το στήθος-πλάτη), όχι μονο για να μη χασετε το παντελονι σας σε καμια πτώση, αλλα κ για να μη σας βγαινουν ρούχα, ισοθερμικά, μπλούζες και μπάζει η πλατούλα/κωλαράκιον κρυο/χιονι στο καρεκλάκι.. (no pix comments, αυτή βρηκα απο paparazzi! ) (Αχρηστο οff topic = η sessions ντύνει τους μεγαλυτερους freeriders SKIERS του κοσμου! Δε φανταζεσαι ποσο τεχνικα ρουχα κανει…ασχετως αν τα graffiti της είναι για παιδακια του Δημοτικού…εμας δλδ )
  12. Tο Σαββατο η Σαχαρα ηταν κλειστή τις πρωτες πρωινες ωρες για χρηση σε χιονοδρομους, οπως κ την Κυριακή που εκλεισαν κ την 6 μεχρι τις 11. Φυσικα -ως ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΠΕΙΘΑΡΧΟΣ ΛΑΟΣ- πολλοι περναγαν κ κατεβαιναν (με το αναλογο προαναφερθεν ρισκο σοβαρου ατυχηματος) Εδώ κ 3-4χρονια χρησιμοποιώ padded εσωθερμικά πανω-κατω. Φέτος πηρα τα νεα sessions thermatics με το πατενταρισμενο D30, υλικό που αντεχει κοπανηματα με σφυριά, καψιματα, μετεωριτες κτλ… Στο θεμα μας…ΝΟ FALL ZONE το τμημα κατω από τον περιφερειακό στο υψος της Σαχάρας (ακομα κ με ομιχλη, ΜΗΝ διασχισετε προς τα κατω την περιφερειακή!)
  13. Σωστός ο Λούης&ΖΟΧ! Λούη, εχει ανα μισή ή μια ωρα πατρόλ απο την περιφερειακή, όταν ειναι ανοιχτη! Στις ενημερωσεις του ΧΚΠ, γινεται (τουλαχιστον γινόταν!) αναφορά στην ποιοτητα χιονιού (σκληρό-παγωμένο-αφρατο-ανοιξιατικο-κρουστα) πριν τη φωτοενημερωση συνηθως. Η αλήθεια ειναι, ότι δεν αποτρεπουν οι ενημερωσεις οταν εχει παγο να πανε πισω, αλλά θα πρεπει κ ο ιδιος ο χιονοδρομος, να μπορει να αυταξιολογήσει την ικανοτητα κινησης του σε τερραιν με υποψηφιο κινδυνο (εχει ματια-κριση, βλεπει τι τον περιμενει σε ένα τετοιο αποσωνομενο πεδιο!)---Ασχετο: Νομιζω overall τα pisteria εχουν βελτιωθει κατά πολυ σε σχεση με το παρελθον (σε επιπεδα ευγενειας, γνωσεων πρωτων βοηθειων, χιονοδρομικων ικανοτητων, ευρεσης/μεταφορας θυματων, απεγκλωβισμών, ευ’παρουσίας κτλ) Sky is the limit βεβαια για συνεχεις βελτιωσεις…
  14. Περαστικά κ Σιδερενιος // Το ιδιο ακριβως ατυχημα συνέβει κ την Κυριακή απο χιονοδρόμο που απογειωθηκε χωρις σταματημό προς τη ρεματιά κατω απο τον Τρυπιο Βραχο...ευτυχως ειναι ακομα αρτιμελής! ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!! Στη διαδρομή αυτή, θελει ακομα περισσοτερη προσοχή, οσο πλησιαζεις στο υψος της Σαχάρας (βλ. κοκκινοπορτοκαλι ορια φωτο), που το V (βέ) της ρεματιας απο κατω (Αλοκαϊτικα ρεματα) βαθαινει κ τα τοιχώματα ψηλωνουν (γκρεμίλες 8-12μ)…εκει ΔΕΝ πρεπει να φυγεις με παγο ΜΕ__ΤΙ_ΠΟ_ΤΑ!!!! Περαστικα κ παλι.
  15. Χρησιμοποιειω 2 χρονια το ντράϊερ του Πάππου κ ειμαι πολύ χάπυ Κωστή! (αν κ συνηθως [εφοσον δε βαριεμαι θανατηφορα] βγαζω κ το μποτακι για να στεγνωνει ακομα καλυτερο κ το shell με την εγκλωβισμενη υγρασια απο μεσα)
  16. Σιδερενιος GIANT κ γρηγορα κοντα σε αυτους που σε αγαπανε/χρειαζονται..
