Jump to content
ashbury

Χ.κ. Καλαβρύτων 2019-20

Recommended Posts

16 minutes ago, Χρήστος Λάππας said:

Κατ αρχάς έμεινε καθόλου χιόνι;

Έχει ρίξει μια χαρά από ότι βλέπω..

 

image.thumb.png.3c9f52cbd903c384afe9de0a3a8a26a9.png

  • Like 2

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικό έμεινε 300 ή 500 να ξέρω ποσά να έχω μαζί μου!!!! 😂😂🎿🎿⛷⛷

  • Like 1
  • Haha 3

ski_rossignol-experience-94-ti-2018_n11682-8878-1_l4.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έβαλε πολύ καλά, πέρα από τις προσδοκίες μας.

Ενδιαφέρουσα η χθεσινή συζήτηση που είχαμε με στελέχη του χιονοδρομικού (Άγριο & Βαζαίο). Θα ανεβάσω σχετικές διαφάνειες από την παρουσίαση που μας έγινε, μετά από άδεια του κ. Βαζαίου. Ελπίζουμε και σε άλλες, πάνω στο βουνό.

Μπράβο στους διοργανωτές.


Χθεσινό postάρισμα, από το FB το Χ.Κ. Καλαβρύτων:

❄️☀️Υπό κανονικές συνθήκες σήμερα (17/1/2021) θα ήταν μια επική χιονοδρομική ημέρα...
Εμείς κάνουμε ότι μπορούμε για να είμαστε έτοιμοι μόλις δωθεί το πράσινο φως.
📌Στα 2000μ, σε ΒΔ πλαγιά 30° σκάψαμε «προφίλ» 80 εκατοστών προκειμένου να έχουμε μια καλή εικόνα της ποιότητας του χιονιού που έφερε η τελευταία κακοκαιρία.
Η συνολική χιονοκάλυψη ξεπερνάει τα 2 μέτρα σε σημεία.
ΒΔ άνεμοι και νέο κύμα θα επηρεάσει το βουνό το επόμενο 24ωρο. ❄️

Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός, σύννεφο, χιόνι, δέντρο, σπίτι, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

Image may contain: sky, mountain, cloud, snow, outdoor and nature

Image may contain: sky, mountain, outdoor and nature

Image may contain: one or more people, sky and outdoor

 


Υ.Γ.: Κάποιοι "νέοι συνεργάτες" έπιασαν δουλειά 😉

 

  • Like 13
  • Love 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μακάρι να είχαμε για 10 ώρες την δυνατότητα να συζητάμε με την διεύθυνση του ΧΚΚ και υπάρχουν μερικά θέματα που πιθανότατα δεν έχουν συζητηθεί και πιθανότατα οι δικές μου απόψεις δεν είναι οι σωστές.

1. Ο Χαρδαλιάς είναι πιθανό να μας επιτρέψει σύντομα να πάμε για σκι. Με αφορμή το άλλο thread για όλα τα χιονοδρομικά νομίζω δεν είναι άσχημη ιδέα να δούμε τις ιδιαιτερότητες των Καλαβρύτων και να πούμε μερικές ιδέες για ασφάλεια όσων αφορά τον Covid.

Η πρόταση είναι 500εισητήρια max μέρες που θα είναι βέβαιοι ότι θα έχουν 7/7. Με Στύγα ή άγκυρα κλειστή 350 και με μόνο το κάτω ανοιχτό 200.

Και εδώ έρχεται το θέμα της ετοιμότητας των αναβατήρων μετά από χιονόπτωση και της ενημέρωσης των πελατών.  Φυσικά φέτος δεν μπορούμε να έχουμε καμία απαίτηση να είναι "υπερμάχιμο" το χιονοδρομικό και να ξεπαγώνει όπως τα προηγούμενα χρόνια. Όμως πρέπει να έχουμε την απαίτηση να ενημερώνει όσο πιο σύντομα το γνωρίζει για το ότι το ανακοινωμένο πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας έχει αβεβαιότητες ή έχει αλλάξει.

Προφανώς με τον καιρό δεν τα βάζεις αλλά όλα τα παρακάτω είναι ανεξάρτητα από τον αέρα. Αν φυσάει, φυσάει τέλος. Ο πελάτης πρέπει να έχει την πληροφόρηση για την ετοιμότητα και να λάβει το ρίσκο του μόνο για τον καιρό. Μόνο για ετοιμότητα αναβατήρων ισχύουν.

