Jump to content
Sign in to follow this  
kostakiskal

ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΣΟΙ ΠΑΝΕ ΕΛΒΕΤΙΑ

Recommended Posts

Λοιποοοοοοοοοοοοον, άλλη μια απόδειξη οτι ο κόσμος έχει α ρχίσει σιγά σιγά και τρελαίνεται :)

Για ρίξτε μια ματιά ΕΔΩ

Ελπίζω να μην γίνει κάτι τέτοιο εδω ποτέ!


''The world is a comedy for those who think and a tragedy for those who feel''

Horace Walpole

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAKAΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-MAKAΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-MAKAΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-MAKAΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-MAKAΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-MAKAΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ-ΜΑΚΑΡΙ...να το εφαρμόσουν κι εδω...απλα οι πιστονόμοι να ειναι Ελβετοί κ οχι ιθαγενεις!


Καλώς..συνεχίστε αυτήν την τακτική!

 

Κανέναν όμως δε θυμούνται για τις κρυφές του σκέψεις-απόψεις..ΜΙΛΑΤΕ και ΠΡΑΤΤΕΤΕ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ από αύριο θα αρχίσω να κολλάω στην στολή μου τα κάτωθι:

 

Πάω αργά γιατί βιάζομαι

 

Μπαμπά μην τρέχεις

 

Επίσης θα βάλω δύο φανάρια ώστε να μπορώ να κάνω σινιάλο στους απέναντι για να γλιτώνουν τα μπλόκα

 

 

Μήπως θα πρέπει να βάλω και πινακίδα κυκλοφορίας :):)

 

 

Και για να σοβαρευτούμε δεν ξέρω εάν είναι το κατάλληλο μέτρο, όμως είναι γεγονός πως υπάρχουν κάποιοι σχεδόν σε όλα τα χιονοδρομικά που πηγαίνουν δίχως αύριο, ανεξάρτητα από το επίπεδο που βρίσκονται, κάτι που τους καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνους

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) Και για να γινω λιγο πιο ωμος απο ολους σας,Νεκταριε,κλωτσιες θελουν ολοι αυτοι οι παρατρεχαμενοι!!!!! :)

Την υγειά μας παιδιά και όλα τα άλλα είναι....

The Daltons...jack

www.skimag.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι γεγονός ότι αρκετοί ιδίως αρχάριοι προς μέτριοι σκιέρ κινούνται με ταχύτητα πολύ μεγαλύτερη από αυτή που μπορούν να ελέγξουν με αποτέλεσμα να αποτελούν υπαρκτό κίνδυνο για την ασφάλεια των λοιπών χιονοδροόμων-συνχρηστών της πίστας, κυρίως σε ώρες αιχμής. Ωστόσο το όριο 30 χ.α.ω και ιδίως η τήρησή του φαντάζει πρακτικά δύσκολη, διότι ο χιονοδρόμος δεν είναι αυτοκίνητο. Τη στιγμή που "παλεύεις" με την πίστα δεν ξέρεις αν πηγαίνεις με 25, 29, 31 ή 32 χ.α.ω. Ίσως ορθότερο θα ήταν να κρίνουν κατά περίπτωση, παρατηρώντας την κίνηση του χιονοδρόμου μέσα στα πλήθη λ.χ. επικίνδυνοι ελιγμοί, ταχύτητα μη προσαρμοσμένη στις συνθήκες της πίστας κλπ. Άσε που δεν έχουμε και ταχύμετρο επάνω μας :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μεταφέρω απάντηση από άλλο φόρουμ (εξωτερικού) που φοβούνται ότι θα καταντήσει διαγωνισμός για τη μεγαλύτερη ταχύτητα όπως έγινε (εκεί) με τους μετρητές αλκοόλ στα μπαρ (για να μην οδηγάς μεθυσμένος) αλλά κατέληξε να συναγωνίζονται ποιος έχει πιει περισσότερο). :):)


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

μια χαρα το βλεπω το μετρο


τοιχο-τοιχο :sword::drinks:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ousiastika tha einai ena metro pou tha tous lunei ta xeria na afairoun ti karta apo ton epikinduno kai oxi apo ton xionodromo pou kineitai grigora.

Ante na figei to fainomeno twn rockets... paw mono eutheia giati de mporw na stripsw kai opoion parei o xaros...

Ta 30xlm den einai liga pantos sto ski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα 30 χλμ είναι πολύ λίγα στο σκι...

