Jump to content
KSpecial

Σιδηρόδρομοι

Recommended Posts

Στη Θεσσαλονίκη το «ασημένιο βέλος»: To τρένο που θα διανύει σε 3,5 ώρες την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη

 

 

30657175_10156318244884038_7704774903542

 

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται το «ασημένιο βέλος» το τρένο που αναπτύσσει ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα και το οποίο πρόκειται να παρουσιάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φετινή ΔΕΘ.

 

Το συγκεκριμένο τρένο αρχικά θα κάνει δοκιμαστικά την διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κατερίνη και σταδιακά θα μπει στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

 

Το «ασημένιο βέλος» γνωστό και ως ETR 450 επιτυγχάνει ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα και είναι το τρένο που πρόκειται να παρουσιάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φετινή Διεθνή Εκθεση της Θεσσαλονίκης.

 

Πρόκειται για ένα συρμό που, όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατασκευάστηκε το 1997, αλλά «την περίοδο 2004-2009 έγινε πλήρης ανακαίνιση του εσωτερικού προσφέροντας περισσότερες ανέσεις και ποιοτικό ταξίδι». Κάθε συρμός ETR 485 έχει 9 βαγόνια, τρία για α΄ θέση, ένα για μπαρ-εστιατόριο και πέντε για β΄ θέση. Εχει ικανότητα μεταφοράς 489 επιβατών, εκ των οποίων 146 στην α΄ θέση, 343 στη β΄ θέση, δύο σε ειδικές θέσεις για αναπηρικά καροτσάκια και 23 θέσεις στο εστιατόριο. Το μήκος του είναι περίπου 240 μέτρα μέτρα και ζυγίζει 409 τόνους. Ενας τέτοιος συρμός, αναμένεται τα διατρέξει πρώτη φορά τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λάρισα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

 

 

Τα προβλήματα

Το «ασημένιο βέλος», σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προορίζεται να ανταγωνιστεί στον άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη, όχι τα αυτοκίνητα, αλλά τα αεροπλάνα. Για να συμβεί αυτό, πρέπει η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη να μειωθεί σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Κάτι τέτοιο όμως προαπαιτεί:

1. Την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνηση στο σύνολο της γραμμής, καθώς δεν τίθεται θέμα αλλαγής μηχανών έλξης στα ιταλικά τρένα.

2. Την περίφραξη του συνόλου της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε να μην διέρχονται από αυτήν άνθρωποι, οχήματα και ζώα.

3. Τη δημιουργία ενός τουλάχιστον βασικού επιπέδου φωτοσήμανσης, ώστε να μην απαιτείται ο ανθρώπινος παράγοντας για να δοθεί το πράσινο ή το το κόκκινο φως, σε μια διέλευση.

 

Πηγη: http://www.kathimerini.gr/981627/article/epikairothta/ellada/sth-8essalonikh-to-ashmenio-velos-to-treno-poy-8a-dianyei-se-35-wres-thn-apostash-a8hna---8essalonikh

Το συγκεκριμένο άρθρο είναι ενδεικτικό του πόσο πίσω είμαστε: Τραίνο 21 χρόνων(!) έρχεται τώρα στην Ελλάδα και πλασάρεται ως μεγάλο βήμα μπροστά. Για να μπορέσει να ενσωματωθεί όμως στο δίκτυο και να δουλέψει όπως πρέπει υπάρχουν ακόμα πολλά πράγματα που δεν έχουν γίνει και αμφιβάλλω αν πρόκειται να γίνουν σε εύλογο χρονικό διάστημα...


