Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/05/2026 in all areas

  1. 4 points
    Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο ενδεχόμενο τεχνητής χιόνωσης. Καταρχήν εσύ αν εκπροσωπούσες οποιαδήποτε εταιρεία, θα δημοσίευες μελέτες τις οποίες έχεις πληρώσει; Ή μήπως θα δημοσίευες ή θα μοίραζες στον πρώτο τυχόντα τις μελέτες που κάνεις για επαγγελματικούς λόγους; Εδώ τα αρχεία της πολεοδομίας για το σπίτι σου που θεωρητικά είναι δημόσια έγγραφα, δεν μπορώ εγώ (ή κάποιος άλλος) να πάω να τα πάρω από την πολεοδομία δίχως να έχω έννομο συμφέρον. Παρόλα αυτά, είναι εύκολο να συλλέξεις πάρα πολλά στοιχεία από το ίντερνετ, αλλά και από την κοινή λογική. Δεν χρειάζεσαι μελέτη εφαρμογής, για να κάνεις μια γενική προσέγγιση στο θεμα τεχνητή χιόνωση στον Παρνασσό. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι ο Παρνασσός είναι ένα σουρωτήρι. Το νερό που πέφτει στα μεγάλα υψόμετρα το απορροφά. Στα περισσότερα βουνά ή σε άλλα χιονοδρομικά (πχ αν πας στις Άλπεις όπου θα βρεις πάρα πολλά παραδείγματα), θα δεις πολλά επιφανειακά νερά, λιμνάζοντα ή να τρέχουν, και δεν μιλάμε απλώς για ρυάκια. Εδώ στον Παρνασσό πρέπει να πας σε πολύ χαμηλά υψόμετρα για να δεις νερά. Άρα στην ευρύτερη περιοχή του χιονοδρομικού ούτε εύκολα βρίσκεις ικανοποιητικές ποσότητες νερού που απαιτούνται για να παράξεις τεχνητό χιόνι, ούτε εύκολα μπορείς να το αποθηκεύσεις. Στο εξωτερικό, τις τεχνητές λίμνες από όπου προμηθεύονται το νερό για τεχνητό χιόνι, φροντίζουν να τις κάνουν σε σημαία όπου υπάρχουν τρεχούμενα ρυάκια, ώστε να έρχεται νερό με φυσική ροή, μειώνοντας κατά το δυνατόν τις ανάγκες μεταφοράς νερού από μακρυά. Αυτό σημαίνει ότι θεωρητικά μαζεύεις και το νερό που ήδη χρησιμοποίησες για να κάνεις το τεχνητό χιόνι που ήδη έφτιαξες και λιώνει, "ανακυκλώνοντας" το. Επίσης θα ήθελες να κάνεις τους ταμιευτήρες σε θέσεις όπου υπάρχουν προϋποθέσεις στεγανότητας του εδάφους, δηλαδή σε σημεία που ήδη βρίσκεις λιμνάζοντα νερά. Αν ρωτήσεις το ΑΙ, θα πάρεις την απάντηση: Τα πετρώματα του Παρνασσού, τα οποία αποτελούνται κυρίως από ασβεστόλιθους και δολομίτες της ζώνης Παρνασσού (άνω Τριαδικού-Ιουρασικού), δεν θεωρούνται στεγανά. Αντίθετα, είναι έντονα καρστικοποιημένα (διαπερατά), γεγονός που επιτρέπει στο νερό της βροχής και του χιονιού να εισχωρεί βαθιά στο εσωτερικό του βουνού, δημιουργώντας υπόγειες διαδρομές, πηγές και σπήλαια, αντί να παραμένει στην επιφάνεια. Γεωλογική Σύσταση: Κυριαρχούν τα ανθρακικά πετρώματα. Υδρογεωλογία: Η υψηλή διαπερατότητα των ασβεστολίθων καθιστά το βουνό έναν τεράστιο υδροφόρο ορίζοντα που τροφοδοτεί πηγές στις χαμηλότερες περιοχές. Δηλαδή, ακόμα και αν κάνεις μια στεγανοποίηση άνω των 2000 μέτρων (που θα ήθελες στον Παρνασσό), θα πρέπει να κουβαλήσεις μερικές χιλιάδες φορτηγά με χώμα από την πεδιάδα ψηλά στο βουνό. Και μηχανήματα για την συμπίεση της επιχωμάτωσης για την στεγανοποίηση της. Και σωληνώσεις σε όλο το βουνό (αρκετών χιλιομέτρων) για να ανεβάσεις το νερό από πολύ χαμηλά (πχ από Αγόριανη). Αυτό, πολύ πιθανό (πέραν του κόστους), να αλλοιώσει και την φυσική διαδρομή του νερού, αφού αυτό που θα μαζεύεις