Jump to content
ΣΤΧ Safety

Χειμερινά Ελαστικά (Χιονολάστιχα)

Recommended Posts

Προσωπικά τα αλλάζω κάθε 60000χλμ. ή κάθε 4 χρόνια καθώς κάνω πολύ, μα πάρα πολύ χαλαρή οδήγηση. Σκέφτομαι τα επόμενα ελαστικά να μην είναι run flat και να έχω έναν επώνυμο κομπρέσσορα για ώρα ανάγκης. Έτσι και αλλιώς στην ασφάλειά μου έχω οδική βοήθεια.


tumblr_inline_mjj4qpOaJK1qz4rgp.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χθες αλλαξα (θερινα) λαστιχα στο τερατακι μου.

 

Ειχαν μεινει 2.4 mm πελμα αλλα γλιστραγε και πλαναριζε σε μια φοβερη βροχη που ειχαμε στο ταξιδι την προηγουμενη Κυριακη. Φταiει ισως το φαρδος (Pirelli PZero ΑS 235 50/18) για το πλαναρισμα με λιγο πελμα... αλλα και το γεγονος οτι ειναι ΟΕΜ (παρασσαγγας απεχον απο το κανονικο Pirelli PZero προς το χειροτερο φυσικα).

 

Κρατησαν μια τετραετια (38000 χλμ), Θεος Σχωρεστα... :happy2:

 

Τα καινουρια εχουν εγγυηση για 45000 μιλια (72500 χλμ) και αν δεν τη βγαλουν μου δινουν τα επομενα με εκπτωση αναλογη με τα μιλια που δεν εβγαλαν. Πονταρουν οτι στο μεταξυ θα το εχω πουλησει το τερατακι (η θα το'χω στραβωσει, συμβαινει αυτο πολυ με δαυτα). :heat:

Edited by MakisM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εν τω μεταξύ, είναι η πρώτη φορά που έχω αμελήσει για τόσο πολύ καιρό να βάλω τα καλοκαιρινά. Το μόνο «καλό» είναι ότι το Bora δεν το χρησιμοποιώ πλέον καθόλου και είναι σε ανοιχτό σκεπαστό γκαράζ, όποτε λογικά δεν φθείρονται ιδιαίτερα.


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Τα καλοκαιρινά πάνω από 50-55000χλμ δεν αντέχουν με τίποτα.

Πολύ σίγουρος είσαι! Ποτέ δεν άλλαξα λάστιχα κάτω από 60000χμ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν για να αλλάξεις λάστιχα περιμένεις να δεις τα λινά ναι,αντέχουν και 70.000χλμ σίγουρα.Πάνω από 50.000χλμ δεν έχει μείνει καθόλου γόμα.Εκτός αν εκεί που κινείσαι είναι ο δρόμος σαν τη Θηβών που είναι γυαλί και ο συντελεστής τριβής τείνει στο 0...Εκεί μπορεί να αντέξουν λίγο παραπάνω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να καταλαβετε τι κυκλοφορει εκει εξω κ ποσο κινδυνευουμε, προχθες ειδα Τζιπαρα Mercedes δεκαδων χιλιαδων ευρω με λαστιχα ΑΠΟ ΤΟ 2009!!!! Αυτος θα βγει Εθνικη και θα παρει παραμαζωμα κανενα σαν τον mr. Jumbo.....

 

Οτι και να λεμε τα λαστιχα πρεπει να αλλαζονται μετα απο 3-4 χρονια ΟΣΑ χλμ. κ αν εχουμε.

  • Like 1

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δε μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση...Φίλος μου είχε μια Mercedes C200 και τις καλές εποχές είχε βάλει μια 4αδα ελαστικά τεράστια,δε θυμάμαι τι διαστάσεις.Μόλις ήρθε η ώρα να τα αλλάξει είχε μπει η κρίση,το μαγαζί δεν πήγαινε καλά,και πήγε και έβαλε μεταχειρισμένα...Βρήκε μια τετράδα ίδιου τύπου.Κάποια στιγμή του σκίστηκε από πεζοδρόμιο το ένα,κι επειδή δεν έβρισκε το ίδιο σε μεταχειρισμένο έβαλε άλλη μάρκα!!!Εν ολίγοις καρνάβαλος!Και όλα αυτά για να μη δώσει 800-850€.Έδωσε κάπου 500...

 

Πιο παλιά είχα δει AUDI TT με ΚΤΕΟ πάνω από 7 χρόνια!Για 50 ευρώ...Κατάντια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οτι και να λεμε τα λαστιχα πρεπει να αλλαζονται μετα απο 3-4 χρονια ΟΣΑ χλμ. κ αν εχουμε.

Νομίζω αυτό ισχύει μόνο για λάστιχα που φοριούνται στο αμάξι και το αμάξι κυκλοφορεί χειμώνα καλοκαίρι. Έχω λάστιχα σε εξαιρετική κατάσταση 6ετίας και χιονολάστιχα και καλοκαιρινά.