Ένας φίλος μέτρησε μια φορά τη μέση ταχύτητα του στη Βελίτσα και βγήκε 50 χλμ, πηγαίνοντας μέτρια, χωρίς να θέλει να πάει γρήγορα...

 

Όμως τα 30 είναι πολλά στη μυρμηγκοφωλιά του Περικλή και άλλα πολυσύχναστα από αρχάριους και μέτριους χιονοδρόμους και αραχτούς με snowboard καταμεσής στη πίστα και σε στενά περάσματα...

 

Τα όρια σαν μέτρο είναι αστείο αλλά κάτι πρέπει να γίνει σε πίστες αρχαρίων, να μπει μια τάξη και καλύτερη κυκλοφοριακή αγωγή.

Δυστυχώς πολλοί πιστεύουν ότι τα σκι (και τα σανίδια αλλά λιγότερο) είναι σαν τα αυτοκίνητα...όποιος έχει καλό τρέχει... :rolleyes:

 

Ελεύθερα όρια εκτός πίστας... :rolleyes:

 

Αλήθεια Πάνο γιατί ποστάρεις τέτοια ώρα και δεν κάνεις σκι; :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε stadt de vitesse στη Γαλλία (σε μετρησεις μας στο Τignes) εχω χτυπησει χωρις πιεση 76χλμ/ω = χωρίς πιεση!!

Τα χλμ ανεβαινουν πολύ γρηγορα κ ευκολα...ΤΕΤΟΙΟ μετρο ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ στα βουνά μας!! (λές κ θα τηρειται δλδ!)


Καλώς..συνεχίστε αυτήν την τακτική!

 

Κανέναν όμως δε θυμούνται για τις κρυφές του σκέψεις-απόψεις..ΜΙΛΑΤΕ και ΠΡΑΤΤΕΤΕ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bρε σαν μέτρο καλό είναι, αλλά το ταχύμετρο που θα το βάλουμε?.......και δεν θέλω πονηρές απαντήσεις :rolleyes:

Δεν έχω ιδέα πως είναι τα 30 , τα 40 , τα 50 πάνω στα σκί....δεν έχω μετρηθεί ποτέ.....

Ξέρω βέβαια ποτε κατεβαίνω γρήγορα αλλά και πάλι πόσο είναι το δικο μου το "γρήγορα" σε χλμ....

Σαν μέτρο δεν στέκει.....εκεί που θα πρέπει να τραβούν το αυτάκι είναι στους επικίνδυνους ελιγμούς οι οποίοι μπορεί να γίνουν ακόμα και με ταχύτητα 30 χλμ.....

Καλά στην Ελλάδα ούτε για πλάκα, είναι σαν να προσπαθείς να κόψεις το κάπνισμα στα μπουζούκια και στα καφενεία....

 

Φιλικά

Σπύρος :rolleyes:


Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικα οι Ελβετοι εχουν την ταση να τραβανε τα πραγματα στα ακρα. Μαλλον για αυτους μεση λυση δεν υπαρχει. Και το θεμα ειναι τοσο μπερδεμενο που δεν βγαινει ακρη οπως και να το δεις. Π.χ τι εννοουμε οταν λεμε επικινδυνο ελιγμο;; Γιατι επικινδυνο ελιγμο κανεις και με 5 χλμ αλλα και με 100 χλμ. Τι ειναι πιο σοβαρο....η ταχυτητα η η επιγνωση της καταστασης της πιστας; Ποιος ειναι πιο επικινδυνος..ο εμπειρος σκιερ που κατεβαινει με οσα αλλα μπορει να αποφυγει καποια συγκρουση η ο αρχαριος που ισως δεν μπορει ακομη να αποφυγει μια πτωση;; Προσωπικα δεν πιστευω οτι το οριο ταχυτητας μπορει να αποτρεψει ατυχηματα. Η επιγνωση του τι μπορει να συμβει ειναι που μπορει να τα αποτρεψει.....σε συνδιασμο βεβαια με καποια αλλα πραγματακια. Μια απλη πρωτη σκεψη ειναι ο αυστηρος διαχωρισμος εισοδου σε πιστες αναλογως του επιπεδου μας. Π.χ ενα ηλεκτρονικο συστημα εκδοσης καρτων που θα δηλωνεις το επιπεδο σου και θα δινει προσβαση μονο στις πιστες που θα μπορεις να κανεις σκι χωρις προβλημα (κατι σαν την φετινη καρτα αρχαριων), σε συνδιασμο με την οριοθετηση των πιστων. Δηλαδη.....αν καποιος κατεβαινει την κοκκινη του Ηρακλη, τοτε η πιστα να τελειωνει στο λιφτ και να μην υπαρχει προσβαση σε πιστα αρχαριων τραβερσαροντας. Αν τωρα δηλωσεις αλλο επιπεδο απο το πραγματικο, και αρχισεις να κουτρουβαλας...οι πιστερ να σε παιρνουν αγκαζε και νε σε βγαζουν απο το χιονοδρομικο. Με ορια ταχυτητας δεν λυνεται το προβλημα κατα την γνωμη μου. Και διαβαζοντας το αρθρα στο λινκ, δεν συμφωνω με την αποψη της κυριας οτι οι αρχαριοι ειναι πιο επικινδυνοι απο τους εμπειρους. Τι στο καλο...με τα μαδερια στα ποδια γεννηθηκε η κυρια;;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα φοράμε αντιradar :rolleyes:

