Jump to content
gatz

ΧΚ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ 2022-2023

Recommended Posts

14 hours ago, Captain Powder said:

Έχεις να δεις πολλά ακόμη 😂😂😂

«η χιονοδρομικη παιδεία είναι ανύπαρκτη στην χώρα μας» !!! αναζητώντας την χιονοδρομική παιδεία  καλό θα είναι να  πούμε για παιδεία η παιδιά , αυτό που συμβαίνει στο βουνό είναι αυτό που συμβαίνει έξω από τα σχολεία .!

Edited by vaggelis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ κρύο σήμερα και φυσηγμένο χιόνι στα εκτος (κάτω από τα καρεκλάκια του Ηρακλή ήταν συμπαθητικά, αλλά Σαχάρα και λούκι του Ηρακλή δεν πολύ άξιζαν),

Τα Κελάρια μπούκωσαν αμέσως από τον κόσμο και μετά απλά δεν υπήρξε σκι. Υπήρχαν μόνο αναμονές. Ουρες στον Ηρακλή, ουρες στο συνδετικό (με τον κόσμο να στριμώχνεται πάνω σε αυτούς που προσπαθούσαν να βγουν από την καμπίνα της 6, ουρες στον Βάκχο, ουρες στον Περικλή, ουρες στον Δία, ουρες στην 14(!), ουρες στο 10. Η μεγαλύτερη μας αναμονή στην 7 (18 λεπτά!).

Γενικα, ενώ φαινόταν πολλά υποσχόμενη μέρα αποδείχτηκε της ταλαιπωρίας. Το ΧΚΠ δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο πολύ κόσμο σε τόσο μικρό πεδίο. Δρόμος μέχρι το πάνω σαλέ της Φτερολακα ανοιχτός με αλυσίδες/πανιά/χιονολαστιχα. Κάποιοι δυσκολεύονται να το καταλάβουν αυτό και έκλεισαν τον δρόμο για όλους για κανένα μισάωρο.

  • Like 4

Make Parnassos Great Again!

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Χρήστος Λάππας said:

Το ΧΚΠ δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο πολύ κόσμο σε τόσο μικρό πεδίο.

κρίμα που δεν λειτουργούσε Οδυσσέας, Σαχάρα για αποσυμφόρηση χιονοδρόμων...από Κελλάρια, Φτερόλακα... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επίσης ο Αίόλος δεν λειτούργησε. Αν μπορεί κάποιος και να μας πει για το αν εβγαλαν βλάβες τα γνωστά (Περικλης, Διας,14 κλπ)

Οπότε συνολικά από δυναμική ανόδου 3600 τα αποσυμπλεκόμενα συρόμενα. 2000 τα σταθερά συρόμενα, 800 Αίολο και 2100, 1200 και 2500 Βάκχο, 6 και Ηρακλη 12.200 άτομα είχαμε σε αχρηστία Αίολο, Σαχάρα και Οδυσσέα 900+800+800 συνολικά 2500. 20% λιγότερες ουρές θα είχε. Σα να χάλασε ο Ηρακλής.

Είναι δεδομένο ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα και να ήταν τα ΧΚΚ και ΧΚΠ θα έβγαζαν μέγιστο όριο ημερησίων εισητηρίων για να χαρεί ο κόσμος σκι και το ωράριο θα ήταν 8 με 5. Μάλιστα με τα νέα συστήματα έχεις αρκετό κόσμο στο 8-11 και άλλους στο 2-5 να γράψουν πιο οικονομικά χωρίς ουρές τριωράκια σούπερ σκι. Αλλά αφού ανέβηκαν όλοι στην καφετέρια ο σκοπός του ΧΚΠ επετεύχθει όλα οκ.

Αλήθεια, φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου με σύστημα να αλλάζει από αμάξι σε αμάξι εξακολουθεί να μην έχει? Όλοι ντίζελ μέσα στον Εθνικό Δρυμό πάλι?

  • Like 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχουν απόλυτο δίκιο τα παιδιά. Αύριο Παρνασσό από πληροφορίες που έχω εκ των έσω αναμένεται ρεκόρ 5ετιας σε προσέλευση! Θα κλάψουν μανούλες στις ουρές!

Sent from my SM-F926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, ΜΙΚ said:

20% λιγότερες ουρές θα είχε

σε ημέρες αιχμής, (αργία, φρέσκο χιόνι, λιακάδα...)  που το σύστημα καλείται να λειτουργεί στο άνω όριο του....φαίνεται η "ευθραστότητα" του ....στις λεπτομέρειες..., όπου μια λεπτομέρεια αρκεί για να καταρρεύσει  η  εύθραυστη ισορροπία ...βέλτιστης ανακυκλοφορίας με ελαχιστοποίηση ουρών 

Η ....λειτουργία όλων των αναβατήρων , στις μέγιστες ταχύτητες/παροχές χωρίς φρεναρίσματα σε απο/επιβιβάσεις  ,  άμεση αποκατάσταση  απρόοπτων  βλαβών, ομαλές ροές δρόμοι, πάρκιγκ, ταμεία, πίστες, αναβατήρες ........προαπαιτούν προσωπικό έμπειρο, ορεξάτο, συντονισμένο και ζεσταμένο   ....