 

Αν ένα αμάξι το παρκάρεις για πολύ καιρό σε γκαράζ ή τα βγάζεις πχ καλοκαίρι τα λάστιχα γλυτώνουν τον κύκλο της ζέστης και έχουν πολύ λιγότερη φθορά.

 

Πάντως σωστα το λέτε σε αυτή τη χώρα θα έπρεπε η αστυνομία απλά να ρίχνει μια ματιά σε όλα τα αμάξια και όποιος έχει εμφανώς ακτάλληλα λάστιχα αμέσως να ακινητοποιείται.

Edited by ΜΙΚ
  • Like 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιχάλη δεν είναι όπως τα λες. Τα λάστιχα γράφουν μήνα και έτος που παρασκευάστηκαν (με κάποια κωδικοποίηση) και όλοι λένε να προσεχείς τι σου βάζουν γιατί με τον καιρό αλλάζει η συμπεριφορά των υλικών ακόμα και όταν φυλάγονται στις τέλειες συνθήκες.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk


ski_rossignol-experience-94-ti-2018_n11682-8878-1_l4.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βεβαίως αλλά τα λάστιχα έχουν τεράστια φθορά όταν τρώνε κύκλους χειμώνα καλοκαίρι και φυσικά με τη χρήση. Και σε ένα χρόνο είναι άχρηστο το λάστιχο και σε 6 χρόνια είναι κατάλληλο. Η 4ετία δεν ισχύει σε αυτό απαντάω.

 

Ένα λάστιχο κατασκευασμένο πχ το 2012 που δεν έχει φορεθεί πολύ πιθανότατα είναι σε άριστη κατάσταση. Πιθανό και να είναι για πέταμα αλλά αυτό μόνο έλεγχος θα το πει.

Edited by ΜΙΚ
  • Like 2

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ολα τα πλαστικα πολυμεριζονται...... ακομα κ οταν τα εχεις αποθηκευμενα ή δεν τα χρησιμοποιεις χανουν τις ιδιοτητες τους. Αυτο πολλες φορες δεν φαινεται με το ματι αλλα συμβαινει. Θελει μεγαλη προσοχη. Θυμαμαι ενας φιλος ειχε παρει ενα παπουτσι ορειβασιας απο stock. Θα ηταν 3-4 χρονων μοντελο. Το φορεσε 2-3 φορες για μια σαιζον. Το αποθηκευσε σε ιδανικες συνθηκες. Το φθινοπωρο που το εβγαλε να το φορεσει η σολα απλα διαλυθηκε πριν καν το φορεσει.

  • Like 1

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βεβαίως αλλά τα λάστιχα έχουν τεράστια φθορά όταν τρώνε κύκλους χειμώνα καλοκαίρι και φυσικά με τη χρήση. Και σε ένα χρόνο είναι άχρηστο το λάστιχο και σε 6 χρόνια είναι κατάλληλο. Η 4ετία δεν ισχύει σε αυτό απαντάω.

 

Ένα λάστιχο κατασκευασμένο πχ το 2012 που δεν έχει φορεθεί πολύ πιθανότατα είναι σε άριστη κατάσταση. Πιθανό και να είναι για πέταμα αλλά αυτό μόνο έλεγχος θα το πει.

 

Αυτο Μιχαλη για να το πεις πρεπει να γινει χημικος ελεγχος της συστασης (αρα κ των ιδιοτητων) του υλικου και οχι με το ματι........ Ουτε καν με το να μετρησεις ποσο πελμα εχει ακομα.


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δε νομίζω ότι στην αγορά διατίθενται πολύ παλιά ελαστικά.Επειδή οι εταιρείες δε στοκάρουν ελαστικά και για οικονομικούς λόγους,φέρνουν πάντα "φρέσκα" δηλαδή 3-5 μήνες παλιά.Μόνο σε κάποιο μαγαζί μπορεί να βρει κάποιος παλιό που του έμεινε.Παλιότρα ένας ήθελε να μου κάνει προσφορά κάτι ελαστικά της Toyo που ήταν 2 ετών παλιά.Τα είχε στο μαγαζί,αφόρετα φυσικά..Πήγα σε άλλον και μου έφερε 2 μηνών Bridgestone.Και τα crossclimate όταν τα έβαλα ήταν 1- 2 μηνών

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι σωστά τα λέτε. Απαντάω στο 4 χρόνια. Επειδή όπως τα λες ο πολυμερισμός είναι ο εχθρός των πλαστικών, στα ελαστικά που είναι ζωντανός οργανισμός (ναι ναι φυτό) είναι αντίστοιχη η διαδικασία παίζει τεράστιο ρόλο η εναλλαγή θερμοκρασίας και η χρήση τους σε αυτές τις θερμοκρασίες.

