-
Content Count
3,222 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
73
Content Type
Profiles
Forums
Calendar
Κατηγορίες Περιεχομένων
Νέα
Ανακοινώσεις - Events
Gallery
Everything posted by PhaethonF1
-
Θα σχολιάσω ως μη μηχανολόγος ένα κομμάτι της εξήγησης που δεν αφορά καν το σύστημα... Η συμπεριφορά των χιονοδρόμων -στα ελληνικά χιονοδρομικά κέντρα- κατά την επιβίβαση/αποβίβαση είναι εξαιρετικά προβληματική, με εμφάνιση συχνότητας που είναι αρκετή για να πρέπει να είσαι όλη την ώρα με το γκάζι/φρένο/στοπ στο χέρι. Κι αυτό το λέω για όταν δουλεύουν όλα τέλεια, δεν έχουμε προβλήματα με αποστάσεις κτλ. Δεν έχει καμία σχέση με την κανονικότητα συμπεριφοράς που βλέπεις στις Άλπεις. Και δεν μιλάω για "αντικοινωνική" συμπεριφορά, αλλά για πραγματική έλλειψη εκπαίδευσης και απειρία. Περνώντας σε ελαφρώς πιο τεχνική προσθήκη... Σε αυτό δεν έχει βοηθήσει καθόλου η διαγώνια διάταξη εισόδου του Βάκχου στο 1950 με την "σφήνα" κυλιόμενο διάδρομο (να ζήσουμε να τον θυμόμαστε), που αυτό κι αν είναι σπάνιο (δεν το έχω δει προσωπικά κιόλας πουθενά, αλλά δεν κόβω χέρι για τη μοναδικότητα στον Παρνασσό). Μεγάλο τμήμα του χρόνου μεταξύ ανοίγματος της μπάρας μέχρι το "ωπαλάκια" καταναλώνεται από μανούβρες, βηματάκια και αναδιάταξη, για μια 6-άδα που έχει και σημαντική διαφορά μήκους διαδρομής μεταξύ εσωτερικής-εξωτερικής θέσης. Σ αυτό το σημείο να τονίσω το ακατανόητο της μη προμήθειας ειδικών "στοπ" για παιδιά στη μπάρα ασφαλείας (1-2 βρε αδερφέ ανά καρέκλα).
-
Στην Ελλάδα υπάρχει μια τεράστια παγίδα στη φράση - "όραμα": "Τουρισμός 4 εποχών - 12μηνη λειτουργία", όπως έχω δει να την αντιλαμβάνονται διευθύνσεις, υπουργεία, τοπικοί παράγοντες. Είναι η απόλυτη δικαιολογία για να μην ασχοληθεί κανείς με τη χιονοδρομία και απλώς να μετατρέψουν τα χιονοδρομικά σε κάτι άλλο που απλώς περιμένει λίγο καιρό να λιώσουν τα χιόνια, που δεν βολεύουν κιόλας.
-
Καθήστε ρε παιδιά, όντως δεν είναι καν και δικό μας θέμα, αλλά πού ακριβώς διαφωνούμε στο ότι δεν ήταν αρχικά κανονισμένος αγώνας Πανελληνίου πρωταθλήματος στον Παρνασσό? Δεν ήταν. Το ίδιο το πινακάκι το λέει. (Ο Βασίλης λέει απλώς ότι σωστά δεν το έβαλαν Παρνασσό στην αρχή και προτίμησαν Πηγάδια. Οι λόγοι αυτής της επιλογής ακούγονται αλλιώς, ανάλογα ποιός λέει την ιστορία. Αλλά μην υποτιμάμε το ζουμί που κρύβεται σ' αυτό ακριβώς το σημείο, της αρχικής διαμόρφωσης του προγράμματος.) Ήταν προγραμματισμένο κύπελλο? Ήταν. Γίνονται κάποιες φορές αλλαγές λόγω έκτακτων συνθηκών στο πρόγραμμα? Γίνονται. Γίνεται να κανονιστούν όλα μαζί σε 3-4 ήμερο? Γίνεται. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουν τι έγινε μετά και κόμπλαρε η υπόθεση. Η ιδέα και η υλοποίηση του event ήταν εξαιρετική. Η άρνηση στην ΕΟΧΑ κατ εμέ ήταν άστοχη και αφορά άλλα ξεκαθαρίσματα. Μπορούν να ισχύουν όλα ταυτόχρονα κάποιες φορές... [Όσον αφορά στην πιστοποίησή μου του εκπαιδευτή (όχι προπονητή), ισχύει κανονικότατα στην ΕΕ και είναι δεκτή σε κάθε σοβαρή χώρα που έχει χιονοδρομική παράδοση, με κάποιους περιορισμούς αναλόγως τη χώρα. Εδώ δεν προβλέπεται καν διαδικασία αναγνώρισης, γιατί πρέπει... να υπάρχει επίσημα το αντίστοιχο (ακριβώς αντίστοιχο, όχι "περίπου") επάγγελμα και καθιερωμένη διαδικασία εξίσωσης τίτλων, που θα ξεκαθαρίζει και το τι λείπει από την εν λόγω εκπαίδευση για να θεωρηθεί ισοδύναμη της αντίστοιχης ελληνικής. Δεν με απασχολεί πια, γιατί δεν το εξασκώ συστηματικά, αλλά οι περιορισμοί που θέτουν στους όρους τους τα ελληνικά χιονοδρομικά κέντρα δεν έχουν καν βάση, απλώς "τους το είπαν" και "έτσι γίνεται".]