Επιμήκυνση ωραρίου, 08.00 -17.00, τιμολογιακή πολιτική, επικοινωνία είναι επίσης πολύ σημαντική για την αποσυμφόρηση....

Γενικά, σε ημέρες αιχμής , απαιτείται  επέκταση του χκπ στο χώρο, χρόνο, τρόπο... το οποίο θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται σαν μια διαρκή άσκηση, από όλους τους συμμετέχοντες στην λειτουργία (εργαζόμενους, πελάτες, επαγγελματίες) ....αν όχι για την τέλεια λύση του προβλήματος , τουλάχιστον για την βέλτιστη προσέγγιση της.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Χρήστος Λάππας said:

Γενικα, ενώ φαινόταν πολλά υποσχόμενη μέρα αποδείχτηκε της ταλαιπωρίας. Το ΧΚΠ δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο πολύ κόσμο σε τόσο μικρό πεδίο. Δρόμος μέχρι το πάνω σαλέ της Φτερολακα ανοιχτός με αλυσίδες/πανιά/χιονολαστιχα. Κάποιοι δυσκολεύονται να το καταλάβουν αυτό και έκλεισαν τον δρόμο για όλους για κανένα μισάωρο.

Ο δρόμος το πρωί έκλεισε επειδή λεωφορείο 50 θέσεων ξεκίνησε για πάνω. Ο δρόμος έχει συγκεκριμένη γεωμετρία - τα μεγάλα λεωφορεία βρίσκουν στα πλάγια του δρόμου όταν αυτός δεν είναι ανοικτός σε πλήρες εύρος. Πόσο εφικτό ήταν κάτι τέτοιο σήμερα;

Να προσθέσω ότι σε πολλά σημεία εξακολουθεί να έχει πέτρες, οι πίστες ήταν πολύ μέτρια στρωμένες ενώ ο Δίας ξεκίνησε γύρω στις 10.00.

Και για να είμαστε δίκαιοι:

Στις τουαλέτες επικρατούσε μια άθλια κατάσταση. Αλήθεια πόσο δύσκολο είναι να τραβήξει το καζανάκι ο χρήστης;

Στην ουρά των αναβατήρων μπαίνουμε με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Οι άλλοι χιονοδρόμοι δεν είναι μαξιλάρι για να σταματήσουμε πάνω του. Τουλάχιστον προσωπικά, δεν προσφέρομαι (τη γλίτωσα γιατί με βρήκε υπό γωνία).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guys εγώ πρέπει να ήμουν στο Γερμανό κατά τις 8.30. Ένα χλμ παραπάνω ξεκίνησε η ουρά (500μ πριν τη διασταύρωση για Φτερό). Τόσα χρόνια που ανεβαίνω στις 8-830 (κανονικά δηλαδή) ΔΕΝ έχω ξαναδεί και τα 3 parking γεμάτα και κόσμο να παρκάρει στο 1ο. Εννοείται πως έφυγα (8.45 περίπου άφησα τη μικρή ενός φίλου για προπόνηση). Τότε η ουρά είχε φτάσει στο Γερμανό.  

C 😞

 

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, twindrop said:

Ηρακλής πέθανε! Over! Σας τα έλεγα!

????????????????????????????????????????????????????????


Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η αδιανόητη για τα παγκόσμια δεδομένα, παράνοια του να φεύγουν προς Κελλαρια άδεια ΛΟΓΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, 4 καρεκλάκια (24 άτομα μέγιστο δλδ) ανά μια καμπίνα (8 άτομα μέγιστο) στο σταθμό της κορυφής της 6/συνδετικού με αποτέλεσμα ουρές στο πιο άβολο και επικίνδυνο σημείο, να σας το θυμίσω ποιανού ευθύνη είναι ή δεν έχει νόημα γίνομαι γραφικός;

Edited by Al_Foutzin

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυστυχώς το τραίνο για Ελληνική Τουριστική Χιονοδρομία χάθηκε. Με ενοχλεί αφάνταστα ότι χρησιμοποίησαν την αγάπη μας (ξύπνημα ξημερώματα με δύσκολες καιρικές συνθήκες, μετά από κουραστικές εβδομάδες, όταν άλλοι δεν τολμούν να βγουν από το σπίτι τους εμείς κάνουμε σκι, οικονομίες για τον εξοπλισμό ...)  για να προσελκύσουν επενδύσεις και επιχορηγήσεις για τα μαγαζιά τους. Δεν θα διαφωνήσω με τον κ. Πάνο Δρίβα ότι είναι απαραίτητοι οι επισκέπτες αλλά αυτό που εγώ βλέπω ως μελλοντική εξέλιξη είναι χιονοδρομικά με τουρίστες και αρχάριους χιονοδρόμους οι οποίοι δεν θα έχουν πολλές απαιτήσεις για την σωστή λειτουργία των χιονοδρομικών.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επαναλαμβάνω γιατί μάτια έχουμε και βλέπουμε.