Θα κοιτάνε τον ταχογράφο που θα έχεις στο σακίδιο..Όνομα οδηγού, ωράρια, κτλ κτλ....

 

Συμφωνώ με τους προλλαλήσαντες, ότι και με 5.2χ.α.ω να πηγαινεις,η ζημιά γίνεται.Χ_Α_Λ_Α_Ρ_Α.

 

Ας φανώ λίγο ο κακός : Η ανθρώπινη ζωή δεν αποτιμάται σε χρήματα, αλλά να ξοδεύεις 400 εκ Ε (!!!!!) σε διασώσεις, είναι λίγο τραγικό νούμερο....

Μου θυμίζει το αντίστοιχο με τις ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα εδώ στην ελλάδα (όπου προσωπικά φοράω _ΠΑΝΤΑ_ πολύ πριν βγουν τα τσουχτερά πρόστιμα, σε σημείο να με περνάνε για τον "τρελό του χωριού").

(Άσκηση για τον αναγνώστη)

Αλλά...τι συμφέρει περισσότερο?Να μειώσουμε τις αποζημιώσεις από τα ατυχήματτα και τις σωματικές βλάβες και ή να μην πληρώσουμε το κόστος της παιδείας για να μην συμβαίνουν αυτά τα ατυχήματα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πλάκα θα'χει πάντως θα περνάνε οι ελβετοί cervinia μεριά και θα γίνονται ιταλοί αλφίστες :rolleyes:

Βλέπω τους Ελβετούς να ακολουθούν συμπεριφορά ανάλογη της οδηγικής, όπως με τις γερμανικές αούτομπαν , μόλις βγουν από ελβετία και πατήσουν γερμανικό έδαφος πλακώνονται με τα εργαλεία τους :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

50χλμ μέση ταχύτητα στη Βελίτσα? :)

θα βάλω gps το ΣΚ κάτι αισθάνομαι λάθος δε μπορεί.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ελιγμοί με 30 χλμ κοντά σε κοσμο ειναι επικινδυνοι. Δεν ξερω αν το μετρο ειναι ενδεδειγμένο, αυτο θα φανεί στην πορεία του, αλλά καλά ειναι να έχουμε οση ταχύτητα μπορουμε να ελεγξουμε. Αλλος μπορεί να πάει με 30 αλλος με 100 και ο καθένας να ελεγχει αυτες τις ταχύτητες. Αυτο ειναι το σημαντικό, ο έλεγχος και οχι το ποσο τρέχεις. Παντως μέσα σε κόσμο καλά ειναι να προσέχουμε και να μην τρέχουμε, οπως επίσης να προσέχουμε που κάνουμε τις στάσεις μας πανω στην πιστα και την πορεία μας οταν κοβουμε στη μέση μια πίστα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

μην ξεχνάτε ότι η ενέγεια που κουβαλάει ένα κινούμενο σώμα είναι συνάρτηση όχι απλά της ταχύτητας, αλλά του ΤΕΤΡΑΓΩΝΟΥ της ταχύτητας ......, αν θυμάστε δλδ Ε= 1/2 m επί v εις το τετράγωνο ...

 

αυτό στην πράξη σημαίνει ότι αν η ενέργεια που κουβαλάω εγώ όταν τρέχω με 20 χιλ/ώρα είναι Χ, όταν θα τρέχω 40 χιλ/ώρα δεν θα είναι 2Χ αλλά 4Χ (τετραπλασιάζεται) ....

 

στην Ελβετία προ 15μέρου (Δεκέμβριος 2007) στην παρέα του γιου μου, ένας Γαλλος χιονοδρόμος έπεσε με ταχύτητα πάνω σε μια από τις κοπέλες της παρέας .... αποτέλεσμα: κάταγμα κνήμης και περόνης το κορίτσι, 3 μισυ ώρες χειρουργείο, λάμες, καρφιά και τα συναφή ....