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χρήστο έχω την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο έρχεται μόνο για την έκθεση. Βέβαια στην Ελλάδα ειμαστε

  • Like 1

tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια ψηφοφορία με 48 διαφορετικές επιλογές ανέβασα εδώ σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, για το τι πιστεύουν οι περισσότεροι:
https://poll.dos.gr
(πιστεύω έχει ένα ενδιαφέρον)...

psifoforia.png.5e86239538caa151c105765048c24372.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/20/2023 at 11:16 PM, foni said:

Μια ψηφοφορία με 48 διαφορετικές επιλογές ανέβασα εδώ σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, για το τι πιστεύουν οι περισσότεροι:
https://poll.dos.gr
(πιστεύω έχει ένα ενδιαφέρον)...

psifoforia.png.5e86239538caa151c105765048c24372.png

για πες και τα συμπεράσματα σου....  

εγώ κατάλαβα ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν από ιεραρχία ....Πχ υπάλληλος προϊστάμενος διευθυντής περιφειακος δ/ντης γενικός διευθυντής πρόεδρος (μπορεί να υπάρχουν και ενδιάμεσοι ) 

δε γνωρίζω ο πρόεδρος σε ποιον λογοδοτεί,πιθανολογω στον υφυπουργο - υπουργο.... αν είναι δημόσιο 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα ίδια και τα ίδια...

Σε ποια "απουσία συστήματος σηματοδότησης" αναφέρεται το ερώτημα; Ο πίνακας ελέγχου λειτουργούσε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οδοντωτός: Στις ράγες 127 χρόνια και συνεχίζει

Δέσποινα Κόντη
οδοντωτός-στις-ράγες-127-χρόνια-και-συνε-562786702

Περνάει από κοιλάδες, διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, σκαρφαλώνει σε πλαγιές, διαπερνά μαγευτικά τοπία. Ο λόγος για τον Οδοντωτό, το ιστορικό τρένο που έκανε την πρώτη του διαδρομή στις 10 Μαρτίου 1896 και σήμερα διανύει την περίπου 22 χιλιομέτρων διαδρομή από το Διακοφτό στα Καλάβρυτα και αντιστρόφως, προσελκύοντας χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

«Είναι ένας προορισμός που θεωρείται δίκαια μία από τις δέκα καλύτερες σιδηροδρομικές διαδρομές στον κόσμο. Πρόκειται για τρία δρομολόγια, τα οποία όταν έχουν 100% πληρότητα μεταφέρουν έως και 500 επιβάτες την ημέρα. Δηλαδή 15.000 επιβάτες τον μήνα», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, Γιάννης Καραπαναγιώτης, ο οποίος ήταν για πολλά χρόνια προϊστάμενος κυκλοφορίας στον ΟΣΕ.

«Θυμάμαι πως παλαιότερα υπήρχαν κάποιοι μήνες που δεν υπήρχε ζήτηση. Πλέον ο Οδοντωτός και η περιοχή μας έχουν γίνει προορισμός για όλο τον χρόνο και έρχονται επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά, τον Οκτώβριο ήρθαν τουρίστες από τη Νότια Κορέα, την Ινδονησία, την Ιαπωνία και φυσικά την Ευρώπη».

Μέχρι πρόσφατα, όμως, αυτήν την ομορφιά δεν μπορούσαν να την απολαύσουν όσοι ήθελαν να ταξιδέψουν με το ιστορικό τρένο. Το φετινό φθινόπωρο αποδείχθηκε σχεδόν καταστροφικό για τον Οδοντωτό και τη γύρω περιοχή. Η πυρκαγιά που ξέσπασε το καλοκαίρι αλλά και οι έντονες βροχοπτώσεις των επόμενων μηνών οδήγησαν σε κατολισθήσεις. Τόνοι φερτών υλικών κάλυψαν τη γραμμή, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία του από τις 2 Νοεμβρίου και για περίπου 36 ημέρες. Μόλις πριν από λίγες μέρες, η Hellenic Trainανακοίνωσε την επανεκκίνηση των δρομολογίων Διακοφτό – Καλάβρυτα – Διακοφτό, μετά την παρέμβαση συνεργείων του ΟΣΕ που απομάκρυναν από τη γραμμή λάσπες και φερτά υλικά.