Το ΧΚΠ, 10 χρόνια σχεδόν μετά την ανακαίνιση του, δεν μπορεί να αντέξει τον κόσμο που το επισκέπτεται για να κάνει σκι και γι'αυτο κυρίως φταίει ο σχεδιασμός του και ο τρόπος λειτουργίας του, οι υπαίτιοι έχουν όνομα και επώνυμο.

(Φαντάζομαι πως οι Αυστριακοί ακόμα θα γελάνε)

  • Like 2

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Al_Foutzin said:

Η αδιανόητη για τα παγκόσμια δεδομένα, παράνοια του να φεύγουν προς Κελλαρια άδεια ΛΟΓΩ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, 4 καρεκλάκια (24 άτομα μέγιστο δλδ) ανά μια καμπίνα (8 άτομα μέγιστο) στο σταθμό της κορυφής της 6/συνδετικού με αποτέλεσμα ουρές στο πιο άβολο και επικίνδυνο σημείο, να σας το θυμίσω ποιανού ευθύνη είναι ή δεν έχει νόημα γίνομαι γραφικός;

Έχει παραδωθεί γραπτά στα ΕΤΑΔ με αριθμό πρωτοκόλλου από τον Σύλλογο από το 2017.

Εντελώς καλοπροαίρετα θα ήθελα ο Σύλλογος να κάνει ένα follow up σε αυτές τις συζητήσεις με τα ΕΤΑΔ και το ΧΚΠ οι οποίες σταμάτησαν λόγω covid και αλλαγών διοικήσεων.

Μήπως να ξαναπούμε ότι πρέπει να διαφημιστεί και να υποστηρικτεί το σκι καθημερινές και αντίθετα να βρεθούν λύσεις σαν αυτές που γράφω πάνω για να βελτιωθεί το σκι ΣΚ?

Οι ουρές θα ήταν 20-30% λιγότερες εάν λειτουργούσε πλήρως το ΧΚΠ και δεν είχε βλάβες αυτό το ΣΚ. Κρίμα γιατί τα 15 από τα 10 λεπτά αναμονής είναι τεράστια διαφορά.

Edited by ΜΙΚ
  • Like 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζα ο Σύλλογος είχε βασικό σκοπό την οργάνωση εκδρομών λίγου σκι εξωτερικού. Θα κατάλαβα λάθος μάλλον.

 

Το ΧΚΠ έχει δομικό ζήτημα κυρίως και γι'αυτό οι ουρές δεν θα λυθούν ποτέ, μα ποτέ, ο κόσμος θα περιμένει να κάνει σκι στο κομμάτι του βουνού με το συγκριτικά λιγότερο χιόνι. Είναι εύκολο να το δει κανείς χωρίς πολλά πολλά, βόλτα την περιφερειακή να πάρει από τον Ηρακλή και να κοιτάξει απέναντι. Η κακή διαχείριση του υπάρχοντος εξοπλισμού είναι απλά το τελειωτικό χτύπημα.

Όνομα και επώνυμο οι ευθύνες.

  • Like 2

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, herman said:

Δυστυχώς το τραίνο για Ελληνική Τουριστική Χιονοδρομία χάθηκε. Με ενοχλεί αφάνταστα ότι χρησιμοποίησαν την αγάπη μας (ξύπνημα ξημερώματα με δύσκολες καιρικές συνθήκες, μετά από κουραστικές εβδομάδες, όταν άλλοι δεν τολμούν να βγουν από το σπίτι τους εμείς κάνουμε σκι, οικονομίες για τον εξοπλισμό ...)  για να προσελκύσουν επενδύσεις και επιχορηγήσεις για τα μαγαζιά τους. Δεν θα διαφωνήσω με τον κ. Πάνο Δρίβα ότι είναι απαραίτητοι οι επισκέπτες αλλά αυτό που εγώ βλέπω ως μελλοντική εξέλιξη είναι χιονοδρομικά με τουρίστες και αρχάριους χιονοδρόμους οι οποίοι δεν θα έχουν πολλές απαιτήσεις για την σωστή λειτουργία των χιονοδρομικών.

Ποιος είπε ότι οι επισκέπτες δεν έχουν απαιτήσεις; Λεφτά δεν δίνουν; Ή τα βγάζουν πιο εύκολα; Οι παρατηρήσεις αυτές επιδεικνύουν περιφρόνηση προς τους αιματοδότες της ελληνικής χιονοδρομίας.