-
Παίρνοντας αφορμή από τα παραπάνω: Στο ρεπορτάζ του Star Κεντρικής Ελλάδας λέγεται θεωρώ κάτι κομβικά ανακριβές. Οι Πανελλήνιοι Αγώνες δεν ήταν στο αρχικό πρόγραμμα να διεξαχθούν αυτές τις μέρες στον Παρνασσό. Αυτή η απόφαση, τότε, δεν ήταν θέμα Παρνασσού/ΕΤΑΔ, αλλά Ομοσπονδίας, όταν αποφασίστηκε το καλεντάρι. Η άρνηση ήρθε όταν έφτασε από την Ομοσπονδία έκτακτο αίτημα για διεξαγωγή αγώνων, κατά παρέκκλιση από το αρχικό πρόγραμμα.
-
Για βοήθεια της συζήτησης (του καναπέ, αλλά δε βαριέσαι). (Στιγμιότυπο από πρόσφατο βίντεο σε κανάλι φίλου https://youtu.be/6l1iOFeSSiU?si=AKvg6OXxUEnglI2Q )
-
Δηλαδή το να αντικαταστήσουν την καρέκλα με ένα σύγχρονο λιφτ ή το ιστορικό ντιζελο-Leitner στο συρόμενο δεν μπήκαν ποτέ στο τραπέζι σοβαρά?
-
Είναι η περίοδος που ρωτάνε "έχει χιόνι πάνω ακόμα?" ρουφώντας φρέντο με ζέστη στη Γλυφάδα.
-
Για την περίπτωση του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού, η επίσημη ιστοσελίδα έχει συγκεκριμένο τμήμα για τους όρους χρήσης των εγκαταστάσεων, εδώ: https://parnassos-ski.gr/genikes-plirofories/chionodromiko-kentro-parnassoy/oroi-amp-asfaleia/oroi-chrisis-egkatastaseon/ Γεμάτο ευχολόγια και συστάσεις, με βασικό μέλημα την εξασφάλιση της ΕΤΑΔ σε περίπτωση μηνύσεων. Ο χιονοδρόμος "υποχρεούται", αλλά η ΕΤΑΔ "δεν φέρει ευθύνη" και "καταβάλλει προσπάθεια". "Η χρήση των συρόμενων αναβατήρων γίνεται μόνο από έμπειρους χιονοδρόμους με ιδιαίτερη προσοχή στις σημάνσεις." Επειδή το πρόβλημα ας πούμε είναι μόνο εκεί και όχι στην πίστα που θα κατέβεις μετά. Αλλά έστω... εκεί πώς πιστοποιείται η "εμπειρία"? Προβλέπεται εξουσία/αρμοδιότητα του λιφτιέρη να κόψει κάποιον? Από την εμπειρία μου, πάντως, τις περισσότερες φορές και μόνο η φιλική σύσταση αποθαρρύνει πολύ κόσμο. Πολλοί ανεβαίνουν σχεδόν κατά λάθος, με άγνοια κινδύνου, όχι από καγκουριά. (Για κερασάκι το αστείο κομμάτι που αφορά στο καθεστώς για το ποιος και πώς έχει δικαίωμα παράδοσης μαθημάτων, που απλώς δεν έχει βρεθεί κάποιο πιο οργανωμένο συμφέρον να στείλει το θέμα στην ΕΕ και να κλάψει κόσμος.) Τι να κάνουν οι άνθρωποι πάνω στο ΧΚΠ όταν η "τηλεδιοίκηση" γράφει τα κείμενα και κανονίζει τα πάντα από τα κάτω γραφεία και ο κάθε εργαζόμενος είναι ανίσχυρος μπροστά στο "ξέρεις ποιός είμαι εγώ"...