Μέχρι τώρα είχαμε τα περίφημα πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο. Φυσικά σχεδόν μια στις δύο ημέρες τα πορτοκαλί δεν άνοιξαν ποτέ. Μπορούμε όλοι να καταλάβουμε την δυσφήμιση την χιονοδρομίας αν 500 άτομα είναι στον Αχιλλέα ουρά και το ΧΚΚ δεν πρέπει να το επιτρέψει. Η πληροφόρηση που πιστεύω είναι χρήσιμη είναι η εξής:

α) Ο αναβατήρας είναι έτοιμος για λειτουργία. Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δεν δείχνουν κάτι επίφοβο

β) Ο αναβατήρας είναι έτοιμος για λειτουργία. Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι ίσως χρειαστεί κάποια προετοιμασία και αυτό θα είναι εφικτό τις πρώτες πρωινές ώρες.

γ) Ο αναβατήρας χρειάζεται συγκεκρημένη προετοιμασία.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι αυτό θα είναι εφικτό τις πρώτες πρωινές ώρες.

δ) Ο αναβατήρας χρειάζεται προετοιμασία η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι αυτό θα είναι εφικτό τις πρώτες πρωινές ώρες..

ε) Ο αναβατήρας χρειάζεται προετοιμασία η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι ίσως επιδεινωθεί η κατάσταση. Θα γίνουν προσπάθειες να δωθεί κατά την διάρκεια της ημέρας

στ) Ο αναβατήρας χρειάζεται αρκετή προετοιμασία η οποία δεν μπορεί να εκτιμηθεί.  Οι συνθήκες στο βουνό και η πρόγνωση του καιρού δείχνουν ότι δύσκολα θα επιτευχθεί η λειτουργία του κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Ανα πάσα στιγμή κάποιο στέλεχος του χιονοδρομικού έχει αυτήν την πληροφορία σωστή. Το πρόβλημα που είναι πανεύκολο να λυθεί είναι ότι αυτή η πληροφορία αποκρύπτεται για τον πελάτη. Πάντα αλλά ειδικά με Covid αυτή η πληροφορία πρέπει άμεσα να είναι διαθέσιμη στον πελάτη. Η λύση είναι να υπάρχει ένας υπεύθυνος για την από τις 05.00 έως 22.00 ενημέρωση του site. Ένα μήνυμα από το βουνό σε ένα κινητό και με το κινητό ο υπεύθυνος μπορεί να αλλάξει την πληροφορία.

Η μάχη είναι όσο πιο νωρίς ο πελάτης να επιλέξει αν θα ακυρώσει την επίσκεψη. Τουλάχιστον 10 φορές κάθε χρόνο στέλεχος του χιονοδρομικού να ξέρει στις 21.59 ή στις 5.01 ότι δεν υπάρχει η παραμικρή ελπίδα να ανοίξει η Στύγα. Αυτή η πληροφορία δεν μεταφέρθηκε σε κανέναν χιονοδρόμο με αποτέλεσμα την πλήρη απογοήτευση. Και όπως έχει δείξει η πράξη για επίσκεψη που ήταν απογοήτευση το χιονοδρομικό χάνει πολλές επισκέψεις. Αντίθετα η αξιοπιστία είναι αυτή που θα κάνει  τους απογοητευμένους "πάλι πήγα και ήταν κλειστή η Στύγα ενώ έλεγαν θα δουλέψει" χιονοδρόμους να πηγαίνουν πιο συχνά.

Σημαντικότατο είναι το χιονοδρομικό να τεκμηριώσει τον αέρα που οδηγεί Στύγα και Άρτεμη να είναι κλειστά. Και για τους δύο αναβατήρες είναι γνωστό να μην φυσάει και να είναι κλειστοί λόγω αέρα καθημερινές και να φυσάει και να είναι ανοιχτοί Σαββατοκύριακο. Πρέπει όπωσδήποτε να υπάρχουν ανεμόμετρα και στις δύο κορφές και να κοινοποιούνται τα νούμερα στους χιονοδρόμους. Ο πελάτης δεν πρέπει να έχει άλλο ρίσκο εκτός από τον καιρό και όχι τις διαθέσεις του χιονοδρομικού.

Τέλος τα γνωστά θέματα ασφάλειας που λύνονται αλλά πάλι ξανασυμβαίνουν είναι σανίδια που έφυγαν να κατεβαίνουν την πίστα, το πέρασμα από Θέτις στο πάρκο που κόβει κάθετα την πίστα και πολλοι το περνάνε με μεγάλη ταχύτητα χωρίς σήμανση, να απαγορευτεί η άνοδος στην Στύγα χωρίς δάσκαλο σε εμφανέστατα αρχάριους χιονοδρόμους και να υπάρχει επιτήρηση των πιστών για ανεγκέφαλους χιονοδρόμους με συστάσεις και ποινές. 