Αν δεν γίνει κατανοητό αυτό που είπε ο ΠΔ, δηλαδή ότι το 90% της πελατείας είναι εκεί (επισκέπτες, αρχάριοι, μέτριοι), πληρώνει και πρέπει να εξυπηρετηθεί δεν πάμε πουθενά. Αν σκεφτεί κάποιος ότι το υπόλοιπο 10%, σπάει 9 προς 1 υπέρ των αθλητών με τους οποίους κοντράρονται κάποιοι εδώ μέσα θα καταλήξουμε ότι το 1% (που είναι πλέον θορυβώδες εδώ μέσα), πρέπει να να σκεφτεί πως να συνεργασθεί με τα ΧΚ - όλα τα ΧΚ της επικράτειας.

Edited by aab
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Al_Foutzin said:

γι'αυτο κυρίως φταίει ο σχεδιασμός του και ο τρόπος λειτουργίας του, οι υπαίτιοι έχουν όνομα και επώνυμο.

(Φαντάζομαι πως οι Αυστριακοί ακόμα θα γελάνε)

 

11 hours ago, herman said:

Δεν θα διαφωνήσω με τον κ. Πάνο Δρίβα ότι είναι απαραίτητοι οι επισκέπτες αλλά αυτό που εγώ βλέπω ως μελλοντική εξέλιξη είναι χιονοδρομικά με τουρίστες και αρχάριους χιονοδρόμους οι οποίοι δεν θα έχουν πολλές απαιτήσεις για την σωστή λειτουργία των χιονοδρομικών.

2 hours ago, ΜΙΚ said:

Οι ουρές θα ήταν 20-30% λιγότερες εάν λειτουργούσε πλήρως το ΧΚΠ και δεν είχε βλάβες αυτό το ΣΚ. Κρίμα γιατί τα 15 από τα 10 λεπτά αναμονής είναι τεράστια διαφορά.

Νομίζω ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο στο τι έχουμε , αλλά στο τι θέλουμε και στο πως συνεννοούμαστε. (για αυτό γελάνε οι αυστριακοί) 

Ο σχεδιασμός του ΧΚΠ το 2008-2012 ήταν τέτοιος, (γιατί ούτε τότε ήταν σαφές τι θέλαμε...π.χ υπήρχαν φωνές που αντιστρατεύονταν τον  εκσυγχρονισμό του ΧΚ για πολιτικούς ή οικολογικούς λόγους, εκσυγχρονισμός που ευτυχώς υλοποιήθηκε έστω και με προβλήματα και δεν έμεινε στα χαρτιά )  που να επιτρέπει  την εξέλιξη του ΧΚ προς όποια κατεύθυνση έκρινε σκόπιμο ανάλογα με τις τρέχουσες απαιτήσεις, καθότι η  εξέλιξη  της ζήτησης (πόσοι χιονοδρόμοι?, πόσοι επισκέπτες? τι καιρικές συνθήκες?) είναι δυναμικό φαινόμενο ...

Σε ό,τι  είμαι σε θέση να γνωρίζω...

Τα combi μπορούν να λειτουργούν μόνο με καρέκλες ή μόνο με καμπίνες ή και με  καρέκλες και με καμπίνες

Οι ενδιάμεσοι σταθμοί  κορυφή Αφροδίτη-βάση Βάκχος και Κορυφή Ηνίοχος- Κορυφή Ερμής μπορούν να λειτουργούν, είτε  συζευγμένοι (με διέλευση οχημάτων), είτε μη συζευγμένοι με τέλεια ανεξαρτησία στην λειτουργία.

Οι παραπάνω "βαθμοί ελευθερίας" κόστισαν  φυσικά, και είναι κρίμα να μην αξιοποιούνται αλλά να επαναπαυόμαστε σε ημιτελή σενάρια λειτουργίας μη ικανοποιητικά, αντί να αναζητούμε το ικανοποιητικότερο δυνατό σενάριο λειτουργίας  (πόσες καμπίνες , πόσες καρέκλες αναβατήρα,  πού, πότε, πως και γιατί) , λαμβάνοντας υπόψη  την τρέχουσα κατάσταση , όπως νεότερους κανονισμούς π.χ όχι επισκέπτες στον κατήφορο αναβατήρα  σε καρέκλα, παρά μόνο σε καμπίνα ή νεότερες τάσεις της χιονοδρομικής ελληνικής αγοράς ή οικονομικές δυνατότητες του διαχειριστή του ΧΚ  ή καιρικές συνθήκες κοκ

Αποφασίστηκε  το 2012 , ένα έλλειμα ανεξαρτησίας  στο παρκάρισμα, για λόγους περιβαλλοντικής αδειοδότησης,  και τα οχήματα Βάκχου παρκάρουν βάση Αφροδίτη, και τα οχήματα Ερμή παρκάρουν βάση Ηνίοχου.

Δυστυχώς δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, όταν και όπως μας βολεύει. Η κάθε τεχνική λύση έχει τα καλά και τα κακά της. Πρέπει να ζυγιάζονται όλες οι παράμετροι,  με ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ,   να αποφασίζεται μία λύση ομόψυχα, να προχωράμε  εμπρός και ό,τι πρόβλημα παρουσιάζεται στην πορεία να  προσπαθούμε να το λύνουμε ρεαλιστικά, (μαθαίνοντας από τυχόν λάθη)   και όχι να  αναζητούμε άλλοθι  στα αρνητικά σημεία της  όποιας τεχνικής λύσης επιλέχθηκε πριν 10 χρόνια και δεν μας βολεύει στο σημερινό πρόβλημα .