 

υπάρχει ένα αδιαμφισβήτητο πρόβλημα ασφάλειας στις πίστες των χιονοδρομικών και το πρόβλημα πρέπει να απαντηθεί ..... και να παρθούν τα remedial actions ....

 

δεν μπορούμε να αφήνουμε την επίλυση του προβλήματος στους χιονοδρόμους ... αυτοί ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ......


dropdown.gif

 

... δει γαρ με συνεχώς αποπλανώμενον, τελειώσαι τον δρόμον ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

στο εξωτερικό πάντως υπάρχει αστική ευθύνη του υπευθυνο για το ατυχημα.

δε νομιζω να την γλυτωσε ο γαλλος.

Share this post


Link to post
Share on other sites
μην ξεχνάτε ότι η ενέγεια που κουβαλάει ένα κινούμενο σώμα είναι συνάρτηση όχι απλά της ταχύτητας, αλλά του ΤΕΤΡΑΓΩΝΟΥ της ταχύτητας..., αν θυμάστε δλδ Ε= 1/2 m επί v εις το τετράγωνο...

 

αυτό στην πράξη σημαίνει ότι αν η ενέργεια που κουβαλάω εγώ όταν τρέχω με 20 χιλ/ώρα είναι Χ, όταν θα τρέχω 40 χιλ/ώρα δεν θα είναι 2Χ αλλά 4Χ (τετραπλασιάζεται)....

Στις συγκρούσεις κοιτάμε την ορμή ( m v ) που διατηρείται ενώ οι κινητικές ενέργειες μειώνονται μετά τη σύγκρουση. Το πιο σημαντικό είναι η διαφορά στη μάζα. Μετά τη σύγκρουση, η περισσότερη ενέργεια που λείπει από το σύστημα, λείπει από το σώμα με τη μικρή μάζα (όσο μικρότερη μάζα τόσο χειρότερα). Δηλαδή αν χτυπήσω εγώ μικροκαμωμένη κοπέλα ή παιδάκι θα γίνουν χίλια κομμάτια, ενώ εγώ δεν θα πάθω πολλά πράγματα. :blink:

 

Ιδίως τα παιδάκια με τόσο μικρή μάζα (σε σχέση με ενήλικα) παθαίνουν αυτά σχεδόν όλη τη ζημιά της σύγκρουσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ στα παιδάκια.


Board.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αμαν!! ;) Να αρχισω δηλαδη υπερτροφια; :P Φτου και ειδα κι επαθα να χασω ενα δεκακιλο... B)

 

Πισω στο La Plagne συντροφοι...

 

με διπλες μεριδες κρουασαν για πρωϊνο,

 

και διπλες μεριδες pate για βραδυνο! :lol::lol:

 

Δεν βαριεσαι...και με τα λιγα που ειμαι... :ph34r: τη ζημια μου την κανω! :):)

 

Φιλικα

 

ΜακηςΜ

Share this post


Link to post
Share on other sites

στο εξωτερικό πάντως υπάρχει αστική ευθύνη του υπευθυνο για το ατυχημα.

δε νομιζω να την γλυτωσε ο γαλλος.

 

 

 

....εδώ αρχίζει και μπλέκει το πράγμα λίγο........τι εννοώ;;; ;):ph34r:

 

 

 

...κατ'αρχάς στα ski pass επιβαρυνθήκαμε με μια πολύ μικρή χρέωση τη λεγόμενη ''ασφάλεια''. Το ατύχημα έγινε (σε υψόμετρο 3140μ & το ιατρείο της πόλης ήταν στα 760μ) σε συμβολή 2 πιστών, μιας μπλέ και μιας μαύρης.... ο Γάλλος κατέβαινε τη μάυρη με πολύ ταχύτητα και έχοντας χάσει τον έλεγχο... Η κοπέλα ήταν στη μπλέ (ουσιαστικά ήταν ένας διάδρομος - ισιάδα, ήθελε μπατονιές για να τσουλίσεις)....Πέφτει λοιπόν πάνω της, τα σκί του λογικά χτύπησαν στα πόδια της..........