2. Όσον αφορά το σχεδιαζόμενο master plan του χιονοδρομικού μερικά θέματα που ίσως είναι χρήσιμο να υπάρχουν απόψεις.

Ο αναβατήρας Άρτεμης R ίσως είναι καλό είναι που δεν είναι αποσυμπλεκόμενος στην λογική της εξοικονόμησης χρημάτων και εάν είναι πιο εύκολος στην αποπαγοποίηση. To πιο σημαντικό όμως θα είναι το τερματικό του να είναι σε σημείο που δεν θα επηρεάζεται από αέρα, δεν θα έχει παγοποίηση και θα δίνει πρόσβαση σε όσο το δυνατών περισσότερες πλαγιές. Το τρίτο έρχεται σε αντίθεση με τα δύο πρώτα, απλά πρέπει να εξεταστεί πολύ προσεκτικά το τερματικό ώστε να μην κλείνει. Η διαφορά της Άρτεμης που πήγε 50 μέτρα παραπάνω είναι περίπου 10-20 ημέρες λειτουργία το χρόνο. Επίσης πρέπει ταυτόχρονα να έχει λυθεί το μόνιμα πρόβλημα της πρόσβασης με ρατράκ στο σημείο όταν χιονίζει με αέρα (σχεδόν πάντα). Τουλάχιστον 10-20 μέρες τον χρόνο δεν είναι εφικτό να φτάσει ρατράκ στην κορφή της Άρτεμης και το ίδιο θα συμβαίνει και στον νέο αναβατήρα. Παράλληλα πρέπει να εξεταστούν και οι όροι που θα λειτουργεί για επισκέπτες. Πιθανότατα το τετραθέσιο να είναι άδικο κόστος και ένα συρόμενο στην ίδια διαδρομή μαζί εξοικονόμηση χρημάτων που θα οδηγήσει σε δυνατότητα για άλλα δυο συρόμενα που είναι απαραίτητα και αναλύονται παρακάτω να είναι ιδανικά. 

Ο αναβατήρας Στύγα πρέπει να μπει μόνο καμπίνες. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο κάθε Έλληνας πολίτης πρέπει να έχει δικαίωμα να ανέβει σε ένα από τα πιο όμορφα μέρη της Ελλάδας να θαυμάσει τη θέα. Είναι πολύ ανορθόδοξο να ανεβαίνει ο κόσμος στη Βαθιά Λάκκα να βλέπει μια λάκκα και να μην ανεβαίνει στην κορφή να βλέπει όλη την Ελλάδα. Και έσοδα θα έχει το χιονοδρομικό και χιονοδρόμους θα κερδίσει και ο Έλληνας θα δει το βουνό. Θα είναι έγκλημα να μπουν μόνο καρέκλες.  Το τερματικό του και το μοντέλο του πρέπει να επιλεχθεί με μοναδικό μέλημα την αντοχή στον αέρα και την αποπαγοποίηση. 100 ειδικοί θα πουν 100 διαφορετικές προτάσεις. Προσωπική άποψη υποχρεωτικά διπλό σύρμα (τεχνολογία funivor ή tricable) και τερματικό πλήρως εγκιβωτισμένο. Ας διαλέξουμε αν θέλουμε νέα λιφτ για να μοιάζουν ωραία στα εγκαίνια με λιακάδα ή να δουλεύουν.

To μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το χιονοδρομικό είναι οι καιρός και πως με κακό καιρό θα ικανοποιήσει τον μέσο χιονοδρόμο. Όλοι αναγνωρίζουν ότι ο Αχιλλέας έχει πολύ περιορισμένο πεδίο και κλίσεις για κάποιον που έχει φτάσει σε επίπεδο 4 στο σκι. Ομίχλη και αέρας είναι οι εχθροί μας. Περίπου 30-40 μέρες το χρόνο η Στύγα και η Άρτεμις είναι κλειστές και θα είναι κλειστές με τα νέα λιφτ . Πολλές ακόμα ημέρες έχουν ομίχλη που είναι αδύνατο να χαρείς σκι. Μάλιστα με ομίχλη ούτε στον Αχιλλέα και τη Δάφνη μπορείς να χαρείς σκι. Πρέπει πριν από την Άρτεμης R και πριν από την νεα Στύγα και πριν τον νέο Αχιλλέα να μπει ο πιο φτηνός και απλός αναβατήρας που θα προτείνει ο κατασκευαστής στην θέση Ειρήνη 2. H τελική θέση πρέπει να ξεκινάει από την θέση της ένωσης του κάτω κομματιού της Αρμονίας με την εκτός πίστας διαδρομή παράλληλα με την Ειρήνη. Σε αυτή τη διαδρομή έχει χιόνι μιας και έχει αρκετή κλίση (τα ίσια σημεία στον Ξερόκαμπο δεν κρατάνε χιόνι), προσφέρει καταβάσεις εντός και εκτός πίστας για αρχάριους μέσους και καλούς σκιερ με καλή ορατότητα λόγω δέντρων και πιθανότατα θα είναι ανοιχτή λίγο λιγότερες μέρες με όσες είναι ανοιχτή η Δάφνη.