Το ΧΚΠ, η ΕΤΑΔ, το 2023 ,   μπορεί να στοχεύσει τι θέλει , να   κρίνει τι εξυπηρετεί την πελατεία του και το όραμα  του καλύτερα και να αποφασίσει τι προσαρμογές στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις πρέπει να προγραμματίσει. (π.χ προμήθεια-δρομολόγηση  νέων καρεκλών, ή απομείωση καμπινών, ή βελτίωση σταθμών..ή...ή...). 

 Ευτυχώς για αυτήν ο σχεδιασμός  ήταν τέτοιος που να έχει τους μεγαλύτερους δυνατόν βαθμούς ελευθερίας.

π.χ συζευγμένη  ή μη συζευγμένη λειτουργία Βάκχου - Αφροδίτη ή Ερμή - Ηνίοχου,  μόνο καμπίνες ή μόνο καρέκλες στον Ερμή ή στον Ηνίοχο. Ο σχεδιασμός μπορεί να είχε  προβλέψει να αφήσει μεγάλους βαθμούς ελευθερίας  αλλά φυσικό είναι να μην μπορεί να λύσει από μόνος του όλα τα λειτουργικά προβλήματα. (Δυστυχώς υπήρξε η ανώμαλη περίοδος .μετά το 2015, όπου η  εταδ , για λόγους πολιτικούς, αντί να παραλάβει φυσιολογικά ότι είχε παραγγείλει, να τα προσαρμόσει και  να τα εξελίξει,  στην ουσία   υποβάθμισε το ίδιο της το έργο  και μπουρδουκλώθηκε ξανά ...., το ίδιο πρόβλημα παρατηρήθηκε και στο skidtata, τιμολογιακή πολιτική  και στο internet ticketing) 

Για παράδειγμα τι εμποδίζει την ΕΤΑ να λειτουργεί τον ΕΡΜΗ μόνο με καμπίνες ή μόνο με  καρέκλες ανεξάρτητα από Ηνίοχο., όπως ακριβώς κάνει και με τον Βάκχο  όταν το επιθυμεί, δηλ. ΄όταν έχει ισχυρούς ανέμους κι μπορεί να αφήσει  να λειτουργήσει ο Βάκχος μόνο με καρέκλες, λίγες ή πολλές, ανεξάρτητα από  Αφροδίτη. Τι την εμποδίζει να προγραμματίσει και να εφαρμόσει ό,τι μετατροπές απαιτούνται? Αρκεί να εντοπίσει τι της φταίει...και τι θέλει...και να χαράξει πορεία.

Απαιτείται φυσικά ο έγκαιρος σχεδιασμός της  λειτουργίας  στα διάφορα πιθανά σενάρια λειτουργίας (μόνο χιονοδρόμοι, μόνο επισκέπτες, ή μείγμα αυτών,   ισχυροί άνεμοι/κακοκαιρία  ή λιακάδα /άπνοια κοκ) , οι κατάλληλες μετατροπές όπου χρειάζονται,   η επαρκής εκπαίδευση του προσωπικού σε όλα τα σενάρια λειτουργίας .

Έχει σημασία οι εμπλεκόμενοι να ψάχνουν για λύσεις και όχι για προβλήματα . Ο καθένας βρίσκει ό,τι ψάχνει.

Η οριοθέτηση του ΧΚ στις κορυφές Βάκχου, Ηρακλή, Περιφεριακή ήταν και είναι σαφής ώστε να μην επιτρέπει την επέκταση του ΧΚ στις όμορφες λάκκες προς Λιάκουρα , όπου  έχει σαφώς πολύ περισσότερο χιόνι. Ευτυχώς κατά την ταπεινή -όψιμη   άποψη μου προς διαφύλαξη μιας παρθένας ζώνης  , άνω του ΧΚ. Ας φροντίσει το ΧΚ να βελτιστοποιήσει την λειτουργία του εντός του πεδίου του, κελλάρια, φτερόλακα, σαχάρα επιτρέποντας την συνύπαρξη μιας παρθένας χιονοδρομικής ζώνης εκτός ΧΚ

 

Edited by PanosDrivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τη στιγμή που μιλάμε, σήμερα Φεβρουάριος 2023, χιονοδρόμος μπορεί να πάρει, με τα σκι/σανίδα στα πόδια του, την επιστροφή του Ερμή με 6πλο καρεκλάκι προς Κελλάρια;  Όπως είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο το λίφτ; Χωρίς καμία αλλαγή; Μπορεί; 

Η 6 γιατι δεν ανέβηκε στην κορυφή του Δια; 

