Jump to content
MakisM

Οικονομική (και όχι μόνο) κρίση

Recommended Posts

Ναι αγαπητέ και αυτό... θα εκπλαγείς με το πόσο βαθιές ρίζες έχουν τα συμπτώματα που πολλοί διαπίστωσαν σήμερα και νομίζουν ότι ξαφνικά ανακάλυψαν την Αμερική...

 

Μια κριτική από το Protagon που προτιμάτε πολλοί για την ενημέρωσή σας...

 

 

"Το Ξένο Κεφάλαιο στην Ελλάδα", Νίκος Μπελογιάννης (Αγρα)

12/04/2010

Της Κατερίνας Μπακογιάννη

 

Αυτό το Σαββατοκύριακο το πέρασα μεταξύ τριών διαφορετικών εποχών. Έπεσε στα χέρια μου το εξαιρετικό βιβλίο του Νίκου Μπελογιάννη «Το Ξένο Κεφάλαιο στην Ελλάδα» που επανεκδόθηκε πρόσφατα από τις Εκδόσεις ΑΓΡΑ (*) και το οποίο διάβασα μονορούφι με ανοιχτή την τηλεόραση στις ειδήσεις και δημοσιογραφική αγωνία για το εάν η Ελλάδα θα προσέφευγε για δάνειο στην Ευρώπη και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

 

Πότε λοιπόν μεταφερόμουν νοερά στις φυλακές της Αίγινας και της Ακροναυπλίας, στα ιταλικά στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Κατούνα και στη Βόνιτσα και φανταζόμουν τον άνθρωπο με το γαρύφαλλο να σκύβει πάνω από μικρά τσιγαρόχαρτα με όλο τον ρομαντισμό και την φόρτιση των δικών μου νιάτων, πότε θύμωνα παρασυρόμενη από την κομμουνιστική οργή του συγγραφέα όταν περιέγραφε την εγκατάσταση του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου μετά τον πόλεμο του 1897 (για να καταλάβετε, ο ΔΟΕ λειτουργούσε από τις Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής περίπου όπως το σημερινό ΔΝΤ με τη συμμετοχή τότε της Ρωσίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας) και πότε επανερχόμουν στο τώρα με το ΔΝΤ προ των πυλών και τη φωνή του Νίκου Στραβελάκη στο MEGA.

Η ματιά του Μπελογιάννη είναι αναμφίβολα η ματιά ενός κομμουνιστή πριν διαψευσθούν οι προσδοκίες για έναν πιο δίκαιο κόσμο. Η μελέτη του παραμένει ωστόσο επίκαιρη όχι τόσο για το θεωρητικό αναλυτικό εργαλείο με το οποίο ο συγγραφέας επιχειρεί να ερμηνεύσει τον ρόλο του ξένου κεφαλαίου στην Ελλάδα όσο για την προεξάρχουσα θέση που κατέχει το ζήτημα του δημόσιου δανεισμού στο έργο του και για το πώς η κατασπατάληση των δανείων και η συνεχής καταφυγή σε αυτά αποτελεί ιστορική πληγή για το σύγχρονο ελληνικό κράτος. Όλο το έργο βασίζεται άλλωστε σε βιβλιογραφικές αναφορές των καθολικά αποδεκτών καθηγητών της οικονομικής ιστορίας Ξ. Ζολώτα, Α. Ανδρεάδη, Α. Αγγελόπουλου κ.α. και είναι απορίας άξιον και συγκινητικό ταυτόχρονα πώς ο Μπελογιάννης είχε πρόσβαση σε τόσες πηγές μέσα στους τόπους εγκλεισμού του.

 

Να πώς περιγράφει, με τη δική του γλώσσα, (όπως αποσπασματικά το μεταφέρω) ο Μπελογιάννης, για παράδειγμα, τις προσπάθειες του Χαρίλαου Τρικούπη να πάρει δάνεια την περίοδο 1887-93 που οδήγησε στο γνωστό «δυστυχώς επτωχεύσαμεν»:

«Για να πάρει δάνειο ο Χαρίλαος Τρικούπης υποχρεώθηκε να παραγγείλει σε γαλλικές εταιρείες τρία θωρηχτά και κανόνια που στοίχισαν 26 εκατομμύρια, τιμή υπερβολική για την εποχή εκείνη. Καμιά τριανταριά και περισσότερα εκατομμύρια πήραν οι ντόπιοι τραπεζίτες για απόσβεση των παλιότερων δανείων τους. Ύστερα ήρθε η σειρά των ξένων τοκογλύφων και μετά έμειναν κάποια ψίχουλα για να σκεπάσουν μερικά από τα τεράστια ελλείμματα του προϋπολογισμού. Το δάνειο είχε γίνει καπνός. Κάθε δάνειο γινόταν καπνός. Το κάθε δάνειο άνοιγε αναγκαστικά την πόρτα για καινούριο. Με ληστρικούς όρους. Ακόμα και ο Τρικούπης, επικεφαλής του πιο εξελιγμένου κομματιού της αστικής τάξης, άν ήταν στο χέρι του, θα διέθετε όλα τα δάνεια για την πρόοδο της χώρας. Τον λόγο όμως είχαν οι ξένοι και οι ντόπιοι τοκογλύφοι, το παλάτι, τα τζάκια, το λεφούσι από κομματικούς φίλους, η ρουσφετολογία, η στείρα και μικρόχαρη αντιπολίτευση, ο λογιοτατισμός.»

 

Και σε άλλο σημείο: «Τι απέμενε μετά στην ελληνική κυβέρνηση; Το μαγείρεμα καινούριων φορολογικών νομοσχεδίων για ν’ αναπληρώσουμε τα έσοδα που χάσαμε.»

Οι συνειρμοί με το σήμερα είναι ανατριχιαστικοί. Γερμανικά υποβρύχια – Άνγκελα Μέρκελ. Γαλλικές φρεγάτες – Νικολά Σαρκοζί. Και στο βάθος Eurogroup, ΔΝΤ και διαπραγματεύσεις υπό την απειλή της διόγκωσης των spreads και την αίρεση παραγγελίας πολεμικών αεροπλάνων.

