Jump to content
Χρήστος Λάππας

Ηλεκτρικά Πατίνια

Recommended Posts

Τα ηλεκτρικά πατίνια και η εντυπωσιακή ευκολία που προσφέρουν στις μετακινησεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων καθώς και της μεταφορας τους μέσα σε κτήρια αλλά και ΜΜΜ είναι μια ευκαιρία για πόλεις σαν την Αθήνα να γίνουν πιο ανθρώπινες, με λιγότερα αυτοκίνητα κολλημένα στην κίνηση, με συγκλονιστικά μικρότερο θόρυβο, με ελαχιστοποίηση της μόλυνσης, και με ουσιαστικά ασήμαντη επιβάρυνση των υποδομών.

 

Αλλά έχουμε συνηθίσει τόσο πολύ στην δικτατορία του αυτοκινήτου που μας φαίνεται αδιανόητο να πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις από αυτό ώστε να γίνει η χρήση των ποδηλάτων και πατινιών πιο ασφαλής και δελεαστική για την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών.

 

Στα πεζοδρόμια δεν πηγαίνω ποτέ με το πατίνι. Βρίσκω παντως αρκετά παράδοξο ότι καθόμαστε και παραπονιόμαστε για όσους το κάνουν, την ίδια στιγμή που όλα σχεδόν είναι κατειλημμένα από αυτοκίνητα και μηχανές. Αντί να αγκαλιάσουμε τα πατίνια και να κάνουμε ότι μπορούμε για να διαδοθεί ισως το μόνο μέσο που μπορεί πραγματικά να μειώσει δραστικά την ανάγκη για χρήση του αυτοκινήτου μέσα σε μια πόλη με πολλές ανηφόρες και κατηφόρες όπως η Αθήνα, αντί να μελετάμε πως να αφαιρέσουμε ζωτικό χώρο σε ολες τις κεντρικες λεωφορους από τα ΙΧ που καταδυναστεύουν κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας (τι ποσοστό από πεζόδρομους, πεζοδρόμια ράμπες για ΑΜΕΑ και γραμμές για τυφλούς είναι ελεύθερο στην Ελλάδα; ) και να τον διαθεσουμε για ασφαλή κίνηση ποδηλάτων και πατινιων, ακούγονται ολοένα και περισσότερες φωνές για τον περιορισμό ή ακόμα και την πλήρη απαγόρευση της χρήσης του πιο φιλικού μέσου μεταφοράς προς τον άνθρωπο στους δρόμους της πόλης.

 

Παράνοια.

οχι Χρηστο δεν ειναι φωνες για τον περιορισμο του ηλεκτρικου πατινιου.

ειναι φωνες για την σωστη χρηση του πατινιου.

το πατινι το ποδηλατο και οι μηχανες δεν ειναι για τα πεζοδρομια.

τα πεζοδρομια ειναι αποκλειστικα για πεζους.

ολα τα ηλεκτρικα -μηχανοκινητα ειναι για τον δρομο ,εκει υπαρχει κωδικας οδικης κυκλοφορίας που αν χρειαζεται πρεπει να αλλαξει.

Edited by gatz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ήρθε νέα μόδα..... το πατίνι.

 

Πολύ βασικό συστατικό ότι είναι πολύ φτηνότερο σε σχέση με το ηλεκτρικό ποδήλατο. Από εκεί και πέρα, ακούγονται τα πάντα όλα, ανάλογα με το μέσο μεταφοράς που βολεύει περισσότερο τον κάθε γράφοντα.

 

Δυστυχώς δεν υπάρχει στην Ελλάδα ούτε κουλτούρα ούτε γνώση στις μετακινήσεις μας και στην χρήση των κοινόχρηστων χώρων της πόλης μας. Για αυτό και τα αυτοκίνητα παρκάρουν στα πεζοδρόμια, τα μηχανάκια συχνά έχουν την ευγένεια να κορνάρουν στους πεζούς όταν πηγαίνουν στα πεζοδρόμια για να μην περπατούν ανέμελοι (για την δική τους ασφάλεια), οι πεζοί να διασταυρώνουν τους δρόμους οπουδήποτε και ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν διαβάσεις ή κόκκινο πεζοφάναρο..... Και πάντα φταίει κάποιος άλλος. Τώρα ήρθαν και τα πατίνια.

 

Δεν ξέρω αν υπάρχει επαρκές νομικό πλαίσιο, αλλά πιστεύω πως δεν υπάρχει ούτε και για τα ποδήλατα.