 

Καλός ο χημικός έλεγχος αλλά πίστεψέ με ένας λαστιχάς που εμπιστεύεσαι αν σου πει είναι καλό το λάστιχο (ενώ τον συμφέρει να σου πει άλλαξε τα να πουλήσει), είναι καλό το λάστιχο.

 

Ένα τραβηγμένο παράδειγμα ένα περσινό λάστιχο με 40.000 χλμ σε ένα χρόνο που το έστριβε γερά χειμώνα με -10 και καλοκαίρι με +40, είναι πολύ χειρότερο από ένα καλοκαιρινό λάστιχο 5ετίας με 40.000 χλμ που δεν έχει δει ποτέ κρύο και δεν έχει στρίψει ποτέ γερά. Ακόμα καλύτερη κατάσταση θα έχει ένα χιονολάστιχο με την ίδια χρήση που δεν έχει δει ποτέ θερμοκρασίες πάνω από +20. Φυσικά και τα δύο θα πρέπει να είναι αποθηκευμένα σωστά κλπκλπ.


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mιχαλη, τα λαστιχα ηταν 100% καουτσουκ ΠΡΙΝ το Β' Παγκοσμιο Πολεμο. Τα σημερινα...

 

Passenger Tire
Natural rubber 14 %
Synthetic rubber 27%
Carbon black 28%
Steel 14 - 15%
Fabric, fillers, accelerators,antiozonants, etc. 16 - 17%
Average weight: New 25 lbs, Scrap 20 lbs.

 

 

Πηγη: http://infohouse.p2ric.org/ref/11/10504/html/intro/tire.htm

 

Θυμαμαι εβαλα το 10-11 τα χιονολαστιχα στο Φορεστερ (αγορασμενα το 2007) και ηταν εμφανως σκληροτερα και δεν εκαναν τοσο καλη δουλεια στο χιονι. Τα λαστιχα ηταν παντα φυλαγμενα σε μερος δροσερο και σκιερο (υπογειο) που χρησιμοποιουσε ο λαστιχας για το δικο του στοκ.

 

Τα δε μαμισια καλοκαιρινα, δεν εβγαλαν την σαιζον του 09. Τα αλλαξα με καλυτερα Yokohama.

 

Ολα ειχαν αποθεμα πελματος. Απλα σκληραιναν και γλιστραγαν.

 

Το αμαξι μου εδω ειναισυνεχεια σε κλειστο γκαραζ. Με την τετραετια (Μαρτης 14-18) τα Pirelli PZero AS γλιστραγανε απαισια. Μερα με τη νυχτα τα καινουρια.

 

Τα εδιωξα με 2.4 χιλιοστα πελμα... Δεν παιζεις με τετοιο αυτοκινητο και λαστιχα γλιστριδες.

Edited by MakisM
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν για να αλλάξεις λάστιχα περιμένεις να δεις τα λινά ναι,αντέχουν και 70.000χλμ σίγουρα.Πάνω από 50.000χλμ δεν έχει μείνει καθόλου γόμα.Εκτός αν εκεί που κινείσαι είναι ο δρόμος σαν τη Θηβών που είναι γυαλί και ο συντελεστής τριβής τείνει στο 0...Εκεί μπορεί να αντέξουν λίγο παραπάνω.

Φίλε μου κάνω 35-40000χμ /έτος, και κουβαλάω τα παιδιά μου στο αμαξι, λες να περιμένω να δω τα λινά, για να τα αλλάξω; Δείχνεις σίγουρος για αυτά που γράφεις, αλλά εγγυημένα στην πράξη δεν ισχυουν.....ούτε σε "φθηνά" λάστιχα!

 

ΥΓ όσα γράφω ισχύουν για νορμάλ οδηγημα, ούτε σπιναρισματα, ούτε τσίτα στα φρένα....

Edited by ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στη μηχανή είχα βάλει λάστιχα,Bridgestone,τον Ιούνιο του 2007.Από το Σεπτέμβριο περίπου που είχα μια πτώση,άσχετη με τα ελαστικά,μέχρι το 2012 η μηχανή ήταν ακινητοποιημένη.Την έθεσα σε λειτουργία ξανά,τα λάστιχα φυσικά σαν καινούρια,σήμερα στο κέντρο του πέλματος παρατήρησα ρωγμές.Δε γλιστράνε αλλά δε θα τα κρατήσω...Τον άλλο μήνα θα πάω να βάλω καινούρια.Τη μηχανή την παρκάρω στο πεζοδρόμιο λόγω έλλειψης χώρου...Οπότε όλες οι θερμοκρασιακές αλλαγές τα πλήττουν...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε μου κάνω 35-40000χμ /έτος, και κουβαλάω τα παιδιά μου στο αμαξι, λες να περιμένω να δω τα λινά, για να τα αλλάξω; Δείχνεις σίγουρος για αυτά που γράφεις, αλλά εγγυημένα στην πράξη δεν ισχυουν.....ούτε σε "φθηνά" λάστιχα!