Παράλληλα υπάρχει η ανάγκη να εξυπηρετηθεί και η πίστα της Στύγας με κακό καιρό. Με ένα συρόμενο το οποίο να είναι προσβάσιμο από την Θέτις και τα baby προς την πίστα της Στύγας το οποίο να καταλήγει σε υψόμετρο περίπου 2200 μέτρων πάνω από το καταφύγιο μπορεί να γίνει εκμεταλλεύσιμο το 70% της πίστας της Στύγας ακόμα και με ισχυρούς ανέμους.

Όσον αφορά τις λεπτομέρειες του χωροταξικού προφανώς και υπάρχουν πιο ειδικοί για λεπτομέρειες αλλά ο Αχιλλέας καλό είναι  να τερματίζει κοντά στο πέτρινο κτίριο. Εκεί να γίνει η περιοχή καφετέριας, ελκήθρου κλπ όπου εύκολα μπορούν να διαχωριστούν οι χιονοδρομικές διαδρομές στο σημείο που βάζεις τα πέδιλα δεξιά και αριστερά. Σίγουρα όμως ο Αχιλλές πρέπει να έχει πρόσβαση στην Αρμονία, στην Άλκηστη, στην Φαίδρα και στο νέο λιφτ που αναφέρω παραπάνω χωρίς σπρώξιμο.  Θα είναι τεράστιο λάθος να μην υπάρχει πρόσβαση χωρίς σπρώξιμο σε αυτές τις πίστες όπως σήμερα. Αν ο Αχιλλέας τερματίζει στην θέση του υφιστάμενου και δεν εγκατασταθεί αναβατήρας που να οδηγεί 30 μέτρα πιο ψηλά το χιονοδρομικό χάνει τις 3 κατάλληλες για αρχαρίους, παντώς καιρού και φυσικά πανέμορφες πίστες.

Συνοπτικά υπάρχει η αίσθηση ότι όπως και ο Παρνασσός πολλά από τα σημεία του σχεδιασμού έχουν σαν προοπτική ένα ιδανικό καιρό. Στον ρεαλιστικό όμως κόσμο τα προβλήματα με αυτόν τον σχεδιασμό είναι πολλά. Αν το πρόβλημα είναι το οικονομικό η προτεραιότητα πρέπει να είναι τα συρόμενα παντώς καιρού, Στύγα 2 και Άρτεμις 2 καθώς κάλλιστα μπορούν να εξοικονομηθούν χρήματα από την καρέκλα. 

3. Αν υλοποιηθεί το σχέδιο παραμένουν τα μόνιμα προβλήματα που για λόγους που είναι καθαρά γραφειοκρατικοί και τοπικιστικοί.

Δεν έχουν λυθεί και ακόμα και τα νέα λιφτ να μπουν θα παραμείνει προβληματικό το ΧΚΚ όπως ακριβώς συνέβη με το ΧΚΠ. Πραγματικά με λίγο μυαλό και λίγο λογική μπορούν να λυθούν άμεσα.

Τεχνητό χιόνι. Προτεραιότητα ίσως έπρεπε να ήταν πριν τα νέα λιφτ αλλά σίγουρα είναι πρώτο από όλα. Μαζί με ανεμοφράκτες και πλαστικoύς τάπητες στις ράχες και στα ισιώματα (tufglide) θα αυξήσουν τη σεζόν κατά πολύ.

Μπάτζετ λειτουργίας που θα επιτρέψει βέλτιστη λειτουργία του χιονοδρομικού. Προφανώς πρέπει να συνεισφέρει η γύρω περιοχή είτε να ανήκει σε όσους επωφελούνται από την γύρω περιοχή (μη Δημοτική σίγουρα) ή να  επιστραφεί από το κράτος κάποιο από τα έσοδα των φόρων της γύρω περιοχής που υπάρχουν χάρη στο χιονοδρομικό. 

Προφανώς και είναι απαραίτητη η επέκταση και σίγουρα αν συνεργαστούν Δασαρχεία, Υπουργεία, Δήμοι μπορεί να βρεθεί η λύση για εκμετάλλευση κάποιων από τις πολλές περιοχές που προσφέρονται.