 

Οπότε ίσως δεν υπάρχει αόρατο καφκάς, Δημήτρη Καμπουράκη. Τώρα πια δεν φυλακίζουν υποψήφιους ηγέτες αλλά τους διοικούμενους, τους πολίτες, τον λαό. (Συγχωρέστε με, τελώ ακόμη υπό την επήρεια της ανάγνωσης του έργου του Νίκου Μπελογιάννη.) Ίσως όλοι εμείς να είμαστε σαν τα χαμστεράκια σε ένα μεγάλο ορατό κλουβί.

 

Υ.Γ. Το ίδιο το βιβλίο έχει μια ενδιαφέρουσα διαδρομή. Τα πρωτότυπα χειρόγραφα διασώθηκαν σε ένα σιδερένιο κουτί θαμένο σε έναν κήπο (!) στην οδό Χαλκοκονδύλη. Αργότερα βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη μέσω Πάτρας όπου το 1946 έμενε για λίγο ο Μπελογιάννης λίγο πριν φύγει για το βουνό. Τα είχε εμπιστευτεί στην οικογένεια που του νοίκιαζε ένα δωμάτιο. Παραδώθηκαν στον γιο του, Νίκο Μπελογιάννη, σε ένα μπουγατσάδικο στην Θεσσαλονίκη. Το ίδιο βιβλίο είχε εκδοθεί το ΄98 από το ΚΚΕ, για τα 80 χρόνια του ΚΚΕ, γιατί όπως επισημαίνει ο γιος του Μπελογιάννη στον πρόλογο του «οι νεκροί είναι ιδανικοί για εκμετάλλευση».

 

 

πηγή

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας αφήσουμε την υψηλή κριτική για τους άλλους, για το έθνος, για τον κυρ Μήτσο κι ας βελτιωθούμε καταρχήν ο καθένας προσωπικά. Ας βάλουμε τον πισινό μας κάτω να δούμε που έχουμε σφάλει εμείς και ας αφήσουμε τις γενικεύσεις για τους άλλους. Ας εργαστούμε για το καλό όλων. Ας προσπαθήσουμε ώστε όσα λάθη κι αν έχουν γίνει να μην καταδικάσουν και τις επόμενες γενιές. Και επιτέλους, ας μάθουμε να συνδιαλεγόμαστε και να σεβόμαστε την αντίθετη γνώμη, να επιχειρηματολογούμε, να μελετάμε εκτενώς πριν διατυπώσουμε άποψη επί παντός επιστητού. Και τέλος ας θυμηθούμε έννοιες όπως ο ανθρωπισμός, η δημοκρατία, η ελευθερία, η διακαιοσύνη, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στα δικαιώματα, η ανεξαρτησία, ο πατριωτισμός, η φιλοξενία.

 

+1000

 

Και βασικά ας κοιτάξουμε λίγο πέρα από τη μύτη μας! Ας αντιληφθούμε τί γίνεται στον κόσμο (πόλεμοι, βομβαρδισμοί αμάχων πληθυσμών, θάνατοι από πολικό ψύχος, πλημμύρες, σεισμοί, τσουνάμια, πυρηνική μόλυνση, λιμοί, κλπ και πόσο τυχεροί είμαστε που ζούμε σε μία ευλογημένη χώρα από κάθε άποψη εκτός από τη νοοτροπία των κατοίκων της!

 

Ας αντιληφθούμε ότι τίποτε δεν είναι δεδομένο κι ότι κανείς δεν μας χρωστάει τίποτα αν δεν αποδείξουμε ότι το αξίζουμε κι αν δεν δουλέψουμε για αυτό.

 

Ας ψάξουμε να βρούμε αυτή η κρίση ποιές ευκαιρίες γεννά, γιατί ότι ανοίγονται ευκαιρίες είναι σίγουρο και συμβαίνει μαθηματικά σε κάθε αναδιάταξη των δεδομένων.


Ανεμομαζώματα - διαβολοσκορπίσματα.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ιδρύθηκε το 1954, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικών Ασφαλίσεων -Ν. 2963/54 (ΦΕΚ195Α/24-8-54), οι πόροι του οποίου προέρχονται από τις εισφορές των εργαζομένων (1% επί των αποδοχών τους) και των εργοδοτών τους (0,75% επί των αποδοχών των εργαζομένων που απασχολούν) και σκοπό έχει την στεγαστική αποκατάσταση των εργατοϋπαλλήλων της χώρας. Ποτέ μέχρι σήμερα δενέχει λάβει ενίσχυση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

 

Για να πιάσω τα βασικά, οι εν λόγω εισφορές εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα εργαζομένων και εργοδοτών άρα υπάρχει φορολογική επιδότηση. Επιπλέον, οι επιχορηγήσεις ενοικίου και επιτοκίου δεν δηλώνονται πουθενά ως ειδόδημα.

 

Συνεχίζοντας, ενα μέρος από τις κρατήσεις πηγαίνει σε συνδικαλιστικούς φορείς στους οποίους ο εργαζομενος μπορεί να θέλει ή να μην θέλει να ανήκει. Και στα σίγουρα δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουν για αυτούς οι εργοδότες (υπάρχει μια αντίφαση).

 

Τέλος, για τις επιχορηγήσεις που δίνει απασχολείται περισσότερο προσωπικό από ότι μια μεσαίου μεγέθους τράπεζα που έχει πολλαπλάσιο αριθμό πελατών.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι, εν αντιθέσει με αυτό που αφήνεις να εννοηθεί, πάρα πολύ προσβλητικό γιατ τους ίδιους. Διότι :

1) Τους κοροϊδεύουμε στα μούτρα τους εδώ και 3 χρόνια,

2) Ότι μέτρο έχουν πάρει δεν λύνει το πρόβλημα το διογκώνει. Άρα αν γνωρίζουν το πρόβλημα και δίνουν λάθος λύσεις ή είναι ανίκανοι ή επικίνδυνοι.

 

1) Δυστυχώς δεν τους κοροϊδεύουμε. Μέχρι τώρα υπήρχε ανοχή - για οποιοδήποτε λόγο. Τώρα μάλλον τα ψέματα τελείωσαν.