-
Δεν θα δεις αρχάριο επιπέδου "δεν ξέρω να φρενάρω και να στρίβω" στην κορυφή του Sölden. Το πώς και το γιατί έχει πολλές εξηγήσεις. Γενικά, όμως, στο οργανωμένο χιονοδρομικά εξωτερικό υπάρχουν σωστά και μεγάλα πεδία αρχαρίων με αρκετό ψωμί από τα οποία δεν φεύγει ο κόσμος αν δεν νιώσει άνετα για παραπάνω.
-
Δεδομένου ότι η διασταύρωση πιστών σε Τ ή σταυρό είναι πολύ συνηθισμένη σε χιονοδρομικά κέντρα του εξωτερικού (μου έχει κάνει εντύπωση, ομολογώ) και αρκεί απλώς η επισήμανση "αργά" νωρίτερα ή, σε κάποιες περιπτώσεις, διαμόρφωση διαδρόμου-σαλίγκαρου με δίχτυα στο τέλος, εδώ μιλάμε για προβληματισμό που αφορά στην "ελληνική" συμπεριφορά...
-
Όλο και χειρότερα η κατάσταση, δυστυχώς. Φιλότιμοι, λίγοι στον αριθμό, εργαζόμενοι κάνουν ό,τι μπορούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα, για να λειτουργεί "κουτσό" ένα χιονοδρομικό με μεταξωτά εσώρουχα. Ένα άθλημα που πλέον ΔΕΝ είναι μόνο για την απόλυτη ελίτ της κοινωνίας και έχει απλωθεί πολύ στον κόσμο (μία Πέμπτη που έμοιαζε Σάββατο, με το δεύτερο πάρκινγκ σχεδόν γεμάτο) ένα χιονοδρομικό που αδυνατεί να ανταποκριθεί. Σαχάρα κλειστή, Δίας σταμάτα-ξεκίνα και αργός, Περικλής ηρωικός με νεκραναστάσεις όλη μέρα, Οδυσσέας αγνοείται, Baby 3 κορυφής Βάκχου κλειστό, χειριστές αναβατήρων σε ρόλο Ζογκλέρ, να αναγκάζονται να έχουν μάτια στα αυτιά και στο πίσω μέρος του κεφαλιού και 8 χέρια για να βγει εις πέρας η δουλειά, πιστέρ να τρέχουν διακτινιζόμενοι να καλύψουν πεδίο και να συνεννοηθούν με τους γιατρούς σε μια "νορμάλ" μέρα (πού να ήταν και αργία....). Η χαρά προέρχεται από την παρέα και τη διάθεση και όχι από την ποιότητα του προϊόντος. Αν δεν έχεις την τεχνική ικανότητα να πας "παντού" (εντός, εκτός κ επί τα αυτά...) στο ευρύτερο πεδίο του χιονοδρομικού, δεν έχεις καμία ελπίδα να περάσεις καλά.
-
Το θέμα του Παρνασσού έχει πάρει διαστάσεις πάντως σιγά-σιγά. Το σκαλίζουν δημοσιογράφοι και υπάρχει γκρίνια στην Αθήνα (απο ψηλά - πολύ ψηλά). Το θέμα είναι εάν -όπως συνήθως- η διοίκηση δείξει με το δάχτυλο και τα φορτώσει όλα στους εργαζόμενους, ενώ όλες οι διαμαρτυρίες και τα σχόλια μιλούν για πρόβλημα στα κεντρικά.
-
Δεν θα κοιμηθούμε μέχρι να μάθουμε τα αποτελέσματα. Το ηρωικό παλικάρι (δουλειά έκανε ο άνθρωπος, δεν φταίει σε τίποτα) έμεινε στα μαρτυρικά όρια του γκλάμουρους σαλέ ή τόλμησε να πάει στην ουρές των λιφτ ή και στην κορυφή τους?