από χαμηλά (στην τοποθεσία που θεωρείς πιο πρόσφορη), δεν ξέρεις από που έρχεται. Πιθανώς να το ανεβάζεις σε άλλη υδρολογική λεκάνη και μετά να πηγαίνει προς άλλη κατεύθυνση. Όμως υπάρχουν πάρα πολλοί προβληματισμοί ακόμα που θα πρέπει να αντιμετωπίσεις. Συνήθως ο λόγος που δεν έχει χιόνι ο Παρνασσός, δεν είναι διότι κάνει κρύο "στεγνό", αλλά γιατί δεν έχει θερμοκρασίες καλές. Δηλαδή, ακόμα και αν με έναν μαγικό τρόπο έριχνες πολύ φερτό χιόνι στα 1950 μέσα Δεκεμβρίου, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να σου ρίξει μια βροχή και όλο το εγχείρημα να πάει στράφι. Το έχουμε δει το έργο αρκετές φορές. Παράλληλα, αυτή την ποσότητα χιονιού που θα γίνει νερό θα την ρουφήξει το έδαφος και δεν θα τρέχει σε κάποιο ρυάκι για να μπορέσεις να την μαζέψεις για να την ξανακάνεις χιόνι όταν θα ξανακάνει κρύο, εκτός και αν στεγανοποιήσεις ταυτόχρονα όλη την έκταση των πιστών του χιονοδρομικού..... Δηλαδή οδηγούμαστε σε μη ορθολογικές λύσεις. Αντί για αυτό, καλύτερα φτιάξε στον Λυκαβητό μια κλειστή πίστα με ψύξη, να μην τρέχουμε στο Ντουμπάι ή σε παγετώνες καλοκαιριάτικα, ούτε μακρυά από το σπίτι μας..... και να κάνουμε 365/365, όλες τις ώρες, δίχως ομίχλες κλπ. Ενώ θα ήταν πολύ πιο σίγουρο τα χρήματα αυτά να τα δώσεις για να ανεβάσεις το κέντρο βάρους του χιονοδρομικού ψηλότερα, όπου ξέρουμε ότι έχει πολύ περισσότερο και ποιοτικότερο χιόνι για σημαντικά μεγαλύτερη χρονική περίοδο. Επίσης, όποιον ταμιευτήρα και να φτιάξεις, θα έχεις σημαντικά θέματα εξάτμισης. ΕΠΙΣΗΣ: 1)Απαιτούμενη ποσότητα: Για την παραγωγή 1 κυβικού μέτρου (\(1\ m^3\)) τεχνητού χιονιού, απαιτούνται περίπου 400 έως 500 λίτρα νερού (δηλαδή \(0,4 - 0,5\ m^3\) νερού). Απόδοση: Γενικά, \(1\ m^3\) νερού μπορεί να παράγει περίπου \(2,5\ m^3\) τεχνητού χιονιού, ανάλογα με τον τύπο του κανονιού και τις συνθήκες. Συνολική κάλυψη: Για την κάλυψη 1 εκταρίου (10 στρέμματα) πλαγιάς με χιόνι πάχους 30 εκατοστών, απαιτούνται περίπου \(1.000\ m^3\) νερού 2)Κόστος ανά κυβικό: Το κόστος παραγωγής \(1\ m^3\) χιονιού εκτιμάται διεθνώς μεταξύ 3,5 και 5 ευρώ. Παράγοντες κόστους: Το κόστος αυτό περιλαμβάνει ενέργεια για τα κανόνια (ανεμιστήρες), αντλιοστάσια, συμπιεσμένο αέρα και συντήρηση Για να ρίξεις 30 εκατοστά χιονιού στον Περικλή (και μόνο εκεί), σε ένα πλάτος περίπου 30 μέτρων (όχι αρκετό αν σκεφτείς ότι πρέπει να καλύψεις και τον διάδρομο ανάβασης του συρόμενου λιφτ) θα χρειαστείς να κάνεις χιόνι περίπου 2.000 κυβικά αποταμιευμένου νερού, με κόστος λειτουργίας τάξεως 10000€ (δεν βάζουμε κόστος εγκατάστασης και μεταφορας του νερού από Αγόριανη ή από αλλού, ή το πως θα φτάνεις εκεί με τα σκι αν δεν έχει το βουνό χιόνι, μιλάμε μόνο για το αν έχεις το νερό και πατήσεις το κουμπί να γίνει χιόνι όταν κάνει κρύο). Για να σου κρατήσει πόσο καιρό; Και με το πετρώδες ανάγλυφο, αν δεν έχει ήδη χιονίσει, 30 εκατοστά είναι αρκετά; Άρα αυτή την διαδικασία πρέπει να την επαναλαμβάνεις τακτικά. Εναλλακτικά: Συμπερασματικά, τα πράγματα για τεχνητό χιόνι στον Παρνασσό έχουν περισσότερες δυσκολίες από τον μέσο όρο των περιπτώσεων όπου αυτή εφαρμόζεται και τα πράγματα μάλλον είναι δύσκολα!