Προσέλκυση των υφιστάμενων χιονοδρόμων (αύξηση των ημερών σκι που κάνουν) και δημιουργία νέων με διαφήμιση, αξιόπιστη λειτουργία, ασφάλεια, λευκές εβδομάδες κλπκλπ. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες Έλληνες Χιονοδρόμοι που δεν ανεβαίνουν ούτε μια καθημερινή. Από μια να ανέβει ο καθένας αμέσως τα έσοδα του χιονοδρομικού πολλαπλασιάζονται.

Τέλος όσο δεν υπάρχει η δυνατότητα ski in ski out πάντα το χιονοδρομικό ίσως γίνει καλό αλλά δεν θα είναι πλήρες χιονοδρομικό και στόχος διακοπών. Στον Ξερόκαμπο ξενοδοχείο ή σύνδεση με Καλάβρυτα.

 

 

 

 

 

  • Like 6

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ως προς την κατάργηση των καρεκλών από την Άρτεμις R, δεν συμφωνώ καθόλου, όσο και αν θα με βόλευε η λύση που προτείνεις, δεδομένου ότι οι λιγότερο εκπαιδευμένοι ή οι snbrs δεν γίνεται να κάνουν όλη μέρα (πλην πολύ μικρής μερίδας) πιατάκια κ άγκυρες. Έτσι θα καταλήγουν όλοι πάλι στη Στυγα και η εικόνα που υπάρχει τώρα θα διαιωνιστει.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nαι προχωράει φουλ, για αυτό και το έγραψα. Καμπίνα θα ήταν προτιμότερο αλλά είναι πολύ σύνθετο το θέμα

32 minutes ago, korn said:

 

On 1/19/2021 at 1:31 PM, ΜΙΚ said:

 

Τέλος όσο δεν υπάρχει η δυνατότητα ski in ski out πάντα το χιονοδρομικό ίσως γίνει καλό αλλά δεν θα είναι πλήρες χιονοδρομικό και στόχος διακοπών. Στον Ξερόκαμπο ξενοδοχείο ή σύνδεση με Καλάβρυτα.

Edited by ΜΙΚ

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να δω τον οδοντωτό να φτάνει στο χιονοδρομικό και ας πεθάνω, που λέει ο λόγος.

Εχει δίκιο ο ΜΙΚ πάντως. Αν δεν δημιουργηθούν ξενοδοχειακές υποδομές στον Ξηρόκαμπο, δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να ξεφύγουν (και) τα Καλαβρυτα από την κατάρα του Σαββατοκύριακου. 

  • Like 1
  • Haha 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Αν δεν δημιουργηθούν ξενοδοχειακές υποδομές στον Ξηρόκαμπο, δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να ξεφύγουν (και) τα Καλαβρυτα από την κατάρα του Σαββατοκύριακου. 

Από άποψη απόστασης με τα κοντινότερα ξενοδοχεία/ταβέρνες κλπ., το ΧΚΚ [14 (στρωτά) χλμ] είναι σε αισθητά καλύτερη μοίρα από το ΧΚΠ [24 (αρκετές φορές με αλυσίδα) χλμ]. Και προσωπικά προτιμώ να ανεβοκατέβω στα Καλάβρυτα να βλέπω κάποια κίνηση από το κάθομαι σε ένα ξενοδοχείο στη μέση του πουθενά (γιατί για πόσα ξενοδοχεία μιλάμε;;;), Βέβαια γούστα είναι αυτά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Να δω τον οδοντωτό να φτάνει στο χιονοδρομικό και ας πεθάνω, που λέει ο λόγος.

Εχει δίκιο ο ΜΙΚ πάντως. Αν δεν δημιουργηθούν ξενοδοχειακές υποδομές στον Ξηρόκαμπο, δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να ξεφύγουν (και) τα Καλαβρυτα από την κατάρα του Σαββατοκύριακου. 

Διαζευκτικό ή έχω βάλει. Και τα δύο κάνουν. Μια χαρά θα ξεφύγουν τα Καλάβρυτα από την κατάρα του σκ με σύνδεση λιφτ ή τρένου με το ΧΚΚ και ας έχει ο Ξερόκαμπος μόνο χιονοδρομικές υποδομές. Ποιο θα είναι καλύτερο ή και τα δύο μπορούν να συνυπάρξουν θέλει μαντικές ικατότητες να το εκτιμήσεις.

On 1/19/2021 at 1:31 PM, ΜΙΚ said:

 Στον Ξερόκαμπο ξενοδοχείο ή σύνδεση με Καλάβρυτα.