 

ΥΓ όσα γράφω ισχύουν για νορμάλ οδηγημα, ούτε σπιναρισματα, ούτε τσίτα στα φρένα....

 

Όσα ελαστικά έχω δει με πάνω από 50.000χλμ είχαν τα μαυρα τους τα χάλια.Όταν έψαχνα για αυτοκίνητο το πρώτο πράγμα που κοίταζα ήταν τα ελαστικά.Αυτό που αγόρασα είχε ελαστικά με 55000χλμ Εθνική Οδό.Το κέντρο του πέλματος ήταν φαγωμένο,τα εξωτερικά είχαν περισσότερη γόμα.Το αμάξι ήταν κι ευθυγραμμισμένο και οι τροχοί ζυγοσταθμισμένοι απλώς στην Εθνική,στην ευθεία τρώγεται περισσότερο το κέντρο από τα πλαϊνά.Επειδή το αμάξι ήταν σε καλή κατάσταση το αγόρασα και δεν το μετάνιωσα,το έχω ακόμα από τον Ιούλιο 2009.Φυσικά μέσα στο μήνα άλλαξα ελαστικά,είχε Bridgestone Potenza έβαλα Dunlop fast response.Στις 40.000χλμ σαπούνι...Έβαλα Bridgestone Turanza T001 και κάπου 50.000χλμ άρχισε να πηγαίνει πέρα δώθε...Τα άλλαξα με crossclimate και μέχρι τώρα είναι όλα καλά.Και φίλοι που αλλάζουν ελαστικά εκεί στις 50-55000χλμ το κάνουν διότι δεν κρατάνε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε μου κάνω 35-40000χμ /έτος, και κουβαλάω τα παιδιά μου στο αμαξι, λες να περιμένω να δω τα λινά, για να τα αλλάξω; Δείχνεις σίγουρος για αυτά που γράφεις, αλλά εγγυημένα στην πράξη δεν ισχυουν.....ούτε σε "φθηνά" λάστιχα!

ΥΓ όσα γράφω ισχύουν για νορμάλ οδηγημα, ούτε σπιναρισματα, ούτε τσίτα στα φρένα....

Αν εννοεις οτι πας με 60-70 χλμ μεσα στην πολη ισως και να κρατανε. Τοσα χρονια που οδηγω εχω βαλει οτι μαρκα υπαρχει ( μονο premium) σε διασταση 225/45/17. Με νορμαλ οδηγηση παντα (1600αρι ειναι δεν μπορω να κανω κ αλλιως) κανενα ελαστικο δεν εχει βγαλει πανω απο 45-50000 χλμ.... εσενα μπορει να σου φαινονται μια χαρα αλλα μια (μακρυα απο εμας) δυσκολη στιγμη θα αποκαλυψει την πραγματικοτητα... οταν θα το χρειαστεις δεν θα το εχεις....


Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ολα τα πλαστικα πολυμεριζονται...... ακομα κ οταν τα εχεις αποθηκευμενα ή δεν τα χρησιμοποιεις χανουν τις ιδιοτητες τους. Αυτο πολλες φορες δεν φαινεται με το ματι αλλα συμβαινει. Θελει μεγαλη προσοχη. Θυμαμαι ενας φιλος ειχε παρει ενα παπουτσι ορειβασιας απο stock. Θα ηταν 3-4 χρονων μοντελο. Το φορεσε 2-3 φορες για μια σαιζον. Το αποθηκευσε σε ιδανικες συνθηκες. Το φθινοπωρο που το εβγαλε να το φορεσει η σολα απλα διαλυθηκε πριν καν το φορεσει.

 

Αυτό μου έτυχε και εμένα. Άλλο παράδειγμα τα πλαστικά εξαρτήματα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, που σε βάθος χρόνου φθείρονται, όχι σε όλα τα αυτοκίνητα με τον ίδιο ρυθμό.

Προσοχή, από πλαστικό σε πλαστικό ισχύουν διαφορετικά πράγματα.

 

Όσον αφορά τα ελαστικά αυτοκινήτων, οι πληροφορίες που έχω πάρει είναι αντικρουόμενες. Φυσικά θα μιλάμε για φυσιολογική χρήση ελαστικών, σε φυσιολογικούς δρόμους, σωστά φουσκωμένα, διότι αν βρούμε σε λακκούβα με ταχύτητα, αν ανεβαίνουμε σε πεζοδρόμια, κλπ, δημιουργούμε πρόσθετες φθορές στα ελαστικά, ενίοτε σημαντικότατες, που μπορεί να καταστήσουν ακόμα και καινούρια ελαστικά με λίγα χιλιόμετρα επικίνδυνα.