-
Ούτε για τον Βάκχο τα ξέρανε, όπως ούτε για τον Ηρακλή. Κινδυνολόγοι όσοι τα έλεγαν τα τελευταία χρόνια, απέναντι σε αστραφτερά, καλογραμμένα δελτία τύπου περί πλήρους συμμόρφωσης με προδιαγραφές και συντηρήσεις. Η κατρακύλα δεν έχει πάτο. Δεν τολμάει να κάνει και σοβαρό ρεπορτάζ κανένας δημοσιογράφος, μην τρακάρει σε συμφέροντα. Και μια που πιάσαμε τον Βάκχο... με την πίστα αρχαρίων στην κορυφή του, υπάρχει κάτι που πρέπει να ξέρουμε για το λιφτάκι και το γιατί είναι ακόμα μπριζολάκι? Φήμες?
-
Η περιφερειακή είναι μέρος και ευθύνη του χιονοδρομικού, όπως και η εξασφάλισή της (και κάθε πίστας) από κινδύνους τριγύρω. Πίστες φτιάχνονται ακόμα και σε μερικώς εκτεθειμένα μέρη παντού στον κόσμο, αλλά γίνονται τα απαραίτητα συνοδευτικά. Ακόμα και τώρα μπορούν να γίνουν έργα για έλεγχο χιονοστιβάδων στον Παρνασσό, στα Καλάβρυτα και παντού και μάλιστα λόγω μικρού πεδίου μιλάμε για πολύ μικρές παρεμβάσεις. Φράχτες, εκρηκτικά με το χέρι, με drone, με πύργους, με συστήματα μεταφοράς τύπου CATEX κτλ. Δεν ξέρουν, δεν θέλουν, δεν τους νοιάζει. Όλα είναι social media. Κάνουν και repost πάντως τα στόρι του κόσμου και πιάνουν τον παλμό της κοινωνίας.
-
Μια χαρά πάει Χρήστο μου., δεν καταλαβαίνω την έκρηξή σου... https://www.athensmagazine.gr/article/videos/fterolakka-to-snow-rave-tou-parnassou-pou-egine-viral-giati-olo-to-tiktok-milaei-gia-ta-parti-sta-xionia
-
Τα πάρτυ πάντως δεν θέλουν ούτε χιόνι, ούτε πετρέλαια.
-
Τα μεταξωτά θέλουν κι επιδέξιους... μην ξανοίγεσαι Δεν είναι άκαμπτη προϋπόθεση αυτό για λιφτ πάντως. Πολλά λιφτ σε πολλά μέρη χάνουν οπτική επαφή βάσης-κορυφής. Γενικά, όμως, τα συρόμενα δεν έχουν μεγάλες μεταβολές οριζοντιογραφικά ή μηκοτομικά, οπότε όντως αρκετά δύσκολο για Κελάρια να τραβήξει κάτω ο Περικλής. Και πολύς κόσμος σε λίγο πεδίο όταν λειτουργούν όλα στο φουλ. ΝΑΙ. Αλλά... κορμοράνοι, τοπίο, περιβαλλοντικά κτλ. Σοβαρά και ασόβαρα επιχειρήματα μαζί και ξέχνα το. (έχω κάπου ακόμα κάποια χαζοσχεδιάκια επέκτασης...) Πάντα αναρωτιόμουν αν η λεκάνη που σκάει σ αυτόν τον ταμιευτήρα είναι τόσο μεγάλη για να δίνει τίποτα σοβαρό. Κάποιοι βέβαια έχουν πει να γεμίζει με νερό... από τη Λειβαδιά. Αυτό που δεν έχω δει (και δεν ξέρω αν υπάρχει, μπορεί να υπάρχει) είναι μια μελέτη που να μιλάει για όλο το πακέτο, δηλαδή ποσότητες νερού από φυσική συσσώρρευση, ενεργειακές απαιτήσεις για μεταφορά νερού, για δημιουργία του χιονιού, για τί κάλυψη πιστών μιλάμε κτλ. Είναι όλα στον αέρα αυτά που συζητάμε. Πάντως δεν νομίζω ότι κανείς μιλάει "σκληρά" μόνο για τεχνητό. Ιδανικά επέκταση θα έπρεπε να γίνει και τεχνητό συμπληρωματικά για εξασφάλιση σεζόν. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα "ελληνικά" δεδομένα, τι θεωρείς πιθανότερο να γίνει?