Η Σαχάρα γιατί μπήκε νύχτα; 

Το κράτος (αδειοδότηση) επέτρεψε το σαλέ στην κορυφή του Βάκχου αλλά όχι το πάρκινγκ στο 1950; Μάλιστα το ακούσαμε και αυτό. Το σαλέ πώς έγινε;

Οι Αυστριακοί γελάνε γιατί ενώ υπήρχαν απλούστερες και πιο οικονομικές λύσεις για το συγκεκριμένο βουνό, ο πελάτης τους ήθελε το πιο ακριβό και περίπλοκο σχέδιο, οι άνθρωποι τι να κάνουν το εφάρμοσαν αφού τους πλήρωσαν. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο δεν λένε;

Βιώνουμε την παράνοια κάθε χειμώνα τα τελευταία 10 χρόνια σχεδόν. Τα λεφτά σκορπίστηκαν στους πέντε ανέμους, το βουνό έχασε ολόχρυσή ευκαιρία. Σε ένα πολύ πιο σύνθετο και δύσκολο στην λειτουργία σύστημα λόγω σχεδιασμού, προστέθηκε η τραγική νοοτροπία της ΕΤΑΔ και αποτελείωσε την κατάσταση. Αυτή είναι η πραγματικότητα. 

Τα πάντα έγιναν για να ανεβαίνει ο πεζός στα 2250 και το εκκλησάκι. Για να κάνει πάρτι στο 1950 και πάει λέγοντας. 

 

1 hour ago, aab said:

Ποιος είπε ότι οι επισκέπτες δεν έχουν απαιτήσεις; Λεφτά δεν δίνουν; Ή τα βγάζουν πιο εύκολα; Οι παρατηρήσεις αυτές επιδεικνύουν περιφρόνηση προς τους αιματοδότες της ελληνικής χιονοδρομίας.

Αν δεν γίνει κατανοητό αυτό που είπε ο ΠΔ, δηλαδή ότι το 90% της πελατείας είναι εκεί (επισκέπτες, αρχάριοι, μέτριοι), πληρώνει και πρέπει να εξυπηρετηθεί δεν πάμε πουθενά. Αν σκεφτεί κάποιος ότι το υπόλοιπο 10%, σπάει 9 προς 1 υπέρ των αθλητών με τους οποίους κοντράρονται κάποιοι εδώ μέσα θα καταλήξουμε ότι το 1% (που είναι πλέον θορυβώδες εδώ μέσα), πρέπει να να σκεφτεί πως να συνεργασθεί με τα ΧΚ - όλα τα ΧΚ της επικράτειας.

Μα καμία σχέση όμως, άρα η κατηγορία πελάτη που ο σκοπό της επίσκεψης του (χιονοδρομία) είναι ο λόγος ύπαρξης των εγκαταστάσεων, έρχεται δεύτερος σε σχέση με αυτόν που έρχεται περιστασιακά λόγω ύπαρξης του πρώτου (βόλτα-καφέ); Τι διαβάζουμε εδώ μέσα; Τι; 

Αυτό που υποτείθεται είναι το 1% είναι αυτό που πληρώνει και περισσότερο όμως, άλλοι γεμίζουν πόρτες το βουνό και έχουν τσαμπουκά τσιφλικιού (άκρως θορυβώδη μάλιστα).

 

Εδώ μέσα μπορεί κάποιοι που τα γράφουν χρονιά τώρα να τρώνε ban αλλά η λογική και η τσίπα δεν γινεται ban ευτυχώς.

  • Like 2

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, PanosDrivas said:

Η οριοθέτηση του ΧΚ στις κορυφές Βάκχου, Ηρακλή, Περιφεριακή ήταν και είναι σαφής ώστε να μην επιτρέπει την επέκταση του ΧΚ στις όμορφες λάκκες προς Λιάκουρα , όπου  έχει σαφώς πολύ περισσότερο χιόνι. Ευτυχώς κατά την ταπεινή -όψιμη   άποψη μου προς διαφύλαξη μιας παρθένας ζώνης  , άνω του ΧΚ. Ας φροντίσει το ΧΚ να βελτιστοποιήσει την λειτουργία του εντός του πεδίου του, κελλάρια, φτερόλακα, σαχάρα επιτρέποντας την συνύπαρξη μιας παρθένας χιονοδρομικής ζώνης εκτός ΧΚ

Η παρθένα ζώνη στις όμορφες Λάκκες που μέσα στο χειμώνα έχει επισκεψιμότητα 0 αλλά και το καλοκαίρι έχει επίσης επισκεψιμότητα 0 (τουλάχιστον από ανθρώπους) τι λόγω ύπαρξης έχει αφού κανείς δεν την χαίρεται ούτε άνθρωπος ούτε και ζώο (εκτός από ελάχιστα βάσει υψομέτρου); Προς αποφυγή παρεξηγήσεων με αφήνει παγερά αδιάφορο η επέκταση προς τις όμορφες λάκκες...απλώς μια ερώτηση είναι.