 

Σίγουρα ένα ελαστικό με πολλά χιλιόμετρα έχει φθορά μεγάλη (στο πέλμα). Ακόμα και ενός έτους ελαστικό, όταν υπερβαίνει τα 40.000 χιλιόμετρα θέλει έλεγχο (τουλάχιστον). Είτε χειμερινό, είτε καλοκαιρινό. Έχω δει λάστιχα σε φορτηγό, από επαγγελματία (;;;) οδηγό, όχι απλώς φθαρμένο, αλλά χωρίς καν πέλμα.

 

Οι συμβουλές που έχω πάρει, τις οποίες προσπαθώ να τσεκάρω, είναι ότι τα καλοκαιρινά ελαστικά, στο κρύο (πχ με 0 βαθμούς), σε δρόμους στεγνούς, δίχως χιόνια, δουλεύουν πολύ χειρότερα απ΄ότι στην φυσιολογική τους θερμοκρασία (πχ 25 βαθμούς), λόγω του ιδίου του υλικού τους. Αντίστοιχα το χειμερινό, στις ίδιες συνθήκες είναι πολύ καλύτερο. Τώρα το τι γίνεται με το πέλμα (πχ σε βροχή ή στεγνό, κλπ), είναι ένα άλλο θέμα, το οποίο αλληλεπιδρά με το πως ανταποκρίνεται ο συνδυασμός υλικό+πέλμα+δομή του ελαστικού.

Τα χειμερινά ελαστικά αντίστοιχα, λειτουργούν σωστά σε θερμοκρασίες χαμηλές. Δηλαδή σε 0 βαθμούς, δουλεύουν πολύ πιο σωστά από τους 20 βαθμούς. Η χημική σύνθεση των χειμερινών ελαστικών έχει αλλάξει ΠΑΡΑ πολύ σε σχέση με αυτά που ξέραμε πιο παλιά. Τότε ο δείκτης ταχύτητας ήταν πολύ μικρός. Τώρα, αν το λάστιχο φυλάσσεται σωστά, το υλικό ανταποκρίνεται σε φθορά έναντι του χρόνου πολύ πιο καλά σε σχέση με τα καλοκαιρινά. Στην πραγματικότητα, το μόνο που κάνει να μοιάζει ένα χειμερινό ελαστικό με ένα καλοκαιρινό, είναι το σχήμα του. Τα δικά μου χειμερινά ελαστικά, με τις δικές τους ζάντες, τα φοράω περί τους 2-3 μήνες τον χειμώνα, αναλόγως των θερμοκρασιών, κάνουν έως 5.000 χιλ ανά χειμώνα και φυλάσσονται σε συνθήκες που θα χαρακτήριζα πολύ καλές. Φέτος τα δοκίμασα για 7ο χειμώνα. Όταν τα έβαλα είχαν περί τα 25.000 χιλ. Ο λαστιχάς, τις γνώσεις του οποίου δεν τις έχω και σαν ευαγγέλιο, δεν με ανησύχησε. Οπτικά, το λάστιχο φάνηκε ικανοποιητικό+ (πέλμα, ρηγματώσεις, κλπ). Φυσικά το πέλμα αν και όχι ιδιαίτερα φθαρμένο, φαινόταν ότι δεν ήταν καινούριο (αυτό έλλειπε), όμως αν εξαιρέσεις αυτό το γεγονός και την ημερομηνία παραγωγής, το υπόλοιπο δεν έδινε την εικόνα ενός ελαστικού όχι καινούριου. Το φόρεσα, το δοκίμασα κάποιες φορές σε φρενάρισμα στεγνό και μου φάνηκε μια χαρά. Θα έλεγα ότι έψαχνα την αφορμή που δεν μου δόθηκε σε στιγμές με διαφορετικές συνθήκες με χαμηλή επικινδυνότητα αν κάτι στράβωνε. Και στο χιόνι, είχα την μεγαλύτερη έκπληξη, αφού το ένιωσα μάλλον καλύτερα από αυτό που είχα στο μυαλό μου, καθώς άλλη χρονιά, στον ίδιο δρόμο, με το χειμερινό είχα βάλει αλυσίδες, όχι όμως φέτος!!!!! Και η αλήθεια ήταν ότι δεν αισθάνθηκα κάπου ανασφάλεια.

Βγάζοντας φέτος τα χειμερινά, άλλαξα τα καλοκαιρινά, καθώς με 40.000 χιλιόμετρα (ίσως όχι πλήρως συμπληρωμένα, αλλά πολύ κοντά), στο λάστιχο έβλεπες φθορά λόγω γήρανσης 3,5 χρόνια μετά.... όχι πολύ έντονη, αλλά υπαρκτή και σίγουρα σε πολύ χειρότερη κατάσταση του χειμερινού. Η μικρή μου εμπειρία δεν μου επιτρέπει γενικεύσεις ή συστάσεις, αλλά αυτό έχω ως προσωπική εμπειρία.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ο λαστιχάς, τις γνώσεις του οποίου δεν τις έχω και σαν ευαγγέλιο,

 