2) Σίγουρα δεν πέτυχαν. Όμως, η τρόικα δεν πήρε κανένα μέτρο. Όποια μέτρα πάρθηκαν, πάρθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση. Αν ήταν αυτά που μας πρότειναν ή κάποια άλλα ας το κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 και από μένα στο post του kspecial

 

Από ότι μου έχουν πει (και έχω προλάβει να δω στα παιδικά μου χρόνια) ο Έλληνας ήταν εργατικός, φιλότιμος, τίμιος, φιλόξενος ανοιχτός στους γύρω του τότε που ζούσε στο χωριό, δούλευε σκληρά τη γη, έφτιαχνε, έχτιζε, ταξίδευε και ίδρωνε νύχτα μέρα για να φροντίσει πάνω από όλα την οικογένειά του.

 

Τα προηγούμενα 30 χρόνια, αν και αρκετές από τις εργασίες απαιτούν πιο πολύ μυαλό παρά χέρια, πόσοι άραγε ΄Έλληνες μπρούν να πουν ότι τίμια και εργατικά παρήγαναν κάτι, έχτιζαν κάτι κλπ κλπ? Προφανώς αρκετοί δούλευαν πολύ αλλά μήπως απλά ανακύκλωναν έγγραφα και χαρτιά μεταξύ τους που σε άλλη χώρα δεν θα χρειαζόταν χωρίς να παράγουν κάτι ουσιαστικό.

 

Μήπως πρέπει πάλι τίμια, φιλότιμα και εργατικά να ξαναανοιχτούμε στους γύρω μας, να δουλέψουμε σκληρά να φτιάξουμε κάτι?

 

Ωραία οι ξένοι έχουν αποφασίσει τα λεφτά τους, δίκαια ή άδικα να μας λιώσουν για να τα πάρουν. Εμείς όμως ούτως ή άλλως δεν πρέπει να παράξουμε κάτι? Να δούλέψουμε σκληρά να φτιάξουμε ένα προιόν, ένα κομπιούτερ, ένα αυτοκίνητο, ένα ξενοδοχείο, ένα software, μια ντομάτα, ένα πρόβατο, ένα τούβλο, ένα καράβι κάτι τέλως πάντων?

 

Ότι θα μας γδύνουν οι ξένοι/το κεφάλειο/ο δε ξέρω ποιος μια ζωή είναι σχεδόν δεδομένο και μόνο μετά από σκληρή κοινωνική παγκόσμια μάχη θα αλλάξει, αλλά στο μεταξύ δε πρέπει να στρωθούμε στη δουλειά και να φτιάξουμε κάτι όπως το 50 και το 60 που΄μετά από ένα πόλεμο "ο εργατικός, φιλότιμος, τίμιος, φιλόξενος ανοιχτός στους γύρω του τότε που ζούσε στο χωριό, δούλευε σκληρά τη γη, έφτιαχνε, έχτιζε, ταξίδευε και ίδρωνε νύχτα μέρα για να φροντίσει πάνω από όλα την οικογένειά του" κατάφερε να ορθοποδήσει πάλι?

  • Like 1

Ευθεία μη φοβάσαι βρε

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ματιά του Μπελογιάννη είναι αναμφίβολα η ματιά ενός κομμουνιστή πριν διαψευσθούν οι προσδοκίες για έναν πιο δίκαιο κόσμο. Η μελέτη του παραμένει ωστόσο επίκαιρη όχι τόσο για το θεωρητικό αναλυτικό εργαλείο με το οποίο ο συγγραφέας επιχειρεί να ερμηνεύσει τον ρόλο του ξένου κεφαλαίου στην Ελλάδα όσο για την προεξάρχουσα θέση που κατέχει το ζήτημα του δημόσιου δανεισμού στο έργο του και για το πώς η κατασπατάληση των δανείων και η συνεχής καταφυγή σε αυτά αποτελεί ιστορική πληγή για το σύγχρονο ελληνικό κράτος.

 

Είναι κρίμα όμως που το ΚΚΕ (και όλοι οι υπόλοιποι σιτιζόμενοι από το Πρυτανείο) δεν έχουν καταλάβει τίποτα σχετικά.

Edited by aab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μικ σήμερα το πρόβλημα δεν είναι ότι ΔΕ θέλουμε να χτίσουμε, να φτιάξουμε, να παράγουμε. Το πρόβλημα είναι ότι δε μας αφήνουν! Υπάρχει πολύς κόσμος που είναι πλέον διατεθιμένος να κάνει τα πάντα για να βγάλει το ψωμί του αλλά δεν υπάρχουν δουλειές. Υπάρχουν επιχειρηματίες που θα θέλαν να επενδύσουν στη δουλειά τους αλλά δεν υπάρχουν κίνητρα, το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχουν νέα παιδιά που θέλουν να προσφέρουν τις πλούσιες γνώσεις τους αλλά χαντακώνονται. Το πρόβλημα πλέον δεν είναι στη νοοτροπία του Έλληνα. Αυτή αλλάζει ριζικά αν δεν έχει αλλάξει ήδη. Το πρόβλημα είναι στις συνθήκες και σε εκείνους που τις επιβάλλουν. Και αυτές πρέπει να ανατραπούν. Για να συμβεί αυτό όμως πρέπει πρώτα να υπάρξει διαφωτισμός. Γι' αυτό είναι καταρχήν χρέος μας να έχουμε ανοιχτά μυαλά, μάτια και καρδιές και να προσπαθούμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα στην αναζήτηση της αλήθειας. Κι αυτό δεν το πετυχαίνουμε αναμασώντας κλισέ και εμμένοντας πεισματικά σε επιφανειακές αναλύσεις της πραγματικότητας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και κάτι τελευταίο... αν ο Έλληνας έχει σήμερα τη νοοτροπία που περιγράφετε πολλοί εδώ: τεμπέλης, να ζει με δανεικά, λαμόγιο, να κοροιδεύει το κράτος κλπ. τότε γιατί οι περισσότεροι νέοι (67% σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες) αναζητούν τρόπους να φύγουν στο εξωτερικό. Αφού εκεί θα εργάζονται, θα κουράζονται, θα είναι μακριά από τις απολαύσεις της πατρίδας, από την προστασία της οικογένειας, θα πληρώνουν κανονικά φόρους, θα ζουν σε "οργανωμένες" και "ευνομούμενες" κοινωνίες κλπ. κλπ. Μα τι τους έχει πιάσει όλους;

 

Είναι προφανές ότι αυτή η κριτική είναι πλέον ανεπίκαιρη και άστοχη. Και αποτελεί όπλο στην φαρέτρα εκείνων που ωφελούνται από τη δημιουργία ενοχών στην κοινωνία ώστε να δέχεται τα πάντα αδιαμαρτύρητα.