«Επειτα από έντονη βροχόπτωση, όγκοι αμμοχάλικου έπεσαν στη γραμμή και χρειάστηκε χρόνος για να απομακρυνθούν. Για αυτό σταμάτησε η λειτουργία του», εξηγεί στην «Κ» ο δήμαρχος Καλαβρύτων, Θανάσης Παπαδόπουλος, συμπληρώνοντας πως συνεργεία από τον ΟΣΕ θα παρακολουθούν καθημερινά το σημείο στο οποίο εντοπίζεται κυρίως το πρόβλημα με τις κατολισθήσεις. «Δεν αφορά όλη τη διαδρομή, αλλά ένα σημείο στο 2ο με 5ο χιλιόμετρο της σιδηροδρομικής γραμμής», σημειώνει.

«Το βουνό με το οποίο γειτνιάζει ο Οδοντωτός κάηκε και δημιουργήθηκαν χαράδρες, με αποτέλεσμα τα νερά της βροχής να φέρουν λάσπες και φερτά υλικά στη σιδηροδρομική γραμμή. Τα δέντρα αποψιλώθηκαν από τη φωτιά», τονίζει ο κ. Καραπαναγιώτης. Και συμπληρώνει: «Στα 127 χρόνια λειτουργίας του Οδοντωτού δεν έχει σημειωθεί τέτοιας έκτασης καταστροφή. Είχαμε πυρκαγιές και αμέσως μετά πλημμύρες», λέει σχολιάζοντας τα πρωτοφανή ακραία φαινόμενα. Εάν συνυπολογιστούν και οι μήνες που ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργούσε μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τότε «έχουμε χάσει 4 μήνες από τους 11 και περίπου 50.000 επισκέπτες».

Το τρενάκι που κάνει τη διαδρομή Διακοφτό – Καλάβρυτα μέσα από το μαγευτικό φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού προσελκύει επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Η τοπική αγορά

Εκτός από τις όμορφες εικόνες που προσφέρει στον επισκέπτη, ο Οδοντωτός συμβάλλει και στην οικονομική στήριξη της περιοχής των Καλαβρύτων αλλά και του Διακοφτού. «Ενας λόγος να περάσει κανείς από το Διακοφτό είναι για να ταξιδέψει με τον Οδοντωτό. Ωστόσο, για περίπου ένα μήνα η τοπική αγορά του Διακοφτού στέναζε», λέει ο κ. Καραπαναγιώτης.

Οι πρόσφατες παρεμβάσεις δεν αποτελούν μόνιμη λύση στο πρόβλημα των κατολισθήσεων, αφού αυτές πρέπει να αντιμετωπιστούν με τα κατάλληλα έργα υποδομής. Οπως αναφέρουν οι εμπλεκόμενοι, τώρα γίνονται μελέτες σε συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Η συντήρηση

Τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο στις φυσικές καταστροφές, αλλά επεκτείνονται στη συντήρηση του Οδοντωτού και στη γενικότερη υποστελέχωση του ελληνικού σιδηροδρόμου. «Παλαιότερα το Διακοφτό ήταν σιδηροδρομικός κόμβος. Είχε προσωπικό υποδομής και γραμμής που έκανε προληπτικές εργασίες. Δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχει επαρκής πρόληψη για την προστασία του Οδοντωτού», αναφέρει.

«Είχαμε φύλακες γραμμής που έκαναν τη διαδρομή με τα πόδια κάθε μέρα, παρακολουθούσαν τα φαινόμενα και έδιναν εντολή ώστε να κυκλοφορεί το τρένο με ασφάλεια», λέει ο κ. Καραπαναγιώτης. Θυμάται πως το 2007 ήρθαν από την Ελβετία τέσσερα καινούργια τρένα, αποκλειστικά για τη διαδρομή Διακοφτό – Καλάβρυτα. Αυτά κόστισαν στο Δημόσιο περίπου 26 εκατ. ευρώ. Επίσης, το 2003 ξεκίνησε η ανάταξη της γραμμής. Ωστόσο, λόγω υποστελέχωσης δεν υπάρχει πλέον επαρκές εξειδικευμένο προσωπικό για τη συντήρηση της γραμμής και των τρένων στα μηχανοστάσια.