Δυστυχώς πολλοί επαγγελματίες λειτουργούν μόνο ως πωλητές παρά ως σύμβουλοι αγοράς-ασφαλείας...Σε ένα μαγαζί πριν μερικά χρόνια η κυρία,ιδιοκτήτρια,ήθελε να με πείσει ότι για all weather ελαστικό που έψαχνα έκανε το Michelin Energy saver που η ίδια η Michelin χαρακτηρίζει ως καλοκαιρινό!Προφανώς έβγαζε μεγαλύτερο κέρδος από αυτό ή/και είχε στοκ στο μαγαζί που ήθελε να το ξεφορτωθεί.Σε ένα άλλο μαγαζί είχα πάει να φτιάξω ένα ελαστικό που είχε πατήσει μια βίδα,και όπως περίμενα ένας κύριος κάπου στα 60-65 με ρώτησε αν ήταν καλά τα Dunlop που είχα βάλει,και του είπα τα υπέρ και τα κατά.Ο κύριος αποφάσισε να βάλει αυτά τα ελαστικά,και του είπε ο ιδιοκτήτης να πάει σε 2 ώρες που θα τα έχει φέρει.Μετά "μου τα έχωσε"-ο ιδιοκτήτης- λέγοντας μου "από πότε έγινες λαστιχάς και ξέρεις απο λάστιχα να λες στον κόσμο;"!!!Του χάλασα τη "μαγιά" μάλλον...Δεν ξαναπέρασα από εκεί ούτε για αέρα...

 

Εγώ πάντως είμαι της άποψης ότι πάνω από 50.000χλμ,εφόσον το ελαστικό έχει καλή όψη,αλλιώς και νωρίτερα,δεν πρέπει να τα αφήνουμε.Σε φυσιολογικές διαστάσεις δεν έχουν τεράστιο κόστος και είναι μαζί με τα φρένα και τις αναρτήσεις η απόλυτη ασφάλεια για εμάς και τους γύρω μας.300€ για μια 4αδα 195/65/15 είναι 2€/εβδομάδα για 3 χρόνια.Δηλαδή ένας καφές.Αν τα βάζουμε σε ένα κουτάκι κάθε εβδομάδα αλλάζουμε τα ελαστικά μας κάθε 3 χρόνια.Προσωπικά σε θέματα ελαστικών,φρένων,αναρτήσεων και κινητήρα/ηλεκτρικά δεν κάνω παραχωρήσεις.Ήμουν 2-3 χρόνια με χαλασμένο ραδιοcd δεν έπαιζε cd μόνο ραδιόφωνο αλλά προτιμούσα να αλλάζω τακάκια στα φρένα και να δουλεύουν όλα τα φώτα σωστά παρά να πάω να αγοράσω ηχοσύστημα.Όταν μπόρεσα,έδωσα 80€ και έβαλα ένα radiocd/mp3.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τον ΜΙΚ...... Δεν υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας όσον αφορά τα ελαστικά. Είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν την φθορά τους. Για παράδειγμα φέτος τον χειμώνα θα είναι η τέταρτη σαιζόν των χειμερινών μου, τα οποία βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, άριστα φυλαγμένα και διατηρημένα με πολύ λίγα χλμ φυσικά. Αντε να έχουν 15.000 χλμ σύνολο. Οδηγάω πολύ συντηρητικά, άντε να κάνω καμιά ζωηρή ανάβαση όταν ο δρόμος είναι χιονισμένος.Τον Απρίλη του 19 λοιπόν δεν θα φορέσω τα καλοκαιρινά μου, τα οποία είναι για πέταμα, αλλά θα αφήσω τα χειμερινά πάνω σερί. Δεκέμβρη του 2019 θα κουμπώσω ολοκαίνουργια χειμερινά και σίγουρα τα παλιά μου χειμερινά θα μου βγάλουν και το καλοκαίρι του 20.........Και τον Απρίλιο του 21 τότε θα κουμπώσω μεταχειρισμένα καλοκαιρινά γιατί εδώ στο νησί υπάρχει τρομερή φθορά από ήλιο και αλάτι παρά από τα χλμ........ Οπότε ουσιασικά μιλάμε για 6 χρόνια +......Δηλαδή με έναν απλό υπολογισμό τα χειμερινά μου μου βγάζουν 4 χειμώνες και 2 καλοκαίρια....Αν σκεφτούμε ότι αγραστήκανε 150 ευρώ , τα λεφτά τους θα τα βγάλουνε με το παραπάνω...

 

Σαν οδηγός υπολογίζω ότι τον χρόνο κάνω γύρω στα 15.000 αλλά όχι μόνο με το αμάξι, αφού κυκλοφορώ αρκετά και με το μηχανάκι.

 

 

Κολλητός με καινούργιο Mustang που το στρίβει, το παντιλικιάζει και γενικά του τα χώνει σε λιγότερο από έναν χρόνο θα βάλει τα πίσω μπρός.....Σε λιγότερο από δύο χρόνια θα χρειαστεί καινούργια ελαστικά......