 

 


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μέχρι την Αγία Λαύρα δεν είναι ακατόρθωτο, μέχρι το ΧΚΚ όμως το έργο είναι τόσο δύσκολο που θα έχουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα πιο πριν.

Επίσης με (πρακτικά) 3-4 πίστες και το snowpark on-off ακόμα και το 4 Seasons να χτίσει στον Ξηρόκαμπο ενδιαφέρον πέρα του σαββατοκύριακου δε θα υπάρχει.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majunior said:

Μέχρι την Αγία Λαύρα δεν είναι ακατόρθωτο, μέχρι το ΧΚΚ όμως το έργο είναι τόσο δύσκολο που θα έχουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα πιο πριν.

Δεν ισχύεει αυτό που λες. Οι τεχνικές λύσεις σήμερα δείχνουν εφικτότατο ίσως ακριβούτσικο το πρώτο. Βέβαια απόσβεση έχει πολύ γρήγορα. Πανάκριβο και ανεφικτο τεχνικά το δεύτερο. Άλλωστε ήδη είναι έτοιμα τα πρώτα σχέδια και μάλλον πάει σύντομα για τεχνικές λεπτομέρειες της μάχης καμπίνα ή οδοντωτός. Λεφτά υπάρχουν. Ελλάδα είμαστε βέβαια μπορεί και να παραμείνει σχέδιο.

1 hour ago, majunior said:

Επίσης με (πρακτικά) 3-4 πίστες και το snowpark on-off ακόμα και το 4 Seasons να χτίσει στον Ξηρόκαμπο ενδιαφέρον πέρα του σαββατοκύριακου δε θα υπάρχει.

Έλα υπερβάλλεις. Δεν είπα ότι θα το επιλέξεις για να να λιώσεις 6 συνεχόμενες σκι σα να μην υπάρχει αύριο. Ένας μέσος Έλληνας οικογενειαρχης και μια κανονική παρέα 20ρηδων θα περάσουν υπέροχα 4 μέρες Καλάβρυτα πχ ΣΚΔΤ και ας κάνουν 3 μέρες σκι και μια βόλτα.

Ναι γίνουν άλλες 5-6 πίστες λοιπόν συμφωνούμε

Edited by ΜΙΚ

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κοιτώντας τη μορφολογία εδάφους ανάμεσα στην Αγία Λαύρα και το ΧΚΚ τα εμπόδια εμένα μου φαίνονται ανυπέρβλητα για να περάσει τραίνο - πάντα στο πλαίσιο ενός λογικού κόστους. Τη λύση της καμπίνας δεν την συμπεριλαμβάνω στη συγκεκριμένη κουβέντα γιατί το *συγκεκριμένο* σχέδιο σύνδεσης και τώρα αλλά και όσες φορές είχε παίξει στο παρελθόν, ανέφερε και τον ΟΣΕ. Δε λέω ότι δε γίνεται τηλεκαμπίνα, αλλά είναι άλλο σχέδιο από το Καλάβρυτα-Αγ. Λαύρα. Δεν ξέρω επίσης αν είναι πρόβλημα για κάθε έργο το ότι το ΧΚΚ είναι σε περιοχή Natura 2000. Στο meeting με το το Βαζαίο και τον Άγριο πχ. αναφέρθηκε ότι δεν μπορεί να γίνει απολύτως τίποτα στο Αυγό λόγω Natura.

Κάτι το οποίο δένει και με το θέμα των πιστών. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των υπεθύνων, κατηγορηματικά δεν μπορεί να γίνει επέκταση ούτε προς το Αυγό, ούτε προς Ψηλή Κορφή λόγω Natura. Κάποιες νέες πίστες που παρουσίασαν εντός του υπάρχοντος "οικοπέδου", χωρίς να είμαι 100% σίγουρος γιατί ήταν πιξελιασμένος ο χάρτης, δε μου φάνηκαν να δίνουν πολλά παραπάνω (τουλάχιστον όχι γι'αυτούς που ήδη βγαίνουν στα προσιτά off-piste).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαβάζω για τον οδοντωτό και έχω την αίσθηση ότι το χιονοδρομικό μπήκε για ξεκάρφωμα.

Πολύ μακριά μου φαίνεται.

Ενώ το Μέγα Σπήλαιο είναι δίπλα. Με τη προϋπόθεση ότι θα αλλάξει η διαδρομή του οδοντωτού και αντί να περνάει από τη Ζαχλωρού, περάσει από το μοναστήρι, που είναι ακριβώς από πανω.

Μη πέφτετε στη παγίδα να υποστηρίζετε υποκριτές παπάδες που θέλουν τα φράγκα στη πόρτα τους.