 

https://www.kathimerini.gr/society/562786711/odontotos-stis-rages-127-chronia-kai-synechizei/

  • Like 1
  • Thanks 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Αυτό το αυτοκινητο το έχω πετύχει να κυκλοφορεί πριν καμία δεκαριά χρόνια. 
    • https://www.notia.gr/2024/05/αργυρούπολη-για-γέλια-και-για-κλάματα/ Αν δεν κάνω λάθος το εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο του άρθρου, που το παράτησαν στη μέση του δρόμου για να σκάψουν για οπτική ίνα, είναι μια Jaguar MK2.  Πολύ κρίμα.   
    • Η ταινία από την πρώτη κατάβαση του K2 με σκι: https://www.redbull.com/gr-el/films/k2-i-adynati-katavasi
    • Δεν είναι «καιρικό φαινόμενο, αλλά σίγουρα ήταν εντυπωσιακό: In pictures: Northern Lights dazzle around the world  
    • https://oslomylove.blogspot.com/2024/05/blog-post.html Στην προηγουμενη αναρτηση μου ανεφερα πως σπουδάζω. Ειναι δυο ετη φοιτησης πανω σε παιδια με ειδικες αναγκες. Το οποιο περιλαμβανει και παιδια με μαθησιακες δυσκολιες και προβληματα συμπεριφορας και κοινωνικοποιησης. Αποφασισα να ασχοληθω με αυτο οχι γιατι θελω να εργαστω αποκληστικα με αυτα τα παιδια, αλλα για να τα καταλαβω. Εχουμε παρα πολλα παιδια με προβληματα συμπεριφορας και κοινωνικοποιησης στο σχολειο, ιδιαιτερα μετα το τελος της πανδημιας. Σκεφτητε πως σχεδον για ενα χρονο (μπορει και περισσοτερο, δεν θυμαμαι) αυτα τα παιδια ειτε κλειστηκαν σπιτι για 2 μηνες (τοτε που τα χολεια εκλεισαν) αλλα και οταν ανοιξαμε η κατασταση θυμιζε φυλακή. Καμια επαφη μεταξυ των παιδιων διαφορετικων ταξεων (ακομα και αν ηταν αδερφια ή ξαδερφια), προαυλιασμος σε ξεχωριστους χωρους σε  συγκεκριμενα ωραρια. Καθε ταξη ξεχωριστα. Ασε μη τα αναφερω τωρα, δεν ηταν και πολυ ευκολη περιοδος. Ευτυχως τελειωσε αλλα αφησε πολλα τραυματα. Δεν ξερω πως ηταν στην Ελλαδα, εννωω στο σχολειο. Γενικα  το πως περασατε ξερω απο την μητερα μου. Ακομα κυκλοφορειτε με μασκες σε νοσοκομεια και κλειστους χωρους τουλαχιστον. Εδω τις εχουμε πεταξει εδω και παρα πολυ καιρο.    Ετσι λοιπον αποφασησα να ασχοληθω λιγο πιο πολυ πανω σε αυτα τα παιδια, κυριως για να τα καταλαβω και για να τα βοηθησω οσο μπορω και εαν μπορω. Μου κανουν που μου κανουν τη ζωη δυσκολη, ε ας την κανω λιγο ευκολοτερη. Τελειωνω τον Ιουνιο. Πρεπει να παραδωσω μια τελικη εργασια 5000 λεξεων. Φυσικα στα Νορβηγικα. Παλουκι. Στα δυο αυτα χρονια εγραψα 4 εργασιες της ταξεως 2500 λεξεων, και καθε φορα ζοριζομουν να βρω αυτες τις λεξεις. Και τωρα επρεπε να ειναι 5000!! Ευτυχως το θεμα το διαλεξα μονη μου και φυσικα ειπα να γραψω για την κοινωνικοποιηση των παιδων και πως το σχολειο μπορει να βοηθησει σε αυτο. I played  it smart που λενε και στο χουριο