-
Του Έλληνα ο τράχηλος, πούλμαν αντί Καγιέν δεν υπομένει.
-
Ναι, καταλαβαίνω πώς το λες κι έχει βάση. Είναι προς συζήτηση, αλλά το είπα με την έννοια ότι ο Ηρακλής: - ξεκινάει από το κεντρικότερο σημείο δραστηριοτήτων και αλλαγών σύνδεσης (1950 hub). Με τραγικό σχεδιασμό, βέβαια, ως προς τη μετάβαση από το ένα λιφτ στο άλλο. - καταλήγει στο ψηλότερο σημείο που δίνει πρόσβαση με απευθείας σκι (έστω μέσω περιφερειακής ή λουκιών) και στα δύο "υπο"-χιονοδρομικά. - με σημαντική μεταφορική ικανότητα. - προσφέρει πρόσβαση σε διαδρομές μπλε/κόκκινες/off-piste. Ο Περικλής θα μπορούσε να λειτουργεί ως ραχοκοκκαλιά με άγκυρα, ακόμα και διπλής σειράς (4 άτομα σύνολο) κατ' αναλογία των παγετώνων (π.χ. Kitzlift στο Kitzsteihorn, που μεταφέρει 2360άτομα/ώρα βλ. https://www.skiresort.at/skigebiet/kitzsteinhorn-maiskogel-kaprun/liftebahnen/l89024/, Υψ. Βάσης - Κορυφής: 2,622 - 2,921, Double drag lift 2,360 p/h, κατασκευή 1995 ∙ 2015, μήκος 1,286μ, διάρκεια διαδρομής 6.0'). Θα κοβόταν το πλεονέκτημα της καρέκλας του Αιόλου για αρχαρίους/σχολές, αλλά αυτό είναι "ελληνικό" πρόβλημα. Επίσης, θα έπρεπε να διαχειριστούμε την ασφάλεια στο θέμα της διασταύρωσης με πίστα, που επίσης είναι "ελληνικό" πρόβλημα (Στο Kitz γίνεται κανονικότατα, σε συγκεκριμένα σημεία διέλευσης). Εξαιρετική η κουβέντα για τα λιφτ και τον σχεδιασμό και υπάρχουν και ωραίες ιδέες και πλέον παραστάσεις εξωτερικού, αλλά δεν βλέπω καμία απολύτως πρόθεση ούτε για επανασχεδιασμό ούτε για ενασχόληση με το χιονοδρομικό προϊόν από τους αρμόδιους φορείς (εμφανώς τουλάχιστον, οπότε I stand corrected αν ετοιμάζει κάτι η ΕΤΑΔ και μας το κρύβει). Με την ευκαιρία αναφοράς στο αγαπημένο Kitz, ας ρίξουμε μια ματιά στα βασικά του στοιχεία ως προς τη μετοχική σύνθεση. (πρόχειρη μετάφραση) Δήμος Kaprun: 34,00% Kapruner Tourismus Holding GmbH: 33,34% Τουριστικός Σύλλογος Kaprun: 9,30% Kapruner Promotion und Lifte GmbH: 7,20% Ιδιώτες μέτοχοι και εργαζόμενοι της εταιρείας: 16,16%
-
Το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο χιονοδρομικό κέντρο της Ελλάδας δεν έχει τεχνητό χιόνι και έχει παροπλισμένο (με γνωστό το επερχόμενο πρόβλημα για χρόνια) έναν εκ των δυο σημαντικότερων αναβατήρων. Αυτή είναι μια αντικειμενική, πραγματική πρόταση.
-
Για αποφυγή οποιασδήποτε παρεξήγησης, δεν το είπα εγώ!
-
Το νέο λιφτ που λέει μέσα εννοούν αυτό προς το καταφύγιο που έχει συζητηθεί ή κάτι άλλο?
-
Να δεις τι ωραία που είναι πλέον η "παραγωγή" ΑΙ δίπλα στο σπίτι σου...
-
Γίνονται για την επέκταση και δεν έχει ακόμα κάμερες εκεί...