Σιγά μη τους έπιασε ο πόνος για το χιονοδρομικό.

 

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το ιστορικό της υπόθεσης από αρκετά παλιότερα, όπως και για κάποιες προτεινόμενες λύσεις/χαράξεις. Για τον οδοντωτό προς Αγία Λαύρα και ΧΚΚ, αλλά και τη λύση της καμπίνας.
https://www.kalavrytanews.com/2021/01/2020_25.html

Είναι πολύ γενική η άποψη των χαράξεων στο Google Earth, οπότε δεν γίνεται να αξιολογηθούν εύκολα. Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε κάποια σχέδια προμελέτης που ισχυρίζεται το άρθρο ότι υπάρχουν από παλιότερα. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι τα τυπικά μεγέθη ως προς τις ακτίνες οριζοντιογραφικής και μηκοτομικής καμπύλης,  των κατά μήκος κλίσεων κτλ δεν ισχύουν για τον οδοντωτό. Πάντως σε πρώτη φάση θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρότερα η υπόθεση του skibus από Καλάβρυτα (μαζί με την αναβάθμιση λειτουργίας του οδοντωτού ίσως). Μάλιστα, θα δώσει και σημαντικά ευρήματα για την εκτίμηση της ζήτησης/επιβατικής κίνησης, χωρίς να χρειάζεται να στρωθεί γραμμή πρώτα.
Το σενάριο αυτό περιγράφεται σ' αυτό το άρθρο:

http://www.pelop.gr/?page=article&DocID=608381

""Τέλος, ο κ. Ζαΐμης αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο σύνδεσης του σταθμού των Καλαβρύτων με το Χιονοδρομικό Κέντρο: «Μία από τις προτάσεις που εξετάζουμε είναι να μπει δρομολόγιο λεωφορείου από το σταθμό του τρένου στα Καλάβρυτα μέχρι το Χιονοδρομικό Κέντρο. Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργηθεί μια σύνδεση της Αθήνας με το Χιονοδρομικό χωρίς να χρειάζονται οι επιβάτες αυτοκίνητο για τη μεταφορά τους σε κανένα σημείο»""

  • Like 3

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ααααχ 1996, ΠΑΣΟΚάρα και ανάπτυξη! Αν διαβάσεις τους εμπνευστές της έργου καταλαβαίνεις! Απορώ πως η πρόταση δεν ήταν να χτίσουν αεροδρόμιο στον Ξηρόκαμπο. Στο χάρτη του άρθρου, η χάραξή για Αγία Λαύρα είναι κατά 80% πάνω στο υπάρχοντα δρόμο (μπορεί απλά να έκλειναν τη μία λωρίδα και να έστρωναν ράγες, Ελλαδάρα είμαστε!).

Η πρόταση για Καλάβρυτα-ΧΚΚ επίσης σε κάποιο βαθμό ακολουθεί το δρόμο και για να ξεμπερδεύουμε ας πούμε ότι είναι εφικτή. Στην πρόταση που κατέληξαν όμως, από Αγία Λαύρα σε ΧΚΚ, απλά δε γίνεται χωρίς το κόστος να είναι αστρονομικό.

Για το skibus απάντησε ο Βαζαίος (νομίζω) στην τηλεδιάσκεψη. Κάποια στιγμή το δοκίμασαν, ξεσηκώθηκαν οι ταξιτζήδες και το σταμάτησαν. Προφανώς είναι η πιο φθηνή και λογική λύση.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν το πρόβλημα είναι οι ταξιτζήδες βεβαίως και να μη μπει τρένο, τελεφερίκ, λεωφορείο ποτέ πουθενά. Και στην Αθήνα θα έλεγα να ξηλωθεί το μετρό και να απαγορευτεί το λεωφορείο και το περπάτημα. Μόνο ταξί.

Δυο στοιχεία προς μελέτη

1. Όπου έχει μπει στις Άλπεις αργό τρένο που καταλήγει σε χιονοδρομικό (όχι σε πόλη) έχει αποτύχει. Ο οδοντωτός είναι αργός. Σε πόλη το συζητάμε. Αν μιλάνε για πύραυλο τύπου les arcs, Tignes, Kaprun (ζωή σε λόγου μας) θα είχε νόημα αλλά αυτοί μιλάνε για αργό.