 

Ο Έλληνας πλέον δε θέλει να γυρίσει πίσω, θέλει να πάει μπροστά. Θέλει να έχει δικαίωμα στην ελπίδα, να μπορεί να ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, να μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωσή του, να μπορεί να χτίσει τουλάχιστον το μέλλον των παιδιών. Κι αυτό δυστυχώς του το στερούν βίαια.

Edited by KSpecial

Share this post


Link to post
Share on other sites

ρε σεις

μπας και ζω σε δοκιμαστικό σωλήνα ;;;;; μπας και δεν έχω πάρει μυρωδιά ότι άλλαξε η νοοτροπία μας;;;;;


dropdown.gif

 

... δει γαρ με συνεχώς αποπλανώμενον, τελειώσαι τον δρόμον ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις μας ξεπερνούν ήδη όλους ...

 

εξαίρετο το ποστ σου ΚSpecial (όνομα ? με ενοχλεί να αναφέρομαι σε ένα nick) ...

 

... μεγαλύτερη ταπεινότητα και σκέψη, μικρότερη έπαρση και αυταρέσκεια

 

είναι το πρώτο βήμα.

 

Πολλά καλά θα ακολουθήσουν.

Edited by arma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να πιάσω τα βασικά, οι εν λόγω εισφορές εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα εργαζομένων και εργοδοτών άρα υπάρχει φορολογική επιδότηση. Επιπλέον, οι επιχορηγήσεις ενοικίου και επιτοκίου δεν δηλώνονται πουθενά ως ειδόδημα.

 

Συνεχίζοντας, ενα μέρος από τις κρατήσεις πηγαίνει σε συνδικαλιστικούς φορείς στους οποίους ο εργαζομενος μπορεί να θέλει ή να μην θέλει να ανήκει. Και στα σίγουρα δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουν για αυτούς οι εργοδότες (υπάρχει μια αντίφαση).

 

Τέλος, για τις επιχορηγήσεις που δίνει απασχολείται περισσότερο προσωπικό από ότι μια μεσαίου μεγέθους τράπεζα που έχει πολλαπλάσιο αριθμό πελατών.

 

1) Το ότι οι εισφορές εκπίπτουν από το εισόδημα αποτελεί λάθος του συστήματος; Μια υποχρεωτική ασφάλιση είναι απόλυτα σωστό να εκπίπτει εξ ολοκλήρου (κακώς δεν θα γίνει φέτος με τον ΟΑΕΕ), αλλά ακόμα και λάθος να είναι δεν αποτελεί επιχείρημα για το θέμα μας.

 

2) Οι επιχορηγήσεις των ενοικίων δεν δηλώνονται πουθενά ως εισόδημα και είναι λογικό. Θα έπρεπε να μειώνουν την δαπάνη και όχι να αυξάνουν το εισόδημα. Αλλά και αυτό δεν αποτελεί επιχείρημα για το θέμα μας.

 

3) Αναφέρεις ότι "ενα μέρος από τις κρατήσεις πηγαίνει σε συνδικαλιστικούς φορείς στους οποίους ο εργαζομενος μπορεί να θέλει ή να μην θέλει να ανήκει. Και στα σίγουρα δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουν για αυτούς οι εργοδότες" Δώσε συγκεκριμένη απάντηση : που , πόσο, από πότε και με ποια απόφαση

 

4) Απασχολεί περισσότερο προσωπικό. Μπορεί. Ας υποθέσω λοιπόν πως ναι. Πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι; Μείωσε προσωπικό, μετέφερε, κάνε ότι θες. Αλλά σίγουρα ούτε αυτό είναι επιχείρημα κλεισίματος του ΟΕΚ.

 

 

Η Ελλάδα δεν πρόκειται να πάει μπροστά μέχρι να συνειδητοποίηση ότι δεν έχει δημοκρατία αυτή την στιγμή και αν την ξαναποκτήσει να μην την ξαναβιάσει όπως έκανε από το 74 έως πριν λίγα χρόνια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν το ερώτημα είναι γιατί να κλείσουν ή όχι η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή: Διότι σε μια δημοκρατία ο μόνος αρμόδιος φορέας που ασκεί κοινωνική πολιτική είναι η Βουλή που εγκρίνει (και ελέγχει) τις κρατικές δαπάνες. Αν κάποιος είναι αδύνατος και πρέπει να βοηθηθεί, το κράτος πρέπει να βρει πόρους να το κάνει. Φορείς όπως ο ΟΕΚ και ΟΕΣ δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν την ενσωμάτωση των εργατών (προλετάριων θα έλεγε ένας μαρξιστής) και σήμερα είναι απλά καταφύγιο κομματικών ημέτερων και κατασπατάλησης του χρήματος αυτών που υποτίθεται ότι βοηθούν. Διαφωνώ δε κάθετα με την ελληνική λογική γιατί να πειράξουμε τον ΟΕΚ (ή την ΕΣΣΔ) - δεν είναι λάθος η ιδέα, είναι λάθος η εφαρμογή (λάθος οι άνθρωποι που την εφαρμόζουν, κλπ). Δυστυχώς, η εφαρμογή είναι η ιδέα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η Ελλάδα δεν πρόκειται να πάει μπροστά μέχρι να συνειδητοποιήσει ότι δεν έχει δημοκρατία αυτή την στιγμή και αν την ξαναποκτήσει να μην την ξαναβιάσει όπως έκανε από το 74 έως πριν λίγα χρόνια.

 

μα αυτό είναι το πρόβλημα ρε Φωτάκο ....

ότι η Ελλάδα έχει ΠΟΛΥ δημοκρατία ....

 

τόση, που ο καθένας μας να θεωρεί ότι μπορεί να κάνει ό,τι θέλει ....