  2. 2 points
    Την Κυριακή 26 Απριλίου 2026 , ο Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας πραγματοποίησε για τα μέλη του σε συνεργασία με την Ομάδα Διάσωσης ΔΕΛΤΑ (17/2029, Αριθμός Μητρώου εθελοντικών οργανώσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας) , ένα σεμινάριο πρώτων βοηθειών με ιδιαίτερη έμφαση σε ατυχήματα που μπορεί να συμβούν στο βουνό και στο χιόνι. Οι συμμετέχοντες απέκτησαν μία εντελώς νέα προσέγγιση και αντιμετώπιση των πρώτων βοηθειών, έκαναν πρακτική μεταξύ τους και σε πρόπλασμα και μοιράστηκαν γνώση και δεξιότητες που σώζουν ζωές. Εκπαιδευτής ήταν ο κος Άρης Μηλιαράς, Πρόεδρος της Ομάδας Διάσωσης ΔΕΛΤΑ, εν ενεργεία διασώστης/πλήρωμα ασθενοφόρου, απόστρατος στρατού ξηράς, με πολυετή εμπειρία και πιστοποιημένη εξειδίκευση στον τομέα των πρώτων βοηθειών. Η μεγάλη του εμπειρία και μεταδοτικότητα, ενέπνευσε σε όλους μια άλλη προσέγγιση και αντιμετώπιση των πρώτων βοηθειών. Οι συμμετέχοντες κατέθεσαν μία συμβολική δωρεά 200€ εκφράζοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ προς την Ομάδα Διάσωσης ΔΕΛΤΑ γι αυτό το εξαιρετικό και ιδιαίτερα χρήσιμο σεμινάριο. Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο απαραίτητο και δύσκολο έργο της.
  3. 1 point
  4. 1 point
    Στους ορειβάτες είναι δωρεάν .είναι εξάλλου ορεινή διάσωση . Εντός χιονοδρομικού δεν είναι ορεινή διάσωση. Η παροχή παραιατρικης και ιατρικής βοήθειας , η διακομιδή μέχρι την παραλαβή του από το νοσοκομειακό και η μεταφορά στο πλησιέστερο νοσοκομείο είναι υποχρέωση του χιονοδρομικού που μπορεί να χρεώνει ή να μην χρεώνει την παροχή , πάντως θα πρέπει να αναφέρεται ρητά τι καλύπτει το ημερήσιο και τι χρεώνεται έξτρα . Αυτό είναι μια από τις κατακτήσεις του πελάτη στη ΕΕ , δηλαδή ο τιμοκατάλογος με αναλυτική περιγραφή κάθε χρέωσης και η υποχρέωση του χιονοδρομικού να υπάρχει πιστέρ διασώστης , διακομιδή του τραυματία σε ιατρείο πρώτων βοηθειών όπου υπάρχει γιατρός και νοσοκόμος και η ύπαρξη ασθενοφόρου για άμεση μεταφορά στο πλησιέστερο νοσοκομείο. Εδώ μέσα επειδή είμαστε λαρτζ και υπεράνω και έξυπνοι απίστευτα, δεν θέλουμε αυτές τις κατακτήσεις και ζητάμε ελικόπτερο και υποβρύχιο και γράφουμε ότι απίστευτο μας κατέβει . Και αναρωτιέται κανείς , αυτό το φόρουμ είναι του τουρίστα χιονοδρόμου στην Ελλάδα ή του κάθε ψωνισμένου ( στο στυλ αν ήμουν εγώ υπουργός χιονοδρομίας να δεις τι θα σου έκανα , και χιονοδρομικό στην καλιακούδα και πύραυλο να σε πάει σε νοσοκομείο του εξωτερικού). Δεν μας αρέσει που ακόμα και ο αριθμός των