 

Όταν ένα μηχανικό μέσο μεταφοράς, πηγαίνει με 20 χ/ω σίγουρα δεν μπορεί να θεωρείται ως πεζός, όπως και το ποδήλατο. Άρα σίγουρα δεν έχει καμία δουλειά στο πεζοδρόμιο. Όμως σε ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές, θα μπορούσε κάλλιστα να συνυπάρχει ποδήλατο και πατίνι. Όπως επίσης σε συγκεκριμένες οικιστικές περιοχές ελεγχόμενης κυκλοφορίας με 30 χ/ω, θα μπορούσε να επιτραπεί ελεύθερα η χρήση ποδηλάτων και πατινιών. Όμως προσοχή! Όταν λέμε 30, εννοούμε 30. Αν ένα αυτοκίνητο πάει με 37, θα την τρώει την κλήση. Να είμαστε συνεννοημένοι. Αν ένας πεζός κινείται σε δρόμο, επίσης θα τρώει κλήση και αν διαθέτει δίπλωμα οδήγησης θα είναι αυστηρότερη διότι η γνώση του θα θεωρείται πλήρης. Αν ένα πατίνι θα έχει δικαίωμα να κυκλοφορεί σε δρόμο, θα έχει δίπλωμα, ασφάλεια (δηλαδή αν πέσει πάνω σε ένα αυτοκίνητο ποιος πληρώνει την ζημιά) και άδεια κυκλοφορίας. Και σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι δυνατόν να κυκλοφορεί πατίνι σε δρόμους σαν την Συγγρού (όπως έχω ήδη δει).

 

Αν θέλουμε να βάλουμε τάξη, να ξέρουμε ότι θα έχουμε κανόνες αλλά και συνέπειες, ανεξάρτητα από το αν είμαστε πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί αυτοκινήτων ή πατινιών.

  • Like 6

53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

μπορω απο την δουλεια (κατα πασα πιθανοτητα) να αποκτησω ειτε ηλεκτρικο πατινι ειτε ηλεκτρικο ποδηλατο σαν εταιρικο (οπως που.χ. εταιρικο αυτοκινητο)...και εχω μπει σε τρελο διλημμα...

εχω καταληξει καπως προς το πατινι γιατι θελω να πηγαινω ατσαλακωτος στην δουλεια...θα μπορουσα θεωρητικα να παω και με το ποδηλατο μου στην δουλεια αλλα μετα θα πρεπει να κανω ντουζακι κλπ κλπ και βαριεμαι...

με ηλεκτρικο ποδηλατο παιζει να ζοριζεσαι παρολο που ειναι ηλεκτρικο?

θελω να ακουσω γνωμες απο οσους εχουν εμπειρια και απο τα δυο....

η αποσταση ειναι 8 χλμ ελαφρως κατηφορικη στο πηγαινε...ελαφρως ομως...ποσο θα χρειαζομαι πανω κατω με ενα ηλ.πατινι? με την προυποθεση ομως οτι το 90% το κανω σε ποδηλατοδρομο


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

η αποσταση ειναι 8 χλμ ελαφρως κατηφορικη στο πηγαινε...ελαφρως ομως...ποσο θα χρειαζομαι πανω κατω με ενα ηλ.πατινι? με την προυποθεση ομως οτι το 90% το κανω σε ποδηλατοδρομο

 

 

πάνω κάτω 20 λεπτα με το ηλεκτρικο πατίνι


LP3weby.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι αλλάζει για τα ηλεκτρικά πατίνια

Ρυθμίσεις από το υπουργείο Μεταφορών για τη χρήση τους - Πρόστιμα έως και 400 ευρώ σε ορισμένες περιπτώσεις

Σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υπάρξουν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους.

Ειδικότερα, στην εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ηλεκτρικών πατινιών αναφέρονται τα εξής:

- Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς.

- Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

- Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α') «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.

- Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ' ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.

Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ.

Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

 

Πηγή: https://www.makthes.gr/ti-allazei-gia-ta-ilektrika-patinia-225799

  • Like 1

"Ω ξειν', αγγέλειν ότι τήδε κείμεθα της χιονοδρομίας πειθόμενοι"

gifmaker_me2.gif.fbe136ebed00091d62648fa0ffc991ff.gif

Austrian Level 2 Ski Instructor

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ανάγκη για επανασχεδιασμό των υποδομών μας στις πόλεις είναι επιτακτική. Χωρίς αυτή, το νέο κανονιστικό πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα απλά θα καταλήξει να απαγορεύει τη χρήση αυτών των νέων μέσων.