δλδ στους νεοέλληνες: δημοκρατία = ατιμωρησία

 

έτσι λοιπόν μπορεί να μην πληρώνει ΦΠΑ, μπορεί να χτίζει αυθαίρετα στα δάση

ή δίπλα στην Αττική Οδό, μπορεί να παίρνει φακελλάκια και να μην τιμωρείται,

μπορεί να λαδώνεται για να "μην βλέπει "παρανομίες", μπορεί να εκβιάζει

επειδή είναι συνδικαλισταράς, μπορεί να φεύγει από την δουλειά του ό,τι ώρα

βαρεθεί (= ευρύτερος δημόσιος τομέας), μπορεί να διαδηλώνει και να κλείνει τους δρόμους, μπορεί να τα σπάει και να βάζει φωτιές χωρίς να συλλαμβάνεται 35 χρόνια τώρα, μπορεί να διορίζεται καίτοι ήρθε 6ος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ διότι έχει χοντρό γλύψιμο, μπορεί να αρνείται να υφίσταται ετήσια αξιολόγηση, μπορεί να έχει 33 ΕΔΕ σε βάρος του και να συνεχίζει να "παρέχει" υπηρεσίες...

 

μπορεί ... μπορεί ... μπορεί ....

μπορεί να γράφω όλη νύχτα ....

 

η περήφανη Ελλάδα λοιπόν σήμερα, ξέρεις τι χρειάζεται ;;;;;;;;

χρειάζεται ξένο κωλοδάχτυλο για να σφίξουν οι κώλοι ...

 

λυπηρό, αλλά ΑΥΤΗ είναι η αλήθεια και όχι η εικονική πραγματικότητα,

το virtual reality, στο play station του μυαλού πολλών συμπατριωτών μας που ζούνε στα σύννεφα της μακάριας άγνοιας τους ....

 

 

 

ad.jpg

Edited by panpanou
  • Like 1

dropdown.gif

 

... δει γαρ με συνεχώς αποπλανώμενον, τελειώσαι τον δρόμον ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ε, για να δούμε λοιπόν ποιοι είναι αυτοί οι άσπιλοι και άμεμπτοι φωτισμένοι Ευρωπαίοι που θα μας κάνουν ανθρώπους, θα μας μεταδώσουν τον υψηλό τους πολιτισμό, την προκοπή και την υπακοή στους νόμους και την ηθική...

 

Οι φίλοι μας οι Γερμανοί ίσως;

 

Για να δούμε τι λένε εις τα εξωτερικά γι' αυτό...

 

How corrupt is Germany?

 

In the fight against corruption, Germany falls behind

 

Ω μα τι λέτε! Πέφτω από τα σύννεφα! Δε μπορεί... οι άψογοι οι φίλοι μας όλα αυτά; Εκείνοι που θα έρθουν να μας βοηθήσουν και να μας διδάξουν ήθος; Κρίμα... πολύ στεναχωρήθηκα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η Αθήνα είναι δική μου

 

Η Αθήνα είναι δική μου, ρε μεγάλε. Δεν είναι δική σου. Ποτέ δεν ήταν. Ούτε τα μάρμαρα που έσπασες από τα πεζοδρόμια είναι δικά σου, ούτε τα νεοκλασικά κτήρια που έκαψες, ούτε τα μαγαζιά που κατέστρεψες, ούτε τα κινητά, οι υπολογιστές και τα ρούχα που έκλεψες. Τίποτα από όλα αυτά δεν σου ανήκει. Τίποτα.

 

Δεν με νοιάζει να δω το πρόσωπό σου κάτω από την κουκούλα που φοράς. Δεν θέλω να ξέρω αν είσαι ακροδεξιός ή ακροαριστερός. Το ίδιο μου κάνει. Ίδιοι είσαστε εσείς που τα σπάτε στην πόλη μου. Σιγά μη με νοιάξει η ιδεολογία σας. Σιγά μην προσπαθήσω να σας μεταπείσω. Δεν έχω άλλη υπομονή.

 

Η Αθήνα δεν είναι δική σου, κύριε Παπουτσή. Έχω βαρεθεί να στα λέω. Για πόσο ακόμα θα μπερδεύεις τα πραγματικά επιχειρησιακά σχέδια με τo Risk και το Stratego; Για πόσο ακόμα νομίζεις ότι θα με κοροϊδεύεις; Για πόσο ακόμα θα χαμογελάς μ’ αυτή την ψεύτικη σιγουριά σου; Για πόσο ακόμα θα κρύβεσαι πίσω από λανθασμένες επιλογές, γνωστούς-άγνωστους, ελλιπή πληροφόρηση και τόνους δακρυγόνων;

 

Ε, λοιπόν, στο ξαναλέω: η Αθήνα είναι δική μου. Είναι δική μας. Μόνο δική μας. Κανένας φόβος δεν πρέπει να μας εμποδίζει να κατεβαίνουμε στο κέντρο της, να περπατάμε στους δρόμους της, να νιώθουμε τους ρυθμούς της, τους παλμούς της καρδιάς της που, ναι, χτυπάει ακόμα. Κανένας κουκουλοφόρος ή ματατζής με δακρυγόνα ή ακραίος γραφικός δεν θα καταφέρει να με διώξει από την πόλη μου. Κανένας. Και αυτό το λέω έχοντας βιώσει για τα καλά το ρόλο της παθούσας, του θύματος. Δεν αερολογώ, κατάλαβες;

 

Η Αθήνα μου δεν είναι η ζούγκλα σου, παρ’ το χαμπάρι. Εσύ που χτυπάς στο ψαχνό, με ή χωρίς στολή, είσαι πια έξω από τις ανοχές και τις αντοχές μου. Εσύ που λες ότι «..ηθικές τράπεζες είναι οι καμένες τράπεζες, ακόμα κι αν στεγάζονται σε νεοκλασικά κτήρια..» είσαι πια εχθρός μου. Δε θέλω να μιλάω μαζί σου. Δεν έχουμε τίποτα να μοιραστούμε. Μόνο να χωρίσουμε έχουμε. Τα κτήρια που εσύ καις με τα λόγια και άλλοι με μολώτοφ, βρίσκονταν στην πόλη πριν να γεννηθείς και, ελπίζω να εξακολουθήσουν να αντέχουν ακόμα κι όταν οι δύο μας θα έχουμε περάσει πια σε άλλη διάσταση. Τα σινεμά που πήγες να κάψεις είναι τα νιάτα και οι έρωτες και η ανεμελιά μου. Κατάλαβες; Οι άνθρωποι που εσύ φρόντισες να χάσουν τις δουλειές τους με τις τόσες καταστροφές που προκάλεσες, τι μπορούν να σου πουν; Γιατί αυτοί να είναι ψύχραιμοι μαζί σου; Γιατί η δική σου οργή να είναι μεγαλύτερη από τη δική τους; Επειδή εσύ φοράς κουκούλα; Όχι, ρε φίλε. Όχι.