 

 

Από εδώ και πέρα αρχίζει η ΔΙΑΣΩΣΗ.... B)

 

 

Σε 2 λεπτά, έρχεται pisteur, ο οποίος περιμένει στις πίστες, ειδοποιεί στο VHF, και έρχονται άλλοι 3, οι 2 με το φορείο, ο τρίτος με χαρτιά....Ο Γάλλος είχε μείνει εκεί !!!!! (δεν ξέρω αν του το έλεγε η συνείδηση του ή η παρουσία των υπολοίπων μας).....Οι δυό τους λοιπόν την βάζουν στο φορείο, κουβέρτες, δεσίματα κτλ (είδα για πρώτη φορά πόσο χρήσιμη είναι η αλουμινοκουβέρτα στο βουνό!!!!!), και ο τρίτος έκανε καταγραφή του ατυχήματος και όλων των στοιχείων του Γάλλου........Ξεκινάμε λοιπόν συνοδία, την πάνε στο πλησιέστερο εναέριο, συνδέουν στο σύστημα αυγό - ασθενοφόρο προσαρμοσμένο για φορεία...Αλλάζουμε 2-3 εναέριους με αυτόν τον τρόπο.........Μην μακρυγορώ, σε 10 λεπτά την κατεβάσανε 2500μ. υψομετρική....ΑΨΟΓΟΙ, ΦΙΛΙΚΟΙ, ΤΑΧΥΤΑΤΟΙ, ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥΣ........

 

....στο parking περίμενε ασθενοφόρο, οπού τη μεταφέρει στο ιατρέιο της πόλης.......γίνονται ακτινογραφίες αρχικά με τη μπότα, ύστερα χωρίς αυτή, και διαπιστώνουν 1 (???) όλικο κάταγμα στην περόνη.....Νάρθηκες, κάλτσες, πατερίτσες κτλ.......

 

Έρχεται η ώρα της πληρωμής....700 ελβετικά φράγκα (δλδ περίπου 450 ευρώ) για τη μεταφόρα και τη νοσηλεία......Τα ζητάνε μετρητά ή με πιστωτική, και έχουν στη διάθεση τους να σου δώσουν τα στοιχεία του συγκεκριμένου Γάλλου στην περίπτωση μας.....Από εκεί και πέρα, το χιονοδρομικό ΔΕΝ έχει καμία υποχρέωση απέναντι σου, αλλά ούτε και στον Γάλλο...Έγκειται θέμα πια σε προσωπικό επίπεδο, αν είναι διατεθειμένος να πληρώσει νοσήλεια, αν ΑΡΝΗΘΕΙ το συμβάν και προχωρήσει δικαστικά και και και και πολλά άλλα......

 

 

.....Για την ιστορία (μάλλον ούτε οι Ελβετοί είναι τέλειοι), επειδή επανέλαβε ακτινογραφίες στην Ελλάδα (είχε περίεργους πόνους και κράκ - κράκ :lol::lol: κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αυτοκίνητο - πλοίο κτλ), φανερώθηκαν άλλα 2 κατάγματα στην κνήμη, το 1 σπειροειδές ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΜΠΟΤΑΣ......χειρουργεία, λάμες καρφιά και όλα τα συναφή...

 

 

 

Άρα Πάνο (Nickel), το καλό πληρώνεται, μάλλον όμως έχουν και αυτοί μικρά γραμματάκια πίσω απο τα εισητήρια τους........ :):)


...great things are done when men and mountains meet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

πρώτα απ'ολα κακός δεν είχατε βγάλει Ε112 κάρτα ευρωπαικής ασφάλισης.

 

Τελικά ο Γάλλος τη γλίτωσε/πλήρωσε/θα κινηθείτε νομικά?

 

μια τέτοια ζημιά δεν ειναι μόνο τα νοσηλεια.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στις συγκρούσεις κοιτάμε την ορμή ( m v ) που διατηρείται ενώ οι κινητικές ενέργειες μειώνονται μετά τη σύγκρουση. Το πιο σημαντικό είναι η διαφορά στη μάζα. Μετά τη σύγκρουση, η περισσότερη ενέργεια που λείπει από το σύστημα, λείπει από το σώμα με τη μικρή μάζα (όσο μικρότερη μάζα τόσο χειρότερα). Δηλαδή αν χτυπήσω εγώ μικροκαμωμένη κοπέλα ή παιδάκι θα γίνουν χίλια κομμάτια, ενώ εγώ δεν θα πάθω πολλά πράγματα. :ph34r:

 

That's physics :lol: !! Αυτός ο Newton βρε παιδί μου.. B)

κλασσικό παράδειγμα: μπαλάκι του τέννις "επιτείθεται" σε κινουμενο τρένο!, ποιος επηρεάζεται? ;) μα φυσικά το μπαλάκι! (πάντα για μετώπική κρούση)


Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...