  • Like 2

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακριβώς αυτό. Το οποίο φυσικά θα είναι ουσιαστικά η ταφόπλακα της μοναδικής ισως δυνατότητας της Αθήνας να γλιτώσει από τον παραλογισμό της δικτατορίας του αυτοκινήτου.

  • Like 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

0cfe3a5b9e292a74ddcd4f037fb6da14.jpg

 

1495 κιλά το ένα... 14 κιλά το άλλο. Και με τα δυο πάω στην δουλειά μου σε περίπου 20-25 λεπτά.

Αν μου απγορεύσουν ουσιαστικά να πηγαίνω με τα 14 και με αναγκάσουν να ξαναπαίρνω τον 1.5 τόνο, θα είναι το λιγότερο θλιβερό.

  • Like 1

Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι όμως στο πεζοδρόμιο , που είναι μόνο για πεζούς αλλά στον δρόμο και όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και τα 1495 κιλά όμως ωραία δεν είναι; :thumbup::yes

 

Τουλάχιστον στην φωτογραφία, πολύ όμορφα φαίνονται.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ πάντως παρατηρώ μια αυθαίρετη κατασκευή επί της πρασιάς......


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πως είσαι τόσο σίγουρος ότι δεν υπάρχει ελευθερος φυτεμενος χωρος προς τις άλλες κατευθύνσεις που δεν βλέπεις εσυ στην φωτογραφία;

 

Αν θέλεις το σβήνεις.....

 

Πίσω από το αυτοκίνητο (πες σε απόσταση ενός μέτρου ;) βρίσκεται η περίφραξη-πόρτα εισόδου/εξόδου. Αυτό είναι το όριο του οικοπέδου, δηλαδή η ρυμοτομική γραμμή. Βλέποντας το διπλανό σπίτι, βλέπεις το όριο του σπιτιού, που κατά 90% είναι το όριο δόμησης, δηλαδή η οικοδομική γραμμή. Η επιφάνεια ανάμεσα στην ρυμοτομική και οικοδομική γραμμή, είναι η επιφάνεια της πρασιάς. Πρασιά δεν υπάρχει σε όλες τις αστικές περιοχές, όμως σε όλες τις περιοχές με όχι πυκνή δόμηση, υπάρχει. Χωρίς να ξέρω τον δρόμο, αν έπρεπε να κάνω μια μαντεψιά, θα έλεγα ότι υπάρχει πρασιά 4-6μ. Η επιφάνεια αυτή, είναι επιφάνεια που δεν επιτρέπεται οιαδήποτε κατασκευή. Πρασιά σημαίνει αναγκαστικά επιφάνεια φύτευσης, αλλά επιφάνεια άνευ κατασκευών. Αλλά από μόνο του αυτό στέγαστρο, είναι από τις κλασικές περιπτώσεις που με το που το βλέπεις ξέρεις ότι δεν έχει πάρει άδεια. Οτιδήποτε άλλο θα ήταν έκπληξη (αν και στην ζωή υπάρχουν ουκ ολίγες).


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπαίνω μετά από μέρες να διαβάσω για τα ηλεκτρικά πατίνια και διαβάζω πολεοδομική "ανάλυση" βασισμένη σε μια φωτογραφία ενός αυτοκινήτου (πιάνει μάλλον πάνω από το 60% του κάδρου)... ααααχ το τίμιο ελληνικό forum το σωστό! :LMAO:

Edited by Al_Foutzin

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρώ υποχρέωση του συναδέλφου μηχανικού Mil, μετά τη δημόσια τοποθέτηση περί αυθαιρεσίας, αν αυτή υφίσταται, να την τακτοποιήσει δωρεάν. :animier:

  • Like 4

Landesskilehrer, Wiener Skilehrerverband, Österreich
(Ski Instructor International Level 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάτσε να του βάλω και μια άλλη να βρει καμία παράβαση ακόμα:

 

 

 

Ακούρευτο και αχτένιστο χορταράκι.....

 

Κατά τα άλλα, το στέγαστρο είναι αρκετό από μόνο του ως παράβαση..... Στο οποίο μάλιστα κατά το παρελθόν μάλλον είχατε (στο μέσον του) θεματάκια στεγανότητας.....

Edited by mil
  • Like 1

53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...