 

Η Αθήνα είναι δική μου. Είναι δική μας. Και τώρα είναι η ώρα να της δείξουμε πόσο πολύ την αγαπάμε, πόσο πολύ τη νοιαζόμαστε. Η σκούπα του καθενός πρέπει να καθαρίσει την πόλη από τους φόβους. Τους δικούς μας φόβους. Είμαστε πιο πολλοί. Είμαστε πιο δυνατοί. Είμαστε μαζί. Μπορούμε να γίνουμε η Αθήνα που θέλουμε.

 

ΥΓ. «..και τι δεν κάνατε για να με θάψετε, όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος..», Ντίνος Χριστιανόπουλος.

 

(πηγή)


Νίφει!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ε, για να δούμε λοιπόν ποιοι είναι αυτοί οι άσπιλοι και άμεμπτοι φωτισμένοι Ευρωπαίοι που θα μας κάνουν ανθρώπους, θα μας μεταδώσουν τον υψηλό τους πολιτισμό, την προκοπή και την υπακοή στους νόμους και την ηθική...

 

Οι φίλοι μας οι Γερμανοί ίσως;

 

Για να δούμε τι λένε εις τα εξωτερικά γι' αυτό...

 

How corrupt is Germany?

 

In the fight against corruption, Germany falls behind

 

Ω μα τι λέτε! Πέφτω από τα σύννεφα! Δε μπορεί... οι άψογοι οι φίλοι μας όλα αυτά; Εκείνοι που θα έρθουν να μας βοηθήσουν και να μας διδάξουν ήθος; Κρίμα... πολύ στεναχωρήθηκα.

 

Χωρίς να έχω διαβάσει τα κείμενα που παραθέτεις, νόμιζες ότι πριν τις δημοσιεύσεις ότι παντού τα πάντα είναι άσπρο και μαύρο; Χωρίζονται οι φυλές, τα κράτη, οι μεν ή οι δε σε καλούς ή κακούς;

Παντού υπάρχει και το καλό και το κακό και το καλύτερο και το χειρότερο. Αλλού υπάρχει σύστημα αλλού δεν υπάρχει. Το συνολικό αποτέλεσμα όμως υπάρχει για σου δίνει κάποια εικόνα. Οι γενικεύσεις και οι απλοποιήσεις πάντα σε οδηγούν σε λάθος δρόμο. Στενοχωρήσου με μέτρο.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βάζω αυτό το μήνυμά σου αλλά έχω στο νου μου και ένα δύο μηνύματα που έχεις γράψει πιο πίσω. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Δεν αρκεί ένα πρωτογενές πλεόνασμα για να καταφέρουμε να ορθοποδίσουμε κι ούτε ισχύει ότι αναλαμβάνουν οι ξένοι ένα μεγάλο μέρος του χρέους. Μακάρι να ήταν έτσι αλλά δυστυχώς τα μέτρα που μας επιβάλλουν δε μας αφήνουν τέτοιες προοπτικές. Επειδή ψάχνεσαι δες το παρακάτω βίντεο. Είναι αρκετός ο χρόνος αλλά είναι από τις καλύτερες και πιο εμπεριστατωμένες αναλύσεις για το θέμα του χρέους και των μνημονίων στην Ελλάδα, με δεδομένα και αριθμούς και όχι θολές απόψεις και αόριστες αναλύσεις.

 

http://www.youtube.com/watch?v=-ihuI0yVxrE&feature=related

 

Και για το βαθμό που το psi επιβαρύνει τους ξένους δες εδώ...

 

PSIτ.... Ξύπνα του Πάνου Παναγιώτου

 

Το βιντάκι είναι μεγάλο, χρόνος δεν υπάρχει, υπομονή για σχολιασμό λοιπόν.

Φυσικά και ισχύουν οι παρατηρήσεις που κάνεις, στο μόνο που διαφωνώ είναι στο :"τα μέτρα που μας επιβάλλουν ".


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν το ερώτημα είναι γιατί να κλείσουν ή όχι η απάντηση είναι εξαιρετικά απλή: Διότι σε μια δημοκρατία ο μόνος αρμόδιος φορέας που ασκεί κοινωνική πολιτική είναι η Βουλή που εγκρίνει (και ελέγχει) τις κρατικές δαπάνες.

Ο αρμόδιος φορέας που ασκεί κοινωνική πολιτική είναι η Βουλή και ευτυχώς για να μην υπάρχει κατάχρηση, ασυδοσία ή ενίοτε σφετερισμός υπάρχει η δικαστική εξουσία η οποία μπορεί να παύσει και τις τρεις μορφές κακής διακυβέρνησης της χώρας.

 

Α και βεβαίως δεν αναφερόμαστε σε κρατικές δαπάνες....

 

Όσο για το :

"Διαφωνώ δε κάθετα με την ελληνική λογική γιατί να πειράξουμε τον ΟΕΚ (ή την ΕΣΣΔ) - δεν είναι λάθος η ιδέα, είναι λάθος η εφαρμογή (λάθος οι άνθρωποι που την εφαρμόζουν, κλπ). Δυστυχώς, η εφαρμογή είναι η ιδέα. " ................το αφήνω τροφή για σκέψη. Μία σύγκριση ΕΣΣΔ με ΟΕΚ είναι πραγματικά ουσιαστική.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χωρίς να έχω διαβάσει τα κείμενα που παραθέτεις, νόμιζες ότι πριν τις δημοσιεύσεις ότι παντού τα πάντα είναι άσπρο και μαύρο; Χωρίζονται οι φυλές, τα κράτη, οι μεν ή οι δε σε καλούς ή κακούς;

Παντού υπάρχει και το καλό και το κακό και το καλύτερο και το χειρότερο. Αλλού υπάρχει σύστημα αλλού δεν υπάρχει. Το συνολικό αποτέλεσμα όμως υπάρχει για σου δίνει κάποια εικόνα. Οι γενικεύσεις και οι απλοποιήσεις πάντα σε οδηγούν σε λάθος δρόμο. Στενοχωρήσου με μέτρο.