 

Οπότε ουσιαστικά είναι λίγο όλα σχετικά.....

 

Φιλικά,

Σπύρος.


Sky is not my limit.....it's my playground!!! :skydive:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodyear UltraGrip Performance suv G1

Κατενθουσιασμένος..... οδηγήθηκαν μέχρι -24.... σε δρόμους που το 95% των οχημάτων φόραγε καρφολάστοιχα......

Όλα αυτά βέβαια μέχρι να μάθω το αυτοκίνητο...... που να ήξερα ότι σε ανηφόρα με πάγο και D δεν ξεκινάει με τίποτα θέλει Β...... πρωτάρης σε αυτόματο!!!!!!

  • Like 3

www.zermatt.ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σεβαστες ολες οι αποψεις. Το ποσο κοστολογει ο καθενας την ασφαλεια του ειναι υποκειμενικο. Οπως επισης το τι θελει να πιστευει ωστε να ειναι ψυχολογικα καλυμμενος....

  • Like 1

Αν δεν σας κανει κοπο, δειτε την φωτο στο Avatar και πειτε μου τι πρεπει να κανω για να βελτιωσω το στυλ μου......

'Εχω προλάβει ανοιχτη τη Σαχάρα. Θα Σεβεστε!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σεβαστες ολες οι αποψεις. Το ποσο κοστολογει ο καθενας την ασφαλεια του ειναι υποκειμενικο. Οπως επισης το τι θελει να πιστευει ωστε να ειναι ψυχολογικα καλυμμενος....

Είναι από τις φορές που δεν ξέρω αν πρέπει να είναι σεβαστές. Βέβαια δεν είμαι ο Ιαβέρης όποτε δεν μπορώ να έχω παραπάνω γνώμη. Οι αποφάσεις άλλων όμως εδώ επηρεάζει και τη δίκη μου ασφάλεια!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk


ski_rossignol-experience-94-ti-2018_n11682-8878-1_l4.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Posts