 

image.png.34e3fa201511d8aa53e1d8c0de971a2a.png

Edited by Velissarios

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Velissarios said:

Η παρθένα ζώνη στις όμορφες Λάκκες που μέσα στο χειμώνα έχει επισκεψιμότητα 0 αλλά και το καλοκαίρι έχει επίσης επισκεψιμότητα 0 (τουλάχιστον από ανθρώπους) τι λόγω ύπαρξης έχει αφού κανείς δεν την χαίρεται ούτε άνθρωπος ούτε και ζώο (εκτός από ελάχιστα βάσει υψομέτρου);

Φίλε Velissarios,,

υπάρχουν χιονοδρόμοι τον χειμώνα που περπατούν μετά την κορυφή βάκχου  πρός Λιάκουρα, χούνι βελίτσας.....κ.λπ

το ίδιο και ορειβάτες  (αλλοδαποί συνήθως)  το καλοκαίρι. 

προσωπικά φαντάζομαι ένα   κέντρο ορεινών δραστηριοτήτων 12μηνων,  βιώσιμο ......στην κορυφή  Βάκχου 

Edited by PanosDrivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

το "οικοπεδο" του χκπ ειναι οριοθετημενο μεσα σε εθνικο δρυμο (εαν οχι ολο .. τουλαχιστον ενα τμημα του)

αυτο (και η ελληνικη πολυνομια) ειναι αρκετο για να απαντησει σε πολλα ερωτηματα σχετικα με τον σχεδιασμο των λιφτ

οπως γιατι δεν γινεται επεκταση προς τα πανω (πως θα βγει αδεια κατασκευης μεσα σε δρυμο ???)

ή γιατι χρησιμοποιηθηκε η παλια σχεδιαση (η νομοθεσια επιτρεπει ανακαινιση υφισταμενων κατασκευων - οχι νεες)

ή γιατι μπηκε νυχτα η σαχαρα αφου την ειχαμε 5 χρονια παρκαρισμενη στις κουτες (εαν θυμαμαι καλα εστειλαν το δασαρχη σε καποιο συνεδριο στο εξωτερικο🤣)

ή πως φτιαχτηκε το "σαλε" στην κορυφη του βακχου ... (με αδεια για αποδυτηρια των πιστερ 🤣)

 

εαν βαλουμε και καποιους ορους που βαζει το εσπα για να χρηματοδοτησει την ανακαινιση (πχ προσβασιμοτητα σε αμεα)

λυνονται πολλες αποριες για την κατασταση του χκπ

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/13/2023 at 11:50 AM, Al_Foutzin said:

Τα πάντα έγιναν για να ανεβαίνει ο πεζός στα 2250 και το εκκλησάκι. Για να κάνει πάρτι στο 1950 και πάει λέγοντας. 

φίλε  Al_Foutzin,

Νομίζω το πρόβλημα στο κατέβασμα καρεκλών Ερμή είναι κανονιστικό , όχι τεχνικό. Δηλ. νεότεροι κανονισμοί απαγορεύουν το κατέβασμα καρεκλών σε αναβατήρα και επιβάλλουν ή συνιστούν αυστηρά καμπίνες για λόγους ασφαλείας. Είναι θέμα διαχειριστή ΧΚ τι θέλει και τι αποφασίζει να κάνει. Τεχνικά ο  υφιστάμενος αναβατήρας  ΕΡΜΗΣ του αφήνει τις περισσότερες δυνατόν ανοιχτές δυνατότητες.

Προτιμήθηκε η υπάρχουσα χάραξη Ηνίοχος -Ερμή και η αποφυγή του ενδιάμεσου σταθμού στην κορυφή Δία  για καλύτερη δυνατή εξασφάλιση της λειτουργίας του σε ημέρες χιονοθύελλας-ισχυρών ανέμων , όπου οι συνθήκες  είναι περισσότερο δύσκολες  στην κορυφή Δία από ότι στην υπάρχουσα κορυφή Ηνίοχου.

Η Σαχάρα μπήκε "σπασμωδικά" , περίπου το  2008  όταν ακόμα δεν υπήρχε ευρύτερο-ρεαλιστικά χρηματοδοτούμενο - σχέδιο  εκσυγχρονισμού ΧΚΠ , προκειμένου να δημιουργηθεί ένας τρίτος πόλος χιονοδρομικού πεδίου και να αποσυμφορηθούν τα κελλάρια. Δυστυχώς τότε, δεν υπήρχε απαιτούμενη συνεννόηση -συνεργασία με δασαρχείο και φορέα διαχείρισης Παρνασσού.  Αργότερα όμως υπήρξε και ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση της και λειτούργησε το 2012 περίπου .....δυστυχώς όμως μετά το 2015,  δεν δίνεται έμφαση στην αναγκαιότητα λειτουργίας της 

Έως το 2012 όλο το ΧΚΠ λειτουργούσε εν ολίγοις παράτυπα . σε μέρος εθνικού δρυμού παρνασσού...ούτε κάν οικόπεδο δικό του είχε.