μου. Το θεμα αυτο ειναι τεραστιο απο μονο του οποτε σιγουρακι θα βρω αυτες τις 5000 λεξεις. Εχω αρχησει και τη γραφω απο τον Μαρτιο. Δουλευω μαζι της μονο σαββατοκυριακα και αργιες. Δευτερα με Παρασκευη γυριζω πτωμα απο την δουλεια ουτε μηνυμα στο κινητο δεν μπορω να γραψω, σιγα μη γραψω για την εργασια. Ευτυχως υπηρχε ενδιαμεσα ενα Πασχα, κατι Σαββατοκυριακα με μπιχλα καιρο που δεν ηθελα να βγω εξω, αλλα θυσιασα και μερικα ηλιολουστα Σαββατα γιατι θελω να τελειωνω με αυτο. Σημερα την ολοκληρωσα και ειμαι πολυ χαρουμενη για αυτο. Μενει να την δει η καθηγητρια μου και να μου πει αν ειναι οκ ή αν χρειαζεται να σβησω κατι και να γραψω κατι αλλο. Συνεβει αυτο την προηγουμενη εβδομαδα. Αναγκαστικα να σβησω 1000 λεξεις και να τις ξανααναπληρωσω γραφοντας κατι αλλο (αλλιως θα ειχα τελειωσει απο την προηγουμενη εβδομαδα). Ελπζω να μην ξανασυμβει Εμενα παντως μου αρεσει παρα πολυ και αν θα με βαθμολογουσα θα μου εβαζα  αυστηρα Α. Το οτι στα γεραματα μου θα εγραφα εκθεση (διπλωματικη οπως θελετε πεστε το) ακαδημαικου τυπου (ναι, ναι δεν ειναι παιξε γελασε) ΣΤΑ ΝΟΡΒΗΓΙΚΑ ουτε που το περιμενα να μου συμβει. Μεχρι τωρα ολες μου οι εργασιες εχουν βαθμολογηθει με Β  (με πολυ καλα σχολια απο κατω) που κατα την καθηγητρια μου σημαινει πολυ καλη βαθμολογια γιατι δεν εχει δωσει ποτε Α. Βεβαια δεν την ρωτησαμε αν ειναι τοσο αυστηρη και στην τελικη εργασια. Προφανως θα ειναι γιατι αυτη θα κρινει το πτυχιο. Παντως μεχρι τωρα εχω ακολουθησει ολους τους τεχνικους κανονες της. Το ποσες λεξεις θα εχει η καθε παραγραφος,  τις αποστασεις, την αναπτυξη της και το argumentation. Δεν το κανω για τον βαθμο, αλλα γιατι ειμαι τελειομανης. Και γιατι θελω να ειναι ωραια. Πεσαμε στην περιπτωση.  Αλλωστε μετα την παραδωση της εργασιας θα ακολουθησει προφορικη εξεταση πανω στην εργασια μου και αυτη θα κρινει τον βαθμο που θα παρω. Και Β πχ να μου δωσει  (λεμε τωρα) μπορει η προφορικη εξεταση να μου ανεβασει τον βαθμο. Το προφορικο το θεωρω πιο δυσκολο παντως (γραφω καλυτερα απο οτι μιλαω), αλλα για αυτο θα αγχωθω μετα τις 2 Ιουνιου.  Και για να σας δωσω να καταλαβαιτε τι εχω κανει σας βαζω μια φωτογραφια απο τα βιβλια που χρησιμοποιησα για να την γραψω. 12 ττον αριθμο
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. daffis155
      daffis155
      (26 years old)
    2. snowwalker
      snowwalker
      (30 years old)
    3. thanasissin
      thanasissin
      (45 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,320
    • Total Posts
      460,864
  • Member Statistics

    • Total Members
      10,740
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    Robertgaila
    Joined
×
×
  • Create New...