    • Δυστυχώς δεν ήταν αυτό το πρόβλημα, διότι τη χρονιά που γράφτηκε η πρόταση για αναλογικότητα εισιτηρίου κ ανοιχτών αναβατήρων, είχαν καταργηθεί οι 6αρες, 20αρες κλπ. Σε περίπτωση δε που θελήσουν να το επαναφέρουν, υπάρχει λύση. Αντί να προαγοράζεις μονάδες (δεν μιλάω για την ετήσια η 80αρα) να αγοράζεις αξία στην οποία έχει εφαρμοστεί ένας συντελεστής έκπτωσης, αναλογα με το ποσο. Δλδ τα 100 ευρώ προαγορασμενα να αντιστοιχούν σε αξία 150 ευρώ στο γκισέ τμηματικά, τα 200 σε 300 κλπ. Λύσεις υπάρχουν.
    • Περαστικά και γρήγορη ανάρρωση!! Υγεία όπως λες πάνω από όλα και θα ρεφάρεις!!
    • Συμμετέχουν με ουσιαστικές εισηγήσεις στην κουβέντα δυο μέλη του ΔΣ του ΣΤΧ και ένας πρώην διευθυντής του ΧΚΠ. Παράλληλα θέτουν θέματα πολλοί απλοί χιονοδρόμοι. Από όσο ξέρω διαβάζουν τουλάχιστον 5-6 υψηλόβαθμα στελέχη ΕΤΑΔ/ΧΚΠ και πάνω από 15 στελέχη στο βουνό. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους, είναι μια τεράστια νίκη του ΣΤΧ. Όμως τι την κάνει? Όπως και στη συνάντηση του 2019 είναι απλά προσωρινές νίκες που με κάθε αλλαγή διεύθυνσης/διοίκησης ΕΤΑΔ/ ΧΚΠ εξαφανίζονται. Και όπως ξέρετε έχουμε σχεδόν κάθε χρόνο αλλαγή είτε στον Πολιτικό προιστάμενο, είτεστα υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΤΑΔ είτε στα υψηλόβαθμα στελέχη του ΧΚΠ. Πολύ συχνά έχουμε σε όλα αλλαγές. Φυσικά και μπράβο για όλες τις προσπάθειες αλλά τι έγιναν? Όσα είπες στον πρώην διευθυντή εξαφανίστηκαν. Καταγράφηκαν? Μεταφέρθηκαν άμεσα? Είναι ανακοινωμένα κάπου? Αν όσα μας είπε έγιναν ή όχι? Μάλιστα για την συγκεκρημένη συνάντηση ήταν εξόφθαλμο εντός ενός μήνα ότι κάποια από όσα είπε ο τότε διευθυντής του ΧΚΠ ήταν ευχολόγια. Αποτέλεσμα? Έστω μια παρατήρηση, επίσημη ή ανεπίσημη? Μην κουράζω τις προτάσεις μου τις ξέρετε. Αγνοήστε τις αν θέλετε. Επικοινωνήστε κάποια από τις προτάσεις που έχουν γραφτεί από χιονοδρόμους. Κυριολεκτικά δυο κλικ είναι. Στα υψηλόβαθμα στελέχη που διαβάζουν γνωρίζουν ότι μεταξύ forum και των προτάσεων και της ικανότητας να γίνει κάτι υπάρχουν εμπόδια. Αν μιλούσαμε για ένα γυμναστήριο με ένα ιδιοκτήτη/διευθυντή το 99% των προτάσεών μας θα είχε υιοθετηθεί. Επειδή υπάρχει το σύστημα Πολτικοί/ΕΤΑΔ/ΧΚΠ η πρόταση δεν φτάνει ποτέ να συζητήθεί στην ουσία της. Άλλα διαβάζει ο Πολιτικός άλλα ο υπεύθυνος της ΕΤΑΔ, άλλα το κάθε στέλεχος της ΕΤΑΔ και άλλα ο Διευθυντής του ΧΚΠ και άλλα το κάθε στέλεχος. Ο Πολτικός λέει "ναι η ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού είναι σημαντική, θα κάνετε σούπερ σκι, οι προηγούμενοι τα κάνανε μαντάρα", ο διευθυντής της ΕΤΑΔ λέει "ναι σουπερ σκι θα κάνετε μα το μπάτζετ είναι αυτό, έδωσα εντολή στα στελέχη να διορθωθούν ένα ένα. οι προηγούμενοι τα κάνανε μαντάρα", το στέλεχος της ΕΤΑΔ λέει "ναι θα κάνετε σούπερ σκι αλλά οι διαδικασίες πρέπει να είναι αυτές,  δεν έχω κάνει ποτέ σκι να ξέρω τι είναι σημαντικό για χιονοδρόμο,", ο διευθυντής του ΧΚΠ λέει "ναι αλλά οι διαδικασίες της ΕΤΑΔ οδηγούν το μπάτζετ και τα λιφτ και το προσωπικό έχουν αυτά τα λάθη, οι προηγούμενοι τα κάνανε μαντάρα, δυστυχώς αυτό που είναι σημαντικό για τον χιονοδρόμο έχει κολλήσει εκεί" και ο χειριστής του μηχανήματος λέει "από τις 5.30 ήξερα ότι δεν υπάρχει ελπίδα να ανοίξουμε, το είπα αλλά η διαδικασία είναι αυτή, κάθε χρόνο τα ίδια και μάλιστα οι καινούργιοι ξέχασαν και αυτό" Ας κάνει το Προεδρείο δυο κλικ να διαβάσουν επιτέλους όλοι τα ίδια. Το ζουμί και τις (ίδιες από το 2005 θέσεις του Συλλόγου) μαζί με τις καθημερινές παρατηρήσεις των μελών. Δυο κλικ είναι.    
    • Γνωρίζεις ότι Δεκέμβριο του 19 είχα πάει Παρνασσό και είδα τον τότε διευθυντή κύριο Χοντρό (θα σου βρω και το post). Ναι πέρσι εν μέσο lock down δεν κάναμε τίποτα!!! Εφέτος προσπαθούμε αλλά δεν ανοίγουν εύκολα οι πόρτες. 
    • Όπως είπε και ο Luke Skywalker κάθε λέξη που είπες είναι λάθος.  Φυσικά καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει με το μαγαζί του (όπως και με το σώμα του που είναι της μόδας) αλλά ζούμε σε οργανωμένες κοινωνίες με κανόνες (που πρέπει να τηρούνται ή να υποστείς τις συνέπειες). Όπως κάθε παροχή υπηρεσιών που προ πουλάει τις υπηρεσίες του, οφείλει να τις προσφέρει στο ωράριο που έχει προ αναγγείλει. Οπότε όχι κλειστό δεν θα μπορούσε να είναι!!!! Να επενδύσει, να αναβαθμίσει, να διαφημίσει, να φτιάξει όνομα και να περιμένει πάνω από 1000 άτομα. Δηλαδή αν είχες συνδρομή σε γυμναστήριο που έχει 10 υπηρεσίες και ξαφνικά σου έλεγαν ότι με τα ίδια χρήματα θα παίρνεις μόνο 2 υπηρεσίες θα ήσουν κουλ; Σε θέλω για πελάτη Πέτρο!!
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. Aris
      Aris
      (50 years old)
    2. vaterle
      vaterle
      (47 years old)
    3. ΑΛΕΞΗΣ
      ΑΛΕΞΗΣ
      (31 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      16,830
    • Total Posts
      452,330
  • Member Statistics

    • Total Members
      8,436
    • Most Online
      208

    Newest Member
    edicksnelson1999
    Joined
×
×
  • Create New...