πιστέρ και των ασθενοφόρων ρυθμίζεται ανάλογα με το σήμα που έχει πάρει το χιονοδρομικό , δεν μας αρέσει που έστω σε κάποιο μέτρο υπάρχει σε αυτό το εθνικό Αλαλούμ μια στοιχειώδη υποχρέωση ενός παρόχου αθλητικής δραστηριότητας να φροντίζει τα αυτονόητα , όχι βέβαια . Να πούμε το μακρύ και το κοντό μας . Και να πληρώσουμε αυτό που μια μερίδα εδώ μέσα έφαγε τα συκώτια της να το έχουμε δωρεάν . Ακόμα θυμάμαι τι είχε γίνει με την έξτρα ασφάλιση στον Παρνασσό όταν ο εστουχ έκανε την πάπια . Προφανώς είστε όλοι μικρούλια εδώ μέσα , τρυφερά και νεανικά και δεν θυμάστε που δεν υπήρχαν ούτε γιατροί, ούτε φορεία , ούτε διασώστες , ούτε νάρθηκες( δεν θα ξεχάσω που δεν υπήρχε αλουμινοκουβέρτα σε όλον τον Παρνασσό) . Τα ελικόπτερα μας μαραναν.. aab σε ποια χώρα αναφέρεσαι ; Τα πληρώματα του εκαβ είναι διασώστες . Στο μετρό της εκπαίδευσης τους κάνουν συγκεκριμένες παραιατρικες πράξεις . Πχ σταθεροποίηση με νάρθηκα και δεν κάνουν πχ διασωληνωση . Για όλα αυτά εννοείται ότι δεν χρεώνουν . Το που θα σε πάνε είναι υπηρεσιακή απόφαση και όχι δική σου . Δεν είναι ταξί. Και μπορούμε να ρωτήσουμε τους τουρίστες στα νησιά μας αν η ασφάλεια τους πλήρωσε ποτέ τις πρώτες βοήθειες. Είναι ευρωπαϊκό κεκτημένο οι πρώτες βοήθειες να δίνονται χωρίς χρέωση . Η νοσοκομειακή περίθαλψη είναι άλλη υπόθεση . Προφανώς και υπάρχουν πολιτισμένες και λιγότερο πολιτισμένες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση . Αλλά αυτό πια με την ανάγκη που έχουμε να πληρώνουμε για όλα έξτρα είναι ακατανόητο . Βάση νόμου σε κάθε οργανωμένη παραλία στην Ελλάδα πρέπει να υπάρχει ναυαγοσώστης . Και μάλιστα με μια εντελώς απίστευτη παράλογη λογική τον πληρώνει ο εκμισθωτής της παραλίας . Δηλαδή συνήθως , Δήμος , κτηματική εταιρία του δημοσίου , εταδ κλπ. Και όχι το μπιτσομπαρο που είναι και το λογικό . Δεν έχω ακούσει ποτέ να χρεώνουν υπηρεσία ναυαγοσώστη. Είμαι σίγουρος ότι αν ήταν ναυαγοσώστης σε χιονοδρομικό εδώ μέσα θα γράφαμε πολλοί να τον πληρώνει ο χιονοδρόμος . Και να υπάρχει και υποβρύχιο . Και όποιος πνίγεται να πληρώνει την διάσωση . Και το φιλί της ζωής . Και να μην κολυμπά αν δεν κάνει ιδιωτική ασφάλιση .
  5. 1 point
    Ήταν πολύ καλό το σεμινάριο και άρεσε σε όσους παρευρέθηκαν. Να είμαστε καλά και να το επαναλάβουμε σε 2 χρόνια.
  6. 0 points
    Μεγάλη κατολίσθηση στο Παμπόροβο: Και ένα βίντεο από το συμβάν: https://www.instagram.com/reel/DX4zTXWjo4l/?igsh=MW85MWprMXo3NGtnbA== Από ότι διαβάζω, μπορεί να τους πάρει ένα χρόνο για να διορθωθεί.
×
×
  • Create New...