2. Δεν υπάρχει καποιο ρεαλιστικό πλεονέκτημα οδοντωτού υπέργειου σε σχέση με καμπίνα σε διαδρομή με τέτοια αύξηση υψομετρικής. Χωρητικότητα, κόστος εγκατάστασης, κόστος λειτουργίας, περιβαλλοντική επέμβαση, ταχύτητα κλπκλπ. Πραγματικά θέλει πολύ google να βρεις πόσοι οδοντωτοί υπέργιοι κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια που καταλήγουν σε πίστα. Αν θες 100% αντοχή στον καιρό βάζεις τρένο για πόλη και γενικά εκεί που κατοικεί κόσμος. Πολύ αμφιβάλλω αν με καιρό που κλείνει ένα καλό tricable ή funivor θα θες να πας στον Ξερόκαμπο...

Το 1950 ίσως βάζαμε οδοντωτό αντί για λιφτ. Το 2021 βγάζουν τρένα βάζουν λιφτ.

Και για όσους έχουν όρεξη για όνειρα ταξιδιών σε χιονοδρομικά: Πόσα χιονοδρομικά έχουν στην ψηλή τους κορφή (ή σε κάποια ψηλή) μόνο αποσυμπλεκόμενη καρέκλα να ανεβαίνει και πόσα έχουν καμπίνα?

Edited by ΜΙΚ
  • Like 5

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι νομίζετε δεν τα ξέρουν αυτά που λέει ο ΜΙΚ ή δεν τους τα έχουν πει οι άνθρωποι του χιονοδρομικού;
Το ζητούμενο δεν είναι το χιονοδρομικό, είναι το Μέγα Σπήλαιο. Μάθανε οι παπάδες ότι τα δρομολόγια του οδοντωτού είναι κλεισμένα 1-2 μήνες και τους άνοιξε η όρεξη. Από πλευράς οδοντωτού δεν υπάρχει καμία ανάγκη για το Μέγα Σπήλαιο αφού έτσι κι αλλιώς είναι πάντα πλήρης.
Το χιονοδρομικό μπήκε για ξεκάρφωμα και για να κλείσει ματάκι στον εργολάβο.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

PKA, δεν μιλάνε για "Μέγα Σπήλαιο", αλλά για την "Αγία Λαύρα". Διαφορετικά μοναστήρια, διαφορετικές περιοχές.


Edit, για να μην είναι ξερό το παραπάνω postάρισμα μου...

Από το Χ.Κ. Καλαβρύτων στο FB, χθες (28/1/2021):


Συνεχίζουμε να ελπίζουμε πως οι συνθήκες θα μας επιτρέψουν να ανοίξουμε σύντομα... Οι καιρικές συνθήκες πάντως είναι οι πλέον κατάλληλες! ☀️❄️ Είμαστε εδώ καθημερινά και κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε!

[📷από το αγαπημένο μας προσωπικό που συνεχίζει με πείσμα 🙏]

Μπορεί να είναι εικόνα χιόνι

May be an image of snow and nature

No photo description available.

May be an image of nature

May be an image of snow and nature


Υ.Γ.: αχ, ρε Τηλέμαχε 😔

Edited by ALCATRAZ
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η τελείως παγωμένη Στύγα σας στέλνει φιλάκια, τον Ιούνιο θα κουνηθεί..

  • Like 2

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φαντάσου 12 μύρια παγωμένα...

Μην υπερβάλλεις ξέρει η φύση, Τρίτη θα είναι μια χαρά

  • Love 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites



PKA, δεν μιλάνε για "Μέγα Σπήλαιο", αλλά για την "Αγία Λαύρα". Διαφορετικά μοναστήρια, διαφορετικές περιοχές.

Έχεις δίκιο, μου κόλλησε ότι μίλαγαν για το Μέγα Σπήλαιο.
Πάντως κατά τη γνώμη μου δεν αλλάζουν και πολλά σε αυτά που έγραψα για παπάδες, εργολάβους και χιονοδρομικό.
Μόνο ότι δεν αφορά τη Ζαχλωρού.
Και σε σχέση με τους ταξιτζήδες των Καλαβρύτων που κατά τον Βαζαιο απέτρεψαν τη λειτουργία γραμμής λεωφορείου, περιμένω να δω να τα βάζουν με τους παπάδες.



Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2021 at 4:30 PM, majunior said:

Αν διαβάσεις τους εμπνευστές της έργου καταλαβαίνεις! Απορώ πως η πρόταση δεν ήταν να χτίσουν αεροδρόμιο στον Ξηρόκαμπο

Δε κατάλαβα, καλύτερα είναι στη Courchevel? Στα Καλάβρυτα έχει σίγουρα και καλύτερα κοψίδια.

  • Haha 1

15471092846_60d380fc17_o.jpgvoe-1516-racetiger-speedwall-gs-uvo-rgb_w990.jpg

"Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι"

 

Austrian Level 2 Ski Instructor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...