 

Δε διαφωνούμε κάπου. Επειδή λοιπόν παντού υπάρχει και το καλό, προτιμώ στη χώρα μου την αλλαγή και τον πολιτισμό να τον φέρουν οι καλές δυνάμεις του τόπου, γιατί κι εδώ, όσο κι αν εκπλήσσει κάποιους, υπάρχουν και τέτοιες. Τώρα αν κάποιοι χρειάζονται ξένο δάχτυλο για να σφίξουν, τι να πω; Γούστα είναι αυτά... αλλά εμείς ευχαριστούμε δε θα πάρουμε...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το βιντάκι είναι μεγάλο, χρόνος δεν υπάρχει, υπομονή για σχολιασμό λοιπόν.

Φυσικά και ισχύουν οι παρατηρήσεις που κάνεις, στο μόνο που διαφωνώ είναι στο :"τα μέτρα που μας επιβάλλουν ".

 

Ναι το γνωρίζω αυτό. Εγώ το είδα σε 3 δόσεις. Δυστυχώς η εμβάθυνση σε τέτοια προβλήματα δε γίνεται με αρθράκια μιας σελίδας. Δεν περιμένω σχολιασμό βέβαια, το παρέθεσα ως πηγή περαιτέρω προβληματισμού.

Edited by KSpecial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή μου αρέσουν και τα σενάρια συνομωσίας, δείτε το σχετικό διάγραμμα, στο οποίο παραπέμπει ο Γελαντάλις με τα στάδια μετάδοσης της κρίσης.

Πάω στο χωριό να σπείρω κανα χωράφι...

Οψόμεθα...

http://www.euro2day.gr/ekivolos/233/articles/673494/EkivolosArticle.aspx

Edited by ChristosZ

Γιατρέ τα βλέπω όλα άσπρα!Είμαι σοβαρά?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χωρίς να έχω διαβάσει τα κείμενα που παραθέτεις, νόμιζες ότι πριν τις δημοσιεύσεις ότι παντού τα πάντα είναι άσπρο και μαύρο; Χωρίζονται οι φυλές, τα κράτη, οι μεν ή οι δε σε καλούς ή κακούς;

Παντού υπάρχει και το καλό και το κακό και το καλύτερο και το χειρότερο. Αλλού υπάρχει σύστημα αλλού δεν υπάρχει. Το συνολικό αποτέλεσμα όμως υπάρχει για σου δίνει κάποια εικόνα. Οι γενικεύσεις και οι απλοποιήσεις πάντα σε οδηγούν σε λάθος δρόμο. Στενοχωρήσου με μέτρο.

 

φυσικα υπαρχει παντου καλο και κακο

Το θεμα ειναι οτι σε μια αλλη χωρα πχ Γερμανια απο το 1.000.000 μιας επιδοτησης μπορει τα 900.000 να πηγαν εκει που επρεπε και τα 100.000 σε καποιες τσεπες

εδω γινοταν το αναποδο


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και κάτι τελευταίο... αν ο Έλληνας έχει σήμερα τη νοοτροπία που περιγράφετε πολλοί εδώ: τεμπέλης, να ζει με δανεικά, λαμόγιο, να κοροιδεύει το κράτος κλπ. τότε γιατί οι περισσότεροι νέοι (67% σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες) αναζητούν τρόπους να φύγουν στο εξωτερικό. Αφού εκεί θα εργάζονται, θα κουράζονται, θα είναι μακριά από τις απολαύσεις της πατρίδας, από την προστασία της οικογένειας, θα πληρώνουν κανονικά φόρους, θα ζουν σε "οργανωμένες" και "ευνομούμενες" κοινωνίες κλπ. κλπ. Μα τι τους έχει πιάσει όλους;

 

Είναι προφανές ότι αυτή η κριτική είναι πλέον ανεπίκαιρη και άστοχη. Και αποτελεί όπλο στην φαρέτρα εκείνων που ωφελούνται από τη δημιουργία ενοχών στην κοινωνία ώστε να δέχεται τα πάντα αδιαμαρτύρητα.

 

Ο Έλληνας πλέον δε θέλει να γυρίσει πίσω, θέλει να πάει μπροστά. Θέλει να έχει δικαίωμα στην ελπίδα, να μπορεί να ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, να μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωσή του, να μπορεί να χτίσει τουλάχιστον το μέλλον των παιδιών. Κι αυτό δυστυχώς του το στερούν βίαια.

 

χμ...διαφωνω...πιστευω οτι ο Ελληνας (σε πλειοψηφια) θελει να γυρισει πισω.

Δεν θελει να παει μπροστα. Θελει να γυρισει στην Ελλαδα του 1998, του 2001 και παει λεγοντας.

Γιατι;

γιατι φταιει το Ευρω, οι ξενοι, το ενα το αλλο...οχι ομως ο ιδιος.

 

Για αυο προτιμαει να βγει η κυβερνηση και να πει: αντε γ----ειτε ΕΕ και Ευρω, εμεις ειμαστε μαγκες ελληνες.

Οταν εμεις ειχαμε πολιτισμο εσεις τρωγατε μπανανες στα δεντρα κλπ κλπ κλπ

 

Αληθεια ποσες φορες την ακουσα αυτη την ατακα;


Snow is on my D.N.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πίσω από την ήπια και προφανή προτροπή του συμπεράσματος

Και επιτέλους, ας μάθουμε να συνδιαλεγόμαστε και να σεβόμαστε την αντίθετη γνώμη, να επιχειρηματολογούμε, να μελετάμε εκτενώς πριν διατυπώσουμε άποψη επί παντός επιστητού. Και τέλος ας θυμηθούμε έννοιες όπως ο ανθρωπισμός, η δημοκρατία, η ελευθερία, η διακαιοσύνη, η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στα δικαιώματα, η ανεξαρτησία, ο πατριωτισμός, η φιλοξενία.