Σταδιακά όμως . μεθοδικά, πήρε όλες τις απαιτούμενες νομιμοποιήσεις ....οικόπεδο, πολεδομική νομιμοποίηση κτιρίων, σήμα περιβάλλοντος,  σήμα λειτουργίας ΕΟΤ το 2014 κοκ....δυστυχώς μετά άρχισε τις απώλειες πάλι....π.χ  σε θέματα περιβαλλοντικής  ποιότητας....(αποχέτευση, ύδρευση, ενέργεια, απόβλητα....)

Οι  Αυστριακοί σέβονταν και θαύμαζαν το ΧΚΠ για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα,, τους ποιοτικότατους νέους αναβατήρες του., και την προοδευτική τροχιά του .....στην  πορεία  κατάλαβαν το "βαθύ κράτος"  εταδ και απομακρύνθηκαν όσο περισσότερο μπορούσαν...προσπαθώντας να περιορίσουν τις απώλειες του από έναν πελάτη ...."περίεργο"....που  μπορεί να ξοδέψει για να αγοράσει  (βλ.εσπα) αλλά δυσκολεύεται να ξοδέψει για να συντηρήσει, να εκπαιδεύσει να οργανώσει....να επικοινωνήσει με την αγορά του...

Δυτική όψη ΧΚΠ.jpg

Edited by PanosDrivas
  • Like 2
  • Love 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για αύριο Τρίτη, θα χρειαστούν χιονολάστιχα, ή ανεβαίνουμε και με θερινά (και αλυσίδα backup);

Έχει κανείς εικόνα από σήμερα στο κατέβασμα;


Ο μόνος τρόπος να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις...

Αν και όταν κάνεις σχέδια μπορεί Κάποιος να χαμογελά, εσύ κάνε τα...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
    • advertisement_alt
  • Posts

    • Μερικές φορές πρεπει να τολμάμε αλλαγές στα συνηθισμένα για να έχουμε επιτυχίες  Πριν πολλά χρόνια όταν ήμουν υπεύθυνος στις εκδρομές καθιέρωσα τα δύο οικονομικά διαφορετικά  ξενοδοχεία και πλέον είναι καθεστώς  πριν χρόνια πάλι καθιέρωσα ή αναζητηση και το κλείσιμο της εκδρομής να  γίνεται  πριν τις εκλογές  με αποτέλεσμα να εισπράττει ο σύλλογος δύο συνδρομές μια για να μπορείς να δηλώσεις και μία για την χρονι που γίνεται η εκδρομη ( τότε με κατηγόρησαν ότι δεσμεύω το επόμενο ΔΣ) και αυτό όμως έγινε καθεστώς .  Και τώρα πρέπει να τολμήσουμε κάποιες αλλαγές  Να διοργανώσουμε εκδρομή για τα μέλη του Snowclub Που θέλουν να πάνε για σκι με όλη του την οικογένεια αυτό αναγκαστικά Σημαίνει να ζητήσουμε από το πρακτορείο να μας βρει πανσιόν με τετράκλινα δωμάτια η family room σε λογικές τιμές πιθανόν με κουζίνα μέσα ώστε να μπορεί να βγει μια εκδρομή αρκετά οικονομική για μία οικογένεια
    • Έχουμε χρόνο για το νέο ΔΣ από ότι έχω καταλάβει είμαστε στην 1 επαναληπτική… αλλά χωρίς να θέλω να γίνομαι ενοχλητικός, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι κάποια πράγματα απευθύνονται στα μέλη του συλλόγου και μόνο σε αυτά και δεν είναι δύσκολο για κανένα μας να είναι μέλος του συλλόγου, αυτά ! 
    • Πολύπλοκο για τον σύλλογο νομίζω….,σε αυτές τις περιπτώσεις ένα καλό πρακτορείο ταξιδιών είναι που θα πρέπει να συστήνουμε τους φίλους μας 
    • Η παρατήρηση μου είχε να κάνει με το τι (πρέπει να) κάνει ο ΕΣΤΟΥΧ όχι με το τι κάνει το ΧΚΠ. Ο ΕΣΤΟΥΧ είναι σύλλογος (συλλογικός φορέας) και προσπαθεί να βρει τι εκπροσωπεί, το πως θα ξοδέψω το χρόνο μου είναι αυστηρά ατομική απόφαση.
    • Το νέο ΔΣ θα ενημερώσει εγκαίρως, μην ανυσηχείτε
  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Today's Birthdays

    1. dmar
      dmar
      (118 years old)
    2. Kostas T
      Kostas T
      (40 years old)
    3. nikos1914
      nikos1914
      (43 years old)
  • Who is online

  • Forum Statistics

    • Total Topics
      17,496
    • Total Posts
      463,698
  • Member Statistics

    • Total Members
      12,550
    • Most Online
      1,823

    Newest Member
    alvynsow0771
    Joined
×
×
  • Create New...