  17. ..ναι ναι.. Εφτασε εχθες το μεσημερι κ 20' αργοτερα αρχισε να χιονιζει...μεχρι το πρωι! Ακομα πατανε..οποτε εχει λυσσαξει πανω στην τρυφερη καρδια RioMare! Πινοντας καφεδάκι πριν λιγο στην Courchevel
  18. OFF TOPIC ehh To προβλημα δυστυχως ειναι σε ΟΛΟΥΣ τους χιονοδρομους?τοσα χρονια προσπαθω να μου εξηγησω γιατι γινεται αυτό..(ακομα κ Αλπεις στα πατανε που κ που κ οι μεν κ οι δε [μονο οι Αμερικανοι εχουν ψυχωση κ απεχουν 2μετρα ο ενας απ’τον άλλο!])..κ νομιζω πως ο λογος που μας πατανε _κ ενιοτε παταμε εμεις αλλων_ είναι όταν μιλαμε με καποιον στην παρεα ή χαζευουμε κ δεν κοιταμε τα tips των πεδιλων/σανιδιων. Αν προσεχαμε το επομενο μας βημα, δε θα ενοχλουσαμε τον μπροστινο μας κ ουτε ο πισω εμας?(σε ΟΛΟΥΣ μας εχει συμβει!) ? Προχθες ας πουμε, οσο προσεχα μπροστα μου κ δε μιλουσα στην παρεα διπλα, σεβομουν τα πεδιλα/σανιδια των αλλων, οποτε όμως μιλουσα κ αναπτυσσαμε θεωριες κτλ..(ξερεις τα γνωστα )..ολο κ καποιον ενιωθα ότι παταω..! Εδω το δρομο στη διαβαση περιμενεις να περασεις κ ερχεται ο ΤΡΙΜΑΛΑΞ μπροστα σου, λες κ εισαι αορατος εσυ, για να περασει?(οπου διάβαση, βαλε σταση μετρο, τρολευ, φαναρι με το αμαξι, σουβλαντζιδικο κτλ κτλ) Τωρα, οσον αφορα τα σανιδια, απλα επειδη συνηθως είναι παρεες οι snowboardαδες λογω ισως μικροτερων ηλικιών (αρα μεγαλύτερη αναγκη για σχηματισμο αγέλης - ξερω κι εγω..κανας ψυχολογος να βοηθησει!?) κ κατ’επεκταση περιμενουν παρεα στους αναβατηρες, εε μιλάνε κ χαζευουν ολίγων τα παιδια?(που το ιδιο ισχυει κ από παρεες σκιερ, που αντιστοιχως θαυμαζουν από γειτνιαζοντες κωλους , μεχρι τα επικα τους κατορθώματα στα λουκια..που δεν κατεβηκαν ποτε! ) / Απλα στατιστικά σπανια θα δεις μοναχικό σανιδοκαβαλάρη (εκτος του odyssey ) σε ουρα, να προσεχει το επομενο του βημα/κινηση, ώστε να μην ενοχλησει τον ομοϊδεατη του ή σκιερ!
  19. ..μιλησα πριν λιγο με φιλο επαγγελματια που δραστηριοποιειται στο ΧΚΒασιας (btw, μια χαρα χιονια εχουν πανω) κ μου ελεγε οτι σημερα μιλουσε με τους παιχτες της Interjet, για να το φερει για 2-3 σ/κ στη Βασιλω (€4000 το σ/κ θελει το ελικοφτερο...η απορια του ειναι, αν θα εχει 40πελατες μεσα σε ενα σ/κ για να κανει break-even!) Δε σφυρατε στον Ακτωρα να το κατεβασει στη Φτερολακκα...?! (θα χαλασει η πιατσα ομως...θα ζητανε €300/πτηση απ'τους βλακεντιους Αθηναιους.. )
  20. Κανατε ΟΤΙ καλυτερο μπορούσατε, αρκει να αξιζε η σχεση χιονια-Vs-€ ! (αυτο επωφελεισαι με το ελικοπτερο) Φαινεται παντως πως οι γαλλοι είναι λιγοτερο ειλικρινεις απο τους Αυστριακούς / Ειχα κλεισει πτηση με heli πριν 2βδομαδες στο Lech (μοναδικο καντόνι Αυστριας που επιτρεπει το ελικοσκι) κ όταν εφτασα κ πηγα να κανω confirm το προγραμμα, μου προτεινε ο τυπος στο γραφειο «να μην πεταξω, διοτι τα χιονια είναι 5ημερων καθισμένα κ αξιζει να το κανω με φρεσκαδούρες» (πφφ..το κοροϊδο που δεν ηθελε τα €birds μου! ) - Φυσικα στην Ελλάδα θα σου ελεγαν «ο μα βεβαια, ελάτε, τα χιονια είναι πολλα κ εκπληκτικης ποιοτητας… » ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ…ο καλυτερος τροπος να αποχαιρετησετε τις 3κοιλαδες.. Πηγαιντε τωρα να προλαβετε μερικες ακομα στροφουλες κ μας τα λετε το απογευμα…!