που προφανώς λείπει από το εδώ βήμα (συνολικά έτσι το εκλαμβάνω),

γιατί απαξιώθηκαν προφανώς τα πάντα όλα προηγουμένως

Αγαπητοί, σε αυτό το νήμα αναμασώνται, αναμοχλεύονται και αναπαράγονται διαρκώς τα ίδια και τα ίδια στερεότυπα, προκαταλήψεις, μύθοι και προπαγάνδα με μανδύα επιστημοσύνης και ύφος περισπούδαστο. Ξαναλέω όλοι θέλουν να έχουν άποψη για όλα. Και όλοι πιστεύουν ότι κατέχουν τη μοναδική αλήθεια.

 

Αν δε μελετήσουμε ιστορία, δίκαιο, χρηματοοικονομικά, πολιτική οικονομία, γεωστρατηγική, κοινωνιολογία πώς στο καλό έχουμε την απαίτηση να κατανοήσουμε τι πραγματικά συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα και να έχουμε σοβαρή γνώμη;

 

θα ήθελα να σου πω ότι αλοίμονο αν ο καθένας κατείχε την αποκλειστική αλήθεια. Δεν παύει όμως ο καθένας να κατέχει κάποιο τμήμα της, που μπορεί να το ανακαλύψεις και να βρεις ένα ακόμα κομμάτι του παζλ. Και αυτό είναι το σπουδαιότερο. Γιατί όταν έχεις γνώμη την υπερασπίζεσαι και δεν υποβιβάζεις το σύνολο των απόψεων.

 

Για να διατυπώσεις κάποια σωστή γνώμη, δεν είναι απαρραίτητο να είσαι διάνοια, να έχεις εξαιρετικές και ενδελεχείς γνώσεις των πάντων:

Αν δε μελετήσουμε ιστορία, δίκαιο, χρηματοοικονομικά, πολιτική οικονομία, γεωστρατηγική, κοινωνιολογία πώς στο καλό έχουμε την απαίτηση να κατανοήσουμε τι πραγματικά συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα και να έχουμε σοβαρή γνώμη;

Εν πάσει περιπτώσει, τότε οδηγούμαστε και στο ασφαλές συμπέρασμα ότι δεν πρέπει να ψηφίζουν όλοι παρά μονο οι σοφοί. Να ακούμε τις ανακοινώσεις τους και μούγκα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να υποβιβάσουμε τα αντίθετα επιχειρήματα, υποβιβάζοντας παράλληλα και τα δικά μας.

 

Εδώ όμως μιλάμε για πολύ απλούστερα πράγματα, που μπορεί να έχουν πολλές πολύπλοκες διαδρομές, οι οποίες αφορούν τους ειδικούς (πχ ο δικηγόρος δεν θα μου υποδείξει την λύση ενός προβλήματος, αλλά το πως θα είναι νομικά σωστή η λύση που θέλω στο πρόβλημα μου). Όπως για παράδειγμα στο πρώτο μέρος στο βιντεάκι που πόσταρες αναλυόταν η "τεχνική" αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης και πως στήθηκαν οι πρότεινος ανύπαρκτοι μηχανισμοί αντιμετώπισης της. Αλλά το οικονομικό μας πρόβλημα, είναι πρωτίστως δικό μας.

 

Και εδώ ασχολούμαστε με το δικό μας πρόβλημα. Και αυτό δεν χωρά περισπούδαστες λύσεις. Πολλοί "ειδικοί" διαφωνούν μεταξύ τους. Όλοι αυτοί που έχουν μελετήσει όλα τα προαπαιτούμενα που ανέφερες.

 

Όχι λοιπόν, έχω γνώμη, ισχυρή και σοβαρή. Όχι αναγκαστικά σωστή, αλλά όσο δεν πείθομαι για το αντίθετο, θα εξακολουθώ να την έχω και να την υπερασπίζομαι και δεν δέχομαι να με υποβιβάζει κάποιος που πιθανώς δεν είναι σε θέση να την αντιμετωπίσει επειδή εκείνος δεν γνωρίζει, όπως δεν απαιτώ να την αποδεχθεί.

 

Και γνώμη καλούμαι να έχω εκ των προτέρων (αν μπορώ) και όχι εκ των υστέρων. Όταν έλεγαν το "Τσοβόλα δώστα όλα", οι μισοί πανηγύριζαν, εγώ που τους έβριζα ήμουν ο παράξενος, όμως ο λογαριασμός ήρθε και σε εμένα. Τώρα είναι αργά για μετάνοιες. Τώρα θα πρέπει να βρεις τους σημερινούς Τσοβόλες και να τους "απομονώσεις" (όχι κυριολεκτικά). Όχι άλλες οριζόντιες περικοπές (είτε μιλάμε για εισοδήματα, είτε για γνώμες). Πρέπει να μάθουμε να επιλέγουμε.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή μου αρέσουν και τα σενάρια συνομωσίας, δείτε το σχετικό διάγραμμα, στο οποίο παραπέμπει ο Γελαντάλις με τα στάδια μετάδοσης της κρίσης.

Πάω στο χωριό να σπείρω κανα χωράφι...

Οψόμεθα...

http://www.euro2day....losArticle.aspx

 

Κάνε με μάντη να σε κάνω πλούσιο.

Το ότι το ελληνικό πρόβλημα διαφέρει από το ευρωπαϊκό, δεν σημαίνει ότι αυτό δεν υπάρχει.

Όπως επίσης δεν είναι παράξενο ότι οι "πλούσιοι" χρωστάνε; Και σε ποιον χρωστάνε ΟΛΟΙ οι πλούσιοι; Και ο πλούτος είναι σωστά διανεμειμένος; Όσο ο ασθενέστερος επιβιώνει αξιοπρεπώς (για τις συνήθειες του και τα δεδομένα του) τότε το σύστημα προχωρά. Όταν η απληστεία υπερισχύει, οδηγούμαστε σε λύσεις πιο βίαιες, είτε πες την επανάσταση, είτε πόλεμο. Αναλόγως την τρέλλα που θα κουβαλάει ο εκάστοτε ηγέτης την κατάλληλη στιγμή, αναλόγως το που θα πρόσκειται και τι σκοπό έχει, θα ξαναδεις το έργο που έχει παιχτεί πολλές φορές στην ιστορία, σε διαφορετικές εποχές, με διαφορετικές τεχνολογίες, σε διαφορετικό μέγεθος.


53439599_2068663559920176_2642105202932449280_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fath7-1.fna&oh=949ee377df86ea39cb0241879a9b002b&oe=5D132E68

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...