  21. Από τα πιο εντυπωσιακα αναγλυφα της κεντρικής Ευρώπης. Το χωριο στον πυρηνα ενός πεταλου με 4χιλιαρες κορφάρες (Dom, Alphubel, Lenzspitze, Allalin etc) ολογυρα κ παγετωνες να κρεμονται! ..α κ car-free eeh!! (προσεχε τις πρωτες μερες τα ηλεκτρικα αυτοκινητακια που δεν τα ακους κ..σε πατανε! ) Περυσι το καλοκαιρι ημουν εκει…με φρεσκα χιονια σα Φλεβάρης μηνας. Θα εντυπωσιαστείς απο τα βουνα……κι απ’τα κρυα! (προσεχε τις crevasses που χάσκουν παντού ψηλα!) ..κ ΝΑΙ, επισκεψη στο Zermatt Ε_ΠΙ_ΒΑ_ΛΛΕ_ΤΑΙ! Μια κορφουλα ΜΟΝΟ 4545μ (!) χωριζει τα 2 χωριουδακια..
  22. Εξαιρετικές οι φωτο σου Γιώργο!! — Σε Eolos, Alcatraz τα βραβεια φωτογραφίας του φορουμ! Στην πρωτη σου Panorama, (κοιταζοντας ανατολική Πελ/νησο μαλλον εννοεις) τα ιχνη των χιονοδρομων οδηγουν AN συνεχισουν μεχρι χαμηλα (υπο συνθηκες χαμηλης χιονοκαλυψης), στην κοιλαδα των Σουδενών, Κατω Λουσοί κτλ…Εχει 1-2 βαθειες ρεματιες (περνανε ευτυχως τα σκι, δεν εχει βραχινα παταρια για ραπελ κτλ..) που οδηγουν στο υψους του Πλανητέρου, Σπηλαιου Λιμνών κτλ.. Αν δε θελεις να φτασεις τοσο χαμηλά, 200μετρα περιπου μετα το σημειο που φαινεται στη φωτο σου, πιανεις τον πισω δρομο (θερινής βατοτητας) που ανεβαινει στον Αρισταρχο κ κινεισαι δυτικά (δεξιά) προς το διασελο «Πουλιού Βρύση» οπου κ το ομωνυμο καταφυγιο…Mετα είτε πισω στο ΧΚΚ τσουλώντας, είτε συνεχιζοντας το δρομο (εχει σπρωξιμο ) κ συναντας την ασφαλτο του ΧΚΚ 3-4χλμ πριν το κεντρο.
  23. SSDD lift base Aπο την κορφή βλέπεις ΤΟ FREERIDE-TERRAIN προς τα πισω..(ΜΟΝΟ με οδηγό φυσικά!!) Tο Gande Casse (3855 m) στα ορια του Espase Killy ..και τα παγετωνικά πεδια του Park National de la Vanoise! και η ομωνυμη κόψη, στην ανατολη του ηλιου.. Να προσεχετε κ να απολαυσετε καθε λεπτο σας στο TEΡΑΣτιο χιονοδρομικο αυτο πεδιο!
  24. Ε ρε κατι στεγνες πλαγιες του Les Menuires1800 στην τελευταια φωτο της Eleni (κ στο βαθος οι κορφες Cime de Caron 3200m k Pointe de Thorens 3266m ) Oποιος μπορεί, ας κατσει 2-3μερες ακομα…(από σαββατο ερχονται χιονια) Να περνατε καλα, κ να προσεχετε τις σφιχτικαθισμενες πλαγιες με την γλιστερη πετσα του τεχνητου χιονιού…είναι παγιδες γονατων..! (μη ξεχασετε να πατε στη Mont du Vallon στη Meribel )
×
×
  • Create New...